Keresés

Részletes keresés

annyi baj legyen Creative Commons License 2015.01.06 0 0 47107

Ennek a módszernek látnám értelmét. Az összeollózásnak nem.
Egy ilyen alapokon nyugvó adatbázisnál elvállalnám a komplett Kőszegi hegység egy év alatti komplett végigjárását, és öt évenkénti újrafelmérését.

Előzmény: jzp2107 (47106)
jzp2107 Creative Commons License 2015.01.06 0 0 47106

ahogy a "hivatalos", tehát forprofit cégek által készített térképek mellett meg tudott gyökeresedni az ingyenes, közösségi térképezés, lehet hogy a "hivatalos" tehát mondjuk MTSZ által készített útnyilvántartás mellett életképes lehetne egy "civil", bárki által frissen tartható közösségi útnyilvántartás
Mert abban ugye mindenki egyetért, hogy hiába méri fel egyszer az MTSZ csilliárdokért a teljes magyar jelzett útrendszert, ha aztán akár a saját tagszervezetei, akár nem tag túraegyesületek, akár "partizán" jelzésfestők utána azt festenek (át) amit akarnak

Fontos (ha nem fontosabb) az egyszeri felmérés utáni karbantartás

Mondjuk jobb lenne ezt is együtt csinálni, egybedolgozni az MTSZ-szel meg a többi hobbitérképésszel (akár tuhu akár osm), de túl sok illúzióm nincs, innen nézve az MTSZ is csak egy zárt "szekértábor", nem szívesen látják vagy nem értékelik a "kívülről" jött önkénteseket (ha tévednék, javítsatok ki)

A tuhusokat meg az osmeseket összetereleni meg talán még nehezebb dió(?)

Visszatérve Güszi nyilvántartására: ha jól értettem (ami egyáltalán nem biztos), Güszi úgy szeretné, hogy bárki által frissíthető legyen. Ez jó.
Viszont abban is van igazság, hogy a tuhuba esetlegesen beépített hibákat botorság lenne átvenni.
Kiindulási alapként mondjuk jó lenne, hogy mik azok az utak amiket mondjuk 5 évenként érdemes lenne végigjárni, felmérni újból mi változott.
24000 km 5 év alatt bejárva, magamból kiindulva mondjuk a kihasználatlan téli hónapokkal megsúlyozva évente tudnék vállalni mondjuk 100 km ilyen munkatúrát (ez szánalmasan kevés? próbáltam reálisan felmérni mi az az ígéret, amit tartani is tudok)
Akkor még 47 emberre lenne szükség.
Nem kevés tehát a munka, "megérné" társulni az MTSZ-szel, vagy akárkivel aki elég élőerőt tudna mozgósítani, de lelkes embereket. Mert ha már legyalogoljuk, nem ártana kellően dokumentálni hogy a digitális térképrajzolók is hasznosítani tudják (a nyers tracklog mellett legalább a talaj típusát, szélességét..)

Szerintetek lenne erre pozitív fogadtatás, igény?
És hol kellene elkezdeni?
Amíg nem MTSZ tisztségviselő az ember, addig esélye sincs?

Törölt nick Creative Commons License 2015.01.06 0 0 47105

Tettem fel Permalink-et, így már az url sorból kimenthető az aktuális kivágat / nézet / beállítás hivatkozása.

Előzmény: Törölt nick (47100)
Lud Creative Commons License 2015.01.06 0 0 47104

sajnos létezik az ellenségeskedés, és van akit ez korlátoz abban hogy meghallja a szekérváron túl szólók esetleges igazságait.

 

van aki fölöslegesnek érezheti, hogy készüljön egy nyilvántartás a hazai turistautakról, több természetjáró szervezet, köztük a magyar is úgy gondolja, hogy erre szükség van. jelenleg van az MTSZ-nek egy útnyilvántartása, ami jobbára megegyezik a terepi jelzésekkel, de ez nincs összekapcsolva semmilyen meglevő térinformatikai rendszerrel. a meglevő rendszerek (tuhu, osm) nem tartalmaznak minden nyilvántartásban szereplő utat, illetve olyanok is vannak benne, amiről az MTSZ nyilvántartása nem tud.

láthatóan összetett a kérdés, több adatbázis, ettől részben eltérő terepi jelzettség.

én csak tisztelni tudok mindenkit, aki megpróbál civilként tenni a hazai természetjárásért itt a topikon és a "szekértáborokban".

Előzmény: Törölt nick (47102)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.06 0 0 47103

Kijavítottam.

Előzmény: HEV (47101)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.06 0 0 47102

OFF. Az egész témakör

 

A Tuhu-OSM ellenségeskedés nem furakodott be sehova, mert nem is létezik. Térképszerkesztők, emberek vannak akik rajzolnak egyikre vagy másikra, vagy mindkettőre.

Van pár idétlen a tuhun akinek fixa ideája az ellenségkép-keresés, de ők nem a Tuhu és pláne nem az OSM. 

De ártani rengeteget ártottak a két térképkészítő oldal együttműködésének. 

 

Igaza van Joe-nak. Akkor lenne saját adatbázisod ha saját magad mérnéd fel újra, az aktuális állapotokat. Így csak másolgatsz mindenfélét össze-vissza. Se eleje, se vége, se füle, se farka, se koncepciója annak amit itt közzéteszel, de ha már beírogatod ne csodálkozz hogy ha valaki aki tényleg ért hozzá belekérdez. Miért? Mert esetleg már unja a sok zagyvaságot.

 

 

Előzmény: Güsziológus (47098)
HEV Creative Commons License 2015.01.05 0 0 47101

Van egy kis probléma Hévízen.

Már nem ott megy a kék ahol jelölted hanem a másik oldalról kerüli a tavat.

Ha frissíted a tuhu-s Garmin térképedet az már a helyes útvonalat mutatja itt.

 

Előzmény: Törölt nick (47100)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.05 0 0 47100

A kéktúrák útvonalait bemutató honlapon további rétegekkel  bővítettem az Alaptérképeket.

 

+ Opcionálisan bekapcsolható az OpenRailwayMap, így a Kéktúrák (és a Kéktúra filmek) útvonala már nem csak a turistaúthálózattal (TUHU, OSM) vethető össze, hanem a létező és megszűnt vasútvonalakkal is.

 

Írott-kő - Keszthely között van kész.

annyi baj legyen Creative Commons License 2015.01.05 0 0 47099

"Úgy látom provokálsz!"

 

Naná. Én pont olyan ember vagyok.

De még most sem árultad el, mi a terved, hogy miért jó az, ha még egyszer felépíted a  tuhu, és MTSZ közös adatbázisát, mitől lesz az jobb, ha egy harmadik honlapon is szerepel, ehelyett írtál egy fél oldalt.

"Kellő időben mindenki megtudja, mire alapozva mit akarok"

 

Ja, szóval még nem jött el a kellő idő, és ezek a kis statisztikáid csak trailerek, hogy kedvet kapjunk moziba menni?
Én írtam, hogy felőlem mindenki azt csinál szabadidejében, amit akar, de ha ezt nyilvános helyen közzéteszi, akkor azt nyilván azért teszi, hogy hozzászóljanak.

"Nagyon kérlek, ne fogalmazz úgy, hogy fals adatokat tartalmaz minden, ami az MTSZ honlapján megtalálható."

 

Én nem fogalmaztam úgy, hogy minden adat fals, ne is próbálj ilyet a számba adni.

 

 

Előzmény: Güsziológus (47098)
Güsziológus Creative Commons License 2015.01.05 -1 0 47098

Úgy látom provokálsz!

 

"...de nálad még a koncepciót sem látom át."

 

Ez nem az én hibám.

Természetesen van koncepcióm, pontosan tudom, mit akarok, és azt is, hogy mit miért nem lehet jelenleg megvalósítani.

Azt is tapasztalom, hogy a TUHU-OSM ellenségeskedés mételyként befurakodott mindenhová.

 

Csak azt nem értem, mire alapozod az állításaidat?

Azért, mert szerinted nincs koncepció, miért gondolod, hogy "csak úgy" töltöm az időt.

Ennyire eszementnek gondolsz?

Ha így van, akkor miért foglalkozol a témával?

 

Írtam, akit érdekel elolvassa, akit nem átugorja.

 

Téged érdekelt, de Te másképp látod.

Én nem minősítettem a Te "munkásságodat", nem tudom, mi az alapja annak, hogy ennyire mamlasznak nézel?

 

Miért kellett volna az MTSZ-nek bármit is átadni?

Bárki nézheti a honlapot, feljegyzéseket készíthet, azzal tölti az idejét, amivel akarja.

 

Nincs a honlapon, hogy nem lehet nézni!?

 

Amúgy az útvonalak jó nagy százalékát ismerem, több ezer kilométert tettem meg évente, sok éven át.

Sok helyre elmegyek személyesen, a Sokórót kétszer is felkerestem.

 

Nagyon kérlek, ne fogalmazz úgy, hogy fals adatokat tartalmaz minden, ami az MTSZ honlapján megtalálható.

Honnan tudod, hogy fals?

Azért, mert nem tökéletes, és Te tudsz egyet, ami nem úgy van a valóságban, mint ahogy az MTSZ honlapján?

Biztos van több is.

És akkor mi van?

 

Lesz egy nullverziós táblázat, ha az MTSZ és az MGKE hozzájárul, publikálom. Ha nem járulnak hozzá, akkor marad a gépemben.

Mi itt a probléma?

Már az is engedély köteles lenne, hogy saját gépemen, saját időmet azzal töltöm, hogy egy táblázatba írom, hogy ettől-eddig van egy akármilyen jelzésű útvonal?

Ez vicc?

Vagy szándékosan froclizol?

 

Kellő időben mindenki megtudja, mire alapozva mit akarok?

Nem őriztünk együtt libát!

Előzmény: annyi baj legyen (47095)
annyi baj legyen Creative Commons License 2015.01.05 0 0 47097

A képet egyébként szombaton fényképeztem itt: N47° 15.346' E17° 44.735'

Előzmény: annyi baj legyen (47096)
annyi baj legyen Creative Commons License 2015.01.05 0 0 47096

"Mindkettő elavult és aktualizálatlan,  a képen látható forrás jelzés nem tudom pontosan hol készült de nem tűnik nagyon öregnek, szóval az a S+ már lehet, hogy régen megszünt, átalakult."

 

Hát ez az... elavult, és aktualizálatlan adatbázis már van. Miért jó, ha lesz még egy, ugyanezekkel az adatokkal?
Felőlem mindenki azzal üti el a felesleges idejét, amivel akarja, de akkor ne próbáljon túl messzemenő következtetéseket levonni, ha már a kiindulópontok is hamisak.

 

 

Előzmény: HEV (47094)
annyi baj legyen Creative Commons License 2015.01.05 0 0 47095

"Öt hónapot töltöttem eddig azzal, hogy összeraktam a 12.000 kilométert."

 

Tiszteletre méltó, ha valaki időt szán valamire, de nálad még a koncepciót sem látom át. Te felépíted újra a hibákkal terhelt MTSZ, és Tuhu adatbázist, hiszen arra alapozva készíted a tiédet. Tekintsünk el attól, hogy nem hiszem, hogy az MTSZ átadta volna neked felhasználásra az adatait, azt pedig kötve hiszem, hogy te magad lejártál volna öt hónap alatt 12000 kilométert, hiszen gyorslábú teljesítménytúrázóink is éves szinten csak a töredékére képesek. Szóval felépítesz egy adatbázist lemásolva a tuhuét, és az MTSZ-ét, ami már kiindulás szinten fals adatokat tartalmaz, majd erre alapozva akarsz... mit is?

Előzmény: Güsziológus (47093)
HEV Creative Commons License 2015.01.05 0 0 47094

Ez tipikusan az az eset amikor mndkettőtöknek igaza lehet. Béke legyen veletek :-)

 

A kezemben lévő 2000-es Cartographiás térképen a sárga kör (forrás) jelzés csak Bakonybél felől vezet a forrásig. Létezik a sárga + is ettől kissé É-ra. ( Nem ott megy ahol  most a tuhun!)

 

A tuhun a kérdéses szakasz 2007 januárban lett berajzolva, az MTSZ nyilvántartásba innen vagy a régi Cartographiáról kerülhetett át 2010 nyarán.

A forrás hivatkozás: Bakony turistakalauz 1:40000, Cartographia 2008. Ilyenem nincs.

 

Mindkettő elavult és aktualizálatlan,  a képen látható forrás jelzés nem tudom pontosan hol készült de nem tűnik nagyon öregnek, szóval az a S+ már lehet, hogy régen megszünt, átalakult.

 

 

 

Előzmény: annyi baj legyen (47092)
Güsziológus Creative Commons License 2015.01.05 -1 0 47093

Azért ennyire mazsolának ne nézzél, ha kérhetem!

 

Az MTSZ honlapján lévő nyilvántartás nem teljes, nem is hiteles, de nincs jobb.

Nem hiteles a TUHU se, nem hiteles az OSM se.

 

Nincs hiteles nyilvántartás. Ez tény.

Kéne, de a maximum, ami elhangzott eddig, az a "lesz".

 

Amit én "összerakok", az sem lesz hiteles, de elég sokat mászkáltam már ebben az országban, gondolom, meg tudom oldani a feladatot.

Öt hónapot töltöttem eddig azzal, hogy összeraktam a 12.000 kilométert.

 

Te most találtál egy útvonalat, mely úgy néz ki, nincs a valóságban.

Van még 999.

 

Én is megyek a terepre, amikor csak tudok, és találtam már embereket, akik segítenek.

Megpróbálom.

Ha sikerül, jó, ha nem sikerül, akkor sincs nagy baj.

Pár napja azt írtad, hogy a próbálkozás természetes, a zsákutcák előfordulhatnak.

Remélem, ez nem zsákutca!

Előzmény: annyi baj legyen (47092)
annyi baj legyen Creative Commons License 2015.01.05 0 0 47092

Ja, hogy te az MTSZ honlapját használod fel az adatbázisod építésére?
Akkor azért azt kezeld óvatosan, mert mint a példámban is mutattam, hogy akármit is ír az MTSZ honlapja, akármi is van a tuhun, a valóságban az Árpád-kút, és az aszfaltos út között nincsen sárga kereszt jelzés, és a Bányász-kút környékén sem láttam még.
Nem láttam tehát sem élőben, sem a 2010-es Szarvas-Faragó-féle térképen, sem  2013-as Cartographiás térképen. Szóval nem lehet, hogy te mindenféle fals adatokból próbálsz dolgozni?

Viszont láttam ilyen jelzést, az említett térképekkel egybecsengően:

 

 

Előzmény: Güsziológus (47090)
Güsziológus Creative Commons License 2015.01.05 -1 0 47091

Ne forgasd ki a szavaimat!

 

A tudható azt jelenti, hogy csak meg kell számolni.

Ami az általam "összerakott" táblázatban szerepel (közel 1.000 útvonal), az megtalálható a TUHU adatbázisában, hisz távolság és szint adat máshol nincs.

 

Én nem ezért készítem a nyilvántartást, de gyakran előfordul, hogy megnézem, mi az állapot az OSM adatbázisában.

 

Pl. a Sokoró igen hiányos.

A Kisalföldi Piros jónak tűnik, de a S- gyakorlatilag nem létezik.

A ZÖLD is szakadozott.

Van viszont zarándokút.

Előzmény: annyi baj legyen (47089)
Güsziológus Creative Commons License 2015.01.05 -1 0 47090

Megnéztem a példát.

Az útvonal szerepel az MTSZ nyilvántartásában ez tehát a forrás.

 

http://termeszetjaro.hu/turistautak/banyasz-kut_-_somhegy_am._-_arpad-kut_-_szaraz-gerence

 

 

Az alábbi mondatban a forrás arra utal, hogy nem találtam olyan dokumentumot a neten, mely azt tartalmazná, hogy van jelzett út ott, ahol az OSM adatbázisában van.

 

"A korrektség kedvéért írom, van olyan is, amelyik csak az OSM térképén van, de ennek nincs máshol forrása."

 

Ezt a mondatot nem lehet úgy érteni, hogy én azzal vádolom az OSM-et hogy "csak úgy" rajzol.

Olvastam sokat, sőt András meg is mutatta, az OSM inputja lehet a műholdfelvétel is, egy útvonalat be lehet rajzolni trekk nélkül is.

Azt is mondta András, és én ezt el is hiszem, hogy turistautat nem rajzol senki trekk nélkül.

Így legyen!

Előzmény: annyi baj legyen (47086)
annyi baj legyen Creative Commons License 2015.01.05 0 0 47089

"A korrektség kedvéért írom, van olyan is, amelyik csak az OSM térképén van, de ennek nincs máshol forrása."

 

Ott írtad, pár hozzászólásoddal lejjebb.

 

"és pontosan tudható, hány útvonal van itt, hány ott."

 

Na, mennyi?

Előzmény: Güsziológus (47088)
Güsziológus Creative Commons License 2015.01.05 -1 0 47088

Én nem vádoltam az OSM-et.

Kérem, idézd, hol írtam.

 

Mivel azt kellett írnom, ami a tény, nevezetesen azt, hogy nagyon sok útvonal nincs az OSM adatbázisában, gondoltam,úgy korrekt, ha azt is megemlítem, hogy van olyan útvonal, mely még nincs a TUHU adatbázisában.

Nem sok, de van.

 

Egy példa nem bizonyíték, nekem 950 példa van a "birtokomban", és pontosan tudható, hány útvonal van itt, hány ott.

Előzmény: annyi baj legyen (47086)
Güsziológus Creative Commons License 2015.01.05 -1 0 47087

Tökéletes a definíció.

 

Minden "vonal", mely a TUHU adatbázisában végső soron az útvonalat "alkotja", azonos tulajdonságú, jelen esetben S+.

Kínosan ügyeltem arra, hogy ne legyen "hiányos" útvonal.

Kaptam jogosultságot, nem kérkedés, de igen sokszor kellett javítanom.

Ez az útvonal is hiányos volt.

 

Ami a "végpontokat" illeti, ott POI-k vannak, ha van buszmegálló, vagy egyedi névvel rendelkező POIm akkor az, ha nincs, akkor egy turistaút-csomópont típusú POI van, ebből több százra volt szükség.

 

A példában is egy POI a határ, hisz az alábbi PONT-tól egyértelmű az útvonal

http://www.turistautak.hu/poi.php?id=175573

 

A POI neve:

Hatos-tölgy, SS+ elágazás.

Előzmény: Lud (47085)
annyi baj legyen Creative Commons License 2015.01.05 0 0 47086

"A korrektség kedvéért írom, van olyan is, amelyik csak az OSM térképén van, de ennek nincs máshol forrása."

 

Furcsa fogalmaid vannak a korrektségről, hogy azzal vádolod az osm-et, hogy források nélkül dolgozik.

Mert én például tudok fényképes bizonyítékot arra, hogy a bakonybéli Árpád-kúthoz milyen túrajelzés vezet a feltáróúttól, de az még véletlenül sem a tuhun szereplő sárga kereszt:
http://www.turistautak.hu/poi.php?id=16914

 

 

 

Előzmény: Güsziológus (47082)
Lud Creative Commons License 2015.01.05 0 0 47085

ha jól értem ez egy olyan összefüggő jelzést jelent, ami egyik végétől a másikig folytonosan az adatbázisban van és a végpontok valamiképp egy POI-val definiáltak?

Előzmény: Güsziológus (47084)
Güsziológus Creative Commons License 2015.01.05 -1 0 47084

Ha azt írom, hogy itt kezdődik, és ott végződik, akkor abba bele lehet kötni.

Ezért gondoltam, azt írom, hogy mindkét vége OK, akár itt indulsz, akár a másik "végénél".

 

A példában ez lehet a pihenő, de lehet Pátkapuszta is.

 

A két pont között azonos a jelzés, jelen példa esetében S+

Előzmény: Lud (47083)
Lud Creative Commons License 2015.01.05 0 0 47083

"Eddig 12.000 kilométer olyan út van a nyilvántartásban, melynek ismert mindkét vége."

ezt a mondatot nem értem.

Előzmény: Güsziológus (47082)
Güsziológus Creative Commons License 2015.01.05 -1 0 47082

Félidő

 

Sajnos, nincs hivatalos adat, ezért az alábbi táblázat alapján "álltam meg egy percre".

 

 

Remélem, olvasható!

A TUHU honlapján megtekinthető.

 

Van tehát durván 24.000 kilométer jelzett útvonal, ebből 5.000 kerékpár út.

 

Eddig 12.000 kilométer olyan út van a nyilvántartásban, melynek ismert mindkét vége.

Van egy 70 kilométeres kerékpár út is.

 

Nem állítom, hogy a valóságban is létezőek, de van forrás (MTSZ, megyei szövetségek honlapjai, stb.).

A TUHU-n léteznek, az OSM-en sok hiányzik.

Talán egyszer arra is választ kapunk, hogy mennyi, de lehet, hogy addigra már nem lesz eltérés.

A korrektség kedvéért írom, van olyan is, amelyik csak az OSM térképén van, de ennek nincs máshol forrása.

 

Az útvonalak száma még 1.000 alatti, de már nem kell sokáig várni.

 

Az egyik legfrissebbet közzéteszem, van benne nem csekély munka, de az eredmény a lényeg.

 

 

Eleddig kétszer jártam arrafelé (Sokoró), ami látható a képen az a Szent Márton Zarándokút egyik kiágazása (Kajárpéc).

Az itiner mutatja az adatokat, melyek jellemzik az útvonalat.

 

A kezdet az alábbi POI közelében van.

http://www.turistautak.hu/poi.php?id=54951

 

Sok szép kép látható a neten, na és élvezetes túrabeszámolók.

 

corporal70 Creative Commons License 2015.01.05 0 0 47081

Félreértettél.

Tavaly tavasszal kezdtem újra, de aztán jött a térdműtétem, majd szeptemberben a kisebbik gyereké. Mivel újév előtt Zalakaroson voltunk, sikerült a családot erre a könnyű túrára rávenni. Amúgy nekem bejön, főleg, hogy 2013 nyarán bringával már többször megtettem, most pedig téli viszonyok között, itt ugyanis volt néhány centi hó, és gyalog hivatalosan is, láthattam ezt a szakaszt.

Előzmény: asciimo (47080)
asciimo Creative Commons License 2015.01.05 0 0 47080

Hat igy 24 ev utan nem a legszebb szakasszal sikerult belecsapni a lecsoba. Bar biztos van akinek tetszik ez a szakasz :)

 

Előzmény: corporal70 (47066)
padler Creative Commons License 2015.01.04 0 0 47079

Ha szeretsz sokat olvasni:

http://www.masodikkerulet.hu/akadalymentes/hirdetotabla/hirdetmenyek/partnersegi_egyztetes/gyermekvasut.html

 

Röviden: nekem az jött le, hogy a természetvédelmi területek és az építési övezetek nem eléggé átgondolt kialakítása, valamint a földhivatali telekhatároknak a valóságtól való eltérése miatt a Gyermekvasút hűvösvölgyi végállomásának és a Nagy-rétnek bármilyen modernizációja, fejlesztése rendkívüli nehézségekbe ütközik.

 

Előzmény: Törölt nick (47069)
padler Creative Commons License 2015.01.04 0 0 47078

Régen a tuhu-n is ott ment a jelzés, ahol maszogep74 jelzése szerint van, nem tudom miért lett (ezek szerint tévesen) átrakva.

Előzmény: Csuhás (47048)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!