Látja hogy elfogy a sáv, lehetősége lenne besorolni, de nem, mert gyorsan beletapos a gázba és addig nyomja padlózva, míg fizikailag képtelen továbbhaladni, kivágja az indexet és túrja be az orrát...
Na ez az aminek nem így kéne működnie szerintem. Amint észre veszi az ember hogy a sáv elfogy, meg kellene kezdenie a besorolást és nem nyomni a végéig, hogy még 3-4 autót gyorsan megelőzzön. Vezettem külföldön nem egyszer, nem keveset és ott így ment.
Na jó, akkor tegyük azt is hozzá, hogy az autósok nem is olyan kicsi része átmegy gyorsan az elfogyó sávba, hogy ott előrehaladhasson vagy 200 m-t és utána visszajöjjön a rendesen álló sorba. Szal az egy innen egy onnan még működhetne is, de én biztos nem engedem be azt a majmot, akit látok a visszapillantóban, hogy kibújik hátul a sorból és szépen lehagy mindenkit, majd be akar állni elém.
Szal ez esetben én vagyok a bunkó, aki magasról szarik rá... sorry, nem is szégyellem.
Beszélgessünk hát a sávelfogyásról... hogyan is viselkedjünk:
aki az elfogyó sávban halad, haladjon a végéig, és ott soroljon be cipzár-rendszerben, amit a másik sávban haladók segítenek (nálunk csak kéne, Ny-eur-ban büntetik, ha nem így tesz)...
Sajna nálunk ez nem működik... mivel a cipzár-rendszert a megmaradó sávban minden második autós magasrol le*zarja, ezért sokan nem mernek az elfogyó sávban végigmenni, és ott dinamikusan besorolni, ettől pedig mindkét sáv araszol, paradox módon azonban a megmaradó sávban haladók járnak rosszul, és pofátlanozzák a helyes elvet követő, elfogyóban végig-haladó autósokat...
Erről ennyit, Ny-on ezt tanítják, ott működik is, és lehet haladni...
A hétvégén a fedcomp-pal különböző pontok közti átlafogyit mértem, ez alapján nem lehetetlen a gyári dizeles országúti 4,2-es átlagfogyi elérése: Veszprémből mentem Fehérvárra, klíma nélkül, km óra autóúton 90-100 között, egy kb. 5-6 km-es szakaszt kivéve, ahol 120-130 között mentem, mert annyira rossz a külső sáv, hogy nincs kedvem rajta gyötörni a kocsit. Nem is volt kedvem jobban taposni, mert esett, esőben meg nem szeretek száguldozni. Az átlag 4,5-re jött ki, és még igencsak bejáratós a motor , 1100km van benne, igy ez alapján az átlagfogyi remélhetőleg még csökkeni fog. Klímát nem használtam csak fűtést 22 fokra, mert kintre a fedcomp 17 fokot mutatott. Plusz még ment a hűtőtáska a szivargyújtóról,meg a rádió, bár ezek gondolom nem befolyásolják lényegesen a fogyit. Szembeszél nem volt. Az első tankolásnál az átlagfogyi 4,88l/100km-re jött ki, a fedcomp se tévesztett sokat, 4,8l átlagot mutatott, ami szintén inkább a 4,9l felé állhatott, mert az őt vége előtt 1 km-el esett le 4,8-ra. Persze lehet, hogy ez a nagyfokú pontosság csak véletlen volt. A domborzat eléggé befolyásolni tudja a fogyasztást: - Városlőd->Pápa szakasz átlaga 4,2l 90-100 között (1-2 emelkedőt kivéve szinte végig lejt) - Pápa->Városlőd szakasz átlaga 5,0l 90-100 között - Városlőd->Veszprém: 4,3l 95-100 körüli tempóval - Veszprém->Fehérvár: 4,5l 95-100 közötti tempóval, + 120-130km 5-6km-en. (A fentiek klíma nélkül értendők, 1 személy, teli csomitartóval)
Apropó, ma 3x is volt alkalmam élvezni azt, hogy 2 sáv összemenetelekor, amikor a megmaradó sávban beállnak a normális autósok, a sok k*csög a megszűnő sávban pofátlanul tolakszik előre! Az egyik eset Várpalota előtt volt, egy MOL kútnál megy össze a 2 sáv, és nem elég, hogy balról az elfogyó sávból is előrepofátlankodott mindenki, jobbról, meg egy csomóan bementek a benzikútra, és annak a kijáratánál tolakodtak előre! Hogy lehetnek ilyenk bunkók az emberek! És nyilván miattuk nem megy a sor, mert ha mindenki még időben a megmaradó sávaba állna és kivárná a sorát,akkor szép lassan mehetne mindenki folyamatosan előre. Azt még megérteném, hogy 10 autósból kb. 1 olyan vakhangya, hogy nem látja a sáv összemenetelét jelző figyelmeztető táblát, de tömött sorokban tolakodott előre mindenki, grrr....
Tudom, a kérdés nem nekem szólt, de unokatestvérek!
Többen írták itt a fórumon, akik vezették az i30-at, hogy lágyabb a rugózása mint a ceed-nek te viszont éppen azt mondod, hogy az autó sportosabb. Hogy lehet egy lágyabb rugózású autó sportosabb, mint a feszesebb futóművű???
Van valakinek az autóján levehető vonóhorog? Gondolkozom, hogy még szólok az értékesítőnek, hogy dobjanak rá egyet? de Apósom autóján az elektromos csatlakozót olyan undorító módon rakták fel, hogy az nagyon gáz. kb 45 fokban néz lefelé a lökhárító alján. Én ezt el szeretném kerüni, és kíváncsi lennék, hogy csak így lehet? Ha van valakinek levehetős vonóhorga, megköszönném, ha rakna fel róla képet.
Megnéztem a képet amit felraktál! Igen ez az egyik legnormálisabb felni!
Ha esetleg úgy döntenél engem valószínüleg érdekelne, csak sajnos nem tudom hogy mennyivel "rázósabb"! Annyira 'kényelmetlen' lenne hogy mindenki cseréli azonnal?
Helyszín nem tiszta. Kinek jó, kinek nem a Lurdí parkoló, vagy az ország közepe.
Kopi invitált bennünket, talán lehetne a Mégane klubosokat látogatni, egy közös napra??
Legalább jól megverhetnénk Tuzi-t :-DD
Viccet félretéve, tényleg tanulságos a Mégane klubélet. Jó kis banda.
Ki az, aki támogatna egy talit, pld a megadott helyen. Időpont javaslatok??? Lista:
Doki1984 Díler baleri80 barpi36 Pest kicsit messze van nekem ,Tatabánya még megoldható ! Robi73 KiberLovag (jövő hét végétől szept 7-ig jó lehetek... utána macerás) rezlevi vlevi
Max akkor érné meg ha a kicsit beáldozná egy esetleges negatív fogadtatás esetén. De a KIA éppen most készül betörni Európába komolyabban, nem hinném hogy megengedhetné magának a bakikat. Nem véletlen készült európaiak számára Európában 7 év garanciával.
Személy szerint nekem mind2 autó bejön, de az én ízlésem szerint a Hyundai felszereltségét elrontották. Előrébb vették a apró kiegészítéseket a komolyabb dolgokkal szemben (pl ESP). Na meg ugye az a ablakemelő dolod... :( 2007-ben nem képesek 4 automata ablakot belerakni, miközben a testvérmodellben ott figyel, ráadásul csak a legmagasabb felszereltség esetén van becsípődésgátló... Számomra ez a vicc kategória. :)
Páncélosról állítod, hogy elfogult a KIA-val kapcsolatban, de te meg makacsul állítod, hogy a Hyundai a kiforrottabb, a szebb, a jobb. Benned is van akkor egy kis elfogultság, nemde??? :)
Szerintem mindenki más és más. Neked az a benyomásod, hogy a Hyundai a jobb, Páncélosnak meg az, hogy a KIA. Ez Ízlés dolga :)
Mindazonáltal abban nincs teljesen igazad, hogy ha van egy nagyvállalat, amely fő részvényese egy kisebbnek, akkor ebből egyértelműen következik, hogy a nagy fejlesztéseit próbálgatják a kicsin.
Véleményem szerint egy nagyvállalat pont azért vesz meg tulajdonrészt egy kicsiből, mert az ott lévő fejlesztésekre szüksége van. Gondolj csak bele! Megérné egyébként megvenni? Ha egy kis cég gagyi dolgokat gyárt, megérné a nagynak beinvesztálnia a gagyi kicsibe? Szerintem nem...
Nem utaltam semmivel arra, hogy nem kiforott a KIA. Arra utaltam, hogy a Hyundai teszteli azt, hogy milyen hibák jönnek elő esetleg az új modellekkel a Kia-nál és azokon igyekeznek javítani a saját hasonló modelleiken.
Nem egy autógyár hívott vissza már autót , mert valami a használat közben derült ki.
Minden modellnél előfordúlhat.
Annyi különbség van mindig láthatóan a két márka között, hogy kicsit másra szánják a két márkát...Ezt igyekeznek is hangsúlyozni.
Viszont érdekelne, hol tudom elolvasni a tesztjeidet....mert el szoktam olvasni amit csak tudok, az igaz, hogy kritikus szemmel olvasok, de ez a hiba maradjon csak sajátom:)
Feltettem egy képet az autóról a 7044-es hsz-ban, azon elég jól látszik a felni.
Azt mondták gyári Kia karika, a közepén Kia logó van.
Díler
Már nem variálok!
Jön a tél, veszek rá 15"-os vaskarikát, aztán majd meglátom tavasszal.
Elmegyek az urológiára, ha van vesekövem, akkor megmarad terápiás célból, ha nincs vesekövem, akkor feldobok egy hirdetést és vállalok..., no nem távgyógyítást, csak úgy fullkontakt az Aggtelek környéki utakon. Talán megkeresem vele az új gumik árát, csak szerződnöm kéne az egészségbiztosítóval, mint alternatív egészségügyi szolgáltató.
Miután írásodból is finoman is látszik, hogy elfogult vagy, ezért ennek megfelelően tudom értékelni a benyomásodat.
A tesztek fizetettek, így vajon akkor kit is olvasunk olyankor? Totalcarnak is volt egy kedves kis tesztsorozata a VW -vel kapcsolatosan, miután nem kapták meg sokáig a hivatalos márkaképviselettől az autókat tesztelésre és érdekes dolgok jöttek akkor ki pl.
Az autógyáraknak igencsak érdekük, hogy milyen tesztet kapnak majd a modellek, miután sokan azt hiszik, hogy az szentírás.
Természetesen ennek megfelelően fizetnek is, de persze ez is csak rosszindulatú képzelgés, nem?:)
Neked ha jól értem a tapasztalatod az, hogy a Kia mindenben jobb mint a hyundai ....
kicsit érdemes mondjuk pár amerikai tesztet is elolvasni, vagy megelégedettségi tesztet, megbízhatósági mutatót innen-onnan.
Azt írtad, hogy tesztelik az autót és javítva kerül a Hyundaiba. Ez arra utal, hogy nem kiforrott a Kia. A teszt azért csak érdekeljen, mert az autós szaksajtó fél év alatt leközölt vagy félszáz cikkje ad egy viszonylag hiteles képet.
A sajátkezűségről: A családban 2005 novembere óta van egy Rio, egy hétvégén át teszteltem egy Accentet. Kb 5 cee'd-be (1,4 és 1,6 benzines és 1,6 CRDi) tettem pár ezer kilómétert, az elmút egy héten 2 db i30-as is volt a kezem alatt, nyitogattam, csapkodtam, kapcsolgattam eleget. Már publikáltam a tapasztalataimat.
"...a két márkáról, de inkább gyakorlatban érdemes megvizsgálni szerintem" Hát erről beszélek, várom a konkrét benyomásokat tőled.
Egyetértek! Nem márkafüggő, sajnos az importőrök nem nagyon látnak rá és vannak hatással a "lent" történtekre. A Kereskedés vezetőjén, mint egyszemélyű felelősön múlik, milyen embereket enged az ügyfelekkel tárgyalni.