Nem , mert nem tartottad be a használati utasítást. Megmondtuk világosan BlackVoid Testvérrel együtt, hogy olajos heringet kell venni, az sose romlik meg, legfeljebb kilyukad a doboz a rozsdától x év után. A kiásott bunkernek még hasznát veheted sírként...
"Összeomlás következtében le fog csökkenni a szálljtanivaló." Ha ez így lesz, akkor ami marad arra meg bőven elég lesz a közúti szállítás nagyságrendekkel olcsóbban. Szóval akár így, akár úgy a vasút a jelenlegi formájában menthetetlen. A repülőgép forgalom alternatívájaként talán lenne benne fantázia, bár egy 500-al menő tárgy inkább a levegőben haladjon...
Nincs a francot kapacitása. Elegendő megrendelője nincs - mert mindenki fosik tőlük.
Vagonok ezrei állnak kihasználatlanul - mert a franc se akar velük szállítatni...
Pláne, amióta a rakodómunkásokat sem lehet már egy fél liter, rossz pálinkával kifizetni - hanem rendes munkabért kell adni nekik - És egy kamion kiállása - km-től függetlenül - annyi amennyi manapság + a megtett km.
Horror végbekerülés és macera van csak a vasúti-szórakozásból. .
Összeomlás következtében le fog csökkenni a szálljtanivaló. Amia marad, arra elég lenne a kapacitás, kár, hogy az összeomlás az egész vasutat is szétzilálhatja. És akkor rakásradöglés...
Jelenleg sem a vasút kapacitása a szűk keresztmetszet - hanem a csapnivalóan szar logisztikája.
Olyan nincs a mai világban, hogy fingja ne legyen egy szállítmányozónak, hogy mikor ér oda a cucc. De ha nagynehezen odaért - akár éjjel is - akkor pattanjon ám a nyájas ügyfél, mert pár órán belül szarrá-kötbérezik. Hát kapják be.
Ráadásul: - felrakodás a kamionra a feladónál, munkásokkal - kamion km az állomásig - átrakodás munkásokkal - kamion km a célállomáshoz, a címzettnél - átrakodás munkásokkal - kamion km a telephelyig - kirakodás a telephelyen, megintcsak munkásokkal.
Add ezt össze pénzben és időben és macerában - és rájössz, hogy miért nem kell ez senkinek - hacsak nem zúzott követ szállít valaki, ezertonna-számra. .
Ezt mar annyiszor +ragtuk. A vasuti kapacitast 4-5-szörözni kellene, hogy az aruforgalom nagy reszet le tudja bonyolitani. Arra pedig esely sincs, mert a vasuthalozat, palyaudvarok, rendezöpalyaudvarok, ... 100 eves törtenelmi fejlödes eredmenyei. És nem lehet marol holnapra +soxorozni a teljesitmenyet.
Állítólag meg lehet szervezni. Nyilván nem azonnal, de mondjuk 24 órán belül elindítják és 48 rán belül odaér, abba belefér egy szerelvény átrendezés is valahol. Mondom, olyan lelkesedésel, olyan szépeket írtak ezekről valaha, hogy húú...majd mi lesz 2000 ben.. (-:
Szerintem az árúk 3/4 részénél 3-4 nap is bőven belefér. Azt persze tényleg tudni kellene, hogy pontosan mikor kell menni érte, az biztos. Dehát szerintem számítógéppel ennél sokkal bonyolultabb dolgokat is irányítani lehet. Nincs igazad, itt nem a probléma műszaki megoldhatatlansága amiről szó van, hanem egy ekkora cégnél rengeteg helyen van a pénznek kicsatolása és ezért képtelenek az innovációra. Sőt szerintem ezért nincsen elektromos autó se meg sok minden, ezek a nagy autógyárak nem képesek fejleszteni, minél nagyobb annál kevésbé. Nem logikus, de ld. GM.
Szerintem valamit nagyon félre érthettél. Sanyo Európában az egyik legjobb minőségű napelem paneleket gyártja... Viszont a HelioGrid valóban bezár, ők amorf napelemet gyártottak, elég "érdekes" minőségben. Jóárasított 45W-os paneleket 25eFt adta, csak azt nem kötötte a vásárló orrára, hogy nullszériás gyakorlatilag gyártási selejtet adta tovább...
"Nagyon-nagyon penge egy vasút kell legyen az, amelyik ezeket a gondokat elfogadhatóan meg tudja oldani. Kelet-Európában ilyen egyszerüen: nem létezik !"
De máshol se létezik. Ezt kérdem, hogy miért? Ebben az informatikus, mikroelektronikus világban a vasút alig hatékonyabb mint 50 évvel ezelőtt. Nem azt mondom, hogy közút ne legyen, de a legtöbb árú ráérne néhány napot, főleg ha órára meg tudnák mondani mikor lesz a címhelyen. Már miért ne tudnák? Ha ezt nem lehet számítógéppel pontosan modellezni akkor mit? Költséges? Hát persze, hogy az, de szerintem a közút fölénye.. na jó... némileg leegyszerűsítve abból adódik, hogy ahol esetleg 4-5 kamion van a cégnél ott a sofőrök biztos nem kapkodnak 10 miliós végkielégítéseket és tanácsadók sincsenek... (-:
A vasút semmiképp nem tudja megoldani a "start-cél" szállítást. Olyan nincs, hogy Győrben felcuccolok egy vagont...és azt rögtön elindítják nekem mondjuk nyilegyenesen Gyulára. Ilyen nincs.
Azt a vagont még n helyen kiszedik a szerelvényből, átcsoportosítják másik vonatra, aztán Püspökladányba egy harmadikra, Békéscsabán egy negyedikre...mig nagynehezen CIP Gyula lesz belőle.
Hogy ez mennyi idő? Az Isten se tudja. Majd ha ott lesz...hát ott lesz. Majd szólunk.
Pláne, hogy ez függ attól is, hogy adott irányban, akkortájt hány vagon kell még menjen? Ha sok, az a baj -mert nincs hely...... ha kevés, akkor meg az, mert nem gazdaságos.
Nagyon-nagyon penge egy vasút kell legyen az, amelyik ezeket a gondokat elfogadhatóan meg tudja oldani. Kelet-Európában ilyen egyszerüen: nem létezik ! .
Ez igaz... de... (-: A vasút miért állt meg a fejlődésben? Emlékszem a 80 as években mindenféléket lehetett olvasni a jövőjéről, hogy majd a mozdonyok fognak egymással kommunikálni... meg emlékszem a Delta folyiratban volt egy nagyon részletekbe menő cikk, hogy hogyan automatizálták a hamburgi rendező pályaudvart meg ilyesmik. Szóval szerintem nagyságrendekkel lehetne az hatékonyabb, szerintem igenis arról szól ez, hogy egy nagyobb cég képtelen az innovációra, mert ezer helyen kifolyik belőle a pénz. akinek meg van 2-3 .. vagy akár 200-300 kamionja attól meg nem. Persze ez is csak egy része az egész problémának.
Ne feledd: a "just in time" varázsszó mellett a "just in place" se kutya - amikor a közúti felé billen a mérleg nyelve.
Képzeld el: megérkezik a cucc az állomásra (tehernél azt se lehet tudni hogy mikor), egyszer csak szólnak, lehetőleg éjjel, hogy: "itt van, megérkezett!". Na most kapkodni ám, mert csak 6 óra várakozás ingyenes - afelett akkora a pálya, meg a kocsi-kötbér...higy a fal adja a másikat.
Tudom, mert nekem is sok árum jött így a '90-es években - és volt, amikor este 11-kor kellett kamiont szerezzek - akár a föld alól is.
De ha kamiont lehet is szerezni - honnan szerzel pribékeket olyankor? Merthát valaki át kell rakja a cuccot a vagonból a kamionba. Hát megmondom neked: hát az állomás melletti kocsmából.
Add össze a költségeket: az extra-gyors kamion-kiállást, a kilométert, az éjszakai pribékeket, az árú lerakását a telephelyen, más pribékekkel...és akkor már hajnali 4 óra van, ugye - szóval: HORROR !!!!
Az dícsérje nekem a vasúti szállítást, aki már állt éjjel a vagon mellet a minusz 10 fokos szélviharban - számolva a zsákokat...mert utólagos reklamálásnak helye nincs.
Vagy megvárod a reggelt...és csak úgy kattognak az óránként 45 dollárok a vagonért...plusz a tökömtudja mennyi rámpafoglalási dij.
Jaaaa, akkor még nem is emlitettem, hogy mi van akkor, ha a te 2 vagonod a szerelvény kellős közepén van...a szerelvény meg a 7-es pályán, 70 métere a rámpától. Olyan is volt már. .
... sőt... nézve ezt a nagy mulinacional üzletláncok terjeszkedését... nem tudom, de szerintem ezek is mind veszteségesek és a terjeszkedés, vagyis végül is az állandóan növekedő lakossági fogyasztásra épülő piramis játék elfedi. Ha a növekedés megáll, nem csökkenő fogyasztás, csak ha megáll a növekedés akkor kártyavárként omlanak össze.
Biztos így van, csak ez szerintem fals számítás. Szerintem a máv általános költségeit osztják le, amik nem sokat csökkennek ezekkel a vonal bezárogatásokkal. Vagyis ha ezeket bezárja, akkor még több bezárásra lesz mégtöbb indok, mert azoknak nőnek majd a kimutatható költségei. De mondom, hogy nem vitatom, nem igazán szeretek véleményt mondani ebben a vasút témában.... de... én tán csak fenntartanám, mert akár mi van, azért vas is, kerek is, hát csak gurul valamitől... (-:
Sose értettem a közút, hogyan tudott így feljönni a vasút rovására. Van egy olyan zavaros elképzelésem, hogy talán egy nagyon nagy cég, mint vasút az végül is nagyobb költségekkel dolgozik, a menedzsment vagy nem tudom mi nagy teher. A közúti vállalkozók meg csak kisebbek, hatékonyabbak... nincs jobb ötletem... vagy talán az energia tulajdonképpen még mindég másodlagos, harmadlagos szempont.
(egyebekben van egy ilyen scenárió a gázellátás jövőjéről is, hogy ha a fogyasztók egy része kiesik, mert nem tudja fizetni, akkor a bennmaradók meg nem tudják fenntartani a rendszert)
Hát az mondjuk nem volt annyira vicces, amikor egyszer kajakra kiszámolták, hogy valamelyi "zsák-a-foltját" településbe vezető vasúti szárnyvonalon - a napi 2 vonat, az sokkalta sokkal többe kerül - mint azért a pár utazóért taxit küldeni.
A taxik valami napi 200 ezerbe kerültek volna...a 2 vonat költsége - a vonzatokkal együtt - közel 400-at tett ki.
Én akartam már javasolni régebben is, csak nem tudtam hová forduljak, hogy a metró helyett kapjon minden budapesti család egy golfautót, a költséger akörül van... oszt annyi... járjanak azzal... nagy csend lesz a városban az biztos.... (-: