Keresés

Részletes keresés

keopsz Creative Commons License 2005.04.13 0 0 2273
Ha úgy gondolja az EU, hogy sok benzin fogy (én is úgy gondolom), akkor alkosson direktívát a jövedéki adó emeléséről (minimális szintjéről). Ezzel pontosan lehetne szabályozni a benzinfogyasztást és figyelni a gazdasági növekedésre gyakorolt hatást.

A EU mar most azt mondja, hogy tul magas a benzin ara es te erre mag ra akarsz tenni egy lapattal? Ezerszer megbeszeltuk mar, hogy ha az emberek nem hasznaljak az autot, mert tul draga a benzin, akkor az autoipar visszaesik es vele egyutt az egesz gazdasag visszaesik. Vagy nem olvasod rendszeresen a forumot?
Előzmény: kilenctizenegy (2269)
Fulika Creative Commons License 2005.04.13 0 0 2272
Ha jobban elolvasod a hozzászólásomakkor te is láthatod, hogy én egy fokozaton (a leghosszabbon) belüli fogyasztásról beszéltem. 90-120-as tempónál a töbi fokozatnak nics gyakorlati jelentősége.
Előzmény: netizen (2268)
kpl Creative Commons License 2005.04.13 0 0 2271
Rövidtávon 5 fokozatú Shimano válto, kb 25 km/óra az ideális.
Hoszabb távon 7 fokozatú Joystick váltó, kb 90-110 km/óra.
1:-)
Mezőbándi Creative Commons License 2005.04.13 0 0 2270
automata sebváltóm van, 1,3 motorral - akkor nekem mi az optimális sebesség?
Előzmény: netizen (2268)
kilenctizenegy Creative Commons License 2005.04.12 0 0 2269

"egész Európai Unióban legfeljebb kilencvennel lehessen autózni"

 

Egyéb barom ötlete kinek van?

 

Ez súrolja azt, amikor a Kínában a lakossági élelmiszerellátás javítása keretében bizonyos városokban megtiltották a kutya- és macskatartást, mondván, hogy ha sok embernek nincs mit enni, akkor ne zabálják fel a kaját haszontalan állatok.

 

Ha úgy gondolja az EU, hogy sok benzin fogy (én is úgy gondolom), akkor alkosson direktívát a jövedéki adó emeléséről (minimális szintjéről). Ezzel pontosan lehetne szabályozni a benzinfogyasztást és figyelni a gazdasági növekedésre gyakorolt hatást.

 

Szerint nem kell figyelembe venni a gazdasági hatásokat és az emberi szabadságérzetet, az miért nem egyszerűen azt javasolja, hogy tiltsák be a személyautó-közlekedést? Az üres utakon döngethetne a sok kamion, benzin pedig nem fogyna szinte semmi.

 

A Sztálini párt vezet...

Előzmény: ezerkilenszaznyolcvannegy (2260)
netizen Creative Commons License 2005.04.12 0 0 2268
en meg nem :) en meg azt tapasztaltam, amit leirtam - nyomatekmaximumon a legkedvezobb a fogyasztas.


Tehat varosi 50-60-as temponal, mikoris kapcsolgacc 3--as es 4-es kozott, bizony rosszab adatok jonnek mint 120-as temponal 5-osben.
Előzmény: Fulika (2267)
Fulika Creative Commons License 2005.04.12 0 0 2267

Na ez a hozzásólás operával nemigen sikerült:

Szóval így nézne ki a fogyasztás táblázat:

Km/h l/100km

60      4,3

90      5,2

120    6,5

150    7,7

Előzmény: Fulika (2266)
Fulika Creative Commons License 2005.04.12 0 0 2266
Ebben egyáltalán nincs igazad. Az üzemanyag fogyasztás a legfelsőbb fokozatban leginkább a légellenállás függvénye. Ez tapaszatlati tény is (legalábbis számomra). Kb. a következőket tapasztaltam fogyasztásra a sebesség függvényében: Km/h l/100km 60 4,3 90 5,2 120 6,5 150 7,7 Ezt az is alátámassza, hogy a városi fogyasztásom 6,5-7,5 között szór (attól függ mennyire bírok magammal), míg kinn bőven 7 l felett vagyok. Szerintem azért elvetélt a gondolat, mert nincs az az ember aki el tud menni mondjuk Rómába 90-el. Én biztos nem bírnám ki. Inkább a könyebb energiatakarékosabb, áramvonalasabb autók irányába kellene elmozdulni, persze nem a prius féle zsákutcára gondolok.
Előzmény: netizen (2264)
netizen Creative Commons License 2005.04.12 0 0 2265
jo dolog am az elovarosi kozelkedes/vasut. kar volt leepiteni :)
Előzmény: ezerkilenszaznyolcvannegy (2263)
netizen Creative Commons License 2005.04.12 0 0 2264
ez a90 km/h egy baromsag. minden belsoegesu motorhoz mexerezheto a
- nyomatekgorbe
- teljesitmenygorbe

A nyomatekgorbe a fordulatszamfuggo nyomatekot adja meg, mig a teljesitmenygorbe a fordulatszamfuggo teljesitmenyt. a kettobol szepen osszelehet nezni azt az optimalis fordulatszam-tartomanyt ahol maximails nyomatekot kapunk magas leadott teljesitmeny mellett. Tipikusan a 3500-5000rpm-es sav ez. Es a motor itt mukodik a leggazdasagosabban elegetett tuzeloanyag vs nyomatek/teljesitmeny viszonyaban. Tipikusnak mondhato, hogy 5-osben 3000rpm koruli fordulatszam eseten 100km/h a sebesseg , mig a 3500-ashoz kb 120 km/h. a lenyeg: a 120km/h konstans sebesseg igenis gazdasagos uzem, mig a 90-es sebesseg szuboptimalis: adott megtett tavolsag relacioban tobb benzin fogy.
Előzmény: ezerkilenszaznyolcvannegy (2260)
ezerkilenszaznyolcvannegy Creative Commons License 2005.04.12 0 0 2263

 

"Ezzel csak az a baj, hogy az ido penz."

 

Az is baj.  No meg az is baj lenne, hogy több autó lenne az utakon.  Ellenben meg lehetne csinálni azt, hogy minden autót számítógép vezéreljen, csak annyit kéne beadni, hogy A-ból B-be szeretnél jutni, és az utasok hasznosan tölthetnék az utazási időt :))

Előzmény: keopsz (2261)
ezerkilenszaznyolcvannegy Creative Commons License 2005.04.12 0 0 2262

 

Usákiában drágább a használt hibrid Toyota Prius mint az új - sokan vannak akik inkább fizetnek, semmint sorbaálljanak pár hónapig.

Februárban az autóvásárlók 4%-a gondolkozott hibrid autó vásárlásán, márciúsban pedig már 8% volt az arány.

A felmérések azt mutatják, hogy ha a benzin ára eléri a 3$/gallon-t (~ 150 Ft / liter), akkor az autóvásárlók 77%-a fog komolyan elgondolkozni egy üzemanyagtakarékos modell vásárlásán.

 

http://money.cnn.com/2005/04/11/Autos/used_prius/index.htm?cnn=yes

 

Used Prius prices like new
High gas prices, long waits bring used Prius prices above list price of a new model, study says.
April 11, 2005: 12:50 PM EDT

 

NEW YORK (CNN/Money) - Demand for the gas-electric hybrid Prius is so great that some used Priuses are selling for more than the list price for a new one, a report said on Monday.

 

Buyers who want to avoid the typical two-month waiting period for the hot Toyota model are willing to pay the premium, according a study conducted by Kelly Blue Book and Harris Interactive.

 

Waits at some dealerships can be considerably longer. The market for the used Prius is so strong that some owners are trying to sell them for more than they paid for them.

 

The survey said that 8 percent of the consumers considered hybrid vehicles in March, twice as much as 4 percent in February. It also said if gas prices reach $3 per gallon 77 percent of car shoppers will seriously consider a more fuel efficient vehicle.

The Prius, which uses an electric motor in addition to a gasoline engine, is estimated by the Environmental Protection Agency to get 51 miles per gallon on the highway and 60 mpg in the city. (Because of its hybrid drivetrain, the Prius gets better mileage in stop-and-go city driving than on the highway.)

 

The 2005 Prius also had the highest owner satisfaction of any 2005 model, according to an owner survey by Consumer Reports magazine.

 

Buyers of new Priuses are paying above the sticker price for the cars, which is helping to support the price of the used cars. The new car lists for $20,975 to $26,640, Toyota says.

 

A spokesman for Toyota told CNN that the wait time for a new Prius hybrid is currently about 2 months, down from 6 months last year because of an increase in production.

 

Mark Brueggemann, senior analyst for the car pricing service Kelley Blue Book, recommends that buyers wait. "At $4,000 or $5,000 over sticker, you're really paying to be the first on your block to have one," he told USA Today.

The paper reported that George Wu, 35, of Redondo Beach, Calif., listed his 2005 Prius with 180 miles on the odometer for sale at $31,495, which is about $1,000 more than he paid for it.

 

The article also said that Rich Stevens, 81, of Des Moines owns two Priuses and plans to sell one of them and hang onto the other. His 2004 Prius with 16,000 miles is for sale at $25,000, which he told the paper is about what he paid for it a year ago. He is offering his new '05 model that he waited eight months to get for $29,000, about $1,000 above what he paid.

keopsz Creative Commons License 2005.04.12 0 0 2261
Ezzel csak az a baj, hogy az ido penz. Tehat a gazdasagra lehet, hogy ugyan az a hatasa, mintha dragabb lenne a benzin. Nem tudom nem lenne-e esszerubb inkabb a motorokat 1500cm3-ban maximalizalni. Szvsz semmi szukseg 1.6 vagy a folotti motorokra szemelyautok eseteben. Mar ez gatat szabna a sebessegnek.
Előzmény: ezerkilenszaznyolcvannegy (2260)
ezerkilenszaznyolcvannegy Creative Commons License 2005.04.12 0 0 2260

 
Ez a javaslat előbb-utóbb életbe lép, most azonban még van pár év, lehet száguldozni, tessék kihasználni :))
 
http://www.origo.hu/nagyvilag/20050411sebessegkorlatozassal.html


 
Csak kilencvennel lehetne autózni az Unióban
2005. április 11., hétfő, 14:30

A Nemzetközi Energia Ügynökség azt javasolja, hogy az egész Európai Unióban legfeljebb kilencvennel lehessen autózni, még az autópályákon is. Ezt azzal indokolták, hogy így rengeteg benzint lehetne spórolni. Az EU energiaügyi biztosa, Andris Piebalgs támogatja a felvetést, de a németeknek nem tetszik a javaslat.

Az egész Európai Unióra kiterjedő, maximum 90 kilométer per órás sebességkorlátozásról szóló javaslatot a Nemzetközi Energia Ügynökség találta ki az egyre emelkedő olajárakra hivatkozva. "Személy szerint támogatom az ötletet" - nyilatkozta a Die Weltnek Andris Piebalgs eneriaügyi biztos, miután az energiaügynökség előállt az ötlettel. Hozzátette: "Németországban például helyenként 200 kilométer per órás sebességgel száguldoznak az autópályákon, és ezzel természetesen rengeteg benzin fogy".

Az energiaügyi biztos ugyanakkor nem illetékes a kérdésben, így a bizottság elé nem tudja benyújtani a javaslatot, de azt szeretné, ha azt az EU különböző fórumain megvitatnák. A Nemzetközi Energia Ügynökség azt követően állt elő az ötlettel, hogy a héten ismét rekordárat ért el az olaj, és egyesek szerint a világ "olaj-sokkal" néz szembe, amit csak az árak folyamatos növekedésével lehetne kivédeni. Ha bevezetnék a drasztikus sebességkorlátozást, a szervezet szerint sokkal kevesebb benzin fogyna, ami azon túl, hogy olajat lehet vele megspórolni, a zajszint és a környezetszennyezés csökkenését is eredményezné.

A tagországok hevesen ellenzik az ötletet, közülük is elsősorban Németország. Németország ugyanis az egyik azon kevés EU-tagországok közül, ahol nincs általános sebességkorlátozás - írta az EUobserver. Tavaly több német politikus is felvetette, hogy szükség lenne sebességkorlátozás bevezetésére, ám a kormány az utolsó pillanatban végül elállt a szándékától. Az EU német politikusai szerint a 90 kilométeres limit "érzelmi sokkot" okozna a németek számára. A legtöbb uniós tagországban 110-130 kilométeres sebességhatárokat szabnak az autópályákon.

erbe Creative Commons License 2005.04.11 0 0 2259

Vissza a vasútra?

 

"Németek és oroszok közösen gyártanának szuperexpresszt"

http://www.mfor.hu/cikkek/cikk.php?article=18915&pat=1

 

"Vasút kötheti össze Európát és Kínát"

http://www.mfor.hu/cikkek/cikk.php?ter=3&article=14334

kpl Creative Commons License 2005.04.11 0 0 2258
Itt pedig még a kérdéseket is feltették :-)
Előzmény: ezerkilenszaznyolcvannegy (2257)
ezerkilenszaznyolcvannegy Creative Commons License 2005.04.08 0 0 2257

 

Minden amit az üzemanyagcellákról tudni szerettél volna, de sose merted megkérdezni:

 

http://www.energybulletin.net/5203.html

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2005.04.08 0 0 2256
Russia May Have BN-800 Fast-Neutron Reactor By 2012
RIA Novosti 3/17/2005 (for personal use only)

Russia has everything ready for completing by 2012 the construction of the promising fast-neutron reactor BN-800, enabling the use of stockpiled regenerated plutonium. This is reported by director Anatoli Zrodnikov of the State Research Center Physical Energy Institute.

"Fast neutron reactors with liquid metal heat-transfer agents constitute the area where Russia is in the lead", he told the parliamentary hearings On the Legislative Support for Innovative Development of the Nuclear Energy Sector.

As follows from the documents prepared for parliamentary hearings, the study carried out indicates that the BN-800 reactor with the attending fuel cycle can be finalized by 2012.

Construction and start-up of the reactor with uranium-plutonium fuel will preserve the scientific-technical potential and the world leadership in this area, the documents say.

In addition, the motive for an accelerated switchover to closed-fuel cycle power units is the limited supply of developed reserves of uranium in Russia.

A delay in the intensification of work to develop the raw uranium base may entail a crisis in seven to ten years to come, the documents say.

netizen Creative Commons License 2005.04.08 0 0 2255
erbe Creative Commons License 2005.04.08 0 0 2254

"Szvsz ennél már most jobbak vagyunk, amennyire én tudom a legjobb napelemek olyan 15% körül vannak."

 

A hagyományos napenergiahasznosító rendszerek előnyei:

  1. Teljesen automatikus, emberi felügyelet nélkül működik (sőt! úgy a legjobban)
  2. Alacsony fényintenzitásnál is működőképes, maximálisan kihasználja a szórt, visszavert fényt, bármilyen irányból érkezik.
  3. Területtakarékos. Minden rendelkezésre álló helyet kihasznál, egymásra épülő struktúrák sokszorosan nagyobb felületet képeznek, mint amit fényelemmel lefedni lehetne.
  4. Tökéletes, hosszú időre is hatásos, környezetkímélő energiatárolóberendezést tartalmaznak, aminek a megsemmisítése, újrahasznosítása 100%-os lehet és nem szennyezi a környezetet.
  5. Teljesen automatikus napkövető rendszerrel rendelkeznek, mondhatnánk az is, hogy "Napraforgó".
  6. Előállítása minimális költséggel jár és energiatakarékos. "Végy egy kapát és egy marék magot!..."
Előzmény: micu (2250)
erbe Creative Commons License 2005.04.08 0 0 2253

"Törvénytelen brit szemétexport: vissza a feladónak"

http://www.nol.hu/cikk/357604/

 

Na, talán ennek is gátat szab majd a "Peak Oil"!

Csak addigra elsüllyedünk a szemétben! Gondoljunk csak a néhány évvel ezelőtti győri többszáz tonnás német szállítmányra.

 

De legalább unokáinknak lesz miből üzemanyagot gyártani:

"Üzemanyag műanyag szemétből"

http://www.nol.hu/cikk/352139/

keopsz Creative Commons License 2005.04.07 0 0 2252
Kaphato a Libriben "Paul Roberts: Az olajkorszak vege" cimu konyve 3400 Ft-ert (erdeti cim: The End of Oil). Ez a konyv minden peak oil forumosnak, aki nem tud olyan jol angolul, kotelezo olvasmany.

Az olajkorszak vege
Törölt nick Creative Commons License 2005.04.06 0 0 2251
Duma Worried About Dwindling Uranium Reserves
RFE/RL Newsline 3/18/2005 (for personal use only)

Russian Academy of Sciences member Vasilii Velichkin told the State Duma on 17 March that Russia's explored uranium deposits could be exhausted by 2012, ITAR-TASS reported. He said that it will only be possible to meet the demands of Russia's nuclear-power industry if production is increased by 40 percent by 2010 and by 240 percent by 2020. Following Velichkin's testimony, the Duma adopted a nonbinding resolution calling on the government to "urgently examine the question of priority funding for work to develop further Russia's uranium resources."

 

http://www.ransac.org/Projects%20and%20Publications/News/Nuclear%20News/2005/3222005113657AM.html#1F

micu Creative Commons License 2005.04.06 0 0 2250
Szvsz ennél már most jobbak vagyunk, amennyire én tudom a legjobb napelemek olyan 15% körül vannak. És azt se felejtsd el hogy a növények ugyan nem mozognak, viszont fõleg elemekbõl építik fel a szervezetüket, míg az õket felzabáló állatok már az összetett vegyületeket (cukrok, aminosavak, fehérjék, stb) hasznosítják - ehhez pedig szvsz jóval kevesebb energia kell mint szénbõl, nitrogénbõl, oxigénbõl, stb ezeket szintetizálni.

Másrészt egy növénynek nem nagyon van szüksége mozgásra, mivel a tápláléka egy helyen van. Ezzel együtt persze õk is végeznek mozgásokat, Pl. követhetik a fény irányát, de Pl. a húsevõ növények egy része egész ügyes kis csapdákat mozgat. A helyüket persze aktívan valóban nem változtatják (legalábbis az egysejtûnél nagyobb növények), de ennek szvsz nem az energia a fõ oka.
Előzmény: netizen (2246)
keopsz Creative Commons License 2005.04.06 0 0 2249
Saudi Arabia could add another 200 billion barrels to its huge oil reserves

RIYADH (AFP) - Oil giant Saudi Arabia might manage to add 200 billion barrels of crude reserves to its existing 261 billion barrels, which make up a quarter of the world's total, Oil Minister Ali al-Nuaimi said.
"There is a possibility that the kingdom will increase its reserves by around 200 billion barrels, either through new finds or by increasing what it produces from existing fields," Nuaimi was quoted as saying by the official SPA news agency.
That would be in addition to some 261 billion barrels of reserves that are the world's largest, he told the annual meeting of graduates of the Saudi branch of the Massachusetts Institute of Technology (MIT) in Riyadh.
"These huge reserves enable the kingdom to remain a major oil producer for between 70 and 100 years, even if it raises its production capacity to 15 million barrels per day (bpd), which may well happen during the next 15 years," Nuaimi said.
He did not give a timeline for the anticipated increase in Saudi reserves.
Nuaimi said in February that Saudi Arabia, the world's top crude exporter, planned to hike its oil output capacity to 12.5 million bpd from the current 11 million within four years and has considered the possibility of raising it to 15 million if required.

Hat ez erdekes. Majdnem megduplazzak a tartalekaikat, amelyek a kitermeles ellenere eddig sem csokkentek. Szvsz ezert lesz hirtelen panik a tozsden, amikor realizalodik, hogy mindez hazugsag.
kpl Creative Commons License 2005.04.06 0 0 2248
Szerintetek a Sanyo Dorogon fog-e ilyet gyártani ?
Előzmény: micu (2245)
kpl Creative Commons License 2005.04.05 0 0 2247
kicsit off

"nem kepesek ehhez elegendo energiat osszeszedni"

Tévedés, nem is akarnak !! :-)

A növények nagyon is intelligens és céltudatos lények, nem véletlen hogy tele van velük a Föld. (Bár már nem sokáig, ha egy bizonyos állatfaj sokáig folytatja azt, amit az utóbbi évszázadokban művel)

A növény már kiskorában pontosan képes felmérni milyen igényei vannak a céljai (már akkor tudja mit akar!!) elérése érdekében, és ha ehhez a szükséges minimális forrásokat megtalálja, el is éri célját. Szaporodik. Mást mondjuk nem is csinál, főleg feleslegesen, maximum szép vagy vonzó, de ez is csak az egyes állatfajok ki/felhasználása érdekében találta ki. Esetleg trükkös fizikai elméleteket gyárt a távolságok leküzdésére "vagy bejön vagy nem" alapon. Mindezt csakis az alapvető célja elérésének érdekében.

A hasznosított 10+/- % napenergia pedig éppen elég neki. Minek hasznosítson 50%-ot? Túlmelegedne, túl nagyra nőne és elvinné a vihar, gyorsabban öregedne stb. Kereskedni nem tud, de nem is igényel mindenféle szereket a növényi lét unalmának eltakarása érdekében. Neki ennyi kell, nem több.

on
Előzmény: netizen (2246)
netizen Creative Commons License 2005.04.05 0 0 2246
jelenleg a foldon a leggazdasagosabban napenergiat csapdazni kepes rendszerek a novenyek. a beeso enenrgia kb 10%-at kepesek hasznositani. meglepo de a novenyek nem mozognak, nem valtoztatjak a heyuket - ennek nyomos oka van - nem kepesek ehhez elegendo energiat osszeszedni.
Előzmény: micu (2243)
micu Creative Commons License 2005.04.05 0 0 2245
Önmagában nemigen, de a napcella + az általa mûködtetett légkondi már nyerõ megoldás lehet.
Előzmény: kpl (2244)
kpl Creative Commons License 2005.04.05 0 0 2244
Ha csak azon elgondolkozna egy pár ember, hogy ot, ahol klímaberendezést tervez be, nem lehetséges-e napcellás árnyékolással eleve megakadályozni a hő bejutását adott térbe, rögtön pozitív lenne az energiamérleg.

Autóparkolók fedése, épületek napsütötte falainak, ablakainak árnyékolása csak úgy röptében.
Előzmény: micu (2243)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!