Keresés

Részletes keresés

g8-s15 Creative Commons License 2005.06.05 0 0 181900

Kedves Imola

 

A Vas megyében levő Bük települést 1908.10.01-től egy "k"-val írjak. 97év tényleg nem olyan régen volt.

 

Előzmény: imolna (181882)
v_peti Creative Commons License 2005.06.05 0 0 181899

Ha már itt tarrtunk. vegyünk a kezünkbe egy zsebszámológépet!

71M/65/365=2992 vonat/nap

156M/160/365=2671 vonat/nap

 

Akkoriban azért több vasútunk volt. Igaz, jópár normál nyomközű vonal szűnt meg, de keskenynyomközűből sokkal drasztikusabb volt az írtás. Igaz, akkoriban ezek egy része nem MÁV-üzemeltetésű volt, más részén meg nem volt személyszállítás.

 

Valahogy túl nagynak tűnik az akkori vonaszám. Pedig akkor általában jóval kevesebb személyvonat közlekedett egy-egy vonalon.

 

egy vonatra jutó utas akkor 65 fő..............ma 160 fő

 

Ezek után ne beszéljünk kihasználatlan vonatokról!

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (181880)
zjakabfi Creative Commons License 2005.06.05 0 0 181898

És biztos csak én fényképezetm ma ezt:

 bye bye byeeee

:)))))))))))))))))

 

 

 

 

151 pénteken az Amicust vitte délután!

Előzmény: v43-1342 (181660)
oldmumus Creative Commons License 2005.06.05 0 0 181897
Azota mar Lelle is varos. Van egy utca a kettevalas "aldozata" ami egyik fele Boglar a masik mar Lelle.
Előzmény: Törölt nick (181895)
mestska Creative Commons License 2005.06.05 0 0 181896

OFF

míg Balatonlelle ismét önálló nagyközséggé vált.

 

Mindkettő (Boglár és Lelle is) megkapta a szétválással egyidőben a városi címet.

Előzmény: Törölt nick (181895)
szivats Creative Commons License 2005.06.05 0 0 181894
„A borítója viszont... förtelmes... Nem hiszem el, hogy a kiadónak ennyinél tart az értékrendje!!??? Kiválasztották az egyik legrosszabb 1047-fotót, amit valaha láttam.” Amikor az egyik szaklektortól megkaptam a „tiszteletpéldányomat” az első kifogásom az volt, ami a belső oldalra van írva: „A címlapon az 1047 sorozatú „TAURUS” villamos mozdony és a 301 sorozatú gőzmozdony látható”. A Taurus nevet az ÖBB nem védette le?
Előzmény: Swamplord (181872)
oldmumus Creative Commons License 2005.06.05 0 0 181893
Egy vagy ketto allomas/megallo vette at ezt a nevet valamilyen formaban.
Előzmény: mestska (181892)
mestska Creative Commons License 2005.06.05 0 0 181892

Pontosabban Boglarlelle volt a telepules neve a '80-as eveg kozepeig.

ez se pontos ;)

 

Boglárlelle település 1978-tól 1991-ig létezett.

Előzmény: oldmumus (181890)
mestska Creative Commons License 2005.06.05 0 0 181891

Tájékoztatlak, hogy a kérdéses település nevét még nem is olyan régen, Bükk-nek írtát, tehát két k-val

 

Bük település 1902-ben alakult meg Alsó-, Felső, és Középbük egyesítésével. A település neve egy kával íródott már akkor is....

Szóval ne tájékoztassunk félre. :)

Előzmény: imolna (181882)
oldmumus Creative Commons License 2005.06.05 0 0 181890
Pontosabban Boglarlelle volt a telepules neve a '80-as eveg kozepeig.

Az AS1470 (mai Boglar es Lelle hataranal volt) Boglar felso, ott meg az orhaz megvan. Boglar also meg az ordacsehi beagazu utan a Jankovych telepnel.
Előzmény: vaskerék (181887)
Andó Gergely Creative Commons License 2005.06.05 0 0 181889
Írj az adataimnál lévő "új" címemre...
Előzmény: Törölt nick (181878)
rm40 Creative Commons License 2005.06.05 0 0 181888

Plusz mellékelném Sopron vármegye "kicsit régebbi" térképét. Szintén Bük szerepel.

 

http://www.akm.externet.hu/km/terkep/adatok/vm44.htm

 

 

Előzmény: imolna (181882)
vaskerék Creative Commons License 2005.06.05 0 0 181887

A helye most is látszik. Gyerekkoromban azon a részen nyaraltunk, és lestük a vonatokat, és a felnötteket, hogy ne vegyék észre, amikor érméket, kupakokat,

és mindenféle vackot rakunk a sínekre...   :-)

Amúgy semmit nem tudok róla, akkor is csak apám említette. Az egész megálló

nem lehet hosszabb 60-70 méternél(!)

 

Előzmény: oldmumus (181873)
rm40 Creative Commons License 2005.06.05 0 0 181886
> Tájékoztatlak, hogy a kérdéses település nevét még nem is olyan régen, Bükk-nek írtát, tehát két k-val.

 

Attól függ, mit jelent a "nem is olyan régen". Az 1956-os menetrendben, azaz majd 40 éve, már egy k-val szerepel.

Előzmény: imolna (181882)
Törölt nick Creative Commons License 2005.06.05 0 0 181884
Köszi
Előzmény: imolna (181882)
Mad Scientist Creative Commons License 2005.06.05 0 0 181883

Én csak azt nem értem, hogy ilyen-olyan utasfelmérésekben kihozzák, hogy a legnagyobb baj a vonatok tisztasága...

(Amin ugye viszonylag olcsón lehetne segíteni.)

 

Miközben a olyan menetidőket produkálnak, hogy a vasút néhol - nemhogy az autóval - de a biciklivel sem versenyképes.

 

A 30-ason alig jobb a helyzet mint évtizedekkel ezelőtt - miközben gépcsere nélkül végig villannyal mennek, a 29-en pedig már lassan az 1910-es évekbeli megépítéskor is jobb menetidőket mentek a vonatok, mint ma...

Előzmény: _nyunyuka (181871)
imolna Creative Commons License 2005.06.05 0 0 181882

Tisztelt M38!

 

Tájékoztatlak, hogy a kérdéses település nevét még nem is olyan régen, Bükk-nek írtát, tehát két k-val.

 

Üdv, imolna

Előzmény: Törölt nick (181690)
rm40 Creative Commons License 2005.06.05 0 0 181881

Plusz - idősebbek elmondása alapján - egy pl. Sopron-Budapest út  jegyárából egy pár jó minőségű cipőt lehetett venni.

Előzmény: Törölt nick (181880)
Törölt nick Creative Commons License 2005.06.05 0 0 181878

Gergő!

 

Én is a javasoltam a Szaszának DSA szerü sinbuszt meg ilyeneket Davecz félének, de  a elmond.szesza@mav.rt megszünt ugyhogy a levelem meg se értették pedig a 30 as években voltak receptek arra hogy sinbusszal is lehet utasokat szállítani.

 

 

Más:

 

Gergő freestartos cimed visszadobja a leveleket!

 

Gergő még egy kérdés!

 

Engem a az ívsugaras pályadatok érdekelnek mert az meghatároz sebességet.

Pl 250 m ivsugár a 87 esen és 50 a max seb.

Ezért keresnék ilyen infót.

Írni nem tudok Neked és csak azoknak tudok aki nem titkosítják azzza nem sok embernek

Előzmény: Andó Gergely (181877)
Andó Gergely Creative Commons License 2005.06.05 0 0 181877
Nagy kaland!

1938-ban Tapolca - Budapest sínbusszal 3 óra 15 perc, percre pontosan ugyanakkor indult 18.45-kor Pestre, mint ma az IC, ami 3 óra 6 perc alatt ér fel, ráadásul nem áll meg Badacsonytödemic-Szigliget, Aszófő, Csopak, Alsóörs, Balatonfűzfő, Balatonkenese, Balatonkenese-Üdülőtelep, Balatonakarattya, Polgárdi, Szabadbattyán és Dinnyés állomásokon.

Azaz CSAK úgy lett a leggyorsabb balatoni vonat 67 év alatt 9 perccel gyorsabb, hogy kivettek 11 darab megállást!!!

Mondom is mindig, hogy a MÁV 2050 előtt nem éri el az 1938-as pályaállapotokat. Akkorra is csak azért, mert a mellékvonalak eltűnnek, és a törzshálózatot EU pénzből gatyába rázzák!

Ja, előszeretettel hivatkozom az 1938-as menetrend díjszabási attrakcióira is. Akkor e vonatpárnál maradva. Ma a Batsányi IC idejében nincsennek nyitva a jegypénztárak és a vonaton keményen pótdíjaznak! Nos e téren nem sok minden változott, 1938-ban "a menetkedvezményekkel és szabadjegyekkel utazók azonban Keszthely - budapesti viszonylatban 1.50 P, az útközben felszállók pedig 1 P pótdíjat tartoznak fizetni." Igaz, akkor legalább még volt nyitva éjjel-nappal kassza!!!!

Kicsi hiba: már akkor sem tudták mi a különbség a pótjegy és pótdíj között. Igaz, a "pótdíj" büntetésként való beszedése akkoriban még nem volt divat. Ilyet a díjszabás semmilyen módon nem tartalmaz.

Van viszont más érdekesség: "A fenntartott ülőhelyek ú. n. foglaló bárcával jelöltetnek meg." Hát ez kicsit kiment a vonatból és újkori bevezetése (EX vonatok) igen szánalamsan sikerült...

"A Budapest Keleti p.u - Miskolc között közlekedő 408/403-as sz.gyorsvonatok utasai DÍJMENTES helyjegyeket is kötelesek váltani."

Ilyen ma is van Nagy-Britannia valamennyi távolsági vonatán csak a "köteles" szó nélkül, aki kér az kap ingyen. Meg gondolom adják kéretlenül is...

A lényeg, mindha 1938-ban nem csak a pálya és a járművek, de a technika is kissé magasabb színvonalon állt volna! A MÁVRES olyat nem tud, amit 1938-ban a papír+ceruza+távíró még igen! micsoda fejlődés!!!
Előzmény: Törölt nick (181874)
v_peti Creative Commons License 2005.06.05 0 0 181876

Rákerestem a Google-val, és amikor megláttam az impresszumban Urbán Lajos nevét, abból arra következtettem, hogy ez csak a régi lexikonnak egy újabb kiadása lehet, némileg kipofozva.

 

Sokkal kevesebb benne a címszó, és nem bocsátkozik tulzott részletességbe.

 

OFF

Van amikor a régi a jobb. Annó voltak a jó vastag és olvasmányos Panoráma útikönyvek.

Most meg van helyettóük egy vékony könyvecske. A Németország útikönyv vékonyabb, mint az NDK ill. az NSZK külön-külön. :((( Eltüntették belőle az olvasmányos részeket, és csak a tömény információk maradtak meg. Panoráma Light útikönyv lenne a korrekt elnevezés.

 

 

Előzmény: mattil (181869)
oldmumus Creative Commons License 2005.06.05 0 0 181875
De ennek a menetidonek az oka nem a Mozdony!
Előzmény: Törölt nick (181874)
oldmumus Creative Commons License 2005.06.05 0 0 181873
Erdekes, de nem tudom mettol-meddig volt az, hogy pl. Balatonboglarlelle neven volt megallo.
Előzmény: _nyunyuka (181871)
Swamplord Creative Commons License 2005.06.05 0 0 181872

Kíváncsian várom, és remélem, hogy nekem is jut belőle. Mert a korábbiakból nem jutott már.

A borítója viszont... förtelmes...

Nem hiszem el, hogy a kiadónak ennyinél tart az értékrendje!!??? Kiválasztották az egyik legrosszabb 1047-fotót, amit valaha láttam.

Előzmény: Eddy Wata (181859)
_nyunyuka Creative Commons License 2005.06.05 0 0 181871

Sziasztok!

 

Elcsíptem egy csemegét a mai börzén: balatoni menetrend 1966-ból. Érdemes összevetni a menetidőket a maiakkal.

 

Vendégsín Creative Commons License 2005.06.05 0 0 181870
Nyomdai munkái elkészültek, információs bukta állítólag a Kacsa magazin híre, mert a vasutasnapra szánták a megjelenését.
Előzmény: Eddy Wata (181859)
mattil Creative Commons License 2005.06.05 0 0 181869
Nem most jelent meg, hanem már három hónapja. Bár nagylexikonnak nevezi magát ez akárhogy is nézem műfaji besorolását tekinte inkább kislexikon. Megdöbbentő, hogy az előszó kivitelezése többszörös átolvasás után is azt sugallja, hogy ez nem más mint az eddigi lexikonok helyett egy uj a régieknél jobb lexikon, pedig ez távolról sincs így. Sokkal kevesebb benne a címszó, és nem bocsátkozik tulzott részletességbe. A máig legjobb és leginkább használható lexikon a 84-es kiadású! Műszaki kérdésekben pedig Czére Béla: A vasúti technika kézikönyve (2 kötetes), Műszaki kvk., 1975. Sajnos nagy hibája, az, hogy valószínűleg elsiették a kiadását, ezért szinte minden címszóban és képaláírásban van valamilyen apróbb hiba. Ezek leginkább gépelési és helyesírási hibák. Pl. 1876 helyett a legtöbb esetben 1976-ot szedtek.
Ennyi kritika után azért említsünk meg néhány pozitívumot is. A 2005-ben kiadott Vasúti Nagylexikon megőrizve az azt megelőző művek értékeit, kiegészült a létfontosságú környézetvédelmi kérdésekkel, a számítástechnika és automatizálás során alkalmazott új fogalmakkal, technikai elemekkel és a lexikon terjedelméhez illeszthető ábrákkal, vázlatokkal, térképekkel, rajzokkal. (Kár, hogy ez az előszóból nem igazán derül ki)Tartalmazza a nemzetközi és a hazai díjszabási rendszerek alapfogalmait és még sok egyéb érdekességet is. Terjedelme folytán méltán népszerű lehet az egyre nagyobb számú a vasutat hobbijának tekintő, a vasut iránt érdeklődő, és a vasutat hivatalosan űző személyek körében, akik nem akarnak tul mélyen belemerülni a szakmai kérdésekbe, de sajnos amint látható a terjesztése egyenlő a nullával, így tehát kár volt vele ennyire sietni. Most egy nagyon-nagyon hosszu hibajegyzékre várunk, amely korrigálja a sietségből eredő hibákat, elírásokat.
Előzmény: Eddy Wata (181859)
oldmumus Creative Commons License 2005.06.05 0 0 181868
Ok, en is erdeklodom a kozeli nagyvarosokba, de ketlem, hogy a Balaton parton levo konyvarusoknal lenne ilyen. Meg a legjobbnak tartottban felmereskent Indohazat sem talaltam ahol ujsagokat is arusitanak.
Előzmény: Eddy Wata (181867)
Eddy Wata Creative Commons License 2005.06.05 0 0 181867

Re!

Nemtudom mennyibe kerül, csak ennyit tudok amit leírtam.

Megpróbálom megérdeklődni , ha tudok valamit értesítlek benneteket.

 

oldmumus Creative Commons License 2005.06.05 0 0 181866
Boritora ha a sok keknel tartunk egy Gigant szerencsesebb lehetett volna:P
Előzmény: rg7 (181862)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!