V42 egy kicsit durva mert az villamos mozdony a LEO! Nógrádba nincs drót!
bizti elírtad!
A szlovák vasutakba volt ez téma:
Losonc-Nagykürtös
Kishalom (Male Straciny).
1990-ben három személyvonat/CSD/ volt/ papíron
Malé Straciny
Malé Zlivice nz
Busince nz
Losonci oldalon
Mikusovce z.
Rapovce
Kalonda
Állomásokon áll meg
Durván 6 14 22 műszakváltásra ért bre Malé Stranicy -ra
Azza Losoncról indult
4.31,12.30,220.29 kor
CSD 21401,21403,21405 vonatok
Malé-ba 5.27,3.26,21.24 kor érkezett Vissza Malé Stranicy ről 6.36,14.45,22.41
CSD 221400,22402,21404
Menetidő: kb 55-56 perc
Kalonda:239 lakos
Rapp: 934 lakos
Busince : 1402 lakos
Male Straciny : 124 lakos
Male Zlievce : 254 lakos
Megéri vonatot közlekedtetni ide? A bányászat is eléggé visszaesett, oda se jár már annyi ember... Bussán egyébként a megállóból nincs már semmi, ugyanígy Alsózellőn sincs semmi nyoma.
Nagykürtösön nagyon rossz helyen van az állomás, nem csodálom, hogy az utolsó időkben már nem járt odáig a vonat.
Szóval csak úgy volna értelme ennek a vonalnak hogy Budapest - Szécsény - Losonc [...] szar Bp - Losonc közötti összeköttetés
Relatív. Ha olyan óriási igény mutatkozna Budapest és Losonc között, akkor kínálja magát a 81-es vonal, kár a 78-ason bohóckodni.
Nekem még volt alkalmam akkor tanulmányozni a somoskőújfalui (vasúti) átmenő forgalmat, mikor még Salgó + Urpin + Bem + 1 pár személy ment át a szlovákokhoz, háát, tömeg az épp nem volt (egyszer mentünk át, ezen kívül egy hétig minden nap láttam valamelyik vonatot). A salgótarjáni pénztáros egészen meglepődött, hogy miért akarunk Fülekre menni, mi van ott (ezt a műveltséget nem kommentálnám).
Csak taxxx bosszantására egy 2.0-s verzió: Bp - Vác - Drégelypalánk - Balassagyarmat - Szécsény - Losonc: Röhej Expressz :-))))
Mikor tavaly arra jártunk V42 515-el, akkor az ipolytarnóci fszt. szlovák teherekről beszélt, amelyek Tarnócon lépnek be, és Nógrádszakálon ki (most nem jut eszembe a szlovák helység neve, asszem Velky akármicsoda felé) korridor vonatokként.
Olvasgattam régebbi hozzászólásokat Ipolytarnóc - Losonc közötti vonalról. Namost én voltam ott pár hónapja a vágányokat használják mert csillognak - nem rozsdásak, a fénysorompók működnek - és naggyon durva a fából össze-eszkábált útátjárók :))
Szóval valami bizti jár arra, csak nagyon ritkán - igaz, hogy mikor én voltam arra akkor sem láttam BZ-t... Mondjuk ebben a formában tök értelmetlen az a vonal, mert Losoncról van 2 megállóhely (Rapovce: nagyközség, de az állomás messze van a "cigány" falutól...Kalondán viszonylag köpontban van az állomás, de nagyok kicsi falu. Buszok járnak errefelé de szinte 2-3 embert ha láttam rajta Kalondáig. Szóval csak úgy volna értelme ennek a vonalnak hogy Budapest - Szécsény - Losonc Vagy Kalonda - Losolc - Zsolna BZ menne...Én az előbbit javasolnám, elég szar Bp - Losonc közötti összeköttetés
Egyikm irányba mindenképpen vonattal megyek, de a menetidőtől elég vacak. A másik irányba vagy busszal megyek, hogy azt is kipróbáljam, de az is lehet, hogy mindkét irányba vonattal megyek, de akkor hazafelé nem megyek vissza Pécsre, hanem egyenesen hazafelé veszem az irányt.
Amúgy Pécsen hány jegyet adnak el évente Komlóra? De ugyanezt fordítva is kérdezhetném.
Amúgy a vonal létjogosultságát én sem ebben a viszonylatban látom, hanem a Komló-Godisa-Sásd-Dombóvár ráhordásban, valamint a Komló felé irányuló hivatásforgalomban, ami jelenleg, a bányátlanításnak köszönhetően nem túl sok okot ad az örömre. :(
Kissé OFF, de nem annyira. Itt úgyis terítéken volt Komló többször is.
Pénteken valószínűleg arra megyek, és tanulmányozom a közlekedést.
Van ott olyan buszvonal, amelyet érdedemes végigutazni? Pl. Szép helyen vezet a nyomvonala, vagy esetleg bányákból valamit látni élehet, vagy a bányavasút pályaudvarának a nyomait. stb...
Attól, hogy Kőszegen az országos átlagnál kisebb a taplók száma, sajnos Szombathelyen elég sok van belőlük. A falfirkák számát tekinteve is eléggé élenjárunk. :(((
1. Most is lyukasztós jegyek vannak, és van hagyományos jegylyukasztó is a gépi mellett, köszönhetően a vandálok aktivitásának.
2. Járműállapot:
18-as vonal. Relative rossz a járműállapot a Bz-khez hasonlítva. Persze, a szombathelyi gyorvonati kocsikat azért nem múlja alul. És becsületpersely is van még néhány db Kőszegen. (Igaz, oda avan láncolva az asztalhoz.)
142-es: Utaztam arra, szépen karbantartott szentesi kocsik voltak. Bár az utazóközönség elég gázos. Fehérvár felé ebből a szempontból talán jobb ahelyzte, de túl sok a művész arrafelé.
3. Szerelvény: Régen 6 majd 5, majd 4 részes anakonda. Mostanában 3, de ez csúcsidőben nem elég, volt is emiatt reklamáció. 4 lenne a szükséges.
Igaz, ca. 10 éve, amikor a vasútmegszüntetésekről komolyan kezdtek bezsélni, akkor a Volán erőteljes offenzívába kezdett ezen a vonalon. A MÁV meg kitérő hiányában nem tudja csúcsidőben ennék sűrűbben vagy más menetrendi eloszlásban közlekedtetni a vonatokat.
Talán majd egyszer összeállítok belőle egy egységcsomagot magamnak. Nyunyuka? Neked már van ilyen?
Na akkor meg hogy lehet összehasonlítani egy BZ-t egy a 30a ingavonatai BHV-s kocsival? Amúgy javaslom a 142-es vonalat rémüldözni...asszem ennél gányabb vagonok sehol sincsenek... (Bár a 70-es is elég firkás, de azért ott jobb állapotok vannak) Amúgy azt mondják hogy Kőszeg meg Az a vidék elég normális hely, barátságos emberekkel, kevés taplóval.....Akkor most mi az igaz???
Sajnos a 18-as vonal szerelvényeinek állapotán meg is látszik a gazdátlanság. (A Szombathelyi átlagnál vacakabbak, bár a 30a ingavonatainál azért még mindig jobbak. Ráadásul a korábban beszerelt elektronikus lyukasztót is gyakran megrongálják, így a hagyományosat kell használni. Ott meg előjön az újrahasznosítható jegyek kérdése. :(((
Itt -1 toleranciát kellne alkalmazni a vandálokkal szemben.
142-esen mi volt tegnap estefelé? A KŐKI-ről induló 18:56-os vonatot Pestimrén 19:35 körül láttam, eléfogva mégegy szerelvénnyel. Gyorsan ment, de ilyen összeállítású volt:
Acél I és U profilok, egy osztrák tulajdonú hídelemgyár részére. Ma 14 óráig el kell vinni a kocsikat, aki siet, még le tudja kapni az üres tehervonatot :-))))).
Azért van a jegy, hogy "elriassza" az utazókat az utazástól.
Az árával vmennyire féken tudod tartani az utazni vágyókat.
Ha ingyenes lenne a Bz-n utazás, több lenne az utas, kevés lenne a Bz, vagy sűrűbben kellene járnia. Ez biztos többe kerülne, pláne, hogy a Bz-k száma véges.
Ha meg más járna a Bz-k helyett pl. nagydízel a sok utas miatt, azért meg ugye fizetni kellene, így a ettől kezdve nem lenne rá elég utas.
Eztán ismét jönne a Bz ingyen.
Kezdődne az egész előlről.
Tehát egyszerűbb az egészet bezárni, megszüntetni.
Mi volt a rakománya? Csak nem a hídépítéssel, vagy a sztrádával kapcsolatos holmi? Meg ne lássák ezt a gumikerekes lobbi illetékesei, mert fejek fognak hullani! ;-))) vagy inkább :-(((
2. Amire rég vadásztam: TEHERVONAT DUNAVECSÉN!!! Élő példa arra, hogy nem mindig a szolgálati menetrendet kell nézni, csak jókor legyél jó helyen :-))).
3. Tehervonat a rakodóvágányon, befékezés és alátétfázás után, a tartalék lejárása előtt
Igazad van, bocs. De most más szempontból céloztam az SZDSZ-re, amihez semmi köze sincs Demszkynek, és alapból most nem is tettem volna, csak ugyebár pont most volt a 142-es vonaton egy incidens :((( , és emiatt kissé indulatosabban reagáltam a dologra. Ugyanis a két dolognak van köze egymáshoz, de az már 90% politika és 10% tömegközlekedés.
"Egy kérdés: Ha a Vésztő környékén olyan rossz a pálya akkor az utak vajon milyenek arrafelé?"
Egy válasz: Katasztrófálisak. A Gyoma-Dévaványa szakaszon például az utóbbi években két Dévaványai Önkormányzati képviselő is életét vesztette (igaz, az nem bizonyítható teljesen, hogy az úthibák miatt). Azóta tavaly ennek a szakasznak 2 km-es (!!) részét újraaszfaltozták, így már csak 10 km-re kellene pénzt szerezi. Én úgy hallottam, hogy a környék útjai közül az Okány-Kótpuszta összekötő út a legramatyabb. Itt állítólag akkora lyukak vannak, hogy személykocsival teljesen járhatatlan.
Elolvastam Taxxx úti élményeit, és valaki más is járt arra nemrégen. Az utasok száma eléggé tragikusnak tűnik, ez a pályaállapotoknak köszönhető, vagy pont rossz időpontban jártatok ott?
Peti, hidd el, hogy eddigi hozzászólásaid alapján mindenki tudja szdsz- és Demszky-ellenességedet, amit tiszteledben is tartok. De muszáj ezt (még) mindig hangsúlyozni közlekedésis topikokban?
Menj át a poli-dili topikokba, aztán ott nyomjad ezeket a hozzászólásokat, köszi.
Tapasztalataim szerint egyik hazai párt sem különb a másiktól tömegközlekedés terén. Örök igazság, hogy minden város-, régió-, országvezetés csak annyit költ ilyen célre, amivel olyan szintet lehet fenntartani, ami még elfogadható a többség részére.
taxxx: Azóta is gondolkodom, még nem kezdtem el számolni
Vedd hozzá a vasúti utasítások módosítását, kiadását, oktatását, vizsgáztatását is, mint egyszeri költséget... Mert ez már csak így működik...
Igazából a gond az abból adódna, hogy MO-n ami ingyenes, arra rácsobbannak az emberek, még ha nincs is rá szükségük. Tehát pl. az unatkozó gyerekek nyaranta megtömnék a szóló Bz-ket, ami nem biztos, hogy kellemes érzés lenne a "valódi" utasoknak.
tweety83: Nem tudja valaki, h. melyik a leghosszabb szerelvénymenet
Magyarországon?
Hát, most így fejből nem annyira, de néhány éve volt sulivasárnap után éjjel Nyugati-Záhony menet (ha jól emlékszem az év közben bevezetett IC1611 CD-s szerelvénye ment vissza).
1-2 éve még volt hétvégenként hajnalban Füzesabony-Keleti szerelvénymenet (5019 "helyett").
Ezek voltak a rendszeresek, napi szerelvényvonat hosszabb távon nem igazán van (kivéve elővárosban, de ott az az optimális).
Most menetrendváltáskor volt egy Istvántelek-Nagykanizsa menet a Samuval, de ez csak egyszeri 'móka' volt.
A "legésszerűtlenebb" - ha lehet ilyet mondani - a "régi" váci menetrendben volt, munkanapokon kb. déluitán 1-kor ment ki egy hagyományos inga Vácra... Na, arra "biztos", hogy nem lett volna utas :-))