Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2005.06.29 0 0 7593

V42 egy kicsit durva mert az villamos mozdony a LEO! Nógrádba nincs drót!

 

bizti elírtad!

 

 

 

A szlovák vasutakba volt ez  téma:

Losonc-Nagykürtös

 

 

 

 

Kishalom (Male Straciny).

 

1990-ben három személyvonat/CSD/ volt/ papíron

 

Malé Straciny

Malé Zlivice nz

Busince nz

Losonci oldalon

Mikusovce z.

Rapovce

 Kalonda

Állomásokon áll meg

Durván 6 14 22 műszakváltásra ért bre Malé Stranicy -ra

Azza Losoncról indult

4.31,12.30,220.29 kor

CSD 21401,21403,21405 vonatok

Malé-ba 5.27,3.26,21.24 kor érkezett Vissza Malé Stranicy ről 6.36,14.45,22.41

CSD 221400,22402,21404

 

Menetidő: kb 55-56 perc

 

 

 

 

Kalonda:239 lakos

Rapp: 934 lakos

 

Busince : 1402 lakos

Male Straciny : 124 lakos

Male Zlievce : 254 lakos

 

Megéri vonatot közlekedtetni ide? A bányászat is eléggé visszaesett, oda se jár már annyi ember... Bussán egyébként a megállóból nincs már semmi, ugyanígy Alsózellőn sincs semmi nyoma.

Nagykürtösön nagyon rossz helyen van az állomás, nem csodálom, hogy az utolsó időkben már nem járt odáig a vonat.

 

 

 


 

 

 


 


 


 

 

 

 

Előzmény: DrTr (7591)
amicus Creative Commons License 2005.06.29 -1 0 7592

Szóval csak úgy volna értelme ennek a vonalnak hogy Budapest - Szécsény - Losonc [...]
szar Bp - Losonc közötti összeköttetés

 

Relatív. Ha olyan óriási igény mutatkozna Budapest és Losonc között, akkor kínálja magát a 81-es vonal, kár a 78-ason bohóckodni.

 

Nekem még volt alkalmam akkor tanulmányozni a somoskőújfalui (vasúti) átmenő forgalmat, mikor még Salgó + Urpin + Bem + 1 pár személy ment át a szlovákokhoz, háát, tömeg az épp nem volt (egyszer mentünk át, ezen kívül egy hétig minden nap láttam valamelyik vonatot). A salgótarjáni pénztáros egészen meglepődött, hogy miért akarunk Fülekre menni, mi van ott (ezt a műveltséget nem kommentálnám).

 

Csak taxxx bosszantására egy 2.0-s verzió: Bp - Vác - Drégelypalánk - Balassagyarmat - Szécsény - Losonc: Röhej Expressz :-))))

Előzmény: tweety83 (7590)
DrTr Creative Commons License 2005.06.29 0 0 7591
Mikor tavaly arra jártunk V42 515-el, akkor az ipolytarnóci fszt. szlovák teherekről beszélt, amelyek Tarnócon lépnek be, és Nógrádszakálon ki (most nem jut eszembe a szlovák helység neve, asszem Velky akármicsoda felé) korridor vonatokként.
Előzmény: tweety83 (7590)
tweety83 Creative Commons License 2005.06.29 0 0 7590
Olvasgattam régebbi hozzászólásokat Ipolytarnóc - Losonc közötti vonalról.
Namost én voltam ott pár hónapja a vágányokat használják mert csillognak - nem rozsdásak, a fénysorompók működnek -  és naggyon durva a fából össze-eszkábált útátjárók :))

Szóval valami bizti jár arra, csak nagyon ritkán - igaz, hogy mikor én voltam arra akkor sem láttam BZ-t... Mondjuk ebben a formában tök értelmetlen az a vonal, mert Losoncról van 2 megállóhely (Rapovce: nagyközség, de az állomás messze van a "cigány" falutól...Kalondán viszonylag köpontban van az állomás, de nagyok kicsi falu. Buszok járnak errefelé  de szinte 2-3 embert ha láttam rajta Kalondáig.
Szóval csak úgy volna értelme ennek a vonalnak hogy Budapest - Szécsény - Losonc
Vagy Kalonda - Losolc - Zsolna BZ menne...Én az előbbit javasolnám, elég szar Bp - Losonc közötti összeköttetés
v_peti Creative Commons License 2005.06.29 0 0 7589

Már jártam Pécsvárad felé. Akkor még vonat ment Palotabozsokra.

 

 

Előzmény: amicus (7588)
amicus Creative Commons License 2005.06.28 0 0 7588

Komlóról Pécsre vonattal menj át! :-)))

 

Komló - Sásd - Dombóvár - Bátaszék - vp. Pécsvárad - Pécs? :-)))

Előzmény: _nyunyuka (7586)
v_peti Creative Commons License 2005.06.28 0 0 7587

Egyikm irányba mindenképpen vonattal megyek, de a menetidőtől elég vacak. A másik irányba vagy busszal megyek, hogy azt is kipróbáljam, de az is lehet, hogy mindkét irányba vonattal megyek, de akkor hazafelé nem megyek vissza Pécsre, hanem egyenesen hazafelé veszem az irányt.

Amúgy Pécsen hány jegyet adnak el évente Komlóra? De ugyanezt fordítva is kérdezhetném.

Amúgy a vonal létjogosultságát én sem ebben a viszonylatban látom, hanem a Komló-Godisa-Sásd-Dombóvár ráhordásban, valamint a Komló felé irányuló hivatásforgalomban, ami jelenleg, a bányátlanításnak köszönhetően nem túl sok okot ad az örömre. :(

 

 

 

 

Előzmény: _nyunyuka (7586)
_nyunyuka Creative Commons License 2005.06.28 0 0 7586
Van! Komló-Pécs, Hosszúhetényen át. De ha ennyire vicinálisbarát vagy, akkor Komlóról Pécsre vonattal menj át! :-)))
Előzmény: v_peti (7585)
v_peti Creative Commons License 2005.06.28 0 0 7585

Kissé OFF, de nem annyira. Itt úgyis terítéken volt Komló többször is.

Pénteken valószínűleg arra megyek, és tanulmányozom a közlekedést.

Van ott olyan buszvonal, amelyet érdedemes végigutazni? Pl. Szép helyen vezet a nyomvonala, vagy esetleg bányákból valamit látni élehet, vagy a bányavasút pályaudvarának a nyomait. stb...

 

v_peti Creative Commons License 2005.06.28 0 0 7584

Attól, hogy Kőszegen az országos átlagnál kisebb a taplók száma, sajnos Szombathelyen elég sok van belőlük. A falfirkák számát tekinteve is eléggé élenjárunk. :(((

 

Előzmény: tweety83 (7582)
v_peti Creative Commons License 2005.06.28 0 0 7583

18-as:

1. Most is lyukasztós jegyek vannak, és van hagyományos jegylyukasztó is a gépi mellett, köszönhetően a vandálok aktivitásának.

2. Járműállapot:

18-as vonal. Relative rossz a járműállapot a Bz-khez hasonlítva. Persze, a szombathelyi gyorvonati kocsikat azért nem múlja alul. És becsületpersely is van még néhány db Kőszegen. (Igaz, oda avan láncolva az asztalhoz.)

142-es: Utaztam arra, szépen karbantartott szentesi kocsik voltak. Bár az utazóközönség elég gázos. Fehérvár felé ebből a szempontból talán jobb  ahelyzte, de túl sok a művész arrafelé.

3. Szerelvény: Régen 6 majd 5, majd 4 részes anakonda. Mostanában 3, de ez csúcsidőben nem elég, volt is emiatt reklamáció. 4 lenne a szükséges.

Igaz, ca. 10 éve, amikor a vasútmegszüntetésekről komolyan kezdtek bezsélni, akkor a Volán erőteljes offenzívába kezdett ezen a vonalon. A MÁV meg kitérő hiányában nem tudja csúcsidőben ennék sűrűbben vagy más menetrendi eloszlásban közlekedtetni a vonatokat.

 

Talán majd egyszer összeállítok belőle egy egységcsomagot magamnak. Nyunyuka? Neked már van ilyen?

 

 

Előzmény: Törölt nick (7581)
tweety83 Creative Commons License 2005.06.28 0 0 7582

Na akkor meg hogy lehet összehasonlítani egy BZ-t egy a 30a ingavonatai BHV-s kocsival?  Amúgy javaslom a 142-es vonalat rémüldözni...asszem ennél gányabb vagonok sehol sincsenek... (Bár a 70-es is elég firkás, de azért ott jobb állapotok vannak)
Amúgy azt mondják hogy Kőszeg meg Az a vidék elég normális hely, barátságos emberekkel, kevés taplóval.....Akkor most mi az igaz???

Előzmény: Törölt nick (7581)
tweety83 Creative Commons License 2005.06.28 0 0 7579
18-ason nem BZ megy Kőszegre?
Előzmény: v_peti (7578)
v_peti Creative Commons License 2005.06.28 0 0 7578

Sajnos a 18-as vonal szerelvényeinek állapotán meg is látszik a gazdátlanság. (A Szombathelyi átlagnál vacakabbak, bár a 30a ingavonatainál azért még mindig jobbak. Ráadásul a korábban beszerelt elektronikus lyukasztót is gyakran megrongálják, így a hagyományosat kell használni. Ott meg előjön az újrahasznosítható jegyek kérdése. :(((

Itt -1 toleranciát kellne alkalmazni a vandálokkal szemben.

 

 

Előzmény: Törölt nick (7575)
István Gyuri Creative Commons License 2005.06.28 0 0 7577

tweety83: 142-esen  mi volt tegnap estefelé?

Gondolom fekvemaradás, ilyenkor szokott dupla egység menni...

Előzmény: tweety83 (7576)
tweety83 Creative Commons License 2005.06.28 0 0 7576

Köszi az infókat...

142-esen  mi volt tegnap estefelé?
A KŐKI-ről induló 18:56-os vonatot Pestimrén 19:35 körül láttam, eléfogva mégegy szerelvénnyel. Gyorsan ment, de ilyen összeállítású volt:

                                          M41+4BHV+M41+4BHV

_nyunyuka Creative Commons License 2005.06.28 0 0 7574
Acél I és U profilok, egy osztrák tulajdonú hídelemgyár részére. Ma 14 óráig el kell vinni a kocsikat, aki siet, még le tudja kapni az üres tehervonatot :-))))).
Előzmény: smith (7568)
v_peti Creative Commons License 2005.06.28 0 0 7573

Azért elég sok az ingyenutazó így is.

 

Előzmény: M40 120 (7572)
M40 120 Creative Commons License 2005.06.28 0 0 7572

Nem is kell számolni.

Azért van a jegy, hogy "elriassza" az utazókat az utazástól.

Az árával vmennyire féken tudod tartani az utazni vágyókat. 

Ha ingyenes lenne a Bz-n utazás, több lenne az utas, kevés lenne a Bz, vagy sűrűbben kellene járnia. Ez biztos többe kerülne, pláne, hogy a Bz-k száma véges.

Ha meg más járna a Bz-k helyett pl. nagydízel a sok utas miatt, azért meg ugye fizetni kellene, így a ettől kezdve nem lenne rá elég utas.

Eztán ismét jönne a Bz ingyen.

Kezdődne az egész előlről.

 

Tehát egyszerűbb az egészet bezárni, megszüntetni.

Előzmény: Törölt nick (7559)
M40 120 Creative Commons License 2005.06.28 0 0 7571

Melyik vonalon, esetleg hol készült a kép ? 

 

 

63-41 012
smith Creative Commons License 2005.06.28 0 0 7570
Menetrendben Apostag és Solt közt találnád, ha volna még, Dunaegyháza név alatt.
Előzmény: Bányatörp (7569)
Bányatörp Creative Commons License 2005.06.28 0 0 7569
Hol van ez a "megállóhely"?
Előzmény: _nyunyuka (7567)
smith Creative Commons License 2005.06.28 0 0 7568
Mi volt a rakománya? Csak nem a hídépítéssel, vagy a sztrádával kapcsolatos holmi? Meg ne lássák ezt a gumikerekes lobbi illetékesei, mert fejek fognak hullani!
;-)))
vagy inkább
:-(((
Előzmény: _nyunyuka (7567)
_nyunyuka Creative Commons License 2005.06.27 0 0 7567

Sziasztok!

 

Pár életkép a 151-ről:

 

1. Vonat az elveszett megállóhelyen.

 

2. Amire rég vadásztam: TEHERVONAT DUNAVECSÉN!!! Élő példa arra, hogy nem mindig a szolgálati menetrendet kell nézni, csak jókor legyél jó helyen :-))).

 

3. Tehervonat a rakodóvágányon, befékezés és alátétfázás után, a tartalék lejárása előtt

 

4. Egy kis örömködés :-)))

 

v_peti Creative Commons License 2005.06.27 0 0 7566

Igazad van, bocs.  De most más szempontból céloztam az SZDSZ-re, amihez semmi köze sincs Demszkynek, és alapból most nem is tettem volna, csak ugyebár pont most volt a 142-es vonaton egy incidens :((( , és emiatt kissé indulatosabban reagáltam a dologra. Ugyanis a két dolognak van köze egymáshoz, de az már 90% politika és 10% tömegközlekedés.

 

 

 

Előzmény: István Gyuri (7563)
dunci70 Creative Commons License 2005.06.27 0 0 7564
"Egy kérdés: Ha a Vésztő környékén olyan rossz a pálya akkor az utak vajon milyenek arrafelé?"

 

Egy válasz: Katasztrófálisak. A Gyoma-Dévaványa szakaszon például az utóbbi években két Dévaványai Önkormányzati képviselő is életét vesztette (igaz, az nem bizonyítható teljesen, hogy az úthibák miatt). Azóta tavaly ennek a szakasznak 2 km-es (!!) részét újraaszfaltozták, így már csak 10 km-re kellene pénzt szerezi. Én úgy hallottam, hogy a környék útjai közül az Okány-Kótpuszta összekötő út a legramatyabb. Itt állítólag akkora lyukak vannak, hogy személykocsival teljesen járhatatlan.

 

Elolvastam Taxxx úti élményeit, és valaki más is járt arra nemrégen. Az utasok száma eléggé tragikusnak tűnik, ez a pályaállapotoknak köszönhető, vagy pont rossz időpontban jártatok ott?

Előzmény: Törölt nick (7543)
István Gyuri Creative Commons License 2005.06.27 0 0 7563

OFF

Miért kell politizálni? :-(

 

Peti, hidd el, hogy eddigi hozzászólásaid alapján mindenki tudja szdsz- és Demszky-ellenességedet, amit tiszteledben is tartok. De muszáj ezt (még) mindig hangsúlyozni közlekedésis topikokban?

Menj át a poli-dili topikokba, aztán ott nyomjad ezeket a hozzászólásokat, köszi.

 

Tapasztalataim szerint egyik hazai párt sem különb a másiktól tömegközlekedés terén. Örök igazság, hogy minden város-, régió-, országvezetés csak annyit költ ilyen célre, amivel olyan szintet lehet fenntartani, ami még elfogadható a többség részére.

ON

 

 

Előzmény: v_peti (7562)
v_peti Creative Commons License 2005.06.27 0 0 7562

Hallottam a győri esetről. Én SZDSZ-eseket utaztatnék arra.

 

 

Előzmény: Törölt nick (7561)
István Gyuri Creative Commons License 2005.06.27 0 0 7560

taxxx: Azóta is gondolkodom, még nem kezdtem el számolni

Vedd hozzá a vasúti utasítások módosítását, kiadását, oktatását, vizsgáztatását is, mint egyszeri költséget... Mert ez már csak így működik...

Igazából a gond az abból adódna, hogy MO-n ami ingyenes, arra rácsobbannak az emberek, még ha nincs is rá szükségük. Tehát pl. az unatkozó gyerekek nyaranta megtömnék a szóló Bz-ket, ami nem biztos, hogy kellemes érzés lenne a "valódi" utasoknak.

Előzmény: Törölt nick (7559)
István Gyuri Creative Commons License 2005.06.27 0 0 7558

tweety83: Nem tudja valaki, h. melyik a leghosszabb szerelvénymenet

Magyarországon?

Hát, most így fejből nem annyira, de néhány éve volt sulivasárnap után éjjel Nyugati-Záhony menet (ha jól emlékszem az év közben bevezetett IC1611 CD-s szerelvénye ment vissza).

1-2 éve még volt hétvégenként hajnalban Füzesabony-Keleti szerelvénymenet (5019 "helyett").

Ezek voltak a rendszeresek, napi szerelvényvonat hosszabb távon nem igazán van (kivéve elővárosban, de ott az az optimális).

Most menetrendváltáskor volt egy Istvántelek-Nagykanizsa menet a Samuval, de ez csak egyszeri 'móka' volt.

 

A "legésszerűtlenebb" - ha lehet ilyet mondani - a "régi" váci menetrendben volt, munkanapokon kb. déluitán 1-kor ment ki egy hagyományos inga Vácra... Na, arra "biztos", hogy nem lett volna utas :-))

Előzmény: tweety83 (7555)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!