A Kaposvár-Mocsolád-siófoki (HÉV) vasútvonal 100 éves évfordulójára hoztam létre ezt a topicot.1894.08.23-án a Kaposvár-Mocsolád,1906.10.19-én a Mocsolád-Siófok vonal megnyításának alkalmából.
Ha lassújelet kitudnak tűzni ilyen lejtviszonyok és pályaviszonyok mellett, akkor már belefér egy megálló is :-) Bz-nek azon helyen az indítás/megállás nem probléma. Amúgy F.mocsolád felé ott van a 20km/h-ás lassújel az átjáró miatt. Más: ki tud KAPOS TV-t nézni? Az nézze ma a híradót! Van téma bőven. Benne leszek a TV-ben.... siklás..... vagányzár :-)))
Kíváncsi vagyok, mi lesz belőle. Támogatom, de a kulcs a lejtviszonyban van elrejtve. Mit tud a Bz taknyos időben, alig működő homokolóval? Kérdezzük erről a téma szakértőjét, K(alauz)N(élküli) urat! (:-))
A Karádi indulás előtt a 38339-el. Ma a forgalom kicsit elmaradt a szokottnál: Karád 3fő ,Kisbár 28fő ,F.mocsolád 4fő (?),Mernye 52fő ,Somodor 39fő ,S.aszaló 49fő ,Toponár 2fő (?)volt a felszállók száma. Össz:177 utas. De a kisebb gyerekeket nem is számoltam (kb. 15-20 fő). Tehát kb a vonatra ~197 utas szállt fel Karád-Toponár között..... Ha ezt a számot elosztjuk a napi vonatok számával (20 mr szerinti vonat/nap), akkor csak ezen az egy vonaton utazók már 9,85 utas/napra jön ki az átlag! De még mindig van 19 vonatunk, ahol nem számoltunk utasokat.......Szerintem többre jön ki mint 29 utas egy napra..... A legtöbb utas így is (Kisbár)Mernye-Somodor-S.aszaló viszonylatban, illetve Tab-Siófok (bár itt már a menetidő növekedése miatt kevesebb) viszonylatban utazik.