Jah és mtd-fűnyíróm van!Nem értem mire fel írtad az egészet mert én nem fikáztam senkit!Ha arra gondolsz amit a láncfűrész-fórumon írtam akkor meg félre értettél!Mert én a gatyi szar penis,meg amit a piacon árulnak a románok:gépekre gondoltam!20000Ft ért nem vennék állítólagos stihl fűrészt,mert nem éri meg!nah én pl az ilyenekre gondoltam!
Hát ne is legyen!Ezt nem értem mire írtad!?Mert én csak segíteni próbáltam,nem pedig a másikat szapulni hogy ehez sem ért akkor minek van neki gépe!Na ez a fűrész fórum!!!!Nem segítenek a másiknak hanem kinevetik,meg le-hurrogják ha valaki nem ért valamihez!
Én a fúvóka körül keresném tovább a promléma megoldását. Ha kivehető, alapos áztatás után lószőrrel (korongmeszelő) meg kell jól kurkálni. Esetleg cserélni, nem lehet nagy költség. Az alapjárati levegőjáratba (amit a csavarral nyitsz, zársz), a csavar kivétele után fújj bele többször pumpával. Lehet, hogy a csavart hiába is tekergeted, ha a járat dugulva, vagy szűkülve van. Azt olvastam valahol, hogy az üzemi fordulatba az itt bejutó levegő is be van kalkulálva.
A Briggs motoron pl meleg motornál fordulaton (maxigázon) kell ezt a csavart tekergetni. Ha nagyon betekerem, az is csak hörög, ha kitekerem, akkor meg bukja a fekete füstöt. Gázadásra mindkét esetben rosszul reagál. Igaz ez PulsaJet karburátor.
Még a karbi alatti tömítés ellenőzését is javasolnám.
Nagyon szurkolok, hogy legyen már jó. Nem lehet olyan bonyolult szerkezet, biztos valami kis egyszerű kehéje van.
Meg ugye elfutottak 30 évet. Kikopott az életük is.Taposni kell neki hogy menjen valahogy. Karbit nem igen piszkálták nagyon régen. Sok kicsi sokra megy.
Meg ugye az is hogy abban az időben 1:50-es keveréket lehetett kapni. Nem pedig most otthon öntik bele hagy menjen. Pedig minden gépnek megvan a maga keverési aránya. Amit a gyárban a mérnökök tribológiai vizsgálatokkal támasztanak alá. Nem pedig parasztgyerek... 20 lityó benyóhoz 1 liter olaj... Jó az! Nem szorul meg... Hát biztos nem mert tocsog az olajba, de hogy füstöl meg gyengébb mint az optimális keverékkel az is biztos, mert nem olyan tökéletes az égés a sok olaj miatt... A sok ilyen idióta miatt sül ki a szemed. Meg ugye bejáratásnál is azért kell több olaj bele hogy jobb legyen a kenése, meg fogjon egy kicsit a motoron!!! Ne tudd hazaverni még akkor sem ha akarod.
Sziasztok! Biztos van aki amléxik: a 60-70-80-as években jó volt a trabi vagy wartburg után beleszagolni a levegőbe. Most, ha 5 km-re megy előttem az úton, az összes szellőzőt be kell zárnom. Még a szememet is csípi. Már a benzin is műanyag.
Arra gondoltam, hogy a kétüteműek karbiját az őszi leálláskor tiszta benzinnel át kellene mosni. Nem járatni! Csak mosni.
Hát ha elolvassuk a fűnyírónk vagy a rotációs kapánk kézikönyvét abban is leírják hogy:30-90napos tárolás esetén adjunk stabilizátort az üzemanyaghoz vagy járassuk a motort amíg ki nem ürül az üzemanyag tartály meg a karburátor és a motor le nem áll!Majd tavasszal öntsük fel friss benzinnel!Itt tartunk ma!Megromlik a benzin is lejár a szavatossága,nincs benne elég tartósító!(-:
Hát mostmár semmi nem tart örökké!Meg ugyebár régebben még volt olmozott benzin!Mostmár azt is megszüntették,de viszont még utánna az ólompótló adalékot árulták!Mostmár lehet a benzinnel is úgy vannak ha megveszel 10litert nehogy eláljon már neked otthon 1 évig vagy használd el vagy öntsd ki és vegyél helyette frisset!(-:
Ezt nevezik a benzin bedöglésének!És ez a gyantásodás okoz igazi gondokat az embernek mikor ki kell pucolni tőlle a karburátort!Szerencsére nekem nincs ilyen problémám mert az én rotációs kapám megy télen-nyáron!A fűnyírót meg be szoktam indítani legalább havonta 2szer ez miatt!
A stabilitás olefin tartalmú benzinnél okoz problémát. Az olefin oxigénnel érintkezve a befecskendező szelep eltömődéséhez vezethet (gyantásodás). Ennek elkerülése érdekében a benzinhez antioxidáns adalékot, illetve injektortisztító adalékokat kevernek, a számos egyéb adalék mellett (kenésjavító, harmatpontcsökkentő, detergens (tisztántartó, lerakódásgátló stb.)
Permetezőgéppel is jártam úgy, hogy szét kellett szednem a motort kimosni benzinnel, mert alig fordult meg a főtengely olyan dzsuvás volt a forgattyúsház belseje. Persze már új gyűrűt is kapott egyúttal. A karbiban már képes ősztől tavaszig lerakódni valami gyanta jellegű akármi. Úgyhogy minden tavasszal karbitakarítás és utána jöhet a maxigáz. Megjegyzem 25-ös keverék kell bele gyárilag.
Szerintem eleg alaposan kitisztogattam,de van valami ami esetled csinálhatja a müsortt.
Aszivató pillango szelepe müködö motornál libeg ,azzaz van egy kis játéka ,nyit és zár egy picit ,de szerintem ez is befolyasolhassa a rendzertelen motor jarast