Keresés

Részletes keresés

oldmumus Creative Commons License 2005.06.06 0 0 182079
Nocsak vege a 042-es balatoni kikuldetesenek.
Előzmény: mcg (182078)
mcg Creative Commons License 2005.06.06 0 0 182078

pár dolog ma a 30asról:

 

-5609 élén a 010es,9654re pedig a 017es állt rá...szomorú,hogy így lezüllött ez a vonat is,mert újabban egyre többször áll a kanizsai rész 3Bhv-ból...viszont a keszthelyiben meg-megjelenik egy kósza Bp néha...:)

 

-853élén szili,mivel Szabadbattyánban kiszedték a 20ast az 5ös sz. kitérőből -csodák csodájára megélhettem,hogy kb. 60km/h-val jártunk be a 4.vg-ra- ,így Sv.-re már 15:13-kor megérkeztünk...itt aztán elengedtük a Citadellát,majd Tárnokon némi lassítás,s így Kelenföld +1'...:)

 

-továbbá a napokban láttam 8806ban BDbh-t is a 4Ao mellett...:)

Vili a veréb Creative Commons License 2005.06.06 0 0 182077
Akkor megveszem tőled - ha eladó - és hetente 2 x gőzöst, meg Nohabot fogok vezetni rajta.. :))

OFF:

Mi a különbség a férfi és a gyerek között?
A játékok költsége..

ON
Előzmény: oldmumus (182075)
mcg Creative Commons License 2005.06.06 0 0 182076

"Remélem viccből írta valaki, hogy nyáron is csak 4 kocsival fog a 2 pár expressvonat járni. "

Nem viccből írtam....:(..ez a jelenlegi állás....ma is csak 4kocsi volt 853-on..de azért a bejárókat leszámítva elfértünk...

Előzmény: HLP (182024)
oldmumus Creative Commons License 2005.06.06 0 0 182075
Meg az epites folyamatban van, epp most keszultem el a T tipusu felsovezetek tartokkal. Ha egyszer kesz lesz, akkor lesz mai total villamositott, 90-es evek feeling Fonyodnal gepcsere, es 80-as evek, amikor nincs meg mazzag sehol sem.
Előzmény: Vili a veréb (182074)
Vili a veréb Creative Commons License 2005.06.06 0 0 182074
Azért csak összehoznánk ketten a 30-as "megjavítását".. :)))))
Viccen kívül, köszönöm az információidat - Te azért mégis jobban ismered a vonalat, hiszen a MS TS-ben pályát is építettél - a szimulátorban gőzös is választható? (esetleg a Nohab mehetne 105 km/h sebességnél gyorsabban is?)
Előzmény: oldmumus (182073)
oldmumus Creative Commons License 2005.06.06 0 0 182073
Amiket leiram ezek javitasa okozna a legnagyobb kaoszt es ezek nem csak a 30-ast erintenek! Velencei tavi lassujelek felszamolasa mar gyerekjatek ehhez kepest.

De a menteket lehetne 5-10 perccel javitani ha a forgalmistak Sv es Tarnok kozott kicsitjobban odafigyelnenek a forgalom szervezesekre!
Előzmény: Vili a veréb (182072)
Vili a veréb Creative Commons License 2005.06.06 0 0 182072
És akkor még nem beszéltél a Velencei-tavi lassújelekről - szaporodnak mint az üreginyulak... :))
Azért CSAK a szabadbattyáni váltó nem okozhat ekkora problémát - itt az "adu ász" az általad leírt fehérvári helyzet.
Előzmény: oldmumus (182070)
attus germanicus Creative Commons License 2005.06.06 0 0 182071

>hát így csak utast fog veszteni a MÁV

És? Annál jobb.

Előzmény: Vili a veréb (182069)
oldmumus Creative Commons License 2005.06.06 0 0 182070
Multkor kicsoszogva Sv-rol elemeztuk a lehetosegeket:
Ott a mai teher reszre kialakitott ideiglenes szemellyel es a teher megszunesevel lehetne jo fel ev alatt atepiteni a szemely reszt, utana a bevezetoket 1-1 vaganyon, majd a tehert. Szabadbattyannal pedig esetleg ideiglenes par szaz meteres kerulovagany beiktatasaval.
Előzmény: Vili a veréb (182069)
Vili a veréb Creative Commons License 2005.06.06 0 0 182069
Kicsit cinikusnak fogok tűnni:
Akkor maradjon minden változatlanul, majd csak elérjük a 30 km/h pályasebességet...
Akkor meg feleslegesek lesznek kedvenc Gigantjaid, lehet remot Daciaval, vagy csatolt Boboval vontatni - na jó maradhat egypár Szöcske, hogy használatban maradjon a tyúkbél........
Persze nem csak a menetidővel van azért baj - hiszen azt még csak-csak "lenyelné" a nem vasútbarát, "mezei" utas, de amikor nyáron állni kell, mint a 4-6-os villamoson, esetleg gyerekekkel csomagokkal - hát így csak utast fog veszteni a MÁV.
Magam nemegyszer "eljátszottam" ezt a reggeli kanizsai gyorson - egyszer Földvárig sikerült ácsorogni...
Tehát: 20 éve szinte változatlan menetidő, kosz, hering-feeling - így teremtünk európai vasutat?
Előzmény: oldmumus (182050)
Törölt nick Creative Commons License 2005.06.06 0 0 182067
Inkább javasolnám az utánaolvasást, mielőtt ilyeneket írsz. Javasolt irodalom: gőzmozdonyok topic.

Ha meg bárhol "szeneskocsi" nélkül közlekedő 424-est látsz (vonattal) akkor nyugodtan fotózd le, mert olyat láttál, amit még senki sem és biztosan nagy sikere lesz a fotónak :)
Előzmény: tweety83 (182064)
papanatoo Creative Commons License 2005.06.06 0 0 182066
Ami mögötte van olyan mint egy szeneskocsi, csak tartálynak van kialakítva és abban van a pakura!
Előzmény: tweety83 (182064)
tweety83 Creative Commons License 2005.06.06 0 0 182064

Miért jobb a Pakura mint a szén?  Ésha pakurás a 424-es akkor már a szeneskocsit rá sem teszik?

Ha így haladunk lassan tényleg földgázüzemű nosztalgiavonatok fognak menni :))
Nem tudom ti hogy vagytok vele, de Én azért utazom gőzössel hogy a régi idők feeling-jét átéljem, nem azért hogy pakurás vonatok meg citromsárga játszóteres kocsikban utazzak... Szóval ez így nem igazság!!

Ja meg olyat hallottam hogy Állítólag meg ~ 3  m3 szénnel a Széchenyi hegyi gőzöst fél éven keresztül lehet üzemeltetni. Akkor elvileg ez egész gazdaságos. Vagy a pakura olcsóbb mint a szén? (megjegyzendő hogy régen kukoricaszárral is működtek ezek a gőzösök, tehát a mezőgazdasági hulladék kitűnő fűtő anyag volt és ingyenben volt.... :))

Előzmény: MBen (182061)
sosiforda Creative Commons License 2005.06.06 0 0 182063

Mad Scientist (182051):

 

Valóban, ez a cikk ismerősen csenghet, mert tradicionálisan a nyári utazási főszezon előtt mindig szoktak lenni hasonló cikkek. Nekem is nagyon dejavű érzésem volt vele kapcsolatban.

 

Azért a szöveg kicsit más (lásd Euregio, stb.), de a hangulata valóban ismerős nekem is a korábbi évekből, évtizedekből.

 

Andó Gergely (182050):

 

A Wiener Walzer EN a MÁV hivatalos menetrendkönyve szerint nemzetközi forgalomban NEM helyjegyköteles, így nincs alapja a helyjegy vásárlás megkövetlésének.

Legutóbb ilyennel egy nyilvánvalóan saját zsebre dolgozó török kalauznál találkoztam Isztanbulban, aki a hivatalosan nem helyjegyköteles vonaton sorra "bűntette" zsebre az utasokat a helyjegy hiánya miatt. Én elétoltam a menerendet és nem fizettem. KIcsit dörmögöt, majd békénhagyott.

 

Azért én ezt a Wiener Walzer-es történetben szereplő ÖBB-s hozzállást sem tartom utasbarátnak, hogy vegyék majd meg Budapesten a - kontingenshez kötöt, így bármelyik pillantabna elfogyó - olcsó visszajegyet, mert ott 1-2 EURO-val olcsóbb.

És, ha már nincs, akkor jó párral drágább, meg ugye az idegen városban keressem meg a jegyirodát, utazzak el oda tömegközlekedéssel, várjak, stb. 1-2 EURO-ért.

Ez az én szememben nem utasbarátság, hanem lustaság, épp olyan, mint  amikor nálunk a számítógépes jegykiadású kisvárosi állomáson azt mondják az utasnak, hogy visszaútra vegyen helyjegyet a Keletiben, és a kevésbé rámenős utas be is veszi, hogy itt nem adnak ki neki, holott a gépből (vagy gép nélkül is) minden állomáson mindenfajta belföldi helyjegyet ki kellene adni.

 

Visszatérve a Wienerre:

A vonat kötelező, vagy fakultatív helybiztosítása nem titkos táviratok tárgya és a pénztárosok, kalauzok "ezt én tudom jobban, mert nekem ez a dolgom" típusú kinyilatkoztatásainak tárgya kell legyen, hanem a hivatalos menerendkönyvre tartozó kérdés.

 

A MÁV hivatalos menetrendkönyve szerint az EN 466-ra "nemzetközi forgalomban helyjegy váltható, belföldi forgalomban IC pótjegy váltása kötelező".

Nem jelez kötelező helybiztosítást az ÖBB hivatalos menetrendje (és annak eddigi módosításai) sem.

 

A nemzetközi vonatoknál ezt év közben nem is lenne ildomos megváltoztatani, de az eddigi 2 módosításban ilyen nem is történt a MÁV-nál, így jelenleg is ehhez kelelne tartsa magát MINDENKI a MÁV-nál (legyen az kalauz, vagy pénztáros vagy panaszkezelő).

 

MÁS, de a menetrend módosításról jutott eszembe:

Olyan gyorsan törölték a 16906-os balatoni közvetlen vonatot a 100-as mezőből, hogy a 128-as vonali csatlakozást csak a 2.sz. módosítás után - nem túl elegánsan - hirdetménynel igazították utána:

http://www.mav.hu/megj.phtml?id=14732

Igaz, a 102-es vonali utolsó vonat indulását még úgy sem:(

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: Mad Scientist (182059)
papanatoo Creative Commons License 2005.06.06 0 0 182062

MÁV állam az államban!

 

Mit neki egy KDb döntés, nem számít itt már ezek szerint semmi, eddigi tapasztalatok alapján még jutalom osztás is lesz a tender lebonyolításáért, innen is /MÁV/, onnan is /Stadi/!:(((

Előzmény: exmv (182012)
MBen Creative Commons License 2005.06.06 0 0 182061

'A "még" szónak van jelentősége? Ez is pakurás lesz, vagy marad szenes?

És mi van 365-tel?'

Nem, a "még" csak véletlenül került oda :)

A 365-ös ugye sokáig Gárdonyban volt kiállítva, majd felhozták Istvántelekre, de tudtommal csak festésre. A Füstiben volt legutóbb, a tavaszi szezonnyitón.

Előzmény: V63 002 (182057)
bodecsabi Creative Commons License 2005.06.06 0 0 182060
A 90-es évbek közepén MINDEN helyjegy ingyenes volt a DB-nél, aztán úgy 98 környékén vezették be a 3 márkás helyjegyárat. v_peti erre gondolhatott. A mostani ingyen helyjegyezés új dolog, az ÖBB az 1. osztályú utasoknak ad ingyen helyjegyet...

Nekem még van a gyűjteményben gratis helyjegy InterRegiora, 1997-ből.

Csabi
Előzmény: Andó Gergely (182058)
Mad Scientist Creative Commons License 2005.06.06 0 0 182059

Ez szerintem egy 30 éves Népszabadság cikk, csak a "szocialista" és  hasonló szavakat kicserélték "euro-" és "inter-" kezdetűekre, meg egy két (ország) nevet is cseréltek...

 

szinte reklám nélkül is élvezi a turisták határozott vonzalmát.

 

Pedig milyen jó lenne mondjuk egy kis reklám a balatoni ótvar By-oknak...

Előzmény: sosiforda (182056)
Andó Gergely Creative Commons License 2005.06.06 0 0 182058
Sosiforda!

Ha már erre jársz! Nem kommentálnád a Wiener Walzer EN globáláras voltát? Nem hiszem el, hogy nincs véleményed a kérdésről!!!

DB helyjegyek:

Nos a DB-nél egy ideje kitalálták, hogy utanként csak egy helyjegyet kell venni. Így a második, harmadi stb. már ingyen van! Aztán a még újabb időkben meg automatás jegyvásárláskor már az első is ingyen van…

A fenti szabály nem vonatkozik a globáláras éjszakai vonatokra! Így a NachtZug-hoz, vagy -tól csatlakozó vonatokra nem automatás vásárlás esetén legalább egy helyjegyet lehet váltani…

Németországban az éjszakai vonatok (NachtZug) és az ICE-Sprinter helyjegyköteles. A többi vonat fakultatív helybiztosítású. Fakultatívan van minden viszonylatos jeggyel utazónak – ingyen. Így akiknek nem jut hely, azok valami olcsó PASS jeggyel mennek…

Nekem ez a rendszer roppant szimpatikus, rühellem a kötelező helyjegy intézményét, ahogy a felár szedéssel sem vagyok megbékélve, főleg nem úgy, ahogy azt a MÁV-os Mekk Mesterek teszik…
Előzmény: sosiforda (182055)
V63 002 Creative Commons License 2005.06.06 0 0 182057

"...a 247-es és a 287-es át van alakítva pakurásra, tehát nem szénnel mennek már! A 009-es még szenes..."

A "még" szónak van jelentősége? Ez is pakurás lesz, vagy marad szenes?

És mi van 365-tel?

 

Előzmény: MBen (182048)
sosiforda Creative Commons License 2005.06.06 0 0 182056

Egy mai cikk a Népszabadságból (a kiemelés tőlem):

 

http://www.nol.hu/melleklet/cikk/364891/

 

"Szálljunk vissza a vonatra!

Népszabadság • Gál Zsuzsa  • 2005. június 6. 

 

A légi és földi utasokért folyó verseny csendes szereplője a vasút, amely szinte reklám nélkül is élvezi a turisták határozott vonzalmát.

 

Tavaly, vagyis egyetlen év alatt kétmillióan váltottak jegyet a MÁV pénztárainál külföldre. A statisztika szerint a legtöbben Ausztriába, Németországba, Csehországba, Romániába, illetve Szlovákiába indultak. Különösen kedvelt a turisták körében a Budapest-Bécs- Budapest intercity járat, amely két és fél óra alatt teszi meg az utat, és amelyre egy híján háromezer forintért lehet jegyet váltani.

 

Ennél persze sokkal többen utaznak vasúton az országon belül, már csak azért is, mert a MÁV számos címen nyújt díjkedvezményt. A nagycsaládosok szinte jelképes árat fizetnek a vonatjegyért, ha az országon belüli kirándulásra indulnak. Nem is szükséges, hogy mindkét szülő útra keljen. Elég, ha három vagy még több testvér - akár az édesapával, akár az édesanyával - együtt járja az országot: mindannyian 90 százalékos díjkedvezményt élveznek. Természetesen akkor is csak a jegy árának a 10 százalékát fizetik, ha mindkét szülő a gyerekekkel tart. A szerényebb, 33 százalékos díjkedvezményt a kisebb családok élvezhetik, amikor kirándulni mennek, feltéve, hogy két 18 év alatti gyerek kel útra egy vagy két kísérővel.

Az iskolai táborozáshoz, kiránduláshoz sem kell teljes árú menetjegyet váltani a MÁV belföldi járataira. Ha legalább hat diák vág neki az országnak, akkor mind nekik, mind pedig az őket kísérő pedagógusnak 67,5 százalékos engedményt ad a vasúttársaság. (Tíz gyerek után a második kísérő is élvezheti az engedményt.) Ennek egyedüli feltétele, hogy legalább 14 nappal az indulás előtt jelezzék szándékukat a pénztárnál. Ilyenkor az államvasutak rendszerint helyet is foglal a fiatalok számára, hogy egészen a célállomásig együtt lehessenek.

 

Félárú jeggyel utazhatnak a sportolók és a bakancsos természetjárók, ha van sportutalványuk vagy versenyre igyekeznek. Speciális jegyárat állapított meg a MÁV a gyógypedagógiai intézetek tanulói, a szociális gondozottak és kísérőik számára.

Az osztrák és a magyar államvasút megállapodása értelmében újabban úgynevezett eurorégiós, más néven határ menti kedvezmény is létezik. Ezt azok élvezhetik, akik az országhatár 100 kilométeres körzetében élnek, és a szomszédos országba kirándulnak. A négy napig érvényes retúrjegyért a felnőttek kilenc eurót, a gyerekek feleannyit fizetnek.

 

Akár kvízkérdés is lehetne: mi az eurodominó? És mi az interrail? Mindkettő olyan kétoldalú megállapodásokon nyugvó díjkedvezmény, amelyet európai országok nyújtanak az országaikba érkező turistáknak.

 

A MÁV kifejezetten a turistákra számított fél évvel ezelőtt, amikor megindította a Corvinus intercity nevű járatát. A Pécs és Bécs közötti vonalon úgy jár a vonat, hogy megáll a turisztikai célpontokon, illetve utasokat vesz fel az olyan nagyobb városokban, amilyen Dombóvár, Kaposvár, Nagykanizsa, Szombathely és Sopron.

A Magyar Turizmus Rt. és a MÁV a minap abban állapodott meg, hogy a vasúti turistáskodás ösztönzése érdekében ismertetőt ad ki, amelyben a vonaton elérhető turisztikai célpontokat és útvonalakat ismerteti. "

sosiforda Creative Commons License 2005.06.06 0 0 182055

A MÁV-os bürokratikus jegyrendelés nyomtatványának megléte, vagy nálad léte nem feltétele az utazásnak.

 

Én, személy szerint, ha kapok, elviszem magamra, különösen InterRail útra, mert a gyakori hamis magyar IR jegyek miatt esetleg jól jöhet, de nem tudok olyan díjszabási rendelkezésről, hogy ezt bármely kalauz ellenőrízhetné.

Ha a kalauz megkér - erre sosem volt nálam példa - és átadod, jó, ha nem adod át, akkor nem bűntethet meg, mert nincs előírva, hogy ezt neked kérni kell (utazási irodákban nem is kapsz ilyet, ha ott veszel jegyet és én már sokszor vettem MÁV pénztárban is nemzetközi jegyet enélkül, igaz elsősorban szomszédos országbeli közelebbi állomásokra), vagy vinni kell. Nincs is ennek hiányára "büntetési tétel" a pótdíjak között, mint ahogy nem is lehet, mert a menetjegyrendelés nyomtavány megléte nem feltétele az utazásnak.

 

Volt olyan esetem, hogy kifejezetten azt mondták, hogy ezt tartsam otthon, mert az esetleges visszaváltáskor kell.

Előzmény: Tirisztorka (182049)
sosiforda Creative Commons License 2005.06.06 0 0 182054

"Amúgy egy villamosos weblapon voltak képek Aradról, szűk utcákról, és ott kanyargó villamosokról."

 

Ez leginkább a 2-es, 4-es vonalak Piata Romana - Capitan Ignat közötti szakasza.

A várostérképeken nincs Piata Romana, ez ott Piata Arenei-ként fut, de a közlekedési vállalat emberemlékezet óta így hívja, hogy Piata Romana.

Most már van weblapjuk: www.ctparad.ro , van napijegy, vehetsz a vasútállomás előtti túlsó villamosmegállónál lévő pénztárban is (nyitva naponta hajnaltól este 23.45-ig), az ára 40.000,- lei (285,- Ft).

Vigyázz, ez nem érvényes, csak a városhatáron belül, a híres györöki távolsági villamosra külön jegy kell, ez lyukasztós jegy övezetes díjszabás szerint. Györökig majdnem egy napijegy ára. Díjszabás is van a weblapjukon.

 

"Csak ne lenne annyi kóbor kutya Romániában a városokban. :((("

 

Aradon nem találkoztam kóbor kutyákkal, pedig évi 1-2x vagyok ott. Különösen nem láttam ilyen ebeket a villamoson:)

Bukarestben is nagyon figyeltem, mert a sajtóhírek szerint azt ellepték a kóbor kutyák. Ott tényleg láttam vagy 4-et a 3 nap alatt.

 

Azért, ha most először mégy oda, Romániába, lehet, hogy ér egy kis kultúrsokk, mint pl. az egyik kedves barátomat idén.

Nekem, aki gyerekkorom óta ismerem az ottani helyzetet ez a mostani állapot ugye már a fejlettség, fejlődésük igen magas foka, úgyhogy minden viszonylagos.

 

 

 

Előzmény: v_peti (182038)
Törölt nick Creative Commons License 2005.06.06 0 0 182053

A kóbor kutyákon én is sokat gondolkodtam... Vagyis hogy jó-e, hogy olyan szabadon kószálnak... Mert itthon tényleg nem látsz túl sok kóbor kutyát, de csak azért, mert összefogdossák őket, aztán egy telepen sínylődnek, amíg el nem altatják őket. Ott, Romániában teljesen szabadok, és valószínűleg enni is kapnak, különben nem léteznének. Láttam egy teljesen sovány, nagyon kopott bundájú kutyát, amint egy hatalmas csontot rágicsált, míg egy másik örömmel üdvözölt egy nőt, ölelgette a két mellső lábával. Szóval furcsa világ, az biztos.

 

És hogy egy kicsit ON is legyek: legelésző lovacskák és a Temesvár - Csanád személyvonat...

Előzmény: v_peti (182038)
Andó Gergely Creative Commons License 2005.06.06 0 0 182052
Az általam tisztelt taxxx kérését megfogadva, a MÁV válaszlevelét és az én válaszomat erre NEM másolom be teljes egészében erre a fórumra.

Akit érdekel, a MÁV Panaszkönyv (http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9016285) topikon olvashatja a MÁV Rt HIVATALOS álláspontját a Wiener Walzer EN vonat Budapest - Bécs szakaszának globáldíjasságának kérdésében.

Akit nem érdekelnek az igen mély díjszabási alapismereteket igénylő díjszabási sorok, azoknak egy kis rezümé:

A MÁV szerint a Wiener Walzer helyjegyköteles nemzetközi forgalomban és persze globáldíjas. Tehát arra MINDEN nemzetközi utasnak 3.4 eurót ki kell csengetni. Ez akár lehetne sajnos így is, csak akkor ezt így kellett volna leszabályozni. E helyett a Menetrendkönyv szerint a Wiener fakultatív helybiztosítású. A válaszlevelem végén összefoglaltam a lényeget:

Összefoglalva: A MÁV díjszabás értelmezése téves, a Wiener Walzer EN CSAK osztrák belföldi, magyar-svájci és osztrák-svájci forgalomban globáláras, magyar-osztrák relációban NEM. Így a MÁV jogtalanul szedett pótdíjat, helyjegyet és felárat a magyar-osztrák forgalomban utazóktól, és különösen jogtalan módon a SparSchine-Fortuna ajánlat szerint jegyet váltóktól.

Az külön pofátlanság Dombó Katalin és Kiss Gábor részéről, hogy táviratuk tárgya a „MÁV- ÖBB Globáldíjas vonatok” ilyenről azonban ebben szó sincs!!! Ön is jobban tette volna, ha nem Dombó Katalin első két oldalon leírt magyarázó mondatait használta volna jogforrásnak, hanem a távirat további 14 oldalát (amit Kati nagy bölcsen NEM küldött el a válasz instrukciókat tartalmazó mailjében) mely ténylegesen díjszabás, annak minden formai eleméve együtt. A harmadik oldal, a tényleges díjszabás első sora egyébként a „tárggyal” ellentétben mindjárt így indul:

„ÖBB - Globáldíjasvonatok, MÁV globáldíjas járatok 2004. december 12-től”

Így kiderült volna az ÖN számára is, ha másból nem a díjtáblázatokból, hogy EGYÉRTEMŰEN „MÁV-SBB” viszonylatról van szó, illetve a címben szereplő többesszám a MÁV-DB forgalom háló- és fekvőhelyes kocsiira, továbbá a Venezia Expressz SparSchine-Fortuna ajánlatára vonatkozik. Tekintve, hogy a globáláras táviratban szabályozzák a SparSchine-t így ha nem is érti mi ez a jegy, de beláthatja, ez is globáláras ajánlat!!!!

Személy szerint az a véleményem Péter Csaba úr, hogy Dombó Katalin igen inkorrekt volt Önnel szemben, amikor csak a díjszabás első két oldalát, azaz „bevezetőjét” küldte meg Önnek. Ezzel viszont esélye sem volt Önnek tisztességes és érdemi vizsgálatot lefolytatni. Nem mintha ez az Ügyfélszolgálatnak úgy általában az erősség lenne, de Ön talán alkalmas lett volna erre. Tekintve, hogy nem fér hozzá a díjszabási oldalaimhoz, így mellékelten elküldöm Önnek a díjszabás TELJES szövegét, ajánlom tanulmányozásra a táblázatokat és a 3-4. oldalt. Ezután tegye fel újra magának a kérdést, mit is jelent a „teljes” útvonalon kitétel a „bevezetőben”…
v_peti Creative Commons License 2005.06.06 0 0 182051

Van amikor nem is kell kitölteni megrendelőlapot. Ilyenkor mit lehet mondani a kalauznak? Van joga egyáltalán ezt kérni?

 

Előzmény: Tirisztorka (182049)
oldmumus Creative Commons License 2005.06.06 0 0 182050
Vegyunk egy peldat:
Szabadbattyani valtocsere az tudod mekkora kaoszt okozna?
Előzmény: Vili a veréb (182045)
Tirisztorka Creative Commons License 2005.06.06 0 0 182049

Sziasztok!

 

A múlt héten Ausztriában voltam és a vonaton a jegy mellé kérte a kalauz a jegy "megrendelőlapját". Ez most valami új módi, vagy mással is előfordult már ilyesmi?!?

MBen Creative Commons License 2005.06.06 0 0 182048
A még működő Bivalyok közül a 247-es és a 287-es át van alakítva pakurásra, tehát nem szénnel mennek már! A 009-es még szenes, egészen más is volt a füstje szombaton :)
Előzmény: tweety83 (182044)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!