Keresés

Részletes keresés

jzp2107 Creative Commons License 2015.01.08 0 0 47162

Nem tudom hogy létezik-e autós teljesítés, de egy-egy hupni kihagyása szerintem gyakoribb lehet, gondoljunk csak a Hagyó bandára

 

én is jobban szeretnék lakott területtől távol is igazolni (lásd pl börzsönyi kék, vagy Hollókőtől Vöröskőig)

Előzmény: Pulmy (47161)
Pulmy Creative Commons License 2015.01.08 -1 0 47161

  Régi vesszőparipám,sokat beszélgetünk a haverokkal róla,hogy én a bélyegzőket sem tenném lakott területre,pláne nem időnként zsúfolt nagyvárosokba (pl.pont Keszthely).

  Inkább olyan helyekre telepíteném őket,amiknek az eléréséhez valódi teljesítmény kell (pl. Vitányvár,Rezi-vára,Tátika vár,Siroki vár stb.)

 Sőt én pl. a Nagy-Getére is telepítenék ellenőrző pontot,szerintem ezt sokan kihagyják és Tokod után rögtön Dorogon kezdik.

   Így valamennyire kiküszöbölhető lenne az autós bélyegző szerzés. Szerintetek létezik ilyen vagy csak legenda?

 

 

Előzmény: Törölt nick (47153)
Pulmy Creative Commons License 2015.01.08 -2 0 47160

Le  a kalappal !

Előzmény: Törölt nick (47159)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.08 0 0 47159

Ez ugyan nem Kék, hanem a Rómer Flóris Zöldje, de tegnap-ma leteszteltem az új hálózsákot, remekül bírta a -11 körüli hőmérsékletet. Ami meglepő volt, hogy Zirctől felfelé még bőven csingilingiig érő hó borítja a hegyeket, ahogy a városból kiértünk szűz havat kellett törni az előrejutáshoz. Igazából már csak némi fagyott latyakra számítottunk, de így persze sokkal szebb volt minden. A Zoltay-forrás felett aludtunk, a lesen túl, reggel ahogy indultam vissza, a lesnél nagyobb konda disznót és pár őzet sikerült megnézni.

 

Képek linkje (kinek-kinek ízlése, igénye szerint): 

 

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.859706497408367.1073741868.100001070733098&type=1&l=f7e883a5eb

 

és

 

Zoltay-forrás sátorral

Előzmény: timetable (47158)
timetable Creative Commons License 2015.01.08 0 0 47158

Ez pont az a hozzáállás, mint amikor valaki jelentősen módosítaná a csereháti útvonalat, mert az ott tapasztalható szegénységgel történő szembesülés rontaná a túra hírét.

 

Ha Hévízet jelenleg pénzes fürdőzők népesítik be, akkor ez is országunk jelenének része. Én nyáron jártam le: nem mondom hogy megszokott közegemnek éreztem a hévízi belvárost, cserébe az egregyi templomkertben megpihenés egyik legszebb élmény volt a túra során. Ezen kívül, Keszthely mellett szól még a jó elérhetőség (könnyebb szakaszolás) is. És biztos van olyan kéktúrázó, aki rászán némi időt a Festetics kastélyra, vagy éppen egy nyári késő délutánon becsobban a Balatonba Alsógyenes után...

Előzmény: Törölt nick (47153)
HEV Creative Commons License 2015.01.08 0 0 47157

Biztos bennem van a hiba, de azokon a szakaszokon ahol nincs piros azaz Szent Itván  ott miből lehet tudni hogy hol ment a Szent István?

Előzmény: Törölt nick (47155)
HEV Creative Commons License 2015.01.08 0 0 47156

Szerintem így praktikusabb, talán a 'népeknek' is jobb lesz így. Egyből látszik, hogy mi micsoda. :-)

 

 

Előzmény: Törölt nick (47154)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.08 0 0 47155

Gondolom a Gyöngyösi csárda - egregyi templom - Hévízi-tó - Festetics-kastély felfűzése volt az eredeti cél, de a mai Keszthely (főleg főszezonban) valóban egész másról szól...

Előzmény: Törölt nick (47153)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.08 0 0 47154

Megcseréltem a két rétegcsoportot:

1. Kéktúra útvonalak

2. Alaptérképek

 

+ Turistautak.hu (pontok, vonalak, névrajz)

Előzmény: HEV (47150)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.08 0 0 47153

Ezt a szakaszt én visszaterelném az 1938-as útra, vagyis kihagynám a francba a több kilométeres aszfaltkoptatást Hévízen és Keszthelyen keresztül. 

 

Rezivár-Várvölgy-Lesenceistvánd tökéletes útvonal lenne, így kihagyná a kék a két Balaton melletti sznob várost amelyek sokkal inkább szólnak a gazdag pancsikoló turistákról mint a bakancsosokról.

 

 

Előzmény: Törölt nick (47152)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.08 0 0 47152

Ez már szóba került szeptember végén is:

 

Hozzászólás

 

Rajtad kívül más is jelezte, hogy már arra van festve a jelzés.

Előzmény: HEV (47151)
HEV Creative Commons License 2015.01.07 0 0 47151

Gyenesdiáson az OKT nyomvonal áthelyezés fel van már festve?

HEV Creative Commons License 2015.01.07 0 0 47150

A menűben én a kéktúra útvonalak részt tenném a tetejére. :-)

 

Előzmény: Törölt nick (47149)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.07 0 0 47149

+ OSM Black & White

+ MapBox Satellite

Előzmény: Törölt nick (47148)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.07 0 0 47148

Újabb 4 réteggel bővítettem a Kéktúrák régi útvonalainak honlapját:

 

Alaprétegek /Base Layers

- OpenMapsEU

- MapBox (Example)

- MapBox Space Station Earth (Sci-fi / Fantasy)

 

Rávetítések / Overlays

- OSM turistautak (Render by Dömcsi)

 

Így most már a Kéktúra útvonalak egyaránt összevethetők a TUHU, az OMP és az OSM útjelzéseivel.

olahtamas Creative Commons License 2015.01.07 0 0 47147

Na kb. ilyesmi mondatok után szoktam én abbahagyni az olvasást :)

Nem is olvasok sok pályázati kiírást :D

Előzmény: nagypapi (47143)
rozaa Creative Commons License 2015.01.07 0 0 47146

Nemtom. Ha szolgáltatás=kéktúra, akkor hálózat=erdészet+NP+MTSz+önkormányzat+egyéni vállalkozók (bót, korcsma, Mari néni) és láthatósági eszköz=tábla, akkor pl: a bélyegzőhelyet mutató tábla? A bikkfához többet értek, mint a bikkfanyelvhez.

Előzmény: nagypapi (47143)
nagypapi Creative Commons License 2015.01.07 -3 0 47145

Én egy mobilátjátszó toronyra akasztott láthatósági mellényre asszociáltam. :-)

Előzmény: Törölt nick (47144)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.07 0 0 47144

Szemüveg az okostelefonhoz...? :)

Előzmény: nagypapi (47143)
nagypapi Creative Commons License 2015.01.07 -3 0 47143

"A szolgáltatóhálózat megtalálását segítő láthatósági eszközök"

Ez vajon micsoda?

Előzmény: rozaa (47142)
rozaa Creative Commons License 2015.01.07 0 0 47142

Legjobb az eszközbeszerzésekben olvasható: kistraktor, magassági ágnyeső, motorfűrész... Csak próbálj bemenni velük az erdőbe! 2013 tavaszán ezt szóvá is tettem, hogy mi a csillagos eget akarnak egy üres tankkal, vezető nélkül 9,5 kg-os erdészeti stihllel? Ugyanis egy ilyen jószág volt bele írva a projektbe, meg 2,5 millás gokart fűnyíró, meg külön ágnyeső és kasza, holott ezt egyben, kombigépként is lehet kapni. Első blikkre 3,5 millát lehúztam, és a (Güszi kedvence) T.M.-nek át is küldtem. Azóta csend van.

Előzmény: nagypapi (47129)
jzp2107 Creative Commons License 2015.01.06 0 0 47141

mostmér, nincs abban semmi, magyarokat is látni az inca trail-en :)

 

olahtamas: köszi a linket, ezzel most egy darabig elleszek

Előzmény: Tavaszi Széll (47140)
Tavaszi Széll Creative Commons License 2015.01.06 0 0 47140

Megkésve bár, de én is őszintén gratulálok nektek az OKT bejárásához. Külön elismerés kispapinak!

Nekem az egyik kedvenc gondolatom a projektben, hogy piaci célcsoportja - többek között - az amerikai turisztikai csoportok. A pongyola fogalmazás miatt ez sokkal inkább az amerikai kontinensre utal, és nem az USA-ra. Olcsó poén plagizálnom Aranyosi Péter klasszikusát, de kihagyhatatlan: örömmel jelentem, hogy perui indiánokkal már több alkalommal is találkoztam a Kéktúra nyomvonalán.

Előzmény: nagypapi (47129)
nagypapi Creative Commons License 2015.01.06 -3 0 47139

Köszi. Még határtalanok a lehetőségek, pl. melyik hónapban, milyen holdfázisban, hányadikán túráztunk legtöbbször/legritkábban, hányszor esett az eső stb. No és igen komoly adatbázis is készült a túrák alatt a KSH felmérésekből (kávé-sör-hubi). :-)

Előzmény: jzp2107 (47135)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.06 0 0 47138

Amik nincsenek az OSM-en, azok rajzolt utak.

Előzmény: HEV (47120)
Güsziológus Creative Commons License 2015.01.06 -1 0 47137

A BBFA a bányász béka feneke alatti szint jelölése.

Előzmény: olahtamas (47131)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.06 0 0 47136

OSM úthálózatra illeszkednek az utak.

Előzmény: HEV (47120)
jzp2107 Creative Commons License 2015.01.06 0 0 47135

ilyenkor mindig elcsodálkozom, milyen statisztikát nem képesek egyesek vezetni :-)

pl eszembe nem jutott volna külön az autós km-eket összeadni, érdekes adat

 

szerintem a 280 nem sok, HB mintha ennek dupláját számolta volna

mondjuk ha a 6 háromnapos túrát is egynaposokkal csináljátok autósan akkor egyszerűen növelhető a költség :-)

 

a 280 két főre azért sem sok, mert egy transzatlanti retúr repjegy két főre legalább a duplája :-D

 

ha még nem írtam volna: gratula a teljesítéshez!

Előzmény: nagypapi (47130)
homerx Creative Commons License 2015.01.06 0 0 47134

sose aggodj. ezek a zinformatikusok idonkent elo kell, h jojjenek birkasagokkal, kulonben nem elnenek meg a tanacsadok. szegeny suttyo, egyetemi eveiben tengetoket egyik oldalrol basztattyak a hulyebbnel hulyebb pm mgmt szarokkal elmeletben, mikozben a gyakorlatban egeszen mas, _heurisztikus_ megoldasokat varnak toluk, amik vastagon utik egymast. ezert szar minden kicsit is bonyolultabb rendszer. de ez off, ettol mesz majd fanak a zerdoben :)

Előzmény: olahtamas (47131)
homerx Creative Commons License 2015.01.06 0 0 47133

"Az OKT ún. alacsonyküszöbű szolgáltatás, ami lehetővé teszi, hogy az alacsonyabb jövedelmű társadalmi rétegek is bekapcsolódhassanak a belföldi turizmusba."

 

 ez ugye 1914-es szoveg. ha nem, akkor ez nagy szegyene a kijelentojenek. sot, erosen diszkriminativ. kimondta ezt?

Előzmény: nagypapi (47130)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!