Ugye tudod kivel próbálsz kommunikálni? Egyszer már ki lett gyomlálva egy nagyon beteg ember miatt a 70-es vonali topik, nem kellene újra.
Hogy azért a témánál is legyek, hétfőtől vágányzári menetrend és iskolakezdés, nagy utasforgalom várható. Tetézve azzal, hogy a veresi vonatok csak Vác-alsóig járnak majd és buszos pótlás lesz Kisvácig.
Néhány vácinak pedig megkeseredik az élete, mert a hátsó vágányok bontása miatt az illegális, lebontott kerítésű bejárat a Deákvár felé vélhetően nem lesz használható, legalábbis a népeket el fogják zavarni az építési területről :)
Hétfő reggel kipróbálom az első zónást, vélhetően azzal nagyobb tömegnyomor nélkül be lehet érni Pestre.
Részt vettem a felmérésben, hogy az utasoknak tetszene-e az újfajta menetrend a váci vonalon. A jó nagy részének tetszett. Aztán a bevezetése a mozdonyvezetők számottevő sérelmével járt, mert csökkent a néha több órás ácsorgás :-)
Nem lehet, hogy a forgalom munkáján kéne javítani, és tartható lenne az újmódi menetrend?
Én a váci vonalon tapasztalom az "áldásos" menetrend hatásait, így csak erről tudok nyilatkozni. Semmi egyéb nem történt, mint gyakorlatilag ugyanazt a menetidőt produkálják a nagy tömegeket szállító, kihasznált vonatok, mint az ITF bevezetése előtt, csak akkor normál menetidőnek hívták ugyanezt, ma meg késésnek. György iderakott nekünk egy olyan menetrendet, amit még a t=s/v általános iskolás összefüggés alapján sem lehet tartatni, ennek eredménye, hogy a frekventált zónázók megállnak minden jelentősebb csomópont bejáratánál, és távolról sem tudják teljesíteni azt, amire ki lettek találva (a zónázást). Egy ilyen gagyi rendszerre kár volt ennyi pénzt költeni. Ha én MÁV lennék, én sem vezetném be máshol. A pókállomásokon egymást verik el a vonatok. Még ha lenne köztük pontos is, az sem lehet az, mert a többi elveri.
Pontosan ma 9 éve, hogy elindult az első, hazai integrált ütemes menetrend - boldog születésnapot itf.hu!
Az "elkészülő" Vác-Verőce 2. vágány afféle (megkésett) születésnapi ajándék lesz... Aztán majd jön a nagy átépítés, remélhetőleg utána már könnyebben tartható lesz a menetrend (aminek azért még ÍGy is sokkal több pozitív oldala van, mint negatív és a váci és az azon túli utasoknak a -sajnálatosan túl gyakori- késések, borulások ellenére is több időt takarított meg, mintha maradtak volna a végig megállós vonatok...)
Emlékezésül itt egy kiváló cikk, amely az z+ü rendszer egy éves születésnapja alkalmából készült.
A MÁV bevezeté Vác városa felé az ütemes és zónázó menetrendet. És látá, hogy jó. Az arra lakó népek eszükbe veszik, hogy mikor megy a vonat és megláták, hogy hamarabb érnek a király városába. A vasút gazdaságosabban üzemelteté vonatjait, és az ő utasai több aranyat adának neki. És mindenki látá, hogy ez jó. És lőn este és lőn reggel. És még háromszázhatvannégyszer lőn este és lőn reggel. És a MÁV nem vezeté be más vonalakon az ütemes és zónázó menetrendet, pedig látá, hogy jó. Tovább »
2013. szeptember 7-én gőzvontatású nosztalgia vonatot indít a MÁV NOSZTALGIA KFT. Budapest Nyugati pályaudvarról Szob állomásra. A nosztalgia vonaton korahű ruhába öltözött személyzet fogadja az utasokat.
Nosztalgia vonat indulása Budapest Nyugati pályaudvarról: 9.50 Nosztalgia vonat érkezése Kismarosra: 11.01
Nosztalgia vonat visszaindulása Kismarosról: 16.38 Érkezés a Nyugatiba: 17.38
A nosztalgia vonaton egyéni jegyekkel is részt lehet venni, de választhatják a KISMAROSI PROGRAMCSOMAGOT is, amely tartalmazza a nosztalgia vonaton való utazás mellett a kisvonatozást, a Királyréti Hajtánypálya használatát, továbbá egy jóhangulatú szalonnasütést borozgatás mellett Királyréten.
JEGYÁRAK: Felnott - párnás osztályon (egy útra): 5990 Ft/fo • Felnott - párnás osztályon (oda-vissza):6990 Ft/fo • Felnott - fapados osztályon (egy útra): 3990 Ft/fo • Felnott - fapados osztályon (oda-vissza): 4990 Ft/fo • Gyermek - párnás osztályon (egy útra): 4490 Ft/fo • Gyermek - párnás osztályon (oda-vissza): 5490 Ft/ fo • Gyermek - fapados osztályon (egy útra): 2490 Ft/fo • Gyermek - fapados osztályon (oda-vissza):3490Ft/fo (Gyermek jegy 4-14 éves korig érvényes) A KISMAROS PROGRAMCSOMAG további ára a fenti jegyeken felül +6.000 Ft.
A jegyeket a MÁV NOSZTALGIA KFT forgalmazza. Bővebb információk: www.mavnosztalgia.hu
Már épül a második sor támfal alapozása, ezek szerint lépcsős lesz.
Az a háló talán valami geoháló, de pontos funkcióját azon kívül, hogy összefoghat ezt-azt, nem ismerem.
Közben készül az alépítmény, geotextil és védőréteg beépítés megy a cementes-meszes talajstabilizációra. Közben a bal vágány mellett nagygépes bokorírtás kezdi kialakítani az űrszelvényt.
20-a után indul a dömösi sáros ágyazatos szakaszokon a rostálás (végre egy jó hír) először a jobbon befejezik, amit tavasszal elkezdtek, aztán a balon is megcsinálják.
Verőce-Nagymaros között meg aljakat cserélnek a balon.
Tegnap délután hívózás Dunakeszin, meg új Skoda mozdony és 006-os Nohab Verőcén.
Az állomásépülettel szembeni oldalon is feltépdestek néhány használaton kivüli sínt.
Az az épület meg lassan megkapja a födémjét.
Továbbá raktak két új, nagy villanyoszlopot is, ezeken még nem lóg semmi.
Viszont: az a támfalépités elég érdekes, nem tudna valaki az alkalmazott technológiáról linkelni valamit? Mik azok a hálószerű izék, amiket használnak?
Nomeg: miért épül az egész olyan távol a sinektől? Lépcsős lesz, vagy terveznek egy harmadik vágányt is, vagy ???