Keresés

Részletes keresés

Muurola Creative Commons License 2021.03.11 -2 0 466434

Ha megtörténik az upgrade, a tervek szerint akkor az ETCS-vel felszerelt eszközök (RJ, FLIRT) azt fogja majd használni az egyes vonalon.

r1232 Creative Commons License 2021.03.11 -1 0 466433

Pedig azóta Kelenföld-Budaörs kivételével nagyjából használható.

Előzmény: Rollende Landstrasse (466432)
Rollende Landstrasse Creative Commons License 2021.03.11 -1 1 466432

Nem ajánlom. Gyakorlatilag működésképtelen. Évekkel ezelőtt Budaörstől Hegyeshalomig tizennény NO LEU hibával jutottam el. Aztán volt még egy próbálkozás, amikor Tatabányán meguntam és visszatettem EVM-be a Taurust.

Előzmény: hol_itt_hol_ott (466430)
Képzetes Kezdőtérközjelző Creative Commons License 2021.03.11 -1 1 466431

A Budaörs-Hegyesahalom szakasz a 2.2.2 baseline szerint épült, tehát ha minden működne, akkor itt is el tudnál vonatozni a Giganttal. A fenntartó becsületére legyen mondva, hogy ha kapnak információt hibákról, akkor azért azt igyekeznek megcsinálni. (Más kérdés hogy egy mozdonyvezetőnek hogyan kéne jeleznie a tapasztalt hibákat, mi a szolgálati út, ezt én nem tudom.) A rajkai nyúlfark az a hosszabbítás, itt a GYSEV üzemeltet, bár nem tudom hogy az évi rendes garanciális bejáráson kívül más ETCS vonat használja-e azt a pályát.

 

A többi L1-es pályán is lehet hogy el tudsz döcögni a Giganttal, de ez nem garantált a gyártók által, mivel ott nem volt szempont a kompatibilitás biztosítása, illetve tesztelve se volt.

A kompatibilitás alatt olyanokat kell érteni, hogy bizonyos a balízok által továbbított üzenetekben található csomagokban hány ismétlés lehet, meg milyen csomagokat hogyan kell konfigurálni, milyen értékeket szabad továbbítani.

 

A hegyesi vonal felújítása már 3-as baselinenal fog megvalósulni, ha jól emlékszem a nyilvános közbeszerzési dokumentumokra, itt a 2.3.0d-vel való kompatibilitást kérték.

Előzmény: hol_itt_hol_ott (466430)
hol_itt_hol_ott Creative Commons License 2021.03.11 -1 0 466430

Nagyon jó. Köszönöm! :)

Ez alapján, ha úgy adódik lehetőségem, ki fogom próbálni megint, mit bír a hegyesi oldal "még" gigantos L1-be. :D

Előzmény: Muurola (466428)
Fizolti Creative Commons License 2021.03.11 -1 0 466429

Kiegészítés, javítás: elvileg a fedezőjelző előtti szigetelt szakasz az elág berendezésével nincs függésben, így onnan lehet szabad jelzéssel is ráhaladni, és most olyan információt hallottam, hogy ez így is történt. 

Előzmény: Fizolti (466415)
Muurola Creative Commons License 2021.03.11 -4 2 466428

Anyni még, h. a hegyesi vonal 26 Mrd-od projektje folyamatban van, ott még fizikailag senki nem nyúlt semmihez, így MA úgy döcögne ott el a gigant, mint eddig. 

Előzmény: hol_itt_hol_ott (466427)
hol_itt_hol_ott Creative Commons License 2021.03.11 -1 0 466427

Huhh köszönöm, szép összefoglaló. :)

Nekem az pl. teljesen új infó, hogy az Őrségbe is foglalkoznak az L2-vel, nem is akárhogy, írásod alapján.

 

 

Tehát az eddigieket összefoglalva, ha jól értelmezek mindent (elnézést ha mégsem, buta, egyszerű ember vagyok).

A gigantra szerelt berendezés üzemszerűen, L1-be működne manapság is:

 -Hegyes és Rajka között

 -(esetleg) Hodos állomás területén, attól függően, mit fabrikált ott a Szlovén az évek alatt.

És ennyi...

 

Budaörs-Hegyes, Békéscsaba-Lökös és Zalacséb-Hodos oh. viszonylatokban a pályaoldal nem kompatibilis a mozdony oldallal (ahol az volt, ott sem az már), mivel a pályaoldalt ugyan fejlesztették, de a gép oldalát nem. Vagy ha működne is valahogy, akkor is sok hibával, leoldással.

Előzmény: Képzetes Kezdőtérközjelző (466426)
Képzetes Kezdőtérközjelző Creative Commons License 2021.03.10 -1 2 466426

A Gigant 2.2.2-es fedélzettel van/volt felszerelve, és csak L1-képes. Emellé még tartalmazza az ún. EVM Infill funkciót is, ami aztán a későbbi projektekben a TSI-inkompatibilitás miatt nem került alkalmazásra, hanem inkább L2-t építenek újabban. Ha Giganttal mennél Budaörsről Kelenföld felé, akkor nem lépne be L2-be a vonat, hanem L1-ből kiléptetne EVM-be.

 

Hegyesi oldal:

Az eredeti projektálás 2.2.2-es baseline-nal készült. Mivel az nem része a TSI-nak, illetve özönvíz előtti, ezért az tanúsítva sem volt. A rajkai hosszabbítás 2.3.0d (ez a CCS TSI szerinti Set of Specifications #1) és tanúsított, és a lefelé kompatibilitás biztosított, tesztelve volt Giganttal is. (És az EVM Infill funkcióhoz tartozó speciális csomagok is benne vannak a pályában.)

 

Őrihodos az már Szlovénia, ők építgetik is szépen a saját L1-üket országszinten, lassan felszerelik az összes fővonalukat, gondolom karban is tartják a pályamenti rendszereiket.

A zalai vonal alsó szakasza eredetileg még a hegyesi vonal előtti pilot volt, gondolom a fókusz az ETCS Csörgők kiégése után átterelődött a hegyesi vonalra, és miután nem járt arra vonat, így karbantartani sem volt mire alapozni.

Viszont az L2 építésével egyidejűleg felújításra került az L1 is, ami azt jelenti hogy gyakorlatilag oda lett téve az új hardver és projektálás. Az L2 csak Őriszentpéter bejáratától kezdődik, a határátmenet tiszta L1, és így Zalacséb-Salomvárig egy "mixed level" pálya került kialakításra. Érdekesség továbbá, ha Zalalövőt L1-ben hagyod el, akkor még egyszer lehetőséget kap a vonat az L2 belépésre ún. "floating entry" eljárással. (Ha L2 képes vonattal hagyod el Zalacsébet, és nem csatlakoztál az RBC-hez, akkor meg majd a pálya bekényszerít L2-be, és kapcsolat híján vészfékezés fog bekövetkezni.)

Itt már nem került Gigantos tesztekre sor, nem volt cél a lefelé kompatibilitás biztosítása, ahogy a Békéscsaba-Lőkösháza L1 esetén sem.

Előzmény: hol_itt_hol_ott (466422)
IMCS Creative Commons License 2021.03.10 -2 1 466425

https://telex.hu/belfold/2021/03/10/pert-nyert-a-rendorseg-ellen-a-hamisnak-hitt-vasuti-igazolas-miatt-padhoz-bilincselt-ferfi

 

Egy jegyvizsgáló hamisnak találta az utas kedvezményre jogosító igazolását, rendőrt hívott, az utas bevitték.

 

"A közigazgatási perben a rendőrség azzal védekezett, hogy mivel a jegyvizsgálónak ismernie kell az utazási kedvezményre jogosító igazolásokat, így a rendőröknek mérlegelés nélkül el kell fogadnia, ha azt mondja, az hamis."

 

De nem volt hamis.

A rendőrséget megbüntették.

Vajon továbbszámlázza a MÁV-nak? És a MÁV az illetékes jegyvizsgálón behajtja?

Vargham Creative Commons License 2021.03.10 -1 0 466424
Panzerbear Creative Commons License 2021.03.10 -3 1 466423

A kiírás arra jó, hogy az igényeket felsorolják...mert talán nem hülyeség azt venni, amire szükség van

Ha a feltételeknek több járműcsalád is megfelel, az külön jó...csak látszat közbeszerzéseket szoktak úgy kiírni, hogy csak és kizárólag egy valami feleljen meg neki, történetesen annak az ajánlata aki előtte a legtöbbet fizette zsebbe.

 

A Bambardier Talent 3 egy teljesen új jármű, amiről senki sem tudhatja hogy milyen, csak azt, hogy milyennek kellene lennie, mert történetesen azt megszabja a kiírt pályázat.

 

Minden új jármű esetén kezdetben rettenetesen sok gyermekbetegség van, jó hosszú listát lehet felsorolni olyan járművekről, amik az elmúlt 20 évben botrányosan kezdtek..ez sajnos egy ágazati trend...a Desiro ML sem kezdett hibátlanul...

Előzmény: paca664 (466385)
hol_itt_hol_ott Creative Commons License 2021.03.10 -1 2 466422

Vendésgsín:

Köszönöm szépen! :)

 

 

Muurola:

A Hegyesi oldalba rég próbáltam, de ezek szerint már ott sem menne, köszi. Egy időbe direkt használtam, írtam eseménylapra a hibákat. Ám idővel túl sok lett a hiba és leoldás. Feltartottam emiatt a szitit meg a jetit, azt átkozott a menet :D Uh leszoktam ezen tevékenységemről.

 

Sok sok évvel ezelőtt:

Az Őrségit véletlen (bent maradt a BTM antenna saját figyelmetlenségemből) próbáltam. Andráshida felől nem csinált semmit, nem ált át ETCS L1-re. Ment STM-EVM-be egy darabig. Aztán valahol, egy baliz meghaladásakkor összeomlott az egész rendszer mindenestől. Ott kikapcsoltam az antennát.

Ugyanilyen saját hiba miatt Őrihódoson viszont működött. Megjött a kijárat, képernyőn megjelent a menetengedély :O Itt még kikapcsolhattam volna az antennát, de mondom uccu neki, nézzük meddig bírja... Kb. az ellenirányú előjelzőig bírta, ott omlott össze. De az állomásból kihozott rendeltetésszerűen :D

Előzmény: Muurola (466394)
_Nyuszi Creative Commons License 2021.03.10 -1 0 466421

:-)

Előzmény: r1232 (466420)
r1232 Creative Commons License 2021.03.10 -1 0 466420

Azt nem számolom meg, jó? :-)

Ők csak villany kategóriára kapnak képzést. A motorvonatvezetők pedig dízel/villany vizsgások voltak.

Előzmény: _Nyuszi (466419)
_Nyuszi Creative Commons License 2021.03.10 -1 0 466419

És FLIRT motorvonat-vezető munkakörben?

Előzmény: r1232 (466418)
r1232 Creative Commons License 2021.03.10 -1 0 466418

Tegyük még hozzá, hogy motorvonatvezetői munkakörben 1 fő van jelenleg foglalkoztatva, ha jól rémlik.

Előzmény: Vendégsín (466405)
zjakabfi Creative Commons License 2021.03.10 -1 0 466417

Köszönöm, ki vetemedhet ilyenre vajon ilyen szakszerűen?

Előzmény: István Gyuri (466416)
István Gyuri Creative Commons License 2021.03.10 -1 0 466416

Nem, az SH nem látja a vágányfoglaltságot (ezért is lehet ilyen állomásokon pl. foglalt vágányra is jelzőkezeléssel vonatot bejáratni), pláne, hogy az eset a nyílt vonalon történt (Rákosrendező elág.–Rákospalota-Újpest között állt, ahová Angyalföldi elág. joggal küldhette a következő vonatot, hiszen az előző vonat - legalábbis a zárjelzője - megérkezett RPÚP-re)

Előzmény: zjakabfi (466414)
Fizolti Creative Commons License 2021.03.10 -1 1 466415

Jelenlegi ismereteim szerint:  Az eset nyílt vonalon történt, az állomás bejárati jelzője előtti D fedezőjelző előtt, az állomástól elég messze ahhoz, hogy sötétben ne nagyon lehessen megállapítani, hogy egy kivilágítatlan részen áll egy kocsi. Azon a szakaszon nem önműködő, biztosított térköz van, egy vonat elhaladása után a bejártati jelzőblokk visszazárásával adják a visszajelentést, ez előtt a dolgozóknak meg kell győződniük arról, hogy a vonat vége meg volt-e jelölve, de ez esetben ez így is volt. E mellett az adott részen, ahol a kocsi állt (nem a teljes állomásközben), van szigeteltsínes foglaltságellenőrzés, ami a vonat után foglalt maradt, de ezt - mivel a tárcsák megvoltak a vonat végén - hamis foglaltságként értelmezték, és a követő vonat hívójelzéssel halad be a foglalt részre. Egyébként nem sokkal a jelző után egy 10 Km/órával járható rész is van egy útátjáróban. 

Előzmény: zjakabfi (466414)
zjakabfi Creative Commons License 2021.03.10 -2 0 466414

Ilyenkor hogy lehet arra a vágányra szabad jelezést adni? Nem érzi a foglaltságot az SH? Nem lát(hat)ta a külsős a vagont?

Nyilván 2 nem a válasz, de azért érdekelne egy szakértő meglátása.

Előzmény: schlumberger (466409)
r1232 Creative Commons License 2021.03.10 -1 7 466413

Dehogy te hoztad be, ne légy elszallva magadtól. Már a rövidre sikerült startos pályafutásod előtt jóval előkerült a téma.

Előzmény: Muurola (466399)
Fizolti Creative Commons License 2021.03.10 -1 0 466412

"csak a TT szakaszon közlekedhetnének"   -  Alapból nem úgy kezdődik a dolog, hogy a TT járműveknek az első időszakban tömegesen kell majd Szentesre járniuk, más infrastruktúrán, mint a végig önműködő térközös, biztosított fényjelzős, KÖFI-s Tramtrain rész a 135-ösön? 

Előzmény: Lovrin (466404)
Vendégsín Creative Commons License 2021.03.10 -1 2 466410

Hát... ...bokor mindenesetre van a bothoz.

Előzmény: schlumberger (466409)
schlumberger Creative Commons License 2021.03.10 -1 0 466409

Atyaég! Remélem, megtalálják!

Előzmény: zjakabfi (466408)
zjakabfi Creative Commons License 2021.03.10 -1 0 466408
_nyunyuka Creative Commons License 2021.03.10 -2 2 466407

Megszavazom, mehet Baross Gábor szobra mellé.

 

Úgyis lenne meló a Keletiben...

Előzmény: paca664 (466400)
Vendégsín Creative Commons License 2021.03.10 -1 5 466406

Erre én is gondoltam...

(De végül is Amerika felfedezőjeként Kolombuszt tartják számon, a vikingeknek nem volt jó PR-e... ...pedig, ha akkor lett volna Közlekedésvilág... :-) )

Előzmény: paca664 (466400)
Vendégsín Creative Commons License 2021.03.10 -1 4 466405

...miért nem sikerült létrehozni egy új TT-vezetői munkakört a motorvonat-vezető mintájára...

 

Leginkább azért, mert motorkocsi vezetői munkakör is csak besorolás szempontjából létezik, képzésileg nem.

Előzmény: Lovrin (466404)
Lovrin Creative Commons License 2021.03.10 -3 0 466404

Nagyon helyes, itt az ideje. Pedig kíváncsi lettem volna hogy oldják meg hogy a minden megállóból önállóan elindulni képes villamos Algyőn hirtelen nem tud majd menesztés nélkül elindulni.

 

Mondjuk nem értem miért nem sikerült létrehozni egy új TT-vezetői munkakört a motorvonat-vezető mintájára, még speciálisabb tartalommal amire gyorsan átképezhetők lennének villamosvezetők. (Úgy, hogy a TT vezetők alapjában véve nem válnának mozdonyvezetővé, csak a TT szakaszon közlekedhetnének, csak vasvillára lenne típusismeretük.) A mozdonyvezetők átképzése kapcsán kissé "gombhoz a kabátot" érzésem van, nyilvánvalóan "teljes értékű" villamosvezetői ismereteket követel meg a munka, de nem kell rá "teljes értékű" mozdonyvezető.

Előzmény: Muurola (466399)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!