Ugy latom (most mar kimondhatom), hogy a foci utan magyar "nepbetegseg" lett a vasut szapulasa a mediakban is. Kezdodott a par hettel ezelotti tv2 fenysorompo zavarral. Mai Somogyi Hirlapban a kesesekrol esett szo, kiemelve a Somogy IC hetfoi keseset. Nagyon tragikus allapotot festett a cikk szerzoje. Ha sajat magat muveltnek es kicsit tajekozottnak tartja nem irogatna nagy hangsulyal, hogy a felhaborodott tomeg kerte a penztaros adatait es feljebbvaloit, hogy reklomaljon a keses miatt.
Mi koze van szegeny penztarosnak ehhez?
Kiadta az utasoknak az eloirt potdijat a keses miatt (ezzel eleget tett feladatanak) es kesz.
Mikor fogjak fel, hogy nem kicseszesbol kesnek es penztaros vagy ott eppen keznel levo nem tehet rola es nem nala vagy a kozvetlen fonokenel kell reklomalni es a duhet levezetni!
Nem ertem, hogy mas forumbol mas megjegyzesenek-eszrevetelenek beidezese egy itt a forumban folyo aktualis vitatema miatt miert hozhato osszefuggesbe az Indohaz ujsaggal???
Meg fogom nezni ha legkozelebb arra jarok, de amikor arra jartam akkor mas is mondta, hogy a jobb az magasabb sebesseggel jarhato mint a bal. Ezt bizonyitotta a valosag is, hogy elhuzott az emlegetett gyors elolunk. Azert +3-4 perc is sokat jelenthet szumma (szerintem).
Ha eljegyzési gyűrű nem is kell, de ma itt megtudtam, hogy ilyen titkos információt, mint a nemzetközi menetjegyár csak komoly szándékokkal közeledő utasnak lehetne (esetleg) kiadni.
Szóval elő az előleget és letenni a nagyesküt, hogy, ha megtudod, hogy mennyiért visz el a MÁV, akkor ha törik, ha szakad, elmégy vele.
Egyébként meg mit érdekel? Majd, ha veszed a jegyet megmondják, hogy mennyibe került, oszt' annyi, amennyit mondanak: ))))
V43 blue (184588):
Erről jut eszembe: Mennyibe kerül egy teljesárú és egy diák menettérti jegy Kanizsáról-Splitbe? Jobban járok, ha Horvátországban venném meg, és ebből adódóan onnan is indulnék?
1.- amint az már jópárszor leíródott itt: a magyar diákigazolvány nemzetközi vasúti utazásnál semmilyen menetdíjkedvezményt nem nyújt.
Legutóbb kb. 2 napja, Szlovénia kapcsán került szóba.
A magyar diákigazolvány csak és kizárólag belföldi utazásnál jogosít fel kedvezményes menetjegy váltására, nemzetközi diákjegy a vasútnál nincs.
2.- Horvátországba mindenki – életkortól függetlenül – menettérti jegy váltásakor 60 %-os kedvezményre jogosult.
(Lám-lám éppen ma írtam, hogy fogják ezt a horvát dolgot kérdezni hamarosan, nem gondoltam, hogy ennyire hamar. A MÁV honlapra meg csak nem került rá az új design ellenére sem).
3. – Ezzel a 60%-os menettérti kedvezménnyel egy Nagykanizsa-Murakeresztúr-Kotoriba-Split menettéri jegy ára 2.o. –n: 10.557,- Ft
Egy Nagykanizsa-Gyékényes-Koprivnica-Split menettérti jegy ára: 9843,- Ft
4.- Szerintem jobban jársz, ha veszel Horvátországra egy 3 napos EuroDomino bérletet, aminek az ára 26 év alattiaknak (diákigazolványtól függetlenül): 9180,- Ft.
Ezzel az este 19.00 után induló éjszakai vonattal való utazásnál már a követk
ező napot írhatod be ( 1 hónapos érvénytartamon belül az utazáskor Te választod ki, hogy melyik 3 napon legyen érvényes a bérlet és nem kell egymásutani napok legyenek).
A Maestrallal való utazásnál horvát földre 19.00 után érsz, így nem az aznapot, hanem a másnapot kell beírjad. Ezzel felhasználsz az odaútra 1 napot.
Marad 1 napod, amivel bárhová vonatozhatsz km. korlátozás nélkül Horvátországban.
Végül a 3. napot úgy használod fel, hogy a visszaindulásod (vagyis a Maestral esti spliti indulása) utáni napot írod be, ismét csak a 19.00-s szabály miatt.
Ez az EuroDomino bérlet csak Horvátországon belül érvényes, de a magyar szakaszra a nemzetközi díjszabás szerinti árakból 50 %-os kedvezményt kapva vehetsz hozzá kiegészítő jegyet Nagykanizsa- Kotoriba határpont közé, ami oda-vissza útra: 510,- Ft (a magyar diákigazolványt szabályosan itt sem használhatod, nemzetközi utazásnál ugyanazon a vonaton nem variálható a belföldi és nemzetközi jegy) és akkor is csak kicsivel olcsóbb, ha Murakeresztúrig belföldi vonattal mennél és onnan a Maestrallal, visszafelé pedig Murakeresztúron szállnál le a Maestralról, mert Murakeresztúr állomás és a határpont között 255,- Ft az 50 %-os menettérti jegy az EuroDomino-hoz.
5.- A horvát belföldi jegyárakat keresd a HZ honlapján: www.hznet.hr
Ne hízelegjen, uram. Én vagyok a Jövő, mert a tizedik Taurus után kell, hogy jöjjön a tizenegyedik. Vagy ha nem Taurus, akkor más. A Bugacon imbolygó kisvonat lehet szeretet tárgya, de nem közlekedési eszköz. Engem nem kell szeretni, viszont én húzom a hasznot hajtó vonatot. Érthető a kép?
Büszke vagyok arra, hogy fikanick vagyok. Az úri közönség a sulinetes ifjak és a közveszélyes zsenik megérkezésével fanyalogva továbbált. Polgári nevem én sem használnám arra, hogy leálljak velük vitatkozni, igazatok van. De az elburjánzó ostobaság ellen tenni kell. Az nem baj, ha valaki vasútbarát, de a butaságára ez nem mentség.
Akinek nem inge, ne vegye magára.
ON
Nekem tetszik a MÁV-honlap új külső ruhája. A hozzáférhető térképeket viszont ajánlom a hibakereső lelkes fiatalok figyelmébe :-)
Kicsit nem illik bele a vitába de azért megkérdem,hátha tud valaki valamit...?
Az Indóház májusi számában (asszem) közöltek 1 képet rajta 1 Bz+dátum+idő+vonatszám,és a Vezér mellett egy hölgy ült.A lényeg,hogy úgy tudom kapott valami retorziót a Vezér az "idegen személy" miatt.Visszaolvastam a topikot eléggé,de nem találtam infót.Tényleg kapott valamit?És ha igen mit?
...Azért ez elég gusztustalan húzás volt szerintem az Indóház részéről,leközölni egy ilyen képet... ( -no comment...)
TurboTrain téma. Figyelem, csöpögtetés. Infó csöpögtetés, mi több, szivárgás.
Este 19:55-kor hagyta el Bécset a második szerelvény. Az első volt/van Csornán. Holnap este érkezik a harmadik és indul tovább Sopron irányába. Az első vonatban a TBDU 2002 volt, a többit sajna nem tudom, a második vonat összeállítása TBDU 2013 és TBDU 2014 vontatófejek és két betétkocsi volt.
Lehet, hogy itt összevárják őket (tán a rompók sztrákja miatt) és egyben kerülnek továbbításra? A további információkat szívesen venném, ha valaki megtudja mikor és merre közlekednek, szóljon/írja plíz.
Ha jól tudom, ezek a vonatok 1975-ben készültek, gázturbina hajtásúak, 200km/h a max sebességük. 2001-ben selejtezték őket, és most egy iráni cég, a Raja Passenger Train vásárolta meg (?? hevenyészett fordítás a villanysürgönyből - pontosítást szívesen veszek).
Kérlek hagyd már ebbe ezt az állandó beszólogatást! Annyira szerettem régebben a fanyar humorodat ami megjelent a hozzászólásaidban, csak sajnos mostanában ezek teljesen eltűntek.
Te írtad nekem, hogy ne általánosítsak, erre te most minden egyes Indóház szerzőt beállítasz parasztozó embernek!
Te írtad nekem, hogy hagysz minket békén dolgozni, nem fogsz ilyen bejegyzéseket írogatni.
>Nagyon nem szeretem ha valaki tudatlanul szidja a vasutat, Amikor kint voltam Ausztriában, szinte minden vonat késett, sehol egy panaszkodó paraszt!!! Rendben. Úgy látom, még egy Indóház közreműködő. Node oldmumus, te még meg sem jelentél, és még csak nem is tördeled az Indóházat! Máris átvetted a szóhasználatukat? Nem korai?
Elozgethetik (elo is irtak a tavasszal), de nem ugy, hogy a magasabb prioritast elvezo nemzetkozi gyorsot teszik at az alacsonyabb sebessegu palyara! Igy mindenfele kesleltetes nelkul siman menne a dolog.
A jelenlegi helyzetet nézve teljesen fölösleges lenne visszahozni a hagyományos kocsikat, amelyek kisegítésre mentek, ha jelenleg legalább 26 szerelvényhez elegendő csíkos kocsi van. Így, hogy 20 kocsit elvittek, hétköznap is áll Szolnokon vagy 20-30 kocsi...
volt 2 kérdésem eddig a Keletis csomagmegőrzővel kapcsolatban.. .ha minden ezzel kapcsolatban utolso kérdésem lenne h mikor van nyitva a csomagmegőrző?
A jobbon Tárnok -Marton között van egy jó kis nyolcvanas,Marton végpont 40,aztán Nyékig megszórva 80-60 vegyesen.Nyék után 80 vége,Gárdonyig türhető aztán Dinnyésig 60,Dinnyés 40 majd 20.Sv-ig OK.
Ha mindent összevetsz ez csak egy árnyalatnyival különb a bal vágánynál--annyival semmiképpen nem,hogy a nyílt vonalon előzgessék egymást a vonatok a másik megkésetése nélkül.