Keresés

Részletes keresés

nopánick Creative Commons License 2011.07.06 0 0 597

Belülről drága és nem megbízható egy ilyen nem állandóan lakott épület hőszigetelése.

Ilyen célra való pl. a YTONG MULTIPOR ásványi hőszigető tábla.

http://www.ytonghome.hu/Letoltesek/Prospektusok/15_Multipor_2010_SP_V2_K2.pdf

 

Viszont sokkal célszerűbb-óolcsóbb-megbízhatóbb kívűlről... mondjuk 8 cm grafitos habot rakni rá.

 

 

 

Előzmény: dudu242belga (595)
ddandras Creative Commons License 2011.07.06 0 0 596

Sziasztok!

 

Kerlek irjatok meg a velemenyeteket az alabbi falszerkezetrol,

 

bentrol kifele:
- B30 - teglafal

- 18 cm PAROC UNS 37z

- drentalca  (legres helyett)

- 10 cm - es tegla elotetfal felul es alul szellozo nyilasokkal

 

A szigeteles dubelekkel volna felfogva a falra drentalcastol. A drentalcara azert esett a vallasztas,

mert igy a kozetgyapot nem tud elmozdulni.

 

koszonettel,

A.

 

 

dudu242belga Creative Commons License 2011.07.06 0 0 595

sziasztok.

kérdeznék 1 könnyűnek látszó kérdést.vettem 1 kis nyaralószerű présházat pincével.sóskúti kőböl épült

25éve.kívülről igen takaros,viszont nincs leszigetelve.kérdezném hogy belülről megolható e  és mi a 

legjobb erre?kinek van tapasztalata?segítsetek,nagyon szeretnék télen is sokat kintlenni,de cudar hideg volt

benne még júniusban is.köszi minden tippet előrre is.david

Törölt nick Creative Commons License 2011.07.05 0 0 594

Értem. Nagyon köszönöm a tanácsot.

Én is gondoltam XPS-re, de nem voltam  biztos, hogy az  ilyen sokat elbir és hogy az EPS és XPS lapok probléma mentesen illeszthetőek és a későbbiek folyamán sem okoz gondot az "együttélésük".

 

Különben a lábazati részt, ahol a szigetelés a járólapokkal találkozik szintén XPS-sel tervezem, úgy kb. 30- 50 cm magasságig.

Tulképen az egészet (10nm-11nm) legszivesebban XPS-sel csináltatnám, mivel észak-nyugati oldalról van szó igy gyakran veri az eső az egész falfelületet. Legfelső emelet és nem takarja semmi. Gondolom megéri rákölteni azt a kis árkülönbözetet.

Nem szeretném néhány év múlva bontatni és javittatni a szigetelést.

 

Még egyszer köszönöm a segitséget

Üdv

Előzmény: KömKel (593)
KömKel Creative Commons License 2011.07.05 0 0 593

Ki kell találni hol lesz az előtető vonala, és oda XPS-t rakni. Mondjuk ha felkerül egy 15 cm magas szelemen majd a falra, akkor 30 cm szélességben.

Az XPS nem nyomódik össze, amikor a szelement rögzititek a falhoz (átmenő csavarokkal pl). Az EPS nem jó erre, túl lágy anyag.

Előzmény: Törölt nick (592)
Törölt nick Creative Commons License 2011.07.05 0 0 592

Kedves fórumos szakértők!

 

A terasz körüli falat szeretném hamarosan hőszigeteltetni (kb.30 cm-es téglafal régi épitésü épületben). Különböző okok miatt csak 5-6 cm-es hőszigetelést tervezek.

A későbbiek folyamán (talán jövőre) főleg eső elleni védelemként előtetőt  is szeretnék szereltetni a kb. 4m szélességü falra, teljes hosszban vagy csak részlegesen a teraszajtó főlé kb 2.5m - 3 m hosszúságban.

A kérdésem az lenne, hogy hogy célszerü eljárni? Milyen technológiai sorrendet kell betartani? Milyen anyagokat célszerü használni? AZ ESP táblák vajon elbirják e tartó konzolokat? Ha nem, mi lehet a megoldás?

 

Előre is köszönöm a segitséget

 

Törölt nick Creative Commons License 2011.06.15 0 0 591

Sziasztok!

 

Tudnátok segíteni, hogy hol találhatnék 5 cm vastag lépésálló kőzetgyapotot 2 m^2-nyi mennyiségben. A problémám az, hogy a legtöbb kereskedő csak bálával árusít, nekem pedig csak egy készülék szigetelésére kéne.

 

Köszönöm előre is!

 

üdv

Dávid

Approx Creative Commons License 2011.06.13 0 0 590

Sziasztok! Újabb kérdésem lenne: a mellékelt képen van egy lapostetős kis toldás, ez a pincelejáró. Sima vasbeton, valamikor a 30-as évekből. Közeledik a hőszigetelés feltétele, de azt még nem tudom, hogy ezt hogyan lehetne okosan megcsinálni. Gondolom körbe kellene XPS-el szigetelni, de a csapadéktól hogyan lehet megvédeni? Tegyek felé egy tetőt, vagy megfelelő rétegrenddel kialakított beton menjen rá (mint egy erkély, csak nem járható kivitelben)? Vagy van még más lehetőség is? Előre is köszönöm.

 

iszp Creative Commons License 2011.06.09 0 0 589

Nem pörög a business ?

Előzmény: Lajos02 (587)
Axióma Creative Commons License 2011.06.09 0 0 588

Uristen... egy weboldalt ilyen nagy szakmaiatlansaggal nyitni me'g nekem laikusnak is durva...

Engedjetek ki, szellozteto rendszerrel, de nem az indokolatlanul draga falra kozetgyapot megoldassal...

Raadasul mindezt tobb mint egy hete juniusban majusi akciot hirdetve, enyhen szolva nem naprakesz.

Előzmény: Lajos02 (587)
Lajos02 Creative Commons License 2011.06.09 0 0 587

Szia Rfamp,

 

igaz már megvan a szigetelés és megvetted a párazárófóliát, csak tájékoztatásként mondom hátha a jövőben még jól jöhet, vagy másnak segíthet, hogy már vannak olyan szigetelőanyagok, amelyek páraáteresztők így nem kell plusz megoldásokkal bajlódni, mert a páraáteresztő szigetelés megoldás a penészesedés ellen is. Itt meg lehet vásárolni kedvező áron, illetve készségesen válaszolnak a felmerülő kérdésekre http://akcio.lambda.hu/

 

 

rfamp Creative Commons License 2011.05.31 0 0 586

Sziasztok!

 

Haladok a tetőtérrel..luca széke szindróma szerint...:-))  Újabb kérdésem lenne. A szigetelésre most rakom fel a belső párazáró fóliát ami közvetlenül a gipszkarton alatt lesz. "SOLFLEX TÉL " párazáró fóliát vettem, ez egy mindkét oldalán tükörszerűen fényes fólia aminek a két oldala első ránézésre egyformának tűnt. most vettem észre hogy talán az egyik oldala mintha kissé fényesebb volna egy árnyalattal. És most jön a tulajdonképpeni kérdés..Mindegy hogy ezt a fajta fóliát hogyan rakom fel? Úgy értem hogy (ha valóban különbözik a két oldala..) melyik oldala nézzen a gipszkarton felé és melyik a szigetelés felé..? Szóval a kérdés, hogyan rakjam fel..? Mindegy vagy nem mindegy..?

MUM.21 Creative Commons License 2011.05.16 0 0 585

Sziasztok !

 

Kimaradt 115 m2 (16 csomag, )  5cm-es Knaufinsulation táblás (600x1000mm-es) kőzetgyapot . Egyben 350ft/m2

áron elvihető Sülysápról .

 

Üdvözlettel   MÜM.21

nopánick Creative Commons License 2011.05.07 0 0 584

Mondjuk én a rozsdamentes lemezben hiszek...

 

Kérj tőlük konkrét ajánlatot.

http://www.izometal.hu/

http://www.izometal2000.hu/index.html

 

 

Előzmény: tanca1 (582)
tanca1 Creative Commons License 2011.05.07 0 0 583

Üdv. MIG56!

 

Igen, segítettél... :)

 

Sajnos csak az ezzel foglalkozóktól hallottam a dryzone-ról jókat...

 

Szóval, ami biztos: az aljzatbeton felverése után falátvágás lesz belőle.

A kérdés, hogy:

1. műanyag lemezek beültetése legyen. Ennek ára kb 8Eft/fal m2 vagy

2.  sk. falfűrészelés (bérelt géppel) és bitumenes lemez beültetése majd duzzadó habarcsal tömítés?

 

Amit nem tudok, hogy ezt a habarcsot (Sika Grout-314 jó lenne?? vagy esetleg vmi olcsóbb) hogyan tudnám megfelelően a résbe juttatni?

 

 

Vélemények, javaslatok esetleg?!

Előzmény: MIG56 (581)
tanca1 Creative Commons License 2011.05.07 0 0 582

Üdv. MIG56!

 

Igen, segítettél... :)

 

Sajnos csak az ezzel foglalkozóktól hallottam a dryzone-ról jókat...

 

Szóval, ami biztos: az aljzatbeton felverése után falátvágás lesz belőle.

A kérdés, hogy:

1. műanyag lemezek beültetése legyen. Ennek ára kb 8Eft/fal m2 vagy

2.  sk. falfűrészelés (bérelt géppel) és bitumenes lemez beültetése majd duzzadó habarcsal tömítés?

 

Amit nem tudok, hogy ezt a habarcsot (Sika Grout-314 jó lenne?? vagy esetleg vmi olcsóbb) hogyan tudnám megfelelően a résbe juttatni?

 

 

Vélemények, javaslatok esetleg?!

 

Előzmény: MIG56 (581)
MIG56 Creative Commons License 2011.05.06 0 0 581

Kedves tanca1!

Bocs ,hogy beleszólok,felénk/Bp.XVI.k./,kb tizenötéve felújítottak egy családi házat,

csak a főfalak maradtak,injektálásos módszerrel szigetelték-és kb.3éve látom a vizesedés

nyomait a falon.

Remélem segítettem a döntésben,üdv.mig56 

 

tanca1 Creative Commons License 2011.05.03 0 0 579

Köszönöm hogy mindíg kapok tanácsot! :)

 

Megerősítettél abban amit sok fórum és egyéb oldalak olvasása mellett én is egyre jobban látok és értek.

...vagy megcsinálom szinte tökéletesre, vagy neki sem állok. A félmunkának -még ha kevesebbe is kerül- nem látom értelmét.

Most már csak a feleségemet kell meggyőznöm, hogy a félmegoldás nem megoldás hosszú távon! :)(

 

Köszönöm még 1x!

Előzmény: nopánick (578)
nopánick Creative Commons License 2011.05.02 0 0 578

Nem, ebben az esetben a meglévő aljzat maradna és nem kerülne rá semmi (nincsen helyem).

Persze pont ez az amiben nem vagyok biztos, hogy jó így?! Jó lehet így?

 

Ha, nem vályogfal lenne, amit éppen hőszigetelni készülsz, akkor határesetnek jó lehetne...

Magamnak, biztos nem hagynám így a padlót.

Sem a padló felől érkező pára, sem a hideg miatt.

 

 

akkor gyakorlatilag 3 fő falam maradna... :(

 

Sajnos, ez a régi házak korszerűsítésének szépsége és nagy átka.

Nagyon nyűgös és drága tud lenni a jó megoldás...

Vagy nem nagyon lehet mit lépni és marad minden a régiben.

Előzmény: tanca1 (577)
tanca1 Creative Commons License 2011.05.02 0 0 577

"Ezek szerint a padló vízszigetelés a meglévő aljzat betonra kerülne?

Amire aztán a hőszigetelés, majd az újabb aljzat beton és a padló jönne...?"

 

Nem, ebben az esetben a meglévő aljzat maradna és nem kerülne rá semmi (nincsen helyem). Persze pont ez az amiben nem vagyok biztos, hogy jó így?! Jó lehet így?

 

Ha fel kell törnöm az aljzatbetont, hogy a megfelelő kimélyítéssel és az általad is leírt helyes rétegrend kialakításával újra csináljam akkor gyakorlatilag 3 fő falam maradna... :(

Előzmény: nopánick (576)
nopánick Creative Commons License 2011.05.02 0 0 576

A fal így valóban nem, ha lefelé az alap betonig tart

a dryzone és felfelé az aljzatbeton fölöttig.

 

Ezek szerint a padló vízszigetelés a meglévő aljzat betonra kerülne?

Amire aztán a hőszigetelés, majd az újabb aljzat beton és a padló jönne...?

 

Van ennyi elhasználható helyed a belmagasságból?

 

----

Mondjuk, én magamnak...

- felverném a betont

- kihordanám az altalajt az alap teteje -x? cm-ig

- beüttetném a lemezeket az alap tetején

- altalaj tömörítése

- 15 cm kavicságy és tömörítés

- 10 cm XPS hab hőszigetelés

- vasalt beton szerelő aljzat

- vízszigetelés a betonra, összedolgozva a faléval

- aljzatbeton

- padló burkolat

 

Így kerül hely a hőszigetelésnek is és vízszigetelések is korrekten megoldhatók.

Előzmény: tanca1 (575)
tanca1 Creative Commons License 2011.05.02 0 0 575

A dryzone-al foglalkozók magyarázata szerint, az injektálási sáv teteje magasabban van mint a beton szintje így ezen keresztül a fal már nem tudja felkapni a vizet.

(Mellékeltem egy skiccet, így talán érthetőbb mit is szeretnék mondani)

 

Azonban nem sikerült még ennek a módszernek a tökéletességéről meggyőzniük (úgy is mondhatnám hogy kételkedem benne), ezért is járom körbe már 100x ezt a témát.

 

Feleslegesen nem szeretnék súlyos összegeket kifizetni senkinek.

 

 

Előzmény: nopánick (574)
nopánick Creative Commons License 2011.05.02 0 0 574

...és a dryzone-nal hogyan van elképzelve

a vele a falakban kialakított vízszigetelő sáv és

padló alatti talajfelület vízszigetelésének összezárása?

 

Mert a szintkülönbség probléma, szerintem ugyanaz marad, akár dryzone akár lemezbeütés pl.

 

 

 

Előzmény: tanca1 (573)
tanca1 Creative Commons License 2011.05.02 0 0 573

Köszönöm a Választ! Akkor a sima EPS-ről most már végleg letettem.

Viszont a vízszigetelésnél még mindig dilemmában vagyok. Az aljzatbetonom teteje magasabban van mint az alap és a fal találkozásának vonala, így a falátvágásos szigetelés csak az aljzatbeton felbontása után lehetséges. Az injektálással viszont -az ezzel foglalkozók szerint- megoldható lenne aljzatbeton bontás nélkül is.

 

Csak hát picit én is kételkedem a dryzone 100%-os hatásában illetve a tartósságában. A lemez vagy műanyag lapok behúzása sokkal meggyőzőbb. Csak hát az a fránya bontás...

 

Egy laikus -én :)- számára nehéz eldönteni hogy kinek higyjek. A dryzone-t dícsérőknek vagy inkább azoknak akik nem éppen nyugodt szívvel ajánlják??

 

 

Előzmény: nopánick (572)
nopánick Creative Commons License 2011.05.02 0 0 572

Értelmes vastagságban, már inkább kerülendő.

 

A vályog mű-je 3-4-5 körül van csak, ami elég kicsi, ahhoz,  hogy

a legalább mű=20 tulajdonságú EPS habból pár cm-nél többet

kellő biztonsággal elbírjon magán a vályog....

 

A pára ellenállása 0,5 méter vályognak mű=3 esetén, ugye 3,0x0,5=1,5

Ettől jelentősen kisebb páraellenállású réteg kerülhet csak rá...mondjuk 1,0

Akkor, ez máris csak 1,0/20=0,05 azaz max 5 cm EPS hab lehet...

 

Igazából megkéne rajzolni a hőmérsékletesés-páranyomás-harmatpont ábrát.

Ami alapján el lehetne dönteni, hogy lesz-e gond a fallal vagy nem, de

a gyakorlatban jobb kerülni a normál EPS hab a vályogon megoldást...

 

Ezzel szemben a gyapotok mű-je, mindihg kisebb 2-nél.

Ezek tehát jó vastagon is rakhatók gond nélkül a vályogra.

 

Sajnos cirka 2000 Ft/m2-el magasabb áron, mint a hab.

 

----

 

Vízszigetelésként a furkálós-befecskendezős technikákat, szerintem inkább kerüld el.

Utólagosnak jobb a lemezbeűtős(rozsdamentessel), az átvágásos-behúzós és az aláfalazásos-bitumenes.

Megbízhatóbb-tartósabb szigetelést adnak, mint az injektálós eljárások...

 

 

Előzmény: tanca1 (571)
tanca1 Creative Commons License 2011.05.02 0 0 571

Kedves Nopánik és más Hozzáértők!

 

Már elég régóta a házam utólagos víz- és hőszigetelésén rágódom. Számolgatom mennyiből jönne ki (falátvágás, dryzone, aljzatbeton feltörés, EPS Open, Kőzetgyapot szig., EPS80 stb..), de tudom még mindíg hogy hogyan is legyen...

 

Most azt szeretném kérdezni, hogy véleményetek szerint vályogtégla falra -ha a vízszigetelést 100%-osan megoldom akkor feltehető e a sima EPS80, vagy akkor is kerülendő?

 

 

laszlokalman Creative Commons License 2011.05.02 0 0 570

"...valamint két nagyobb, egymás feletti déli fekvésű szobában erkélyajtó+duplaablak viszonylag jó állapotban van (90-es évek eleji nyílászárók, dupla thermo-üveg), ezért ezeket nem cserélném."

 

Javaslom az üvegcserét, ez fog leggyorsabban megtérülni.

 

A légbeeresztők lerontják a nyílászáró légtömörségét, csak nyomáskülönbség esetén működnek, nagy nyomásnál viszont nem zárnak rendesen (zajosak és nagyobb veszteséget okoznak).

 

"Beszerelhetünk légbevezetõ elemeket a fürdõszobába?"

 

Miután a fürdőszobán keresztül akarod kidobni az elhaszált levegőt, ha oda is beeresztőt építetesz, akkor a szobából nem fogja elszívni az elhasznált levegőt.

 

"Összefoglalva: Ha fürdőbe "erős" nyílászárót teszek, akkor mindenképp keresztül kell fúrnom a falat, hogy szellőzzön?"

 

Igen, de gondos szellőztetéssel elkerülhető, bár télen kellemetlen lehet.

Előzmény: pavarotti (567)
Roadati Creative Commons License 2011.04.21 0 0 569

Agy kell megcsinálni! nekem hasonlóan van,de még javítanom kell rajta.A hőkamera megmutatta a hibákat.

Előzmény: nopánick (555)
Approx Creative Commons License 2011.04.18 0 0 568

Köszönöm. Pedig reméltem, hogy az utólagos vízszigetelést megúszom.

Előzmény: nopánick (566)
pavarotti Creative Commons License 2011.04.18 0 0 567

sziasztok!

 

Rögtön kemény kérdéssel vágnék a lecsóba:)

Idén, esetleg jövőre tervezek külső hőszigetelést, előtte több helyen ablakcserét. Gépi szellőztetéstől idegenkedem, valamint két nagyobb, egymás feletti déli fekvésű szobában erkélyajtó+duplaablak viszonylag jó állapotban van (90-es évek eleji nyílászárók, dupla thermo-üveg), ezért ezeket nem cserélném.

A fürdőszobában, és a konyhában viszont mindenképp muszáj cserélni (szimplaüveg, rossz állapot), itt azonban nyilvánvalóan szükség lesz ezután "egyéb" szellőztetésre az eddigi ablak-kereten keresztül történő helyett..

 

Triviálisan a "résszellőzés" fogalma jutott eszembe, az ablakos erről nem túl pozitívan nyilatkozott, és utánanézve valóban nem biztos, hogy tuti megoldás. E helyett ablakosom az Ae..co cég nyílászáróba szerelt "szellőzőjét" javasolta. Ennek utánanézve működési elve röviden:

 

a szellőzési "rendszer" alapvetően lakószobába javasolja a légbevezetőt (amely nyílászáróba szerelhető), és fürdőbe-konyhába a légkivezetőt (ez viszont a falat fúrja át). Így szellőzik át a lakás, lakószobába friss levegő, fürdőből meg ki a vizes egyből, persze figyelni kell küszöbök nélküliségre stb.

A kulcs-momentum itt az, hogy "gyárilag" a nyílás-záróba szerelhető légbevezetőt a lakószobába ajánlják, ahová nekem nem igazán kell (esetleg további 2 szobában, ha cserélek, bár azok sem rossz állapotúak). A fürdőbe egyértelműen légelvezetőt javasolnak, ami viszont a fal keresztülfúrását jelenti.

A honlap szerint:

"

Beszerelhetünk légbevezetõ elemeket a fürdõszobába?

Rendszerint nem. Ezek a légbevezetõk "rövidre zárnák" a szobák légbevezetését, amelyek így alulszellõztettek lennének és más szobák felé továbbítanák a fürdoszobában termelt párát. Ha a fürdõszobában nyílt égésterû gázkészülék üzemel, indokolt légbevezetõ elem elhelyezése. Ebben az esetben a szükséges darabszám és típus meghatározása tervezõi feladat.

"

Mit jelent vajon műszakilag, hogy "rövidre zárja" a szoba szellőzését? A légbevezető és légelvezető működési elve különbözik? Létezhet, hogy alapvetően "egyik irányra" optimalizáltak? Léghozamuk jelentősen különbözik? (elvileg bevezetőre 20-60m3/óra, elvezetőre max.100m3/órát írnak). Ha nem, akkor miért "zárja rövidre"?

Összefoglalva: Ha fürdőbe "erős" nyílászárót teszek, akkor mindenképp keresztül kell fúrnom a falat, hogy szellőzzön?

 

Előre is kösz a válaszokat:)

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!