Ma Sopron rendezőben ismét dekkol egy TurboTrain. Azt nem tudom melyik pályaszámú, mert lusta voltam hátra menni megnézni...
Viszont Ebenfurth-ban reggel fotóztam egy 25 DSB kocsiból álló szerelvényt, ami szintén Teheránba tart. Az 504-es Tau hozta el Sopronig, onnan a V 63 049 vitte tovább Pest felé, de Kapuváron feloszlott, jelenleg is vagy ott van a szerelvény, vagy már gurul Bp. irányába. Ezekről van szó:
Azért nálunk is van ám némi fejlődés, azt láttátok, hogy a MÁV DIREKT-nél már e-mailben is lehet jegyet/helyjegyet rendelni a Budapestről induló vonatokra:
"Jegyrendelés: A MÁV DIREKT a Budapestről induló IC és expressz járatokra fogadja telefonos előrendeléseiket. Az előrendelés felvételét és rögzítését követően tájékoztatjuk Önt a program által generált, a rendelés átvételéhez szükséges 10 jegyű azonosító számról. A rendelését a vonat közlekedését megelőző 2 héttel korábban is megteheti, és ezt követően bármikor a vonat indulását megelőző 30 percig átveheti a jegyét. Jegymegrendelését már elküldheti email-en keresztül is, az ertekesites kukac mav.hu címre, valamint faxon a főmenü 8-as gombjának megnyomásával."
(A @-ot én írtam ki betűvel.)
Kusett és hálókocsi árak Splitbe (ez ingoványosabb terület, mint maga a menetdíj, úgyhogy tényleg az számít, ami a megvett jegyen van, ezeket vedd tájékoztató áraknak):
kusett 6 személyes fülkében: 2392,- Ft
kusett 4 személyes fülkében: 3570,- Ft
hálókocsi - Tourist - 3 személy egy fülkében: 3927,- Ft
hálókocsi - Double - 2 személy egy fülkében: 5891,- Ft
Budapest-Teherán-Budapest menettérti utazás ára vonattal 4 személyes fekvőhelyes kocsiban (kusett): 75.760,- Ft (tokkal-vonóval) - többet nem írok a kiszámításáról, mert megint rovót kapok Tőled, hogy több, mint 4 sor:)
Régebben csak menetjegyet lehetett venni neten, ma már lehet fekvőhelyes- és hálókocsira is jegyet venni (igaz csak két pár vonaton van erre lehetőség és csak menetjeggyel együtt).
Mai vasúti élmények: az általam igénybevett vonat az egyik budapesti állomásról -2-vel indult el. A forgalmista menesztett, ajtók záródtak, vonat megmozdult és a forgalmista fickó ránézett jó vasutas módjára az órájára. Az óra egyébknént jól járt. Jól megfigyelhettem, hogy az övé szerint is korábban menesztett...
Az eset leírása IRL adatok miatt csak a MÁV-nak lesz megküldve. Hogy egyes állomások mekkorát fejlődtek ilyen téren 9 év alatt: ez konkrétan semennyit... :(
MÁS!
A csopi IC és a szekszárdi IP ügyek elég érdekesek ahhoz, hogy hatóságok bevonásával boncolgassuk a MÁV Rt hozzáállását az ügyhöz. Kérem a történetet ide beírókat, írjanak az adataimnál szereplő mail címre, és újabb "droidvadászat" veszi kezdetét...
MÁS!
A nap pozitív történése, egy hétfőn az interneten megrendelt könyv átvétele volt. A könyv a híres Koch féle Vasúti Atlasz, 1910-ből. Az atlasz tartalmazza az összes magánvasút elnevezését, szerepelnek rajta a keskenynyomközű vasútak, de Hollandia kiterjedt gőzös közúti vasútak is... Az osztrák-magyar monarchia teljes területét lefedi a térkép. Érdekesség, hogy minden magyar készítésű térképpel ellentétben az ország VALAMENNYI település fel van tüntetve, függetlenül attól van-e vasútvonala, vasútállomása...
A legütősebb kétség kívül a boszniai keskennyomközű hálózat. Több száz km-es hálózatról van szó, amiből mára hírmondó is alig akad, de üzemelő pálya egy centi sem...
Az atlaszért köszönet a X. kerületi MÁV telepen egykoron élt vasutasnak, aki évtizedeken át őrizte azt és nevét is csak ceruzával, halványan írta bele. Továbbá annak is köszönjük, aki az elhasználódott borító és szétesőben lévő könyvet restaurálta, kemény fedéllel látta el! Így a térképek olyan jó állapotúak, mintha tegnap nyomták volna...
A könyv digitalizálása természetesen megtörténik, és legközelebbi térképosztások valamelyikén már a "közös" archívum részévé válik...
Egyébként 15 000 forintért vettük meg a könyvet, de újabb 60 évig bizonyosan nem kerül ez a példány kereskedelmi forgalomba! :)))
A végén még kiderül, hogy a török és az iráni vasút után is igencsak kapaszkodni kell.
Az irániak honlapjáról kiderül, hogy a jegykiadás teljesen számítógépesített és, hogy az expresszvonatoknál késés, csatlakozásmulasztás esetén jelentős visszatérítés van:
"If the express train arrives at its destination after much delay, which is not due to unexpected natural events, passengers will receive 50% of the ticket fare and a free meal.
- If there is a delay of more than one hour at departure, the passengers can ask for a full refund.
- If due to the delay of the express train, the passengers miss their next train, they can ask for a refund or another ticket for the rest of their trip on the same or the next day. If the delay causes the passengers to stay in the place, board and lodging expenses of one night will be paid by the company.
- If the passengers miss a ship, plane or bus due to the delay of the express train, they can demand a refund under certain rules and conditions. "
Vagyis jelentős érkezési késénél ha az nem váratlan természeti esemény miatt következik be, akkor a jegyár felét adják vissza és egy ingyenes étkezést adnak, ha már indulásnál 1 órás a késés, akkor teljes jegyárvisszatérítés van, csatlakozásmulasztás esetén új jegyet adnak a továbbutazásra, ha pedig éjszakázás válik szükségessé, ennek költségeit a cég megtéríti, ha hajó,repülő, vagy buszcsatlakozást késett el az utas akkor is van visszatérítési lehetőség.
Akkor ma a 3522-n Bz-vel mentem volna? Méghogy nem járnak! No comment...
Olvassál már, mielőtt leírsz valamit ha kérhetném!
Ha jól nézem, egyedűl Szolnok sima Bhv-s vonatot már csak a 120(a)-ra ad ki, és egy szerelvényt a 120-ra. Hétvégén meg a nem járó párszerelvény megy a 15201-be, és egy nyíregyi erősítésnek. (184611 hsz)
A kedvedért nem fogom beírni pontosan az egész fordát...
Kustettjegyek: Nekem úgy tűnt, hogy a szlovák vasút is képes erre a Pozsony-Kassa vonalon. Legalábbis talátam valami ilyesmit ott. (Régebben.) Ha jól értelmezetm, mert nem nagyon megy nekem a szlovák nyelv.
Ezeken a vonatokon zömmel xx-70 és xx-77 (a különbség többfeszültségű fűtésben van) kocsik futnak, én nagyon szeretem őket, most ért véget a felújításuk, már csak elvétve találni régi kivitelűt.
Itt Harlem állomásán áll egy ilyen IC, csak az első kocsi látszik, ami éppen egy emeletes, de a többi kocsi az megegyezik az előző képeken mutatottal.