"Nem baszki, a Nyugat rohadtul nem úgy működik, mint mi. Az emberek nem is értenek minket, hálapénzestől, meg pultalólostól. Nagyon nem."
Ebben kicsit ellentéteset tapasztaltam:
a nyugati világ kezdi megérteni mi is van Magyarországon, sőt az ellen dolgoznak, hogy az EU-s országok befizető pénzét - így a saját részemet is - egyesek a pult alá teszik.... Véget akar vetni ennek az egésznek.
Egy francia-német TV adó 2020 év végén készített egy filmet, ahol igen világosan bemutatnak mindent. Vasúti vonatkozása is a másfél órás anyagnak. Akit érdekel keressen rá:
de igyekezni kell mert Március 23.-áig van fent már csak. Persze nem tudom van-e valami földrajzi korláta az Online megnézésnek? Én anno normál TV műsorban láttam, most meg rákerestem. Nekem itt megy az Online nézhetőség.
Igen, általánosban már megtanították nekünk is, hogy "a tönk szélén imbolygó nyugati imperializmus".
Persze, volt egy kis kilengés közben, hogy pluralizmus, majdnem, aztán persze szerencsére minden visszatalált a régi kerékvágásba. Ha kussolunk, nem lesz baj, majd lepottyan valami, hátha még ismerős, rokon is van valahol magasan.
Szerencsére még az szovjet himnuszt se felejtettem el, fejben van mind a három versszak eredetiben. Jól fog az még jönni... Csak még a kínait kéne valahogy megtanulni, az is biztos kell majd, előbb-utóbb.
Nem baszki, a Nyugat rohadtul nem úgy működik, mint mi. Az emberek nem is értenek minket, hálapénzestől, meg pultalólostól. Nagyon nem. Annyira más egy átlagember mentalitása, mint a miénk, hogy azt elképzelni is nehéz.
Van korrupció, naná, csak az teljesen más, mint az itteni.
Ne aggódj, ott is beleszól a politika a nagy beszerzésekbe. Csak mi hisszük azt, hogy csak nekünk van gázszerelőnk, mert a nagy NYUGAT előtt hasra kell esni. Nem. Az egész világ így működik, legfeljebb néhol jobban takargatják. De a sz@r palacsintába csomagolva is sz@r marad.
Nem tudom, hogy van ez most itthon szabályozva, de szerintem sehogy (nem hallottam erről semmi konkrétumot kollégáktól).
Nálunk ez anno úgy ment, hogy benne volt a lassúmenetkimutatásban.
Arról meg jött egy "utasítás értékű" írás, hogy mivel, hol, és miként kapcsolandó be- és ki az ETCS.
És igen, nem ablakossal simán az volt a rend, hogy szóltál a forgalomnak, hogy meg kell állnod a kapcsolás miatt, amit minden esetben természetesen tudomásul vettek.
Nyilván igyekeztünk elkerülni, hogy csak emiatt meg kelljen állni, azaz, ha úgy adódott, alkalmas helyen és időben kihasználtuk az adódó lehetőséget a be-/kiiktatásra (tehervonattal Hegyes felől ez általában Parndorfon sikerült, ott szinte mindig meg kellett állni pár percre valami ablakos miatt).
Jelen állás szerint Kelenföld - Budaörs között leválasztott ETCS üzemmódban kell közlekedni. Be/ki kapcsolni az állomásköz előtti utolsó menetrend szerinti megállási helyen kell.
(igen, tudom, ez csak átmeneti állapot. De most pont ez van, ki tudja meddig...)
Ez ablakos vonatnál egyértelmű. Bár elenyésző részük tudna egyáltalán ETCS-el közlekedni.
Nem ablakos, minden más vonatnál ez már cifrább szvsz.
-Kelenföld felől nem akkora probléma. Majd ahol megállsz Budaörs után, ott bekapcsolod. Ha már Budaörsön, akkor ott kapcsolsz. Ha hegyesig nem állsz meg, akkor nem kapcsolsz.
-Hegyesi irányból érdekesebb. Ha menetrend szerint nem állsz meg Kelenföld előtt, akkor az induláskor, bárhol is vagy, kikapcsolod. Akár Hegyesbe is. Végig jössz a vonalon EVM-be.
Ha menetrendbe benne van, hogy megállsz valahol, akkor kikapcsolod ott. De ha mégsem állsz meg, mert áthaladtatnak? Menetrendbe pedig nincs több megállás! Lehet egyezkedni a menettel, hogy emiatt a kapcsolás miatt, hol állj meg? Vagy eleve induláskor (akár Hegyesbe is) már kikapcsolom, mert lehet nem állok meg Kelenföld előtt, hiába van a menetrendbe?
Jelen helyzetben, van ennek az egésznek így értelme a Hegyesi oldalba? :(
Már húztam vissza a tartalékkal egész tehervonatot az ETCS pályáról, mert járműhiba miatt nem vette fel az L2-t és az infra nem engedte így továbbhaladni, holott működő PZB van a vonalon és volt a járművön is. Nulla probléma lett volna ha engedik leközlekedni, de az elvek. A vonal ETCS L2-vel járható csak, a PZB csak egy tartalék rendszer, amikor a pályaüzemeltető karbantartást végez (elöre meghírdetett karbantartások a lassújelkimutatásban szerepelnek), vagy rendszer hiba miatt nem áll más rendelkezésre.
Én akkkr jöttem rá, mennyire nem tud mit kezdeni a pályavasút az ETCS rendszerrel, mikor Biatorbágy után elhaladtam egy szétszedett balíz felett. Pont a legszigorúbb "kötelezőazetécéses" tesztidőszakban. Biatorbágy után a nyilt pályán egyszer csak ott volt előttem egy biztber csapat meg egy csavarjaira szedett balíz. Úgy megzavarta a rendszert, hogy nem csak az ETCS-t, hanem az egész Taurust újra kellett indítani. Egyszerűen nincs benne az ETCS a hatóság látókörében.
A Szinara holdingon belül nyugvópontra jutott az új 2TE35a tehervonati dízelgép gyártó telephelyével kapcsolatos eszmecsere: érdekes módon nem a Ljugyinovói Dízelmozdonygyár lesz az elkövető, hanem a villamosmozdonyokkal, villamos motorvonatokkal foglalkozó Uráli Mozdonyok. Ettől még a járműszerkezeti részt hegesztheti az LTZ - na de majd meglátjuk. Egyvalami biztos: idén októberre ígérték a prototípus bemutatását, a 2ESz6a első példányával együtt.
Mindeközben a keleti végeken ijedezni kezdtek az infraüzemeltetők. Mert rendben, hogy 2024-ig 180 millió árutonna per év értékre kívánják növelni a transszib és a BAM együttes kapacitását a kelet-szibériai, bajkálontúli, távol-keleti térségben, de ezt a jelenleg szokásos áruösszetétellel, kocsihasználattal számolták ki. Ehhez képest a konténeres szállítások, valószínűleg a pandémia mellékhatásaként, dinamikusan növekednek, ami az időegység alatt tapasztalható vonatok mennyiségének a számítottnál meredekebb növekedésében jelentkezik. Ezért a mozgótérközös ABTC-MS megoldást, illetve a virtuálisan csatolt tehervonatok rendszerét (és a két intézkedéshez kapcsolódó mozdonyfedélzeti berendezés - KLUB, BLOK, ISzAVP-RT-M - szoftverfrissítéseket) együttesen próbálják alkalmazni (külön-külön már működni látszik, főként a virtuálisan csatolt tehervonatok közlekedtetése).
A távolsági személyszállító vonatokon pedig, mivel ezen a héten maszlenyica-hét van (hagyományos tavaszköszöntő ünnep), az étkezőkocsikban túrós, húsos, kaviáros, tejfölös palacsintával tömik a nagyérdeműt.
Mi ennek megfelelően akartuk használni. Egyszer jött egy parancskönyvi rendelet, hogy kötelező az ETCS használata. Ekkor én ehhez tartottam magam. Mások meg minden következmény nélkül jártak továbbra is EVM-mel. Senkit ne marasztaltak el emiatt. Én következetesen tartottam magam a parancskönyvhöz, és mikor a menetirányító méltatlankodott a leoldások miatt, és megvontam a vállam. Pályaoldali hiba. Nem az én saram.
Játékpénzért készült egy játék L1 a hegyeshalmi vonalra. Az arra közlekedő járművezetők időnként játszanak a járműfedélzeti komponenseivel. Hol itt a probléma? :)
Ezaz, pontosan ezért szoktam le évekkel ezelőtt a használatáról. Jeleztem eseménylapon a hibákat és volt amit javítottak is. Így nem ott, hanem máshol, új helyen jött a NO LEU és egyéb hiba. Sajnos sok helyen jött, ezért meguntam én is ezt az egészet. Nem ért ennyit sok ilyen hiba miatt keletkező esetleges vonatszakadás, jeti/sziti feltartása.
Csak most jött egy gondolat, hogy újra megpróbálnám. Ezért érdeklődtem itt, hogy mi a helyzet L1 fronton.
Tudom, a Gigantba "nyomorék/halott/fejlesztetlen/úgyis szerelik le" berendezés van, így minek kísérletezgetek feleslegesen. De amíg van, addig hajt a kíváncsiság újra :D
Pláne így, hogy r1232 tt. szerint nagyjából használható lett Budaörstől.