Szia Endre! Sajnos levélből nem tudok tölteni csak fényképezőről. Nekem a telefonokról sem sikerül,az enyém nem képes rá, Ildikóéhoz pedig kevesek vagyunk. Éjjel itt is leszakadt az ég,tíz cm-es víz hömpölygött az udvaron,szerencsére jég nem esett.
Ma megyek és felmutatom a dokiknak a bűnjeleket.. Ők mondanak "A" -t, én mondok "B" -t, aztán majd egyezkedünk hogy kinek a szempontjai a fontosabbak.
Aztán nagyon figyelmesen nézem hogy hogyan kötik be a kezeimet (hogy itthon ne ollóval kelljen lenyiszálnom) - aztán meglátom hogy milyen ténykedés fér még a mai napba.
Mire utaltál azzal a dupla sárga zászlós képzavarral?
Útkarbantartóra, fényképészre biztosnem, vízilabdában nem vagyok otthon - úgyhogy szabad a gazda..
... hát Endre, most nem ezért vagy azért, de a tágabb családban akadt olyan, aki eljárt olyan lábon, amiben hosszanti törés volt - ugyan nem könnyen, de eljárt rajta. Igaz, a vége kórház lett...
Endre, nem vitatkozom.
Erre oda kell figyelni, és pont. Az egészségnél nincs fontosabb.
Ha nyílt seb is van a csonttörés mellett, akkor mindenképpen oda fognak figyelni - de szerintem a csonttörésre magára is odafigyelne.. hm.. legalább a tulajdonos.
Nincsen fokozott meg fokozatlan odafigyelés. Odafigyelés van, vagy sok fontosabb dolog van. :-)
Most olyant csináltam amilyent évek óta se : éjszakai menet nélkül aludtam egyet kaja után.
Hallottad hírét a kristálycukros kötözésnek?
Én most végzem az emberkísérletet a témában.. és el kell ismerjem hogy jó.
Azt írja róla az internet hogy gyógyhatás terén tudja azt amit a só - annak a fájdalmai nélkül. Úgy gondoltam hogy egyszer élünk, miért ne? És tényleg.
A távozni kívánó mindenfajta nedvesség útját könnyíti meg, fájdalom csak módjával, tisztaság mindenek felett.. nincsen beleragadt kötözőanyag..
Nem akarom megtudni hogy milyen történettel kezdődött ennek az ötletnek a kitapasztalása (ahogy a tehéntej emberi felhasználását se) - de a módszer nálam és eddíg csillagos ötös.
Azééé a "muszáj" megtanított hüvelykujj nélkül is összegombolni a nadrágot.. meg van még pár szakterület ahol lehet ügyesednem/ügyeskednem.
Teljesen igazad van Cyrano : hiába van meg a képességek nagy része, így vezetni próbálkozni elég szerencsejáték jellegű. De gyógyulok elszántan.. :-)))
Tisztellek Anti bácsink, nekem nem adatik meg hogy ötven éves korom után már csak felejtsek.. most éppen a munkabiztonsági területen kaptam egy gyakorlati "feddés-fenyítés" -t.
Szia Apuci!! Te mindig oda dugod az ujjaidat ,ahova nem szabadna!! Ettől óvakodni kell ,mert ez keményebb dió, a megszokottól!! Szorítok neked ,hogy mihamarabb tudjad használatba venni őket ,minden területen!! Arra vigyázz,hogy a" leghosszabb" ujjadat ne érje baleset!! :-)))))
Szia Krisztina, csak valami mikroelmozdulás lehet, mert csak az utolsó ujjpercek sérültek.. kábé a köröm fele.. vagy a másik ujjamon az egész köröm. De ízület nem.. tudom görbítgetni őket.
Még az is szerencse hogy mindkettő fel is hasadt, úgyhogy aminek távoznia kellett az tudott is távozni - nincs dagadás, meg lüktetés, meg dübörögve fájás.. csak úgy.. hm.. fájdogál.
Szia Korosztályom, persze.. azzal kezdtem hogy először a felvigyázó, aztán a sürgősségi(lusstasági) osztály, aztán most pár perc múlva a házidokink hogy tápos pénzre vetessem magam.
Dehooogy.. hüvelykujj nélkül nemsok dolgot tudok.. (mondjuk fejet vakarni igen)
Az ujjtörés nem vicc, pláne, ha el is mozdult... úgyhogy én is azt mondom, amit az előttem szóló - tessék pihentetni, már ha még használható kezeket akarsz a további életedben...
Sziasztok barátaim, tegnap reggel még úgy tűnt hogy osztódnom lesz muszáj mert annyi feladat alakult hogy azt egy ember képtelen megcsinálni - de estére a vasúti szabadidő kérdőjele kiegyenesedett : táppénzre mentem. Most aztán lesz időm minden hivatalos cuccot végigjárnom a kisteherautó ügyében, meg a kert meg a tűzifa.. mármint amit két hüvelykujj használata nélkül képes leszek csinálni.
Nem.. nem a szalagfűrész - és nem is hiányoznak azok az ujjak, hanem csak megsérültek. Az utolsó ujjpercek végei. Van törés, meg elmozdulás, meg mittudomén.. rájuk esett egy harminckilós méterfa. Függőlegesen, ahogy a hasítóékről lecsúszott.
Most aztán csak nyolc ujjal gépelnék (ha tudtam volna előtte tízzel)
Ja ezt a dolga van dolgot úgy értettem, hogy ő úgy érzi, hogy dolga van, és majd okosba megcsinálja gyorsan. Csak az nem szokott sikerülni. Épelméjű ember nem megy oda.
Ki kell húzatni a gépet a drót alól vagy feszültségmentesíteni kell a szakaszt, elől - hátul füldelőrúddal, akkor lehet felmenni a tetőre, de akkor sem a vezér!!!
Más dolog, ha a gőzmozdony drót alá áll és a fűtő elkezd szenet lapátolni előre, meg más az, ha pld képzett villanymozdony vezető babrálja a tetőt, mert neki ott dolga van.
Egyébként a villanymozdony is tud nagyot szólni ami sok emberre van kihatással, csak nem helyszínen, hanem arrébb pld Csernobilban.
Nagyon komoly mechanikus reteszelő rendszer próbálja megakadályozni, hogy a "drót" alatt kinyitható legyen a tetőajtó. Annak idején mégis évente 4-5 mozdonyvezető égett meg, mert volt olyan ügyes, hogy átverte a védelmet...
És hagyták égni? Nem lehetett volna előbb eloltani?
Egy egész szakasz tűzoltó asszisztált az égéséhez :-))) Eloltani nem tudták, úgyhogy csak csendesen imádkoztak, hogy nem robbanjon fel a trafó a felforró olajtól :-)))...
Bercy, biztos lehetsz benne, hogy semmi olyannak nem megyek a közelébe, amiben huszonötezer volt kering... tudom, mi az az átütési távolság, meg a villamos ív...
És hagyták égni? Nem lehetett volna előbb eloltani? Habbal vagy porral vagy széndioxiddal oltóval?
Láttam, és mind a kettő úgy néz ki, mint amit megrágtak, pedig ahogy elnézem a képeidet, nem ilyen állapotban kerültek oda...
Én értem, de nem én vagyok a hely igazgatója, akit meg kell győznöd... mondjuk, ahogy leírod, abból nekem az jön le, hogy ez önmagában megérne egy kiállítást...
Nem, ez kettő. A V40 és a V60 ugyanis gépészetileg azonos (mindkettőből van a Füstiben).
Egyébként meg nem az egy mozdonyról van szó, hanem egy vontatási rendszer kezdeteinek bemutatásáról... Az olaszok persze tudták konzerválni és üzemképes állapotban megőrizni az 1906-ban a Valtellina vasútra gyártott Kandó gépeket...
A Kandó mozdonyok főmotorját az angol Vickers csinálta. Mikor itthon ezeket a gépeket selejtezték és szétvágták hulladéknak, akkor a 001-es pályaszámú gép "valahogy kikerült" Angliában (erről néhai Kiss József mérnök főtanácsos tudott izgalmas részleteket), North Berwick mellett egy magánmúzeumban van, üzemképesen...
A fázisváltóból valami észkombájn évekkel ezelőtt leeresztette a hűtőolajat, úgyhogy az egész szétkorrodált. Szét kellene szedni és újraépíteni, de akkor már 25 kV-ra...
Alaphelyzetben meg kellene nézni, mi használható ebből a mozdonyból
Megnéztük. Jelen állapotában semmi.
Szét kellene szedni, "kicsontozni", (már itt baj van, mert a szétszedéshez szükséges infrastruktúrából is dalszinházat csinált Ókovács) minden egyes darabját restaurálni, szükség esetén újragyártani. Kritikus része a fázisváltó, ami hat villamosgép egybeépítve és a méretezése "nem teljesen triviális", viszont ha a gépet üzemeltetni akarjuk, akkor a fázisváltót át kell méretezni 16 kV vonali feszültségről 25 kV-ra. Ez persze szigetelési problémákat vetne fel a főáramköri megszakítónál és az elvezetéseknél, de ez a mai anyagokkal megoldható.
Két apróság, hogy érezd a probléma nagyságát:
- A Kandó főmotor forgórészének átmérője 3 méter. Ezt 2 mm-es légréssel kell bedarúzni - vízszintesen - az állórészbe...
- A fázisváltó állórésze olajhűtésű, a forgórész vízhűtésű. Az állórész pajzsok olajálló tömítéséhez cukorszirupba áztatott azbesztzsinórt használtak...
Igaz. Jó néhány 100 millió Ft és jó néhány tízezer munkaóra árán talán meg lehetne csinálni, de akkor még mindig ott van az, hogy már nincs, aki ért hozzá...
Dehát ez nem egy stadion...
Amikor a japán vasútmérnök, a Shinkansen egyik tervezője idejön csak azért, mert az édesapja, aki szintén vasútmérnök volt, lelkére kötötte, hogy a Kandó hagyatékot nézze meg mert az fontos mérföldkő volt a villamos vontatásban, akkor csak egy romhalmazt tudunk neki mutatni...
Akkor rosszul emlékszem hogy a Kandómozdonyos topikban mi volt a le is írt oka amiért nem lehet a fázisváltót a mostani rendszerre csakúgyheccból rákapcsolni és fölgerjeszteni..
Ezt valamikor még gessszti tanította nekem, hogy vékony lemezt érdemes fordított bekábelezéssel hegeszteni, mert nem átégeti.. vagyis kevésbé átégetős az eredmény.
kipróbáltam, és úgy volt.
De ezer százalék hogy az általános kábelcsatlakozással hegesztettem ezzel a pálcával, és nem volt rossz az eredmény.
Viszont.. mondd kérlek : van valami jellel közölve ezen a kis sárgán hogy melyik csatlakozóaljazat a pozitív és a negatív?
Mert én nem emlékszem hogy lenne, csak a szokás használtatja velem hogy összerakáskor melyik kábelt hová rögzítem. (festékjelem van az egyik csatlakozón és kábelvégen)
Fordított polaritás: az elektródát kötöd a pozitívra, a testkábelt a negatívra! Ha a bázikust egyenessel vagy váltakozóárammal próbálod, egy szivacsos-zárványos fos lesz belőle.
Rutilosnál lehet mindkét módon. Azonos áramerősség mellett egyenes polaritásnál keskenyebb és mélyebb, fordítottnál laposabb és szélesebb lesz a varrat. Ha nem hiszed, próbáld ki! :-)
Endre, nem mondtam, hogy újra kellene gyártani az egész mozdonyt. Ez a végső megoldás lehetne csak.
Alaphelyzetben meg kellene nézni, mi használható ebből a mozdonyból ahhoz, hogy üzemképes jármű legyen belőle. Ami nem használható, azt újra legyártjuk. Nem replikát kell építeni, hanem gyári újra felújítani/restaurálni a masinát.
Emlékszem mikor az évforduló környékén beszélgettünk róla a topikjában.
Azéért szerintem csak kormányzati akarat kellene csak hozzá.. és lenne egy külön vonalszakasz is hozzá a megfelelő feszültségre átkapcsolhatóan. Ugye 16egész és 2/3 Hz..?
Függőleges varratot sose is húztam lefelé.. csak mikor még tanultam a hogyanokat.
Köszönöm nyunyuka, ez a nekem való szakszöveg.. biztosan találtam volna tankönyvi leírást a kódszám alapján, de azt nem értettem volna így. Ez a nekem való ismertetés.
Annyit még mondj meg hogy a fordított polaritás azt jelenti ugye hogy a munka-kábeleket a szokásoshoz képest fordítva kell a hegesztő házához csatlakoztatni?
Ha már "mindenre jó", az inkább a Böhler FOX OHV, esetleg az ER23. A legratyibb trafó is elviszi, nagy a résáthidalása, stabil az íve. Nem kényes annyira az ottmaradt festékre, pici rozsdára stb., ha nincsenek speciális szilárdsági követelmények.
Az említett spéci bázikus elektróda (meg a nagy kedvenceim, a Böhler FOX EV47, EV50, Elektrode Jesenice EVB50) gyakorlott hegesztők kezébe készülnek, persze kertkaput csinálni se tilos velük :-). Szélsőséges hőmérsékleteknek kitett acélszerkezeteknél (pl. hajótestek), rezgéseknek, dinamikus igénybevételnek kitett szerkezeteknél (pl. vasúti járművek teherhordó elemei) nem véletlenül használják ezeket.
Itt ez a két jószág. Csapatmunkában csináltuk, de jópár doboz elektródát beléjük toltam :-).
Szóval ez egy nagyszilárdságú bázikus elektróda, fordított polaritáshoz, eletródát a pozitívra. Persze hogy a trafó nem viszi, aa kissárga nagyon is jól.
Gyakorlatot igényel a használata, nehezebb vele ívet fogni, főleg ujragyújtásnál. Cserébe jóval szilárdabb a varrat,meg erősebb az ív fúvása, hígabb a salak, jobban feljön a felszínre. Függőleges varratot alulról fölfelé kell vele húzni.
Mert szándékosan azt gyengítették ki, az törjön ha gebasz van. A vezérműszíjat+feszítőjét 40.000km-enként cserélni kellett, ezzel sose volt gond.
A másik konstrukciós baromság a belső gyűrű nélküli hengergörgős csapágy a nyelestengelyen. Magyar mérnökön nem lehet kifogni :-). A tartalék hibás váltómat is megvették a vaterán, mikor az autó kimúlt.
A ford mindig megugrotta az iparági átlagot nagy bakik nélkül. Jó, tudjuk, hogy volt egy hatalmas Pinto botrány.
Ha lehetne szalonból, új autóként venni az Escort MkIV-est a jó öreg 1.8D szívódízel motorral akkor most is vennék. Nem volt egy versenygép, de kacifántos hibák nélkül kiment a világból. Két hülye rákfenéje volt, amire nagyon oda kellett figyelni, bár az egyik csak 400.000km körül jött elő :-).
ne is haragudj,de öregségedre megakarsz bolondulni????
"Ha lesz feleségem" minek megvenni, ha "bérelni" ,lizingelni is lehet .olcsobb,kiméli az idegeket,és mindig lecserélhetö....egy modern typusra..(évjárat "karosszéria" stb.)
nyunyuka.. ha olvasol itt akkor lenne egy hegesztős kérdésem.
(nem sürgős, holnap fogom csak folytatni)
Kaptam szinte ingyen egy szinte bontatlan doboz OK 55.00 -s jelzésű pálcát.
Még az is rá van írva hogy E7018-1H4 R.
Aki adta arra panaszkodott hogy az ő trafója nem fog vele ívet, ha adok egy marok trafópálcát akkor ideadja az egész dobozzal, mert amúgy a kukába dobná. Biztos voltam benne hogy a kis sárga invertered vinni fogja, de el kell ismerjem hogy nagyon másképpen muzsikál vele.
Egy marék pálcát elégettem belőle ma, mert két kapuszárnyat kellet összeállítsak. Új vastelepi derékszögvasat használtam, és először is nehezen gyújtott be bármilyen darab pálcáknál, de nagyon ragadós volt és nehezen tudtam letépkedni. A hegesztési varrata szépen terült, a salakja erősen ragaszkodott a varrathoz, és mivel nagy kapuszárnyakat csináltam (4x2-esek) muszáj voltam függőlegesen is felrakosgatni az olvadékot.. arra is hajlandó volt. És alig fröcsköl 90V -nál.
De sokkal nehezebb ívet fogni vele mint az eddíg használt átlagpálcámmal (aminek természetesen nem tudom a jelölését) - és ragad mint a rosseb.
Szia Krisztina, ez a kép is jó példa arra hogy mennyit számít a látvány terén a testtartás és a ruha.
A lány olyan csípőmozgással képes lépni hogy kerek csípejűnek látszik .. egyik oldalon. Amit utoljára küldtem neked képet, azt tedd majd fel kérlek, az jól mutatja hogy miért is számít hogy milyen a csípő és comb formája.
Mi forditva szoktuk, a babot fozzuk a csulok leveben!
Úgy készült ez is, már csak egy kis maradék van, de már átvették a stafétát a gyerekek, készül a grillrácson a többi, camembert, fokhagymásan, meg valami csirkealkatrészeket, fóliás krumplikat látok.
Nemcsak hogy felniből, még komplett autókerékből is láttam szalagfűrészkereket.
A külső gumin simán elfut a lap, gumizni sem kell, ha túlfeszíted akkor jól mutatja azzal hogy megrogyik egy kicsit, és tart annyi ideig mint a fémvázra ragasztott gumizás.
Hooogyne lenne meg.. tegnap éppen azzal játszottam a délután, ma is azzal fogok, és hétvégére van egy nagyobb lélegzetű meghívásom huszonegy köb erejéig. (kétnaposra tervezem)
Nem tudom Serdis.. nem tudom. Tőlem Zemiátor elköszönt, és úgy is maradtunk.
Én azt tudom, hogy mikor tetszem magamnak a tükörben, és mikor érzem jól magam a bőrömben.
Úgy, ahogy most vagyok.
Lehet azt mondani, hogy a címlaplány-stílusnak akarok megfelelni - de én így érzem jól magam. Nem mondanám, hogy kitolt volna velem a biológia... 🙂 Nem v'ok különösebben izmos, de nem is bánom.
Jah. De azért én is kapok ám rendesen... például, amikor valaki benyögte, hogy olyan egybeszabott alkatom van, mint egy hordónak, nah az mocskosul fájt.
Kinek mi, Endre - az ízlés szerencsére nem univerzális.
Nekem meg a jobb könyököm fáj.. egy kis pontban a sarkán, de masszíroztahom ahogyan akarom - nem múlik. De a kézisúlyzót az első tíz emelésnél majdnem elejtem
Aztán a végére szinte elmúlik, de hamar eszébe jut hogy ő most divatozik és fáj.
Szerintem azért nem lehettél biztos benne. Apukámnak is megcsinálták, neki is jól sikerült. De ismertem több olyan embert is, akinek annyira nem vált be
Soha nem jártam nálatok , és nem volt oka sem . Így nem vagyok gyakorlott így . Arra szeretném megkérni a T. modi szakikat , hogy valami módon (ha lehet persze ?) ...távolítsák el a "Kisflex és Trafópálca" oldalon az az (szobában) a 183093-as beírásomat . Egy fórum társam és majd 10 éves barátomat megsértő bár milyen beírásaimat is el lehet törölni ,vagy érvényteleníteni .Kínos lenne számomra , ha ez akár sz.szerint bántaná .
Külön kérném , a saját úgymond :"kitiltásomat" mondjuk , mérték arányos tekintettben pl. 1 vagy 2 hétre a nevezett szobából (topik részlegből) . Szerintem ez nem nagy kérés és , nem lesz "messzianitikus" *Maßnahme* , ...hanem a példája statuálásának . El is ismerem , hogy a közösség békéjét is , akár szolgálhatná ?
A következő 10 évben sem fogom terhelni pl. a moderáció* ... ,egyéb terhelhetőségét részemről .
nnna.. ugyehogy vannak azért döccenők az ízlésemben.. :-))))
Nem baj, látom és kedvtelve nézegetem az ilyen sokatígérő hátrapillantásokat a képen szereplő vékonyvékony combú leányoktól is - de ha nem a kamerába néznének hanem az én szemembe, akkor se róluk ábrándoznék.
A legtöbb panelházban van teherlift, de azt csak a költözések idejére nyitják ki. Azon vittük fel a bútorok közé rejtve. Aztán, hogy hogy került le, az egy másik történet :-)))...
A '80-as évek elején az egyik kollégánk új lakást kapott egy panelház 7. emeletén. Szép nagy 4 szobás lakás volt és kollegiaritásból természetesen segítettünk a költözésnél. A srác mondta, hogy mindent csak tegyünk le a nagyszobában, aztán majd Ő már elrendezi. Így is lett, keletkezett egy szép nagy kupac a nagyszoba közepén.
Másnap, mikor a srác elhordta a bútorokat, ott maradt a szoba közepén a sornyomtató. Olyan, mint amilyennek a képét beraktam. 750 kiló... Hogy kerülhetett oda?...
Ez aranyos Turbékolás volt ,(nem is kellett "anyázgatni" hozzá) ... megy ez kérem . El kell ásni a tomahawkot ,és nem a "csoport dinamikát" felhasználni hátvédnek .
Ez is csak egy vélemény , részemről . (bár van tapasztalati háttere is ) .
:-)) :-)) Tök szuúpi , hogy "flexes" is vagy ... ,meg olyan cukíkácska . (EZ BÓK 'VOK' volt ám ... c,sak néha nem veszed ?) xDD ... a spájzban meg ott vannak a ....izé azok a 20-dikázók ?
.... lábujjhegyen sikíts léccí (!)...(az izgibb ,még egy *duútri tarkinál* is) ... ha bele gondolunk 5-6 kút gyürű mélységeiben ?? :-))
"Mucsi Zozí" .... engedelmével ,be *mejjészelem liköőlnyi* , mint pagi bandika , ...de és ...léccí -bocsikácska ,....meg úgy psszt ! Semmi panasz , mert hisztizek ám (!!)
Köszönöm , hogy válaszra méltattál . ( a kivégzettnek is van egy utolsó szó joga "KEGYELEMBŐL" inditván . Nem az a fontos , hogy "lánctörlés" , vagy lámpa vasazás lelsz kilátásba helyezve . Ohh (?) egyáltalán nem . Még az "anyázgatás" sem tud engem megfélemlíteni , mert van egyéni véleményem .Az ilyen irányú vélemény irányítási kísérlet ,még az anyósomnál sem volt sikeres .
... ,ha komolyan vennénk egymás gondolatait , akkor kiderülne , hogy a *feszkó* úgy kezdődött , miszerint augusztus 20. és a Dutrás kép . (örömmel vettem a megosztást persze) , bár lehetett volna még több is . ,-))
Aztán egy ,ehez - kapcsolódó hozzászólásomra zsigeri "nyekergés" következet , és elvitte mellékutcába a lényegi dolgot . (plagizálás) ... stb . Mindenről lett aztán szó meg lámpa fényezés ,de nem a tartalmáról , a velős csont velejéről . (huncut trükkölés , de ismerős módszertan) . Nem ma kezdtem én sem , ugye ?
Természetesen a leírtakat ellenőrizte a 'delikvens' , így el olvasta nagy valószínűséggel és így aztán ... akár ,...szóval ,akár 2 szer is a tartalmát és "felbőszítette nagy valószínűséggel (?) . Ez már jó is , mert tudja , hogy miről is szól ez a nap . Azért évente csak egyszer van "Állam Alapítási" szakrális napunk . Na jó egyedül voltam aki erre rá mert világítani , de CSAK MINT VÁLASZ !! Tetszik érteni ugyí ?
Az meg ismét csak " legyen huszad rendű" , hogy kivel miként rendezem a gondolatait , szavainak megosztását ,és így ne tartozzon harmadik "megmondónak" , ráadásul erkölcsi kioktatásként , hogy mikor és kit írok be . (majd mi a szerzővel szerzőkel megbeszéljük kis csoportos foglalkozáson , hogy szabad - é ?? pl. nekem ,vagy nem szabad ?) Szerintem ez privát ügyünk maradjon . Az észrevételezést , persze elfogadom és örülök , hogy akár hónapokra visszamenőleg ellenőrizgetnek ,
.... ( Így nem ,hogy sért , ha.nem tetszik is a téma érdeklődése a másik fórumtársak felől .) Ahogy mondtam volt , hinni a templomban kell , (ha hiteltérdemlő a teológus) , és a *súffnyíban* meg méricskélni . Ez olyan alap állás részemről .
Gondolj csak vissza , amikor az "Istentelenek Tíz Parancsolatát" , pl. Szentmihályi-tól megosztottam , akkor ott és akkor is , a tartalom volt ami kiverte a hitetlenség biztosítékát ... ,és még a szerző is kirekesztődött részedről . (csak a kérésed miatt töröltettem , és ez volt az első és utolsó ilyen kérelmem a módik felé) .
Azt , hogy ha nem teszem meg akkor majd "TE fogod" , az nagyon megható volt , de nem félelemből történt irányomból , ha nem ,mert pl. megkértél rá . (szóval így ismét szóhasználatommal) :"a fenyegetés huszadrendű volt" , mert ...szépen kértél és megléptem) . De azt is írhattam volna , hogy "bagatel" ... mellékes a szankciókkal való befolyásolás ... stb . Részemről ez a "huszad"... olyan jó hangzású ,mivel több mint a "tized" . Végül is ennyi ,és nem több a mondandó veleje ezzel .
technika ...
Szóval amikor 1-2-3 kilós kalapácsal szedünk szét ,(én és mi soha, ....de soha sem !!) ...pl. egy motort , nyomaték ...,az az sebváltót vagy akár egy hídat , akkor ez is azért "huszad rendű" dolog , mert össze is kell azt majd rakni , és több kárt okozunk párhuzamosan így vele , mint ami még elkerülhetetlenül úgy is van már . Tehát a helyreállítás a lényeg központija és nem a szétbarmolás (!) Arról nem is szólva , hogy pl. még valaki meg is látja ?
Nagyon fontos még részemről , (mert leírtam a "nyekergés" =rozsdás hangnemet értve egy tengelyen és nem több , vagy csapágyon !! ) ....Flexes érti szerintem ,és nem bántó szándékú így .
Szóval , ha és amennyiben azt sugalmazná a fórum társam (vagy akár Te is ??) , hogy legyen BŰNTUDATOM , mert ezt meg ezt írtam , mondtam ...plagizáltam , akkor ez egy ELTERELÉS a mondandó lényegéről ,és legyen ... ,igen csak és csupán "huszad rendű" , mert a lényeg az más .
Ezzel a szó (mondat fordulattal) sohasem utasítottam el a más véleményt ,vagy tapasztalatot , és nem kell ezt bele "magyarázni" kérem .
Köszönöm , hogy még ezt elmondhattam itt . Így (kritizáljon "anyázgatás" mentesen) ,akár bár ki is , de ne hivatkozzon erkölcsi normákra , mert egyszerűen pl. nincs rá szükségem .Nagyon is ismerem ezt a módszer technikát .
Az asztali gépem mentésében vannak ár-adatok, majd megkeresem. A karbantartás-igénye? Nem volt vészes, viszont meghálálták a gondoskodást. Egy spulni papír ( ~850 kg) nagyjából 7,5 órára volt elég, ha nem kellett közben leállni. Volt egy olyan nyomtató-kezelőm, aki műszakkezdetkor elszöszmötölt vagy húsz percet a gép és a mögöttes vágó-hajtogató-borítékoló sor beszabályzásával, aztán befűzte a papírt és elment aludni. A gép meg hiba nélkül ment a tekercs végéig.
Nagyon lényeges volt a klíma: 50 - 55 % relatív páratartalmat kellett tartani. Ha ennél több volt, akkor ragadt a papír, ha kevesebb, akkor tört. Felhasználás előtt a papírtekercseke 2-3 napig a klimatizált térben kellett tartani.
Egy papírszakadásnál az újrafűzéssel 5-8 méter papír (~ 30-50 oldal) ment a selejtbe és elment 15-20 perc.
A mostani kommersz gépek 60-80 m/perc papírsebességet tudnak, a színesek valamivel kevesebbet. Ha csak háttérszínezés kell (lásd rezsócsökkentés), akkor az alapanyagot megnyomják offszetgépen, így olcsóbb is, gyorsabb is...
Szia! Az én szememet meg az bántja, hogy beazonosítottál IRL! Ezért nem járna egy virtuális koki a moderátoroktól? Csak kérdezem mert én ehhez sem értek!
Nem is boztos, hogy kell neki annyi idő. Az osztrákoknál már tizenöt éve volt olyan gép, hogy egyik oldalán befűzték a tekercspapírt, betették a "könyvet" egy pendrive-on és a másik végén jött ki a kész könyv, bekötve, igény esetén kötegelve. Testre szabott, kis példányszámú iskolai jegyzeteket gyártottak/gyártanak vele gyorsan, olcsón...
...de minek ennél nagyobb? Nekem ez is pont elég nagy...
Az egyik szolgáltatónál Siemens NDX-eket használtunk (kettőt). Volt olyan hétvége, hogy másfél nap alatt másfél millió számlát kellett kinyomtatnunk és beborítékolnunk...
Az NDX tekercspapírból dolgozott, percenként 30 méternyit nyomtatott meg, ez ~ 200 A4-es oldalt jelentett.
Ez egy Kern vágó-borítékoló gépsor. A kiküldendő névre szóló anyag legfejebb 10 oldalas lehet és legfeljebb öt mellékletet lehet mellé borítékolni. A háttérben látszik a szürke NDX a papírtekerccsel...
1994-ben Boross Péter minden magyar anyának szóló levelét mi nyomtattuk és borítékoltuk. Egyszerű munka volt, a 2 millió levél elkészült egyetlen éjszaka...
Tovább olvasva itt ennél a hozzászólásodnál kezdődik a gond.. az egész soksok sorod helyett egy kérdésed a lényeg :
"Mire való az erőból való érvelés?"
Arra Bandink, hogy meghalljad.
Minden mást (akár azt is amit én írok) leminősíted huszadrangúnak, és nem veszed figyelembe. Legfeljebb utalgatsz rájuk, de nem írsz másképpen hanem befejezésül odaírod hogy ez nem AZ volt.
Erő az az érdek-érvényesítő képesség.
Te erőből minősíted huszadrangúnak az ellened felhozott érveket, erőből nem foglalkozol velük - és a náladnál nagyobb erő felhasználása ellen tiltakozol.
Még azt is elhiszem hogy nem értesz és nem is érdekel - akkor a későbbi lánctörlés miatt írom ezt emlékeztetőnek.
Nem, nem sikerült. Tegnap viszonylag korán el kellett induljak mert Fonyódon álltam szolgálatba és nullaegykor ott is adtam le aztán hazaérkezés óta csak aludtam.
A traktorszereléstől a női élményt messzire el kell küldeni, mert elsősorban őt érheti baleset, másodsorban meg az őt bámuló férfiakat. Abszolúúút nőmentes a traktorszerelés témája.
Bele lehet kényszeríteni (mint a képeden) és aki nem gondolkozott még rajta az el is ábrándozik - de mint a tűz és a víz. nem egy helyre valók.
Mielőtt ezt meg próbálnád , ( a Q-wa anyázgatást) ?? ... csak arra kérlek , hogy hívd fel a NYERGES Atit ... é,s mond meg ,hogy patrol papi .... a halász bástya árnyékából , belül pl. meg oszthatja a véleményét , ami az övé is ....stb ??
Anyázni meg + "Qwázni" ....meg nem kéne ,mert ...erre ,pl. kijöhet a "Módi ból" is a ezért a vasvillázás .
Gondold csak át , hogy mi közünk az ÉDES ANYÁINKNAK .... a mi véleményeinkért ma ??
Beteg és degenerált aki ,azért "anyázik" , mert más a nézete ...
Kérdezem , mielőtt véleményeznem , hogy .... pl. beteg vagy ?? Akkor nem szolok semmit .
CSAK KÉRDÉS , de jogos ... (soha sem vetemednék anyázásí szintre ) !! ... érted, ugye ??? (mint anyuóci + a Q = minősítést)
NA, ......PRÓSZIT FLEX !!! ..... , szerintem lekopok .... 'oszt' endrenénis szinten nyomatni a mantrát ... , sziv. üdv.
u.i.
"Elég volt a szövegedből, még qqrrvaanyázni is fogok,..." (!!!)
" Elég volt a szövegedből, még qqrrvaanyázni is fogok, ..." (!!!)
"Elég volt a szövegedből, még qqrrvaanyázni is fogok, ..." (!!!)
Ezt értelmezte mindenki ugye ? .... ,nem volt svábos ? ...,meg kirekesztő ? .... nem megyek panaszra , csak imádkozom érte . (bocsi ) ,.... és ezzel nem mondtam , hogy mindenki itt ilyen (!!) .... .-(( :-((
Nem fogok soha senkit minősíteni , anyai szinten még a pokolban sem . Az ÉDES ANYA szent ....és egyedüli (!) .... a fagyi bizony , ....vissza nyalhat így . Nem ítélkezem .
Azt kérdeztem, hogy kinek a véleményét fogadod el. Próbálsz meggyanúsítani, hogy fenyegetlek, pedig nem. Simán meg lehet kérdezni a moderátort, hogy mi a fórum állásfoglalása az idézetekkel kapcsolatban.
Próbálsz mindenfélét rámhúzni, fenyegetést, meg, hogy bajom van augusztus 20-szal, meg ki akarlak innen rakatni. Mindenki magából indul ki.
Újra elmondom, hátha megérted. Ne idézz másokat úgy, mintha te találtad volna ki. Írd oda, kinek a gondolatát másoltad be. Ennyi.
Szeretnéd, hogy kirakassalak? Csak, mert annyit emlegeted.
NYEKEREGSZ ÁM TE! Elég volt a szövegedből, még qqrrvaanyázni is fogok, ha így beszélsz velem. Lövetés? Te nem vagy teljesen... :-/
:-)) .... a nagytól nem kell félni , ... mert ha bement egy lopó jó bor ... ,akkor ez is be fog menni (!) ....Sóhajtott nagyot a pincemester a leánynak válaszként . ,-))
Ez a lényeg (!!) Pedig tehetted volna akár (?) ... (a mód-inak) meg "szankcijó esetén , mert azzal "fenyegetsz indirekt" , majd meg küldöm a szükséges = szükségesét . Lehet akár milyen "szimpátia" .
Drága ?... ha az a gondod augusztus 20 .-ával , hogy hat hónapja 'patrol az öreg' pl. miket ír ...írt , akkor nagy baj van más téren . Tényleg gondold át és , mérsékeljük a további cenzúrákat , mert nem vezet sehová sem .
Értem én ...sőt ,írtam ,hogy fogy a hold is , de *abba kéne fejezni* a hátba szúrást .
Soha nem bántottalak , nem is szándékom . (lehet más a nézetünk) ... de minek ez ? "MÓDÍ" ....izéé ? ...
Most több lesz a véleményed értéke , ha kirakatsz ..., és engem is lapátra tesztek ? Ez az értékrend ??? .... ne mááá ...
Szóltál , = vettem (!!) ... és a jövőben meg említem , hogy ki és miért engedte meg , hogy ezt vagy azt (ha közös , ha nem) megemlítsem , mint azonosulandó vélemény akár : és (Pont) ...
Ha saját szavakkal írnám ,akkor meg "mondat szerkezeti" hibákra nyekeregsz ?? (közben más a gond) . ??
Írd meg , hogy "mi is az igazi bajod" ...és azt is megértem . Még létezési szinten is .
Egy fórum arról szól , hogy megbeszéljünk dolgokat és rendezzük , nem a fenyegetés ,felhánytorgatás és módi lövetés ... szerintem meg izzé , véleményem szerint és ,hogy 30 év katonás társalgós oldalakat ne is említsek .
Mire való az erőből való érvelés ?
Többet nem is szeretnék hozzá fűzni a továbbiakban (már ha lesz rá esélyem így ) ... , ??
Mielött bár mire hegyeznéd , nem haragszom ... (azért szoktam néha pl. : ... xDD ... vagy ,-)) .... esetenként :-)) :-)) :-)) .... és ez nem gúny !!!
Ok-sy... de ez a mi privát dolgunk legyen és ne a súfniból mondják meg a véleményünk , szándékainkat .
Természetesen "észrevételezés szinten" elfogadható , de így vádaskodva már nem . Etikai kérdésekben , nincs szükségem oktatásra , és a grammatikait meg elfogadom . Ugyan is jogos lehet . (bár más nyelvterületen kicsit finomabb vagyok ffi. mivoltomra nézve is , pedig az már más mint a kedves "nőies" szokott lenni . ,-)) Mivel anyósom is van , így az is be lett kalkulálva ...
Úgy ,hogy csak mértékarányosan a kritikákkal és 'féltéglákkal' , kérem . ,-))
De mi is a baj most ,....augusztus 20-al ?? ... ,mert eltévedni tetszett a torpedó minden szinten . xDD :-))
:-)) A megye már ...majdnem ...pl. nem is rossz (lehet ?) ... ,mondjuk már majdnem jó is , ha Nick és Szeles falva között kerested ... Ott vannak 'mesterek ' családnév szinten . Ne add fel , szerintem ... ,a szomszéd megye sem rossz . ,-))
(....próbálkoznék ,de csak szolidan súgva mondtam ezt is most (!) ... , hogy pl. Atűl-la ... agy , Atul-la ... ( le ?) ... vagy kitől is ? ), 'oszt' , fogja tudni ha megtaláltad . De nem én mondtam ugye ? ... ,-))
Ha hiszed , ha nem (?) ...én kedvellek mint fórum társam ... ,de maradjon ez is a súbládéban . ,-))
Gondolom, az altalad emlitett polgira gondolt, Kobor Attilara?
Hogy o valoszinuleg nem venne zokon, amiert "atemelte" a szoveget...
Amugy, ha valakinek ugyanaz a velemenye, mint amit leirva talal valahol, az nem ordogtol valo. Viszont valoban illik ilyen esetben a forrast megjelolni!
Moment ...moment Mester (!) ..., senki sem mondta , hogy: "tessék kérem új" alkatrészt venni bele , csupán annyit , hogy meg vannak a gyári adatok ...,paraméterek .
Így ha nem lesz szétverve , akkor lehet mérni és döntéseket hozni . (hinni a templomban szoktam és a gépműhelyben méricskélni) ... ,és nem több . (az nem kioktatás !) ..., hogy egy Diesel főtengely szájba vágása ,majd 100 ezer ,az új alapméret meg 120-140-en . Majd ha kint lesz ,akkor kellene erről beszélgetni szerintem .
Teljesen jó szándékkal gondoltam amit írtam , mert ejtettek el már a köszörű műhelyben nekem is főtengelyt , és ... a hollandi határon tört ketté . Szóval , nem szándékosan félre érteni a soraim léccí ...
Végül is ... felejtsük el (ismét) léci ,amit írtam korábban ,és legyen érvényes pl. az Imre két tőmondata .
Nem a civakodás miatt írtam ,amit korábban felvázoltam . Ezt fenntartom .
A "mamikának" , csak annyit ,hogy a gyári adatok is "plagizáltak"... de azonosulok a minszki véleménnyel ,és ahoz tartom magam a "jóaz úgy még" helyett . A többi meg mit számít ?
Sikerült már lépni valamit technikailag ? Nálunk is megállt egy "hadművelet" vas cső anyag felderítés okán . Szintén darú , és 4 száll két colos 3 mm falvastagságú anyag hiányzik .
Hasonló módon gondolkozom én is.. csak pár szempont terén még nem értem el a "mindenképpen tessék bele újat építeni, különben cserbenhagy" - típusú meggyőződésig.
Ha majd cserbenhagyott és nem a használati módszer hibájából, akkor majd én is azt fogom mondani annak aki kérdezi hogy nekem ez és ez a tapasztalatom - pedig én is másképpen képzeltem.
Sajnálom hogy ezt kellett megtapasztald.. annyit tudok az excémáról hogy cementporban nyúlkálva ki lehet alakítani magamnak. A gumikesztyűt meg én is felfedeztem, mikor a piros bogyókból akartam lekvárt meg szörpöt csinálni. (de szerencsére csak a nehezen tisztítható bőrfelületek miatt)
Szia (ugye tibi?), sokszor eszembe jutsz ám, mert amit Taszáron megjavítottatok kistraktormotor, az már évek óta nálam szolgál és már felújítás kéne neki is.
Örülök hogy megvagy.. de már biztosan nem találnék el hozzátok. Ugye a mozdonykürtöt sem hallottátok mikor a kaposi nagykanyarban teszteltük hogy elhallatszik-e?
De ami azonos, az azonos. Itt az írott világban az írott azonosságokat másolásnak nevezik - és nem szeretném itt a topikon kicsiben is lejátszani azt a nagy harcot ami eredménye ma a szellemi tulajdon fogalma. Inkább elfogadom és én is vallom hogy idézni csak forrás-megjelöléssel szabad.
Nem bármit, nem két szót.. de egy jól megfogalmazott gondolatot már igen.
Persze hogy elmondom a történet lépéseit, Gyöször barátom efelett érzett öröme fellelkesített hogy írjam - különben panaszként írnám hogy micsoda pluszfeladatokat veszek én a nyakamba.
Kérded az öthuszonnégyes hozzászólásomra utalva hogy mi is a baj - hát nem a Belorusz motorjának a muszáj dolgai. Azt ott egy szóval nem írtam. ..olvasd csak el.
Neeem.. nem a gyakorlati tapasztalataidra nincsen szükség. Az lehet hogy a komfort-érzékenységem is érintve van a kifogásaim között
Szevasz Dorka uram, ez a harmadik kép.. amire a lázadó van felírva - az egy nagyon jó példája az egyszerű és erős gépnek. Ez biztosan mindent kibírt ami nem rombolóeszköz.
Nem Leyland.. valami más. ..mintha "V" betűvel kezdődne.
Tegnap mikor olvastam ezt az írásodat, azóta kattog az agyam ezen, de nem ugrik be a motorgyár neve.
Azt tudom hogy egy darab hazahozott ilyen Dutra van, és ott Gyöngyösön. A csereértéket nem tudtam.
Amit írsz hatalmas fúrótoronyszállító teherautó, arra én is emlékszem gyerekkoromból - de hogy lett volna az elejére írva márkanév.. arra nem. Még a formája sem ismerős.. amit később Dorka uram betett képet az itthon rozsdásodó darabról, semmit nem juttatott eszembe. Régen volt már.
Szia Krisztina, ez talán egy kis Fergusson.. nagyon szépre fölfényezve.
De mivel az itt olvasók egyikének sem szólt erről a típusról a gyerekkora vagy az ifjúsága, nem nagyon szól nekünk a kép. (értve ugyanezt a díszlethölgy típusára is)
Szia barátom, tudom hogy nem akar rosszat, csak a szavakat nem úgy használja ahogyan az jó lenne.
Amit a szándékáról te leírsz, az egyszerű és jó gondolat, amit ő leír azt először értelmeznem kell, és az elsődleges hatásaitól sok szempontból el kell tekintenem, némely szempontból meg nem mert ha azoktól is eltekintek akkor megintcsak rosszul értelmezem. Ezt jelenti többek között a stílus - de ha a nehezen érthető és kikoktatónak érezhető stílust legyintve elfogadom, akkor én is lejjebb lépek egy jó nagy lépcsőfokot.
Inkább megpróbálom a hibás részeket észrevetetni azzal, aki megfogalmazta őket.
Amit a szerénységről írsz, azt én tudom rólad... ezért hoztalak fel példaképpen.
Nem másoltál semmit? Teljesen véletlenül szóról szóra megegyezik a polgármester úr szavaival, kivéve az utolsó mondatot, amit a Dutráról hozzáírtál?
Kit nézel hülyének?
Mit szeretnék? Hogy ne lopjad mások szavait, mintha te írnád, hanem írd oda, hogy honnan idézel.
Plágiumnak vagy plagizálásnak nevezik azt a cselekedetet, ha valaki egy másik ember (az eredeti szerző) munkáját saját publikált munkájában hivatkozás, forrásmegjelölés és/vagy szerzői engedély nélkül felhasználja (Wikipédia)
A motorok és (valamint a nyomaték), sebváltók felújításával házi szinten alig foglalkoznak ma már . A hidakat difiket nem is mondanám hozzá . pedig az utóbbiakat is meg lehet időben fogni és mielőtt lekopnának a fogak ,ki lehetne hézagolni ott is ... ,de ez is most huszad rendű .
Nem is szabad az "iparos" szakikat ezért szidalmazni , mert idő igényes a mai "fogyassz és bögöly meg" időben ,...(ja meg köss bele a szomszédodba is , ha meg elfogyott a zsigeri indulat ,...akkor az unokádba is , ha nincs más). Ezt érzi vala hányunk itt , ...aki szerelget és próbálkozik ,magának valamit jól összehozni .
Gépszerelés egy állandó kihívás , és minden általunk (emberi hazai értelemben!! ...odahaza a fészerben.) ,össze épített motor , váltó , vagy híd , egy * NAGY BULÍ * ...Sok műszaki adatot , paramétereket is igényel (!!)
Ugyan is számtalan méréseken ,összeszerelési 'hadműveleteken' ... úgy legalább 3 - szór össze is veszünk , (akár hány szerelő is van benne) ... ,aztán a végén , szinte pezsgő bontás ,és iszonyatos őszinte mosolyok vannak . (egy kis lagzival felér) ...de egy szüreti bulinál is nagyobb .
(...még a lányok ...,akik a kicsinyességek miatt szaladgáltak a pl. beszerzésnél) ...,azok is ki-piros pozsgásodnak a végén .
'Oszt' ... jöhet a józska-pista-ervin ... a kezelője ,aki elrongálja majd ... :-)) :-))
Ha tiltakozik ,akkor meg biztosítjuk , hogy : "DE IGEN !" ... xDD :-)) És előre nem haragszunk rá !! ,-))
Ezért szurkolok , ...hogy sikerüljön ez a "vas is" (!!) az itt említett , ... aki érti ,...az érti , aki nem (?) ... az meg kössön bele a grammatikába , meg a saját anyósába ..., (nekem azt se kell , mert a mama megteszi nekem ) ... xDD ,-))
Nem az én véleményem , "idézetem" (lehet az is ,hogy megbeszélve ...pl. írtuk és írunk , akárkikkel ) ?? ... Fertőrákoson másztam át , anno és nincs gond még Szegeddel sem . De ezt úgy nem ide tartozna , mint a mosogatásí technika töményben . (az is legyen de menet közben , több lett az esztétika mint a minőség) ...,de psszt ! ... szóval az a lényeg , hogy pl. flexeljünk itt (??) , ...vagy gyaluljuk a ... fingot ?? ..és reszeljük a *pinnyalatnyi* hangulatunk pulzus számait ??
Nem másoltam semmit , és hogy ki kivel azonosul vélemény szinten ,az az hangolódik augusztus 20-a szinten ,az meg privát dolog szerintem .
Sérelmezett a sorokban valami is ?? Szívesen megoszthatod tartalmilag .
Nem emlékszünk , hogy akár csak korábban lett volna önálló véleményed ,még 20-ával kapcsolatban sem . Rajta hát ... ,(dicsérted volna a DUTRÁT meg , ....és nem belém vágni a kis-kapát) ... :-))
Az egy kerti sz@rszám (!) ... nem félre és érteni ...értelmezni . (fogy a hold) ... ,-))
Mesélj a kiskertről , meg az MTZ - tekről ... lehet fűnyíró is ...
Elmondtam a véleményem , hogy 'hányadik személyben' és miképpen található szálka benne az legyen huszadrendű . Ez egy technikai kérdés volt , ill válasz arra ...,ami jönni fog még a szét és *összeszerelés-el* kapcsolatosan .(az utóbbi meg nem vicc kategória és költséges )...
Majd elmondod Te is a tapasztalataidat a végén . (biztosíthattak előre , hogy nem a Lőrince Lajos-iba fogok gáncsoskodni) , ha megírod majd a gondokat .(mert lesz nem kevés) ...
Most mi is a baj ?? , mert van ugye ?? , adva van ugyan is egy ffi.-as kihívás "a kihívás", (ezt megosztottad velünk itt) ,.Így egy MTZ (belarus) motort kell felújítani ,ami be van állva és több éve ráadásul . Erre reagáltam gyakorlati szinten és saját tapasztalatból .(nem nyelvészkedve (!)
Sok siker ,hozzá . Elég lett volna írnod ...írnotok , hogy nem vagy kíváncsi a véleményekre ami eltérne a komfort érzékenységtől . Ezt is megértem és ,nem fogom úgy kezelni , mint ha vér folyt volna .
(...ha és amennyiben szükséged lenne adatokra , hézagolás , kisúlyozás , főtengely centrírozás adatokra , ami *nem súffni tuning* , hanem gyári adat ...stb .) , akkor megkereshetjük egymást ettől függetlenül .
Ismét csak ide írom , hogy "nem kioktatás" , hanem egy vélemény ,és van gyakorlati háttere .
Zárd le ,ha gondolod ...,de elégséges 2 tőmondatban és érteni fogom . (nem fogok válaszolni se rá) , hogy az érzékenységet ne sértsem meg .
Tudatosan,okosan szervezett,céltudatosan épitett,kiforrott és befuttatott márka...
Gépészetileg nem voltak a Dutra szintjén...filigránabb,esetlenebb gépek voltak,még a konkurens szovjet márkáknál is vékony csontubbak...de állandó jó szinten a minőség...és eléggé komolyan vették az ergonomiát is...abban a korban,mikor nálunk a Dutrára fülke az szinte luxus volt...volt nekik egy szabadalmuk,a Zetormatik-azt sose értettem,hogyan van...
Első általam iamert gépűk a K25 volt-kis univerzális mindenes..nagyon hálás kis masina volt...talán fűrészes trakiként még itt-ott láthatóak-illetve Béke Antalnak van egy...a Csirketelepen..
Aztán lett a Super Zetor...ez már modernebb volt,nagyobb,gyorsabb...meg a kis 3011...aztán ezek logikusan,családelv szerint,lépésről lépésre fejlesztve...5611....6211...meg a többi,máig...nem sorolom a többit..
Jó minőség,jó ergonómia..és jó reklám neki...
Vonóerö,munkaképesség...pl az ötvenes Szuper nem egy kategoria az ötvenes MTZ-vel...
Volt egy nagy gépűk,a CristálZetor család....hatos motor,kényelmes fülke,szinte nyugati minőség...de a nagyDutra simán boldogult ott,ahol a Cristál feladta...mert a Dutránál a vonóerő volt az első...a cseh remeknél meg inkább más...meg a lengyel Ursussal is haverkodtak közös gyártásban valamiket...anno..
Szóval,a Dutrákat is fel lehetett volna futtatni a Zetor kereskedelmi szintjére,mert a tipusban és a tervezőkben ez benne volt...de nem akarták...hogy igy legyen...és nem is lett...más lett helyette...pedig a lehetőség benne volt a gépben...de nem kellett...nekűnk...inkább az idegen...érdekek?...de ez már történelem..
Ja,nem a Wikipediábol másoltam,hanem fejből...mielőtt valaki megszól érte...
Angliába is kerűlt ki belőlük,beszerelve valami más motor...talán Leyland?Van is egy angol gyűjtő,aki eléggé rá van állva a Dutrákra....neve most nem ugrik be....de egy gyári állapotra hozott kisdudut épitettek neki...Endre Dodge viperes cimborájáék...ha jól emlékszem...Gyöngyösön..
Scammel...böhöm nagy vontatót láttam belőle ithon,a furótornyokhoz volt anno...kanizsai fúrósok...mikor még voltak...
Illetve katonai teherautókra emlékszem ezzel a névvel...de arra is csak könyvből,élőben nem...
Scammell: brit haszonjárműgyártó, konkrétan egészen különleges célú járműveket is épített, a traktortól a hadsereg igényeit kiszolgáló nehézvontatóig bezárólag.
Csak arra gondoltam, hogy talán célszerű lenne minél több eredeti alkatrészt megtartani/megmenteni és azokat visszaépíteni, ha lehetséges. Persze ez csak saját vélemény.
Stilusa-olyan,amilyen...ahhoz sem értek..de jelen esetben...azt akarja mondani,hogy:ha már nagy munkával kiveszed a főtengelyt,és ott valami nem tökéletes,ne tedd vissza....mert az uj dolgok nem fognak összeférni a régiekkel...idő előtt megadja magát valami...a gyengébb rész-azt a jobb volt,mint lett esete forog fent...
Persze,legjobb lenne mindent ujból-de:egyrészt rohadt drága...minőségben hol az uj...kapható hozzá egyáltalán...
Meg lehet mérni azt a régi tengelyt,repedésvizsgálat is létezik,aztán eldönthető,hogyan tovább-tisztitás után maradhat,köszörűlni érdemes-vagy kell is,vagy annyira oda van,hogy uj kell bele...vagy másik kell bele,ha nincs uj...
Minden porcika,ha lehetséges,inkább az eredeti legyen..akár felujitva...az ujan forgalmazott dolgok minősége messze van az eredetitől-vagy csak én nem tudom,hogy hol kellene vásárolnom...
A szerénység...nem szentirás a szavam,ahogy másé sem az-még ha azt is gondolja,akié-szóval,minek arcoskodni,önérzetesen feleslegesen mellett döngetni...attól csak látszatra leszel valaki-bár néha elég az is-...
Ezért szoktam odairni a mondandóm végére-szerintem-...helyet hagyva más véleményének is-mert lehet,jobb ötlete is van...neki..
Magyar ünnepre magyar traktor...ez jó...stilusos..
Az,hogy mennyire magyar az ünnep,kinek mit jelent-azt hagyjuk inkább....nem ide való téma...
Az,hogy a traktor mennyire magyar...hát ez sem az,sajnos...csak gyártásilag az-látjuk,idegenbe kerűlve is nagyobb becsülete van,mint a honában...
Érdekes,hogy nincs agyon csicsázva...a ballonosabb gumik,a saválló kipufogócső,a fehér tető és a fehér kormány...talán...ami mintha más lenne,mint az eredeti...de lehet,exportra igy ment...
Amivel kezdeni kellett volna...ez egy "nagyDutra"...a honi ipar jobb sorsra érdemes terméke...mert az volt-lehetett volna...ha engedik.hogy legyen...de nem...nem akarták....fontosabb volt a Steiger,az IH,a sok egyéb más...mint a Cs-344 esete is mutatja...mentek a lecsóba...
Gépész generációk emlegették-emlegetik a gép legendás tudását...használhatóságát,ridegtartásra alkalmasságát...meg persze a bajait is...mert anélkűl sincs...
Sajnos a történelem elmosta a Dutrákat....sem tudásban,sem erőben,sem egyszerűségében,sem népszerűségében nincs utódja...talán már igény sincs rá a modern gazdák között....mert talán nem is tudják már,mi az a Dutra...pedig ha a modern csucsgép feladja...az öreg még mindig ott van...a szeren..ha kell...
Még páran éltetik a tipust-utolsó mohikán-ként...de sajnos a magyar tudás ez irányban is kimerűlt...örűljűnk annak a pár megmaradt darabnak is...
Az hogy a mondandód végére odaírod hogy kéretik nem kioktatásnak venni a leírtakat - nem teszi a stílusodat kevésbé kioktatóvá.
Miért írtad hogy számodra az az egy dolog az elfogadható? A többi nem az? És ha nem az, akkor mit kockáztat akitől nem fogadod el? Az "Alap" az miért nem szerinted és neked? Ha így (magánosítás nélkül) kijelented, akkor az kioktatás nekem és az olvasók mindegyikének. Nem kell hogy elhidd, akkor is így van - ebből a stílusodból keletkeznek a hozzászólásaid fölött a mínuszok, és nem a szifiliszből vagy a viszketegségből.
Ajánlom figyelmedbe hogy ne többes szám második személyt használj, hanem egys szám eléső személyt. Máris kevésbé tűnik a véleményed kioktatásnak.
Nem kell ZilGuru ámulatos szerénységét leutánoznod, de a segítőkészség (stílusügyileg legalábbis) nem ilyen.
A legutolsó mondatodhoz : nem az a cél.
Csak ha az egy hozzámszólásban a mindent lezáró legfőbb kérdés hogy ha nem ígyésígy csinálod ahogyan én mondom, AKKOR MI LESZ? - szóval ha ez a hozzá(m)szólás utolsó mondata, akkor arra megtehetem hogy nem azt írom hogy akkor majd jól felakasztom magam.
Na már most , Szent István király a Magyar Államot megálmodó királyként , államférfiként él tudatunkban , nem hangsúlyozhatjuk eléggé , hogy az államalapító nagysága mégis tetteiben nyilvánult meg . Csupán az álmok , az elképzelések nem lettek volna elegendőek egy erős alaphoz . Olyan erejű , fáradhatatlan tetteket vitt végbe , amelyek évszázadokon át biztosították , hogy Magyarország Európa szívében megmaradjon függetlenségében , kereszténységében , s' magyarságában .
Tettek amelyeket egy megszülető nemzet hite ösztönzött , és tettek , ...amelyek a megszülető nemzet hitét ösztönözték . Erő a tettekhez azokban az időkben is , amikor mindenki azonnali sikereket várt .
Nekünk , késői utódoknak is fáradhatatlanul kell munkálkodnunk terveink megvalósításán . Nem a múlt hibáit kell keresgélnünk , hanem a jövőt kell építenünk . Legfeljebb tanulnunk kell pl. a múlt hibáiból .
Az ezer év alatt oly sokszor ráncigált , megtépázott , olykor elfoglalt és önrendelkezéséről többször megfosztott ország évszázadait elnézve nem költői a kérdés : ..., hogy lehetett ilyen erős Magyarország ? Milyen fundamentumokat rakott le Szent István Király , amelyek a történelmi tragédiák idején is biztos alapjai voltak az országnak a nemzetnek ? Milyen alapok azok , amelyek mindmáig tartanak ? Mert , tartanak azért .
Magyarország a hit és az összetartozás ereje , valamint a tettek által született meg és éli azóta is napjait . Még akkor is ha ezek ellen nem akarnak szűnni a támadások .
Ilyenkor persze van úgy , hogy a hit , az összetartozás , vagy a tettek ereje megfogyatkozik .
De soha nem adjuk , adhatjuk fel , mert céljaink vannak és felelősséggel tartozunk önmagunk és mindazok felé akik bizalmából lehetőséget kaptunk arra , hogy a hazánk Kincses dobozát , itt felvirágoztassuk . Ha kell , akkor Dutrával . ,-))
:-)) Ebből a "hadműveletből" a cső vastagság 4 mm-re ,ami számomra elfogadható . xDD :-))
Na viccet félre téve ...
Alap , egy Diesel motor szájba vágása (legyen az kisebb méretű) , akkor is 1000 -1200 euró anyagköltség . (...na meg 3 hét meló) , még akkor is ,ha minden mérő eszköz a polcon van .
Ezt fenntartom most is .
Álláspontom az ,miszerint egy motort fel-újítunk , az azt jelenti , hogy gyári állapotára vissza állítjuk vagy annál JOBBRA . Mert, egyedi megmunkálások és ecetra ...
Most , ha gányolunk ,akkor előbb lesz ismét szétbarmolva , mint gondolnánk , és pont akkor amikor a 'bevetés' kezdetét venné ! Aztán jön a szidása és a márka váltás , ahogy figyelem a folyamatokat .
Az MTZ mocikat nem szükséges bemutatni , ketyeg itt három is + jumz . Nem a levegőbe beszélek így . Minden hézagolási és egyéb Minszk-i adat meg van cirilben és angolul is (ha szükséges megosztom) .
Alig van , a gyári pontosságok között különbség ,mint egy pl. német trarki motorja között vagy thg moci között .
Említettem a főtengely (látatlan csere szükségességét) ... ennek az oka , véleményem szerint , hogy nem csak rozsdás lesz , hanem a gyári olajcseréket úgy 200 ü. órában adják meg ugye?? ...de a centifúgál szűrő tisztítását meg 40 ü. órában . Na most ki végzi ezt el a valóságban ?? Ez egy komoly kérdésem lenne ? (mi korábban is elvégezzük ... a költségek ismeretei miatt ...
Olyan kopásokat mér az ember így , hogy már a hármas feletti túl-méretekre kell aztán reszelni a csapokat a köszörűsnek . Ez 100 ezer , az új meg úgy 120-140 ... stb . És hol van a többi gépmunka még ??
Így aztán egy hozzászólást sem mínuszol-nék (?) ...,ez meg kézenfekvő és tudva levő dolog .
Ha és már az eleje kész van , akkor a hátsó véglehajtásokig pl. sokkal de sokkal nagyobb türelem szükséges majd . (ezeknél az öreg vasaknál) .Az se kis kihívás !
Ne a "gáncsosságot" olvassátok ki ezen sorokból , hanem a segítőkészséget .
Ez a : "jó az úgy" , mert muúszka egy önbecsapás a végén . A mai lehetőségekkel ösze lehet rakni és jó lesz . (csak ne verjétek szét nagykalapáccsal) .
Hát az igaz hogy az eredeti blokkjával az igazi érték ez a talicska - de ha menni kell, akkor jó lesz ám ez valami másikfajta blokkal is.
Amúgy azzal akartam dicsexeni hogy most estére összeábdáltam mindkét állványtartó háromszöget.
Nem jók még... perszehogy nem jók - de már nyolc másfélméteres és két kétméteres hatnegyedes cső helyett két egyenlőoldalú háromszögem van, amiknek három méteresek a hosszabb szárai, és kétméteresek az alsó átfogói. Holnap megyek egy budai kanyart és későn érek haza - de holnapután behegesztve lezárom a csővégeket, aztán elkezdem az összefogatásukat a hatvanegymilliméteres négyes falvastagságú áthidalóval.
Jó esetben alig lesz kajla az egész.
Aztán a traktor hossztartóit összefogó segédkerekes tartóállványt hegesztgetem össze, aztán már tolom is le a blokkról az elsőtengelyt és a hűtőket és az ő maszkjukat.
Szevasz barátom, mitől lenne visszafordíthatatlan..
Eleve a negyvenötlovas motort Sztyópkájék az örök életnek tervezték, a szibériai szabad ég alatti főjavítások beleszámításával.
Aztán mivel a Varsói Szerződés irányelvei is számítottak, a negyvenötös, a negyvennyolcas, az UTOS, a JUMZ és a DT 75-ös.. de még ugyanilyen de százlovas motorok is egy az egyben csereszabatosak az MTZ 5 -ös típus váltójára. Az igaz hogy a kétbolygókerekes differenciálművek bolygókerék-perselyei hamar felteszik a kezüket ha száz lovat kell a tányérkerékre átvinni - de ezzel csak azt akartam kinyögdécselni hogy nem vagyok végveszélyben ha mérgemben az ötkilós nagykalapáccsal összetördelem a blokkot, és a bajai hatvanötlovas árokásó motort ábdálom a negyvenötös váltóhoz. Annak a perselygumijai engedik a kenőolajába a hűtővizet, de akkor már akkora szerelési tapasztalat lesz a kezemben hogy hejj és ihajj..
Szevasz barátom, ez megint jó példa ara hogy az intelligenciára a kérdései utalnak a legjobban.
(mondjuk az is igaz hogy mivel a hűtős hideg víz kifogyott, ittam egy kis Freddy-féle édes bort a hűtőből.. ésmostaztááán beszélek ááám összevissza)
Szóval a motort azért kell kivenni, mert a dugók nem a fölső és alsó holtpontjaikban rozsdásodtak be, és félkörösztben az alsó csészéket hiába vettem le, csak az alsóhoz közeli állásban levő dugók hajtókarjai fértek el a blokkoldal és a főtengelycsap között - a felsőhöz közeliek csak majdnem.
Az egyik felsőhöz közeli amúgy is bele van gyógyulva a hüvelybe (a 3.) - de a másik akár ki is jöhetett volna ha nem szorul a blokk és a főcsapja közé. Tudod olajemelővel támasztottam az alsó csapágycsésze szélére, ahogy az alsóholtpont közelieknél be is vált - nnna a felsőholtpontnál beszorult. Olyannnyira, hogy amikor az első pár centit megmozdult, akkor az öttonnás olajemelővel nem takarékoskodva három centire megemeltem a traktor első kerekeit is. De nem jött kijjebb a dugó, úgyhogy kezdtem agyalni a traktor előre-hátra megmozgatásában (sebességbe rakva) - hogy hadd mozduljon meg a főtengely. Még szerencse hogy előbb a Jancsár uramat kérdeztem a mutatványról, aki óva intett a módszertől, hogy nem kéne hajtókart is görbítenem.
Nnnna.. ha a főcsapot elmozdítom a helyéről, akkor a hajtókar megszűnik szorulni. A főtengelyt pedig érdemes a fejrefordított blokkból fölfelé irányban kiemelni.
Tehát blokk kiemel, fejrefordít, és a főtengely kimozdít. Aztán a dugók-perselyek kikínozása, főtengely megtakarítva vissza, blokk vissza, új perselyek vissza.. etcitera-etcitera.
Szia Endre! Szerintem is egy kis melegséggel megkímélheted magad egy brutális és vissza fordíthatatlan munkától és nem utolsó sorban talán egy használható dugattyúd is marad. Amit évekkel ezelőtt Csabitól vettem Jendrassik motort arra is rádőlt a pajta, úgy 18 évvel azelőtt. Belefolyt a víz. be volt állva mindene. Kellő türelemmel és alázattal saját, eredeti alkatrészeivel sikerült életre keltenem. Sokkal kevesebb vesződség volt mintha szét kalapáltam volna. De a döntés a Tied!
Na,már meg is kaptam a minusz jelet...valaki nagyon gyors volt most is...
Minuszolgató kolléga....mondjál inkább jobb módszert...mint hogy itt minuszogatsz...vagy talán nem tudsz...vagy könnyebb a gombot nyomni...hát akkor nyomogassad....ennyit tudsz...
Endre,tulajdonképpen miért kell kivenni azt a motort?Mert nem jön ki a dugó a hengerből?Mindenféle áztatás,melegités-hűtés hatására sem?Akkor ugy gondolod,hogy a hengerhüvelyt veszed ki mindenestől...és ujat teszel bele?Jól értem?Főtengelyt miért veszed ki-azt is cseréled?Ha a hengerért nem kár,hegessz bele egy méretre vágott u-vasat,amire előtte ráhegesztesz egy huszas menetes szálat-ami felfelé kilóg....arra tehetsz valami átfurt vasat,rá egy huszas anyát,valami magasitást alája,és huzhatod is ki a hengert...felfelé-mindenestől...aztán,ha kint van,leflexeled annyira,hogy a hajtókarhoz hozzáférjél...
A hengerbe hegesztett u-vas méretét ugy válasszad.hogy a hegesztés kicsit huzzon össze az átmérőn..hegesztőpálca meg pl a SAS-2...erős,a hengerhez is fog,a vashoz is....
Én adnék egy esélyt neki igy-meg akkor nem kell a motort ki és szétszedni..talán...e miatt csak...
Szia Dutrancs bácsink.. neked is biztosan nem jelentene fejtörést az én mai feladatom - a közös ismerősünk azt mondja a telefonban hogy mind a mai napig ssssimán nekifogna annak ami most nekem a huhogás tárgya.
300 E.. hm.. akkor inkább most kitolom az udvarról és elvitetem a cigányokkal.
Jjjja, ha nem te mondtad akkor mégse vitetem - csak ha véletlenül te mondtad volna
Nem kell azt melengetni.. legalábbis a perselykihúzáshoz biztosan nem, a dugattyúkitördeléshez megint nem. Fogom a hidegvágót meg a kilós kalapácsot, aztán betöröm a dugó tetejét és letördelem a henger oldaláról az alumíniumot. A csapszegnél ottmaradhat, az már megmozdul. Aztán ha kint a hajtókar, akkor már ki lehet azt a perselyt is húzatni menetes szállal ugyanúgy mint a többit.
Nem kell melengetni.
Köszönöm hogy meghallgatsz, mosolyogd csak meg (előre is hátra is), én már csináltam ilyen perselykihúzást, és nem kellett varázsolni a síkolással később.
Valami hídlábat csináltak.. hm.. szerintem a déli vasúti híd mellett az utolsó Duna-hidat, és annak a lábait azt hiszem hogy a mozdonyról nézegettem hogy hogyan csinálják. És ilyen lemezekkel volt körbeállogatva, és a bent maradt Duna kiszivattyúzva, és a szivárgások folyamatosan szivattyúzva - és megtartott annyira hogy az ásás is, meg a betonozás is sikeresen megtörtént a védelmükben.
Nnna ez az.. most ebben a pillanatban ezt a gyakorlati tapasztalatot irigylem, hogy van fogalmad a dolgok menetéről, a kiegyensúlyozottságról, a csavarok helyéről.. mittudomén.
Ha lejátszódik ez a mutatvány akkor nekem is lesz - de most még irigykedem.
Igen Imi ,sőt (!) ... ha és amennyiben ,sík betonozott az aljzat ,ezen pl. össze is tolják majd ,... ?(nagy gond nélkül) ... ,de most még a "szétrángatáson" van a herce húrca... ,(én is azon aggódom , hogy az összerakás a füvesen miképpen lesz majd sikeres ?) hm ?? ... Nem a fingot reszelem , hanem szorítok , hogy sikerüljön nekik ) !!
De lesz ,aki magát is le - mínuszolja majd utána (titokban) ...mint valamí "jobban tudó" ...
Az itt még a kérdés igazi lényege , hogy a (nem olcsó) de ...új főtengelyt ki is fogja , "megmunkálni" a hézagoló terén. (,mert a gyárit is ugye kényszerűen kell !!) ... (,másképpen féltudás) ...Ez meg köszörűs kérdés ... stb . Ez elkerülhetetlen , ha komolyan vennénk a dolgokat .
,-)) ja , csak gyakorlottakból mondott kis részleteket próbáltam mondani az elözőkben , és már látod arra is valami *szifiliszes*... és szánalmas mínúszolgatott . , ...Mert ugye , a zsigeri , már nem csak 'nyúzott szét *emtézét* , a füves udvaron , hanem ...dugott is össze (???)
Nyilván vetted a lapot , hogy pl. a "melengetésre" , majd a moci lehámozása után értettem , hogy nem lesz kis "hadművelet" ki egerészni ..., nem csak a dugót , hanem a henger hüvelyeket sem . (így nem vontam kétségbe a gyakszi ismereteket , amivel már rendelkezel )... , csak úgy mellesleg , ez a "hadművelet" ... akár hogyan is kerülgetjük az a bizonyos kását ,... úgy *minnyímum* 250-300,- ezer a vége . De nem én mondtam (!!) ... vagy szedítek 2-3 szor is szét utána a motort .
Na , vissza a bontásra ...
Így is csak nagyon óvatosan az öntvény test melengetésével , és majdani püffölésekkel , mert *elmászik* -elvetemedik ... a block-test ... ,aztán azt is síkolni , meg nem könnyű kihívás . (ezért írtam a korábbiakban a malac pörzsölős mérték arányossági idő igényességét az az szolíd melengetési technikáit , ... hidegen meg , neki se állnék (3-5 éve beállt dugó + perselynek) ...ki kalapálni .
Természetesen , meghallgatok minden más mókus *5 - leteket* ... is ) ... ,de hadd mosolyogjam meg előre is ezeket , ha és amennyiben komolytalan megközelítések .
Ja , sok sikert ..., mert arra van szükséged ,-))
u.i.
Erre is lesz (hozzá reagálásra) , úgy ... pl. = 2-3 mínusz ..., mert ők már ezt is jobban tudják !! Na meg viszkethet (??) ...az altáji szerv ,és vakargatás mellé ez is egy gyógyít - ír ...számukra . ,-))
Ezek azok akik nem láttak még henger hüvelyt soha sem .
A deszkára lemez, oszt lehet tologatni... De ha lehet úgy, hogyha elfárad a gepdarab, nehogy valakire ráfeküdjön... Mi mtz úgy szoktuk, hátulja kiékel, emelővel megemel kicsit, az eleje alá valami kiokocsi vagy béka vagy, mint nálad krokodil, aztán kuplungharangnal szettol. Ha a valtót kell babralni, akkor hatul is alá van támasztva, mert ha azt leveszed, mar hanyatt eshet.
Vannak fapallók itthon, vannak teherautó platólemezeim - de sose hallottam Patria nevű vaspallóról.
Mesélj kérlek, mi az?
Amúgy a pallók csak az emelők süllyedése ellen jók, de rajtuk gurítani mondjuk egy krokodil-emelőt.. hm.. ahhoz kevesek. Vagy nem elég hosszúak, vagy nem elég szélesek.
Eddíg ügyetlenkedtem a másfélméteres csövekből háromméteresek hegesztésével, aztán elkezdtem "A" betűkké igazítgatni őket - de most elkergetett az eső. Két háromméteres láb már össze van ragasztva egymással, a harmadik hegyesszögű részéről levágtam a felesleges végdarabot. aztán elkezdett potyogni a fejemre a víz.
Hogy én milyen gyorsan elraktam hegesztőt-flexeket, csöveket-pálcákat-flexkorongokat..
Még át kell töröljem a csöveket olajos ronggyal, aztán holnap játszom velük tovább.
Dehogy melengetem.. ha nem megy olajemelővel, akkor szíjjeltördelem a francba. Úgyis másik perselyeket meg dugókat leszek muszáj venni - és csak remélem hogy egy hajtókart se görbítettem meg
Én 2,25-ös állványszélességet szavaztam meg a traktoroknak, a három méteres áthidalócsőből ha leesik hetven centi, akkor lehet hogy szétszerelhető lesz később majd az állvány
Szia Guru, köszönöm a módszert - ehhez a stabil padló hiányzik. Biztos hogy nem tudom a hátulját mozgatni, azt az első segédvázat még csak-csak.
Azt mondta az öreg tanárom hogy a kiékelt billenőcsappal elég csak egy mankókerék és a motor első támasztását feloldva az első hóbelevanc már el is gurítható a motor elől. Én azt hiszem hogy egy kilencven centi magas keretet csinálok amit mindkét hossztartó hátsó lyukaiba csavarozok.. aztán vagy lesz alatta valami futómű - vagy nem.
A motort meg majdcsakvalahogyan lerángatom a sebváltóról.
Az a lényeg hogy öt vagy hat csavar és két illesztőcsap fogja össze a darázsderékkal. Azokat megtalálom.
Ami ennél szélesebb, az már csak útvonalengedéllyel/kísérettel közlekedhet. Ezért nem lehet nagyon kihozni a múzeumból a ZiU-5 trolit sem, mert az is szélesebb.
A közúti sávok standard minimális szélessége 2750 mm.
A motort stabilan rögzited ..az első hidat kétoldalról kiékeled,hogy ne tudjon oldalra billenni..a segédvázat oldod a váltóháznál...az egész derekat-váltót krokodil emelővel megtámasztva szépen hátraguritod...eltávolitod a motor-segédváz egységtől...oldod a motor rögzitéseit a segédvázban....a stabilan megrögzitett motorról előre felé letolod a segédvázat,hiddal,hűtővel ...marad ott középen a kibontott motorod....
Krokodil emelő helyett van kis négykerekű kocsi,azon olajemelő...direkt MTZ-re szabva...
Kettőésfelesre vagy három méteresre csináljam az állványt?
Most beszéltem a Jancsár urammal hogy mit kell és hogyan kell lecsavarozni a váltóról hogy az első futóművet eltalicskázhassam az útból (nem kell leszedni a hűtőket), meg hogy hol kell nagyméretű anyával kihúzatni az illesztőcsapokat hogy a motort lehúzhassam a váltóról - de hogy milyen széles legyen az emelőt tartó állvány.. hm..
..azt hiszem hogy a gépkönyvben leírt legnagyobb traktorszélességet veszem alapul. (plusz tíz centi)
Most hoztam meg huszonpár méter csövet, elmegyek egy éjszakai szolgálatra, aztán holnap összehegesztem a hintaállványt.. már csak a láncos emelő fenti rögzítése a kitalálni való, aztán előszedem a háromnegyedcollos steckfejeket meg hajtószárat.
Te búbánat... gurigázhatok az elsőtengellyel, meg szedhetem le a hűtőt.. vidám mutatvány lesz.
Hát nekem annyira nem pozitív.. de remélem hogy a topik összhangulata majd kiegyensúlyozza.
Az éjjel a vihar közben föl-fölébredve többször is ráfordultam a gondolatra, és ma reggel azzal kezdtem hogy megmértem a láncos emelő teljes kinyúlását (3 m). Ebből kiszámolgattam hogy a "hintaállvány" két lábához kell 23 m harmincas vagy másfeles cső, áthidalónak a két láb közé meg még plusz három méter erős cső.
Négy személyautó kerék van.. és ez még csak a hintaállvány.
Ma a tegnapi sikerélményen felbuzdulva nekifeküdtem a negyvenötös MTZnek hogy kipiszkálom belőle a dugattyúkat hajtókarostól - legalább amelyikek mozdulnak. Ehhez képest a felső holtponthoz közelebbi mozdulós hajtókart jól beszorítottam a blokk oldala és a hármas dugattyú miatt mozdíthatatlan főtengely közé.
Felhívtam a Jancsár uramat hogy akasszam-e fel magam, de azt mondta hogy magasabb szintre kell lépnem a traktorszerelési ismereteimben : ki kell vennem a blokkot, aztán kiemelnem a főtengelyt, utána már a mozdítható dugattyú hajtókarja nem szorul, a mozdíthatatlant meg ki kell tolni perselyestől.
Egy kissé meg vagyok illetődve a dologtól : az RS traktornál nagyobb gépből még nem vettem ki motort. A Csepelnél (mikor talán kuplungtárcsát kellett cserélni).. szóval ott is legfeljebb a sebváltót húztam le a motorról, és az is nagyon nehéz volt. (kilóra)
A negyvenötös motorja meg még nehezebb lesz.
Muszáj leszek csinálni hintaállványt és ráakasztani a húsz éve vett de soha nem használt láncos emelőt.
Talán a pukkasztás is benne van - de a barátnők tudják szaknyelven elmondani hogy mi miért illeszkedik és mi miért nem illeszkedik színben-stílusban egymáshoz vagy az alkalomhoz.
A férfiak csak annyit tudnak reagálni hogy "egész jó".. vagy tettleg letépkedik a ruhát és bál helyett egyből a szex következik.
Dorka azt mondta hogy lehet duzzadt ajkakat varázsolni a szeretett nőnek ágybéli kitartással.
Te azt a képet mellékelted hogy lehet egy férfi akármilyen jó az ágyban, egy egértől hangosabban sikítozik a nője.
Én értetlenkedtem hogy nem inkább a férfiteljesítménynek kéne drukkolj?
Te meg egy selejtes répával illusztráltad hogy az az egérnek nagyobbat sikítós kép a combok szorítása mellett szól.. de hogy illik ez ide?
Én azt mondtam hogy ne az egér ijesztő hatását nagyobbra becsülős képfeliratot tegyél ide - nem azt hogy az egértől kisebbet szorít egy sárgarépa a combjaival.
Vagy mit is akartál ezzel a sárgarépás hozzászólással bizonyítani?