Amúgy - noha van igazság a mondandódban - szerintem mielőtt nekivágsz csinálsz egy kalkulációt és ha megéri belevágsz. Tudomásul veszed, hogy ennyi a kiadás. Így is megérte nem?
Ja, és nem Zollkennzeichennel kell hozni:)
ha jól tudom trélerezés esetén nem kell itthoni rendszám, de akkor lábon nem viheted sehova az autót a vizsgáig csak tréleren, ami elég macerás és drágább mint a rendszám + biztosítás lenne.
Ja, még 1 dolog. Ledurrantottam egy radart, legalábbis gyanítom hogy én voltam (50-nél 60 körül). Kérdés: E-rendszámos autót ELVILEG vezethet külföldi állampolgár?
Ez így szép és kerek, csak kib@szásnak érzem. Elvégre a vámhivatalt nem igazán érdekli hogy hogyan hozom én ide az autót; hozhatom rendszám nélkül traileren is, neadj isten ráteszek egy magyar rendszámot (rosszfiú :) vagy ideküldetem fénypostával. Mindegy, a lényeg: fizess ismét kisember, ha akarsz valamit :(
a külföldi biztosítás a külföldi rendszámmal él csak, viszont külföldi vámrendszámmal nem közlekedhetsz magyarországon, ha a kocsit itt akarod forgalomba helyeztetni. (külföldi rendszámmal egyébként se nagyon közlekedhetsz magyarként magyarországon, de ezt már itt többen kivesézték) Tehát mivel Magyarország a "vámárud célállomása", meg kell venni rá a magyar vámrendszámot és a hozzá szükséges biztosítást is meg kell kötni a rendszámra, mivel a külföldi nem érvényes ezzel a rendszámmal.
Románként is csak akkor használhatnád a külföldi vámrendszámot, ha Magyarországot csak tranzitként használod, nem itt akarod forgalomba helyezni az autót. Ha románként itt akarnád vámoltatni az autót, akkor ugyanúgy meg kéne venni rá a magyar vámrendszámot és a biztosítást.
Tehát lenyúlásnak lenyúlás, de nem nagyon van mit csinálni.
Nemrég hoztam egy autót és felmerült bennem egy kérdés.
Kint megvettem a Zoll-rendszámot 15 napos biztosítással ~150 EUR-ért. Ez a biztosítás érvényes egész Európára, így Magyarországra is. Kifizettem továbbá a rendszámot is ami egyértelműen hozzá van rendelve az autóhoz.
A magyar határon le kell vennem ezt a rendszámot, egy újabb, immár magyar vámrendszámot kell vennem, biztossítással, ez ~15e Ft. Kérdem én miért???
Ha teszem azt román állampolgár lennék akkor minden további nélkül használhatnám a német vámrendszámot a magyar utakon. Magyarként viszont úgy érzem levesznek 15 pénzre, holott a felelősségbiztosítás már megvan a kocsira, egy külföldi biztosító által.
További kérdés ami felmerül, hogy itthon a határ után bekövetkező káresemény esetén két érvényes biztosításom is van, melyik biztosító kell hogy rendezze ilyenkor a dolgot?
mivel magánszemély névre ment az autó, én intéztem nagyjából így:
- határon én egyedül (de ott nem is nagyon volt mit ügyeskedni, most már abban is segítenek)
- hetesben együtt voltunk, segített is a szemlésznél
- csepelre ő ment helyettem papírt leadni és roncsderbi időpontot kérni
- mga-ba egyedül mentem, de az nem sok idő, és segíteni se lehet
- roncsderbire együtt mentünk, segített áttolni hamar a bringát
- utána hetesbe egyedül vitte el a papírt,
- vámhatározatért együtt mentünk el, utána én vittem a papírokat csepelre bedobni és én is hoztam el (ez is sztenderd 4 munkanap, nem lehet segíteni)
- utána ő vitte el a papírokat vizsgaidőpontot kérni
- ő vitte el vizsgázni az autót meg eredetvizsgára.
(sőt, nekem ő is adta el)
10-12 ezer autó? hát nem számoltam, mi 3 telepet nzétünk meg svájcban összesen biztos volt annyi, de ezek közül elég sok a lelakott, törött-javított szar, és hát tárolás alatt is sérülnek. (srác kiállt az egyikkel, aminek neki volt támasztva a másik, az kigurult és telibelökött egy passatot oldalról - le se szarták az arabok)
Köszönöm.
Igen, ilyesmi árakban gondolkodom.
Csak limuzin kivitel, lehetőleg 100e km. alatt.
Igazából csak full extrás érdekel, pontosabban a navigációs rendszer hiánya az egy, ami nem gond, mivel azt nem igénylem.
Az árakat Te a mobile.de -n nézed?
marcsello:
Köszi. Neked az itthoni ügyintézést is ők intézték, vagy Te magad szaladgáltál ez ügyben.
A kinti autó kínálat milyen volt? Valóban 10-12 ezer autóból tudtál válogatni?
sziasztok
ha mégis új autót vennék(külföldön persze) azzal mi az ábra?milyen terheket ró rám az állambácsi?
vagy inkább gondolkodjak pár hónapos használtban? a vel satis nagyon rulez, teljesen beleestem
Tom
Ha lehet 8 vagy 9-el kezdődő irányítószámból. München és Nürnberg környéke főleg. Frankfurt se rossz nagyon, de 2-be (Hamburg), 5-be (Köln) nem szívesen mennék.
nekem az ismerősöm az a srác aki csinálja, én is velük voltam kint autót venni. Az oldalukon elég kontrétan le van írva minden, nekem a 96os B vectra 2.0 16v CD 2lilacsokiból állt meg, de ha nincs a hetesben pont revizor, akkor 1,7 lett volna. (2,2ért adtam el)
Elég korrektek voltak, segítettek mindenben, van kapcsolata a srácnak, de azt tudd, hogy odakint sem minden olyan fényes, mint várod, és elég fárasztó az egész procedura, főleg ha te csinálod végig. De nézz meg több céget is, és aki szimpatikus azzal vágj bele. Anyagilag mindenki majdnem ugyanazt tudja kihajtani neked (Eurotax miatt), viszont nem mindegy hogy kivel vagy összezárva 3 napig...
Ha konkrét kérdésed van, nyugodtan tedd fel itt vagy magánban.
Sziasztok,
Ismeri valaki közületek a Swisscar nevű céget. Ők is magán importtal foglalkoznak és elég kedvező árakat mondtak.
Van valakinek személyes tapasztalata róluk, vagy valami értékelhető egyéb információ.
Előre is köszönöm.
autoscout:
Tudnál nekem körülbelüli árat mondani '97-'98-as évjáratú 2.8 V6 Tiptronic váltós, lehetőleg teljes extrás VW Passatról. (CHF, v. EUR)
Pl. kép nélküli hirdetéssel, ugye, alig foglalkozik az ember, az autóknak kb. 20%-áról van kép, bár szerintem nagyjából eldönthető a hirdetés alapján, hogy lehet-e szendvicset gyártani.
Ami biztos, 700 alatt jobb Tipot lehet kapni névreírva, mint itthon 850-ért.
Beülhetsz mellénk a 164 V6-ba, kényelmesebb megoldás nincs, olcsóbb biztosan:)
"- Tudtok segítséget nyújtani az autó szemrevételezésében, hogy milyen hibái vannak?"
igen, alapdolgokat
"- Ha megegyezünk, hogy rajtatok keresztül lesz behozva az autó, akkor ti/te szabsz egy ügyintézési díjat, amiért vállalsz minden papírmunkát kint és itthon egyaránt? "
igen
"- Mi történik, ha az autó nem felel meg az eredetvizsgálatnak vagy a műszaki vizsgának nálunk? Bukom az autót? Hogy lehet ezt kiszűrni?"
olyat hozunk, ami bejön
"- Mikor kell fizetni a vámot/áfát, körny.véd.term.díjat/stb-t? Amikor már itthon van a kocsi vagy meg kell utaztatnom a pénzt?"
sorrend: kocsi ára (bár valamennyit úgyis alkuszunk)+ 50,000,- mindenképp kell induláskor, + zsebpénz, utiköltség, mi díjunk, érkezés után pár nappal kell a vám, és pár hét múlva még kb. 70,000,-
Akkor ha már ennyire segítőkész vagy, kihasznállak :)
Néhány részletkérdés:
- Tudtok segítséget nyújtani az autó szemrevételezésében, hogy milyen hibái vannak?
- Ha megegyezünk, hogy rajtatok keresztül lesz behozva az autó, akkor ti/te szabsz egy ügyintézési díjat, amiért vállalsz minden papírmunkát kint és itthon egyaránt?
- Mi történik, ha az autó nem felel meg az eredetvizsgálatnak vagy a műszaki vizsgának nálunk? Bukom az autót? Hogy lehet ezt kiszűrni?
- Mikor kell fizetni a vámot/áfát, körny.véd.term.díjat/stb-t? Amikor már itthon van a kocsi vagy meg kell utaztatnom a pénzt?
- Milyen gyakran mentek ki?
Egyelőre ennyi. Bocs, ha körülményes vagyok, dehát egy kis paranoia nem árt meg :)
Köszi a segítőkézséget mindenkinek. Ezexerint van esély rá. A mobile.de-t én is néztem és kicsit hihetetlen, hogy szépen kinéző Tipokat vesztegetnek 1000-1500 Euroért. Már csak az enyémet kell eladni és mehet a biznic. Annyi a gond a kinti vásárlással, hogy nem látom az autót, csak amikor már megjött. Vagy ki is lehet menni veletek autoscout?