Minden olyan tolókapumotort tudsz vezérelni LOXONE-nal, amin van külső vezérlési lehetőség. Általában sima száraz kontakt. Indul, állj, ellenkező irány szekvenciában. Vannak még olyanok is, ahol direktben vannak csatlakozások, illetve, amik státuszt is adnak. Volt szó valamilyen illesztőről is Hörmann-nál talán, szerintem ez másnál is előfordulhat, de felesleges bonyolítani.
Szerintem a sima kontaktos jó megoldás lehet, én beiktattam egy-egy nyitásérzékelőt a kapuk zárásánál, így, ha adott időn belül nem csukódik, akkor valami probléma lépett fel. A fotocellás tiltásokat pedig a motorba kötöm.
Köszönöm az információt. Nálam csak a motoros függöny mozgatásnál került képbe a Z-Wave vagy a ZigBee, nagyon nem is szeretném túlkomplikálni. A Raspberry jó alternatíva lehet, kutatok tovább, hátha ezt valaki ki is próbálta már.
Ahogy nézem a motoros karnisoknál a sín is egyedi... :/ Illetve az illesztés.
Külföldi fórumokon sokan fenyegetőztek a modbus miatt, és? Változott bármi? Nem. A loxone arra hivatkozik, hogy teljesítmény és stabilitás miatt kényszerültek erre a lépésre, de persze ez nem igaz, ha így lett volna akkor egy eldöntendő lehetőséget építettek volna be a configba. Különben az rs485 korlátozása engem is falhoz vágna, az összes relém azon van.
Különben egy rfid olvasót teszteltem rs485-ön és nincs baj, semmi sem változott. Különben nem biztos, de szerintem a 8.x -nél nem volt lekérdezési ciklus állító az rs485 modulnál.
Nem hinném, hogy rs485-höz hozzá merne nyúlni. A modbus már 8.0 óta 5sec. Amiatt tértem át modbusról rs485-re. Nekem van rs232 és rs485 is, holnapra tesztelem őket. Különben ha napelemet akarsz, oda elég a 5sec-es frissítés is (loxone szerint). Én is tervezem, de csak olyat amin van rs485 interface (pl. growatt 3 fázisra termelőiben és a solaredge-ben alapból benne van)
A fűtés szabályzásával kapcsolatban tudtok esetleg valami hasznos összefoglaló írást ajánlani nekem?
Van már pár 1wire hőm. érzékelő hozzáadva, és így a kazánt is sikerült beindítsam, csak még nem igazán látom át, hogy hogy lehet "finomhangolni" (milyen beállítási lehetőségek vannak, lehet-e ütemezni, hogy mikor akarom elérni a kért hőfokot, stb.).
Illetve tolókapu mozgató motorral kapcsolatban lenne kérdés, hogy tapasztalat alapján milyen típust ajánlanátok, amit loxone-on keresztül lehetne nyitni/zárni?
Köszönöm
(bocs, ha nagyon primitívek a kérdések, de csak most kezdek ismerkedni a rendszerrel)
ZWave-vel én egy Raspberry béiktatásával kötném össze, és írnék egy primitív python szkriptet, ami pl TCP-n hallgatózik. Raspberry Pi-ra pedig kiváló Z-Wave irányító van, pl itt: https://razberry.z-wave.me/
Z-Wave-vel magával van sok-sok tapasztalatom, és ma már inkább kerülném, ha lehet. (Egy teljes házhoz/lakáshoz sok gyártó kütyüjét kell keverni, ekkor meg gartantált a kompatibilitás-probléma.)
Gondolom többen vagytok, akik szeretnék a kamera képeit loxone-ba integrálni. Adott is lenne a megoldás (loxone is adott rá - https://www.loxone.com/enen/kb/app/ - OpenAppUrl), de sajnos nem sokat ér. Nagyon kevés app url-je ismert.
Valaki, aki esetleg androidban járatos és netán tudna erre megoldást, azt szívesen venném (-nénk).
A loxon lassan mindent lekorlátoz,hogy csak az ő cuccait vegyék. Egyre jobban kopik a nagy szlogen, hogy olcsók vagyunk és mindenfelé nyitottak. A gépészetben rengeteg az RS/Modbusz eszköz, ha valamelyik leáll én nem fogok magyarászkodni. qrvára beperelem őket.
Naja, home elvileg arra van hogy a "Central" nevu szoba funkcioit listazza, a functions meg azokat amik kedvencnek vannak megjelolve. Persze a "Central" szobat nem sikerult lokalizalni, szal nalam a "Kozponti" szobat nem ismeri, de valoban kicsit redundans az egesz. Masreszrol ugye most mar 2db gyorsan elerheto kedvenc oldal lett az app-ban.
Apropo, hallottam valamit hogy a loxone mesterseges kesleltetest vezetett be az RS* illeszteseknel, tud errol valaki bovebbet ?
A Room mode valóban nem érhető el az új verzióban. Szerintem a készítők ehelyett vezették be a csempék használatát. Ebben az esetben a kezdőképernyőt érdemes az adott szobára állítani. Mondjuk a Home és angolul a Functions (magyarul kedvencek) képernyő együttes meglétét továbbra sem értem.. :/
Sziasztok, a szoba nézet az teljesen eltűnt, vagy csak én nem találom? Több ügyfelem is szerette, így pl hogyan lehet átváltani party, vagy emelt hőigényes módokra?
Egyreszt biztos vagy abban hogy az LG tamogatja az UDP-n keresztuli vezerlest ? Masreszt szinte biztos vagyok benne hogy meg ha tamogatja is akkor sem fog a TV egy mezei UDP csomagra aminek az osszes payloadja az hogy "1" bekapcsolni.
Tanulmanyozd a konkret tv api-jat, illetve semmikepp ne a bekapcsolassal kezd a tesztelest, az szokott a legnehezebb lenni (pusztan azert mert lehet hogy a TV alszik, lehet hogy pl WoL-t kell neki eloszor kuldeni es csak arra kapcsol be) Kezd mondjuk egy csatornavaltassal vagy hasonloan egyszeru dologgal
Nem, de nem is tervezem. Minden ilyen hekkelt integracio plusz szivas es fejfajas a jovoben, ha meg esetleg sikerul is beloni egyszer semmi garancia nincs ra hogy 2 nap/1het/2honap mulva nem szarja ossze magat teljesen.
Van egy LG smart Tv-m, ezt szeretném UDP parancsokkal irányítani, valaki csinált már hasonlót? Hogyan kell a parancsot ki küldeni. Próbáltam a Loxone-ban elérhető samsung tv mintát átkonfigurálni, de nem működik a dolog. A TV ip-jét a virtuális kimenetnél megadtam a tvm ipjét, /dev/udp/192.168.1.14.
Ezen belül a parancsnál a parancs BE állapotnál megadom az 1 értéket. Az 1 értéke elvileg a bekapcsolás.
Igen, valami ilyesmi az irány. A neten leírtak alapján van mondjuk öt Z-wave HUB, amivel érdemes foglalkozni. Van közel 1000 dolláros, de a Samsung Smartthings Hub-ja 80 dollár körül van, és ő tud Z-Waze-et, Zigbee-t, és Wi-Fi-t is, ellenben saját felülete van. Van egy másik opció, ahol egy USB-s Z-wave-es sticket dugsz a gépbe, és azt használhatod több programmal, az OpenHAB esetében konkrét scriptek vannak LOXONE-hoz.
A szívás garantált. :) Azért is kérdeztem, hátha volt valaki annyira kíváncsi, hogy már ment egy kört a szopórollerrel. :)
ha mar van openhab akkor ahhoz illesztheto valami zigbee/zwave cucc (gondolom). Igy nulladik korben vegtelen szivast josolok ennek, de ha eppen raersz sokat akkor lehet hogy meger egy probat. A hosszu tavu stabilitast meg csak akkor fogod meglatni ha mar mukodik a cucc.
Esetleg keresel valami olyan eszkozt ami zigbee/zwave-et beszel es bemeneti oldalon szarazkontaktokat fogad, ezt mar tudod loxone oldalrol sima kimenetekkel vezerlni (gozom nincs van-e ilyen cucc, csak tippelgetek)
Z-Wave? Valaki? Senki? Legyen már egy kis közösség... Ne csak a v9 UI szidása mozgassa a fórumot. :)
Jól körbenéztem és a Z-Wave tűnik a legelterjedtebb megoldásnak. Vannak mutációk, meg más irányok, de talán ezzel nem nyúl mellé az ember. Már csak az átjárhatóságot kellene megoldani a LOXONE-nal, amire azért vannak próbálkozások.
Nálam is a reggel fel-este le az alap, ami nyáron jó is. Többi évszakban viszont korábban kapcsolunk villanyt, mint ahogy lemennének. Aztán ott van a szellőztetés is, ahhoz is mozgatni kell.
Nincs sok scene, de nem szeretem pörgetni őket. 1-2 ok, főleg, ha pl a ledcsík változik, de a digit kimeneteket nem szívesen kattogtatom.
KNX jó lenne, még lehet, hogy teszek majd fel olyat is.
Ha meg tudom oldani (illetve valaki meg tudja oldani), hogy a LOXONE fogadjon és küldjön a Z Waze-es átjárón keresztül információt, akkor nyert ügyem van. :)
Amazon ECHO sajnos hasznalhatatlan itthon, meg a foldrajzi poziciot se birod beallitani neki. Sajat karomon sikerult megtanulni, meg jo hogy az olcsobbat vettem
Utólag talán ki tudom építeni, de csak a vezeték nélküli vezérlés jöhet szóba. Ahogy nézem a netet rendkívül sok opció van, és előbb szögelik össze az AMAZON ECHO-val, mint bármi mással. Van valakinek működő megoldása erre? Van egy ilyen vezérlő. Ezt lehet valahogy házasítani a LOXONE-nal? Faszé' nincs ZWave Extension? Ja, mert akkor kuka az AIR? ;) Lehet nem abba az irányba kellett volna fejleszteni?
Bakker, eszembe jutott, ahogy leírtam. :) A NANO IO AIR megoldás lehet, viszont ez függönymotoronként 113 Euro, ami nem igazán racionális kiadás. Marad az alternatív megoldás...
Ja, igy mar ertem. Nalam ez a konkret use-case meg nem merult fel, bar ami kesik nem mulik.
Az egyetlen megoldas az egyedi szoftver amivel vezerled a loxone-t, ott oda es azt pakolsz ki amit akarsz. Irtam meg anno egy loxone api-t meg egy bridge-et amivel szepen lehet vezerelni a cuccot, ha gondolod szivesen megosztom, mar csak egy UI kell fole ;) (java-s cucc egyebkent)
Nalunk altalaban az van hogy reggel osszes redony fel, este osszes le. Egyesevel csak ritkan szoktam vezerelni az app-bol (de falon minden helyisegben van kapcsolojuk)
De mennyi scene van hogy faraszto vegigporgetni ? Nalam blokkonkent max 2-3 scene van, minden blokknak van a falon kapcsoloja, az nem egy belathatatlan mennyiseg. (mondjuk nem is csinaltam scene-t mindenre, "jokedvem van hangulat", "szar kedvem van hangulat", "be vagyunk rugva hangulat", "pentek van hangulat" es hasonlok. Van normal vilagitas meg hangulat es joccakat :)
Kapcsolo meg helyisegenkent 1db van (vagy egy dupla redonykapcsolo amit 4-es nyomonak hasznalok) vagy egy 6-os KNX kapcsolo. Ezen pont elfer a vilagitas / redony / egyeb.
Ok, lehet hogy kicsit nagyobb a házam, idő lenne bejárni az egészet :P :)
Az a helyzet, hogy sokszor belenyúlunk az automatikába. Világításnál meg nem akarom végigpörgetni az összes scene-t a kapcsolóval. Nálam nincs annyi nyomó a helyiségeknek.
Régiben is 2, de az újat csak messziről láttam :DD
Ez az állandó kapkodás... Nem olvasod végig a bejegyzést, magadra veszel dolgokat... Hajnalban kelsz, nem lesz ez így jó! :D
Program FilesWindowsApps
Ez az útvonal, de alapesetben nem fogod látni a tartalmát. Be kell állítanod, hogy mutassa a rejtett filéket (vagy file kezelő), illetve jogosultságot kell módosítanod, hogy hozzáférj a tartalomhoz is.
Nem tudom a windows pontosan mit csinal, csak sejtem, de valoszinuleg egy sandbox-olt kornyezetbe telepiti az app store-os cuccokat, vagyis valahol egeszen melyen elrejtve lesz meg a futtathato file.
Egyszerubb leszedni es siman letolteni a site-rol es azt telepiteni, azzal nem lesz ilyen problema.
Win 10 van a gépem amin az app áruházból leszedtem a progit, sehol nem látszik, hogy hova települt (szerintem mindennel és mindenhól kerestem) Nem ma láttam először gépet :-D
En is meg szoktam nezni a redonyok allapotat, ha vilagos van, akkor fel vannak huzva, ha sotet akkor nem ;)
Viccen kivul siman lehet csinalni egy 3 allapotu jelzot, ami mutatja ha osszes fent / osszes lent / valami koztes allapot van, kirakod fav-ba es kesz. De az elmeleti probleman felul egy loxone-os hazban elve 1,5 eve soha nem merult fel bennem hogy megnezzem a redonyok allapotat az app-ban ;) Nyilvan nem vagyunk egyformak, engem ez annyira nem mozgat.
Hogy konstruktiv is legyek:
- app -> category
- arnyekolas kivalaszt (favorite-ben van a kategoria, szal szepen kint van az elso ikon)
Nalam is egy legter (lattad... :), viszont helyisegenkent kulon blokk kezeli. Nappali, etkezo, konyha, folyoso, mind kulon van, falon kulon kapcsolo nekik. Nappaliban / konyhaban hasznalok 2 vilagitasi kepet (vilagit, hangulat), tokeletesen eleg :) Mindegyik a falon kapcsolokra kivezetve. Nappali 4 kor, etkezo 3 kor, konyha 5 kor, folyoso 2 kor. Teljesen frankon mukodik, csalad is tudja hasznalni, eszembe nem jutna egyesevel varialni a fenyforrasokat.
Egyebkent duplaklikk a kapcsolon es barhol vagy azonnal lekapcsol mindent.
Mind1, nyilvan mashogy hasznaljuk, reszemrol olyan megoldas kellett amit a csalad / gyerekek is tudnak hasznalni, minimalizaltam az app hasznalatot.
(napi hasznalatra oriasi overhead-nek tartom az app-ot, amig az ember feloldja a telefonjat, elinditja az app-ot, kapcsolodik, kivalasztja mit akar es vegul aktivalja - ehhez kepest a falon egy kapcsolot megnyomni minimalis energia, ilyen szempontbol meg nalatok is sokkal hisztisebb vagyok, mert nem vagyok hajlando hasznalni az app-ot ha nem muszaj)
A hol az fix, Budapest Wesselényi utca emlékeim szerint, a mikor meg nyitott, de leginkább amikor van hely és mindenkinek megfelel. Van csoportos kedvezményem az ingyenes oktatásra. :D
Akkor maradjunk a világításnál. :) Az a baj, hogy a hülye világítási képeket végig kell nyomkodni, hogy ki tudjam kapcsolni, ahelyett, hogy lenne egy ki- és bekapcsoló azon a blokkon is, ami kikapcsolt állapotban az utolsó használt világításképet adja be.
Nálam a nappali-konyha egy légtér, és van hat mennyezeti kör, a hangulatvilágítás és a lépcső nincs benne. Ugye elég hülyén néz ki, ha ezeknek a képét léptetem... Vagy lesz hat önálló világításom és az egészre vonatkozó világítási kép, de az meg nem életszerű, hogy a TV-től felkelve matekolok a világítási képek között, mert abban éppen olyan van elmentve, ami az adott helyzetre nem alkalmazható, teszem azt éppen csak pislákol valami, de a konyhában szükség volna teljes fényre. Persze ott a kapcsoló, de akkor miért is van az App? Adott esetben kiválthatná a kapcsolókat, vagy legalábbis ez volna a cél, nem?
Mondok egy konkrét példát helyette: mondjuk meg akarom nézni a redőnyök állapotát, és esetleg LE/FELhúzni vmelyiket. Ha lehet, ne legyen a "de miért?" erre a kérdés. Csak! :)
Bármikor mászkálhatok, nehogymár meg kelljen indokolnom miért használnám úgy ahogy az adott App-ot. :) Nincs napi rutin, egyszerűen csak magát a felületet bírálom, mert EGY KIBASZOTT LÁMPÁHOZ SZERETNÉK EGY KIBASZOTT KAPCSOLÓT ALAPÉRTELMEZETTEN! :)
na, baromsagokat irok, szal nem mikor, hanem hogy miert maszkalsz a kategoriak kozott... :)
konkret feladatok, pl "mert uri kedvem ugy tarja hogy most RGB 13,75,232-re akarom allitani a ledsort, de csak most es nincs kedvem erre egy scene-t definialni" vagy hasonlok.
Ha kidobálom a kedvenceket, eltűnnek a hülye csempék a room és category nézetből, amivel egy fokkal jobb a dolog, viszont nem látom értelmét a másik két menünek, ahova oké, hogy csempét teszek, de minek a kettő, illetve miért nem lehet két oszlopba minden külön tétel? Ne mondjátok már, hogy ez túlzott elvárás.
Angolul a csillagos menü Functions, magyarul kedvencek. Csodás. :D
Ize, az all on / all off is vilagitasi kep. Sima helyisegekben ahol egy lampa van csak ezekt hasznalom, tokeletesen mukodik egyes nyomogombbal is. Az all off-ot raadasul siman ki tudod vezetni egy dedikalt kapcsolo kontaktra, pl egy dupla nyomogomb-nal lehet az egyik oldal a kepek valtasa a masik pedig az all off. Talan ha a 1,5 ev alatt 2x hasznaltam app-ot arra hogy vilagitast kapcsoljak. (teszteleseket nem szamolva)
... nagyon jó példa! :) Világítás. Mi az anyámért nem lehet direktbe ki- és bekapcsolni? Nem mindenhol van, kell világítási kép. Egy egyszerű sor, a végén a ki- és bekapcsoló gombbal. Ezt már az előzőnél is elbaszták. Konkrétan az RGB részt nem lehetett ki- és bekapcsolni, csak, ha beléptél az adott világításba feleslegesen. A legelső verzióban ott volt a kapcsoló minden sor végén. Az ilyen és ehhez hasonló hülyeségtől baszom fel magam, és ilyenkor nem érdekel a színes csempe. Felülre középre minek a LOXONE logo? Írják oda, hogy éppen hol tartok, ezzel is növelve a helyet.
Kicsit olyan az egész, mintha azért lett ilyen, hogy a lehető legkevesebbet kelljen használni az App-ot! Mi van? :)
De mondj mar egy _konkret_ peldat amikor az app-ot kell hasznalnod. El nem tudom kepzelni hogy mi az a konkret use-case amikor app-ot kell hasznalni es nem birom kedvencek koze rakni hogy egy mozdulattal elerjem.
Ha vilagitas akkor csinalj scene-ket, azokat frankon lehet rotalni a +/- bemenetekkel a falon levo kapcsolorol. Futest egyszer belovod es utana tenyleg csak ki/be kell kapcsolgatni, redonyok detto falrol vannak vezerelve. Max ha grafikonokat akar nezegetni az ember, de akkor meg ugyis raszanod az idot, tokmindegy mennyit kell tapogatni a telefont.
- megjelenites: ok, en spec sose hasznaltam, de ertem miert lehet fontos
- konzisztencia: jaja, ez is design bug lehet
- kedvencek: na, itt azert eleg sok opciod van, egyreszt advanced mode-ban eleve az app-bol tudsz csillagozni meg kedvencek koze tenni, de a configbol is megoldhato, ott van minden blokk tulajdonsagai kozott a csillagozas. Ez mondjuk kritikus funkcio, enelkul en is anyaznek ;)
- csempe meret: nem tudom, szerintem pont franko, minimalis az a funkcio amit innen akarok elerni es legalabb jol attekintheto
- mennyi pluszt ad: sokkal jobban testreszabhato mint az eddigi app-ok, szal szerintem azert van benne plusz. mellesleg sokkal jobban nez ki (nyilvan szubjektiv)
Alapvetoen ugy viszonyulok ehhez hogy azert van automatika hogy automatizaljak, nem akarok minden lampat egyesevel kapcsolgatni egy app-bol, annal sokkal kenyelmesebb a falon a kapcsolo. Futest sem piszkalom 7/24-ben, egyszer beallitottam, onnantol annyi kell hogy be/kikapcs.
Nekem tetszik az app,is és főként tetszenek a konfig új lehetőségei. Megszokott dolog, hogy ha valami változik azt mindig mindenki fikázza, ugyanez volt amikor classisról váltottunk, az emberek szeretik a megszokott dolgot, és mi magyarok szeretnünk mindent lehúzni. :-D Szerintem sokkal jobb ez a verzió, bár olvastam, hogy a KNX átjáróként való használattal még vannak gondok, és mivel ma is olyan helyre megyek ahol a tulaj bevásárolt egy csomó KNX kapcsolót, csak az itthoni rendszerre ás egy laptopra tettem fel.
- nem tudok váltani megjelenítések között (7.4-ben lehetett világos v sötét)
- a megjelenítés nem konzisztens: a grafikonok világos háttérrel mennek, míg az app sötét
- nem tudok kedvenceket kijelölni (Loxone szerint csillagozni kell - viszont egy darab csillagot nem látok. Lehet, h azért, mert a Miniserver 7.4, de upgrade nem opció)
- hatalmasak a csempék, teljesen feleslegesen vesznek el helyet, sokkal kevesebb infó látszik
- pluszt ellenben nem ad
Egy ház szoftvere nem olyan, amit évente cserélni/újítani kéne, hanem tizen-huszonsok évig biztonságosan és megszokott módon kellene működnie...
Mindegy hogyan néz ki, ha felesleges mozdulatokkal jutok el oda, ahova eddig egy is elég volt. Jók a csempék, csak vicces, hogy nem fér ki benne az információ. Nem tudom lehet-e méretezni, nem néztem még. Egy csomó üres hely van kihasználatlanul. Smart home for retards. :) Szép nagy csempék, hogy mindenki jól lássa, de 7"-on is annyi, mint 11,6"-on. Nem is tudom, hogy akinek sok helyisége van, az mit szól? Elsőre nem tetszik, másodikra sem. A többi meg csak akkor lesz érdekes, ha készen leszek a teljes bekötéssel. :P
Az a baj, hogy úgyis a tömeg dönt, és amíg egy webes gmail kliens milyen jó "program" tud lenni, addig mindegy is... :/
Nem akarom az ordog ugyvedjet jatszani, de meseljetek mar el hogy mitol "undorito". Reszemrol teljesen kezreallo, sokkal-sokkal jobban nez ki mint a regi. Tenyleg ugy nez ki mintha a klasszikus negativ hozzaallassal, mindenki elsore megmondja lefikazza, anelkul hogy egy hangyaf@sznyi energiat befektetve megismerne az ujat.
Tenyleg erdekelne hogy mik azok a feladatok amire mar az app-ot hasznaljatok (reszemrol 4-5 funkciora szukul, naponta ha 2x kell az app akkor sokat mondtam). Meseljetek, szakmai kivancsisag is hogy miert nem tetszik nektek, illetve mik azok a feladatok amiket az app-al csinaltok.
Nekem megvan még a korábban honlapról letöltött .apk is, byte-ról byte-ra összehasonlítottam, amit itt találsz, az ugyanaz!!
Fontos, hogy telepítés előtt szedd le az újat, különben "corrupt package" üzit kapsz telepítéskor.
Androidon mostmár úgy csinálom, hogy Play áruházban bekapcsolom az auto update-et, majd csak a Loxone alkalmazásra tiltom le.
Undorító az "új", a T. support nem fogja fel, hogy amíg minden megy jól, minek akarnék új verziót telepíteni. (El tudom képzelni, milyen jó helyzetben lehetnek azok, akik ügyfélnek telepítettek - most rohangálhatnak körbe szoftvert frissíteni, meg hibákat foltozgatni...)
Nekem is mukodott frankon, egy szoftver update hozta ezt a hibat, talan fel-1 evvel ezelott.
Neztem live view-ban, sokat nem segitett. Hiaba mondja a UI es a live view hogy "Ki" allasban van a radio button ha latom a kazanon hogy fut es mennek a szivattyuk.
Mindenesetre most kicsereltem switch blokkra illetve megkapuztam a 3 kimeneti jelet (kazan bekapcs, illetve a ket szivattyu vezerjel), most mar remelem nem lesz gond vele. Bar ha lesz egy kis idom lehet atkonfiguralom az egeszet a kozponti futes blokkra, ott talan nem lesz ilyen problema.
A configot mar atirtam, elkuldeni nem tudom, de semmi extra nem volt benne, 8-as radio button amibol az elso ketto volt hasznalva, kimenete egy memory flag-be, a memory flag pedig behuzva az egyes szobak vezerlojebe. Probaltam remenence inputtal es anelkul is. A futesi igeny az egyes zonak szummazasabol jon ki, ebbol van levezetve a vezerjel a kazannak es a szivattyuknak. Konzekvensen aramszunet utan bekapcsolt a futes.
Nalam az van hogy a fontos dolgokat kiszedtem kedvencek koze (osszes redony, osszes lampa ki, futes ki/be, magas hoigeny, garazskapu), az esetek 90%-ban ezeket hasznalom. Az uj UI-ban szep nagy csempek lettek ezek, teljesen frankon attekintheto es vegre pl van olyan opcio hogy a helyiseg osszes redonye es baratai.
A vilagitast nem bantom app-bol, arra ott vannak a falon a kapcsolok. Szoval mi az amit folyamatosan nyomkodsz az app-ban ?
Igen, csak sajnos a gyakorlat nem ezt mutatja. Van valami bug ami miatt nem igy mukodik. Az uj feluleten szepen latszik hogy ha nyomogatom a +/- gombokat akkor "Be", "Ki" es "-" allapotok kozott ugral. Valamiert az akkumulator ikon allapotatol fuggetlenul aramszunet utan ebbe a harmadik "lebego" allapotba all be, es a futes bekapcsol (annak ellenere hogy a RadioButton a feluleten azt allitja magarol hogy "Ki" allapotban van, ilyenkor be kell kapcsolni es utana kikapcsolni)
(Csak a rend kedveert nalam is pont ugy van ahogy irtad, a minden ki is teljesen ures (meg whitespace sincs benne, megneztem)
Viszont adtal egy otletet, annyi hogy esetemben nem hozzaadni kell hanem 2-bol kivonni a switch allapotat (ha 0 = ki akkor 2 lesz ami auto cooling)
Nos, megnéztem a régebbi és az újabb LOXONE App-ot, és felkúrtam magam ismét. Komolyan magyarázza el valaki nekem, hogy mi az öreg isten nyiláért innovatív dolog az, ha minden egyes szoba vagy kategória után vissza kell lépnem egyet, hogy a hasonló szobák vagy kategóriák közül választhassak?
Eddig az azonos tételek egymás alatt voltok, jobbra meg a kiválasztott tétel további paraméterei. Ezt sikerült megfejelni azzal, hogy az egymásra nyíló képernyőkből lett három... Geccci jó lett, LOXONE! Köszi! :/
Nem egészen értem ezt a lebegő pontot, a rádió buttonnak annyi kimenete van amennyit beállítasz, maximum ha benne hagytad a "mindent ki"-t és kapcsold be az akkumulátor ikont
"A kerdes hogy a switch-bol hogy csinalok analog 1/2-t ? "
Nem lesz rá szükséged de ha máskor lenne: a kapcsoló kimenete kikapcsolva 0, bekapcsolva 1, simán matematikával hozzá adsz 1-et és akkor létre jön a kívánt analóg érték, de ne ebben gondolkozz.
Megfrissitettem en is, appokat, miniservert, mindent. Szerintem franko lett, egy fokkal modernebb design, lehet testreszabni, csomo minden logikusabb lett szerintem.
Kerdes ugyanitt:
Per pillanat a "Futes ki/be" funkciot egy radio buttons blokk latja el, ami 1-et (auto heating) vagy 2-t (auto cooling, ami ugye nincs) ad ki. Ez viszont konkretan sz@r, van egy harmadik, "lebego" allapota amibe beall aramszunet utan amire valamiert bekapcsol a futes. Ez tobb mint kellemetlen, foleg a nyar kozepen.
Azt szeretnem csinalni hogy legyen egy sima kapcsolo blokk (ki-be) ami valahogy analog 1-et vagy 2-t ad ki amit mar lehet a helyisegszabalyozo blokkok bemenetere kotni. A kerdes hogy a switch-bol hogy csinalok analog 1/2-t ?
Aham, igy mar vilagos, siman parhuzamosan kell kotni a tapot es a fogyasztot. Koszi, ez igy eleg jonak tunik. Az egyetlen banatom hogy maszkos szekrenybe nem lesz jo... :(
Ize, a masodik cuccot hogy kellene hasznalni ? Egy DC polusa van, gondolom azon tolti az akkut, nem latok kulon be/kimenetet (vagy siman radrotozom mindkettot az egy darab DC kapocsra ?)
Azonos potenciál, egy potenciálra hozás, kurva hosszú szó, a lényegét meg érted. :)
Oké, marad a 2,5mm-es kábel...
Tudod, nálam csak a lépcsőnél 860W-ny táp van. 8) Ha 10W/m-es LED-el számolok, az nem is olyan sok, és inkább fölé lövök. Ez nem a kert, hanem a tároló világítása mindenestül. A kertbe nem viszem ki a 230V-ot. Ez is probléma, hogy hogy a rákba lehet megoldani, meg milyen szakaszon... :S Ez a teljesítmény a 12V-os körre vonatkozik.
Köszönöm a linket, megnézem mindenképp!
No, ezeken is saját csatlakozó van. Nekem ez annyira nem tetszik, mert nem bízok meg bennük, meg nem tűnik úgy, mintha ne tudna elázni. :/
Kellene nekem egy UPS a miniserverekhez. Minden fixre van kotve a szekrenyben, preferalnek valami olyan megoldast amit be tudok szerelni egy DIN sines szekrenybe es nem tul nagy. Mit ajanlotok ?
(talan regebben volt egy link olyan 24V-os tapra ami akkut is tud tolteni es onnan aramot szivni ha epp nincs 230V, de nem talalom sehol, de tetszoleges alternativa is erdekel)
EPH - jah, mondjuk ez alatt en (lehet helytelenul) a vedofoldek/gepeszet/akarmi kozos pontencialjat szoktam erteni.
Loxone-nal eleg ha a tapok negativ oldala ossze van kotve, nem kell a 24V-ot vinni.
2V eses az nem sok (<1%), bosegesen jo a szivattyunak, a kozel 1kW-os teljesitmenyre is eleg a 2,5-es kabel. NYY-t huzz.
To szivattyu detto.
LED vilagitas: Ez a kerti vilagitas lesz ? 320W ??? Azt latni fogjak az ISS-rol is ;) En most vettem egy 100W-os tapot a kerti vilagitasnak, de kb vegtelen mennyisegu lampat tudok majd raagatni (innen: http://www.garden-lights.nl/ a site eleg szar de a lampaik jok) Egyebkent miert nem eleve a 12V-os kort viszed ki, a tapot meg tartod a szekrenyben ?
Kulteri/kerti szerelesnel arra kell figyelni hogy ne nagyon legyen a foldben kotes ha nem muszaj. Ha megis akkor csak specko cuccokkal szabad kotni (zsele toltesu kotoelemek)
Én már adtam is rá egy GECINAGY 1-est... :) Csodálattal nézem, ahogy minden újabb verziónál újabb felesleges köröket kell tenni bizonyos funkciókért. Ha tableten két oszlop lesz, akkor elmegy, de telefonon rendkívül elbaszott lett...
Aj, akkor nem úszom meg a metro alagút ásást... :/
A 24 V EPH-t arra értettem, hogyha mégis kerülne a tárolóba LOXONE eszköz, akkor az volt a szabály, hogy azonos potenciálon kell lennie, mint a többi eszköz, ezért vinném tovább a betápját.
Ez a kalkulátor megvan, csak, hát az adatok...
Ez az öntöző szivattyú:
230V.1 50Hz I-4,1A P1-0,96kW
12 uF-450V IP-44 2800 min-1
ASPRI15 5M
Nyilván a szigetelés, és fordulatszám ebben az esetben nem érdekes. :)
230V 4,1A -> A táblázat alapján kb. 2 V az esés 2,5mm-es kábel esetén. Az oké?
A tó szivattyú pedig 230V /50 Hz és 140W, vagyis 0,6A, jól látom? Ide meg pláne elég a 2,5-es kábel, sőt....
A világítást LED-del oldanám meg, ehhez kell majd egy 12V-os táp, amihez a 230V-ot viszem. A 320W-os táp emlékeim szerint 1-2A-t vesz fel, vagyis akkor ide is oké a 2,5-es kábel?
Mire kell figyelni, mint lehet elcsúszni? KNX-es kábelből is van földkábel? :)
Nalam az ontozoszelepek 1,5-es NYY-vel vannak kotve, talan 20m a max tavolsag (24V AC szelepek)
Szivattyunal mar erdekesebb a kerdes, oda mindenkepp vinnek valami combosabb vezeteket (2,5-es NYY)
> Ha az EPH miatt vinnék 24V-ot az esetleges LOXONE eszközök miatt, akkor oda mekkora kábelt kellene húznom?
Ezt a mondatot nem tudom ertelmezni. Mi koze az EPH-nak az alapbol kettos szigetelesu loxone eszkozokhoz ? Illetve ha mar 24V-os tapot viszel loxonnak az pont ket vezetek, 24V + GND.
Loxone eszkozoket tartsd a szekrenyben, ne vidd ki terepre (foleg ne a kertbe :) Jo az ugy ha kihuzod a vezerelt koroket (nalam is igy van megcsinalva)
Foldbe pedig foldkabel valo, NYY es variansai, van belole jelkabel is, annak is valami hasonlo a neve.
Ha androidos vagy tölts le egy feszültségesés kalkulátort amivel ki tudod számolni mekkora kábel kell, ha iPhones-od van akkor sajnos ezt buktad, arra csak facebook van :-D
30 m-es távolság esetén számíthat a vezeték keresztmetszete öntöző szivattyú és tó szivattyú esetén? Világítási áramkör, és 24V-os szelepek esetén? Nem mindegy, hogy 1,5-es vagy 2,5-es kábelek garmadáját kell terelgetnem... :/
Ha az EPH miatt vinnék 24V-ot az esetleges LOXONE eszközök miatt, akkor oda mekkora kábelt kellene húznom?
Sajnos ez egy utólagos megoldás, így egy helyen maradna minden LOXONE eszköz, és a vezérelt körök lennének az elmenő körök. Az eszközöket nem vinném távolra, mert nem tudnám kihasználni ott őket.
Eddig 13 elmenő köröm van és csak remélem, hogy a 150-es lyuk elég lesz, amit fúrni kell a betonszabónak...
A 3x2,5-es földkábel elég vastag, a sima jelkábel esetén a gumikábel való földbe?
Sajnos három fűtés elosztóm van 4-9-8 körszámokkal a 4-es nem gond felette van egy elektromos elosztó doboz van benne 6 szabad relé kimenetem (2 UTP egy 3 eres MT van hozzá behúzva).
A 9-es osztóhoz kellene vinnem jelet van 2 UTP és egy 3 eres MT kábel behúzva. A 9 kör 4 helységhez tartozik így csak 4 kimenet kell a többit sorba kötözgetem. A 8-as osztóhoz egyenlőre nem tervezek szabályzását. Ezért gondolkodtam a 24 V termofejeken.
Az Intelligens helységszabályzás automatikusan tanulja a padlófűtés tehetetlenségét? Vagy be kell állítani neki valamit? Vagy az elmúlt egy hét alapján tanul? Hogyan működik nem találtam semmit róla a neten?
1-Wire hőmérőket szeretnél elhelyezni a szobákban a padló hőmérsékletének a méréséhez. A nagy kapkodásban viszont elfelejtettem nekik külön védőcsövet behúzni. Szerintetek betehetem abba a védőcsőbe ahol a konnektor (230 V) kábele is megy? Okozhat ez valami anomáliát? Vagy mindenképpen új, független védőcső ajánlott?
Loxone relay extension-re lehet kötni 24 V-os eszközöket?
Azon gondolkodtam, hogy az osztógyűjtőkre 24 V-os termoszelepeket teszek mert UTP kábel van kihúzva és macerás a kábelcsere most hogy minden be van kötve.
13-db 24 V termoszelep(Siemens STA73HD)+1 db relay extension olcsóbb min 13 db 0-10 V szabályzású termoszelep(Siemens STA63) analóg kimenetre kötve. Még marad is szabad kimenetem is a hiányzó redőnyöknek.
Nem. Tokmindegy milyen celra hasznalod, foldkabel kell (ami birja a tartos vizet / elasast). Ha CAT7 akkor abbol kell foldkabel, ha riaszto akkor abbol. A mezei belteri kabelek elrohad(hat)nak egy ido utan.
PS: Nalam is sima riaszto / ethernet kabel van huzva symalen-be, szal majd meglatjuk mennyi ido utan lesz problema. Erosaram elvileg NYY (foldkabel). A villanyoszloptol huzattam egy telefon + coax kabelt, azok viszont foldkabelek, ennek megfeleloen basztak vedocsobe huzni :)
Köszönöm az információt! Akkor erősáram esetében földkábel, minden más esetben pedig az, amit a rendszer megkíván? Tehát CAT7 SFTP, vezérlőkábel, riasztókábel stb. mehet?
Ha földben viszel symalen csövet, abban biztos lehetsz,hogy egy idő után, ha nincs benne toldás akkor is állni fog benne a víz. Gondolom valami kondenzáció miatt. Innentől kezdve Te döntsd el, hogy mit fűzöl bele. Egy ideje csak kábelt húzunk (MT , Nym) földbe, nyugodtabban is alszom.
Akkor k**** gyorsan foglalkozzatok az én kérdésemmel is bakker. :) Megint beírok valami, aztán más egy kérdéssel válaszol az én bajomra és azon a szálon megy tovább a fórum...
Annyit tudtam meg így hirtelen a buszról, hogy valószínűleg mindegy a topológia, csak a központtól mért távolságra van korlát, amibe viszont bőven beleférek. Ami nem tetszik, hogy a telepítő sima riasztókábelt használt buszkábelnek. Csavart érpárra kicserélni most már jókora szívás lenne, úgyhogy remélem a címzés megoldja a dolgot...
Ezeken nagyjából túl vagyok. Kivéve, hogy a modulom már nem garis sajnos.
B4ndyTA köszi a felajánlást, ha nem jutunk dűlőre mindenképp keresni foglak!
Az a gyanúm, hogy DSC oldalon vmi nagy elk***ás van. Hétvégén megpróbálom átnézni a busz kábelezést, meg a programozást. Mondjuk azt se tudom, hogy kellene lennie a busz topológiának. A 1864 központhoz külön kábelen van 2 billentyű (egy sima meg egy komolyabb), a dobozon belül 2 zóna bővítő meg az it100. Na ez tuti vmi lánc-csillag topológia kombóban leledzik, ami nem tudom mennyire egészséges.
Hirtelen rákeresve olyat olvastam, hogy az IT100 meg a billentyű nem lehet azonos címen. Ez kicsit ellentmond azzal amit mindenki mondott, hogy csak felteszem a buszra és működik, nem kell programozni semmit...
- kabel csere, esetleg arnyekolt kabelre (ha ilyet hasznalsz akkor az egyik oldalon foldeld le az arnyekolast, ellenkezo esetben sokkal tobb zavarjelet osszeszed mint az arnyekolatlan kabel)
- kommunikacios modul garis csereje (esetleg a forgalmazo befenyitese hogy paradox-ra valtasz ha nem oldjak meg)
Ha Symalen csőbe viszek kábeleket házon kívül földbe, akkor nem kell túlbiztosítanom MTK vagy földkábellel, behúzhatok normál tömör vezetéket, is, nem? Doboztól dobozig megy, amik beltérben vannak.
Kellene egy kis support, mert megőrülök. Loxone-DSC IT100 kapcsolat időnként leakad. Megy pár napig, aztán off. Villog rajtuk a megfelelő LED, látszólag ok. Ha az rs232 extensiont indítom újra semmi, ha az IT100-at, rendben jön. Valami ötlet, hogy mitől lehet ez? Nagy köszönet jár érte! :)
Ez 5-24V-os és le vagyok nyűgözve a minőségétől. A hétvégén ki is próbálom, szerintem rendelek még, és a 4 csatornás, 5A-es verzió is felkeltette az érdeklődésemet, ott eleve felkészítették négy sima fehér LED/LED szalag fogadására is, önálló + - csatlakozásokkal...
... nem az lenne e legegyszerűbb, ha növelem a tápfeszültséget? Megmérem terhelés alatt az adott köröket, és annyival magasabb tápfeszültséget kapnak, amennyivel kevesebb lesz a végponton. Értelemszerűen a hasonló távolságra levő körök kerülnének egy vezérlőre.
Ez általában azt jelenti, hogy olyan mint a régi spot tápok, ott meg volt adva egy minimális áramerősség, az alatt nem indul be a táp, de már rég nem láttam ilyet.
Sajnos általában még a drágább dimmerelhető LED spotok se úgy működnek mint egy sima LED szalag, általában a legtöbb 10-20%-ig meg se mukkan.
Sajnos ez 20%-os veszteség... :/ A 220V-al jobban járnék, de lehet a trafókat is cserélnem kellene, mert a múltkori beszélgetés még mindig nem világos. Adott a 150W-os Halotronic, amire az OSRAM azt írja, hogy min. 50W a terhelése, de én 2x13W-os LED izzót hajtok meg róla. Akkor most ez 50W-os mindenképp fogyaszt, vagy ez túl kicsi terhelés neki?
A 24V nem zavarna, de még 12V-os LED izzót sem találok AR111-ben, ami 4000K-es és 40 fokos, valamint nem 20000 Ft. A próbaként használt OSRAM LED-ek csak 25 fokosak, ami nagyobb térnél nem tetszik.
Gyakorlatilag ebben a helyzetben előfordulhat, hogy egy helyiségben különböző intenzitásúak lennének a lámpák, mert van ahol kettő, van ahol négy van egy körön?
1. Nem épp egy elegáns megoldás az ébresztő órával indítani a redőnyöket de persze azzal is megoldható. Az ébresztő óra QTa kimenetét kösd a redőny Cu bemenetére
3 A 0-10V-s mozgatók nem olcsók, de amúgy is helyette inkább a Loxone Tree -t ajánlanám, abban léptető motor van, ezért az üzemeltetése olcsóbb . pl a zselés szelep átlagosan 3-4W-ot fogyasztanak. ha összeszámolod mennyi van egy osztón....
Ha 24V-os rendszert használna,akkor fele akkora lenne az áram és a feszültség esés is,relatív pedig még jobb lenne a helyzet, hiszen nagyobb feszültségből kevesebb esik a vezetékre. Valamiért nekem mégis úgy tűnik, hogy általában kerülik a 24V-os rendszereket. Valóban így van ez, és ha igen, akkor mi az oka?
Rendeltem egy 12 csatornás, csatornánként 5A-es DMX decodert, DIN sínre pattintható verzióban az Aliexpress-ről... :)
Igazából elbizonytalanodtam, hogy ebben az esetben kell-e nekem a LOXONE Dimmer, pláne, négy darab. A világításhoz mindenhol 3x1,5-es kábel lett lehúzva, rendszerint kettő 75W-os halogént táplálva, a lámpa felett levő trafóval.
Az új felállás szerint elvihetem a dimmelt 12V-os, kérdés mennyire jó ötlet ez? Van ahol négy szpot van egy körön, és az OSRAM LED nagyjából 13W-os. Technikailag belefér, de nem tudom mennyire kivitelezhető. A távolság szerintem maximum 30 méter lehet, de az is előfordulhat, hogy csak 20 méter.
Két kérdésem lenne. Hogyan tudom beállítani, hogy a motoros redőnyeimet automatikusan húzza fel a rendszer? Próbálkoztam az ébresztő óra modullal, de azzal nem sikerül, lehet csak rossz kimenetére kötöm a redőny Cu bemenetét. :L
Leeresztés napnyugta impulzussal megy, felfelé napkeltével megy, de nem biztos, hogy akkor akarok felkelni mikor a nap kel J
A másik hogyan tudom a 1-wire hőmérők eddig rögzített adatait törölni?
Osztó gyűjtőkre szeretnék szelepmozgatókat, 20 db kellene milyet javasoltok? Elfogyott a relé kimenetem, de az összes analóg kimenet még meg van, így olyan kellene ami analógról vezérelhető!
Néztem a Siemensnek a STP63 szelepmozgatóját de az túl drága valami olcsóbb kellene.
Szeptember 26-án naaagy változás lesz a Loxone App és a Config terén... Kicsit aggódom, még mindig nem érték el az első Loxone App kezelési minőségét, hiába tud többet. :/
Remélhetőleg a Config újítása nem köti meg a kezünket a nem Loxone eszközök használata estében.
Igaz nem iPad, de én Androidos tableteket használok. Mindegyikhez van gyári tok, aminek az egyik fele egy műanyag bölcső, ezt rögzítem a falra, vagy a kimart bútorba majd. A töltőkábel itt is látszik. Annyira nem zavart még, mint amennyi energiát felemésztene az eltüntetése.
Loxone Configban hogyan tudom azt beállítani, hogy ha van 2 világítási képem (1 Este, 2 Éjjel) mondjuk a közlekedőben, akkor este az 1-es kép kapcsoljon be a mozgásérzékelő jelére, de este 10 után éjjel a 2-es képet kapcsolja be automatikusan?
Lenyeg hogy a CAN buszon egyenranguak a node-ok (multi-master), vagyis a 1wire ext is ugyanaz mint a rele vagy a sima extension. A limitaciot a cimzes es/vagy a busz forgalma hatarozza meg (loxone-nal valoszinuleg ez utobbi)
A loxone doksiban azt írják, hogy egy miniserverre 30 extension kapcsolható, melyek 492 bemenetre és 372 kimenetre kapcsolódnak.
Miniserver Performance
The Miniserver was designed for a single family home, but it keeps plenty of capacity in reserve. Up to 30 extensions can be connected to a single Miniserver which translates to an extra 492 inputs and 372 outputs.
... generáltál egy nem létező kérdést, és meg is válaszoltad. :D
Nem keverte össze az 1Wire-t a LOX Bus-szal. :) Számára csak az a kérdés, hogy a DMX, 1Wire, Air Base bővítő megegyezik-e a Dimmer, Relé, vagy Extension bővítővel? Meg, központi kommunikáció miatt. Az, hogy az adott bővítő milyen feladatot lát el, annak nincs jelentősége. Bármilyen LOX Bus-on kommunikáló eszközből lehet 30 darab egyszerre a bus-on.
Amit a miniserverre kothetsz az CAN buszon kommunikalo extension, ebbol lehet 30. A te szohasznalatoddal elve "extension szeru extension" (nem tudom a szabvany mit ir hogy mennyi aktiv eszkoz lehet egy buszon, szinte biztosan nem 30, de gondolom rahagyassal dolgoznak).
A 1Wire egy teljesen mas busz, az a 1Wire extension-bol indul, azon kell megnezni (vagy esetleg a Texas doksiaiban) hogy hany 1wire eszkoz mehet egy bus masterre.
Még az zavaró egy kicsit, hogy nem teljesen egyértelmű, hogy extension jellegű extensionról ( :-D ) ír vagy általánosságban. Arra gondolok ha pl 40 db 1-wire extensiont szeretnék rátenni az egyenértékű-e 40 db relé extensionnal?
Az androidos Loxone app másnak is "lassan" indul? Zöld képernyő (2 mp) -> fehér képernyő (2 mp) -> Kedvencek Egy gyári, szoftverileg karbantartott közép-csúcs kategóriás Samsungról van szó. Az alkalmazás optimalizálás ki van kapcsolva a Loxona app-ra.
Ehhez képest iPad-en, PC-n (böngésző) csak 1 villanás az egész.
... szerintem azzal, hogy drágább lesz a LOXONE, mindenki megpróbál olcsóbb forrást keresni, ami egy ideig tartható, de nem gondolom, hogy magán az eszközökön akkora hasznod lenne, hogy megérje önmagukban értékesíteni ezeket. Feltehetően itt a kapcsolt szolgáltatással együtt célszerű eladni. Gondolok itt a teljes ház modernizálására, és a rendszer programozására. Abból a szekrénnyi eszközből nem fogsz meggazdagodni, ellenben minden hülyeséggel téged fognak hívogatni. :)
Simán megéri! :D
Meg ugye folyamatosan azon megy a matek itt is, hogy hogyan lehet kiváltani pár LOXONE eszközt olcsóbban...
Én nem igazán akarom kiváltani, de nem szeretnék fél milliós IP kaputelefont (640x480 rulz!), meg félmilliós Music Servert, de most szerencsére ezek ára is emelkedik! ;)
Az ajánlásnak külön örülök, köszi! :-) A belmagasságom kb. 3 méter lesz álmennyezet után :-) A folyosó/előszobámra gondoltam az kb 2 méter széles és 5-6 hosszú, ott jól mutatna 1-2 csíkban :-) Néztem, hogy van belőle ilyen tükör fólia is, az is elég király lehet mondjuk nappaliban vagy fürdőben :-)
Plafol.hu, többen is foglalkoznak vele, de ők rugalmasak voltak. Nagyobb felületen lesz egy kis forrasztási csík, de ha nagy a belmagasság, akkor nem látszik.
A nem világító sorok azok RGB LED-ek, a többi 6000K-es fehér. A fólia kb. 50%-ot levesz, ezért célszerű erős LED-et választani. Trafót ne tegyél a fólia alá, én a LED-ekből is vízállót tettem fel. Biztosra megyek.
Lezárás után. Együtt világít a fehér és az RGB is.
Nah, egyreszt a CIB bek*******, mi is ott voltunk, valtottunk. Nem mondom hogy a legszarabb bank magyarorszagon mert eleg nagy a verseny ezert a cimert, de lassuk be elegge elokelo helyen vannak ;)
Masreszt azert szerencsere a netes fizetes nem ennyire vadnyugat, a webshop nem tud semmilyen kartyaadatot (ha esetleg olyat latsz hogy a webshop bekeri ezeket az adatokat es nem valami netes payment provider akkor azonnal hagyd ott az egeszet)
A civil számlámhoz van webkártya, de ha arról utalnék nehezen tudnám lenyomni a könyvelő torkán. :-D Magán rendelésekkel semmi gond, próbálj meg egyszer cégre rendelni. A CIB 1100 Ft-ot kér csak azért az e-mailért, hogy átutalta a pénzt.
Az egy olyan mennyezeti megoldás, ami az adott helyiséget körbeprofilozva lehetővé tesz egy akármilyen színű, mintájú fólia kifeszítését. Esetemben fehéret. Ha felkapcsolom a LED-eket, akkor az egész mennyezet világít. Vízálló, szükség esetén visszabontható.
... túl sokat ülsz a net előtt... :) Van olyan lehetőség, hogy webkártya, ami egy virtuális bankkártya, annak minden paraméterével, de külön tudod kezelni a rajta levő összeget. Nálam ez van összelinkelve a PayPal-al, az AliExpress-el, a Gearbest-tel, stb. Nagyjából tizenöt éve vásárolok a neten külföldről mindenféle dolgot. Eddig kétszer fordult elő, hogy valami nem jött meg. Jeleztem, kivizsgálták, visszautalták a pénzt. Az egyik eBay volt, a másik AliExpress. A Gearbest garanciába is intézett már tabletet, az éppen úton van vissza, az utolsó rendelésem egy XIAOMI robotporszívót, meg ÁFA és VÁM nélkül a kezembe nyomta a DHL. :) Ugyanakkor, a 140 Eurós tableteket meg pár apróbb dolgot vámkezelték. A nagyon apró dolgok házhoz jönnek egyből. Valaki linkelt egy táblázatot, 150 Euro fölött foglalkoznak érdemben a dolgokkal. Kivétel a DHL, az mindenre rátesz 6000Ft-ot... Ezért az akciós XIAOMI okosmérlegem 25 helyett 31 ezer Ft lett. :) Nem mindegy ki hozza be!
Nyilván, ha kutyás MILF pornóra használod, akkor talán jobban ki vagy téve a szélsőséges dolgoknak, de ugye itthon sem veszel csirkét, a TESCO mögötti Lada csomagtartójából. :)
A bankkártyával való fizetés meg annyira biztinságos mint a VIII. kerben éjszaka 1 000 000 kivenni egy automatából. :-D A bankkártyás fizetésnél minden adatot felviszel amit arra használ később bárki amire akar. Hazai cégtől még csak csak rendelnék, de külfölditől sose .Céges kártyán azért nem 30 000 Ft szokott lenni, eléggé fájna ha valaki később megdézsmálná.
Sok országban nincs annyira szabályozva webáruhzak működése mint nálunk. Ha csinálok egy Alis oldalt amin nulla árréssel elkezdek árulni egy rövid ieig valamit, majd bezárom, és elkezdem felhasználni a begyűjtött kártyaadatokat. Nem hiszem, hogy bárki is kiutazna Kínába pereskedni ha lepattintanának egy kis aprót a kártyájáról.
Nekem csak a lépcsőn van 36 csatorna... RGBW-vel számolva nem olyan nehéz összeszedni. Minden helyiségben hangulatvilágítás, a szoba méretétől függően szakaszokra osztva. ZuhanyWC Csak LED, feszített fóliával. Nálam az utolsó felmérés óta 120 DMX csatorna lesz, a LOXONE csak 128-at tud címezni egy bővítővel. :)
52? :D Még a kávéfőző is DMX-re kapcsol, vagy mi? :D Terveim szerint lesz kb. 4-5 világítás kör a konyhában (ami étkező is), kiváncsi lennék, hogy jött ki 52 csatorna :D
A minimum feszültség kb. 50V, de a dimmelhető v-tac spotok még nem kapcsolnak ennél az értéknél. Ettől függetlenül a dmx dimmereket csoportokban reléztem, mivel minimális fogyasztásuk 0%-nál is van.
Csináltam már ilyet többször is, postával és szállítmányozó multival is, nem ezt tapasztaltam. Vagy csak ÁFA, vagy ÁFA és vám jöhet rá, összegtől függően,
10-15 meteren ha okosan kabelezel (kelloen vastag kabel, 1,5 de lehet inkabb 2,5-es) mehet a 12V is, viszont a 24V-os led csik nagy elonye hogy ugyanannyi amperrel dupla teljesitmenyt (igy led csik hosszt) tudsz elerni illetve a fesz eses is kevesbe szamit.
Az erositovel kapcsolatban igazad van, kb ennyi a dolog, arra kell figyelni hogy a teljesitmeny az erositon fog megjelenni, vagyis ha "terepre" akarod rakni az erositot akkor kell egyszer a betap vezetek plusz a vezerjel(ek). Azt is hallottam hogy egyes olcsobb erositok nem tudnak teljesen 0-ra leszabalyozni es meg kell oket relezni kulonben folyamatosan egni fognak a led-ek.
Igazából azt szeretném elkerülni, hogy egy vezetékkel (DMX) körbe kelljen menni az egész lakásban (és azt is hogy több DMX vezérlőm legyen, mert az, az igazi pénzkidobás). Alapvetően a központ a lakás közepén lesz, ez könnyíti a vezetékezést, ezért gondoltam a DIN-es DMX-re. Nem sok tapasztalatom van 12V-al és távolsággal, így ezt majd körbe járom még. Igazából a 4A-es dolog áthidalható egy amplifierrel, ami potom összegekbe kerül (https://www.aliexpress.com/item/RGBW-led-aluminum-high-speed-power-amplifier-8A-4CH-DC5-24V-with-black-shell-for-rgbw/32770781448.html). Legalább is eddig ez volt a fejemben. A lakás amúgy 110nm (3 háló + nappali + konyha +fürdő + wc +kamra+ folyosó). Mivel a központtól legtávolabb talán a konyha van (folyosó vége) így most azt mondanám, hogy oda olyan 10-15 méteret kellene vezetékeznem nagyon max.
Először is, talán ma megpróbálom kideríteni pontosan milyen típusú az itteni CodeFon kaputelefon, meg hogy a belső "kézibeszélő" része hogyan van kábelezve. A cél az lenne, hogy a beszélgetést és a nyitást, valami úton-módon meg tudjam oldani a lakás bármely pontjáról, mondjuk a mobilomról, mint a ahogyan azt Loxone-os videókban is láttam.
Biztosan jo egy 12ch-es din felfogatasos 12v -os dmx, csak szamold bele, hogy ha 12v-os ledcsikot raksz ra, egyreszt csatornankent 4A fole nem mehetsz, masreszt tul nagy tavolsaggal se szamolj. En inkabb a fenyforras kozelebe tettem a kevesebb csatornas dmx-et és tapokat, minthogy majd egy ilyennel kelljen szivnom. Masreszt nagyobb tavolsagokon felejtsd el a 12v-ot.
@tfe_tng Igen, tisztában vagyok vele, hogy dimmelhető LED-es fényforrások kellenek, illetve LED szalagok hozzá, tele van vele a net, jelenleg is ahol csak tudok LED-et használok. :-) A terv az volt, hogy mindenhova LED kerül majd, így ezeket a dekódereket fel tudnám fűzni a Loxone mellett, és kihúzni a 12 és 24 voltokat, ahova csak kell.
@DkGrinder Köszi, így már értem kb-ra, hogy hogyan is áll össze ez az egész vezérlés oldalon. Láttam a nálatok lévő DMX dekódereket is, de amit linkeltem olcsóbb ;-) Mivel elég sokba lesz a lakás teljes körű felújítása tavasszal, próbálok spórolni (természetesen az ésszerűség határain belül), ahol csak tudok. Mivel tervezhető mikorra kell, ráérek neten megrendelni és várni rá akár egy hónapot.
Másik nagy kérdés, amire semmi infót nem találtam, maga a lakás amiről szó van egy 7. kerületi lakás a már megszokott CodeFon-os kaputelefonnal (ha valakinek nem ugrana be elsőre: http://www.gartaitel.hu/kepek/Codf.kp.kics.fk..jpg). Van szerintetek valami lehetőség arra, hogy ezt Loxone alá behúzzam? (Beszélni mondjuk mobillal, illetve kinyitni mobilról, így nem kéne az előszobához mászkálni) Tudom, hogy tud ilyet a rendszer a kérdés, hogy ezt milyen módon és milyen felxibilitással tudja. :-) Köszi!
Ha gondolod nézz körbe nálunk, többféle DMX dekóder tartunk 12V-230V-ig 3-8A/csatornánkénti áramig.
Ha egy dmx dekódert beléptetsz a buszra egy címen, az annyi csatornát "foglal" le amannyi kimenete van.
pl. ha egy 4 csatornás rgbw dekódert beléptetsz 50-es címmel , az 50-53-ig lesz címezhető. Ha pl. sima 12v spotokat akarsz rákötni. akkor csak annyi változik, hogy a configban nem egy DMX aktor RGB és W-t húzol be hanem négy darab DMX kimenetet és aíy minden csatornát külön tudsz meghívni.
Mindket DMX vezerlo amit linkeltel DC (egyenaramu), ezekkel led szalagokat tudsz vezerelni esetleg egyenaramu, kisfesz (12-24V-os) egyeb led fenyforrasokat. A 4 csatornassal 4 fuggetlen aramkort is tudsz vezerelni _ha_ az egyes csatornak fuggetlenul cimezhetoek DMX-el (gondolom igen, szoval ez valoszinuleg mukodni fog). Annyi a megkotes hogy 4A-es csatornankent, vagyis 12V-on max 48W-ot tud vezerelni (ez led szalagbol eleg hamar ossze tud jonni) A linkelt egy csatornas joval tobbet bir.
Sima teszkos dimmelheto led izzot nem tudsz ezekkel vezerelni, annak 230V valtoaram kell (adott esetben egy 230V-os dimmerrel megfejelve amivel tudsz fenyereot szabalyozni)
Továbbá még nem teljesen tiszta nekem ez a DMX-es dolog, tavaszra van tervezve a nagy felújítás, addig olvasgatok... :-)
Az előbbi egy négy kimenetes amivel RGBW-t meg tudok vezérelni, ez tiszta sor, erre hoz a gyártó példát. A második egy egy kiementes eszköz, amivel tudok mondjuk egy led fényforrást dimmelni, ezt értem. Viszont ami nem tiszta, hogy az első is köthető és vezérelhető, úgy, hogy több környi fényforrást, (mondjuk dimmelhető ledes izzókat) rakok utána RGBW ledszalag helyett? És ha igen, azt hogyan kellene vezetékezni?
>> Egyebkent azt irja hogy duplan kell betaplalni, erre gondolom nem art figyelni <<
Ezt hol írják? Nem lehet, hogy félreértelmeztél valamit? Érdekesnek találnám, mivel a knx kábel 500mA-ra van tervezve. Ez a kapcsoló felvesz 20mA-t. Még nem találkoztam knx eszközzel, melyet nem egységesen kellene megtáplálni ....
De bizony összemérhető, mert az átlag knx kapcsolók fogyasztása 0,1-0,2W. Ez a kapcsoló 0,6W-t fogyaszt (katalog). Így számolhatsz pontosan, hogy adott knx vezeték szakaszon, hány W-os fogyasztásod lesz. Adott knx vezetékre max 500mA a megengedett áram. Ezekből kiszámolhatod, hogy egy cat6 vezetékre mennyivel csökkentett terhelés adható és így hány knx eszköz köthető rá.
Ne parázz el fog menni cat6-on! Van egy ház, ahol nekünk is cat5-t húztak és megy a rendszer jól. A ház 4 szintes és a leghosszabb kábelhossz kb. 35-40 m. Igaz nem ilyen kapcsolók vannak rajta, de 8 visszajelző led és háttérvilágítás non-stop világít rajtuk.
Utána néztem, és az eszköz megkívánja a 0,8mm keresztmetszetű vezetéket és a Cat6 az 23awg, ami csak 0,58mm keresztmetszetű. Nézd már meg kérlek, hogy 5 perc nyomogatás után nem melegszik a cat6 kábel?
Csak azért kérdem, mert nálam is le van kábelezve a ház egy része cat6-al és lehet feldobnék belőle pár helyre, ha bírni fogja a kábel. Igaz, azt is írja, hogy 0,6W -nál kevesebb a teljesítménye 30V-on, ami ugye elenyésző áramerősség a maximum megengedetthez képest.
Valami hasonlót kerestem eddig, bár knx nem volt betervezve, de ezt mással úgy sem tudnám megoldani (előkábelezés miatt kellene tartanom az egy érpárt, plusz felszabadulna pár DI is, amivel így is szűkölködöm). Különben egy link az adatlapjáról engem is érdekelne.
Kinai cucc vagy valami nevesebb gyarto ? Sima 65-os dobozba megy ? Sorolhato ? Elnezve a kepeket gondolom kulon keret nem kell ra, ergo meglevo design-ba nehez illeszteni.
Esetleg egy link mondjuk az adatlapjara ? Vagy ETS definicios file ? :)
A legfrekventáltabb helységekben lesz dimmer spot, rgbw, audió, stb. szóval ez a kapcsoló leegyszerűsítené a dolgomat. Bár már megoldottam, egy sima billenő kapcsolóról 4 fényforrás vezérlését ami vegyesen lehet dimmer és nem dimmer is vegyesen, hosszú és rövig kattintásos módszerrel.
Félreértetted, nincs emelt hang, a fórum azért van, hogy kérdezz. De mikor kaptál választ, akkor miért kezded boncolgatni azt, hogy a loxone egy "egyfajta sz. gép" és linux console paranccsal le lehet állítani a windows-t? Nem találom az összefüggést.
Még egyszer köszönöm Mindenkinek a segítséget! Kérem, senki ne vegye magára a kíváncsiságom! Megfuttattam egy kérdést (amit elsőre nem sikerült jól kifejtenem, ezért elnézést kérek), páran válaszoltatok, vettem a lapot, elfogadtam. Szükségtelen érzem az emelt hangot.
the_tng:
Nem, tényleg nem fogom kirántani a konnektorból a gépet! :) Hogy jelen esetben miért nem altatom x idő után a windows-t, az egy hosszú történet, nem ide tartozok, de köszönöm az érdeklődésed! :)
Akkor leegyszerűsítem a választ, nincs jobb megoldás az UDP-s verziónál és nem is lesz, se nekem se másnak! A loxone egy célhardver, nem arra készítették, hogy winfos-os serviceket vezérelj vele.
Két féle lehetőség van, ha szoftveresen akarod kikapcsolni a gépet, vagy udp parancs vagy http post, és kész, mindkettő verzóhoz kell windowsos service, felesleges tovább agyalnod rajta. Ezért írtam, hogy maradj az UDP -s verziónál, mert az egyszerű és gyors.
Felreerted a problemat, itt nem az otlet hianyzik, azt mar kaptal harmat. Messze a legelegansabb a relezett konnektor ;)
Nem ertem miert a loxone oldalrol fogod meg a kerdest, miert nem allitod be a windows-nak hogy x ido inaktivitas utan aludjon el vagy kapcsolja ki magat ?
Persze, természetesen én se húznám ki az áramot a sz.gép alól! :)
Az általad is linkelt "remote shutdown" teljesen jól működik PC és PC között (linuxról pc felé is megvan a megfelelő command line parancs), és mivel a Miniserver is egyfajta sz.gép, amin fut valamilyen rendszer, ami amúgy jól kommunikál többféle "nyelven", egy kicsit még bizakodok ebben a megoldásban.
Ehhez képest az UDP egy kis kerülő, de ha nem kapok jobb ötletet, akkor az lesz a megoldás, amire elég egy pár soros UDP figyelő service.
Persze az Eventghost nagyon jó program, de jelen esetben ágyúval verébre megoldásnak érzem. :)
A LOXONE tud digitális és analóg jelet adni, meg relét kapcsolni közvetve vagy közvetlenül. Ezekkel a PC nem tud mit kezdeni. Meg nem fogjuk szakítani a tápellátását, ugye... :)
Marad a UDP-s parancs, amire meg ott az Eventghost. Szerintem attól egyszerűbb nemigen lesz.
Más megoldásod külső program vagy eszköz nélkül a LOXONE-nal direktben nincs. :P
Az volt az elgondolásom alapja, hogy van itt 12+1 hozzáértő loxone-szaki :) , akik már évek óta, sok rendszernél használnak egy jól bevált, egyszerű "parancsot" erre. Pl. a felhasználó elmegy otthonról (beriaszt), és ezzel lekapcsolja az eszközöket (hifi, fogkefe, PC-k, stb.)
Mint Te is linkelted, alapból lekapcsolható távolról a windows-os gép. Ez eddig tiszta sor. Viszont a loxone oldalát egyelőre nem ismerem, nem tudom, hogy melyik blokkal milyen parancsot hogyan kéne küldeni a windows felé. Erre vártam, várom, ha van valakinek megoldása. Persze a gugli a barátom, és biztosan sikerül megoldanom, de ha nem szükséges, akkor nem találom fel újra a spanyol viaszt. Főleg, ha már itt van ez a fórum! :)
... egy olyan háttérben futó service, ami az adott parancsra lekapcsolja a gépet? :D Mert a többi is ilyen. LOXONE-nak ehhez semmi köze, nem értem miért ragaszkodsz hozzájuk. Az egyik egy célhardver, a másik meg egy PC, annyi köztük a kapcsolat, hogy a konfigja a PC-n fut, meg esetleg a webes felület, ha onnan akarod elérni.
Csak úgy nem lehet lekapcsolni egy gépet. A LOXONE sem fogja. :)
Ezt is köszönöm! Már én is megtaláltam, a gugli az én barátom is! :) Továbbra is arra vagyok kíváncsi, hogy Loxone fronton van-e erre valami elegáns (gyári) megoldás.
Global Price AdjustmentJust a reminder that as of 1st August 2017, there will be a worldwide price increase of 2.7% across most of our products. This is to account for increases in production costs and fluctuations in exchange rates that have affected our component sourcing and manufacturing.
Of course, our support and our entire software is still available free of charge. The prices for our training courses are not affected by this adjustme
Ez alapján annyira nem vészes az emelés. Majd meglátjuk itthon mennyi lesz belőle.
Ha már sz.gép állapot lekérdezés. WOL-lal bakpcsolom. Ping blokkal figyelem az állapotát. Tudtok ajánlani valami elegáns megoldást windows-os (win7-es) pc leállítására loxone-ból?
Nyilván nem a devizamozgások miatt van, akkor napi szinten változna az ára. A nyersanyag árakban és a gyártási költségekben kell keresni a számokat. Ebben a szegmensben (is) meg kell fizetni az alkalmazottakat, mert hiába vagy ügyes, ha nincs stabil munkaerőd, ami mostanság eléggé ingoványos terület.
Mondjuk egy minimális emelést meg minek kommunikálnak, gondolok itt 2-5%-ra. Nyilván a telepítő jó, ha tisztában van az árakkal, de komolyabb céges sem szokták bejelenteni ezt előre. Augusztus előtti rendelés x ft, azt követő meg 2x. :)
Sajnos én nem most szándékoztam ezzel foglalkozni, így a szükséges összeg is mára van ütemezve, viszont az áremeléssel olyan szegmensbe kerül az ára, ahol lehet van/lett volna racionálisabb megoldás is. :/
Ellenben akkor neked konkrét árlistád van már PDF-ben. Minden terméket érint, vagy a kis gecik a Tree-s eszközök árát kevésbé a többit meg durván felvitték? Így elősegítve és szépen bezárva a nyitott rendszerüket... Nem lepődnék meg.
Nem teljesen értem, hova ez a nagy emelgetés, eddig sem tartozott a kedvező árú termékekhez. Gyakorlatilag egy Phoenix ILC-vel olcsóbban össze lehet rakni bármit, vagy ha egyszerűt akarok, akkor Eaton easy. Értem én, hogy felkapott lett, de azért még messze van a népszerű, szuperjó cucctól.
A problémám a gyári szélsebesség mérővel kapcsolatban az, hogy az miniserverre nem kapcsolható a pwm miatt, csak extensionre, nálam meg nincs extension.
... a németet nem értem, de ha 12V-os, akkor nem valószínű a fűtés ami fontos volna. A szélsebességmérő meg 0-5V-os, ez nem ad impulzust, csak feszültséget. Ha a maximum kb. 116km/h és 5 V, akkor a minimális sebesség az 0,03V lenne? Nem vagyok tengerbiológus, de ha messze van a LOXONE eszközöd, akkor ez még mérési hibának sem jó. :) Én maradok az impulzusos verziónál, de nem látom, hogy LOXConfig-ban van-e szélirány bemenet bármelyik blokkon-e?
Én másfél éve rakom össze a configot és elviekben kész vagyok. A ház 50%-ban van kész, a kábelezés 15%-ban. A gyakorlati kiépítés csak most fog elkezdődni. Fontos volt először a configot összerakni, hogy lássam mi hogy fog működni, így igazítottam hozzá a kábelezést, így biztos, hogy nem fog kimaradni semmi (remélem). Semmi kedvem utólagosan falat vésni, mert véletlen kimaradt valami. Így is hagyok vak vezetékeket az utólagos ötleteknek :)
Egy tanács minden leendő LOXONE ügyfélnek! Tessék megnézni a LOXConfigban, hogy az eltervezett és megálmodott dolgok valójában milyen funkcióblokkokba köthetőek, ezzel megspórolva a kínlódást, hogy milyen kábel kell, meg mennyi.
Nekem ez most villant be, és nem foglalkoztam vele, mindig csak maga a funkció érdekelt, de, hogy ez pontosan a LOXONE oldalon hogyan csapódik le, azt mindenféle fórumokon halásztam össze. Nem mintha, most okosabb volnék. :D
Lassan lesz kanapém, meg nekikezdek az autóbeállónak, ezek után továbbra is éltetném a LOXONE fórum találkozót. :)
Mert nem sikerült nekik 40euro alatt szerezni olyat ami szélirányt is mér, így nem tudják 10x annyiért eladni, a 466euro így is sok azért a hulladékért.
Ráadásul ahogy olvasom a tapasztalatokat, azért az eső és fényérzékelőt időnként takarítani kell, ezért nem is tenném azonos helyre a szélérzékelővel. A szélérzékelőt, meg a ház tetejére szerelném, mert a széljárás érdekel, nem az, hogy éppen a ház mellett ilyen-olyan járatokban hogyan fúj. Az irányt miért nem méri?
Igen, erről már volt szó, mivel nincs visszajelzés, így meg van az esélye, hogy mindkét irányba fázist nyithat. A jelzésed alapján módosítottam a configot.
Abszolút igaz. Bár nálam még nem éles a rendszer, sőt még a falra sem került fel, de van arduino és rs485 relékártyázás. Viszont a külső illesztés csak a DI/DO miatt van. A DI most már az új Loxone DI-nek köszönhetően (nagy pofont a loxonnak, hogy 2017-re sikerült nekik összehozni egy DI extension-t) könnyűszerrel cserélhető és helytakarékos is, ami meg a DO-t illeti, idővel átcserélgetem Kmtronic-ról majd Loxonra (bár megemlíteném, hogy 14db outputért 10k/outputot kérni pofátlanság, visszajelzés ide vagy oda, főleg, hogy jelenleg van 132 kimenetem).
Csak úgy nagy általánosságban írtam. Nagyon sokat lehet tanulni a hibrid rendszerekből, nagyon építő jellegűek. De vigyázni kell az alkalmazásuk mértékével, és kivitelezőként meg kell próbálni elzárkózni tőle.
Persze ez nem egy öntöző rendszer esetén értendő, mert ha azzal gond van na bumm, itt a "létfontosságú szervekre" gondoltam.
Nem tudom ezt kinek irtad, de szinte 100% egyetertek veled.
Nalam egy kozep/nagy (igazabol nem tudom ez minek szamit) loxone rendszer van kiepitve (3 miniserver + ~16 modul), az egesz teljesen homogen, semmi kulso relekartya vagy hasonlo. Ontozorendszerre is keszultem, van 8db rele szarazkontaktnak kikotve az ontozorendszernek de kozben talaltam az opensprinklert es inkabb az lett a megoldas. Loxone oldalrol majd egyszer ha idomilliomos leszek megoldom az integraciot, de addig is teljesen jol mukodik es minimalis energia/penz befektetest igenyelt.
> Az RPi -t csak az ETH csatlakozo miatt vetted be a rendszerbe?
Nem csak, de szempont volt.
Tekintve hogy az egesz opensprinkler opensoutce python/C kod, ha kell belenyulok es hekkelgetem tovabb. Alapvetoen szeretem ha fuggetlen rendszerek fuggetlen vezerlessel mukodnek es ha kell integralom oket. Ezzel jelentosen lehet novelni a megbizhatosagot.
Nagyon át kell gondolni ezeket a buhera rendszereket.
Anno mi is telepítettünk hasonlókat, a mai napig hibátlanul működnek.
A cél az volt, hogy olyan emberekhez is eljuttassuk a smart-home élményt akiknek nincs rá elegendő anyagi hátterük.
DE !
Elgondolkoztam, hogy ez mekkora kiszúrás a megrendelővel.
Ezek a rendszerek egyedi kábelezésűek, külön kis technológiák összeillesztéséből jönnek létre.
Anno az én házamban is egy ilyen rendszer ketyegett, hibátlanul éveken keresztül. (Loxone+ arduinó+ Rs485+++++)
Azon gondolkoztam, ha holnap feldobom a bakancsot, és valami meghibásodik a gyerekeim itt fagynak meg a sötétben.
Mert ha a rendszer gyári Loxonos rendszer a feleségem keres egy szerelőt neten aki kijön, kicserél egy hibás eszközt és minden megy a maga útján tovább.
De ha meglát egy összeberhelt rendszer vagy otthagyja vagy azt mondja " egy elosztó bontás, egy építés kábelbeazonosítás új kábel behúzása szükség szerint....5 000 000)
Az egyedileg épített rendszert csak az tudja szervizelni aki építette. Ellenkező esetben annyit kell kifizetni szerelő váltáskor, hogy utólag visszagondolva olcsóbb lett volna egy gyári Loxonos rendszer.
A sors igazolta a félelmeimet, pár hónapja felkeresett egy fiatal balatoni hölgy akinek a férje telepítette a rendszert, de hirtelen elhalálozott.
Sajnos mi a nagy távolság miatt nem tudtuk bevállalni, de más igen.
Ha ők egy berhelt rendszert telpítettek volna nagy bajban lettek volna.
ON
Ami még fontos aki otthon magának épít rendszert, mindent szakszerűen dokumentáljatok, mert a kaszás lehet, hogy éppen titeket figyel !!!!!
Igen, a Pi verzioban csak siman ra kell kotni a szelepeket (persze 24V AC szelepek kellenek hozza). A panel ad aramot a Pi-nek is szoval eleg egy 24V trafo az egesz rendszerhez.
Az alap opensprinkler-bol (amihez nem kell Pi) letezik DC es AC verzio is.
Nem a mm pontos ontozes a lenyeg (nekem) hanem az hogy minimalis vizmennyiseget hasznaljon a rendszer (ergo ha eso volt aznap akkor nem kell annyit ontozni, ez par honap alatt be tudja hozni az arat a cuccnak siman)
Persze, ettől függetlenül utána fogok nézni a funkcióknak, mivel az öntözés még nálam is tervezés alatt van. Viszont egy 3-4 körös öntözéshez felesleges betenni/bonyolítani egy Rpi-vel, mivel itt egy kerti öntözésről van szó és nem egy csapadék mm pontos focipálya gyepéről. És mivel a legtöbben az árat nézik először, a udp relékártya + loxone config a legkedvezőbb.
P.S.: Ahogy nézem az alap kártyán 8 kimenet van? Ezekre a kimenetekre direkt mehet az AC motor?
Egyatalan nem tartom rossz otletnek hogy bizonyos rendszerek egymastol fuggetlenul mukodnek es integralva vannak. (ezek nem komponensek ahogy irod hanem fuggetlen rendszerek) Abban valoban igazad van hogy az integracio egy gyenge pont, viszont ha szet is esik akkor is tudnak egymastol fuggetlenul mukodni es az alapfunkcioikat ellatjak (decentralizalas elve, igy mukodik ugye pl az internet is)
Nalam pl a gepeszetet egy fuggetlen miniserver viszi, ha valami gond van a halozaton vagy a masik miniserverben akkor is megy a futesvezerles. Az erem masik oldala hogy a miniserver nem eppen egy szerver kategorias gep, relative egyszeru tulterhelni ha sok/bonyolult logikat implementalsz benne.
> de értem, hogy ezt olcsóbb megvalósítani
na igen, ha teljesen oszinte akarok lenni magammal akkor mire vegeztem ezzel a kis projekttel addigra kb 2db high-end hunter ontozovezero arat koltottem a dologra. Ott kezdodott hogy nem fert el a szekrenyben, vettem egy uj 120 modulosat es indult a lavina... ;)
Szerintem nem. Itt nem a relek a kritikus pont, hanem a funkcionalitas. Mire mindent implementalsz loxone config-ban a hajad befonod, opensprinklerrel a teljes folyamat (install, config, ontozoprogramok) osszerakasa kb 1-2 oraig tartott (tulnyomo resze az install volt, ontozoprogram kb 5 perc volt).
Persze lehet mondani hogy mar 345db-ot osszeraktal loxone alatt es megcsinalod par ora alatt a meglevo kodokbol osszemasolgatva, de a dolog egyreszt komplex lesz (novelve a hibazas eselyet), masreszt nem fog annyit tudni mint egy erre a celra, aktivan fejlesztett celszoftver az szinte biztos. (Hunter-t ismero kerteszek is csak hummogtek mikor mutattam nekik miket tud a cucc, kedvencem a locsolasi idok adjusztalasa a leesett csapadek fuggvenyeben amit netrol szed, illetve a napfelkelte/naplementehez kepesti relativ idozitesek, bar mondjuk ez utobbit loxone-al is eleg egyszeru megcsinalni)
A funkcionalitas / hasznalhatosag szoftveresen dol el, a hardver ala csak a "kiszolgalo" reteg.
PS: Semmi kozom az opensprinklerhez, egyszeruen arrol van szo hogy egy baromi jo kis cuccnak tartom amit szinte trivialis integralni a loxone-al.
A státusz is lekérdezhető ilyenkor, vagy csak parancsokat küldhetsz? Minél több összetevő van a rendszerben annál nagyobb szívás szerintem, de értem, hogy ezt olcsóbb megvalósítani. Meg attól, hogy valaki éppen eligazodik a LOXONE Configjában, nem biztos, hogy akar babázni más rendszerekkel is.
Zigbee eszközök integrációjával foglalkozott már valaki? Van egy ügyfelem, ahol állítólag a redőnyök Zigbee kompatibilisek, jó lenne integrálni Loxone-ba.
100EUR kornyeken van az opensprinkler Pi, amihez kell meg egy raspberry, igy a vezetekes ethernet is meg van oldva. egyebkent 150USD az meg mindig baratibb mint egy extension ara ;)
Az opensprinkler racionálisabb választásnak tűnik, lévén hogy 0 db. output áll rendelkezésre, a projekt egy extension beszerzéssel kellene kezdődjön...
... én maradnék egy és kapcsolat mellett. Sokszor pontatlan, meg lehet vihar lesz azon a területen, de pont én kimaradok, vagy pont jó időt mutat, közben meg esik... :)
Ez a levegoszivattyu egy kicsit overkill szerintem, illetve nem tudom milyen kompresszort talalsz ami kibirja a vizora aknaban levo kondiciokat (telen hideg, nyaron meleg, folyamatos para, esonel rengeteg viz, stb) Persze lehet mashova is rakni a leereszto szelepet de akkor meg kerdeses hogy a vizoraakna - leereszto szelep tavolsagon hogy jon ki a viz.
Nalam a kerteszek azt mondtak hogy automatikusan levegotlenitik a rendszert minden osszel, szoval reszemrol ennek az automatizalasa letudva :)
A szel szenzorral mit vezerelsz az ontozonel ? (tenyleg kivancsi vagyok ra, ha fuj a szel blokkolod a szorofejeket ?)
Opensprinker egyebkent alapbol koveti az idojarast, illetve 1+3 szenzort lehet kotni ra (egyet egyszeru, illetve 3db A/D bemenet van meg rajta de azokat forrasztani kell)
Nalam tegnap aktivalodott az ontozorendszer. Nem loxone-al csinaltam hanem opensprinklerrel, durvan 100EUR + raspberry pi + 24V-os trafo a koltsege. Elkepesztoen jo kezelofelulete van, rest api-n elerheto minden (vagyis loxone oldalrol bele lehet nyulni sima virtual http kimenetekkel), de eleve tud mindenfele idoziteseket, programokat kezelni. Meg vagyok elegedve vele maximalisan.
Én még nem csináltam, de érdekelt vagyok benne. Az öntözőszivattyúnak kell egy kimenet, ami szerintem segédrelés vagy mágneskapcsolós, ezt majd megmondják a hozzáértők, aztán minden egyes kör egy kimenet, amivel majd a szelepeket működteted, nem tudom, hogy ezek ráköthetőek-e direktbe a LOXONE-ra?
Szerintem érdemes a téliesítést is automatizálni, ha már intelligens vezérlés... Vagy a gravitációra bízod a víztelenítést, és akkor kell még két szelep, hogy levegős legyen a rendszer, vagy valamilyen fondorlatos módon nyomást csinálsz benne, hogy kiürüljön. Mondjuk, ha valamilyen levegőszivattyút kötsz rá, és minden kört kinyitsz, az lehet, hogy segít a problémán, esetleg egymás után kicsit késleltetve...
Egy kimenet a szivattyúnak, x kimenet az x öntözési körnek, és egy kimenet a levegőszivattyúnak. Első körben ezzel számolnék.
Meg természetesen az érzékelők. Csapadék érzékelő, szélsebesség érzékelő, esetleg mozgás érzékelő is. Ne locsoljon nyakon. :) Ha van időjárás információd, és pár nap múlva esőt ígér, akkor esetleg kitolhatod az öntözést.
Nálam ezt a ciszternából teszi majd, amit szükség esetén tudok tölteni mellékvízmérőről.
OFF-TOPIC, de itt sok a nálam tapasztaltabb/előrébb járó építgető.. :)
Az miért van, hogy a riasztós boltoktól bekért ajánlatoknál kb 15-20e-rel drágábbak a kamerák (Hikvision), mint amiket mondjuk az árukereső kidob? 4-5db kameránál már kicsit sokallom ezt az összeget supportra elkölteni...
A LOXONE féle GEIGER SOLIDLine AIR-ből hogyan lesz motoros függöny? Lehet kapni csak szerkezetet? Én mindenhol motorral együtt látok karnisokat, rendesen burkolattal. :/
Átalakítottam, hogy a Miniszerver legyen az első a buszon, de nincs változás. A monitor látja, felismeri a szenzor jelet, mégse csinál semmit a programban. Kezdek kifogyni az ötletekből :/
A 609xx elejű adat a zóna nyitás a 610xx a zóna zárás. ez az adat csak egy pár Ms-ig "van jelen" Ezért be kell tenni egy RS flipflop-ot amit billegtet.
Közben eszembe jutott még valami. Nem tudom van-e jelentősége, de hátha. Muszáj, hogy a miniserver legyen az első a kék buszon? Sehol se írják így konkrétan, csak hogy egymás után kell őket fűzni. Most előtte van az rs232 modul...
Ez nem hiba ne ijedj meg. A configban ha kijelölsz a periféria ablakban egy extensiont annak a bal LED-je gyorsan Piros/Zölden villog. Ennek az a szerepe, hogy egy nagy szekrényben könnyebben be tudj azonosítani egy eszközt.
2x előfordult, hogy az RS 232 extension bal oldali ledje gyorsan piros/sárga szinben villogott, aztán abbahagyta. Ez mit jelent? (nem találtam erről leírást sehol)
Na, mára ennyi, a csomagok jönnek, de hiába írja a monitorban hogy (Sensor1) - vagyis felismeri a csomagot, nem csinál rá semmit. Beállítottam, hogy növeljen egy countert, de nem csinálja meg.
Loxone - DSC kapcsolat. Fizikailag össze van kötve, de nem tudom hol tudnám ellenőrizni a dolgokat. A programozón belül az RS232/485 monitor nem mutat semmit. Jók ezek a beállítások egyáltalán? Tudja valaki?
Ez központtól függetlenül működő opció? Nekem egy régi Power864-es van, meg egy IT100-as modulom, de nem jutottal el odáig, hogy összerakjam... (ezt se :( )
Köszönöm. van 3 gyerekem, tehát van otthon elég játék, és egy pár évig nem lesz időm Loxone-al fölös köröket futni...
Akkor a a DSC leírását kell átnéznem, nem is gondoltam, hogy akad PGM rajta de feleslegesen nem akarok bővítő modulokra költeni, ez lesz a tuti megoldás. szabad input szerencsére akad még.
Gyorsan ránéztem a specifikációra, ha jól látom, a 1616oson alapból két PGM is van :-)
Elvileg a DSC protokollban vannak virtuális billentyűzetet "szimuláló" parancsok is. Ez nekem még sose működött :-( sikerült valakinek ezt a funkciót életre kelteni?
Ha csak a HMV-t akarod tiltani akkor nem kell megcsinálnod a kommunikációt, DSC és a loxone között. Elég ha egy PGM-et megrelézel a riasztóban, és azt kötöd az egyik loxone DI-re.
van esetleg valahol leírás DSC riasztó és Loxone összekötéséről? (DSC 1616-om van ha jól emlékszem)
fizikailag mi kell hozzá? Én még csak egy kisebb rendszert csinálok (Tőled vettem :-), 1W-n kívűl még nincs spéci bővítőm. Kell valami, vagy esetleg netes kapcsolat is működhet?
HMV cirkulációt tiltanám le, ha elmentünk otthonról, ehhez kéne a riasztó állapota.
A LOXONE csőmotorjával ugye normál árnyékoló is meghajtható? Vagyis, ha találok egy megfelelőt, akkor csak azt kell megtudnom, hogy milyen teljesítményű motor van benne, és ahelyett a LOXONE megoldását beletenni? Aktuális lett a dolog és ugye a kábelek hiánya miatt ez volna nekem a legegyszerűbb megoldás, de ha van másik, én nyitott vagyok! :)
Padlókörnél mi a maximális előremenő hőmérséklet amit nem szabad átlépni? Nekem az eddigi ismereteim szerint 38 fok (ez 5centi ajzatbeton esetén), ez alapján csináltam meg a keverőszelep vezérlést a configban.
Az előremenő hőfok nem egyezik meg a padló hőmérsékletekkel, gondolj bele: felfűtéskor a padló pl .15 fokos. az előremenő víz 40c°, ha így azt vennéd padlóhőfoknak azonnal leállna a rendszer.
Célszerű szobánként egy-egy hőmérő, fal/mennyezethűtés/fűtésnél hő/pár/harmatpontmérő, és ha szabályzott területenként egy padlő hőfok mérő. Mi egy sima vízmentes 1-wire hőmérőt szoktunk ledugni egy csőbe:
Ha nagyon precíz hőntartást akarsz akkor, bele lehet venni a keverőnél visszatérő hőfokot is a képletbe.
Ez csak a világításra volt alkalmazva. Az informatika külön online szünetmentesről van hajtva. Itt nincsen kiesés. Loxone 24v-os rendszeréhez pedig lehet kapni olyan SMPS tápokat, melyeknek van akku águk. Így ez sem esik ki egy pillanatra sem.
Ki hogyan használja a padlófűtéscső mellé helyezett hőmérő értékeit? Gondolom ennek akkor van értelme, ha a szoba hőmérséklete, a jól szigeteltség miatt még optimális hőfokú, de a padló már túlhűlt, így a lábnak esetleg hideg, mondjuk a reggeli ébredés után. Érdemes ezt figyeltetni és egy időzítővel beállítani a túlfűtést?
"A Powerwall elsősorban azokat célozza meg, akik rendelkeznek megújuló energiaforrást használó kiserőművel. Az egyes országokban eltérő módon támogatják a háztartási zöld termelést, azonban a szolgáltatók a megtermelt energiát kötelesek átvenni az általuk megszabott áron, melyek kötelező átvételi tarifának (KÁT) nevezik. Amennyiben ez az ár alacsonyabb, mint az általuk kínált eladási ár, akkor a Powerwall előnyei kihasználhatóak, mivel a termelt energiát el lehet tárolni, az olcsó árú értékesítés helyett."
Ennek a cuccnak én a szigetüzemen kívül sok értelmét nem latom.
Amíg a szolgáltató ingyen "tárolja" a betáplált energiát (ad-vesz mérővel este visszafogyasztom a nappal megtermelt plusz kWh-t), addig ennek sok értelme nincsen.
Világításra csináltam már olyat, hogy halozatkiesés esetén akkuról indult egy inverter és átkapcsolt halózatrol az inverterre a rendszer. Ha a hálózat visszajött, akkor 20s múlva vissza váltott.
Igy mar kezd tisztulni a kep, de akkor a tesla miert reklamozza mint backup power ? Amit irsz az alapjan ez sose lesz backup, ha aramszunet van akkor hiaba van battery, akkor sem fog vilagitani a lampa
Új telepítésű rendszernél az áramszolgáltató csak úgy engedélyezi a rendszert, ha az inverter hálózat felöli oldala megfelelően méretezett kismegszakítón és B+C túlfeszültség védelmen keresztül csatlakozik az óra mért oldalán lévő gerincre. Innen már jöhetnek a fi-relék...
A visszatápláló inverterek figyelik a hálózat frekvenciáját, feszültségét, fázishelyzetét. A visszatáplálási teljesítmény mértékét pedig a fázisszög és a kimeneti fesz változtatásával érik el. Tehát az inverternek szüksége van a hálózati feszültségre, mint referenciára. Egyszerűbb villamosságtani szamításokban is látszik, hogy hogyan válik egy feszültség vagy áram generátor fogyasztóvá bizonyos hálózati paraméterek esetén.
Powerwall esetén az akkupakk a DC oldalon kap helyet, így az akkor adja le a benne tárolt energiát, amikor a nap már nem süt. De mivel ezt is a napelem tölti( bizonyos hatásfokkal), ezért az össz megtermelt energiát ez sem fogja megemelni.
A szigetüzem és a visszatáplálós rendszer kombinációja is létezik, csak a szolgáltató oldaláról nehézkes az engedélyeztetése és a hozzá szükséges visszatáplálást megakadalyozó védelmi berendezések sem olcsók. Az inverternek pedig tudnia kell a szigetüzemből hálózatba visszaállás folyamatát lekezelni. Mivel akármilyen pontos is az inverter uc belső órája, kis idő elteltével már elmászik a fázisok helyzete és jön a nagy bumm, ha össze engedjük őket.
Kozben kicsit utanaolvastam es rajottem hogy a battery az inverterre van kotve es az inverter dolga hogy ne jusson ki a halozatra az aram. Viszont ebben az esetben ugye meg erdekesebb a kerdes, mert ha az inverter 200ms alatt lekapcsol ha nincs halozati betap akkor mi ertelme van a powerwall-nak ?
Ez igaz viszont semmit nem valtoztat a Fi rele kerdeskoron. Ha mondjuk van halozati betap, de sut a nap es te csinalsz egy franko kis foldzarlatot lampaszereles kozben akkor nem art ha van koztetek egy FI rele, mert ellenkezo esetben a te zsebedben pattog ki a kukorica ;)
Egyebkent hogy a banatba "veszi eszre" az inverter hogy van-e halozati betap vagy nincs ha csak siman be van kotve a halozatba es eppen visszataplal ? (tenyleg erdekelne, nem trollkodni probalok)
A masik hogy mi van abban az esetben ha a szigetuzem az elerendo cel ? Mondjuk ha van egy powerwall vagy hasonlo a lakasban ? Abban az esetben hogy akadalyozzak meg hogy kijusson az aram a villanyoszlopra ? Van egy magneskapcsolo a bejovo agon vagy valami mas trukk ?
Igen, valóban nem ilyen egyszerű. Az invertereknek nagyon szigorú szabályoknak kell megfelelniük. Közöttük az egyik az, hogy hálózat kiesés eseten 200ms-on belül automatikusan le kell magát választania a hálózatról. Ismételt feszültség alá helyezés után pedig 60-200s tartományon belül kezdheti meg a visszatáplálást. Ezt szokták szigetüzem védelemnek nevezni.
Csúnya dolog lenne, ha a szolgáltató embere karbantartási munkát végezne az oszlopon abban a hitben hogy feszmentes a hálózat és meglepetésére kipattogna a zsebében a kukorica...
Ize, azert nem ennyire egyszeru a dolog. Nem az a lenyeg hogy a FI vedi-e az invertert hanem hogy a Fi ved-e barmi mast. Ha a FI utan van kotve es hibaaram van (mert mondjuk tapogatsz valamit amit nem kellene, pl egy lampat a nappaliban) akkor hiaba old le a FI, ha eppen sut a nap akkor aram alatt marad minden mert az inverter betaplal a FI utan. Ergo teljesen elveszted a FI adta vedelmet ha utana kotod.
Nálam a fi-relé előtt van az inverter becsatlakozása. Sok helyen van külön (lakas, garázs, kert, stb.) 1-1db fi-relé, és itt nemes egyszerűséggel csak "ráakasztják" valamely körre. Jogos lehet az a feltételezés, hogy a kétirányú betáplálás miatt nem tud érvényesülni a 30mA hibaáramú leoldás. Ha az inverter nincsen úgymond "tapogatva", eleve a fém burkolata is földelt, valamint más eszköz nem csatlakozik a kábelére, akkor nyugodt szívvel köthető a fi-relé elé.
Ez jó kérdés. Barntec87 szerint a fi-relé kilépő nullájára kell kötni. Viszont ilyenkor a gond az lehet, ha a fi-relé lelök egy hálózati probléma miatt, akkor az inverter nem éri el a betáp hálózatot, kvázi nem fog visszatermelni a hálózatba. Véleményem szerint szabad utat kell adni neki az óráig, így a fi-relé elé kell tenni.
Ez egeszen biztos ? Az inverter nullajat hova kotod ? Fi bemeno vagy kimeno nullara ? Ha a kimeno nullan van akkor ved egyatalan a FI ha eppen napelemmel taplalod a halozatot ?
(en eddig abban a hitben voltam hogy villanyora -> kismegszak -> inverter -> Fi -> ..., de nem vagyok szakmabeli)
ELMŰ merőóra-> Loxone fogyasztásmérő-> Fi-relé(k)-> kismegszakítók fésű sinje. Az inverter mint egy fogyasztó csatlakozik a külön számára kijelölt 1 vagy 3 fazisú kismegszakítóra. A túlfesz védelem pedig szintén a fésű sínre csatlakozik leválasztó kapcsolóval vagy anélkül.
Ha pedig az ügyfél kíváncsi az inverter által termelt teljesítményre, akkor vagy az inverterbe épített(illesztett) csatolófelületen keresztül (rs422, rs485, ethernet) olvassuk ki az adatokat, vagy megfejeljük az inverter hálózati oldalát még egy buszos fogyasztásmérővel ( ami lehet 1 irányú is, mivel az inverter standby fogyasztása elhanyagolható), amit fordított iránnyal kötünk be.
Az inverter a mért bejövő ágra van kötve megfelelő kismegszakító és túlfeszültség vedelem mellett. Ha buszos fogyasztásmérő segítségével szeretnéd monitorozni a megtermelt és az elfogyasztott villamos energiát, akkor az áramszolgáltató fogyasztásmérője után kell rögtön kötni a buszos oda-vissza merő fogyasztásmérődet.
Nem találok információt, de a napelemes rendszer esetén az inverter hova van kötve? Simán a hálózatba, mint egy fogyasztó, a Fi relék elé, mögé? Illetve ebben az esetben a fogyasztásmérő pozíciója sem mindegy, nem? Betáp a bejövő ágra, inverter az elmenőre. Más esetben hogyan tud kétirányba mérni?
Az audio késleltetés tényleg gáz, bár szerencsére novellákat nem fognak felolvasni az utcáról, így, ha még van is egy minimális késés, ahhoz a pár szavas kommunikációhoz akár egy kis késleltetéssel is elfogadható lesz.
Jaja, nem mondtam hogy szar csak ritkan latni ilyen mondatokat marketing szovegben, ketszer olvastam el mert azt hittem rosszul latok. A magam reszerol ebbol csak a HD kamerat sajnalom hogy kimaradt a loxone intercom-bol.
Mondjuk az audio kesleltetes az elkepesztoen idegesito tud lenni.
The Audio qualtiy and volume of the Loxone Intercom, for both speaker and microphone, are much better than any other video intercoms we tested, including Mobotix and DoorBird. The volume of the DoorBird is lower and voice latency is higher.
ez a linkelt oldalrol van, szal sajat bevallasuk szerint is jobb a loxone intercom (jo, 3x annyiba is kerul)
Közben azt hiszem megtaláltam mi a gond. Ha hozzáérek a kimenetek fekete csatijához, változik a kimeneti feszültség. Átforraszthatom ennek a csatinak a lábait, vagy valami többrétegű cucc? (még sose láttam belülről a miniservert)
Kicsi az esélye, de hátha tapasztalt már vki ilyesmit. Reggelre a miniserver analóg kimenetei elkezdtek ugrálni (megmértem)... Random csattogtatta az AD-m reléit. Aztán pár órát nem csinálta, majd újra. Kötések, ilyesmik rendben. Remélem nem pusztult meg benne valami.