Nem érdekel valakit két 12,4x28 gumi párban ,futózott itt ott a széle a futózásnak felvált ,de még jó gumi ,bár műszakira nem jó ,de aki nem használja közúton annak még kiváló ! A mintázata nincs lekopva ! 50 ezerért adom mindkettőt !
Üdv! Ma kaptam segítséget (nem a gyerekeket, habár szurkoltak az ablakból). Barátom támogatásával megoldódott a probléma, szívó oldalon levegős volt. Köszönöm még egyszer mindenkinek!
Üdv!Csak annyit szeretnék kérdezni,hogy próbáltad e légteleníteni a szivattyút?Előfordult már,hogy levegő maradt a szívó oldalon,és nem tudta ki dolgozni magából.Működés közben lazítsd fel a nyomó oldalon a csatlakozást,akkor kiderül,hogy szállít e a szivattyú.
Köszönöm még egyszer a segítséget, de továbbra se működik semmi hiába tekertem bár merre az átváltócsapot. Hétvégén kapok segítséget hátha jutunk valamire.
Die Saison 2015 neigt sich dem Ende und die Vorbereitungen konzentrieren sich auf das vorweihnachtliche Geschehen in den Familien. Früher hieß es einmal- es geht in die Winterruhe vergeßt nicht das Wasser abzulassen. Aber ganz so ist es doch nicht .Die ersten Vorbereitungen für die neue Saison 2016 gehen durch den Kopf .Die Vorbereitungen laufen. Die Organisatoren für das 11. Russentreffen dem Trakrortreffen der besonderen Art am legendären Sachsenring wollen eine große DUTRA-Sonderschau den Besuchern präsentieren .Dafür benötigen wir neben den altbewährten Dutrafahrern wie Gregor Ullrich aus Irxleben , Burkhard Kitzmann aus Trebichau , Gottfried Andrä aus Hohenenmülsen .Mike Orlamünde aus Crölpa-Löbschütz .die Rotteldorfer Schlepperfreunde,Werner Schmidt aus Mansted tbei Sömmerda und Lokalmatador Christian Werner noch weitere Mitstreiter ,die gewillt sind zum Gelingen dieser Sonderschau beizutragen. Deshalb möchten wir hier in der Bauernzeitung und auch beim MDR-Sachsenspiegel einen Aufruf starten damit unser Kampfautrag = 20 Dutras zur großen Sonderschau wahr werden kann. Wer diesen Beitrag liest, und im Osten der Nation noch Dutrastandorte bzw Oldtimerfreunde kennt, kann uns bei unserem Vorhaben mit einer Info. untersützen. Diese Schau soll vom 6. Bis 8. Mai 2016 stattfinden. Ei n weiterer Programmhöhepunkt ist der Start unserer holländischen Traktorboliden MTS mit bis zu 700 PS unter der Haube. Dafür wird extra ein Bremswagen aus Holland mitgebracht damit das Traktorpulling-Regelwerk eingehalten werden kann. Wie schon im vorigen Jahr werden auch die Modellbauer +Sammler eine Modellsonderschau mit Modellen Landtechnik des Ostens im kleinen Zelt zeigen seid gespannt. Vom K-700 Maßstab 1:7 ferngesteuert über ZT300oder323bis zum MähdrescherMaßstab 1:10 und Geräteträger aus unsererTaktstraße des TWS sind zu bestaunen.
Wir freuen uns auf viele Mitstreiter und Besucher
Kontakt : Gunnar Irmler 0179-8490102 oder Thomas Werner 0172-3703340
Átváltócsapot mikor kivettem, nem néztem meg milyen irányba kell állnia kúpon lévő bemarásnak emeléshez,vagy pótkocsi billentéshez. Összeraktam megtekertem párszor kézzel a hidraulika szivattyút (mivel át van alakítva külsőre) és beindítottam a traktort. Rákötöttem a pótkocsit, de hiába húzom fel a vezérlőkart és tekertem az átváltócsapot nem történik semmi. Röviden ennyi.
Üdv, az átváltócsapot nehezen lehetett elfordítani egyszer csak a kezembe maradt a teteje,így kezdődött az egész. Emelőtengely O gyűrű csere mindkét oldalon, munkahengeren szintén O gyűrű csere. Vezértömbhöz nem nyúltam. Összerakom természetesen nem működik.
Milyen új gépeket kap a mezőgazdaság? 1956-ban mintegy négyezer új traktor kerül a mezőgazdasági üzemekbe. Ennek fele univerzális gép. Ezenkívül több mint háromszáz új arató- cséplőgép kezdi meg munkáját, sok más, kisebb mezőgazdasági géppel együtt. Több száz hazai gyártmányú lánctalpas Diesel-motoros traktort, DT413-ast ad az ipar a mezőgazdaságnak. Ez minden bizonnyal jelentősen segíti maid a terméshozamok növelését. A DT413-as traktorok termelékenysége ugyanis sokkal nagyobb, mint a G35-ös traktoroké. Ezek a lánctalpas traktorok nem nyomják meg úgy a talajt, mint a kerekesek és könnyűszerrel dolgoznak úgy Borsod, Nógrád, Veszprém megye dombos, hegyes terepein, mint Csongrád megye nehéz, kötött talaján. Az üzemanyag fogyasztása is kevesebb. Nyersolajból például a Diesel egy holdon 30 százalékkal kevesebbet fogyaszt, mint a G35-ös, ugyanakkor a vonóerő hatásfoka 1525 százalékkal nagyobb, mint az azonos lóerejű Hofherr-traktoré. A traktoros keresete szempontjából sem mellékes a Diesel-motoros traktorok bevonulása a termelésbe. Mélyszántásból ugyanis egy műszak alatt a G-35-össel 3,8 holdteljesítmény a norma, míg a DT413-assal 7,2 holdat szánt fel a traktoros egy műszakban. Ugyancsak mint jelentős új tényezővel kell számolni a magyar gyártmányú M25-ös traktor és a hazai silókombájn beállításával. Igaz, hogy még csak a kísérleti széria dolgozik az idén, de ha a gépek jól beválnak, a következő évre már tömegesen gyártják az üzemek.
Elismerik, hogy káros mégis csinálják Év végi hajrá a Vörös Csillag Traktorgyárban. Miért kell a gyár és a társadalom érdekeinek szembekerülniük egymással? A kispesti üzem munkájával nem először foglalkozunk lapunk hasábjain. Utoljára november 15-én írtunk róla. ťMegismétlődik-e a tavalyi rohammunka a Vörös Csillag Traktorgyárban?Ť címmel. Cikkünket azzal fejeztük be, hogy korábbi észrevételeink mellőzése ellenére sem adjuk fel a reményt, hogy a mindenáron való tervteljesítés módszerét előbb- utóbb a józan mérlegelés, a népgazdaság valódi érdekeinek figyelembe vétele váltja fel. Most ismét kilátogattunk a gyárba. A vállalat mindössze 83,5 százalékra teljesítette harmadik negyedéves készáru tervét. Ily módon az éves tervfeladat gépgyártási részéből 31, a pótalkatrész-szállítási előírásokból 40 százalék maradt az utolsó negyedre. Az októberi viszonylagos jó eredmény után felcsillant a remény, novemberben szertefoszlott: még az alaptervet sem teljesítették. Az UE28 traktorból például 130 szerepelt a havi alaptervben, de a tartozásokkal együtt 200 gépet kellett volna beraktározni. Ezzel szemben 106 gép készült el. A D4k traktorokból 104 darabot gyártottak az előírt 156-tal szemben. Az adóssággal növelt 24 millió forintos pótalkatrészterv teljesítése mindössze 11 millióra sikerült. Ha tudják, mire képesek jelentsék felfelé is! Milyenek a kilátások? A mintegy 50 millió forintos termelési lemaradás pótlása lehetetlenségnek látszik. Éppen ezért csak helyeselni lehet, hogy a gyár vezetői a népgazdasági érdekeknek megfelelően ťrangsoroltákŤ a hátra levő feladatokat Első helyre az export-, a másodikra a pótalkatrész-terv teljesítését állították. Figyelemre és követésre méltó elhatározás továbbá: miután belátták, hogy műszakilag és fizikailag lehetetlenség hiánytalanul teljesíteni az eredeti tervet többi között 40 darab D4kB traktort töröltek az irányprogramból, t leállították a hozzájuk szükséges alkatrészek, tartozékok megmunkálását is, hogy a rendelkezésre álló gépi kapacitást és emberi munkát ésszerűen hasznosíthassák. Hogy mi ebben a jó? Számos példa van rá, egyes üzemekben, iparágakban a gazdasági vezetők hetekkel, hónapokkal az év vége előtt tisztán látják, hogy a termelési terv egyik-másik tétele teljesíthetetlen, de különböző megfontolásból, elsősorban ťfelfeléŤ, mégsem merik ezt bevallani. Az ilyen szemérmes hallgatásra ráfizet az ország. A különböző gépek, traktorok előállítása számos üzem együttműködésének gyümölcse. Ha a végterméket összeállító vállalat eltitkolja a bedolgozó üzemek előtt, hogy a termelési terv egyes tételeit nem képes teljesíteni, s mégis követeli hozzá a tartozékokat, akkor esetleg fölösleges rohammunkára, túlóráztatásra kényszeríti partnereit. A Vörös Csillag Traktorgyárban egyre józanabbul gondolkoznak és intézkednek a gazdasági vezetők de, sajnos, még nem elég következetesen. A gyáron belül mint említettük törölték a programból a 40 darab D4kB traktor tartozékainak előállítását. A kooperáló vállalatok felé azonban már jóval ťhalkabbanŤ nyilatkoztak, így azok legtöbbje változatlan erővel, esetleg túlóráztatással dolgozik a különböző fő darabok, alkatrészek és motorok elkészítésén. Annak ellenére, hogy december elején nyilvánvalóvá vált, hogy nem 40, de körülbelül 100 darab D4kB traktor készre csinálására nem lesz már erejük. Január első harmadában ismét leáll a szerelde Kapcsolódó probléma, hogy a készáruterv 95 97 százalékos várható teljesítése is a túlórák tízezreivel, az egészségre és a minőségre egyaránt ártalmas rohammunkával és az 1965. évi terv előkészítésének rovására történik. És ez így megy évek óta. ťA hatalmas csarnokban nyomasztó csend uralkodik. A néhány héttel ezelőtti látogatásunk alkalmával tapasztalt feszített munkatempónak nyomát sem találjuk. A Vörös Csillag Traktorgyár szereidéiben január első harmadában szünetel a munkaŤ jelentettük az 1964. január 18-i riportunkban. Nagyjából ez történt most a féléves terv teljesítése után is. Mivel a gyárban újra ťkiraboltákŤ önmagukat. ťJúlius első dekádjában, a szereldékben mindössze három és félszázalékos eredményt értek el. Az első két dekád együttes termelése sem volt több a hord terv 24 százalékánál.Ť És most, 1964 végével, ismét ilyen kényszerintézkedésre kerül majd sor. A gyár vezetői elmondották, hogy 1965. január első harmadában újra leállítják a munkát a szereldében. Hozzáfűzték, hogy ezt az Időt felhasználják a szereldék bizonyos átszervezésére is. Korábbi írásainkban számtalanszor szóvá tettük, hogy az ilyen áron történő tervteljesítés ellenkezik a népgazdaság érdekeivel. ťDecember végén a túlórák ezreivel, a készletek felélésével teljesíteni a tervet, azután január első napjaiban, heteiben szabadságra küldeni, áthelyezgetni az embereket, esetleg állásidőket fizetni mindezt azért, hogy az elkészült traktorok az állami gazdaságok és termelőszövetkezetek kocsiszínjeiben várják a tavassá munkát káros tevékenységŤ érveltünk. Eddig eredménytelenül. S ma már eljutottunk annak felismeréséig, hogy a tervszerűtlen, kapkodó munka nem csupán gazdasági, de súlyos politikai károkat is okoz, mint ahogy azt az üzemi párt- és szak- szervezeti tisztségviselők nap mint nap tapasztalják. A munkásoknak sehogyan sem tetszik, hogy egyszer szinte éjt nappallá téve kell dolgozniuk, máskor viszont alig akad tennivaló. A tröszt és a minisztérium felelőssége Mindezért, persze, csak a gyári vezetőket hibáztatni igazságtalanság lenne. A felügyeleti szervek felelőssége legalább ennyi. Tapasztalataink szerint a tröszt és a minisztérium egy kissé passzív szemlélője a gyárban folyó tevékenységnek, s jobbik esetben csupán hatalmi szóval igyekszik a ťközponti akaratotŤ érvényesíteni. Ez pedig önmagában kevés. A pótalkatrész-terv teljesítését például a tröszttel egyetértésben rangsorolták közvetlenül az export után. Igen ám, de ez merő ellentétben van a gyári érdekeltséggel. Közösen számoltuk ki, hogy 3 millió forint értékű pót. alkatrész traktorrá, dömperré összeszerelve 15.8 millió forintot ér. Így a féléves terv idején alkalmazott megoldást, hogy jó néhány összeszerelt traktort is szétszedtek a pótalkatrész-terv teljesítése érdekében, nem tarthatjuk megnyugtatónak. Nagyjából hasonló a helyzet a többi érintett problémánál is. Elmondották a gyárban, hogy akár írásban lemondanának a D4kB traktorok motorjai egy részének idei leszállításáról, ha biztosítva látnák, hogy azokat január első felében, amikor szükség lesz rájuk, pontosan megkapják. A tröszt és a minisztérium ebben az esetben is vállalhatná a közvetítő, illetve a döntnök szerepét. Az idei terv minél nagyobb arányú teljesítése és a jövő évi feladatok minél tökéletesebb előkészítése közötti ellentmondás feloldásában ugyancsak. Év végi hajráért élüzem cím Az elmúlt évben nyilatkozott a tröszt egyik vezető beosztású munkatársa: ťHa a rohammunkával előállított traktorok, dömperek közül néhányat félre tesznek januárra, most kényelmes tempóban, kisebb önköltséggel csinálhatnák meg.Ť Gondoljuk, ez a megállapítás jelenleg is érvényes. Ám, az elvi állásfoglalást gyakorlati tettekkel kellene aprópénzre váltani. Ez viszont jó részben hiányzik. így azután, nem véletlen, hogy az üzemek, köztük a Vörös Csillag Traktorgyár, a sok lehetőség közül a mindenáron való tervteljesítést, a rohammunkát, és a nagyarányú túlóráztatást vállalja, mert ez jobban megfelel a ťgyári érdekeknekŤ, még akkor is, ha erre a népgazdaság ráfizet. Emlékszünk rá, tavaly ilyenkor le akartuk beszélni erről a gyár vezetőit. Elismerték elvi igazunkat de nem álltak kötélnek. A gyakorlati ťigazságŤ mint később kiderült az ő oldalukon állt: a Vörös Csillag Traktorgyárat élüzem- címmel tüntették ki az 1963. évi gazdálkodásáért ... Mindössze néhány nap van még hátra az idei esztendőből. Gazdálkodási módszereinken alapvetően már lehetetlenség változtatni, de a népgazdasági érdekeket durván megsértő törekvéseken még igen.
Számokkal bizonyította, hogy a selejtgyártás, az igazolatlan és igazolt hiányzások, a pót- és az állásidők, a balesetek következtében 438 000 óra esett ki az elmúlt évben a termelésből. Körülbelül kétszer annyi, mint a felhasznált túlórák mennyisége. Az elfecsérelt idő 208 dolgozó egész évi munkájának, 730 darab D4KB traktor előállítási idejének felel meg.
Az új év másik vitatémája az UE 28-as traktor hűtője. Évekkel ezelőtt, kiújították belőle a rezet. Nem váltotta be az előzetes elképzeléseket. A gyár és a felhasználók megállapodtak, hogy az idén visszacsinálják a dolgot. A határidőt azonban eddig nem egyformán értelmezik. A kereskedelem január l-től gondolja. A traktorgyár viszont az év közepétől tudja csak vállalni a rézhűtővel felszerelt járművek szállítását.
Csemok György és Gere József a budapesti Vörös Csillag Traktorgyár dolgozói. Azért utaztak Lengyelországba, hogy a ťDutraŤ D 4 K vontatógépet kezeljék, amelyből nemrégen tizenhét darabot kapott a Gizycki Erdei Szállító Vállalat, mert Magyarország mint ismeretes a KGST keretében jelenleg a kisteljesítményű vontatógépekre specializálja magát. Nem véletlen, hogy az ' első vontatógép-szállítmányt, amelyet Magyarországon vásároltak, Gizyckbe irányították. Ezen a területen, ahol dombos és nedves a talaj, a Dutra, amikor a sok száz esztendős fákat vontatja, igen nagy próbának van kitéve. Eddig mintegy másfélezer órát dolgoztak ezek a vontatók és nagyszerűen beváltak. Természetesen nagy része van ebben Csemok Györgynek és Gere Józsefnek is. Magyar kollégáink mondja Adam Zaleski, az Erdei Szállítmányozási Vállalat műszaki ellenőre , nagy segítséget nyújtanak nekünk, amikor az apróbb akadályokat elhárítják. De a legfontosabb az, hogy érdek nélkül tanítják a vezetőket és a szerelőket, mert nálunk nem ismerik ennek az erőgépnek a szerkezetét. Dolgozóink Antoni Zamaro, Franciszek Krywiczanin szerelők és Tadeusz Gilewicz műszaki ellenőr a magyarok segítségének köszönhetik, hogy ennek a gépnek minden titkát megismerhetik. A magyar szakemberek ezen kívül figyelemmel kísérik a vontatók munkáját, használat közben fényképezik és kicserélik az alkatrészeket is. Figyelemmel hallgatják a vezetők és a szerelők megjegyzéseit, akiknek tetszik a vontatógép munkabíró képessége és a különböző alkatrészek más kultúrájú kiképzése. De az erdőben végzett munka a Dutra vontató bizonyos alkatrészei szempontjából nagyon érdekes kísérlet lehet a Vörös Csillag számára. A lengyel emberek szerint, akik használják, a Dutrán az erdei talajt figyelembe véve nagyon alacsonyan van a motor, a gép vezetése pedig egészen komplikált. A vontatógép vezetőjének ülése kissé kényelmetlen, a vezető helyettesének a helye pedig gyenge. A lengyel szakemberek ** szerint azonban a Dutra mégis nagyon jó gép. Zaleski műszaki főellenőr pedig, aki tudja, hogy erről cikket írok a Népszavának, arra kért, hogy az erdei szállítók nevében a Vörös Csillag dolgozóinak adjam át szívélyes gratulációját
"Ebenfalls in Mezökövesd findet sich ein privates Museum für landwirtschaftliche Maschinen. 25 Jahre lang hat János Ráfis Hajdu seine Schätze gesammelt, zu denen knapp 20 Lokomobile, sowie Turbinen und Traktoren, Bauernhäuser, Schweinekoben, eine große Weinpresse und eine Schmiede gehören. Schmuckstück ist ein gewaltiges 6-Tonnen-Dampflokomobil aus Budapest aus dem Jahre 1904."
TRAKTORGYÁR Nagyüzemi mezőgazdasági művelés Út-, vasútcsatorna építés Modern építkezés, külszíni bányafejtés termékeink mindennek nélkülözhetetlen segítői A nagyüzemi mezőgazdasági művelés, a nagy földmozgatást igénylő út-, vasút-, csatornaépítés, a modern építkezés és külszíni bányafejtés elengedhetetlen alapfeltételei a nagy teljesítményű erőgépek a korszerű és üzembiztos traktorok és dömperek. Ennek biztosításáról Magyarországon a Vörös Csillag Traktorgyár gondoskodik. A Vörös Csillag Traktorgyár az elmúlt évek gyakorlatának megfelelően az idei Budapesti Nemzetközi Vásáron is kiállítja a már hagyományossá vált termékeit, a külföldi és belföldi felhasználók körében jól ismert összkerékhajtású traktorait, valamint szállító- és rakodógépeit. Természetesen a felhasználók állandóan növekvő igényének megfelelően a Traktorgyár új gépek gyártásáról is gondoskodik, amelyek közül a DUTRASTEYR 110, a norvég gyártmányú MUNCK árokásó berendezéssel felszerelt D4KB traktor, a DUTRA 3101 ÖDA típusú dömper és a DUTRA 4654 típusú, 110 LE-s kétkerékhajtású traktor BNV kiállítási területünkön, az Autó- és Traktoripari Pavilon (40. sz.) előtti szabad területen megtekinthető. Gyors talajmíjvelést biztosít az egész éven át gazdaságosan kihasználható D4KB típusú 90 LE-s összkerékhajtású univerzális Diesel- traktor. A nagy teljesítményű D4PtB típusú traktor különleges méretű kerekeivel a mezőgazdaságban Világszerte mindinkább előtérbe kerülő gyors művelés követelményeit hivatott kielégíteni, mivel magas vontatási sebesség mellett is képes a szükséges vonóerő kifejtésére. A traktor elsősorban a nagy vontatási teljesítményt igénylő talajművelő és földmunka- gépek vontatására alkalmazható, de hidraulikus emelőberendezése, két fokozatú teljesítményleadó tengelycsonkja, kényelmes vezetést biztosító szervo-kormány berendezése, valamint a négy mászósebesség-fokozat univerzális jelleget biztosít, így a mezőgazdaságban és az erdőgazdaságban előforduló valamennyi gépi művelet erőforrásaként alkalmazható. de mint ipari vontató i.s.előnyösen használható. Az utóbbi évek tapasztalatai bizonyították, hogy nehéz talajviszonyok mellett, c laza, homokos talajon a feladatot legkiválóbban az összkerékhajtású traktorok látják el, egyesítve a kerekes és lánctalpas traktorok előnyeit, azok hátrányai nélkül. A gép univerzális jellegét tovább szélesítve, a Traktorgyár kifejlesztette az alapgépre egyszerűen és gyorsan szerelhető frontális tolólapot. A helyi talajoknak cementtel, bitumennel való stabilizálására és így teherbíró, az év minden időszakában járható utak építésére kialakított talajstabilizációs gépláncnak is ez a traktor az erőgépe. A traktor különböző rendszerű árokmarókkal és árokásókkal, többek között a MUNCK árokásóval csatornázási munkáknál kiválóan alkalmazható. A MUNCK árokásó berendezés jelentős mennyiségű kiegészítő munkaeszközzel rendelkezik: különböző méretű és profilú ásókanalak, markolók, gödörfúró, rönkmarkoló, oszlopállító és tuskófeltépő. DUTRASTEYR 110 összkerékhajtású traktor A nagy teljesítményű, 90 LE-s D4KB traktor osztrák kooperációban készülő, 110 LE-s WD 610 típusú STEYR közvetlen befecskendezésű Diesel-motorral szerelt típus változata. A traktor nagyobb motorteljesítményű és ebből kifolyólag nagyobb vonóerejű a D4KB-nél, amelyen a piac igényének megfelelően egyéb műszaki módosításokat is végrehajtottunk. A kooperációban létrehozott traktornak műszaki előnyökön túlmenően kereskedelmi vonatkozásban is nagy jelentősége van, amennyiben a piacok felosztása alapján a kooperáló partnerek mindegyike piaci tevékenységet folytat. A DUTRA 4400 (UE50) típusú 55 LE-s összkerékhajtású univerzális Diesel-traktor az összkerékhajtású DUTRA traktorcsalád legújabb tagja. A mezőgazdasági termelés eredményesebbé tétele iránt fokozódó állandó igényeket szem előtt tartva alakították ki, több évtizedes gazdag szerkesztési és gyártási tapasztalatok, kitűnőnek bizonyult konstrukciók, a gyakorlati felhasználás során bevált szerkezetek alapján a DUTRA 4400 típusú traktort. A gép alkalmas a mezőgazdaságban úgyszólván minden munka elvégzésére. Előnye a hasonló nagyságrendű gépekkel szemben, hogy lágy, nedves, homokos talajon is jól alkalmazható. Nemzetközi viszonylatban is egyedülálló a traktor súlyelosztása. Az összsúlynak kb. 60° /-a a mellső tengelyre nehezedik, és ez a motorteljesítmény maximális kihasználását teszi lehetővé. Kis fajlagos talajnyomású és változtatható nyomtávú járószerkezete biztosítja előnyös alkalmazását a mezőgazdaságban sorművelési munkákra. A DUTRA 4000 típusú, 35 LE-s összkerékhajtású traktor a talajművélésre, növényápolásra, szállításra egyaránt jól bevált UE 28-as traktor továbbfejlesztett változata. A korábbi 28 LE-s kivitelhez képest lényeges változtatást jelent az emelt teherbírású mellső kerékabroncs, a 4,3322,48 km/ó sebességhatárok között mozgó növelt sebességfokozatok, a fokozottabb igényeknek megfelelően átdolgozott fékszerkezet, a teleszkóp- rugózású ülés és a korszerűsített, három pont felfüggesztésű hidraulikus emelőberendezés. A DUTRA 4000 típusú traktor kétkerékhajtású változatait is kialakították, a DUTRA 4010 és a DUTRA 4020 típusokat, melyek közül a DUTRA 4020 BNV kiállítási területünkön is megtekinthető. Először szerepel nemzetközi kiállításon a DUTRA 4654 típusú, 110 LE-s, kétkerékhajtású univerzális traktor. Felhasználás szempontjából a 35 LE-s, kétkerékhajtású traktorokhoz kapcsolódva alkotják az új kétkerékhajtású traktorsort. A gépet. felszerelték előtétszorzóváltóval, terhelés alatt kapcsolható nyomatékfokozóval, amely széles körű vontatási rugalmasságot biztosít. Sebességváltója 20 kapcsolási lehetőséggel, 0.9830 km/ó sebességhatárok között minden célra megfelelő sebességfokozatot biztosít az alaptípusú gépnél, ahol a hátsó kerék 1530" méretű. A különböző sortávolságú művelésre a nyomtáv elöl-hátul 8 fokozatban állítható. Többféle munkanemre használható, mint a kisebb típusok, így éves viszonylatban jobban* ki lehet használni, és az amortizációs hányada is kedvező. A konstrukció kialakításánál sikerült a D4KB típusú összkerékhajtású traktor alapján a célul tűzött nagyfokú alkatrész- és törzsegységközösséget megvalósitani. Ez az érték több mint 75%. A traktor a mezőgazdasági szállítási igények kielégítésére is tervezve van, mivel terepen és földutakon akár hosszabb távolságra is gazdaságos szállítást biztosít. A DUTRA 3101 típusú fülkés dömper a jól bevált, közkedvelt szállítógép, a D-dömper továbbfejlesztett típusváltozata. A gép kialakításánál a fejlesztés több irányú volt. A dömperre kényelmesebb, teleszkóp- rugózású, hidraulikus lengéscsillapítású, hosszirányban állítható, az ülőcsészére erősített háttámlával ellátott vezetőülés, áttekinthetőbb, jól hozzáférhető műszerfal és praktikusabban kezelhető, modern vonalú burkolat került. A műszerek sorát üzemóraszámlálóval bővítettük. A motorélettartam növelésére igen jó hatásfokú, száraz ciklon előszűrővel ellátott olajos légszűrőt alkalmaztunk, és a puttony mellől a motorburkolat alá helyeztük. A jármű élettartamát az alváz megerősítésével és korszerűbb gyártástechnológiával fokoztuk. Hideg időben a vezető egészségének óvására a fülkében fűtőberendezést helyeztünk el A FRAKBL forgórakodó Megfelelő szerszámegység felszerelésével bármilyen ömlesztett anyag rakodását el lehet végezni ezzel a géppel. Használható emelődaruként és csatornaépítésnél árokásóként Az erdőgazdaságokban rönkrakodásra alkalmazható, de jól bevált dömperek, tehergépkocsik, vasúti szerelvények rakodására is. Nagy előnye, hogy jól lehet használni gyakran változó munkahelyen és szűk rakodóterületen. A legnehezebb terepen, bármilyen burkolatú úton közlekedhet és üzemeltethető. Keresse fel kiállítási területünket az Autó- és Traktoripari Pavilon (40. sz.) előtti szabad területen. A helyszínen levő informátoraink mindennemű felvilágosítássá! készséggel állnak rendelkezésére
Határozottan úgy tűnik hogy a két gépész csak néz, mi a francokat lábatlankodnak ezek ott. A lapátosok is olyan közel állnak 1máshoz, nehogy +tudjanak mozdulni. A félkézzel csákányt lóbáló ember is vérbeli melós lehetett... (:-)))
Keszthely,a Művelődési ház körüli tereprendezés. Eléggé propaganda ízű a kép,mert a rakodó és a dömperkezelőn kívül más mindenki szinte öltönyben kezeli a csákányt és a lapátot. :)
Esetleg valaki megtudja mondani a rakodógép gyártmányát?
A Hosszúkás furatot már próbáltam, arra absz. nem reagál! A fogasléc nagyon könnyen mozog újjal (körömmel) lehet mozgatni ha a hosszúkás furatban nincs benne a csavar! A kipufogóra még nem néztem rá de ráfogok! Nem tudom, lehetséges hogy elfordult, azt is újra szétfogom szedni! Köszönöm Laci a segítséget!
A fogasléc és a szabályzó összekötésénél hosszukás furat van. Azon kellene állítani(csavar fellazít,fogaslécet a menetirány felé mozdítani,csavart meghúzni) Ahhoz hogy jól működjön,nagyon könnyen kell mozognia a fogaslécnek. Jártam úgy is hogy a tömítő gumigyűrű vastagabb volt,és kicsit megfogta a fogaslécet.
Ha az adagoló talpa alatt lévő tömítést is cserélted,akkor az előbefecskendezés is változhatott.
Fekete füst stabil félgázon nem lehetne,ha csak nem kap levegőt. Lehet hogy a kt elem közül az egyik jóval többet szállít,és az a henger füstöl.Ha leveszed a kipufogót akkor látni fogod,hogy melyik henger füstöl.
Még valami : valamelyik elemdugattyú nem csúszott ki szállítás közben, és esetleg fordítva (180 fokkal) került vissza ?
Sziasztok! :D Nagy nehézségek, és valami csoda folytán sikerült leszerelnem az adagolót! Szakműhelyben szakember beállította! a napokban sikerült visszatennem a traktorra... de valamiért úgy érzem nem sikerült annyira jóra... mert amikor elindítom a traktort kb félgázon pörög és valamiért nem reagál a gázadásra illetve le se tudom állítani.... a fogasléc gyönyörűen mozog, illetve feketén füstöl! Valakinek esetleg már volt hasonló problémája?
Sziasztok. MIA,MIB motorokból hány féle változatot gyártottak? Mikor gyártották őket. Illetve kis traktor építéséhez melyik változat lenne a legmegfelelőbb? Mennyi a reális értéke egy ilyen motornak, mennyit szabad kiadni értük? Köszönöm a válaszokat!
A MEGA-n fent van biztonsági mentésként....hisz ott van 50Gb ingyen. De az adatmentésre jó. Ilyesmire nem nagyon mert nincs View rendszere pont az erős AES titkosítás miatt. Tárolni jó, de ott megtekinteni nem tudod a fájlokat. (képek, filmek, doksik..) Csak letöltés után.
A jelenlegi tárhelyen viccesen alakult a fizetés. A régi fizetős csomagok (100-200 GB) megszűntek, gyakorlatilag kényszeríteni akarnak mindenkit, hogy vegyen Office szoftvert. Több opció is van. Pl. akinek "Office 2016 Otthoni és diákverzió" (vagy ennél komolyabb) van legálisan annak ingyen jár a 15Gb. https://products.office.com/hu-hu/buy/compare-microsoft-office-products Kérdés hogy magánember hány van aki kicsenget 45 ezret egy MS Office csomagért. Mondjuk egy vállalkozónak muszáj...adott esetben ha nem használja az Onedrive tárhelyet...felajánlhatja. Innentől ingyen van megint. Meg lesz 1 fizetős csomag ami...50Gb havi 2 dollárért....évi cirka 6000ft. Kérdés, hogy mi a fenének ennyi mikor negyede is elég. Soha nem kezdtem volna a Microsoft dolgaival, de a Skydrive/Onedrive rendszere erre a célra a legtökéletesebb. Megnyitja és olvashatóvá/nézhetővé teszi a pdf. doksikat és csak azt kell letöltse az ember ami érdekli... mi több, ha csak nézelődni akar, le sem kell töltse. Remélem ezért is tökön rúgja őket az EU. mint anno az Internet Explorer miatt. Milyen jogon kényszerítenek ezek engem a sz@r Office-uk megvételére csak hogy 15Gb cloud-om legyen? Ez éppen kimeríti a gazdasági erőfölénnyel való visszaélés (árukapcsolás) fogalmát! Még a Google Drive a legjobb alternatíva, de az meg a hosszabb dokumentum neveken és speciális karaktereken (-./) hisztizik. Sok dokumentumot át kell nevezzek. (63 darab) De az legalább betekintést nyújt a dokumentumokba....
Esetleg a Mega-t érdemes lenne megnézni, ennél talán nincs olyan veszély h 1-2 év múlva kitalálják h 2gb felett fizetős lesz... persze sosem lehet tudni biztosra semmit...
Részemről semmi akadálya. Voltam ott személyesen is, ott is rábólintottam élőben Dr. Henz Károly úr előtt. Ami függővé tette a dolgot, az Hentz úr kívánsága, mely szerint az egyetem szerverére kerülés után CSAK 5-6 prominens kívülálló (megérzésem szerint dokumentum gyűjtő) férne csak hozzá a teljes anyaghoz. Ezt én éppenséggel elfogadhatatlannak tartom, mert a "régi motorosok" már gondolom letöltötték maguknak ami nekik kell, de az újak, a fiatalok, akik adott esetben első traktoruk veszik, vagy éppen csak gépészmérnök padavanként érdeklődnek a régi műszaki megoldások iránt, megint csak a kunyeráltatók meg Vaterás árusok karmai közé kerülnek. Volt szó kompromisszumról, mely szerint az anyag 2-3 felé lenne osztályozva (alkatrészjegyzékek és kezelési utasítások elérhetők, fejlesztési adatok nem) az esetleges dokumentumokat érintő jogviták elkerülése érdekében. Mert ugye egy Egyetemi szerver az nem lavírozhat úgy a jog határain mint egy magánember. :))) De innen nem történt előre lépés. Én magam az ország túl feléről nem járhatok az egyetem nyakára. Hogy konkrétan fogalmazzak, nagyon nem is akarok: ez már a ti dolgotok. :)) Én nem vagyok még klubtag sem, mi több a Dutrához sem fűznek oly erős érzelmi szálak mint benneteket. Ami nektek gépészeknek egy kincs, az nekem villamos embernek egy rakás rozsdás vas. :))))) Van egy kis-dutrám...de ennyi. Ha kell, segítek, de ez már a ti cuccotok. De ha úgy döntötök, hogy az Egyetem szerverére teszitek, innen töröljük ;)
An allen vier Messetagen lassen die Lanz-freunde Sachsen bei ihrer Sonderschau Historische Landtechnik auf dem Freigelände Ost die Herzen von Fans alter Traktoren höher schlagen.
In den Mittelpunkt stellen will man dieses Mal unter anderem den ungarischen Traktor Dutra.
Fünf bis sechs der Langnasen aus dem Traktorenwerk Roter Stern sollen präsentiert werden.
Damit wolle man zugleich einen Impuls für ein großes Dutra-Treffen im Mai 2016 auf dem Sachsenring geben, so Organisator Gunnar Irmler.
A Steyr Nyugat-Európában egy ismert márka volt. Voltak minden országban márkakereskedések. A tőkés nyugati országokban kiépített értékesítési hálózat.
A magyarok a Dutra márkát leginkább nemzetközi kiállításokon ill. egyéb mezőgazdasági rendezvényeken tudták a közönségnek bemutatni. Egy szocialista ország egy fiatal (alig ismert) márkával nem tudott olyan könnyen versenybe szállni az ismert márkákkal.
Franciaországban a D4K már 1965-ben is ott volt a SALON DE LA MACHINE AGRICOLE Sima párizsi kiállításon, de a Steyr akkor már réges-rég bejáratott márka volt.
Ez a közösködés inkább csak egy próbálkozás volt ez a Steyr részéről. Saját koncepció alapján gyártották a traktoraikat. Nem akartok ők áttérni a Dutra kialakítású gépekre.
Ne felejtsük el, hogy volt egy vasfüggöny. Nekik ez az átmeneti típus így volt könnyebben értékesíthető.
A közös együttműködés (VCST-Steyr) számukra így volt legjobban hasznosítható.
A Redmondi fiúknak sajna elment az eszük. Eddig sem dúskáltak benn, de most az a kevés is tehernek bizonyult. Hiába... -Kutyában, Microsoftban Ne bízz! :))))))) Az ingyenes Onedrive tárhely méretét jövőre felére csökkentik. Ez messze nem elég már most sem. Jelenleg több mint 8 Gb adat van fenn. Természetesen több helyen "őrzödik" az anyag. Jelenleg feltöltése folyik a Google Drive-ra.(majd hétvégén rápislantok hol tart) https://drive.google.com/folderview?id=0B6Y9n6cVffaON3RnTzMxd3Z2Z2s&usp=sharing
Mindjárt megkérdezem a VCST akkori vezérigazgatóját, hogy miért született ilyen koncesszió a VCST és a Steyr között. Ha nem tetszik a válasza majd leb@szom. Csak úgy.
Ein etwas exotisches Angebot war der 1969 mit ins Steyr-Verkaufs-Programm auf genommene ungarische Dutra mit gleich großen Rädern und "langer Nase". Im Dutra wurde, wie im Steyr 90, der neue Direkteinspritzer WD 610, aber mit 105 PS Traktorleistung eingebaut.
Szeva! Ha nemszokott zárni az útváltoszelep.rászoktam koppintani kalapácsnyéllel.Volt olyan hogy nagyobbat sikerült és beszorult. Nemtudtam elfordítani.Akkor le a az egész tömb. A kúp alsó felét vagy is a csúcsát meg kellett koppintani,visszafelé.A kúp csúcsa nyitott a váltó felé,ez biztos.Eggy laposvassal föllülről megtámasztotam, a meghosszabbított elfordító kart és azóta semmi gond vele.Mikor fölemelkedik az elfordító akkor jön föl a kúp a helyéröl.Az olaj folyik amerre tud.
AGRITECHNICA 2015: Egy kiállítás margójára Hannover
Büszkeségünk, a DUTRA Hannoverben fotó: Agroinform.hu / Farkas Imre
Egy utolsó gondolat összefoglalónk végére leginkább az itthoni agrár szakkiállítások szervezőinek szól.
A német DLG külön csarnokot rendezett be a régi gépek szerelmeseinek az AGRITECHNIKA területének központi helyén, ahol a legendás európai erőgépeket és gyártóikat idéztek fel egy-egy példányuk kiállításával. Ennek a különleges kiállítási résznek a bejáratánál egy kék traktor fogadta a látogatókat, egy magyar traktor, a Dutra D-4K/B. El tudnák ezt képzelni egy hazai AgromashExpo kiállításon?
Azt mondtad, hogy a dugattyún is kicserélted a karmantyút ugye? Mert akkor még ha jól tudom, a vezérlőtömb is elengedheti a nyomást.
Egyébként az én hidraulikám is érdekes jelenségeket produkál: tavasszal folyamatosan engedett lefelé a felemelt eszköz (és elfelejtette visszaemelni a megadott magasságra, pedig ez is működött rajta korábban). Aztán ez magától megszűnt, most meg tartja a súlyt, csak felemelés után a felső holtponttól visszaenged kb. 20 cm-t az eszköz, de ott megáll. Hmmm. De ez még így jobb, hogy legalább tart.
Köszi az infókat ! :) Nem emeli fel az útváltószelepet,legalábbis nem észrevehetően (lehet hogy 1-2 mm-re emeli ki és ott szép lassan leenged) Megpróbálom jobban megfeszíteni a rugót. Arra gondolok még esetleg, hogy az útválasztó szelep egy kúp, és nem-e kivan kopva egy kicsit a kúp a furatban.
Ha felemeli az útváltó szelepet a nyomás, akkor azt hiszem simán visszamegy az olajtartályba az olaj.
Ezt úgy oldhatod megy, hogy a rugót előfeszíted egy alátéttel, vagy a szelep tengelye fölé csavarozol egy laposvasat ütközőnek.
Nekem is ez volt, hogy felemelgette, aztán úgy oldódott meg, hogy két komplett hidr. tömböt összevariáltunk, és abból lett egy használható. Azóta csak annyi a baja, hogy a nyomó oldali "O" gyűrűt kb. évente egyszer szétrobbantja, és a váltóba távozik az összes olaj.
Persze cseréltem én is karmantyút a dugattyún, ógyűrűket az alaplapon, 100+1 szimmeringet a szivattyún, teljes ógyűrűkészletet a vez.tömbbön, és persze mindannyiszor hidr. tömb levétel, és vissza. Jó móka volt.
Lefolyni a váltóba 2 helyen tud: vagy a szivattyú szimmeringjénél, vagy a szivattyú alapjapjának nyomó oldali "O" gyűrűjénél.
Köszönöm a segítséged, első körben jobban megfeszítem a rugót. Merre mehet el az olaj, ha nem zár a szelep? A hátsó kihelyezett hidraulika csatlakozóra?
Szeva! Olyan erős legyen,Hogy eldtudjad fordítant.Nem árt a fordító gombot meghosszabítani.Az enyémen eggy lapos acél tartja föllülről. Nem fotózo mert elég retkes (fűrészporos) a helyzet. Ha nemelég erős a rugó, képes a felemelt szerszámot leejteni.Pl döccenőnél.
Az elmúlt hetekben írtam, hogy UE-28 hidraulikámmal olyan probléma van, hogy szépen emel de lassan leenged. Általában egy bizonyos pontig aztán megáll (de ekkor már leér a munkaeszköz menet közben). Új szívattyú van benne, dugattyún új ajakos tömítés ( tökéletesen emel alapjáraton is). Az útváltó szelep elengedheti az olajat esetleg? Vagy a vezérlőtömbben keressem a hibát? köszönöm
Kedves Fórumozók! Érdeklődnék, hogy ezt a traktort megérné e felújítani, és mennyibő? továbbá mik a vélemények ezzel a típussal kapcsolatban? Dutra 4400, 2. fokozat nem működik, IFA hűtő, ZIL szervó, 550.000-ért árulják.
Az előtöltés nekem is gyanús a hang alapján,ha tiéd is ennyire kemény kopogós akkor érdemes visszább állítani!!
Nem játék,főtengely törést okozhat(már járt így kolléga)...a dugattyú felső holtpontra jutása előtt túl sokkal indul be a robbanás,mivel az adagoló túl korán küldi a naftát.
800 négyszögölt 8 liter gázolajból szántottam meg(úgy hogy egy oldalra szántottam, viszonylag sok az üres járat). Így 28liter/ha jön ki fogyasztásnak igen kötött fekete talajban. Remélem, hogy nem döntöttem meg a rekordot.... :)
Az utolsó lámpa D4K-B-jé, valamint az első 1000-eseket is ezzel szerelték tudomásom szerint. Esetleg eladó? Érdekelne, mert nekem is csak 1db van belőle. A másikat Csepeleken szoktam látni.
Elkezdtem szétszedni. (legjobb tudomásom szerint két csavar kitekerése után kikellene jönni a szelepnek) A fogantyút próbáltam eltekerni, sajnos a kezemben maradt....Annyira megvan szorulva a szelep, hogy nem bírom kiszedni, pedig nem régiben még kézzel állítottam pótkocsizáshoz. Töröm az agyam hogy tudnám kiszedni. Van valakinek tippje?
Nekem hetente megy bele valami sokat használom. Véletlenül jöttem rá én is úgy hogy egyszer nehezet emeltem vele és a nyomás felnyomta rugó ellenében. Utána pöpec lett...
Lenne egy problémám UE-28 hidraulikával kapcsolatban.
Nemrégiben volt a dugattyún karmantyú cserélve, vezérlőtömb felújítva, új golyók benne stb. Egy ideje szép lassan leengedi a munkaeszközt, teljesen a földig és nem is emeli vissza magától. Van valakinek tippje, hogy mi lehet?
Az elmúlt pár napban kicsit simogattuk a dutránkat.
Gáz rudazat hézagolása, adagoló fogasléc egyel odébb. Adagolóban törött rugó csere. Felverődött dolgok csiszolása, regulátor rugón lazítottunk, mert nagyon feszesre voltak állítva és csak félgáznál kezdett mozogni a futógyűrű.
Így is lehetne szebb az alapjárat, de hát sajnos így is vannak lógások a rudazatban.
Az +érződik azért, hogy a csavarok kiszedése után fémesen fogja valami, vagy a tömítés, esetleg a ragasztó fogja. Azt kellene tisztázni először, hogy 1álltalán +mozdul -e.
Amikor áll a motor a regulátor futógyűrűje teljesen kint van a tengely végén, beindítjuk a motort és "alapjáraton" ketyeg, de ez a futógyűrű meg sem mozdul. (előre hátra)
Csak magasabb fordulaton kezd el befelé menni! Ez így természetes? Vagy alacsony fordulaton is kéne mozdulnia? (alapjáraton) ???
Úgy látszik a fiatalok csak magukra számíthatnak majd a jövőben Dutraügyileg, mert az idősek inkább egymással civakodnak és megfojtanák egymást egy darab alkatrészért. De mi lenne, ha mindenki egyforma lenne. Unalmas lenne az élet és lehetne haladni előre. Az nem jó.
Ha csak én látnám így le sem írnám ezt. Lassan már 2 kéz is kevés, hogy megszámoljuk akik így látják a dolgot.
Aki jártas a WD213-as motorokban vagy a hasonló konstrukciókéban az meg tudná nekem mondani, hogy a hátsó hengernél miért folyik ki a gázolaj menet közben a leömlőnél? Após szerint el van dugulva a csúcs és csak belehugyozza a gázolajat a hengerbe így nem tud robbanni... ez lehet? ugyan akkor rendkívül lassan pörög fel a gépezet kell vagy 15 másodperc míg felpörög alapjáratról egyszóval nagyon lomha a gépezet. Az üzemanyag rendszer volt bontva, mivel az előző gazdája nem használt benne semmilyen gázolajszűrőt, így kapott mindegyik pohárba 1-1-et, de nagyon csúnya volt az üzemanyagrendszer végig.
Ez egy nem hagyományos,hanem emelt fordulatszámra tervezett motorolajszivattyú.A több szállítást úgy akarták elérni,hogy a főtengely és a szivattyúhajtás áttételét megnövelték1:1 ben helyett, 1.33 szoros gyorsítást hajtottak végre. Itt ez most nem jött össze!13 l/min-ról 18l/min-ra sikerült feltornázni.(Egy darabig).
Azért mondom, hogy gagyi. Nem nagyon találsz .hu oldalon olyan képet Dutráról ami még nem volt a fórumon. Ha az elejétől olvasod a fórumot akkor tudod, hogy eddig mi volt rajta és mi nem. :)
Lévay Úr tájékoztatott, hogy miért lehet időnként vontatókötéllel húzva és nagy füst kíséretében látni.
Röviden és tömören megfogalmazom:
Araszolva haladva, az alig terhelt motor következtében visszahűl az izzófej egy bizonyos része így vagy leáll a motor vagy a tökéletlen égés következtében nagy füst keletkezik. Ilyenkor az üzemi hőfok egyre inkább lecsökken a hengerfej belső izzó felületén minél intenzívebb a befecskendezett üzemanyag mennyisége.
Ezeknél a motoroknál az üzem közbeni sűrítési/kompresszió végnyomás nem idéz elő öngyulladást a befecskendezett üzemanyag átalakításához. Szükséges a megfelelő hőmérsékletű hengerfej/izzókúp. (Izzófejes motornál a komprimálás önmagában nem elegendő a működéshez, mert nem a sűrítés által felforrósodott nagynyomású levegőbe történő beporlasztás az elv.)
Amikor a hengerfejben ez a porlasztóval frontális helyzetű izzó belső felület visszahűl, megáll a motor. (Mint a gyújtógyertya szikrája nélkül a benzin stb. Otto-motorok) Kivétel a Danuvia 125 :) Ott nem számít sem az elv sem a tervezés. :)
Ha jól emlékszem volt már ilyen több alakalommal felvonulás (rühellem ezt a szót) közben. Az utóbbi alkalommal rendezett Burrogtatón a Pampa is megállt, ami látható a videón.
Great Dorset Steam Fair 2014 Tarrant Hinton, Dorset, Village in England
Egy hozzászólás a képekhez a föld déli féltekéről:
we had the bigger Dutra's here in New-Zealand for a while a farm along the road from us had a 147hp model with the same cabin as this one but it fitted a bit better than this !
Üdv!Azért áll le,mert hosszirányban el mozdul a vezérmű tengely.Valamikor leírtam,hogy én miképpen állítottam be a tengelyt.A hozzászólásaim között meg található.Az alapjárati fordulatot a kézi gáz karral lehet beállítani.
Ha beállítom a gázkarral a kívánt alapjáratot,akkor nem szabályoz rá hanem leáll egy pár másodperc múlva, szóval nem tartja a fordulatot. Ennek mi lehet az oka?
A Vezérműtengelynek egy minimális lógást kell hagyni ~1mm.
Szerintem alapjáratot nem tudsz állítani csak a gázkarral, különben hogyan állítanád le.
Egy gyors sztori a vezérműtengellyel kapcsolatban:
Apám megvette a 28-asát majd két éve, azóta küzdöttünk az adagoló beállításával, de vagy nem állt le, vagy gyönge volt mint a harmat.Igaz a gép azóta nem dolgozott csak szép lassan felújítódott.Most hogy le lett vizsgáztatva nekiugrottunk még egyszer, szétszedtük az elejét.Az tűnt fel hogy az adagoló tőkéi (amik a vezérműtengellyel érintkeznek) össze, vissza vannak cseszve, amiből arra következtettem hogy lóg a vezérműtengely hosszirányba.És tényleg- mivel ezt a dutra motort láttam életemben először szétszedve, nem tűnt fel hogy hiányzik a tengely végéből az állítócsavar, amire a robbantott ábrák hosszas nézegetése után jöttünk rá.
Kapott két bontott tőkét, sikerült rendesen beállítani az adagolót - indul, le lehet állítani, és meg van mind a 28 ló.
Önindító:
Gondolom az eredeti csúszóarmatúrás önindító van rajta.
A véleményem szerint túl gyorsan kapcsolja a mágneskapcsoló a főáramkört, tehát még mielőtt becsúszna az önindító fogaskereke a fogaskoszorúba.
Elvileg tudsz rajta állítani, vedd le a hátsó burkolatát az önindítónak.
A mágneskapcsoló két felfogató "furata" ovális, tehát le-fel állítható.
Fentebb kell állítani a mágneskapcsolón, hogy a forgórész végén lévő tárcsa csak később (tehát a forgórész bentebbi pozíciójánál) érhesse el a mágneskapcsoló alján lévő reteszelő kart.Remélem érthetően fogalmaztam.
Ha Zetor önindító van rajta akkor az valószínűleg bendixes.
A vezérmű tengelynek van 1,5 cm lógása ha elől nincs felrakva a dekli. (ahol a regulátor is van)
Ha fel van rakva a dekli akkor az volna a kérdésem, hogy nullára ki kell hézagolni? vagy kell hagyni egy pár mm-t?
(nem tudom, hogy gyárilag hogyan volt alapjárat állítva, adva. Nekünk a gázkarral kell,) Ha nem tartja az alapjáratot és leáll, annak mi az oka? hogyan lehet állítani alapjáratot? (motorpal adagoló)
Az önindítónk, olyat csinál, hogy tízből nyolcszor szépen elkapja és indít, két esetben meg csak felpörög az indító és a fogaskoszorú oldalát darálja.
Lemértem a fogaskoszorú és az önindító fogaskerék közötti távolságot, 2mm.
Ezen kellene változtatni? vagy máshol kell állítani?
Válaszokat előre is köszönöm.
Ui.: Hompi81 -->> Várom a féltengelyházzal kapcsolatban a hívásodat. :))
Uraim! Van valakinek a birtokában Dutra D4KB/1000 és MTZ húzós/összekötős videó? A mai napig nem találtam meg azt a videót amikor valaki az UE28-assal elhúzza a 82-es MTZ-t.
A Csernátoni burrogtató, melyre idén október 10-én kerül sor, két éve indult azzal a szándékkal, hogy évről évre megrendezendő őszi eseménye legyen a csernátoni Haszmann Pál Múzeumnak. A rendezvény elsősorban gépésztalálkozó, ahol az Erdély-szerte egyedülálló mezőgazdasági szerszám- és gépgyűjtemény érdekes darabjai kerülnek látogató-közelbe. Magyarországi és hazai gépészszakemberek közreműködésével kínálunk érdekes programot, ahol a szakmai rész mellett az egész család számára biztosítunk majd elfoglaltságot. Partnereink ebben a mezőkövesdi Hajdu-Ráfis János Mezőgazdasági Gépmúzeum és munkatársai, szakemberei, valamint a gyöngyösi Lévay Sándor vállalkozó, gépgyűjtő, aki szintén elhozza szakembereit és néhány korabeli traktorját is a rendezvényünkre. Az eseményt megelőzi néhány napos közös munka velük, ahol előkészítik a szombati napon megszólaló gépeket. Idén a gyűjtemény egyik, a Hofherr-Schrantz-Clayton-Shuttleworth Magyar Gépgyári Művek által gyártott traktorja lesz az esemény középpontjában, de több stabil motor, korabeli traktor hangja is megszólal majd. A nap folyamán lesz gépfelvonulás, gépbemutató, előadások, kiállítás és családos programok. Minden érdeklődőt szeretettel várunk!
Nem tudom mennyire szàmít kurens holminak, de nekem nagyon tetszik ez a kis traktoros igazolväny, amit egy barätomtól kaptam, teszek ide képet róla. De a lényeg hogy tõlünk nem messze volt elhelyezve ez a gép anno!
Faterom a TSZ (energetikus) után az erdészetnél lett szállításvezető. Pl. Mátraballán a rönkköböző, fatömegbecslés stb. feladatokat is ellátta a vagonrakodásnál. Én ekkor voltam óvodás, de a napközis foglalkozás helyett inkább a Kamazban ültem reggeltől estig. Nem szerettem a kötelező nappali alvást. Utáltam az óvodát. Óvoda helyett inkább beültem reggel a kamazos mellé. A Kamaz fülke tetején ülve (a CB antennába kapaszkodva) figyeltem, ahogy a sofőr a Hiab ülésében a rakoncás platót rönkökkel megpakolja. Erdészeti gépek közül 1000-es Dutrára még emlékszem, de ilyen dömperből kialakított rakodógépre vagy Frak-ra nem. Sajnos mifelénk akkorra már kikoptak.
A transmisziós tengelyhez hardi tárcsát, és a hozzá való csavarokat a Nagy Traktor kft.-tól vásároltam. Telefonon meg lehet rendelni, és postán küldik.
Igen,köszönöm szépen! :)) Emlékszem még a kartondobozára is,talán bélyegzővel volt ráütve az ára.Sokáig az is megvolt,aztán jöttek a kisebb gyerekek a rokonságba és sok mindent nekik adtam.
Üdv!Erre gondoltál?Sajnos ez a "gép"még kissé hiányos,de apránként innen onnan mindig sikerül valamit szerezni hozzá.Valamikor én is kaptam ilyet ajándékba.Sajnos egy költözés alkalmával el veszett.Az egyik legkedvesebb játékom volt sok éven keresztül.
az elözö tulaj motorfelújítás végett szétszedte a motort és már kivette a nyeles tengelyt 10 évvel ezelött.Így tönkre ment a motornak több alkatrésze ,meg elveszett .A nyeles tengely és a transzmissziós tengelynek a Hardy tárcsája nincs meg.Esetleg a Hardy tárcsáról képet tudnátok felrakni?Hogyan is néz ki valójában!
Jaaa... hogy a motor és a sebváltó közötti tengelyt szeretnéd megigazítani.
Én még az enyémnek a féltengely kopottságával vagyok elakadva, majd csak a stabilan álló kerékagyak után megyek tovább előre a motor irányába.
Egyelőre annyit tudok arról a tengelyről, hogy a nyelestengely meghosszabbítása. Azért kell valami hajlási lehetőség bele, mert a darázsderék nem tud minden üzem közben normálisan fellépő erőnek torzulások nélkül ellenállni. (nagyobb tudásúak, javítsatok ááám!) Ezért a kísérleti merev tengelyekre Hardy tárcsát kellett építeni, hogy hadd görbülhessen az a hosszú tengely is.
A Hardy tárcsa sem örökéletű ott, úgyhogy az UAZ kardáncsukló bizonyult a legjobb megoldásnak.
..de hogy konkretno mit kell csinálni, meg milyen alkatrésznek mekkora az átmérője... ezt én még nem tudom. Az tuttó hogy először le kell húzni a motort a kuplungharangról, aztán valószínűleg a darázsderékból kell kipiszkálni a hosszabbítótengelyt - de hogy ehhez le kell-e venni a darázsdereket az elsőhajtás házáról... no azt SEM tudom.
endredá a 2 traktorból szeretnék 1 tökéleteset csinálni.A kardánnak nincs meg a hardi tárcsája.hallottam az egyik ismeröstöl hogy át lehet alakítani uaz kardánnal.Tudnál benne segíteni?
Én még új vagyok itt köztetek.Az idei évben sikerült vennem 2 db ue 28-ast.Ezeket szeretném felújítani.A kérdésem a következö lenne:Elöször a transzmissziós tengelyt szeretném felújítani vagy átalakítani.Hogyan is kezdjek hozzá,hol lehet alkatrészt beszerezni??Elöre is köszönök minden segítséget : jakabz
Azzal az ülés magasságot és a dőlésszöget tudták állítani, hogy pl. a dús arcszőrzettel rendelkező traktorosnak be ne csípje a szakállát a botkormány!!!! :-)))