Hideg indítás megoldva! Nem szakszervíz cserélte a gyertyákat az olajcserével együtt pár hete!
Be mentem egy Fiat szervízbe hogy nézzék meg mi lehet a hiba!!!!!!!!!
Rögtön a gyertyát mondták. Előttem szedték ki a "kicserélt" régi gyertyákat. Hát a k.rva anyját a másik szervizesnek, mert ha nem látom nem hiszem el. Leszámlázták a gyertya cserét, aztán nem cserélték ki!
Inkáb szakszervíz, mert akkor van garancia a munkára, így meg futhatok a pénzem után.
Punto 2b classic van a Delta mellett. Én 182 cm vagyok, asszony 155. Nem okoz gondot beülni a kis puntoba. Nekem pedálok vannak abban szűken. De hamar hozzá lehet szokni.
Hát nem is az oktánszám miatt rakok bele :) 100ast,hanem az adalékolás miatt.Itt nálunk MOL van ezért rakok ezt bele.Lényegében nálam is megszünt a hidegindításkori 3 hengerezés,amit mikor fél éve volt nálam (most 3.5) kocsi akkor jött elő (vagy nem figyeltem :) de csak szokni kellett :) ) azóta járok a neoval(100+most) szerintem se ér annyit,de mivel évi 8-9ezret megyek ,és most hogy van egy Seim még annyit se ,még annyira se számít :) De hátha jó,és tisztán tart :)
Érdekes ez a nehezen indulás téma amit tapasztaltok.
Az enyém ilyet sosem produkált. Sem a haveromnál 8 év alatt, sem nálam ebben a másfél évben. A gyertyák mindig időben gyárira cserélve és ennyi. Még leírni is szégyellem, de leggyakrabban Auchan 95 -öt kap és semmi gond.
Ha minden kedvezmény nélkül néznénk az árakat, akkor kb. 550 ezres javítás, szereléssel együtt (vidéken, minimum 8-10 óra meló). Mivel a szerelő tudott nagyon jó áron gyári lendkereket hozatni, így a komplett dolog (új kuplung szett, főhenger csere is egyben, plusz féltengely szimeringek), sztem megáll 250-260 között, attól függ, mennyire vastagon számolják a munkaórákat...
Már írtam, de mégegyszer: a motor nem tudja hasznosítani a 100-as oktánszámot, 95-nek kezeli:-) felesleges pénzkidobás. Az adalékolt benzinnek viszont van tisztító hatása, ez olcsóbb is. Pl Maxxmotion. vagy más prémium.
Korábbi újként vásárolt járgányaimat Brava, Stilo, Bravo eleinte 30-50 ezrenként toroktisztításra vittem, majd Stílo kapcsán ajánlották a benzin adagolást. Bejött, nem dadogott indításkor. A T-jet-hez néhány tankolás után szoktam prémiumot tankolni és teljesen megszűnt az indítás utáni dadogás, kéthengerezés.
Nekem nincs előítéletem az egyéb országban gyártással. A Sony Lengyel gyártással is Sony marad, a Suzuki és az Audi TT coupe pedig minőségi Magyar gyártmány:-))))
Hát nálam 3.5 éva alatt talán mintha egyszer lett volna hogy leállt első indításra,a bedadogás azért előfordul,de már nem olyan vészes mint mikor sima 95össel jártam --most a 100as Mollal.A régi bravónál mint ezeknél is a folytószelep tisztítást ajánlották sokmindenre,azt is takarítottam bár sose volt igazán semmi lerakódás max nem volt fémtiszta,na ennél már nem fogom szétszedni :) És gyertya csere után se lett jobb az a hidegindítás ezzel a gyertyával se NGK IKR9J8/BE . Ja és írtak talán a MAP szenzorról azt talán egyszer megnézem az aki kiszedte a képek alapján elég koxos lehet
Az NGK-val van a Fiat szoros kapcsolatban. Annyi a különbség, hogy a FPT gyári az valóban japan, míg az utángyártott szabadpiaci nálunk kapható IKR9J8 francia honban készül.
Elméletileg azonosak a paraméterek, higgyük el ... de több az utóbbi között a selejt.:(
(rosszakaró konkurencia szerint kicsit spórolnak az iridiummal, de lehet ez is urban legend)
Mondjuk a selejt valóban megnőtt az utóbbi években.:(
Szívócsőben a léghőmérséklet érzékelő MAP szenzor olajpára koszolódása gyakori ilyen jellegű panasz okozója. Lényegéről csak hosszabb értekezéssel lehetne érthetően kijönni. Ideig-óráig lehet tisztítani, de a vége úgyis csere.
Denso, meg az NGK sem gyári, csak azokból a gyárinak megfelelő kell ... és ez a középelektróda kialakításánál lényeges. Ha nem légréses platinum van beletéve, azzal is indul az csak 10 ezrenként cserélni kell. Meg azokkal alapból nagyobb a fogyasztás.
Ez nalam mar nem sokat er sajnos. Mistanaban mindig a legjobb kerult bele, OMV 100-as es igy is fullad. A heten viszem diagnosztikara, ha rajottek mi okozza, megirom. Egyebkent lambda gyanus.
Szerintem semmi köze az üres tankhoz, a minap megint sikerült 58,1 litert tankolnom, akkor is pont olyan simán indult. Igaz, negyedévente megkapja az egy tank evo100-t, de azt reklamálja is, ha elmarad. :-)
Hidegebb napokon 1.4 tjet motor nehezebben indul. Második de inkább harmadik inditózásra. Valós km 80.000,- km. Fiat-os szerelő szerint fojtószelepház tisztítás, vagy gyári gyertya (NGK Platinium) kell bele.
Hát igen a fogyasztás (1.4 tjet) az jó, de nem az igazi. Kb. 1 literrel többet fogyaszt mint a család másik autója (Mazda 6 G165) Bár az is igaz,hogy a technológiai elmaradás 6-7 év. Egyébként jó kis autó. A családban van még 2 Grande.Punto is, 1,4 16v és 1,3 menet.
Simán hallom akkor is, ha netto lustaságból 100 körül rányomok a tempomatra, ami (GPS) 125-re van belőve.
Az más kérdés, hogy pályáztam az utóbbi hétben duLván két tanknyit, és hát abszolút megelégedésemre az átlag odaragadt 7.0-hoz négy személlyel, csomagokkal... :-)
Sziasztok, csak egy gyors infó, hogy ugyan a Bravo-nál még semmi baj a kuplunggal, de a grand scenic családi autónkban most kell cserélni, kompletten, kettős tömegűvel együtt... szép mulatság és költség is egyben. :-)
Eleve már az meglepő volt, a 2004-es évjáratú szívó benzinesben van ilyen cucc (a renault szakszerviznek is új volt, mert először azt mondták, hogy az biztos nincs benne), és bár az világos volt, hogy aránylag kopott kuplunggal vettük az autót, nagyjából 2 éve, de hogy majd ennyibe fog fájni egyszer a csere, az kicsit mellbe vágott. Az már csak hab a tortán, hogy külföldről hazajött családtagomnak volt épp kölcsönadva, mikor 2 nap után szétment nála a kuplung....
"Sziasztok! Bocsi, sokat melózom így csak most van időm válaszolni. Szóval a lényeg: Nem tudom mekkora tömítéseket használt a szerelő, sima kör alakúval helyettesítette. Minimálisan így is van egy kis olaj és hűtőfolyadék szivárgás, de olyan elenyésző, hogy kb. egy olajcsere periódus alatt egyszer töltök rá kb 3-4dl-t. Gyári tömítést sajnos nem lehet külön venni, én beszéltem szimering gyártó cégekkel, ők sem tudnak önteni ilyen speciális formát. Tehát akinek szivárog az olaj két választás: 1.) Megveszed az újat hűtővel 75e-ért. 2.) Szétszeded és sima kör alakúval helyettesíted, pár száz forintból megvan, viszont van rá esély, hogy minimálisan szivárog továbbra is."
"Sziasztok! Bocsi, sokat melózom így csak most van időm válaszolni. Szóval a lényeg: Nem tudom mekkora tömítéseket használt a szerelő, sima kör alakúval helyettesítette. Minimálisan így is van egy kis olaj és hűtőfolyadék szivárgás, de olyan elenyésző, hogy kb. egy olajcsere periódus alatt egyszer töltök rá kb 3-4dl-t. Gyári tömítést sajnos nem lehet külön venni, én beszéltem szimering gyártó cégekkel, ők sem tudnak önteni ilyen speciális formát. Tehát akinek szivárog az olaj két választás: 1.) Megveszed az újat hűtővel 75e-ért. 2.) Szétszeded és sima kör alakúval helyettesíted, pár száz forintból megvan, viszont van rá esély, hogy minimálisan szivárog továbbra is."
Elég ha lelépek a gázról hogy fékezzen a motorfék majd újra gázra lépek hogy húzzon a motor. Mindkét esetben klottyan egyet, lóg valami. A váltóhoz hozzá sem nyúlok. És egyértelműen balról jön a hang. Melegben jobban, most a hidegebb időkben kevésbé érezhető.
Udv Cartarsak!Az en t-jetem is elkezdte az olajhutonel engedni az olajat.ChrisVaughn hol talaltal hozza alkatreszt? Mennyibol oldodott meg a dolod? Koszi a segitseget..
Nekem másfél éve cseréltek minden csapágyat, azóta olyan a váltó, amilyen újkorában sem volt. Aki azóta vezette, mindenki megjegyezte, hogy milyen jól kapcsolható.
Nekem az erőátviteli rendszer nagyot "klottyan" mintha lógna valami. Először a féltengelyre gondoltam, de nem lóg és csak balról jön. Aztán a kettős tömegűre de ezek után most már a váltót sem tartom kizártnak. Hidegben kevésbé, melegben jobban és a különböző fokozatokban nem egyformán. Viszont hang nincs és a váltókar sem mozog.
A túltöltést nem a beöntő nyilláson keresztül lehet kivitelezni, hiszen az a szint ellenőrző is. Ki kell csavarozni a tolatás visszajelző gombát, és ott már be lehet tölteni a többletet.
Van ahol az olajszint túltöltését javasolják (amit nem tudom, hogy váltónál hogyan kivitelezhető. :
Nálatok nem 3 csavar van?? leeresztő,ellenörző,és feltöltő nyilás.Ne az ellenörzőig töltsétek hanem a feltöltő aljáig. ez + 2-2.5 dl.Valahol olvastam róla már. Szimering ennyit elbir még.
Olvasni én is olvastam, de most még jobban belém teszed az ideget.
És sajnos valószínű igazad is van.
Sok mindent olvastam azóta megint ezekről a gyárilag kevés olajszinttől kezdve stb.
Van ahol az olajszint túltöltését javasolják (amit nem tudom, hogy váltónál hogyan kivitelezhető..), nem problémamegoldásként, hanem jó váltó állagmegőrzésére.
Borzasztó, már annyira kotyog előre hátra a tengely, hogy mozgatja a botot is. Én nem mennék vele csak a szervizig. Összetörik a csapágy, lehet venni másik váltót és azt felújítani!
Tudod a múltkor már beszèltünk róla, nálam a váltóbúgás olajcserèk után (Fuchs) megszűnt vagy minimálisra csökkent, amit nem tudok fizikális törvènyekkel megindokolni csak a szubjektív èrzet szerint.
Emiatt nem bántanám a váltót egyelőre.
Viszont a váltókar mozgás 1-esben ès 5-ösben intenzív sajnos.
Az én véleményem, hogy a kihézagoláson múlik minden. Viszont ez nem a váltókar mozgására, hanem csak az 5-6 fokozat búgására igaz.
Szétszerelt mért majd kihézagolt váltó az összerakás után kicsit összeülhet a hézagoló, vagy a paszta lett sok a tömítő felület alatt, merthogy papír tömítést sem alkalmaznak, mert ez is növelné a hézagot, és persze nem egyformán.
A váltókar mozgást nem tudom mitől lehet. Nem hinném, hogy a váltó a ludas, inkább bak vagy bowden, de majd kiderül.
Nem a csapágy minőségével van baj. A kihézagolással van probléma....
Képzeld mint régen a Lada vagy egyéb hátsó kerék csapágynak úgy állítottál hézagot, hogy húztad az anyát és mikor jó volt a hézag kontra anya, vagy bedugtad a sasszeget. Ha kicsit jobban meghúztad, nehezebben, darálósabban forgott a kerék, majd megette a kúpgörgőscsapágyat. Amennyiben lötyögött, ugyanaz lett a vége.
Itt nem lehet tekeréssel hézagot, kotyogást állítani, hanem nagyon vékony hézagoló lemezeket raknak be. Összehúzzák nyomatékkal az ablakos házat (gyári szerszám) és összehúzott állapotban lehet ellenőrizni a szorulást, vagy hézagot.
A képen látható ideiglenes távtartókkal kell összerakni (néhányszor) ,hogy létrejöjjön a kívánt hézag. Ellenőrizni mind a három tengelyt, majd kivenni, hozzárakni alátéteket ezután mehet fel a váltóház. Hibás hézagolással, kicsit szorulósan, vagy kotyogósan is elmehet néhány ezret.........
Nem akarom ezt a szutyok váltót védeni,de azért jó néhány százezer esetleg milliónyi autóban jól működik. Én én ellenére nekem csak szét kell szeretni a Bravo-ban.
Szerintetek mekkora szentségtörésnek számít, ha a közelgő 45e-es olajcseréhez nem az eddig használt Selenia-t, hanem a 9.55535-S2 besorolásnak megfelelő Total-t vagy Castrol kapna az 1.4 16V gépsárkány ?
Ugyanis arra gondoltam, a majdan elkövetkező reggeli mínuszokban bekövetkező kopogást megelőzném más olajjal, hátha....
Tavaly télen ugyanis - ha még emlékeztek - a nagy mínuszokban hidegindításkor a "gyorsüresjárat" szakaszában többször kopogó hangot produkált a gép. (Kivéve persze mikor a szervizben mutattam volna meg.)
Pl. kifejezetten a Castrol Magnatec, ami a "motor kopás szempontjából kritikus felmelegedési fázisában kiemelkedő szintű védelmet nyújt" a Castrol.hu szerint, illetve a Castrol Edge Titanium, amikre gondoltam.
Illetve a TOTAL QUARTZ INEO MC3 ami még szóba jöhet, a szerviz is ezt használja például.
Ha a kérdésen túl van más javaslat, tapasztalati úton megszerzett okosság,esetleg elgondolásomat támogató vagy cáfoló vélemény, s azt jól megosztjátok velem, azt külön megköszönöm.... =8-)
Ki lehet olvasni, hogy mi a gond, de hogy pontosan mennyi adta meg magát, az emlékezetem szerint csak bontással derül ki.
Ha rosszul emlékszem, majd javítanak a rutinos játékosok - egy időben én is az voltam (talán 3x is szét kellet bontani az egészet), de jó ideje hibátlanul működik a fűtés. :-)
A motor ~12-15e/db, a közdarabos csomag ~3e körül van.
Engem is elért a digit klíma vég....ma reggeltől azt csinálja,hogy csak az ablakra fújja a levegőt,se a lábhoz se a testre nem megy,hiába választom ki.Olvastam már,hogy ez a közvetítő müanyag pöcök törése miatt van,és,hogy a motort is kell cserélni,valaki tud nekem segíteni,hogy melyik motort? vagy esetleg több is tönkrement ilyenkor?
Sziasztok! Idén márciusban (majdnem 9 éves volt a Bravóm) beszámítottam a vasat egy új autóba, ezáltal eladóvá vált a komplett téligumi-garnitúrám.
Konkrétan: 4 db Hankook Winter i-Cept RS2 W452 195/65 R15 91T téli gumi acélfelnire szerelve és dísztárcsával együtt. A gumik 2016. 22. hetében készültek, 1 szezont (kb. 5000 km) futottak, sérülésmentesek. Felniméret: 6Jx15. Lyukosztás (osztókör): 4x98. Középfurat: 58. ET: 31.5. Ár: 40.000 Ft a komplett garnitúra. Átvehető Dunavarsányban. E-mailcímem: vbalazs70@gmail.com
Az enyémben most van 100000km. Nem tudom mitől mozog így a váltókar..... A minap mentem egy Transittal és abban is igy mozgott plusz az olyan volt mintha le is akarna esni az egész a helyéről.... Mondjuk abban volt vagy 600ezer km.... Járok egy Renault Masterrel is....na annak már úgy zörög a váltója mint állat és mikor leveszem a gázról a lábam,akkor hallani is hogy csattan picit a váltóban vmi....a váltókar viszont meg se moccan :)
Ha minden sebességbe csinálná akkor akár lehetne motor tartó bak is, de nekem csak 1 és 5. fokozatban csinálja. Másnál is ezek a fokozatok a problémásak? Egyébként szépen jár.
Neked mióta csinálja? Igazából én nem is tudom hogy mikortól csinálja mert be kell vallani sose figyeltem. Most is csak véletlenül vettem észre, és ezért nézettem meg.
95.000 km van jelenleg a végig szervizelt 2008-as 1.4 tjet Bravómban. A váltókar gázadásra egyes és ötös fokozatban visszaránt. Megnéztük, és a váltóból kijövő kar mozgatja a bovdenen keresztül a váltókart. A váltó egyébként tökéletesen működik, csendes, rendellenes zaj nem hallatszik, könnyen veszi a sebességeket. Vélhetően ennek a rángatásoknak a következménye a bovden végén lévő gömbfejre csatlakozó betét kopása is. Ez cserélve lett, de mivel a váltóból jön ez a mozgás, ezért az egyes és ötös fokozatban továbbra is gázadásra mozog belül a váltókar. A szerelő azt mondta vélhetően a váltóban van egy kis kopás amit aváltóból kiálló kar (mint erőkar) megnővel és ez így nyilvánul meg, de ez tüneti probléma, még sokáig el fog menni a váltó.
szia, közben végignéztem figyelmesebben a videót, és van egy műanyag pöcök, ami elkopik. a videón egy újba teszi át a zárat, amit megpucevál a be-átszerelés előtt. a minap minket is utolért a gp-n.. :(
most reggel 2 tűvel adtam 12 voltot a szivattyúnak és mindent kipumpáltam a tankból, majd 100 oktánossal meg injektor tisztitóval felöntöttem negyedig, elsőre még nehezen indult de utána szép járása lett, remélem ez jót tett neki. Persze ha lehül és újból kell inditani majd kiderül volt-e értelme...:))
mikor a központi inj csö szelepet megnyomtam higitószagú cucc spriccelt ki belőle 10xmostam kezet és még mindig érzem, bármi is ez nem benzin"!+"%"/= holnap reggel kiszedem a szivattyút és megpróbálom valahogy kiszivatni a tankból ezt a rémséget utána MOL100 oktán remélem történik valami pozitiv
sziasztok! tanácsot szeretnék kérni, bravo 2008 1.4 90 lovas benzines kb a kilencedikre indul leáll megint indit vagy ötször mire elkezdi elkapni. Gyertyák cserélve, gyújtótrafók cserélve, a benzin nyomó cső végéről lehuztam a piros dugót szelep benyomva, indit a benzin spriccel. Nincs valami tapasztalatotok ilyen jelenségre?
...persze mindent.DE a levegő vezetésére szolgál,hogy megfelelően tudja hűteni a féktárcsát,apropó levegőterelő szerepe van.Én hagynám.Bár sok autón a magas padka elbánt velük.
Azt azért tegyük hozzá, hogy rendesen használt autó esetén ritkán kell tölteni. Mondjuk évente egyszer nem árt. Persze full városozás+rövid utak esetén a havi egy se kivételes!
Viszont ha már kell, az egy jelzés, hogy oda kell figyelni rá innentől. Nekem van bent szivargyújtós feszmérő (+USB-töltő egyben), mióta szarakodni kezdett. Ha látom gyengülni, este megy töltőre. Gyenge vagy gyengülő akksinál simán lehet olyan, hogy mondjuk állsz valahol 20 percet, rádiót hallgatsz, majd még indít egyet, de még egyet már nem. (elvesztette a kapacitását, csak az indítóáram volt meg)
Simán megszívtam legutóbb úgy, hogy készültem is erre, és direkt mentem egy 7 km-es kört, hogy töltődjön a következő indításig. Természetesen meg se mukkant, szerencsére autószerelő ügyfél előtt halt meg éppen...
Régi konstrukció, de strapabíró. Az 1.6-os 120 lovas dízel sokkal jobban megy nála, a benzines kis T-jet (szintén 120 ló) meg még annál is sokkal jobban. :-)
Normál feszültség méréssel nem lehet pontos képet kapni az akkumulátor állapotáról, de valahol 12,4-12,7 volt között kéne lenni. Ennek ellenére egy 12,8 v-os akku is lehet indítás képtelen.
Csak normál árammal terhelt akku mérése adhat képet az állapotáról. Kb 55w-s izzóval terhelés után, fesz méréssel egy táblázat segítségével határozhatjuk meg a töltöttségi szintet. Délelőtt, ha lesz időm megkeresem a táblázatot.
Köszönöm! Utána olvasgatva is erre gondoltam. 1.4 es motorról van szó, valaki tudna esetleg feszültség értéket mondani álló,indítási,és járó motor mellett?Csak hogy tudjam ,haldoklik aaz akku?
Van egy 1.6 mjet automata bravom, amit egy éve vettem.
Vásárlást követően mindent lecseréltettem benne, beleértve a váltó olajat, kuplung hidraulika olajat és a váltó hidraulika olajat is. Azóta sajnos egyszer letiltott a váltó, amit kuplung felújítással, újabb olajcserével tudtak csak orvosolni a szervizben.
Újabb olajcsere ideje jött el, és a kötelező szűrő és olajcserén kívül újra cseréltettem a váltó hidraulika, és kuplung hidraulika olajat, természetesen ugyanúgy a gyári előírások szerint.
Láss csodát, a váltó olyan lett mintha kicserélték volna, nem csúszott a kuplung, szépen váltott stb, pedig ugyanaz a szerelő, ugyanazt a folyadékot cserélte benne. Elmondása szerint semmit nem csinált máshogy ahogy szokott. Mindenki boldog volt.
Az örömöm max 500 km ig tartott , amikor is egy hosszabb autópályás üzem után újra előjött a kuplungcsúszás, ami a váltó bemelegedésével mindig újra elő is jön.
Mérgemben rendeltem újra 2 liter gyári váltó, hidraulika olajokat, hogy nem e azzal lehetett a baj. Lecseréltetem, és meglátjuk.
Szerintetek mi lehet a gond?
Esetleg van valami trükk, hogy hideg állapotban cseréljük a hidraulikában az olajokat, vagy töltsük túl, esetleg teljesen más lehet a baj?
Bravoban nincs rossz motor, mind megbízható. Dízelt csak akkor érdemes ha sokat mész és hosszú utakra, egyébként benzinest. A szívó 1,4 gyenge, csak mazochistáknak ajánlott, a T-Jet -ek erősek és megbízhatóak. Nincs különösebb típushibájuk mint pl. a TSI -knek volt, ezek egyszerűbb konstrukciók.
A kisebb típushibákat pedig ha rákeresel már páran összegyűjtötték itt.
De mint írtam igazán nagy szopásra egyiknél sem kell készülni, legfeljebb csak ha nagyon elhanyagoltat veszel.
A kuplung hidraulika és fékolaj Dot4 -es, ezt elvileg 2 évente cserélni kell, de 6 évente már mindenképpen. A váltó olajat hivatalosan nem kell, de 100e km -nél én cserélném, ahogy fogom is ha majd elérem.
Gondolkodok egy bravo vasárálán. Melyik motorral ajánlott vásárolni? Illetve mire kell kimondottan figyelnem vásárlásnál? (tipushibák) A sima 1.4 szívó nagyon gyenge? Diselek milyenek? Turbóstól kell tartani? Kb. 2008-2009-es modelleket nézek. Sport kivitel tetszik, igaz elég kevés eladó jelenleg. Várok minden tapasztalatot és hasznos infót! Előre is Köszönöm!
A fagyálló cserélve lett 2 éve a vezérléssel és a vízpumpával.
"Más a helyzet a váltó és a kuplung hidraulikájával. 35ekm-enként ellenőrizni kell a szintet, és 70ekm-enként cserélni az olajat. A váltó hidraulikájába ATF Dexron III olaj kell, a kuplungéba DOT 4-es fékolaj."
Ezt írta tavaly egy fórumtárs.
Akkor most lemaradtam valamiről és sürgősen pótoljam? Én a szervizfüzetben erről nem találtam semmit.
Múltkor írta itt valaki hogy 2 féle kormány van a Bravohoz és a bontóban sem tudják hogy mi a különbség.
Nos, 2 féle légzsák rögzítés van és nem kompatibilisek egymással. Emiatt nem lehet szabadon cserélgetni a kormányokat, vagy légzsák is másik kell. A légzsák kiszerelésének a furatáról lehet megkülönböztetni ezeket. Az egyiken kerek lyuk van a másikon pedig ovális.
Találkozott már valaki a következő jelenséggel, az autó sima Dynamic 1.4 16V:
- 2 napja, meleg mototrnál alapjáraton, ha kicsit terhelem a motort (pl. bekapcsolom az ablakfűtést, fényszórót, gáz nélkül indulok, stb) kicsit visszaesik a fordulat és valami nyikorog, de azonnal abba is hagyja ha a fordulat visszaáll
- hosszbordás szíjat levettem, hogy nem-e az vagy a generátor ill. a klímakompresszor csinálja-e, de nem
- kipufogó gumitartói szintén nem csinálják, kimondottan a motor felől jön
Használt autót vásárolnánk, képbe került az 1,4 T-jet Bravo. Mire kell figyelni az autón?
Beültünk ma egybe, nekem kicsit fura volt, hogy alapjáraton eléggé vibrált alattam az ülés.. Ez normális? Nem gondolnám. Diesel autómba nincs ilyen vibráció.
Nekem akkor volt ilyen, mikor széttört a kormánykapcsoló belseje. Cseréltem egy hibátlan bontottra. Ha visszakeresel a hozzászólásaim közt, találsz képet is róla.
Sziasztok a külső visszapillantó burkolatát h lehet leszedni??? Nem szeretném letörni ki kell hozzá pattintani a tükröt vagy simán le lehet pattintani ??? A festett részére gondolok kívűl :D
Ha valóban a fékmunkahenger a hibás azt akkor sem kell cserélni, fel lehet újítani. Elég macerás munka ezért nem szívesen csinálják, inkább komplett cserélnek ha az ügyfél is belemegy. Ám a felújítás lényegesen olcsóbb.
Egy olyan kérdésem lenne, hogy ha az a hiba, hogy a hátsó fékmunkahenger nem húz vissza, rossz, akkor tényleg az egész féknyerget kell cserélni? Nem lehet külön csak a munkahengert? Vagy azt nem lehet kiszerelni belőle?
Illetve ugyanez az első lengőkarnál: a gömbcsuklót nem lehet külön cserélni, csak lengőkarostól? (mondjuk ezt még megértem, mert bele van préselve)
Ezt mondták a szervizben, de elég érdekesen hangzik..
Köszönöm a segítséget az ablaktörlő lapátokkal kapcsolatban. BOSCH Aerotwin A-187 került az autóra. Tökéletesen illeszkedik a szélvédőre, szépen töröl.
Tudtok segíteni 2013/12. havi Mjet Bravo-hoz 120 Le, első lökhárító alatti légterelőben, ez a ködlámpafészek mögött az autó alján van. Talán koptató a neve. Kell egyet szereznem.
Active felszereltségű az autód? Az alapból 1din méretű rádió-elkészítéssel jött, és nincsenek ott a csatlakozóban a gyári rádióhoz szükséges can-bus szálak (kék és fehér).
Multikormányban annyit tudok segíteni, hogy a kapcsolók működnek minden mástól függetlenül is. Olasz fórumon láttam rá példát, hogy a 3 vezetékes tanítható kínai fejegység egy az egyben fogadta a jelüket. A gyári csatlakozó szét volt húzva, onnan vezették el. Az a kérdés, hogy lehetne működésre bírni őket egy olyan autóban amiben eredetileg nem volt. És, hogy a Kenwood-dal hogy hozod össze.
Másodszor meglett a hiba oka. Elearn-be megkerestem a km óra csati lábkiosztását majd MEH is találtam a szenzor 2 vezetékér.
Végig bújtam a kocsi kábelkötegét. Elsőre semmi. Majd levettem a jobb oldali tükör belső boritásást és mit ad isten ott lett meg a gubanc.
Lenyeg nem az a tükör van rajta aminek kellene. Mivel 7 PIN-es csati van de a tükör csak 5- PIN-es rajta es meg van a helye a 2 PIN a külső hőmérséklet érzékelő számára.
grande Punto gyari érzékelőt rendeltem. Azt rakom bele azt proxy rendezés és elvileg jo lesz.
Illetve kellet bele még egy előtét ellenállas mert az is szar volt.
A legszebb, hogy sokszor már első műszaki előtt megtekerik. Vagy vállalkozásra használt új autó kap 2 éves korában bontott ecut, bcut műszerfalat 2 évre. Műszakira vissza az eredeti. Aztán lehet venni 5 éves autót 50 ezerrel, és sosem derül ki , h 150 van benne. Q
Ha csak annyit tekertek azért még nem adnám el ha nincs gond vele :) Persze így már utólag biztos zavaró.De ha belegondolsz ha egy autót minden műszaki ,eladás előtt visszatekernek kicsit, akkor az ki se derűl a KEKKH rendszerből se.És igen nem KM veszünk hanem állapotot,de te a visszatekert km-hez (meg persze a kocsi állapotának) " tartozó" árat fizeted ki ami csak nem mindegy.Meg ha megveszed 150e km-rrel és szétesik mondjuk a turbó amire akkor ugye nem igazán kellene számítani,nem számítanál rá--szidni fogod az olaszt hogy ez csak ennyit bírt vagy a volt tulajt hogy ő"hajtotta szét",miközben már 300e van benne amikor előjöhet talán ez a hiba.Nehéz a használt autó vétel :) Én 268e nél tartok ,típushibákat nem kerülöm de megy :) 190e nél új turbóval :)
100 nál még eredetiek szoktak lenni a talpasok. Szegecseltek.
Ha csavaros, akkor már cserélt. De ez használat függő. Multiecuscannel kiolvasható az ecuból.
Bár én vallom, hogy állapotot veszünk, nem óraállást. Az apósom 60 ezret futott almerajáért nem adnám oda a most kölcsönbe kapott 210 et legalább futott leont.
Egy ideje foglalkozott a gondolat, hogy a műanyag kormányt bőrre cserélném. Felhivtam a tatai bontót volt is (most is van nekik). Azt mondták viszont, hogy két féle létezik, és sem évjárat sem alvázszám alapján nem tudják megmondani melyik kell az autóba. Egyik kérdésem, hogy van-e ezzel kapcsolatban bármilyen tudás birtokában bárki?
A másik kérdés, hogy ha korábban nem multikormány volt a kocsiban, az utólag beszerelhető-e? Egy 2 dines kenwood fej van benne, ahhoz lehet külön csatlakozót kapni de nem tudom kell-e még valami. A gyári rádiót - amit utólag vettem hozzá - CAN Bus hiba miatt nem tudtam beltéri. Én egy 1 din-es rádióval vettem a kocsit.
Lehet, hogy nálam is azért voltak problémák, mert 64 GB-ossal próbálkoztam. Voltak számok, amiket kijelzett a műszerfalon, de pár mp után ugrott a következőre anélkül, hogy lejátszotta volna. De lehet, hogy csak túl "advanced" volt neki a tömörítés, majd még próbálkozom butított mp3-akkal is.
Ez még nem közvetlen befecskendezéses, mint a tsi és egyéb kis turbosok. Ez jó, ha érdekel olvass utána a tsi lekormolódásnak.
De van pár motorfüggetlen bosszantó dolog. Pár hete valaki szépen összeírta ezeket. Nekem 1.4 t jet deltam van. Sajnos én belenyúltam. Mondjuk én vonzom ezeket, de a deltanal már egy kicsit sok. Vásárlás után lendkerék kuplunggal, mivel 500 km után megszólalt. Ekkor volt benne hihető 162 ezer. Terelőmotor műanyag fogaskerék volt nálam is. Kézifék rolót cseréltem, az utas oldali napellenző nekem is lefittyen, kormány, váltógomb bőrözés még vissza van.
Most külön van a motor meg a kaszni. Mivel valahogy felszabadult a főtengelyen a kiskerék. Szerencse, hogy még csak a szíjtárcsa ütött, a vezérlés még nem ment el. Ezt talán a héten orvosoljuk. Bár ez inkább annak a műve lehet, aki 142 ezernél vezérlést cserélt. Klíma hűtő, fék, futómű, de ez nem típus specifikus.
Komoly ez a Windows rendszer. 64GB os pendriveról a zenét kb. negyed óra alatt olvassa be. Először azt hittem, elromlott a pendrive, de nem. Igaz, hogy ha nem veszem ki, indításkor már azonnal látja, de akkor is szégyen. Egy 10eFt-os kínai "fejegység" kb. öt mp alatt feltérképezi a 64GB-ot.
Köszi! El is jutottam a Media Player-ben lépegetéssig, ott azonban már nem talált lejátszható file-t. Lehet, hogy az volt a baj, hogy telefonnal próbálkoztam?
Klímahűtő csere után sokat javult a helyzet nálam.
Addig, amíg a hűtő le nem volt szedve nem is látszott mennyire szar. Sok helyen már kiestek a lamellák, meg mozogtak. Új hűtő plusz töltés. Még várom az előtét ellenállást Kínából, mert az is kuka, de már hűt rendesen. Álló helyben nekem is elmelegedett. Meg ki kapcsolgatott a kompresszor.
Digites, vagy manual? Digitesnél lehet még léptetőmotor is. Nem zárja le rendesen a fűtőradiátor felőli részt.
Sziasztok! Ma fontos felfedezést tettem!! A kesztyűtartóba befért 2db másfél literes ásványvíz,2db fél literes víz,1db energia ital,plusz egy tábla csoki!!! :O
.... De szerintem be lehetett volna még préselni 1-2 kisebb valamit!!! :)
Így van. Melóhelyen amikor kilépek az épületből, rányomok a távirányítóra hosszan, ablakok le. Táska a csomagtartóba, így az ajtónyitásra már eleve nem fejbevágós a meleg. Indulás után első ablakok fel, utca végén a hátsó is.
En sem foglalkoztam vele eddig, de nemreg kiprobaltam, nekem igy ment: pendrive bedug, kormanyon a jobb oldali telefon gomb -> menuben lepkedes -> media player -> innen mar rajtad mulik, hogy random, vagy artists/albums/folders de mukodik, lejatssza. Elso alkalomra beletelhet nehany pillanatba, mig pasztazza a bedugott pendriveot, illetve 1-2 mp3 filet nalam nem akar lejatszani, ezt meg nem tudom, hogy miert. Furcsa meg, hogy az src gomb nyomkodasakor mar nekem nem valtott vissza pendrivera, csak cd es radio kozott valtogatott. Nem 100%-os az elmeny, na.
Hát főleg nappal szemben engem se tölt elégedettséggel,hozzá teszem szerintem ezt is tölteni kellene,mert ez a 4. nyár nálam és még nem volt töltve--és én igazán 15-20km-es utakra használom,városi közlekedésre nem . De szerintem ilyen melegben az aszfalt felett városban sokkal melegebb a levegő és ha megy is maxon a hűtőventi csak nem tud akkora hőt leadni a klíma hőkicserélő.
A klímával mennyire vagytok elégedettek így a nagy melegben?
Nálam de. még minden oké, de mire du. odaérek a napo álló kocsihoz már nem rózsás a helyzet. Álló helyzetben (pl. dugó) még vagy 20 perc múlva sem akar hideget fújni, menet közben kb. ok.
Nemrég volt vízhűtő cserélve, tavaly gáz töltve, a kompresszor hangja is okés, venti megy, víz nem melegszik.
(egyébként vicceltem, mert ha nem is napi, de heti rendszerességgel biztosan belenyalok min. akkora tempóba)
Na ja, a blokkolók...
Hmmm. Nekem is volt két ügyem mostanság, az egyik elég cidris volt, mert állítólag forgalomtól elzárt területen fordultam jobbra, egy a stop táblánál várakozó, és egyenesen tovább haladni szándékozó autó mellett. Lehet, hogy nem érintettem, de nem kötekedtem, nagyon jófiút játszottam, mert éjszaka fejeztem be az ivászatot, és még csak délelőtt volt. Szondát is fújatott... tuti bukónak könyveltem, de rá se nézett a műszerre, csak amikor már elengedett, de talán nem is jelzett semmit (valószínűleg).
Aztán záróvonal, kanyarodósáv és mindent átlépve előztem egy balos ívet levágva, belátható kanyarban egy autót, melyet azelőtt egy km-ig követtem, miközben 35-tel ment a városban... közben egy jobbról becsatlakozó útról rendőrök kanyarodtak ki... (melyet már csak az előzés befejezése után, a tükörből láttam) A sztori többi részét itt inkább nem írom le, de a lényeg, hogy nem került sor beszélgetésre.
Némi szerepe volt benne az elöző trafi szériáig hatásos blokkolónak :)
2 hónapja kb. kikerültem egy buszt a megállóban gyökkettővel..,nem láttam mögöttem x-el a rendőrt.
Én voltam közlekedésbiztonságra legveszélyesebb üldözendő elem, 10eFtért..Nem old fel engem, de amíg ott álltunk a következő buszt 72-en kerülték ki..,mondom az embernek hogy né' már.., de nem hatotta meg.
Utána már durcásabb voltam, de ezzel sem voltam beljebb.
M6 két hete lesz szerdán, 10 percenként volt egy autó a sűrűség és én halált megvető bátorsággal 180 km táján közlekedtem egy waze által tisztának mutatott szakaszon.
Nem volt az..., csak bízni tudok benne hátha szerencsém volt.
'Egy olyan országban, ahol a büntire van kihegyezve (az adókat most hagyjuk) a rendszer,..."
No de ilyet, kedves Cartárs... Bár, nagyon nem tudok most vitatkozni veled... legalábbis, nem tudtam mire vélni, mikor szombat éjszaka, nyaralásunkból szinte hazaérkezvén valószínűleg belefutottam egy kietlen útszakaszon, 2:42-kor "baleset-megelőzési szándékkal" kint őrködő egységbe...
(se waze, se traffi nem jelezte, de jobb egyben jól felismerhető volt a rettegett cucc... megjegyzem, sztem több mint percenként járhat arra max egy autó olyankor, én pl.: az azt megelőző 25 km-en egy autót kerültem ki, meg egyet értem akkortájt utol...)
Pár éve megszűnt a türelmi idő, most már a felhajtás pillanatában rendelkezni kell érvényes "autópálya használati jogosultsággal ". Ha lekapott a kamera, 15 pénz függetlenül attól, hogy utána megvásároltad vagy sem . Ez Magyarország kérem, ne keress benne rációt, mert mindenért megba@&nak, kő nekik a pénzed, hogy el tudják okosan osztani.
Akkor lehet, hogy a rendszer számol a rögzítés sebességével és az esetleges váratlan (rendszerhiba, lefagy a windóz, lassú puffer, nincs jawa :-D, az áramszünetre nem is merek gondolni vagy hogy meghekkelik a rendszert) történésekkel.
Eskuszom pedig, hogy olvastam valamit errol. Valami olyasmit, hogy amennyiben az ellenorzes utan par perccel sor kerul a matrica megvaltasara, akkor a rendszer torli a mar rogzitett szabalytalansagot. Termszetesennem eskuszom meg ra, hogy valoban igy van, csak szeretnem. :-) Ha megsem, akkor igy jartam.
Most nem elsősorban erre az esetre célzok, hanem hogy mivel az ember tudja, hogy pályára hajt, ezért előtte megveszi a kibelökött matricát - legalább is a rendszer nyilván erre épít - ez alapján nem tartom lehetségesnek azt a 15 percet.
Persze ne legyen igazam, az lenne csak a meglepetés. ;-)
Nem is mondtam, hogy nem tudtam rola, illetve, hogy bliccelni akartam. Egyszeruen turelmetlen voltam, meg nem volt kedvem beallni tobbszazadiknak a sorba.
Ha valamelyik kamera elkapott akkor sajnos bünti, mivel a bemérés ideje hamarabb történt mint a matrica megvásárlása neten. Nem csak a nap számít, hanem óra:perc. :/
Azt is nyomkodtuk, de valamit pofazik franciaul, amit persze nem ertek... Nekem ugy tunik, mintha valamit mondanom kene, mert var egy kicsit a pofazas utan, aztan bontja a vonalat.
Benne vagyok egy minitaliban a kornyeken! Jelentkezok?
Masik fontos kerdes: mennyi turelmi ido van az autopalyan a matrica megvasarlasara?
Egyszeruen keptelen voltam ma megvarni Hegyeshalomnal, hogy matricahoz jussak, millioan voltak mindenhol. Gondoltam majd az elso benzinkutnal megveszem. Ez kb. 5 km-re lehet a hatartol. Na, ott meg tobben voltak! :-)
Viszont neten keresztul meg tudtam venni, de lehet, hogy addigra mar bemertek...
Rohogjetek ki, de en meg eletemben nem probaltam zenet lejatszani a kocsiban usb-n keresztul. A fiam ma probalkozott vele, de nem ment. Kell azon kivul vele csinalni valamit, hogy csatlakoztatom az eszkozt? :-)
Sajnos így sem megy az aux. Nem jelenik meg egyáltalán. Próbáltam a másik oldalra is a szélsőkre, de nem. Amit olaszból mondtak, hogy kikapcsol állapotban src + on egyszerre 1 sec- ig, majd on elenged, majd src elenged sem jött be.
Valakinek valami ötlete, vagy tapasztalata ezzel a rádióval kapcsolatban? Mert ha a CD váltóra kötött 20-30 ezres szett működik, akkor legyen. De attól tartok, ah sem indulna el.
Blaupunkt radio.. Ezen pont a masik oldalon lesz az aux bemenet. Amire a kek csatid ment az ezen a cd valto port... Ott is meg lehet valositani csak oda kell elektronika is melle. Neked a mini iso csatisor masik szelen van a legszelso harom pin. A sarga 6 pines mini iso csati ami jo bele... Egyebkent leprobazhatod harom kabel a pinekre es csusztasd a kek csati megfelelo aljzataiba.. Majd jha nem jelenik meg az aux akkor a trukk amivel javasoltak menuben aktivalni. Ha sikerul akkor vagy faragod a kek nyolc pines csatit, vagy rendelsz a 6 pines fajtabol.
Amennyiben le tudod szedni a műszerfalat, akkor csak a törött közdarabot ( írd be a baloldali keresőbe) és a motort kell kicserélni. A motorban a poti lesz kontakt hibás, ezért törik el a közdarab. Ha van műszerész ismerősöd poti csere után az javítható! A közdarab néhány ezer Ft, a motor tizen ezer. A csere után fel kell tanítani különben néhány perc után eltöri az új közdarabot is!
Köszi a gyorsaságot, remélem meg tudom oldani. Egyébként összegben mit kóstál ez az alkatrész, illetve van-e hozzá cikkszámod?Válaszod előre is köszönöm.
Sziasztok! Kérem a segítségeteket. Kétzónás klímával szerelt gépem télen csak az egyik oldalon fűt, a másik oldalon hideget nyom. Össze-vissza kapcsolgatás után, egy tompa puffanás után kinyit a zsalu, és utána minden rendben. Viszont leállítás és újra induláskor kezdődik minden előröl. Ez a jelenség nyáron is előfordul, csak akkor meg inkább meleget fúj. Viszont mostanában már azt vettem észre, hogy akármennyire magasra állítom a ventillátor fokozatot, alig nyomja a levegőt. A pollenszűrő új, sőt próbáltam anélkül is,semmi javulás. Ha jól gondolom valami kis bisz-basz törhetett el a működtető motoroknál.Biztos Bravó konstrukciós hiba,amit most leírok, és biztosan volt is itt már téma,de nem találom. Ha valakinek lenne egy jó javítási tippje, vagy ezekről fotója, azt nagyon megköszönném. Üdv, Paluska Gábor
Köszönöm, megpróbáltam oda is, de nem. Az a baj, h az aux meg sem jelenik a kijelzőn. Elvileg a média gombbal van a cd és itt kéne lennie az auxnak is, de nincs. Olaszból azt a tippet kaptam, h aktiválni kell ezt a funkciót a deltaban. Bekapcs+src egyszerre, majd bekapcs elenged, utána src elenged, de nem működött.
Szia a Deltaban is valszeg nem a 6 pines csati reszre megy hanem a masik szelen levo 8 pinesre.. Ha mar megvan a kabeled akkor jo az oda is ha a muanyag csatit kelloen megfaragod.. Bar szerencseaebb ha rendelsz egy olyant ami a bravo visteon fejhez megy. Mivel itt nem egy foldeles hanem ketto van, de mukodik a harom vezetekessel is..
Delta alap rádió, 2008 as. Kötött már valaki auxot rá? Rendeltem sima 3 vezetékes iso csatis kábelt, de nem adja be az aux lehetőséget. Kábel jó, grandeban teszteltem. Az új ypszilonnál össze kell kötni ezen kívül az out- in csatit, akkor lesz aux az src- ben. Itt ez nem jött be. Valakinek valami ötlet?
Beszereztem egy 2007-es 1.9 multijet Barvot.. Szeretnek tempomatot. Olvasgattam ha meg van a kar es be van huzva a vezetek kb. En is megcsinalnam.. De sajnos az enyembe nincs behuzva a csati, megneztem :(. Annyira meg nem mernek magamtol belepiszkalni, hogy ezt megoldjam.. Tudtok ti vagy esetleg van kontaktotok aki meg csinalna ezt BP kornyekekn? Elore is koszi.
Az egyik tábor azt hirdeti amit írsz a másik meg a német tüv ös(konzerv) chipet. Az egyedivel az a baj, hogy elsőre nem valószínű hogy igazán jó lesz. Ezt persze a felhasználók zöme nem veszi észre mert elég nekik hogy jobban megy a kocsi.
Itt a lényeg az volt, hogy ki lett kisérletezve (sok sok teszt kilométer árán) egy nagyon jó program. Semmi hullám, semmi torpanás, semmi melegedés, semmi károsodás, sok öröm.
Nem más-más minden motor, minden autó? Én eddig abban a hitben éltem, hogy azért fizet valaki 100 ezret egy ilyen remap-ért, hogy egyedileg a saját autójából hozzák ki a legjobbat. O.o
Hát igen, az 1,8 fenntartása kicsit húzósabb mint az 1,4 verzióé. Az öcsém autószerelő így viszonylag "gazdaságosan" megúszom a dolgot, de enélkül elég zsebbenyúlós lenne. Az 1,4 sokkal kevésbé szervizigényes és lényegesen kevesebb macerával járó verzió. Nem véletlenül lett a T-Jet alapja.
Senkit sem kényszerít semmire sem a honlap, sem más. :-)
Amikor mi voltunk talán semmilyen honlap nem volt még (2010-11 talán), én legalábbis nem láttam, az biztos. Jött a hír, hogy megvan a jó program, ki lett próbálva, tesztelve, lehet menni. Mentünk konvojban, sorban felrakta minden delikvensnek, majd vigyorogva távoztunk. Tudomásom szerint senki sem rakatta vissza a gyári verziót később.
Most már tudom, hogy egy kókler-legalábbis a honlap alapján. :-D
Aki 2001-2002-est vett, az sokat szívott vele. Utána a 10-edére estek vissza a meghibásodások (csináltunk anno a Stilo topikban felmérést róla).
Nekem: vezérlésmódosító 3×, kormánymű, hátsó híd, digit klíma.
A zörgéseket több hónapba telt megtalálni és megoldani (utána egész csendes volt az autó), olyan hibák miatt, mint mondjuk a 3. féklámpa csavarja nem volt gyárilag meghúzva -- képzelheted...
Nyáron 2-3 decivel, télen 5-7 decivel eszik többet a Btavo T-Jet -nél, autópályán ez már inkább 1 liter.
Jó motor lenne de a Hitachi ECU meg a vezérlésmódosító, meg a pörgőssége miatti olajcsipegetés. Az enyém 1,5 decit eszik 1000 km -re, de messze ez a legjobb a mostani ismeretségi körömben, van akinek ez fél-1 liter is lehet.
A T-Jet egyértelműen jobb motor!
Csak a Stilot leszabályozásig lehet pörgetni, szinte élvezi, néha jó kitaposni a belét. A T-Jet meg 5000 felett meghal. Viszont egy nagyon dinamikus középtartománya van ami a mindennapokban sokkal jobb.
Mi akkor voltunk nála, amikor még híre sem volt a honlapnak. Programokat is gyakorlatilag pár vállalkozó szellemű Bravos tesztelgette. Ixi, Billyjoe többet tudna erről mesélni. Mi csak "beleültünk" a készbe. Ha jól emlékszem ez a progi került Bajan, Czollner, Zee, meg az én vasamra, de még biztos volt velünk más is, de ez ugrik be.
Lehet, de pont ezért riadtam el tőlük. Ez már túl soknak tűnik ahhoz hogy egészséges legyen.
Minden más helyen 145 lovat meg 250 Nm körüli értéket írnak, ez még akár rendben is lehetne.
Mindegy, még odébb van, lesz időm körbejárni a dolgot.
Valójában 1-2 hetente cserélem az autókat, hol a kis T-Jet, hol meg az 1,8 Stiloval járok. Mindkettőnek vannak egyértelmű előnyei-hátrányai a másikhoz képest motor és kasztni szinten is. A T-Jet közepes fordulatszámhoz tartozó nyomatéka mindig lenyűgöz, de érdekes módon mikor átülök a másikba akkor meg annak a pörgőssége az ütős. Annyira eltérő karakterű, de közel azonos menetteljesítményű autók, pedig gyakorlatilag testvérek.
Kollár Szabolcsnál. Van több verzió is, legtöbbünknek -együtt mentünk csoportosan Szabihoz- a lightos variáció ment fel. Szerintem mérette valamelyik Cartárs utána. kb 135 Le és 240Nm, ha jól emlékszem.
Nekem most is ezzel megy, nagyon élvezetes, sokkal nyomatékosabb, mint a gyári alap. A fogyasztás nem változott.
Na ja, csak én ezeket - mint korábban ecseteltem - be nem teszem a kocsimba... Tudom, akkor "szenvedjek", ha semmilyen megoldás sem jó, tipikus magyar hozzáállás. :-D
Jaja, eddig is tudtam, hogy vigyázni kell velük...
Füge. Nekünk is volt egy "Fügénk". :-) Több is, német juhász formájában. Pl.: a mostani kutyusunk anyja is szívesen intézkedett. De a fia sajnos csak eléggé lecsökkent látási képességekkel bír. :-(
Létszám csökkentésre nincs lehetőségem, mert akkor "nekem kampec". :-O
Részemről macska ide a lábát be nem teszi. Ha más nem Füge megoldja. B-)
Mivel ma már jót iszogattam a Faterral - :-) - így jelenleg a megoldást a macskák körében tett radikális létszámcsökkentésben látom. :-D
---
Ezek meg ráadásul korcs egy macskabrigád tagok, sok közülük "defektes"... Néha fog egy-kettőt a csapda, de igazából nem kezdek velük semmit, kis fogva tartás, aztán elhajtom őket.
És csak többen lesznek...kár humánusnak lenni, vakvágány.
Majd meglátjuk, hova fejlődik az ügy, ha egyáltalán lesz folytatása.
Engem szimplán az dühít, hogy a saját portámon sem intézhetem teljhatalommal az ügyet, nem kizárólag azért, mert nincs kontrollom a macskák felett (pl.: nyilván nem ülök ki éjszaka őrködni, bár ha még ébren vagyok, és felvillannak a reflektorok, akkor azért elküldöm őket...), hanem mert sok módszer nem tetszene a szomszédoknak se... Na meg nem vagyok állatkínzó típus... Nem úgy ez a koma, akiről pont ma cikkeztek, elég beteg...
Na ja, hatásos tud lenni, de az erőszak újabb erőszakot szülhet, nem old meg semmit. Pl.: önkontrollt vesztett emberrel mihez kezdesz? Velem is előfordult olykor, és visszagondolva, adott pillanatban semmi sem számított, a féktelen harag, düh mindent háttérbe szorított... Jót lehetett volna beszélgetni velem azokban az esetekben. :-D Namármost, ha beleállok egy durvább vitába, könnyen odáig fokozódhatna a helyzet, és én azt semmiképp nem akarhatom, ezért kerülöm is, ahol tudom.
Ezek meg ráadásul korcs egy macskabrigád tagok, sok közülük "defektes"... Néha fog egy-kettőt a csapda, de igazából nem kezdek velük semmit, kis fogva tartás, aztán elhajtom őket.
Ja, és hab a tortán, hogy egy tegnap esti bbq után a gyerekek találtak egy elpusztult, közepes méretű macskát a tuják közt... Korábban is döglött már ide az udvarba, lehet, más szomszédok másképp akarják megoldani a kérdést, ennek is szegénynek elég torzult arca volt, nem tudom, mi végezhetett vele. Remélem, a szemközti szomszéd nem tudja meg, mert azt is mondta, hogy ha bármelyik macskának baja lesz, akkor nekem kampec. :-O
mindenki dicseri ahol o iratott (en is). igaz ez akkor is ha szar a program, mivel gyakran azt sem tudja a delikvens milyen a jo. altalanosan igaz h az igert teljesitmeny ertekek valahogy a padon nem jonnek vissza ami szerintem nem gond, a baj akkor kezdodik ha a chip meresi gorbeje hullamzik peldaul. vagy a masik kedvenc amikor a gazpedal erzekenyseggel jatszanak, aztan ugy erzed hu mennyivel erosebb kozben meg nincs vagy alig van valtozas.
nekem edes keves az hogy olyan emberek dicserik kameraba a chipest akik ott irattak, raadasul epp most (tehat meg csak az elso benyomasrol tudnak beszelni). nekem egy teljesitmeny gorbe tobbet mond (amivel szinten lehet csalni) mert nem erzelmeken alapul.
bravoba azert ajanljuk itt a forumon a Kollar felet mert abba belehajtottunk mar tobb szazezer km-et (en pl 30 ezret anno). raadasul fuggetlen padon is volt merve.
amit a masik helyen irattam, abba keves km ment es az sem volt rossz program (hullamzas, torpanas, nagyfust, melegedes, hiba semmi nem volt), de nem volt annyival erosebb vele a kocsi, erzesre legalabb is (meres szerint ebbe tobb loero es nm jott).
Nem reklámnak szánom,csak egy tipp vagy kiindulási pont ha valaki komolyan gondolja.
Döntse el ki-ki.
Hogy kiben lehet bizni ebben az országban.......oly sok rosszat hallani mindenhonnan.
Ja meg miért mondják sokan a vágatlan vidiben hogy ti tudtátok helyrehozni (Rigo) az előzőleg kontárul megirt chipet? Pestről sokan járnak le oda. (ismerős körből is).
ez a 150e+ km és 5-6 év , már éppen kezdődik a nem költök rá színdróma. :( vagy ezeddig sem tették, talán csak vmi trehányságra vezethető vissza. az furi, hogy bmw és merci a példák.
nekem nem szimpi a tulnyomott marketingjuk. anno megkerestem oket (öt??) es a kerdesre h lehet e merni a valadz a padosok azt mernek amit akarnak igy nincs ertelme, neki eleg az elegedett ugyfel.
en az autokorbelnel voltam iratni (a totalcarosok os oket hasznaljak mostansag). engem az gyozott meg h olyan profi padjuk van ami ritka az orszagban. ha valaki ennyit visszaforgat a bizniszbe akkor az komolyan gondolja (szerintem).
Hmmm, látom, akadt egy-két problémád az elmúlt években... :-) Nos, nekem se ez volt az egyetlen (pl.: a kutyánk olykor átnézett az egyik szomszédba, mert az ő hozzá tartozó kerítésrész nem annyira gátolja meg az ebet ebben -> és nekünk kellett volna helyrehozni a soha rendben nem lévő szakaszt... nyilván :-D), de valószínűleg elkerülhetetlen, hogy nézeteltérés alakuljon ki a szomszédok között... Csak az a nem mindegy, hogy lehet-e normális ember módjára elrendezni a dolgokat. Látom, a te környékeden sem elég a szép szó... :-) (bár igazság szerint ez inkább szomorú...)
a bmwnel valoszinu pont a turbo nyomta be az olajat ami nagyjabol megfelelet egy jo kis befecskendezonek.
ettol persze meg meg kellett volna allnia a leallito gombra hisz a szivos oldalra pont ezert epitenek be egy csappantyut ami elzarja a levego utjat. persze van aki ezt az egr eltavolitasakor kiszedi, de egy 6 eves bmwbe nem hinnem hogy ez volt. lehet kokszos volt es nem zart rendesen.
szoval szerintem sok szarsagnak kell egyszerre megesnie h ez megtortenjen.
(baratomnak ezer eves 1.5dcinel volt ugyan ez, csak o hamar lefullasztotta. aztan ujrainditas utan ment tovabb, ami persze nagyon ellenjavalott)
Biztos így történt, de nekem elég hihetetlen. Egyszer Szoboszló előtt a Pandában elment a turbóm. Debrecenig megevett két liter motorolajat, kb így füstölt, mint a Bömbi. Debrecenben vettem egy öt literes teszkós szart, Egerig az is elfogyott, szóval dőlt befelé az égéstérbe. Mégsem indult be a spontán égés. Lehet, hogy azért, mert szarolasz? Szétszedés után kiderült, hogy a motort felújító szerelő jó vastagon bekente a leömlő talpát tömítő cementtel, a behulló darabok szétverték a turbinát. Egy centis kotyogása volt a tengelynek.
amit irtam az akkor 60 ft volt. azt a programot sokan felirtuk akkoriban (2011-2012) es azota senkinek semmi nem olvadt meg. 140 loeros lett a kocsi. ennel tobbet tjetbol nem lattunk csak a motor elettartamara veszelyes progivak. perste azota tuti van sok masik is es lehet van jobb is (biztos is). ez a progi kiprobalt viszont es megy vele a kocsi mint a meszes. 1 masodperces 0-100 javulas volt vele, de ami lenyegesebb 5 masodperces 80-120at tud (kerek meret es idojaras fuggo nekem 4,8 volt a legjobb). keress ra hogymilyen koraveli autok tudjak ezt az erteket.
ha a megeri alatt fogyasztas csokkenesre gondolsz akkor nem. ha erezheto ero novekedesre akkor igen. a Kollar Szabinak van egy megirt programja ami eleg jo. sok ververejtekes ora van abban a programban, rengeteg probalkozas. en azt tennem fel ujra.
engem nagyon meglepett h milyen hatasos ha az ember ugy viselkedik mint egy allat. en is a te modszered hive voltam (udvariassag a vegsokig) es ma is igy teszek de mar nem mindenkivel. a te szomszedod messze kimeritette az udvariassag kereteit. szoval az elmult egy evben 2 marhat is elkuldtam a bubanatba, az egyik azota messzire keruli a hazam, a masik meg elore koszon (korabban nem koszont egyaltalan, nyilvan nem ez volt a vita targya). vannak akik csak ebbol ertenek sajnos.
a macskakat gyeriteni kell akar nullaig. menyet csapda, a tobbit meg leirtak itt elottem. en is szoktam itt nalunk mert a szomszed is eteti oket, de a kerdesre h oltassal mi van, kozlibh nem az ovek a cicak. hat ha nem az ove akkor en atkoltoztetem oket. persze ha olyat fogok ami a tobbi szomszedhoz tartozik az szabafon tavozhat.
Hát nem irigyellek,ilyenre szerintem se egyszerű a megoldás.Ha bejelented letagadja--max fénykép vagy videó.De én nem elé hanem hozzá dobnám csak sajnos ez is tovább gerjedhet aztán lehet ő is.Macskákat én is tartranék ha kertes lenne,most lesz :) Én őket takarítanám el humánusan :) Befogod őket ha lehet---jó pár 10 kilóméterre lakott részre vinném őket,mert messziről is hazatalálnak!!
Azt gondolom, normális embernek megfelelően kezdted a probléma feloldását és az ő stílusa után mentél csak. Ez nem biztos a legjobb, de életszerű, lehet csak azért mondom, mert én is pont így szoktam, bár személyeskedésig igyekszem nem eljutni. Én nagyjából tartom azt a szabályt miszerint ha csak lehet normális stílusban beszélgetünk. 1-2 meredekebb ügyet leszámítva én sosem állok neki leharapni a másik fejét. Kivételek: zebrán 1 cm -re áll meg tőlem és a gyerektől, de ezt is igyekezni kell megoldani ha más nem csendben inkább szembenézősbe.
És még valami: ha az illető az egyértelmű hibát belátja, én azt mondja "bocs", én már megyek is tovább. Mert hülyeséget mindenki csinál.
De a rendelkezésre álló legális eszközöket viszont bevetem, ha nem látom a megfelelő reakciót: úgy mint rendőrségi feljelentés, önkormányzatnál bejelentés, kivizsgálás kérése, stb. Sok embertől megkaptam már, hogy "úgysem...". Aztán meglepődik. Azon pláne, hogy bizonyos intézkedés illeték köteles (amit aztán visszakapsz, ha jogosnak találják), viszont ez engem nem hat meg.
Így aztán pl. a következőket nem kell elviselnem:
- este 11 után szántás
- max hangerőn rádió miközben nincs otthon, mert ezzel védi a bruttó 5 darab szőllő tőkéjét a madaraktól, ez minden évben szinte, de idén már nem :D
- reggel 6 -tól este 8 -ig mezőgazdasági ágyú használata fél percenként, hogy az vadak ne károsítsák a friss vetést, ilyenből volt kettő is (ez különösen szép eset volt, mert kért és kapott rá engedélyt, de már nincs neki)
- ember méretű gaz, ami eléggé megnehezíti az allergiás / bronchitises embereket
- brutál herélt krosszmotor 1 -esben való csavarása
Az egészben csak az a furcsa, hogy ezek kivéltel nélkül zavarják az embereket, DE nem tesznek semmit. Nem szólnak érte, nem tesznek ellene. Pedig egy ügyben ha egy közösség lép az mindig hatásosabb.
Egyébként nem ugrok semmire sem azonnal. Pl.: nem zavar ha vki tart egy kiadós házibulit szombat éjjel. Nem mondom, hogy boldog vagyok tőle, de belefér. Ugyanakkor nekem nem fáj, ha valakivel nem vagyok jóban ilyenek miatt. Azért szerencsére nagyon ritkák az ilyen esetek, a fenti sor azért elég sok évet ölel át. És beszélni lehetne azokról is az esetekről amikor elég volt csak megbeszélni és kompromisszumra jutni.
Na, ez egy logikus kérdés, melyet nem egyszer tettünk fel neki... Nyilván nem kaptunk választ rá, csak a "mit zavar ez minket?", "ennyi az összes problémánk?" választ kerülő kérdéseket, na meg a "rendben van ez így (hülyegyerek)" típusú megnyilvánulásokat.
Én is így gondoltam, ezért már tegnap este megfogalmazódott bennem, hogy felhívom az ántsz-t, hogy ez így rendben van-e... még nem tettem, de csak rajta múlik...
nem reagálod túl, de sztem nem érdemes vele tovább kardoznod. szépen bemész az önkoriba és írasban bejelentést teszel. ezt hivatalból ki kell vizsgálják és felszólítják, fejezze be vagy retórzió fogja érni, pl. pénzbírság. ha gondolod az ÁNTSZ -hez is mehetsz, de első körben elég az önkori.
Szeretnék véleményt kérni tőletek a következő témában, mert kívülről talán jobban látszik, és mert szomszédja többnyire mindenkinek van... szóval, régre nyúlik vissza egy ún. "macskakérdés" az egyik szemközti szomszéddal. Amikor még csak felújítottuk a házat, már akkor átjött, hogy azt meg kell oldani, mert nagyon elszaporodtak, de az ő idős anyukájának meg ez a hobbija, de hogy vállaljunk részt belőle, osztozzunk, vagy mi... mi már akkor is mondtuk neki, hogy kóbor, miegymás macskákat nem fogunk etetni, főleg nem teszünk ki kaját az utcára... nos, aztán évről-évre ő is változott, és csatlakozva az anyukájához, folyamatosan az utcán etetik a környék (leginkább a mellettünk álló üres portán elszaporodott) gazdátlan cicáit: nemes cselekedet, nincs is ezzel semmi baj, sőt. Viszont, mivel történetesen megvettük azt a portát is, így megkértük szépen (először a feleségem egy párszor), majd az utóbbi időben, amióta hazajöttünk én is, hogy ne hordjon át nyers húst, belsőséget a bejáróra - etesse a macskákat a saját házuk előtt (közben van egy aránylag forgalmas út, tehát főleg a kicsi macskáknak nem annyira biztonságos annyira az átkelés). Hallani sem akart a dologról, mert egy: közterületről van szó, így semmi közünk hozzá, kettő: miért zavar ez minket egyáltalán, szívtelenek vagyunk, stb.. Nos, be is fejeztem vele a részemről maximálisan kulturált (még magáztam is, és tényleg nyugodt voltam, de ő már akkor feszegette a határokat néminemű személyeskedéssel), de parttalan beszélgetést. Viszont, ugye mivel az ő háza előtti rész is közterület, ezért pár napja visszahordom neki az általa elénk kiszórt cuccokat. Melyet aztán tegnap nem hagyott szó nélkül, és hiába próbáltam folytatni a korábban abbahagyott tisztelettudó társalgást a "látom, nem bírsz magaddal" megszólítás ellenére, a sztem közel nyugdíjkorú, de lehet, már nyugdíjas férfivel, folyamatosan kóstolgatott, kétségbe vonva értelmi képességeim, felemlegetve a családfát, és egyéb negatív kritikákkal illetett engem és feleségem is, ezért mivel nem éreztem a tiszteletet, durván letegeztem (főbenjáró bűn, persze :-D), majd mikor tovább folytatta a sértegetést, stílust váltottam... Ez utóbbira nyilván nem vagyok büszke, de néha még nálam is elszakadhat a cérna. Bár mint tudjuk, teljesen felesleges ilyenbe energiát ölni, sok emberrel nem lehet beszélni...
Kérdés: szerintetek túlreagálom azt, hogy a kifejezett kérésünk ellenére ő továbbra is odahordja a nyers kaját a mi bejárónkra, és hagynom kéne az egészet, még ha zavar is (leginkább az a bajom, hogy rég nem lennének itt azok a kóbor macskák, ha senki nem etetné őket, és ugye bejárnak a tényleges lakóterünkbe, ahol az ajtókat, bármi kinti cuccot, gyerekjátékokat is lepisilik olykor, plusz kaki is van bőven)? Mondjuk, azzal nincs gondom, hogy elszámoljak "önvédelmi magatartásommal", csak az alapkoncepció a kérdés, hogy ti hogy látjátok, van itt valakinek igaza?
Khm... inkább, csak jó helyre lapoztam, meg "jól nevelt gyerekként" megtanultam, hogy illő válaszolni, reagálni. ;-) Csak most kicsit elhúzódott... :-D
Ilyen általános dolgokra gondoltam, köszönöm a segìtsèget! A klìmát hogy tudom leellenőrizni? Fujassam minden felè, ès ha valamelyik irányba nem fùj akkor hibás?
Itt lehet hogy nem érint pár dolog a sima 1.4est szerintem:a turbó ugye nem :) a váltó szerintem nem ugyanaz,a féltengelyhiba az kimaradt de abban benne lehet a nagyobb nyomaték,a hűtővíz szivárgás ingább csak bilincs meghúzás szerintem a többi meglehet.
Én párszor összegeztem:::: Próbálom összeszedni az előforduló hibákat amit a fórumon olvastam-tapasztaltam(itt mondjuk a legtöbb benzines és turbós) ha már előfordult legalább 2embernél és jól is emlékszem rá :) : A ködfényszóró foncsor belső-alsó része idővel bebarnul-----a motorháztető elejének a belső(alsó) peremének a rozsdásodása-----hűtővíz szivárgás-----az enyémmel együtt már volt 180e környékén vagy 3 turbócsere-----előfordul olajfogyasztás-----a motor elindulása után rövid ideig egyenetlen,dadogó alapjárat-----a környezetvédelmi tálca, a motor alatt ha van könnyen leér-----a bőrkormányon,bőrváltókaron,bőrkézifék karon szétmállik a bőr----klímaterelő hiba,a terelőmotorok végálláshiánya miatti közdarab törés----kézifékkar burkolat törés----hátsó üléseknél zörgés-----hátsó,első ajtónyitó embléma beázás,kifakulás-------hátsó lámpák párásodása belül----- hátsó ablaktörlőkar rögzítésénél törés-----távirányítóval nem mindig nyit a központizár------váltó(csapágy) gondok---tanksapka zárhiba---eddigre a hátsó kipufogók is rohadnak--napellenző lógása---hűtőventillátor előtét ellenállás hiba(csak maxon megy a venti). Kicsit soknak tűnik,de nem jön elő mindenkinél minden--de a legtöbb csak 7-8 éves .
1 Hete kipròbáltam, azèrt döntöttem az alap motor mellett. Inkább abban segìtsetek, hogy tènyleg mit nèzzek meg rajta, mert eddig 1-2 hozzászólás jött ezzel kapcsolatban, nekik köszönöm.
Na, éppen azért fogod bánni. Mert amikor ritkán beleülsz, akkor megkeseredik a szád. Persze csak akkor, ha tudod, hogy mekkora a különbség a két verzió között. :-)
Nekem tavasztól őszig előfordul, hogy két hetente van beindítva, de akkor már előre örülök, hogy beleülhetek.
(Nem szarrágásból nem használom, hanem robogózok- mert azt is imádom, meg mostanság az az ideális közlekedési eszköz nagyfaluban, ha egyedül utaznál csúcsforgalomban.)
Ezt honnan veszed hogy a kettős tömegű lassan minden használtban cserés?Ezt nem tudom honnan szedted?Mert ugye nem mindegy az se hogy gázolajos vagy benzines---van a fórumon olyan benzines aki 300e felett tart nála se volt még cserés, én is 268e-nél tartok,dízelekben persze hamarabb elő jöhet hisz főleg azokhoz a motorokhoz találták ki.És a legtöbb eladó turbós még 200e alatt van--ha épp nem behozott,tekert órás :) Ha meg ahogy írtad hogy keveset mennél vele,engem biztos nem zavarna a 150e esetleges km.
Immáron 9 e km fölött van a vasban, de mivel nem voltam közel 3 hónapig, így 3-8 e km között nem én tettem bele a km-eket... Viszont, míg távol voltam, volt egy légzsák hiba, mely előjött múlt héten nálam is, egyelőre nincs rá megoldás, hibakód kiütve. Talán a J1 ülés alatti csati nem jó, valószínűleg cserés lesz.
Olaj továbbra sem fogy, bár én változatlan dinamikával kezelem a tsi-t. Viszont, zavaró, hogy hidegindítás után úgy veszi el a megemelt fordulatot, hogy menet közben, egyenletes gyorsításnál szinte mindig beránt. Plusz a közepes fordulaton gyors váltás után szintén némi rángatás. Központi kijelző lassú, így a tolató radar is az, de nagyon... bár lehet, csak nem szereti a 16 gigás pendrive-ot. :-) Ezeket leszámítva még mindig elég pozitív a véleményem a gépről, a fogyasztási adatokat továbbra sem hiszem el. :-D
Kint újabb jó pár autóval bővült a tapasztalat (grand caravan 3.6 v6, 285 ló, hyundai santa fe 3.3 v6, 263 ló, toyota camry 2.5, 176 ló, talán, melyeket hosszabb ideig használtam), de azért hiányoztak az itthoni vasak.
Ja, amint hazajöttem volt egy pesti út, melyre főnököm kocsijával mentünk, no és hát... khm... OK, hogy dízel, de azt azért meg tudnám szokni. :-D (a8 quattro) visszafelé csak sport módban jöttem, és igaz, hogy úgy már az is sokat eszik, de nem kell noszogatni. :-)
Ilyen van az osztrák kollégámnak. ;-) Szerintem a 4,2 mp-es 0-100 nem lehet valós, nem 700 kiló az autó... :-) A hasonló méretű, szintén 280 lovas autók inkább 6 körül tudnak, kicsit könnyebbek, vagy csak hátsó kerékkel, de v6 motorral mondjuk 5,5 (pl.: infiniti g35, de az már 300 ló felett). Bár, állítólag "d"-be téve az alfa kapcsolóját +15 ló ugrik elő a 280-hoz.
A váltó kiváló benne, elmondása szerint, valamint a 4 kerék hajtás alapja ugyanaz, mint az x-drive-ban, de a bmw sem érti, hogy lett ilyen jó az olasz mérnökök által. :-)
Van, hogy egy hètig bele sem ülök az autòba, de ha megyek vele akkor kis távokat egyedül vagy ketten. Ennyi használat miatt nem akarom kockáztatni a kettős tömegűt pl. ami az összes használtban lassan cserès.
Hát ha autómata klímás minden felé fújjon hideget meleget jó erővel,ha leveszed a ventit teljesen hallhatod ahogy a terelőmotorok dolgoznak,ha valamelyiknek esetleg nincs végállása kis cicergő hangot hallani,valahol a klímapanel körül,hogy működik minden terelő max fordulaton azért hallatszik a levegő áramlás változás---ha manuális azért adjon hideget-meleget--ha javítani kell esetleg van hozzáértő szakenberünk :) . Én megnézném az olajszintet,esetleg az alacsony szint árulkodó lehet az olajfogyasztásról--viszonyítva az előtte lévő olajcseréhez.Ha esztétikai baj van úgy is látod (bőrkormány,váltógomb,kézifékkar mállhat ha bőrös---első hátsó embléma kifakulás,lemállás) Kipufogó ennyi idő után már rohadhat. Ja és legfőképp ne hiányozzon a turbó a motorról :) De azt kell venni amit gondolsz :)
Hú nagyon nem emlékszem már erre az esetre, túl sokan előznek meg :D Na de biztos már lassítottunk a körforgó előtt azért mentünk csak annyival :D Legközelebb integess :)
4x98 16` felnit milyen Et számmal tudom felrakni? Találtunk ezzel a mérettel jó felnit nem akarok rá 4x100as speckocsavarral se 17 est csak az Et szám érdekel h mettől meddig :)
Amint olvastad is, pont ezt csináltam. Nekem nem tárolta, mit is tárolt volna? Azt, hogy lefúj a turbó? Pár tized mp-re lecsökkent a teljesítmény, amíg visszaépült a nyomás. Nem kapcsolt az ECU vész üzemmódba.
Ami számomra furcsa, hogy motoron előfordul, hogy markáns különbséget érzek a váltásban miközben ugyan azt az olajat használom. Lehet hamis... fene tudja. Motor váltójánál jobban észrevenni mert kevésbé van elszigetelve, ráadásul nincs túl sok alkatrész a váltó és a kar között (leginkább a váltó tengelyén van a kar), na meg amúgy is egy kevésbé finom szerkezet, a kuplung sem olyan finom dolgozik, valamint szekvenciális. Tehát úgy vélem nem csak érzéki csalódásról van szó.
Nekem az a véleményem, hogy a gyári előírásnak megfelelő olaj kell a kocsiba. eddig azt hiszem nincs vita :-)
Én azokat a márkákat preferálom melyeket kisebb mennyiségben adnak el mert azokat kevésbé éri meg hamisítani. Pl a castrol ezért is a legveszélyeztetettebb márka.
Valamint a literes kiszerelést választom még ha drágább is mert azt is kevésbé éri meg hamisítani mint a 4 és 5 literes társait.
Ez az olaj fogyasztás kérdés meg számomra érdekes. Azonos besorolású (viszkozitás és minősítés) olajok esetén szerintem ebben nagy eltérés nem lehet. Ha viszkozitást váltunk akkor pedig lehet a gyűrüknél nem jut át annyi olaj, de a sűrűbb olaj nem biztos hogy megfelelően keni a motor azon részeit ahol szűkebb az olaj járat. Ráadásul nehéz megállapítani, hogy melyik motor eszi, mert ugye a kopott motorban az olajba is juthat benzin akkor pedig a mennyisége akár változatlan is lehet.
Én gyári előírás szerinti márkát szoktam használni, illetve a motult preferálom jelenleg. Ami bevált azon nem változtatok mert minek.
Az olajcsere eriódust pedig felhasználás mikéntjéhez kötöm. Van amiben évente, van amiben 2 évente és van amiben pár hetente cserélem.
Hát ilyet még nem éltem most eltelt 3óra h nem mentünk a kocsival itt van ismerösünk ránéz h mi a jelenség most meg semmi megy mint az ágyúgolyó 2000nél leadja a turbónyomást ahogy eddig is szépen megindul ahogy eddig is....már várom a holnapi napot h mi lesz mi lehet ez ......
Nem tudom mi lehet egy biztos holnap már szerelő.... 3hét múlva mennénk vele Horvátba de így esélytelen vele menni főleg olyan mintha a fogyasztás is a duplájára emelkedett sztem...
Hát eljött ez is tavaly vettük a 120lovas 1.4 tjetet most egy éve van nálunk,eddig nem is volt vele nagyon bajom. Megvettem egyből komplett vezérlés csere,olaj csere szűrő csere,gyertya,összes féktárcsa,fékbetét és egy évig semmi probléma :) Aztán egy hete valami zörgés egyre erősebb egyszerre bekrepált mindkettő belső féltengely eszméletlen a hangja... Na és tegnap óta meg rakok egy egyest nyomom neki kb 20nal egy helybe állok a fordulat meg csak megy fel kettes rakok 40 ott is mintha megallna az élet a fordulat megy fel de ugyan ugy 40nel megyek es oke h felmegy a fordulat de ezzel együtt amit adott turbo 2000es fordulatnal az sehol nincs,most fogalmam nincs h a kuplungal van valami vagy a turbo szarakodik de olyan mintha egy lomha elefántal utaznék :@
Nem szeretnék belekeveredni egy esetleges olaj vitába, de pl nekem személyes tapasztalat volt, hogy feleannyira sem ette a castrol edge-t, mint a gyári Seleniat. (generál előtti nagyon szar állapotú motor esetén)
Más viszont azért esküszik a Seleniara, mert az betöltéskor sárga, és olajcserekor is az marad, nem feketedik be, tehát a másik oldalról is van ész érv.
Én mondjuk nem vagyok jó példa, mert kb minden olajcserekor más megy bele :D Viszont amióta új a motor (teljes generál), nem eszik egy decit sem 10 ezer km alatt függetlenül attól, h milyen olajat töltök bele. ;]
Nincs is ezzel semmi gond, csak azt nem értem, hogy ha valaki eldönt valamit, akkor miért akarja mással is igazoltatni, hogy JÓL döntött. Ettől lesz legitim a döntése? (Nem rád gondoltam most, nehogy félreértsd.)
Amúgy már rég nem hiszek a Seleniában, nem rossz de nem egyedüli megoldás. Most is csak azért van benne mert volt egy liter és kiegészítettem. Jövőre 0w40 Castrol Edge megy majd bele, de ez már az én hitvallásom.
Most nem tudok rákeresni, de tettem fel többször hasonlót. :-)
Járt a Bravo Dubrovniktól Mostaron keresztül a teljes horvát partvidéken egészen Crikvenica magasságáig. ( 6 alkalommal, ráadásul szintén T-jet társaságában ebből háromszor)
Ha a gyári olajat azért váltanád le, mert drágának tartod, ahhoz nem kell további indokot keresned, megerősítést kérned.
Ez egy igazi vitákat generáló téma, mert sokan akkor sem váltanának másra, ha még drágább lenne, mások meg akkor sem tennék bele, ha ingyen lenne, mert csak.
Ha eddig nem volt rossz tapasztalatod vele, akkor ne válts szerintem. (Az olajfogyasztás ilyen mértékben teljesen normális.) Én mindenkinek javaslom az évenkénti olajcserét leginkább késő őszre időzítve, hogy a téli hidegindításokra a lehető legfrissebb olaj legyen a motorban.
Megvolt, szerintem ez VOLT az utolsó soproni fesztünk. Nem azért, mert rosszul éreztük magunkat, mert nagyon jó társasággal mentük (fogyasztottuk rendesen azetanolos italokat), de roppant silány a zenei felhozatal, bulizni meg sokkal olcsóbban is lehet. Jövőre FEZEN a terv (ott ZENE is van még), úgyhogy kérek majd tippet, segítséget hol tudnánk megoldani az 5 fő szállásolását...(apartman, vagy szálló is lehet, annyi a megkötés, hogy legyen egy külön hálószoba is, mert mi párban megyünk, a másik 3 kan meg elvan :-D)
Jobb márkának tartom, autószerelő ismerősnek is megpendítettem a témát szerinte is jobb választás..+korábbi tapasztalatok alapján, még nem csalódtam benne..Literje kb. 300 Ft-al olcsóbb :S Szal kb. marhára egy árban vannak..Most az a +- 1-2 ezer tök mind1 nekem..Az meg, hogy ez a gyári olaja, az nekem egyáltalán nem indok a selenia mellett..sőt (Olasz autóba csak olaszt, ennek sem vagyok a híve..)
Igaza van gyanta atinak az én változó geometriás dízelem is ezt csinálta, aztán megjavult miután végrehajtottam amit ati leírt. Kicsit dinamikusabban kell hajtani az autót, persze csak minimális várossal, többé nem jön elő (jó esetben).
Amúgy én mikor elindítom,én mindig megvárom míg a magas alapjárat vissza esik a normálra, csak utána mozgok--mondjuk ezzel a megoldással lehet vitázni de én így csinálom :) azt a max 1-2 percet kibírom :) Ja még a bedadogáshoz mások ,más üzemanyagra is esküsznek :) próbálni kell ami jót tesz neki :)
Én a Mol jobb fajtáját tankolom ( 3éve) már csak,drágább de ezt a bedadogást már csak néha,vagy alig észrevehetően csinálja----Az olaj az amit te gondolsz bele,mindenki szerint más a jó a lényeg hogy : 5-40es legyen ennek megfeleljen : FIAT 9.55535-S2 Az enyémben volt ugye a selenia mivel eszegette (268ezernél tartok) próbáltam ezeket,bár semmi változás nem lett : https://alkatreszek.hu/ca_5w_40_edge_titanium_4lhttps://alkatreszek.hu/fu_5w_40_titan_gt1_4l
Nekem is ugyan ez volt. Felkapcsoltam 10 mp után elaludt. Mire rájöttem mi a gond. Nekem az első helyzetjelző izzó cseréje oldotta meg. Jó volt mégis ezt csinálta. Próbáld meg
Sziasztok! Van egy 2010-es Fiat Bravo 1.4 T-Jet típusú autó, a 120 lovas..Nem vagyok egy nagy szaki autók terén, szal előre is elnézést..Minden nap az első "hideg" indításkor dadog a motor..Marha zavaró tud lenni..Nem találja az alapjáratot, ugrál a fordulat, beesik 1000 alá, majd vissza ugrik 2000 környékére..Kitolatok a garázsból..Kemény 2 métert megyek hátra, és utána tökéletesen szépen jár...Ilyesmivel találkozott valaki? Szinte minden nap az első indításkor megcsinálja, nagyon nem tetszik..
A másik, hogy most lesz esedékes az olajcsere, és valóban kevés van benne ahogy megnéztem, de még nem vészes..Másfél éve volt cserélve, úgyhogy a héten szerintem elviszem egy olajcserére..Szervízkönyv szerint eddig csak a SeléniaK Pure Energy 5W-40 olajat rakták bele..Esetleg van valami jobb alternatíva?? Ti milyen olajat használtok, mik a tapasztalatok?? Próbaképpen lehet veszek bele egy CastrolMagnatec 5W-40 C3 típusú olajat, erről jókat írnak, nemtudom..Előre is köszönöm!!
Sziasztok 2007-es Bravom jobb hátsó lámpája nem ég,se a féklámpa.Az index működik. Amikor ráadom a világítást egy pillanatrra bevillan és ennyi tudha valaki hogy mi lehet a probléma?
Ha jól emlékszem hogy az ajtó aljáben vannak lyukak ,azok eltömődhetnek,így megállhat,összegyűlhet benne a víz,néha nem árt megnézni,kipiszgálgatni a koszt belőle
Érdekes dologgal szembesültem ma. A jobb hátsó ajtó kinyitása után feltűnt, hogy nedves folt jelent meg az autó alatt. Ahogy hozzáértem a gumi szigeteléshez az ajtó alatt, kiömlött minimum 3 liter víz. Ez hogy kerülhetett oda szerintetek? Beázik az autó? :O
Lehet hogy Denso volt. Már nem emlékszem pedig pár hónapja volt. Vagy Valeo vagy Denso, de nagyjából egy húszas volt az öcsém műhelyének a kedvezményével.
Nekünk is a két kocsira kb. 20-22 ekm az éves futás, és itt már a Bravoba megy a kevesebb, 10e alatt, a többi a Duster. A robogó kb 3e km-t fut a szezonban.
És nekünk a melóhely 16,5 km-re van Bp-en belül, tehát napi kb.35 km, mindezt két járművel, mert hiába egy helyre megyünk, de nem ugyanakkor.
Mondjuk az utóbbi 2 évben nem volt nagyobb (1500km+) autós nyaralás, mert repülőztünk, de idén bepótoljuk, mert Makarska alá megyünk. És, mivel szeretjük a kihívásokat, lehet, hogy nem a Bravoval. :-)
mai foto, csak ide az idojaras is 100 eves kesessel er ide. :)
en ritkan megyek napi 100 km alatt, erre jon ra minden mas, hetvegente sokszor kirandulgatunk az orszag masik felere, vagy csaladlatogatas, egyeb. de sokszor van hogy bp egyik pontjarol a masikra kell menni mondjuk ebedelni, vagy mitingelni, az sem segit.
neha kicsit sok, de nem veszes, lesz ez majd sokkal kevesebb is valamikor.
Éves szinten nekem olyan 40e km van, és már ezt is soknak találom az autóban eltöltött idő miatt, de én is autóval járok mindenhova, sőt mindenhova is.
A grande téli álomra szenderült pár éve már, amiből csak néha ébred fel. Jellemzően így tölti idejét a mazda mellett, fűtött / hűtött garázsban, wellnessezik tulajdonképp, amit minden rendes autó megérdemel. :)
Mire ide jutunk nem lesz mar ennyi auto magankezben.. en a carsharingben latom a potencialt hosszutavon. A mai fiatalokat mar nem erdekli az auto sot a magantulajdon sem.
pedig a foszilis cuccost el kell engedni hidd el, ha az emiratusok is rabolint johetnek a vastagabb kabelek ;-)
Régebben, nyaralás végén Olaszból hazafelé Villach-nál tankoltunk. Széles, talán nyolc-tíz soros kút, de ilyenkor így is 6-8 kocsi állt előttem. Gondoljuk végig nagy melegbe, rémes...
Minden tankolás két három percig tart, a többi a fizetés. Szerintem óránként több száz autó is tankolhatott.
Találós kérdés, ha ezek mind villanyra lennének dugva és minden elektromos autó 300 km-re egy órán keresztül vételezne energiát hánya jármű parkolna egy időben a kúton?
Második kérdés, ezen járművek egyidejű töltésére mekkora áramerősség szükséges?
Nálunk kéne még kb 3-4 Paks, hogy a folyékony energiát kiváltsuk.....
ja es hifi buzi ogy az elso dolga volt ateppitetni. ilyan gagyi hangfalakat amit kivettek a kocsibol penzert venni sem lehet. gondolom ez sem ford sajatossag.
alternativ aram: a zolddel is van sok gond lasd nemet napemelek problemakore. ugyan ez a helyzet a szeleromuvekkel. (lokesszeru tultermeles amit nincs hova vezetni)
Van egy ismerősöm, pont ilyen smaxot vett munkaautónak.O evi 100k folott megy.Oruletes szivas volt az autoval.Azt mondta, hogy olyan volt az auto, mintha az utolso lepeseket mindig elfelejtettek volna megcsinalni a gyarban.Tobbszor kellett trelerezni az autot, nyilvan az isten hata mogul is annyira apro dolgok miatt, hogy hihetetlen.Volt olyan hiba, ami fel munkanap kiesest jelentett neki a treler miatt, pedig annyi volt a problema, hogy egy csatlakozo szetcsuszott, az auto nyilvan megallt, mint a covek.(Szitkozodas, treler, betolták a szervizbe, majd 15 masodperc mulva boldogan alltak ki az autoval, hogy megoldottak a problemat.Egyetlen csatlakozot nem toltak ossze rendesen a gyarban, ami persze szetrazodott.)Mondta meg, hogy a hatso karpitokat o pattintotta rendesen a helyere, mert zorgott, most siri csend van.Durva ilyeneket hallani, nyilvan ez egy darab eset, szerintem kok a fordok, nekem is tetszenek.
Durva, 10 ezer km evente?Egy honapja volt az evforduloja a kocsimnak, a tavalyi ebven 53000 km-t autókaztunk.Tudom, hogy neked eloszlik az autók között, de van, hogy 6000 km egy honapja az automnak.Mondjuk ebből az 52-bol durvan 17-et dolgozott, en nem mindig voltam vele.
Egy tisztán elektromos autó sokkal kevésbé bonyolult mint bármilyen benzines vagy dízel. A probléma inkább az áram tárolásával van, jelenleg nem létezik olyan eszköz amivel jó hatásfokkal tartósan és kis méretek mellett tárolható lenne.
Az áram előállítása a kisebbik gond, az alternatív energia már most lefelé nyomja az áram árát, mi lenne ha mindenki komolyan elkezdené erőltetni ezt az utat? Olcsóbb, zöldebb áram, de ez nem a nagyfejűek érdeke, főleg nem hazánkban.
Ha egyszer megoldják /vagy már megoldották csak eldugták/ az áram hatékony és tartós tárolását a mostani autóknak semmi esélyük sem lesz a túlélésre.
Húgom, vett pár éve lakást Angliában. Az udvaron jár hozzá autó beálló, és minden ilyen beállóhoz tartozik egy elektromos autó töltő konzol, több fejjel. Nem túl bonyolult.
Munkahelyén megint sok parkoló van töltési lehetőséggel.
A bonyolultságot én nem annyira látom. Számomra az elektromos hajtás, leszámítva az energia tárolását inkább egyszerűbb mint a mostani turbós, nagy nyomású, hengerlekapcsolós, duplatömegű, duplakuplungos váltók, start/stop és egyéb járulékos biszbaszok. Jellemző hibaforrások ezek. Nem az első 100e km -ig, persze.
A többi pedig jellemzően infrastruktúra kérdése, amivel csak mi állunk csehül, akarom mondani magyarul, máshol én úgy látom nagyjából arányosan építik az infrát a növekvő igény mentén.
A másik oldalon pedig azért szerintem érdemes látni az elektromos meghajtás hatékonyságát, illetve azt hogy ennek fejlesztése kapcsán szétoptimalizálják az autó többi részét is, tehát vannak járulékos előnyei is úgy mint pl. a visszatápláló rendszerek fejlesztése, minden csepp eddig felesleges energiát próbálnak megfogni. Valamint ennek az energiának a tárolásához használt technológia is kapott egy erős lökést.
Nekem ez tetszik, még ha én is látom, hogy ez a ló másik oldala és a gyárak az emissziós kvóták miatt pusholják. Számomra az optimális egy olyan hatékony benzines autó továbbra is, ami képes tisztán elektromos módban kielégíteni azokat az igényeimet amik jellemzően a legtöbb kvázi feleslegesen elégetett üzemanyagot igénylik, úgy mint városi autózás. Illetve bármilyen olyan élethelyzet, ahol a belső égésű motor nem kellően hatékony pl. ad-hoc gyorsítások. Bár itt azért érdemes lehetne definiálni mit értünk ezek alatt, de én most általánosságban beszélek erről.
Összevetve és leszámítva a dízeleket, egy mai modern benzines egység (turbo nélkül) azért elég hatékony tud lenni. Az én ideális világomban egy ilyen autóval városban tisztán elektromosan megyek, országúton vagy autópályán benzines módban, a felhasznált elektromos energiát pedig előállítom az autó használatával, tárolom az akkumulátorban, ha pedig szükséges azt fel tudom tölteni. Amikor pedig apa egyedül van, megnyomja a piros racsing gombot és beröffen tisztán a benzines motor, a turbo szerepét meg majd betölti az elektromos rásegítés 0 rpm -től ameddig csak kell.
ÖTLET??!1.9 16v 110kw dizel, jelenség a következő egyenleges kigyorsításnál 1800-2000-es fordulaton 4.-5.sebességbe fellép egy ilyen torpanás,majd elhagyja a 2000-es fordulatot és hirtelen mint akit hátbarúgtak leadja a nyomatékot és szépen kigyorsul.Engem ami kifejezetten zavar,mitől lehet ez a torpanás? - hozzáteszem ezt nem mindig csinálja,szombaton 35 fokba csinálta,tegnap és ma mikor kicsit hűvösebb az idő akkor nem.EGR-MAP-légtömegmérő megtisztítva,turbo szépen jár,semennyire sem füstöl az autó.Olajfogyás nincs,véleményem szerint semmi baja.Mióta megvan OMW premiumot tankolom.Találkoztam olyannal aki azt mondta csinálta neki is az autója,de arra a megállapításra jutott,jutottak,hogy a turbolyuk jelenséget tapasztaljuk meg.
Volt olyan márkatárs aki tapasztalt hasonlót?Kérdem én,változógeos turbonál ez megtörténhet?(mert úgy tudom ezekbe már az van)
Szerelőm az EGR kormosságra gyanakodott,hogy nem zár a szelep és visszaengedi a kipugázt,igaza volt mert kormos,koszos volt,de a jelenség fenn áll továbbra is néha.
egy baratom most hozott el egy uj smaxot: 2.0tdi titanium. szep az is. mondjuk azt mondja hogy erzodik rajta h automatahoz hangoltak a motort, mert igy kezi valtoval a lassu kanyarok lefulladosak. na meg gyenge, eddig egy 220 lovasra tuningolt 1.9alhambraval jart :-D