A topic célja a BMW motorkerékpárok tulajainak és azoknak a szimpatizánsokanak az összefogása, akik szeretik ezt a motormárkát.
Szinte hihetetlen, hogy nincs ilyen Topic még!
Bartolini forumtársunk, barátom most vásárolt egy V-stream plexit az Adv-ra, írj rá ha gondolod, készséggel megosztja tapasztalatait. Rallye kis plexit dobott le az Adv-ról, ami ha jól tudom Eladó, így ha valaki olyat szeretne, szintén kopogtathat nála. Üdv.
Ez a videó, helyesebben ez a verseny nagyon komoly felkészültséget kíván mind technikai tudásban, mind állóképességben. Simán extrém kategória.
Engem is vonz letérni a szilárd burkolatról, de inkább soft-off road (ha létezik ez a kategória, vagy fogalom), úgy mint murvás út, vagy földút, kis hepe-hupa. Nem is csak a motoros élmény végett, hanem a "kiszakadni a tumultusból" feeling, és a természet látványa miatt. Mindemellett van bennem egy belső gát is, hogy olyan helyen nem motoroznék, ahol (szerintem) zavarnám a természetet. Inkább bringával.
De egyelőre papírhajó vagyok, a GS-t sem dobálnám szívesen - nesze neked túra-endúró :-))) -, másik vas meg egyelőre nincs tervben (meg helye sem nagyon), mert akkor nincs vége; kellene egy könnyű 200-300as endúró, megy egy 125ös robesz, meg...
De azon erősen gondolkodom (már vagy 2 éve), hogy tavasszal el kellene menni egy enduró-képzésre, mert a tapasztalatom zérus, és amúgy a közúti motorozási képességekhez is állítólag hozzá tud tenni egy ilyen tapasztalat.
Csak rinyáltam azon, hogy ezt tuti be nem vállalnám..
És rinyáltam azon, hogy ilyen hidegben nem motorozom...
PLusz 5-10 fok még elmegy, de szakadó esőben, minuszokban nem ülök motorra az is tuti..a sarat meg utálom..nagyon:-)
Volt lehetőségem dec végén belekóstolni sarazós terepbe..hát nem az én műfajom..méltóságomon aluli a sárban fetrengeni:-))))))))
ÚH az, amit a vidin csinálnak, az számomra kb az önkínzás és a motor kinyírása nagyjából.....de úgy láttam, ott egy pár embernek van egy felesleges Husqvarája...akkor gyilkolja... ez volt a végkövetkeztetésem:-)
Ez poén! Zavarjunk fel egy csomó embert enduroval a triálpályára, majd nézzük, hogy hullanak el sorban, a triálosokat kivéve :) Érdemes megnézni, kik szokták nyerni az Erzberget is :)
Sziasztok! Most lettem először BMW motor tulaj. Egy r 1200 gsa DOHC utolsó szériájának lettem a gazdája. Gyári doboztartó van a gépen. Ehhez keresek használt hátsó dobozt, konzollal.
Aki tud esetleg nekem ebben segíteni, kérem írjon!
A garázsok előtt van egy térkövezett rész , nem oly nagy kb olyan 85 m2 . :D
Ott gyakorlatoztam a minap , 6 m szélességben minél kisebb körben megfordulni .
De abbahagytam , mert a kutya elrontotta a bulit . Nem igazán tetszett neki , hogy körzőzök körbe-körbe .
Pedig lehetne 8-st is csinálni .
Amúgy ha jutyúb , akkor Valle on tour , meg Hétköznapi Motoros
De januárban felújítottam az önindítót , felolajoztam a hátsó gátlót, megjött az új akksi (az még kazánházban pihen ). A széles taposóm kell még feldobni .
Egyáltalán mikori a motor, meg milyen ABS van benne? Szervós, vagy sima?
Kicsit fura ez így, mert ha le tudja tesztelni az érzékelőt, akkor nemigen halott az agya. A két modulátort meg az érzékelők előtt teszteli, és ha ott hiba van, akkor nem fut el a teszt az érzékelőkig.
A BMW R1250GS & R1250GSA & R1250RT-P modelleket a BMW visszahívta. A visszahívás száma 0000232600, a sebességváltó bemeneti tengelyének lehetséges meghibásodása miatt. Szinte az összes, 2018 júliusától szeptemberéig tartó motorkerékpár érintett.
Ebben az epizódban csak a visszahívás részleteit ismertetjük, és azt, hogy ez világszerte mintegy 240 000 motorkerékpárt érint.
A legtöbbünk számára, akik nem motoroznak agresszívan terepen, ez nem jelent komolyabb aggodalmat, és a BMW által bejelentett javítás egy szoftverfrissítés az ECU számára, amely - többek között - a kipörgésgátló beállításait vezérli. Ez különösen azok számára érdekes, akik az "Enduro és Enduro Pro módokat" használják, mivel itt történnek a legfontosabb változások az ECU beállításaiban.
A BMW-nek gratulálni kell ehhez a visszahíváshoz és ahhoz a rendkívüli erőfeszítéshez, amelyet a sebességváltó bemeneti tengelyének lehetséges meghibásodásának okainak tesztelése és értékelése során tettek.
Szinte az összes R1250GS - GSA és RT-P modellt visszahívják, hogy elvégezzék ezt a szoftverfrissítést.
Ha az Ön motorját 2022 decembere után gyártották, akkor lehet, hogy már telepítették rá a frissített szoftvert, ha pedig 2023. január 18-a után szállították le, akkor valószínűleg már elvégezték rajta ezt a frissítést.
Ellenőrizheti, hogy a "BMW Motorrad Recall Check" hivatalos weboldalain ( lásd az alábbi linkeket), és az alvázszámát megadva ellenőrizheti, hogy milyen visszahívások vagy szervizértesítések szükségesek a GS / GSA / RT-P motorkerékpárokhoz.
Remélhetőleg élvezed az általam készített tartalmat, így a feliratkozással tudatom, hogy értékeled az erőfeszítést és az időt, amit az epizódok létrehozásába fektetek, és ez segít a csatorna növekedésében és fejlesztésében is. Sok sikert, Carl
Translated with www.DeepL.com/Translator (free version)
Mi a hibakód? Mert attól eléggé függ. Nem mindegy, hogy feszültséghiba, érzékelő, vagy a motorok áramfelvétele. Az utóbbi esetben drága, az elsőben meg általában a teszt vagy valamelyik vezeték vagy érintkező sztrájkol.
A lényeg, hogy kb. 6 motornál fordult elő az eladott több százezerből. Enduro Pro-ban ha elemelkedik a hátsókerék a talajtól és közben a pilóta tovább húzza a gázt, a kerék felpörög és amikor visszaér a talajra, a nagy nyomaték eltörheti a tengelyt. A szoftveres módosítás lényege, hogy amikor érzékeli, hogy elemelkedett a hátsó kerék, pl. a futómű szenzorok jeleiből, akkor visszaveszi a gázt, ha szükséges. Kicsit mintha túl lenne lihegve a dolog.
Szerintem arról lehet szó , hogy ez a változó szelepvezérlés , nagyobb fordulaton tolja át a vezérműtengelyt , és ott ad nagyobb erőt . Nekem is volt , és én ritkán húztam addig , mikor váltott a vezérlés . Alatta meg egy teljesen kezes erőleadása van . Persze ha egy ilyen Dodor stílusú tulajhoz kerül a motor , azért történhetnek váratlan dolgok :) És ott van az anyagminőség , meg főleg a hőkezelési tényező is , ami tud változó lenni , meg a költségcsökkentés is be tud keverni , de én nagy valószínűségét látom , hogy ezek melyike a gond , az sose fog kiderülni .
A mérnök kiszámolja, túlméretezi, meghatároz egy olyan anyagminőséget, ami szintén jobb mint a minimális. No ezután jön a marketinges és faragja a költségeket. :D
Így csak kicsit lesznek erőtlenebbek mint egy 1200-as :D
Én azért szkeptikus vagyok ez a magas fordulatszámon leadott nyomatéktöbblettel, mármint, hogy az okozza a problémát! Persze nem vagyok gépész, de azt gondolnám, hogy kis fordulaton a hirtelen ráadott nyomaték nagyobb terhelést jelent, mint magas fordulaton.
Szerintem itt sokkal inkább valami gyártásbeli spórolás történt, ezért a csere egy jobb anyagminőségű tengelyre megoldja a problémát, nem kell áttervezés, keresztmetszet növelés, stb.
És mielőtt azt gondolná valaki, hogy szidom a gyártót, azt gondolom elő tud fordulni mindenkinél az ilyen, a mai rohanó világ hozza ezt magával, mindenen spórolni kell 1 EUR-t és az 100e darabnál 15 ponton 1EUR spórolás már szemmel látható bevétel, a gyakorlatban meg nincs elég idő, lehetőség letesztelni azt, hogy a gépen lemodellezett megtervezett dolog tényleg kibírja e a tervezett avulási időszakot. (mert az örökkévalóságnak már tilos tervezni.)
Én úgy gondolom, hogy ha pl. rúgatom neki nagy fordulaton terepen, a hátsó kerék kapar és olyan talajra érek ahol megtud tapadni, akkor veszi vissza a nyomatékot az új szoftver egy pillanatra.
Amúgy szerintem is csak a probléma elodázása ez a frissítés!
Egyébként nem ugyanaz a váltója, mint az előző 1200-es gépeké?
Ezt a szoftveres varázslást nem igazán értem. Mit tud csinálni, visszaveszi a nyomatékot? Ha vacak a vas, amiből a tengely készült, azzal mit kezd a szoftver?
Hát igen... a kardános sztorival úgy van az ember, hogy szívás, de ha kenegeted, akkor elkerülhető és bár drága a csere, de különösebb probléma nélkül orvosolható.
Ezzel az alulméretezett kihajtással meg az a gond, hogy kb. GTK és megelőzni sem tudod és veszélyes helyzetet teremthet. Ez a szoftveres varázslás meg csak egy kis időnyerés a BMW részéről, hogy mit is csináljanak ezzel a disznósággal, ami rendkívül sokba fog nekik kerülni.
És az a durva, hogy a vizesek már japánosan vannak építve, blokk-váltó egyben. Magyarul kb el kell bontani az egész motort, ha a váltót ki akarod szedni, mert a blokkra van minden ráaggatva.
Az 1250 rettentő bika, ha használod a felső tartományát is. Alul-középen kb olyan, mint az 1.2 LC. Ismerek olyat, aki kipróbálta és nem érzett különbséget, mondván sosem forgatja oda, ahol a plussz pónik laknak.
És a visszahívás során kapsz egy új szoftvert, vicccc. Annak alapján, ahogy amilyen szoftos használat mellett Adrisnak elört a váltó kihajtótengelye, lesz még sírás meg GTK ebből a dologból.
Az Elefantentreffen talákozókról hallott valaki? Nemnormális motorosok találkoznak januárban, sátras, többnapos ottalvós buli, és szomorúak ha éppen nincsen hó. Két év kimaradt a korona miatt, de most újra van, hurrá. :)
Ha valaki fel szeretné készíteni F800GS/GSA motorját egy nagyobb túrára gyári Alu. dobozok tartókonzollal eladóak, keressen bátran mailben. Dobozok és konzolok is teljesen gyári, sérülésmentes állapotúak, háttámlás hátsó alu. doboz 1200 GS/GSA motorokra is felszerelhető tudomásom szerint!
Szerintem simán lehet regisztrálni, nem számít, ha korábban más is hozzáádta a fiókjához. Sok Garminom volt, az összeset használtan vettem és soha nem volt ebből gondom.
Létrehozol egy fiókot a garmin.com-on, utána letöltöd a Garmin Express progit, elindítod, rádugod a navit a gépre, és akkor be fogja rakni a kütyüt a profilodba. Ennél többet én nem csináltam a három Zumo-m közül egyikkel sem, és ment a térképek frissítése.
Most nézem, hogy 2008-as a motorod. Na most ott mindegy, hogy jobbos vagy balos, mivel a feje körbeforgatható. Feltehetőleg eladtak neked egy 2004-2006-os 1200GS tükrét, mert azoknak ilyen kónuszos a befogatása. Van menetes tükröm a motorodhoz, 10.000Ft.
Nem rossz! Kiváncsivá tett a stílus, rákerestem a fickónál, van őszi verzió is, az nekem hangulatosabb.
Hovatovább megfogalmazodott bennem, hogy nyilván a Nordkapp motorral szinte alap, de a svéd, vagy finn erdők alsóbbrendű útjai (akár a nem szilárd burkolatuak) legalább annyira vonzóak.
Véletlenül nincs köztünk olyan, aki plexik vágásával, kivágásával foglalkozik? Kreálnék térelválasztót a Givi dobozomba - a felét alapjáraton üresen hagynám a bukónak, de lenne harmadolós opció is.
Akkor módosítom a történetet: ahogy szedtem a cefrének való málnát, bele kellett kóstolnom, hogy kellően érett-e, de nem gondoltam volna, hogy egy ízfokozó is belekerült :))
Még nem mentem sokat a Dohc-vel, de nyomatékosabbnak tűnik alul, és sokan a hangja miatt sztárolják, ami nekem már sok. Az 1250 gs ilyen kiegyensúlyozott motor, de az 2x annyiba kerül, és még hangos is az első kerék felől. Ezen a motoron csend van, mert tettem rá egy r kiput, egyébként nincs hiányérzetem a vizes után, és egy nagy szó.
Az mondjuk furcsa, hogy szinte leállásig ürítettem a nagy tankot, és csak 28 l-t sikerült utána tankolnom, pedig 33 l-es. 5 l hova tűnt, vagy azt nem tudja felszívni?
Jóapám meg gyerekkorában a szőlőszemmel együtt véletlenül szétharapott egy kövér poloskát. Biztos maradandó élmény volt, mert 60 év után is emlegeti :-)
Én résnyire nyitott plexinél kaptam ásítás közben torokra egy darazsat, amit "visszaküldtem", de kiköpéskor megcsípte a számat. Úgy néztem ki utána, mint a donald kacsa. Geronazzo Mária kutyafüle... :-)
Finom lehetett :-) Nekem egy poloska durrant bele a szellőzőrácsba tavaly előtt ősszel, hogy még a nedveit is éreztem az arcomra fröccsenni. Jó sokáig kitartott a szaga.
Amúgy nekem van olyan sisakom, amiben a megvétele utáni első 5 kilométeren úgy becsapódott valami nagy büdös bogár, hogy be is szakította az alsó szellőzőrácsot. Plusz olyan büdös volt, hogy a barátnőm sisakjában mentem haza, ami a dobozban volt. De ennek ellenére kipróbálhattam, mielőtt megvettem (a miskolci Shoxban).
Bocsánat, azt hittem elment a válasz, de telefonon biztosan félrenyomtam, szóval első kérdésedre válaszolva: Igen, pont ilyenem van nekem is, igaz az enyém a gyártás vége felőli szakaszból, de néhány apróságot leszámítva ua. a két motor!
Második kérdésed már megválaszolta R100 kolléga, én sem írtam volna mást, Köszönöm!
Euromotorral nekem sincsenek rossz tapasztalataim, normálisak, türelmesek, és ha vásárolsz, később kedvezményeket is adnak; a Schuberth E1-re vagy 40e kedvezményt adtak; ők rékérdeztek rá, hogy vásároltam-e már náluk, mert akkor adnak kedvezményt. Csak felsoroltam miket, mennyiért vásároltam náluk korábban (nem kértek róla semmi igazolást...).
Az más tészta, hogy egyes termékekkel van-e gond később - nekem volt a sena 10R akksijával,és a Sch E1-el is, de mikor visszamentem, soha nem akadékoskodtak. Egy fiaskó volt; a sisak gallérról elkezdett lejönni a fényvisszaverő felület, szó nélkül cserélték, de sikerült egy mérettel nagyobbat beerőszakolniuk. Mikor rájöttem, és visszamentem, elnézést kértek és betettek egy mérethelyes darabot.
Viszont a TCX InfinityGTX csízma az első papucsom, ami valóban, és immár több alkalommal bizonyítottan kint tartja a vizet tartós esőben is - ezt is itt vettem.
Most, hogy a szervízt emllíted, ott valóban volt pár hete egy pozitív telefonos tapasztalatom.
Vettem egy Kappa alud dobozt, szétesett zárral, akármerre matekoztam, nem lehetett összerakni. A csávó 5 perc alatt küldött egy robbantott ábrát mailben. Akkor derült ki, hogy hiányzik egy alkatrész belőle, egy új zárszettben meg pont benne volt.
egy elégedett vevőjük is: szinte csak sisako(ka)t veszek náluk, udvariasak segítőkészek, van alaktrészük mindenhez (is), számomra korrekt árakon dolgoznak, éppen az N100-5-öm giroszkóposz érzékenységét 2 perc alatt állították az általam kívánt értékre ingyen, a nejem lemerült sisakbeszélőjébe (Nolan, 1000 éves) viszont már nem tudtak akksit szerezni. Ellenben az eladó srác azonnal javasolt egy csak elemekkel/akkukkal foglalkozó boltot, ahol - hallomása szerint - oldanak meg ilyen problémákat, és valóban: 5 munkanap alatt készen volt a csere, ráadásul picivel nagyobb kapacitású akksi került bele.
Szóval kinek ilyen, kinek olyan az Euromotor, nekem bejönnek.
Neked ilyen van, nem? Mi indokolja azt a több mint 1mill különbséget egy OHC adv-vel szemben? A plusz 5-10 Ló? Konzultáltam BMW specialistával is, szerinte ez sem a megbízhatóság szobra, szóval amúgy mitől van a hype?
Szerintem érdemes rágyúrni arra, hogy az ember ne ilyedjen meg a csúszástól. Éles helyzetet sokkal hamarabb kimozogsz. És a kipörgésgátló sem mindenható., pl olajfolton egyáltalán nem biztos, hogy megfog.
Mikor 2018-ban vettem a vizes GS-t, gondoltam hogy az új motorhoz új sisak is dukál a 6-7 éves HJC FG15 után. Mindenki a Schubertet dícsérte, gondoltam megpróbálom. 2X fél órát ültettek az Euromotor-nál a C3 Pro-ban és a C4-ben, és nekem (a fejformám miatt) rohadt kényelmetlen volt a HJC után. Kérdeztem a Nolant, de azt mondták az üzletben, hogy a BMW-hez MINIMUM Schubert dukál (?). Mikor megszabadultam a Schubert "abroncsoktól" (mert úgy szorította a fejem mérettől függetlenül), megpróbáltam egy Nolan N100-5-öt, annyira kényelmes volt, hogy azonnal megvettem, és májusban lesz 5 éves, azóta is örömmel és problémamentesen hordom. Nem tágult ki, nem kopott el a bélése, jó a nyitómechanikája, szerintem idén tavasszal egy plexit fog kapni és végighúzom vele ezt az évet is.
Ez a hiba engem sem érint, ezek az infók érdekesebbek:
"He said it will take 4 hours to update as that particular bike had the firmware version from 2019. The older the version, the longer it takes to update. The bikes with newer versions can take less then one hour. While the bike is updating the software, the mechanics are not supposed to perform any other service on the bike. So they will make the annual service first and after they're done, they will connect the bike to update the software version.
He said, the software updates come out twice a year, November and May every year."
Éreztem én, amikor driftelve vettem a mátrai patkót, hogy valami nem stimmel... még szerencse, hogy soha sincs kikapcsolva se az ABS, se a kipörgésgátló, s egyébként is úgy motorozom, hogy folyamatos legyen a tapadás, mert minden csúszástól fosok.
De az nem tetszik annyira, hogy nem hardveresen tesznek a probléma ellen. Bár engem sosem fog érinteni a hiba.
bosnjo said:Yesterday 20:19Just been at the dealer today and spoke directly to the mechanic that I go along with very well. He showed me the bulletin in written form but said could not make me a copy because he's not allowed to. But he let me read it. It explains very well what it was all of this about. It is traction control software update. So if you go offroad and have traction control off and rear wheel loose the contact with the ground, it will accelerate a lot if you're on accelerator. Then when the wheel makes a contact with a ground, the speed of the wheel is abruptly changed and it put a lot of stress on the drive shaft, U-joints, final drive and even a gear box. In that ocasion, one of those parts may brake. The software update is to the last version that came out last November. That (November) update makes sure if the wheel lose contact with the ground, it will not accelerate. The bikes that already had the November update are not included in this recall. My bike was already booked for mid February for its annual service, so he said not to worry about anything and the update will be done at the service. While we were talking, he showed me one 2019 1250 GSA that was performing the update as it came in today for its annual service. He said it will take 4 hours to update as that particular bike had the firmware version from 2019. The older the version, the longer it takes to update. The bikes with newer versions can take less then one hour. While the bike is updating the software, the mechanics are not supposed to perform any other service on the bike. So they will make the annual service first and after they're done, they will connect the bike to update the software version. Also, he said, all the 1250 engines on GS/GSA need this update, no metter the production date, except (as I said) the ones with software from November 2022 (that is the latest version). He said, the software updates come out twice a year, November and May every year. So, our bikes will take this update either in scheduled service or will be called by letter. Because of that, I suggest that owners with second-hand bikes purchased privately and do their own service, call the dealer and check for the recall and book the bike. That is in case the BMW dealers don't have your name and phone number. Finally, we can look at the bright side of this recall: all 1250 GS/GSA bikes will get the latest software version for free.
Ennél jobban nem kell szétszedni. Én csak eltöröltem, és bezsíroztam ami amúgy is zsíros volt, meg megnéztem, össze vannak-e szakadva a mágnesek. De elbaszott egy valami, kb 2 hónapja takarítottam el, és hidegen már megint nyikkan egyett. Mellesleg nyáron tettem be, zsírújan.
Volt vagy 6 schuberthem, alsó polcosak, meg közepes polcos használtak, ugye azok már évek óta nem léteznek. Imádtam őket, mikor utoljára sisak kellett, gondoltam vegyek egy nagy levegőt, és vegyek 100+ ezerért egyet? Aztán kicsit belebújtam a mindenféle nemzetközi fôumokba, és olyan mennyiségű hibáról olvastam, hogy úgy döntöttem, nem reckírozok.
Karikáztunk ma egy laza 250+ km-t. Stenmark toldója a hideg ellen sokat ér - mihamarabb visszajuttatom! A Tisza-tó környékén kissé ködös volt az idő. Egyedül én nem kezdtem el beöltözni. Én eleve fel voltam. :-)
Bukósisak: melyik márkáról lehet tudni, hogy a magas homlokúaknak való? Szerintem a Nolan egy kicsivel jobb felfelé, mint a Shoei. Mást meg nem ismerek.
Na az az alkatrész, amit szinte soha nem kell cserélni(gyári új 30.000Ft), vezérlő motor néha bekakkant(65.000Ft gyári új). A vezlánc is egy olyan alkatrész, ami ezeknél a motoroknál örök élet, nem kell cserélni. Ha mégis belemész, akkor blokk ki-szét-össze="gazdasági totalkár". Sok minden lehet, pl. amit írtak is, trafó, alapjárati motorok, elfáradt injektorok, de egy ismerős hasonló torpanásos tünetekkel küzdött, kicserélt mindent is és végül egy banális hiba szopatta: falsot szívott a fojtószelepháznál a szívócsőnél.
Ez a kétüteműekre igaz, de azokra sem teljesen. Egyrészt városi forgalomban értelmetlen g/km-ben számolni, ráadásul szabvány szerint mérve, mert a szabvány egyszerűen nem kezel tisztán városi közlekedést.
Másrészt amire ők alapoznak, az egy olyan vizsgálat, amit kb. 15 éve végeztek el, és hát csak úgy nagyjából.
Node. Magyarországon egy régebbi benzines személyautó katalizátora vagy 10 százalékban működik. Már ha egyáltalán. Ugyanis senki sem nézi, hogy mit tud (a terhelés nélküli emissziómérés kb. csak azt tudja kimutatni, ha a motor már a végét járja).
Aztán az átlag magyar öreg benzines autó dúsítórendszer utoljára Németországban működött jól 15 éve, mikor ott eladták. Azaz már csak a tömege miatt is köpni fogja a benzolt (nézd meg egy hideg reggelen pl. a Miskolci Búza téri mérőállomás adatait, nem a motorosok miatt néznek úgy ki az értékek. Azért azt, mert a budapesti állomások nagy része nem mér aromásokat).
Tehát a viszonyítási alap sem jó.
A másik, hogy amikor ezeket az értékeket kihozták, az autóknál már kötelezőek voltak a háromutas katalizátorok, okos motorvezérlések meg hasonlók. Ehhez képest nyilván rettenetesen szennyez egy kétütemű karburátoros ötvenes.
De egy mai robogónak van okos befecskendezése meg katalizátora is. Ahogy egy mai motornak is.
És itt jön a következő pont, hogy míg az autók állandóan kedvezőtlen terhelésen járnak és gyakran fölöslegesen sokat (pl. parkolót keresnek), a robogók célzottan keveset mennek és mivel nem kell annyit állniuk, kedvezőbb terhelésen is.
Aztán ugye azért nagy hülyeség ez a g/km-ben számolni egy járműre, mert egy autó miatt egy rendesebb forgalomban 20 másik autó áll, vagy mozog lassan (nem azért, mert lassan megy, hanem azért, mert ennyire korlátozott az utak áteresztőképessége). A robogó pont az az eszköz, ami azonos méreteknél 8-szor akkora áteresztőképességet tud.
A LMCS meg évtizedek óta abból él, hogy szarul értelmez tudományos kutatásokat, mert egy számnál képtelenek messzebb látni.
Feltehetően a nyomástartó szelepre gondolhatott és cserélt , bár már rég volt augusztus. a trafókon én is gondolkoztam de jobbnak tartottam ha "szakemberre Ą bízom .
Nem BMW, de érdekelne a véleményetek. Budapesten élek, autót már alig használok a városban. A klíma változás kevés pozitív hozománya, hogy gyakorlatilag egész évben lehet motorozni. Ebbe beletartozik a robogó is, ami nem az élmény , hanem a praktikusság miatt napi használatban van. Ehhez képest azt olvasom, hogy a Levegő Munkacsoport szerint:
"A civil szervezet továbbá a belső égésű motorral hajtott robogók kitiltását is javasolja Budapest belvárosából, mivel egy ilyen robogó egészségkárosító szénhidrogén-kibocsátása ezerszerese is lehet egy teherautóénak, rákkeltő benzolból pedig százszor annyit bocsát ki, mint egy régebbi személyautó."
A robogó és a motorkerékpár között nagyon vékony a határmezsgye.
Ezt abban a városban, ahol nincs egy hónapja hogy eltűntek a 30 -40 éves Ikarus-ok.
Tényleg szennyezőbb egy 50 vagy 125 ccm-es robogó, mint egy 1000 - 2000 ccm-es autó?
Ténylegesen vagy fajlagosan? Hogy mérik, hiszen a rendszám nélküli robogóknak emissziós normájuk sincs? A rendszámosoknak pedig nem írják be a forgalmiba...
először ezt kéne értelmeznem, mert nem tudom, hogy mire gondolt a költő. Van ugye az AC pumpa, ennek van egy szabályzó motorja és van egy nyomástartó szelep.
Először is szeretnék boldog új évet kívánni mindenkinek !
Mivel sok köztetek a guru,szeretnék egy kéréssel fordulni felétek a következő problémával és bár tudom , hogy senki sem szereti a távgyógyítást ,csak tudom és nem is feltétlen megoldást keresek , inkább tapasztalatokat .
Adott egy 2006-os rt 137000 km . ami tavaj júniusban gondolt egyet és elkezdett rángatni fordulaton mint egy karbis motor ha dugulása van . Természetesen nem kísérleteztem vele és elvittem a szerelőmhöz aki el is vállalta és kis idő után az "űzemanyag nyomás szenzor " hibát vélte felfedezni , amit 250 euroért be is tudott szerezni . Az árat nem azért írom mert sokallom ,hanem mert a csere után sem változott a motor , ugyanazt a hibát produkálta és hát kísérletezésnek azért sok szerintem . Azt mondta a legutóbb amikor kerestem , hogy az üzemanyagrendszer rendben van, semmilyen hibaüzenet nincs és a vezérmű láncok miatt produkálja a jelenséget , és cserélni kell őket . Közel fél éve van ott a motorom és nem tudom mitévő legyek . Ha esetleg tapasztalt ilyen meghibásodást ,vagy járt így , kérem ossza meg a tapasztalatait . Válaszaitokat előre is köszönöm.
A motor nekem is tetszik, legfeljebb megmarad! Többen mondták, hogy miért is adom el! Az a helyzet, hogy csak 1150 GSA-m volt, és 1200-ből is ki szeretném próbálni az Adventure változatot, ráadásul már léptem, és eddig tetszik. Viszont az 1250-ből nem kellene az Adv, mert azon valahogy nem éreztem magam otthonosan, már kicsit böszme (bocs 1250 GSA tulajok), a sima pont elegendő volt. Talán az 1300 GSA, de az még nem született meg :-)
Sajnos az idő most a motorosoknak kedvez, mintha a tavalyi év ismétlődne, legfeljebb gurulunk egyet.
Így kezdtem, csak egy 50ccm- s motorral...reptérnél..homokos talaj, aszfalt gumi..
Rá egy évre jött a jogsi..amikor már volt némi fogalmam..
A sár azért nem a barátom..🤣
Mondjuk ez a terep tréning kezdőknek 5 perc után elvérzés lett volna...a 20. perc után én is gondolkodtam, hogy mit keresek én ott😝, de aztán végigcsináltam..egy velem egykorú apuka, aki a fiával érkezett kb félidőben feladta, szimplán ő is rinyált az eséstől...úgy mint én...azért egy törés nem jött volna jól..
( ja az első 10 percben megpusziltam a beton kerítéslábazatot..előre bukfenccel)
Nekem nincs bajom a sárral, mert nem megyek bele :-)
Valószínűleg nem terepmotoroztam elég ideig, hogy rájöjjek, miért jó belemenni a derékig érő dagonyába, mikor ki is lehet kerülni (persze nem mindig). :-)
Megosztottam. Ismerős rám írt magánba, hogy milyen szép motorom van, miért adom el. Mondom neki, nem az enyém, az még életében nem volt ilyen tiszta (max még a szalonban).
Nekiindultam ma a rövid plexi tesztelésének. Ez egy alubondból kivágott, kb. a rally/sport plexivel hasonló magasságú, viszont oldalt szélesebb kreélmány. Majd lefényképezem.
Hamar visszafordultam. Az, hogy hideg, az egy dolog, nem túl meglepő. Viszont jóval nagyobb volt vele a zaj, és bár nem volt párásodás - sőt, határozottan éreztem a bukóban a hideget, ha nyitottam az első szellőzőt - és a 130 feletti vibrálás is minimális, vagy tán nincs is, a zaj durva. Az meg, hogy a fejemet nem fordíthattam büntetlenül oldalra
Szóval ez nem jött be. De azért a gyorsan visszapakolt nagy plexivel mentem egy karikát: Galyatető-Mátraháza-Gyöngyös, 160 km.
Ebbe a segédváz dologba nem akarok belemenni :) Nekem egy munkahenger felfogatás egyszerűbbnek tűnik , ha van rá lehetőség . A világítást meg jó lenne automatára megcsinálni . Ha már egyszer relé , akkor lehetne vezérelni mondjuk az olajnyomás kapcsolóról , azt nem kell elfelejteni felkapcsolni . A fékcső az kicsit cinkes téma , mert nem tudom hol lehetne csináltatni :( xbike nem játszik... A motor ABS-es .
Ahogy látom , ez egy hosszabb lélegzetű feladat lesz :) De nem baj , legalább elfoglalom magam...
A gázmarkolat belsejét , bele lehet rakni az újabb szektorba ? vagy ugrott a markolatfűtés ?
De ahhoz kell segédváz, rugóstag, lábtartókonzolok stb. is.
Azért átépíteni hidraulikusra, az szvsz nagyobb szívás, mint a váltóval együtt átépíteni. Nem beszélve arról, hogy nekem minden bowdenes kuplungom könnyebb volt, mint a hidraulikusok.
A kapcsolóknál vigyázni kell arra, hogy olyan 1150-es cuccok kellenek, amiken van lámpakacsoló, különben sokkal nagyobb meló átépíteni az elektromos részt.
A villaszárakat és a kilométeróra hajtását kell cserélni. Meg attól függően, hogy milyen fék megy rá, kell egy egyedi fékcső esetleg. Ha mégsem cseréled a fékeket és nem ABS-es, akkor meg főleg kell egy egyedi fékcső, mert az 1150 fékkarjába nem lehet bekötni az 1100 csövét.
Ez jó hír , mert mostani állás szerint , nem cserélnék váltót , mert annak nem látom értelmét ( evvel az 5-össel is megvagyok elégedve , ráadásnak kevesebbet is kell rajta váltogatni ) Viszont az 1100-as index kapcsolói nem állnak kézre ( jobb az újabb ) Ezért azt cserélném . Az öntött kormánnyal sincs bajom , ezért az is maradhat . Még a kerekeket cserélném 5-küllősre , meg az ahhoz való fékekre , mert ez a régebbi olyan fura :) Hátrafelé tolva , bele akadnak a betétek a tárcsába , azt igen fura hangot ad :) De ahogy látom , ehhez a villaszárakat is cserélnem kell . Azokat lehet simán , nem kell a kormánykiflit is ?
Az 1100-as 5-ös váltójára lehet rakni olajos kuplungot , és az eredeti öntött kormányra rá lehet rakni az 1150-es kapcsoló szektorjait ? Vagy lehet az újabb kapcsolókhoz bovdenes kuplungot ?
Ami újra lett töltve desztvízzel és fel is lett töltve...(bezzeg a vadiúj akksi, na az megy a kukába)
Ez volt úgy kb 2 hónapja..azóta se látott töltőt...fabatkát se adtam volna az elindulásnak...mivel mindössz. 2x álltam ki, nov végén és most, de! kb 3-4x indításra be is indult és ha már beindult, kicsit át is mozgattam:-) Jó volna holnap is..
Hát ma kerültem egyet az angyalszeművel ! Még mindig a K16-os a legfaszább motor ! Voltam venni dobozt a Boxere , azt mikor kérdezte az eladó , mivel jöttem , azt találtam mondani , a kis BMW-vel Ezt nem gondoltam át rendesen , csak úgy kijött...
A feleségem meghúzta az autója oldalát. Érdekelne kb. mennyibe kerülne ezt otthon megjavíttatni. Van esetleg valaki, aki csináltatott ilyesmit mostanában vagy esetleg szakmabeli?
Amire minden 44 éves motornál, az összes gumi és műanyag alkatrész, amit nem cseréltek még, el van öregedve, keményedve, repedezve. A típushibái gondolom kijöttek már. :)
De más nem csinál Boxer-t ! :) Mondjuk egyszer volt egy Uralom , abban még szarabb váltó volt :)
Igazándiból , nem tudom mi lehet más egy Japán motor váltójában !? Nagyából , mindegyik motorváltóban ugyanazok az alkatrészek vannak . Fogaskerekek-kapcsolódókörmök-léptető dob . Sosem vizsgáltam milyen kialakításbeli különbségek vannak a jó és a rossz váltó között .
Váltó ügyben lesújtó a véleményem. A kb. 30 éve gyártott Honda VFR 750F RC36-ban hibátlan váltó volt, és még sorolhatnánk sok és régebbi motort, amiben hibátlan váltó volt, nem véletlenszerűen, hanem az összesben. A 0 éves GS a nyomába sem ér. A DOHC már jó volt, de tekertek rajta egyet és kezdték elölről a bénázást. Simán el tudom képzelni, hogy a noname harmadáras kínai motorokon jobb a váltó mint a világ legjobb motorjában. És gyári bukócsővel leér a szelepfelél ha feldől aszfalton. FELFOGHATATLAN.
Képek alapján , azért a tiéd , jobb állapotúnak látszik , mint az enyém . Nem tudom egyébként , hogy mitől függ a váltó működése !? A motorhanggal , meg a járással az enyémnél sincs bajom...
Még nem hirdetem. De ha akarod, a két ünnep között össze tudjuk hozni. Kék-fehér, kb. 130 ezer kilométer van benne, nem három darabból van összetákolva. Minden gyári rajta, a futóművét kiéve, az Wilbers (de ügyesen választották ki, mert nem kemény). Van rajta egy szett Givi doboztartó, természetesen a hátsó résszel együtt.
Megegyezik, persze, csak 10 mm-rel magasabb.:) Az gyári Rockster ülés cikkszáma 2328718, ami magasabb, mint a normálhoz rendelhető magas ülés (amit még lehet rendelni, ezt meg már nem).
"Standard setup for the Rockster includes a luggage rack plate instead of the passenger seat which comes as a cost-added option."
A németek szebben fogalmaznak:
"Die Serienausstattung verurteilt die Sozia zum Verbleib auf dem heimischen Sofa, denn anstelle des Soziuspolsters strahlt eine Metallplatte den Betrachter an."
Az enyémen karbon van, de ha az nem gyári, akkor legalább extra.:)
Amúgy Kupec papi jól mondta, a km kb tök mindegy. Bent vagyok jó ideje a nemzetközi meg a német 1150gs csoportokban, olyan mennyisegű 300e felett futott van belőle, mint kamionból :) Tcaoe kék fehérje tényleg szép, mondjuk az általanos vélekedés szerint a mandarin színűek a leggyorsabbak :)
Lehet találni viszonylag szép állapotú ilyen motorokat , de a 20-év az meglátszik . Vagy már renoválták , akkor szép , vagy vannak rajta itt ott karcok . Nem kell nagy dolgokra gondolni . Itt-ott kis karc , kis horpasz... Amiket utóbbi időben vettem motorokat , általánosságban szépek , de az egyiken a fényezés karcos , a másikon az indexek meg tükrök... Ha rendesen jár a motor , egy megfelelő áron , megvéve , ezeket ki kell javítani , kis fényezés , vagy nem túl nagy alkatrészek cseréje , azt béke van .
Mondjuk , nemrég , láttam árulni egy fekete R1150R-t , ami a képek alapján , kábé tetszett volna neked . Élőbe persze nem láttam . Szóval , végül is , ha kivárod , van esélyed találni olyat amit szeretnél...
Köszi az infókat mindenkinek, természetesen nem az óra állás az ami számít 80-90e km példányt néztem meg személyesen, a kor miatt azért már ezekben van km tisztában vagyok vele meg azzal is hogy 200e is elmennek gond nélkül. De szeretném ha azért esztétikailag szép lenne és nem egy leharcolt példány
Többnyire olyanok vannak eladóak ezekből a 20éves motorokból, ami már 2x 3x megkerülte a földet (80e-120-e km) Ezektől a számoktól nem kell annyira megijedni, ha karbantartott a gép akkor nagyon sokat elmegy még.
Vannak nagyon kevés kilométerrel is a HaHu-n irreálisan sok pénzért.
Nem ár viszonylatában írtam, mindenki annyit és arra költi a pénzét amire csak akarja. Azt írtad, hogy legyen szép állapotú és kb.50ekm futásteljesítményű, amiből arra következtettem, hogy élvezni akarod és nem költeni rá. Na most a legfiatalabb is ezekből 17 éves és feltehetőleg még nem költöttek rá "semmit", mert úgy gondolkodtak, hogy ilyen kevés kilcsivel nem igényli. Ez igaz is elméletben, de ha párba állítod a 17-20évet és a +-50ekm-t, akkor a "kevés" használat sokkal előrébb hozhat nagyobb ráköltéseket, amik nálad csapódhatnak le. Azért ezek a motorok 10x is megtudják kerülni a földet, ezért nem feltétlen ragaszkodnék a kevés kilóméterhez, hanem inkább előtérbe helyezném az ör9k érvényű igazságot: állapotot veszünk:)
Szép állapotú legyen gyárias, 1150 GS vagy r ár az állapot alapján de inkább szépet és jót keresek és nem olyat ami levan harcolva és 3szor kerülte meg a földet (elég ha csak egyszer) hajú kínálatot néztem gs-bol N igaz találtam számomra megfelelőt így minden ajánlatot meghallgatok
Venném a bátorságot és pár apróságot korrigálnék: az ülés megegyezik a sima 1150R-vel, a szívócső nem karbon, gyárilag 2 személyes(az utasülést helyettesítő takaró az extra.
Más ülés, más kormány, más műszerfal, más lámpa (amúgy a GS lámpája van benne, csak más házban), fekete blokk (türkiz vagy milyen szelepfedéllel) és hajtás, fura színű első teleszkóp, lábtartókonzolok és kerekek. Gyárilag nincs hátsó ülése, külön lehetett venni hozzá. Mindegyik duplagyertyás.
Elöl karbon sárvédő (nem olyan ronda, mint a simáé), karbon szívócső.
Szélesebb hátsó felni 180-as gumival.
Rövid hatodik, de az lehet, hogy a simánál is az.
Úgy kb.
Kupec úgy szokott fogalmazni, hogy kis mufurc. Előrébb ülsz, jobban előredőlve.
Én már túl léptem ezeken a zörgés dolgokon . Ezek BMW-k , ilyenek...Másrészről meg ezeket a Boxereket , csak ( elsősorban ) a gyűjtés , a formájuk , meg a technikai megoldások miatt vettem . Ha jólesik megyek velük , ha nem , arra ott a K16-os ! :) Vagy a robogó . Amúgy , ezeken nincs két alapjárati motor , ami zörgést okozzon . Eddig amennyit mentem ilyen motorral , jó hangjuk volt .
Valld be, csak azért nem vetted még meg, mert nagybetűvel ír, és hosszú ú-val az alkut. Lehetne már egyszer Neked is több célszerszámod egyszerre, próbáld ki az érzést :)
Az elmúlt napokban , mentem pár száz kilométert egy régebbi ( 2000-es ) R850R-el , és direkt figyeltem az 5-ös váltót , hogy milyen . Azt kell mondjam , azon kívül , hogy visszaváltásoknál hol simán vissza klattyan , hol számolja a fogakat , más gondot nem találtam rajta . Azt még nem sikerült kitalálnom , mitől van , hogy egyszer simán vissza vált , máskor meg nem ...
Egyébként meg úgy általában , egész jó volt vele menni . Ha majd melegebben , nem fognak lefagyni az újaim , tán egész élvezetes is lehet :) A lónyereg példáúl kimondottan szuper !
1: ez a szín stricis, a zsarukén kívül az életben nem láttam ilyen RT-t a forgalomban
2: a GS mindent jobban tud, amit ez, azon kívül hogy 150 felett az RT ad jobb szélvedelmet.
3: gs árban próbalja eldurrantani, pedig bármilyen évjaratban használtban is nagyságrendekkel olcsóbbak a GS-nél, szóval "soké adja a bátyja
4: a kereskedők ügyesen megvetették mindenkivel a "mekafull" motorokat, amit árulnak, annak legnayobb részé ilyen, spec én sem venném el magamtól az ESA-t ebben a kategóriában.
Cseszegettem a plexit, ezért levettem a toldót. Egyből érezni a felkaromon a hiányát. (Decemberben eddig csak kétszer mentem. :-(
Elkészült a rövid "plexim", amint lesz időm, felrakom, vissza mellé a toldót, és a két ünnep között motorozni tervezek. Meg szilveszterkor. Aznap Kakucs a terv, ha száraz az idő.
Brit tudósok szerint azokat is érdemes pár év után maxig tölteni, meghosszabbódik az élettartalmuk.
Amúgy ma reggel téliesítettem a mocit, ami annyit jelent, hogy kivettem belőle az akksit, töltőre tettem és a mocit letakartam egy ponyvával, nem árthat alapon.
Ami az 1250 GS akksitakaró műanyagot illeti, bekaphatja a tervezője. Nagyjából háromszög alakú, két kumigyűrűbe ágyazott tüske tartja és egy csavar, ami jó is lenne. De kiszereléskor már nem jól volt a gumigyűrű, tehát a gyárban is betolták a tüskével. Megigazítottam majd én is betoltam /túltoltam visszaszereléskor, kétszer, majd az alsót is. Amikor végre úgy éreztem jó lett, zörgött az alja, szétszedtem újra és láttam, hogy az akkor is zörög, ha jól van visszatéve, mert amibe a gumigyűrű illeszkedik, az egy műanyag ajtócska, amit a gravitáció tart a helyén. Ilyen egyszerű dolgokban is lehet visszalépni, bravó. Illetve nem vissza, mert régen ezek jók voltak.
Pont azokat :) Az én aksim már tavaly ősszel nem bírt egy hetet , azt megtöltöttem , és egész nyáron indított , még a hifit is bírta egy darabig , álló motorral...
Azt hiszem, hogy haldoklik az akkumulátor a motoromban. Az lenne a kérdésem, hogy GS LC-ben használ e valaki líthium-os akksit? Azon kívül, hogy kisebb, és könnyebb, van e más előnye is? Ha esetleg hosszabb lenne az élettartama, akkor ilyet vennék.
Nemtudom , hogy vagytok vele , de Nekem mióta megvettem a GS-t , tetszett a Touratech-nek az a béna hátsó lámpája . Ilyen becsípődésféle :)
De ugye , ez a 2000 években volt kapható . Amikor utánam a haver megvette az 1100 GS-ét azon pont ilyen volt . Meg akartam venni tőle + gyári cserét ajánlottam , de nem adta el . ( Főleg hogy elárultam neki hogy milyen kiegészítő )
Azóta keresem .... és .... megérte keresnem , mert tegnap felbukkant az ebay-en . Természetesen azonnal lecsaptam rá :D
Némi törődést igényel , az látszik rajta , de úgy gondolom azzal boldogulok .
Szóval , nekem már megvan a tökéletes karácsonyi ajándék :DD
Félreértés ne legyen , én sosem csinálnák ilyen átalakítást , már csak azért sem , mert nem érne le a lábam :) De az átalakított formavilága , az tetszik . Szerintem , jó ránézni . Jók az arányai... És ahogy előttem írták , könnyebb mint a gyárilag enduró ( szerűnek ) szánt . Érdekességnek mindenképp jó . A hosszabbított rugói , tán még a hazai szar utakra is jobbak lennének , bár én megvagyok győződve arról , hogy nem kell feltétlen hosszú rugóút , a kényelmes rugózáshoz .
Átalakítás előtt jó kis utcai motor volt. Most aszfaltra nem jó a béna bütykösgumi miatt, terepre nem jó, mert eleve nem annak szánták, nagy, nehéz és nem úgy rugózik. Nem, szerintem a GS sem terepre való, 99%-át nem is viszik le az aszfaltról, mert minek? Aki meg terepezni akar, arra vannak sokkal alkalmasabb motorok, amik viszont aszfalton nem jók.
2x majdnem megrendeltem ezt a migselt, aztán az FB énem győzött, és vettem medvetalp alakú rozsdamentest az aliexpresszről. Van hatása, nekem tetszik, és ez is csak pályán ér le, országúton nem korlátoz.
Ma egy csapágyboltban érdeklődtem. Lett volna méretes, de anyagában nem volt megfelelő. Értem úgy, amit hidraulikához használnak azt a fékfolyadék sem eszi meg? Másik kérdés: gondolkodom egy alacsonyabb lábtartón, mert úgy érzem kényelmesebb lenne picit kevésbé hajlított lábbal ülni. Használt valaki ilyesmit vagy jobbat? https://www.migsel.com/store/index.php?_a=viewProd&productId=29 Van érdemi hatása ennek néhány centinek? Köszi!
Sziasztok! Az ABS légtelenítő csavarjára való o-gyűrűt hol tudom beszerezni? (Ahova eddig o-gyűrűért mentem, ott nem foglalkoznak fékalkatrészekkel, autósboltba küldtek. A bárdinál próbáltam szerencsét, de esélytelen ) Köszi!
Nincs afelől kétségem , hogy Neked tetszik , hiszen azért osztottad meg velünk . :)
Nekem az a véleményem továbbra is , hogy " szalmából egér " Üvegtigris szindróma . GS kerék , GS lengéscsillapítók , és kézvédő . Ehhez azért nem kellett túl nagy képzelőerő :D
Azért nemegészen csinálta ezt meg . Ha jobban megnézed , itt a futómű is át lett szerelve . Nekem ez az átalakítás , harmonikusabbnak tűnik , mint mikor nemes egyszerűséggel , levágják a motor hátulját . Meg az is lehet , hogy az 1100-as kasznija , jobban mutat így endurósítva . Na mindegy.... :) Kinek mi !? Nekem tetszik...
Egy hete hoztunk el szalonból egy új GSA-t. 70 km volt az őt haza, majd tegnap még 70 km-t ment vele a tulaj. Szóval még "nyers".
VAn egy kis gond vele: hiába van üresben a váltó, nem jelzi az N betűt a műszerfal, és nem engedi indítani a motort (csak behúzott kuplunggal), illetve ha kiteszed a sztendert, azonnal leáll.
Hallottatok már ilyenről? Elsőre szoftvert akar frissíteni a szerviz...
Azért a szélvédelem mennyit számít..melóból jövet már megfogadtam, h felteszem a tucanot, mert majdnem fázok. Mennem kellett piacra, átültem a GS-re, rendesen melegem volt...
Azért a vidiben, meg az alatta lévő kommentekben a szerelő részéről vannak erős csúsztatások. Pl. ezt a kinyomó csapágyat ki nem szeded a lengőkar kivétele nélkül(akármennyire is kis kezed van és gumiból:))
A nyomócsapágy, ami a kuplungrudazat végén van, es másik oldalról belemegy a kinyomópálca, az visított. De kb ugyanezt csinálta egy r1150 nálunk, ugyanezzel a tünettel, hogy hozzáérsz a kuplunghoz és elmúlik. Ott önindítócsere hozta meg a megoldást.
Az enyémre is ráférne egy takarítás , meg a hátsó lengéscsillapítóm puhult fel . A tekerentyűben kicserélem az olajat , hátha javul . Folyni nem folyik , nincs jele sehol , hogy elrottyant volna .
Ha már 1150 gs, a nyár elején beletettem egy zsírúj önindítót( a motor mellé adták 3 éve, nem fizettem érte). 2 hete, ha indítottam, elkezdett nyenyeregni. Szét, eltalarít, zsíroz össze, most megint jó.
Köszi, nézegetem, egyelőre Adam Riemann bejegyzései fogtak meg, de az inkább az offroad kalandjai miatt, visszanézegetem majd az ő korábbi dirt vidijeit is. Bár, ezek inkább a színes/szagos vidi kategóriába esnek..
A szelepfedélre az a megoldás, hogy motorozol, mert akkor nem látod és nem azon problémázol, hogy van egy karist a szelepfedeleden, hanem élvezed a motorozást...
Ha kilehet csiszolni , akkor lehet por festeni , de ha a fém is sérült , akkor szerintem csak gitt meg fényezés . Úgy tudom , a porfestés alá nem lehet gittelni...
Nekem az azért nem vonzó (még) mert sosem tudtam rávenni magam, hogy elmenjek. Minden ismeròsöm szerint a legjobb motorpálya, de akármennyire malájban nyomnám (2 motor a buszban, nem alszol ott) akkor sem jön ki 1 nap 100 ezer alatt, az meg nekem a lélektanj határ duplája.
Egy pillanatra elgondolkoztam rajta, de nekem kicsi a nem összecsomagolt mérete. Van ugyanakkor az az indiánsátor szerű, ami 3 személyes, alig nagyobb a csomagolt méret, az tetszik, de az már 3x annyiba kerül.
A sátorozás-apartman közötti árkülönbséggel évekig tartana a megtérülése a befektetésnek az én szokásaimmal. :(
Nem, a telelver miatt billeg. Annak a felső bekötési pontja egy kicsit előre-hátra mozog a működéséből adódóan. A nem csutkakormányosoknál a kormány egy bazi nagy csapággyal csapágyazott kiflin ül, ott a kis gumibakok a felső bekötési pontnál kiveszik ezt a mozgást, az nem megy át a kormányra. Viszont ez a szupersport motorokhoz szokottaknak kicsit zselés kormányzási érzést okoz, innen jött a Gummikuh név is. Az átlagot szvsz nem zavarja, engem sem. Az RS ugye a sportos, ezért ott a direktebb kormányzás érdekében a felső villakifli is merev, de így együtt billeg a telelever mozgásával. Mivel a gyári kormány majdnem a billegés tengelyében van és keskeny is, ez a billegés gyakorlatilag nem érezhető. De ha kiteszed a billegés tengelyéből és még szélesebb is, akkor az lesz. Onnan kezdve kérdés, hogy ez mennyire zavar.
Az ST-nél ez már úgy van megoldva, hogy a villakifli nem billeg a vázhoz képest, hanem kapott egy plusz gömbfejet, ott ezért a superbike kormányon sem érezni billegést.
Ha valakinek biztonság érzetet ad , vegye meg , nekem aztán ganz egal . :) Ez ne legyen vita tárgya .
Hál'istennek különbözőek vagyunk . Mindenkinek más a fontos .
Én annak az árából vettem inkább egy 1 személyes sátort (blekfrájdéj alkalmával igencsak megérte), ami összecsukva 15x30 centi és befér a dobozomba . Így most már az sem lesz elöl .
Nyilván benne van, hogy én "sterilbe" nyomom a motorostúrát (csehország, ausztria, északolasz), lehet a Horpa1 által látogatott helyeken óvatosabb lennék. Utóbbi időben ha mondjuk elmentünk lanovkázni, vagy mászkálni, letettük a motort a motorparkolóba, vagy vmi jól látható helyre üzlet/kávzó elé, egy kis hurkos lófaszkával összehúztam a két sisakot a majrévassal, rádobtam a motorra a két kabátot, hadd száradjon, aztán elmentünk órákra. Ahogy néztem, más is így csinálta, meg tükörre a sisak, azt' jóvan.
Nyilván nem lebeszélni akartalak róla ( meg persze a kerék kiszerelés barokkos túlzás ) , csak én ezt gondolom ezekről ezekről a zárakról , amiben Zöld_I meg is erősített . Azáltal sem ellophatatlan max késlelteted úgy 5 mp-el :) Meg a bűnözés mindig 1 lépéssel a bűnüldözés előtt jár .
De még az is eszembe jutott , amit Kupec linkelt egyszer , hogy a tárcsa meg volt fúrva , hogy jó legyen a tárcsazár .... :D
Mostanában esetleg nem nézte valaki, hogy érdemes-e külföldről új GS-t vásárolni? Csak kíváncsiskodom, hogy mi lehet a helyzet árakat tekintve RO,SK,CZ,PL környékén... Hátha valaki már utána nézett ;)
hátsó kiszerelése persze biztossá tenné az eltolástól való védelemtől, nekem is eszembe jutott, de azért azt drasztikusnak gondolnám😅 főleg ha egy hosszú nap után megérkezel egy szállásra és csak egy zuhanyra és alvásra vágysz
Sok túrán túl vagyok, ami szerencsére nem a motor keresésével indult reggel, de az ördög nem alszik már-már elment a kedvem a láncoktól, záraktól, rontástól való védelemre jó füstölőktől, mégis rendeltem egy Abus láncot, ha más nem, önvédelemre vagy szélben papírtérkép nehezéknek jó lesz😁
Azt is vágtam már le flexxel, a feleségem mindig kulcsosembernek hív, meglepően :) Annak az a sajátossága, h kívülről mintha krómacél lenne, de a belseje valamilyen porzó szarság, ami nem is szikrázik.
Vágtam el ilyet akkus csiszolóval, jó vastag Abus volt (megdöglött a zárja) nem tartott 10 másodpercig. Ez a mhelyen volt, de pl a kettes számú női klinika ( szülészet ) udvarán is vágtam le a láncot a motoromról, egy sima kézi vasfűrésszel, még 2010-ben. Szerintetek bárki az elhaladó többszáz emberből megkérdezde, mi a frászt csinálok?
Ja, minden szorítós az. Pont ezért billeg ezeknél a régebbieknél elég sokat a kormány, amit a magasabb/szélesebb kormány még érezhetőbbé tesz (az ST-nél már nem).
Na jó, addig sosem jutottam, hogy ez most baj-e.:)
Régen akartam már RS-t venni, és azt is gyorsan kialudtam, na.:)
Egyrészt jogos, mert tényleg kellenek a krómszárak is, másrészt meg még azokkal együtt is egy egyszerű megoldás (viszont akkor nem fog annyira billegni a kormány).
Ez szerinted a tárcsafék zárra is igaz? Az azért kicsit vastagabb, mint egy lánc. Mondjuk a lánccal lehet valamihez rögzíteni a motort, a tárcsafék zárnál nem. Gondolom ezért kombinálta az ABUS is a két megoldást.
Ahogy mondod, (főleg) angoloknál robogóval mennek lopni, sisakban flexelnek, akár a sűrű forgalomban is, agresszívan lépnek fel az esetleges megakadályozni szándékozókkal, de ha erőfölénnyel találják magukat szemben, felpattannak a robogóra és eltűnnek.
Mi úgy láncoltunk össze több motort, hogy egymáshoz kötöttük őket, egy motor, egy lánc, egy motor, egy lánc.... Az a motor volt legjobban védve, amelyik középen volt, két lánccal volt kikötve.
Én bízom István kreativitásában, megoldott már ennél nehezebb feladatokat is, igaz az ötlet azért nem árt neki sem. Ha tényleg csak ilyen rettenet áron van jó megoldás, rá fog kényszerülni :-)
Mintha régebben, az R 1200 St-nél volt már ez téma, a BMW így szívatja az Rs St stílust kedvelőket, gondolom ezért is olcsóbbak használtan.
Kis adatgyűjtést szeretnék csinálni . Kinek mennyit forog a Boxer motorja mondjuk 100km/H-nál Kiindulási alapnak , a léghűtéses 1200 RT kellene . Ha valaki emlékszik fejből ilyen számokra , legyen szíves ide beírni , hogy csinálhassak egy táblázatot . Ahogy utána olvastam a dolgoknak , sajnos a különböző típusok áttételei , nem mindig adnak összehasonlítási lehetőséget ...
Szerintem a haszonszerzőket semmi nem rettenti el .
A mai modern világban , ahol minden szerszám akksis , bármit levágnak . Kerüljön az fél vagy egy percbe .
Lehet jobban jársz ha kipattintod a hátsó kerék 4 csavarját , azt felviszed a kerékkel együtt .
Kinek kell egy hiányos motor ? Még a furgonba is nehéz betenni kerék nélkül ....
Ha láttál brit videókat , ketten vannak , egyiknél kalapács , másiknál akkus flex .... és az sem zavarja őket hogy felveszed ahogy elkötik a motort ...
Ez a kép szerbiában ( Novi Pazar ) készült . A "szálláson" ahol aludtunk , nem volt saját parkoló . Utcán forgalmas főút mellett . Nem volt sem lánc sem Abus . A dobozokat lezártuk , azt ennyi . ( Én még a sátorom is lenn hagytam ) Reggel ugyanígy ott álltak .
Azt hiszem, ezt mindenki hit alapon dönti el, mert jó megoldás csak az, ha állandóan ül rajta az ember.
Én az 1250 Gs-nél, a gyári riasztóval megelégedtem, gondolom nem vacakot raktak bele.
Pont nemrég pakoltam a motoros polcon, és megtaláltam az Abus láncomat, így gondoltam majd újra bevetem, mert a DOHC ADV-be nincsen riasztó. Igazából üzemszerűen, nem a láncot használtam, hanem a vele kombinációban lévő tárcsafék zárat, amely olyan vinnyogós fajta. A lánc nekem túl nehéz volt, hogy a dobozba hordozzam, a régi motorjaimon meg nem volt rá hely, hogy elhelyezzem. Most én is gondolkodok, milyen megoldást válasszak, de hajlok a tárcsafék zárra ismét, ami mozgásra vinnyog, és esetleg otthon láncozok. Amúgy még a Nyitrai Pisti mondta, hogy az 1200 szériát, a kulcs nélkül nem tudják beindítani, és később sem használni, mert az blokkolja az elektronikát.
Gondolom aki bontásra lop, azt ez sem gátolja, az viszi ahogy van.
Bár igazad lenne, de ha mész túrázni Törökbe vagy Korzika, Szardínia szigetekre, hidd el lehet pont egy darab drót menti meg a motorod, hogy ne tolják el😕 Ha 50e körül kapok olyat, amit nem lehet lepattintani egy svájci bicskával vagy erővágóval legalább fél percig masszírozni kell, akkor pont annyi időt adtam, hogy valaki észrevegye a motor körül ólálkodó rosszakarót, nekem ennyit megér, meg talán magammal is könnyebben elszámolnék, hogy legalább megpróbáltam megakadályozni, megnehezíteni a dolgukat. Azzal tisztában vagyok, hogy amit el akarnak lopni, azt ellopják, csodák nincsenek, de ha az egyszerű haszonszerzőket elrettenti, megakadályozza, már előrébb vagyok a semminél, 50e HUF meg nekem 2 tank benzin (2x33x750=49.500Ft) Ennyit sztm. megér, vagy nem!?
Hú, nézegettem az Abus lánc árakat, akár 97e -ért is van!
Valószínű, hogy ha lopni akarják, akkor akkus sarokcsiszolóval teszik. Azt kéne kideríteni, hogy melyik állna ennek jobban ellen, van rá esély, hogy egyik sem :-(
Én az ALDI-ban vettem, talán 2500 Ft-ért, nyilván annyit is ér, de a semminél azért többet.
használ valaki motor lezáráshoz láncot, milyet érdemes vásárolni? Kicsit utána olvasva mindig az Abus név jön szembe. Eddig a motor lopás elleni védelmére nem fókuszáltam annyira, de a világ nem lett jobb sajnos, sőt
Az eladáshoz is tehetség kell . Tőlem valamiért a jót is olcsón akarják , még van aki a szart is eltudja adni drágán :( Evvel Nem rád akartam utalni... ) Konkrétan volt , hogy tőlem a gyári , állapotú , működőképes , rendszámos , műszakis motort nem vették meg , Helyette vett a gyerek , drágábban , papírok nélküli , átalakított ( más motor eleje volt benne , locsolócsőből volt a karbi felfogatása ) Hibás , hol indult hol nem , másik ( ugyanolyan típusú ) motort :( Most mit mondjak erre ? Peches ember , ne menjen a jégre ! :)
A Panosok tényleg szépek voltak , de nem kéne már egy sem . Max szobadísznek jók ! Annak meg drágák... Volt egy 100-as lemezvillás Csepelem , azt is teljesen renováltam ( fényezés-króm-horganyozás ) Azt például szerettem ! :) Jó volt vele menni .Olyan volt a rugózása , mint a hintaló ! Azt miután kétszer feljelentett a rendőr , mert nem volt nagymotor jogsim , elcseréltem valamire :( Pedig alig ment jobban mint egy Simson . Akkoriban még csóróság volt , nem tehettem meg , hogy csak úgy félrerakjam :(
A kiárulásról annyit, ha valami olyan helyen laknék(pl faluban) ahol van tér, már régen bontóznék. Építettem pár pályamotort, utcai, járóképesekből, olyan sebességgel viszik el az utcai alkatrészeiket, hogy öröm nézni. Annyi, hogy a típuscsoportban is meg kell hirdetni, nem csak a nagy felületeken.
Ismerem ezt , beszéltem is az eladóval . Kicsit drágállom , de agyalok rajta . Kis probléma , hogy nem elég a pénzem , a kéket meg nem érdemes eladni , mert alkatrésznek viszont megéri az árát . A nagyrésze teljesen használható... Tudod , ez a kiárulás olyan . Nemtom kinek hogy sikerül , szerintem pár kurrens alkatrészt megvennének , a többi meg itt maradna , azt se pénz , se posztó...
Én mondjuk megtartanám , mert nem lenne sürgős a felújítás . Nekem biztos vagyok benne , olcsóbban jönne ki a felújítás , mert sok dolgot meg tudok otthon sk csinálni .
Pl idomok festése , lakkozása , porfestéshez van cimbi , váltó csere - pont van egy kész amit hirdetek :) -
Nálam egy baj van , meglátnak még egy motort , akkor mehetek a híd alá nylonszatyorral :D
Itt Isvánon múlik , de főleg az időn .. Nem biztos hogy akarja Ő ezt
Hát ja :( Ott még próbáltam jobbítani :) Az akkori lehetőségekhez mérten . Meg a kárpitos sem állt a helyzet magaslatán ... De a munka benne van ! Ami akkor még ment . De azért ezek után voltak más motorok is , mint CB750 , meg XS 500 , amik szintén atomjaira szedve lettek megszépítve , csak akkor még a filmes technika volt , és nem készült mindenről száz kép . Azokra már csak én emlékszem :)
Hát közelítőleg :) De szerintem meg sem állok , még a csupasz blokk nem marad . Konkrét hiba , a nyelestengely , meg a kuplungtárcsa , De vannak elöregedésekből adódó dolgok , mint például , vezeték bandázsok mállása , repedt indexbúrák-szélvédő-fokozat jeladó , itt-ott rozsda
... Viszont ha már ennyire szét van szedve , lehet , blokk meg váz festés is lesz ( nem tetszik feketén ) meg minden tisztítása . Vagy ! Megy fel a padlásra darabokban ! :) Majd meglátom mennyi energiám lesz hozzá . Eddig ott tartok , egy nap guggolgatás után , hogy nem tudok járni , úgy fájnak a lábaim az izomláztól :(
Fiatalon csináltam pár ilyen renoválást , de már egyre többször kell szembesülni az idő múlásával...
Hát a korai vizeshez képest szerintem jobb élményt ad, de az 1250 már pariban van. Igazából csak váltóban gyengébb, minden másban jobb az 1250. Futóműben, fékben, kényelemben kb. ugyan olyan jók, szerintem.
Ha nem kifejezetten VW emblémás, akkor lehet jó más típusra is. Felnin rajta szokott lenni a méret, osztókör, ET, J érték, kerékagy átmérő, gumi méret..
Egyébként ha megvan is célszerű lett volna párban cserélni gumit.
A legfontosabb, hogy ne úgy fogd fel, hogy buktál 4 felnit, gumit, stb, mert annak a tudatában vetted meg, hogy ez nem jár hozzá, hanem inkább úgy, hogy nyertél 4 felnit 2 gumit :)
Egyiken van egy padkázás, a felnin csak le van horzsolva a festék, a gumi oldala sérült, nem puklis, de le kell cserélni. Gondolom ezért nem hirdették az autóval. A hátsó gumikon 6mm a minta, a padkázotton és a másik elsőn 5. Ha időben kiderül, elég lett volna egy gumit vennem, négy felni, négy gumi, négy dísztárcsa helyett. Most csak nézek magam elé bután, hogy mit kezdjek vele. :)
Nem titok, volt egy 17-es Exclusive GS-em, de valahogy nem éreztem magam rajta olyan komfortosan mint a DOHC Adv-on amely körbeölel, benne ülök a gépben érzést ad, kacérkodtam Vizes GSA-val, de Februárban hoztam Németből egy 13-as Jubileumi DOHC-t, íme:
így én megérkeztem, ez az 5. DOHC-m, mindig ide térek vissza valahogy, ezt az összeget még fel tudom dolgozni, hogy a garázsban áll, keveset tudok sajnos menni, amire vágyom azt kiszolgálja ez a motor is. Közben elkezdtem beszerezni kiegészítőket a vizeshez, amiket csak kerülgetek, de lehet virág lesz bele ültetve, mert elrohadni nem tud😁 Dióhéjban ennyi!
Tök igazad van, én is gondoltam erre, de talán nem rosszabb, mint "vakon" motorozni. Vagy állandóan egy kattanásnyit nyitott plexivel - az kb. 1 centi ré, amin zúdul be a hideg, eső, köd, blabla...
Avval indul a videó , hogy a fojtó szelep házakat felújította . Akkor meg darabjaira lehetett szedve , gondolom azért kell mindent újra állítani... Anno , én is saját készítésű órás szinkronmérővel állítottam az RT-t . Azt valamiért bevittem a márkaszervizbe , ott azt mondták tűrésen belül van . Szóval , szerintem megfelelnek ezek a műszerek , csak ahhoz hogy jó legyen a motor , a többi dolognak is passzolni kell , mint vezérlés , tömítettségek...
Persze egy Protekes műszer biztosan jobb lenne , csak ahhoz érteni is kéne , hogy értelmezni lehessen az adatokat :)
Nekem CS-em volt, ugyan az a motor csak alacsonyabb és bordásszíjas lánc helyett, nem emlészem semmilyen kellemetlen vibrációra. Annakidején több ismerősömnek volt GS-e, ők sem panaszkodtak ilyesmire, szerették a motorjaikat. Volt futár is közöttük.
Sziasztok. F 650 GS szeretnék venni. Tulajdonképpen letenném a voksomat mellé, egyetlen dolog bizonytalanit el, ez pedig amivel a neten sok helyen foglalkoznak, az esetlegesen jelentkező kellemetlen vibráció. Itt nem az egy hengeres motor járásából adódó dödögédre gondolok, hanem 4000es fordulattól, pont a 70-110 km/órás sávban jelentkező erős, kellemetlen vibrálásról.
Sajnos én ma a kaszámon brümmögtem (700 cm3, sor 2), pedig nézegettem a motort is. Így nyitott kipuval elkelt a fülvédő, ja és fel kellett öltözni rendesen. 10 C fok alatt már nem az igazi a motoron. Lassan síszánra váltok :-)
Sajnálom, hogy nem jött össze a plexi, a lábra jutó szelet azért szépen fogja, ami most jól jön. Nyáron azért is égetett majdnem meg, akkor éppen az áramlás kellett volna :-)
Az biztos hogy én csak 1szer állítottam a tps-t. Amikor kész volt az alapjárati akkor, 370 mvolt amikor teljesen felkoppan a csavaron, ( teljesen visszaengedve)Néztem a vidit én is. Hát nem 1 mezei szinkron van rajta.
Csináltam tesztert, folyadékost, és van órás is. 1 sem igazi sajnos ,sztm.