Dunaújváros április 11-től újrainduló helyi járatok
2022. április 7.
2022. április 11-étől (hétfőtől) Dunaújvárosban munkanapokon ismét sűrűbben közlekednek helyi autóbuszok a 12-es és a 25-ös vonalon.
12 Békeváros, Hajnal út ◄► Köztemető
A Békevárostól munkanapokon 12:34 és 22:34 között induló járatok ismét 30 percenként közlekednek, minden óra:04. és óra:34. percében indulnak autóbuszok a temető felé.
A Köztemetőtől munkanapokon 13:00 és 22:00 között induló járatok ismét 30 percenként közlekednek, minden óra:00. és óra:30. percében indulnak autóbuszok a Békeváros irányába.
Hétvégi napokon a 12-es autóbusz egész nap óránként közlekedik. A Békevárostól az óra:34-kor, a Köztemetőtől pedig a minden egész órában feltüntetett járatok közlekednek.
24 Autóbusz-állomás ◄► Ipari kikötő
A 24-es autóbusz közlekedése továbbra is szünetel. Ebben az időszakban egyéb járataink igénybevételét javasoljuk.
25 Békeváros, Szabadság út ◄► Északi Ipari Park
A Szabadság úttól 7:44-től 11:44-ig, valamint 18:44 és 20:44 között induló járatok ismét 30 percenként közlekednek, minden óra:14. és óra:44. percében indulnak.
Az Ipari Parktól 8:15-től 12:15-ig, valamint 19:15 és 21:15 között induló járatok ismét 30 percenként közlekednek, minden óra:15. és óra:45. percében indulnak.
27 Autóbusz-állomás ◄► Ipari kikötő
Az Autóbusz-állomástól a Lánczos Kornél utca felé 5:24-kor induló járaton a megszokott kettő helyett, egy járművel biztosítjuk az eljutást.
Pont ilyen van egyik Alfán két féle sofőr van, aki végig padlón gyorsít illetve gyorsan vált a manuál módban, illetve aki félgázon ráérősebben gyorsítgat... Itt mind 2 sofőr esetén max sebesség a 80-85. Kíváncsi lennék a mai technikával mennyi lenne a különbség.
Remélem azért nem szólnak bele abba ,hogy egyik sofőr pl szeret dinamikusabban közlekedni például, így nagyobb gázzal gyorsít, illetve ha 70 helyett 80-al megy mert késésben van,
Ezeknek nincs értékelhető hatása a fogyasztásra, ha a saját kocsidon is kipróbálod 1-1 tank erejéig a két stilust, értékelhetetlen eltérést fogsz tapasztalni.
Illetve arra is lehetne költeni ,hogy mondjuk pl néhány alfa region az ablakokat felújítani vagy valamit csinálni velük mert a nem klímáson jól jönne ha kilehetne nyitni az ablakot...(Írtam a volánnak ezügyben, azóta se lehet kinyitni) , tehát megint 1 eszköz amit nagyon remélek ,hogy nem vesznek véresen komolyan, HC-Linear-nal is tartottam ettől, és közben ez a pénz mehetne arra ,hogy 1 kicsit is legyen nagyobb utazás komfort...
OFF úgy látszik a sárguló buszokat festik és nem fóliával oldják meg, ahogy hittem mivel KCH illetve KFK kereke is kapott a sárga festékből, illetve még a kipufogó is, hiszen a meleg és festék nagyon jó barátok..
Nekem volt szerencsém, a tesójával, HYK-345-a menni (kecskeméti térség). Ég és föld minden szempontból. 346 még nem kormol, szinte tökéletes állapotban van.
Szerintem elmondhatjuk azt ,hogy a füstölés nyertese Dunaújvárosi buszok között HYK-343 nyerne..Még itt a képen enyhe, távolabb már még jobban ,a rendszámát hátul úgy ember nem mondaná meg...
Átadják a BKV-nak az SWF-652-t az NNE/PDB-k mellé a kiadás könnyítésére, ez meg amúgy is felszabadult a DKV-nál az SZS-ek megérkezésével, így átvették sajat üzemeltetésbe.
trizs77 tt. kedvéért kiegészítés a típusokkal: az ITK kiemel innen egy alvállalkozós Conecto G-t a BKV Conecto G-i mellé, ezt meg áthozta Debrecenből, mert fölös kapacitás lenne az ottani új Conecto G-k miatt.
HHR után jövő sárga M.A.N úgy látszik sokat van szervízben, nagyon sokszor látom helyette mással, ma pl IBC-977 volt, probléma a következő, ajtajával van valami mivel 2 percig ki be zárt... Remélem azért ezeket megjavítják, és nem selejtezik emiatt, felújítás után jók lennének...
NYÁRTÓL ÉRKEZNEK AZ ELEKTROMOS IKARUSOK A FEHÉRVÁRI TÖMEGKÖZLEKEDÉSBE
Szombaton délelőtt az Ikarus gyár udvarán mutatták be azt a típusú elektromos buszt, melyből nyártól 12 darab érkezik Székesfehérvár közösségi közlekedésébe. A 12 autóbusz és a hozzá kapcsolódó töltők kiépítése összesen 2.2 milliárd forintba került, melyből az állam Fehérvárnak nyújtott támogatása 1.7 milliárd forint, a többi pedig az-az önerő, amit a Volánbusz és a megrendelő önkormányzat fizet ki.
Köszi! Ezek szerint vagy a dupla gyalogátkelőn hirtelen lelépő gyalogos, vagy egy esetlegesen későn fékező esetlegesen irányváltoztató autó is lehetett az elsődleges ok, mert a 616 lehetfinoman is tud fékezni, az egy jó autó bár gázolajból étvágya is nagy...
Szia, az SWF-652 helyébe lépett, tehát amit a 652 eddig csinált, azt folytatja. A csuklósok általában 26/26A, így az RXZ is, de volt már csuklós minden más vonalon is (20, 23, 33, 34, 40, 41).
Tartalék egyedül az STD-697, a többi kocsi így vagy úgy, de fordás. (Nem mindig ugyanaz a forda van az egyes buszokhoz rendelve, de ebben semmi furcsa nincs.) Egyébként általában a tartalék is kint van, szinte tervszerűen besegít a 20/23-nak vagy a 26/26A-nak is.
Amikor pótolni kell akkor azonnal lemondják a 24 est.
Kár érte, de folyamatosan leszoktak róla az utasok.
Gyorsabb is, meg nem kell kigyalogolni a Szigetről oda.
Nagyobb rendezvénykor pl vásár a Szalki szigeten a 25 ös késik, annyi utas van, ilyenkor jó lenne ha járna..
A legnagyobb gond a sofőrhiány.
Mivel öreg az állomány, azért a buszok közel 80% án megtakarítás nincs így a fizetés is karcsúbb, pedig nem a gépkocsivezető tehet róla, hogy a 18 éves busz nem tud norma alatt közlekedni.
Azon sem lennék meglepve, ha már 2 hónapja nincs 24-es, - és nem hallani, hogy valakinek hiányozna -, hogy menetrendi változás lesz. Műszak vége után a 28-as felfelé betér, 2 lefelé tartó út esetén is betérhet, így a kikötő kiszolgálva. A 24-es meg csak nyári strandolós járat lesz, így valóban új végállomásként a Halászcsárda rövidebb megoldás. Bár ott emlékszem még arra, amikor a Békéből járó csuklós 28-as, meg Vasasnapokon a különjáratok nehezen fordultak a parkoló autók miatt. Az út szélén álló járművektől most is nehéz a fordulás még szólóval is, ezért ezt a verziót szerintem a gépkocsivezetők nem támogatnák.
Ma délután fél 2 körül elfüstölt a 15-ös járat Fehérváron. Az Ipari Park felé tartott, amikor a Széchenyi úti megálló után sűrű fekete füst jött a motortérből. Kollégám elmondása alapján szokatlanul lassan haladt a busz, mielőtt megadta magát.
Remélem részese a tervnek, hogy a 24-es meg tudjon fordulni a Szabadstrand megállónál, hogy műszakváltásokon kívül ne kelljen a Kikötőig elmenni. Hely lenne a kereszteződésben akár egy körforgóra is, vagy akár a parkolón keresztül.
Szerintem nem olyan rosszak azok a régi Conecto ülések, amilyennek első ránézésre tűnnek, de tény, hogy nem a kényelem királya és elég kevés a hely két ülés között. ISF-056 ülései rosszabbak (nem véletlenül megy általában csak Szabadbattyánig).
----------------------
D 20:
A mai napig megvan tartalékként, csak már LCV-610 rendszámmal, igaz, pár napja lejárt a műszakija, de remélhetőleg megújítják. (Nem is tudtam, hogy volt Conecto a régi vízszintes csíkos helyközi festéssel.)
Az pozitívum, hogy az új Zámoly, Gránási elágazás megállót ki fogják szolgálni az 1253-as és 1254-es vonalak is. De ennyi erővel megállhatnának a szomszédos Zámoly, szőlőhegy és Csákberény, szőlőhegy megállókban is, mert azokat továbbra is csak egy munkanap reggeli Székesfehérvár-Zámoly-Mór járat szolgálja ki.
Viszont, amikor működik a rendszer, mármint a helyi kocsik helyköziben futtatása - és viszont, akkor az alábbi rendszer rajzolódik ki: minden nap 5 kocsi merészkedik vidékre (vagyis 5 fordában lehet vidéki járat), eddig jellemzően az RVY-sorozat utolsó tagjait láttam. Délelőtt és délután is van csere, ezek közül néhány, lehetőleg a megszokott előfordulási helyeiktől távolabb:
RVY-665 @ Magyaralmás - Székesfehérvár (délután), Magyaralmás és Sárkeresztes között.
Nem a felprogramozás hiányzik a kijelzőről, szomorúbb a válasz. A HKIR egyáltalán nem kezeli az Emke kijelzőket, meg állítólag a volt KNYKK területen az Autocomokat sem, mert egyszerűen kifelejtették a projektből.
Itt inkább az az érdekes, hogy a fordák variálásának ismert indoka (új Conectók hosszabb futtatása) látszik megdőlni. A képen szereplő Conecto helyett az ITY-756 csinálja ilyenkor a 24-es helyi járatot (minden eddiginél vérszegényebb utastájékoztatással), vagyis a csere ilyenkor okafogyott. Csak gondolom, már ki lettek adva az új fordák.
Kijelző nincs felprogramozva, elől nincs viszonylatjelzés, oldalt, ami van (ez látszik a fenti képen), olvashatatlanul apróbetűs, a szám indokolatlanul kicsi, de még csak nem is félkövér (gondolom, sablon, de akkor is), a logó, egymás alatt harmadjára pont felesleges (lehetne inkább nagyobb a szám), a kiírt viszonylat tartalmilag is hibás (nem ez a 24-es viszonylata, ha pedig köztes megállónak emelnék ki a Tóvárost, akkor következetesen az Áron Nagy Lajos teret kellene kiemelni), és zárásként a lakónegyed ilyen írásmódjáról vagy az utca után tett pontról is lehetne értekezni ("u." létezik, "utca" létezik, "utca." nem annyira). Kár, mert lehetne jó.
A Fehérvár helyi példányokat elvitte 2006 márciusban a használt Steyr SN12-k és év végén a gázos DAB buszok érkezése, a csuklósok lekerültek Dunaújvárosba a szólók meg átkerültek Viszló alvállalkozásba. A csuklós példányoknak a 2008. augusztustól érkezett 8 éves Volvo 7000A flotta adta meg végső löketet.
A helyközi három példányból EWS-494 nagyon sokáig húzta.
Kedves Zsig.Na azért ne mondj olyat,hogy a Székesfehérvári 400-as ok nem értek semmit.A Székesfehérvári GVY-398-as 435-ös piros essos busz ,igenis sokat ért Székesfehérváron.
Nagy sikert semmilyen 400-as nem ért el Fejér megyében, a fehérvári példányok is 2007 körül már mentek a levesbe, flottaszínre fényezés, felújítás nélkül. Érdekesség, hogy a 962 viszonylatjelzői kerültek a BKV-s nosztalgia 415-ösbe, némi átalakítás után, a Lada-lámpás széria homlokfalán az irányt jelző felület szélesebb volt, ezért kicsit át kellett alakítani a cuccot. Az EWS egy unikum volt, talán a gazdája miatt tartották egykeként sokáig, nem tudom.
"Balatonfüreden és Várpalotán pedig a Volánbusz tavaly beszerzett Mercedes-Benz eCitaro-flottájának egy-egy szóló példánya teljesít majd szolgálatot. A járművek két-két hétig, április 3-ig közlekednek a felsorolt települések helyi viszonylatain."
Annyi, hogy nem egy évben lett S a két "villamos".
A 837 az utolsó idejében az alvállalkozónak volt fenntartva a 25, 29 vonalakat járta, ha járta...
Az a másik tény, hogy a győri eresztés 2020-ig dolgozott, az itteniek meg sokkal hamarabb lettek nullára írva.
Megírtam már, hogy az is mi fricska volt, hogy a 837 teteme alól Tökölről vásárolták vissza a "C" hidat a 026 alá...
Legalábbis láthattam fotót a 837 dögéről frissen Tökölítve, ott még alatta volt a híd, majd egy későbbi fotón már alá volt bakolva, híd nélkül, a 026 alatt meg lett a sárga kerékagysapkás monddmármi...
Érdeklődés képen itt Fehérváron lesz eCitaro teszt vagy valami? Mert ma bringázás közben elmentem a Volán telep előtt és a kapun keresztül 2db eCitarot láttam.
Bocsánat, elsiklottam felette. A 400-as családra került 7szegmenses 2 számjegyesre gondoltam, illetve ha igaz, akkor ez került 200-asokra is. Nem tudom a típusát, de valami mágneses elven ki-be forduló elven működött.
Nem tudom, mennyire űrtechnika egy gyárilag háromajtós, bár nem épp fiatal busz valamennyi ajtaját rendeltetésszerű működésre bírni, mindenesetre a Volánbusz székesfehérvári divíziójának ezt a feladatot nem sikerült megugrania...
...a 32-es viszonylat törzskocsija (NLF-433 talán) időtlen idők óta lezárt hátsó ajtóval közlekedik, az üvegre ragasztott jókora "ÜZEMEN KÍVÜL" és "NEM MŰKÖDIK" feliratokkal.
Nem rémlik. DUD-810 volt LED-es egyedi kijelzős nagyon halvány fénnyel a szofitás korszák végén. Utána már csak a billegősök, illetve a zsiráfok voltak eltérők, ettől eltérő nem ugrik be. Esetleg valami kép?
Itt felénk már nem menő a csuklós tartalék...Pótoljuk szólóval jóvan az, emberek meg majd 1x megunják ezt és még ennyi utas se lesz...Volvó ikarus majdnem mind ki lett hajítva és maradt 1 7000A, illetve 435..
Többi fórumozó már láthatta erről többször is a felesleges írásomat, úgyse mi döntünk...
Köszönöm az interjút, akkoriban sajnos nem éltem még ,de attól még jó volt nézni az akkori technikát..Durva akkoriban modern kijelzőberendezésről beszéltek, manapság a buszok felén már újra a táblás megoldás van használva... Volán nagyon haragszik ezekre a kijelzőkre úgy látom...
Jól látod, de nem csak az az üléspár került kivételre, hanem az állórész mögötti első pár is. A szóló kocsik is gyakran kerültek csuklós fordára, így növelték a szállítható utasok számát egy kicsivel. Akkor még volt annyi utas, hogy problémát okozott a csuklós helyett kiadott szóló.
44:40-nél a 415-ös utastéri felvételénél úgy látszik, hogy a 2-es ajtónál lévő állófelület előtti négyes ülés menetiránnyal szembeni két ülése hiányzik. Ez házi átalakítás volt, miért vették ki ezeket az üléseket? Nem tudok ilyen 415-ös gyári kivitelről.
Dunaújvárosban végül mi lett a Szombathelyről áthelyezett Credo Bn12-esekkel ? Forgalomba helyezték őket ? Vagy, ha nem akkor mi célból vitték oda őket ?
"Az alpolgármester azt mondta, Dunaújváros helyi közlekedésében 2022. január hónapban a helyi járati közlekedéshez tartozó 25 db autóbusz összesen rezsi teljesítménnyel együtt 117 377 km-t futott, és erre a teljesítményre összesen 54 247 liter üzemanyagot tankolt. Dunaújvárosban átlagosan tehát körülbelül 12 millió forintos plusz kiadást jelenthet havonta az elszálló üzemanyagár. Szabó Zsolt hangsúlyozta, az önkormányzatok úgy viselik ezt a plusz terhet, hogy közben az állam folyamatosan megszorításokkal sarcolja a településeket"
"Mindezt úgy, hogy eközben az önkormányzatok például 698 forintos átlag-üzemanyagár mellett tankolják azokat a helyi autóbuszokat, amelyekkel a helyi közlekedést látják el"
Azért ez elég gáz ,hogy ilyen üzemanyagárak mellett kéne manapság létezni...... Előtte meg a határon lévő országok 480ft-os áron hordták haza hordószámra az üzemanyagot ,de most meg ennek a levét a Mezőgazdaság, Kamionosok, buszosok, és a többi issza meg a levét...
Remélem a belső tér is fejlesztésre kerül, ha még kapnának ezek a volvók puhább üléseket akkor nagyban növekedne ezeknek a buszoknak az utazási komfortjuk, KXW-443 például sokkal jobb üléseket kapott...
Érdekes dolog történt a napokban, KFK-856 besárgult, meglepődtem ,hogy hátha Újváros kapott volna valahonnan 1 sárga Volvót ,de úgy látszik nem.. Lehet még lesz esély kihipózás helyett valami kirívóbb flottaszínre..
A Volán közbeszerzés keretében szerzi be az üzemanyagot, nem az aktuális piaci áron tankolnak. Ha szerencséjük van, akkor a hónapokkal ezelőtti árakon kapják a gázolajat még további hónapokig.
Változatos, mert főleg 18 éves komoly hibákkal küszködő buszokon kell szolgálatot teljesíteni, van amikor napközben be kell cserélni nem bír ki egy műszakot se.
Eszi az olajat, elfolyik elfogy a hűtővíz, rángat a váltó kiteszi üres be, rossz a gyújtáskapcsoló, lemerül az aksi ki se lehet vele járni.
Késések, az utasok különböző bosszantó viselkedései, a Béke Tré operatív utasításai, mert esetleg pótolni kell máshol.
Felelőségteljes munka csak a munkásjáratokon közel 100 assal több a lóvé.
A vészhelyzeti fordában többet kell menni, mint az alap fordában.
Arról nem is beszélve, hogy elméletileg van egy tartózkodó a Szabadság úti végállomásnál amit senki se tud használni...
Napi egy kör a Volán telepre eü dolgok elvégzésére édeskevés 12 óra alatt.
A vidékieknek a helyizés gépkocsis, hiszen 4.00 4.10 re nem lehet kiérni helyközi nem jön érkezik be este 23.13 23.33 meg hasonló végzésekkel nem lehet elérni az utolsó 22.35 , 22.40, 22.45 körüli utolsó helyközi buszokat...
Rediviálom a korábban írtakat, majdnem 50 db B10 400-as érkezett akkor és a Hajdúnál is volt jó pár példány. :)
Az alapvető különbség, amivel felismerjük idehaza legalábbis a B10B 400-t a 7250-től az az ajtóelrendezés, előbbi 1-2-0 utóbbi 1-1-0 képletű.
Utánanézve a krónikákban az jött ki, hogy ugyanazzal a Carrus Vega karosszériával gyártották B10B alvázra 10 literes motorral (B10 400) a németeknél és B7R alvázra 7 literes motorral a lengyeleknél (7250) is.
"Hanem azért választják a buszsofőrök ezt a munkát,mert hivatás.és az állampolgárok felnéznek a buszsofőrökre"
Azért megnézném, mikor ezt előadod valamelyik állomás/telephely tartózkodójában. Az első felén a többség elkezdene kuncogni, aztán mire a végére érsz, az egész közönség hangosan hahotázna.
Kedves trizs77.A buszsofőrök nem azért választják a buszvezetői munkát mert az változatos munka.Hanem azért választják a buszsofőrök ezt a munkát,mert hivatás.és az állampolgárok felnéznek a buszsofőrökre.
A holtankoljak.hu-n megjelent hír szerint a benzin literenként bruttó 40 forinttal csökken, a gázolaj beszerzési ára pedig bruttó 70 forinttal lesz majd kevesebb március 18-tól.
Az átlagárak az alábbiak szerint alakulnánk a hazai kutakon, ha nem lenne a 480 forintos hatósági ársapka:
Az önkormányzat megrendelő, a Volán szolgálató, a sofőrök a Volán munkatársai, fizetést is onnan kapnak. De ebben biztosan valószínűleg közrejátszik a kialkudott díj.
Gondolom az is sokat segítene ebben ha több fizetést kapnának a sofőrök ,de a jelenlegi üzemanyagárak is rengeteg többlet költséget okozhatnak...Nem látok bele ,de a helyi járatos sofőrök fizetése az önkormányzattól vagy a volántól függ?Mert ha igen ez is gond lehet..
Lassan 2 hónapja, hogy (ismét) csökkentett üzemű az újvárosi helyi és helyközi szolgáltatás is. Lesz ennek valamikor vége, vagy ez így marad? Esetleg ilyen súlyos volt a C19 miatti ferőzőttségi hullám, hogy még mindig nincs elég gkv?
Igen, módosítani kellett. A Lajtán túl már mindenhol kötelező volt az Euro III. Az olaszoknak gyártották, azért is kékek, de nekik már nem tudták eladni. Nálunk ezt a néhány példányt még forgalomba lehetett állítani Euro II-es motorral.
Úgy emlékszem, alkalmi vétel volt ez, és valami előírást - talán a tengelynyomásra vonatkozókat - is módosítani kellett a forgalombahelyezéshez. Nagyon utáltuk akkor, hogy nem Ikarus. Utasként most sem a kedvenceim.
Amikor meg elkezdett az Alfa tök hasonló buszokat gyártani, el volt ájulva mindenki...
1-2 talán selejt , a többi fut még amíg nem lesz elég új busz amivel cserélnék.
A cikkből is kiderül, hogy külön Dunaújváros külön üzemigazgatóság volt, ma egy egyszerű forgalmi telep... Azóta az átlagéletkor ezen a telepen nőtt üzemidejük végén szolgáló buszok aránya kb min az állomány fele vagy kicsivel több ami elszomorító tény..
C56 főleg Kunszentmiklósról, Szabadszállásról jár át Dunaújvárosba, azokat Kecskemét adja ki azok tartalék kocsik...
Az egy szem KBK-t a 435 öst szinte minden nap kiviszik, mert sajnos a 18 év körüli csuklós Mercik közül vagy javít vagy szemlés valamelyik, előfordul, hogy járaton robban le..
Székesfehérváron 280-as és C80-as a csuklós MAN-ek forgalomba állítása óta nincs, pedig sokszor jól jönnének, mert nincs elég tartalék helyközi csuklós Conecto. C56-osok nagy része még közlekedik. 256-osból már csak 2 van és tartalékok (az egyiket nemrég hozták át Zala megyéből).
Dunaújvárost annyira nem ismerem, de megpróbálok segíteni. 200-as Ikarus már nincs ott. Maximum Fehérvárról vagy Bács-Kiskun megyéből jöhet néha 256 vagy C56. Azt pontosan nem tudom, hogy a 435-ös milyen gyakran van kiadva, de mivel alig van már Dunaújvárosban csuklós tartalék (itt is jól jönne pár 280/C80), gyanítom, hogy sokszor.
Szia. Dunaújvárosban a jelenleg összesen helyire, illetve helyközire van összesen 2 csuklós tartalék jelenleg tudtommal. A 435, meg 1 7000A, így igen, a 435 azért kint van néha, szükség van rá, meg még lenne szükség pár 280-ra ,de hát azok már nem mennek.
Helyköziben mostanság C56-ot láttam csak (nagyon akartam pedig valami nem classic-al is menni) ,de ha van valami nem classic ami esetleg Kecskemét térségből átjött, na akkor én már mennék is, már hiányzik...
Úgy emlékszem, alkalmi vétel volt ez, és valami előírást - talán a tengelynyomásra vonatkozókat - is módosítani kellett a forgalombahelyezéshez. Nagyon utáltuk akkor, hogy nem Ikarus. Utasként most sem a kedvenceim.
Viszont ahhoz képest az üléseik ennyi idősen is jó állapotban vannak, ellenben sajnos tapasztalom ,hogy a pár éves neoplanok ülései kezdenek recsegni, kicsit mintha 1-2 ülés meg ki is lenne ülve...
Értem a kérést, sőt, értettem korábban is, amikor többször is felvetetted, és meg is válaszoltam, de az "ennyi erővel" résszel vitatkoznék, mert pont, hogy nem ennyi erővel. :)
Az alábbi 6 kép egy tegnapi 20 perces kaland eredménye, amelyből 10-et magamnak csináltam, amikor az újvárosi kórház felé tartva váratlanul megláttam a KBK-t. Utánamentem egy képre, akkor jött az egyik LNV is, így azt is megvártam. Aztán a kórházban összeszedtem a családot, és a másik 10 percet úgy kaptam, hogy szerencsére iszonyú jófej a feleségem, aki 48 órával a császármetszés után lazán bevállalta az ipari parki zötykölődést, mert hát mégis csak oda ment ki a KBK, és egyébként is műszakváltós idő van. Így lett meg a másik LNV és a két C56, este pedig 2 perc volt megosztani Veletek. Miért? Mert ezek voltak mostanában a kérdéses témák: "járnak-e még a 400-asok helyiben", "járnak-e már az LNV-k", "járnak-e még Ikarusok a városban". Ennek a 6 képnek ennyi a története, ez volt a 20+2 perc, amikre pedig kíváncsi vagy, az olyan ezres nagyságrend.
A régebbi anyagok törődést, vagyis időt igényelnének, mennyiségük miatt az ilyen felület eleve alkalmatlan. Nem vagyok irigy rájuk, nem féltem őket, de egyszerűen nincs most arra kapacitásom, hogy újragondoljam azt, amit 10-20 éve valahogy, valamiért megcsináltam. Nem is minden tetszik régről, és ismerve a Topiktársak munkásságát, na meg azokét is, akik sosem fórumoztak, viszont 30-40 éve járják az országot, az én "gyűjteményem" nem is extra. Szeretem, mert emléket ad, különböző korszakokból, de ennyi, magát az Alba Volánt sokan milliószor jobban, érdekesebben és értékesebben dokumentálták, mint én.
De ha ennyire kíváncsi vagy, és látom, hogy igen, hívj fel a jövő hét második felében, vagy utána valamelyiken (+36706277248), gyere el hozzánk Fehérvárra, megnyitom a különböző gépeken tárolt mappákat, átnézed őket, aztán ha lesz Nálad egy pendrive, a Számodra kedvencnek kiválasztott ~100 képet oda is adom Neked. Trizs Topiktársat is szívesen látom, ezer örömmel "szakmáznék" Vele néhány órát. :) De én ennél többet most nem tudok és nem is szeretnék tenni, akárhányszor kerül ez még szóba itt. Eljön az ideje, amikor előszedem ezeket, amikor majd kitalálom, mi lenne a megfelelő forma, de az még odébb van. Aktuális érdekességeket pedig általában eddig is megosztottam Veletek itt, ahogy egyébként ezt más Topiktársak is teszik. Remélem, megérted, hogy így látom.
Ha pedig böngészel a témában, akár csak a neten, akkor hamar rátalálsz néhány igazán nagy névre, akiknél sokkal érdekesebb anyagok is megbújnak, és akik például a korábban felvetett cégtörténeti albumhoz is érdemi képanyagot tudnának nyújtani. Olyanok albumait is megtalálhatod, akik máig naponta frissítenek, igazán minőségi képekkel.
Székesfehérvárra érkezett tartaléknak egy ex. Zala volános 256-os Ikarus, DUD-xxx rendszámmal, lehet tudni melyik ez? Rengeteg buszt kidobtak most, erre máshonnan kell tartalék, nem igazán értem a logikát...
Meg kéne rendesen, tisztességesen írni, kellene hozzá sok jó minőségű, jogtiszta fotó és illusztráció. Továbbá elhatározás, engedély és támogatás a mindenkori szolgáltató felől (most Volánbusz), mert ezek nlkül nem megy!
Nyomda, kiadó, terjesztő.
Ja, és, pénz, pénz, pénz... Sok pénz!
De lehetne, ez nem kérdés.
Innen OFF:
Kb. 10 éve gondolkodom egy hasonló, vagy inkább az Oktogontól a Népligetig-re hajazó képes album szerkesztésén, kiadásán Hungarocamion témában. Képek vannak bőven, szövegek is akadnak, sőt egy kicsi próbaverzió is napvilágot látott már 20 példányban, de ott bicsaklott meg az egész, hogy a név jogtulajdonosa még csak válaszra sem méltatott, többszöri megkeresésre sem.
A Székesfehérvári Autóbusz közlekedésről is kilehetne adni egy szép könyvet,vagy egy nagyon szép albumot,úgy ahogyan a BKV csinálta a Budapesti Autóbusz közlekedés Születésnapján.A Cime A Fővárosi Autóbusz-Közlekedés 100 éve.Ilyent mi is csinálhatnánk.
Az a Balaton volános C56 fordás ott, a sofőr nem szerette a Regiot, ezért elcserélte egy C56-ra, így lett a Zírci C56 Enyingi, az Enyingi Regio meg Zirci...
Ez a BPG-952 nem volt még a közelmúltban fellelhető Lenti környékén mint munkásszállító busz? Azt hiszem Viszló színekben..
Dunaújvárosban nekem rémlik egy Berlin flottaszínes 260-as ami háromajtós volt. És helyköziben járt a Dunaföldvár környéki vonalakra. Ma reggel felébredvén valahogy a DPA-575 rendszám ugrott be. Lehet?
Hu nem volt rá időm de majd megpróbálom még én is, lehet lenne ez jobb is :) Multkorinál is az volt hogy az elejénél maradt a méret hátrafelé egyre jobban nagyitani kellett minden szeletetet.
Fehérváron a kilencvenes évek végén két helyi csuklós és egy szóló volt berlini színekben. A csuklósok rendszámában nem vagyok teljesen biztos, talán BPG-419 és CCP-797. A szóló BPG-952 volt.
A két csuklós osztottban közlekedett (10, 13, 17, 24, 26A, 32 etc.), a szólóban már nem vagyok biztos, hogy be volt-e osztva vagy tartalékjármű volt, de 2000-2001 fele már helyi színben és tartalékként közlekedett - ha kihozták. :)
Emellett volt még legalább két helyi csuklós és egy szóló, sárgára, valamint helyire fényezve már a '90-es évek végén, ami BPG-949 lehetett, illetve BPG-987 (GMY-337). A sárgára fényezett, utóbbi kocsi belül az ajtóknál maradt narancssárga. A szóló BPG-039 ekkor már flottaszínű volt, de belül szintén német feliratokkal, narancssárga ajtókkal stb.
A régi BPG-605, BPG-806, CCP-500 autókban, illetve belső festéseiben már nem vagyok biztos, ezek is lehetséges, hogy beletartoztak ebbe a körbe.
Milyen furi, hogy a 3 exdémet helyközibe rakott csuklós mindegyikével más történt.
A CCP-960 lett elsőnek felújítva, ez volt a kétajtóscsuklós lestük is mindég az oskolaudvarról, ez lett a 2-ből 3 ajtós.
A CCP-394 4 ajtóból lett 3 ajtós, legalább egy, több évvel későbbi (elv ugyanott, má színezett kapaszkodók) felújítás.
A CCP-393 nem kapott semmi házon kívüli javítást. Utolsó éveire házilag lett átlós sraffos, meg kapott idegen, más színű ajtószárnyakat a második ajtóhoz...
Anno az EVL-445 csuklós fordát járt. Na délutánonként a 19-esen pl voltak érdekes jelenetek ha ez a kocsi került be. Persze a másik kettő 415-ös szóló fordásak voltak de ennek valahogy "kivételezett" helyzete volt...
Ez a berlini elterjedt volt Albás vidéken is? Nálunk meg Egerben sok volt, arra emlékszem, a Volánbusznál rögtön volánsárgára fényezték őket de belül maradtak a narancs ajtók.
Az a két Citaro már annyira rossz állapotban volt hogy nagyon sok idő és pénz kellett volna hogy újra normális busz legyen belőlük! Magyarul ezeket muszáj volt selejtezni.
Pedig ebben van a kulcs. A magas futásköltségű RVY futása finanszírozva van a helyköziben, addig a mínuszos helyi járaton elrohangál az olcsóbb helyközis Conecto. Így kisebb a veszteség és nem is akkora probléma, hogy állítólag 40 millió körüli tartozása van az önkormányzatnak. Nagyon alja pénzügyi hókusz-pókusz, de a korábban emlegetett szabályozási problémák mégis lehetővé teszik olyan helyiken, ahol nincsen komolyabb követelmény az állománnyal szemben.
Amióta balesete lett és Fehérváron "felújították", s fehéren tért vissza, azóta már nem volt az igazi. A fehérvári javítás annyira jót tett neki hogy pl több kapcsolót is Ikarusokból kiszedettekre cseréltek benne.
Enyingen én már nem találkoztam Ikarussal az utóbbi időben. Ha valamelyik tartalék mégis kint van, akkor a vasútállomás mögött, a 64-es főút melletti telephelyen megtalálod. (Viszont a néhai Balaton Volán hosszabb ideje járat egy C56-ost az enyingi vonalon, valamelyik Regio helyett. Ez általában a vasútállomáson vagy az Enying és Balatonbozsok közötti völggyel párhuzamos utcában szokott állni.)
A magyaralmásit pár hete még láttam, ahogy mész át a falu főútján, az egyik keresztutcában áll, egyből látni fogod.
A velencei-verebi térségben a GVP-952 jár még, tegnap is láttam. Lovasberényben most egy E95 alszik, a verebi út melletti utcában. (A benzinkúton pedig egy Regio) Talán a HIY-428 az EAG, az csinál egy ideje 811-es úti járatokat, de a 427 is ment arra a héten. A verebi úton van egy éles kanyar, abból ágazik le egy kis utca, ott áll.
Az a két Citaro már 4-5 hónapja is kibelezve állt, biztosan nem voltak már ősz végén se hadra foghatók.
"Járműhiány van, bár nem igazán értem, hogyan tud segíteni rajta ez a csere"
Anélkül, hogy a konkrét esetre vonatkozóan tudnám a választ: osztott forda esetén a busz a hajnali órákban dolgozik, utána 3-4 órát áll, utána délután dolgozik, de késő este megint áll. Gondolom (de ez tényleg csak gondolat), most az az ötlet született, hogy ha minden busz két sofőrrel szakozik, akkor a kocsikihasználás fokozható, az osztotthoz képest. Mivel külön a helyi és külön a helyközi teljesítmény adott és ismert, most megpróbálják összeforgatni a kettőt, és úgy alkotni szakos fordákat, hogy végül kevesebb járművel lefedhető legyen a székesfehérvári üzem feladata. Így az egyes buszok 4-24-ig dolgozhatnak.
A helyiben helyközi kocsival pótlást, bár egyelőre én még nem láttam ilyet (mármint újat nem) hasonló gondolkodással lehet alkotni. Ott is sok olyan forda volt, ami a napi tankoláson vagy szemlén kívül is elég sok álldogálást eredményezett, napközben, Fehérváron. Ha munkajogi akadálya nincs, akkor elvileg ügyesebben is eloszthatóvá válhat a napi feladat.
Az már egy másik kérdés, hogy ez mennyiben felel meg a megrendelői elvárásoknak, szerződéseknek, stb., de erről már volt szó korábban.
Ez a költségmegosztásos magyarázat nekem sántít kicsit. Ha jól tudom, a költségeket elsősorban nem a kocsihoz, hanem a teljesíthet menethez számolják, és ezt gyűjtik kiadott kocsihoz. Helyiben a futott Km van Forintosítva szerződés szerint. Emiatt szinte mindegy, milyen kocsi (helyis vagy helyközi) fut a vonalon, mert a város felé elszámolt ár fix. Belső könyvelésben persze lehet emiatt eltérés, de ez már csak belső ügy, ráadásul a helyközi futásdíja tudtommal kisebb, így a helyközibe rakott helyis kocsi kap kisebb elszámolást és a helyibe rakott MAN lesz több.
Új magyarázatot olvastam Instagramon az RVY Conectok helyközibe rakására. A posztoló szerint a nagy járműhiány miatt rendelték el (a helyiben helyközi kocsikkal pótlást nem említi) és az osztott forda egy ideig megszűnik a fehérvári helyi közlekedésben. Szerinte ez lesz az RVY-k veszte.
Járműhiány van, bár nem igazán értem, hogyan tud segíteni rajta ez a csere, ezért a költségelosztásos magyarázat nekem kicsit reálisabbnak tűnik. Helyiben most selejteztek Citarokat, helyköziben meg alig van tartalék csuklós (1-2 csuklós Ikarus jól jönne).
Sziasztok! Régebbi hozzászolásokat olvasgattam C56-os telephely téren. Ezek a buszok, még jelenleg is kintalvósként megtalálhatóak, a következő településeken? Jenő HPR-217,JMF-660, Csákberény JMF-660, Magyaralmás IDZ-477, Velencei térség HIV-667, IDZ-476, GVP-952, Lovasberény GPR-566, GVP-948, Enying GVP-951,953, HOG-470
ITY-758 Jobb oldali leghátsó sárvédőíve elég szépen rozsdás már, úgy látszik mercikre jobban jellemző ez mint 1volvóra.. Úgy látszik ezek is pont azt a törődést kapják mint szerencsétlen ikarusok kaptak
Úgy látszik elkiabáltam. Szóló Volvo 12-es, ablak mögött régi szám nagyban + nyomtatva az irány kirakva, de mindkettő. Válassz utas. Ennyire nem érthető a lényege, vagy ennyire szívás a végállomáson fordítgatni, hogy inkább az utas szívjon?
446 Egyik oldalán aHírlap, másik oldalán Extra, ami ha jól emlékszem, előbbi újságnak a reklámmelléklete volt. Az aHírlap a helyi napilap volt akkoriban.
A Mi Családunk-os fotóért nagyon hálás vagyok!! Köszi! Még egy 454-es Dunaprint és egy 457-es Dreher-ért ugranék nagyon. 🙂
Azon gondolkodtam, ha több jobb minőségű fotó lenne, ezek a reklámok rekreálhatóak lehetnének akár paint szintű grafikai tudással is. Sajnos nekem manapság az időmből van kevés, így olybá tűnhet, nem lelkesedem, de valójában nagyon is! Amíg ez a szitu van, addig Neked külön köszönet a munkádért!
Végre új szintre lépett az A/4 papíros helyis számozás. Több kocsin is a szám színe azonos a táblás változattal, illetve mellette ott van a végállomás is, így a Rómain is lehet tudni, melyik irányba száll fel az utas.
A Bagolyvári végállomás elég érdekes történet. Először a buszok körbejárták a teljes épülettömböt Szilvás - Csillagfény - Bagolyvár utcákon keresztül, nem volt közvetlen kijárat ott, ahol most a végállomás van(volt). A szűk hely miatt sokszor a parkoló autók mellett nem fért el a busz. Ekkor került ki a Szilágyi útra a megállópár, készült forduló a füves területen. Aztán a forduló területének tulajdonosi problémák miatt át kellett tenni az ívét egy telekkel arrább. Majd az is változott, ekkor került kialakításra a kis bekötő út az utolsó megállóhellyel, ahol a 40/45 végállomása volt. Most meg az átszervezéssel az is megszűnt, a 13-as és 28-as nem tér be oda. Azt mondjuk nem tudom, hogy a legelső 13-as, ami a Bagolyvártól indul, nem azt használja-e.
Némi időzavarba kerültem. Emlékeim szerint A kereszteződés lámpásítása a '90-es évek közepén volt. A Vasmű út felől érkező járatok viszont már pár évvel korábban nem a mostani taxi állomáson, hanem a jelenlegi belső megállóban álltak meg. A képek szerint nem így volt, hanem előbb vagy egyszerre készült el a lámpa, mint a beterelés. Ezekről esetleg valaki pontos évszámmal rendelkezik?
Azért lenne baj, ha a helyi járati közlekedésnek az állam lenne a szervezője. A normatív támogatási rendszer régen éppen erre volt kitalálva, hogy az állam bizonyos mértékig részt vállal az utasszám alapján a helyi közlekedés fenntartásába azért, mert a helyközi közlekedést is erősíti a jó helyi tömegközlekedés. A normatív támogatás tulajdonképpen megszűnt tíz év alatt, és ez okozza a finanszírozási gondokat legfőképpen.
Értem, eszerint elvileg okés, de így is lesz? Leírva itt ez nem volt.
Az egész törvényi szabályozás minderre szerintem alkalmatlan, kötve hiszem, hogy minden ide vonatkozó paragrafus és cikkely maradéktalanul be volt és lesz tartva hasonló esetekben.
Most hirtelen valaki úgy dönt a Volánbusznál, hogy a veszteségek csökkentése miatt kiveszi a város által fizetett új csuklósokat a helyi forgalomból és önkényesen áthelyezi őket helyközibe, mert neki így jobban "megéri"?
Ha ezek a a kocsik újak, szépek, alacsonypadlósak, nagyobb férőhely kapacitásúak, a helyükre kerülők pedig minden szempontból rosszabbak, akkor nem esik a szolgáltatás színvonala?
Ha Fehérvár fizet évi kb. 900 milliót azért, hogy a közszolgáltatási szerződésében meghatározottak szerint :
- X db új busz,
- Y db alacsonypadlós,
- Z db csuklós
közlekedjen a város helyi járatain, akkor ha a Volánbusz ezt nem vagy nem így teljesíti, akkor a közszolg szerződés szerint a városnak arra az évre nem kell kb. 900 millió Ft.- ellentételezést fizetnie hanem csak kb. 850 milliót, vagy kb. 800 milliót.
Attól függ, mennyi ideig, milyen mértékben tér el a szolgáltató (itt VB) a közszolg szeződésben előírtaktól.
"minuszban van a helyijárat és így osztják a el a fenntartást"
Ezért fals ez az egész rendszer, illetve a törvényi háttere.
Javítsatok ki, ha tévedek!
Jelen esetben Székesfehérvár városa fizet évente a Volánbusznak x milliárd forintot a helyi szolgáltatásért. Eddig rendben is van, önkormányzati feladat, ha így oldja meg és nincs erre saját cége vagy más külső szolgáltatója, akkor marad a Volánbusz.
A város az évente fizetett x milliárdért elvárja, a Volánbuszt pedig optimális esetben szerződés köti, hogy a szolgáltatás ilyen és ilyen korú, állapotú járművekkel történjen. Ezt a pénzt a kocsikra elvileg az évi x milliárdból a város adja a Volánbusznak, de a buszok nem városi, hanem állami (Volánbusz) tulajdonba és rendelkezésbe kerülnek. És itt borul az egész...
Most hirtelen valaki úgy dönt a Volánbusznál, hogy a veszteségek csökkentése miatt kiveszi a város által fizetett új csuklósokat a helyi forgalomból és önkényesen áthelyezi őket helyközibe, mert neki így jobban "megéri"? Ha ezek a a kocsik újak, szépek, alacsonypadlósak, nagyobb férőhely kapacitásúak, a helyükre kerülők pedig minden szempontból rosszabbak, akkor nem esik a szolgáltatás színvonala? Ugyanazért az évi x milliárdért? Dehogynem.
Hogy van ez?
Mindig nagy hanggal szajkózzák egyesek itt is, hogy ha a város többet fizet a Volánbusznak, akkor azzal párhuzamosan a szolgáltatás, a járműpark minősége is emelkedik, kora fiatalodik.
Régen is ment a Volánoknál a keresztfinanszírozás, a helyis veszteségeket a helyköziből próbálták pótolni, de most nekem ez új és erősen unszimpatikus húzás a Volánbusz részéről.
Sokkal tisztább (persze sokszor nyilván drágább is) az, ha két külön cég viszi a helyit és helyközit, így nincs mód a szarkeverésre és a pénzek, kocsik, egyebek ide-oda matekozására.
Egy Instagram komment szerint ez az oka: "minuszba van a helyijárat és így osztják a el a fenntartást"
Gondolom költségek terén. Így nem tudom, hogy lesz-e valami a beígért új járatokból. Mondjuk veszteségesség már korábban is volt, de akkor nem raktak helyis kocsikat helyközibe (igaz, voltak ritkítások, ami szerintem kedvezőtlenebb a kocsicserénél).
Lehet emögött akár nem ismert probléma is. Fogyasztás, nem megfelelő váltóműködés, vagy csak akár tolni kell beléjük a Km-t, mert szerviz így jön össze, stb... De lehet olyan teszt is, amely esetleg helyis beszerzés gondolatát próbálja igazolni, mert opciósan több is jöhetne. Vagy akár olyan elgondolás jön, hogy összemossnának helyi/helyközi vonalakat, ezt meg szintén tesztelni kell.
Nem az új Conectokra gondoltam, hanem a régi helyközi kivitelű Conectokra, amikbe még az Alba Volán szerelt Emke kijelzőket. Győr-Moson-Sopron megyében nem tudok ilyen Emke kijelzőről.
Maga a kijelző nem halt le, csak a legtöbb buszból az Emke jegykiadó HC Linearra cserélésekor kiszedték a régi KentKart (iCell) OBU-t, ami vezérelte a narancssárga ledes Emke kijelzőket (amiken még működik, azokban meghagyták) és a HC Linearok jelenleg nem tudják vezérelni. Reméljük, ezt majd megoldják, bár nem ezek a kijelzőgyártás csúcsai.
Maga a kijelző nem halt le, csak a legtöbb buszból az Emke jegykiadó HC Linearra cserélésekor kiszedték a régi KentKart (iCell) OBU-t, ami vezérelte a narancssárga ledes Emke kijelzőket (amiken még működik, azokban meghagyták) és a HC Linearok jelenleg nem tudják vezérelni. Reméljük, ezt majd megoldják, bár nem ezek a kijelzőgyártás csúcsai.
Annyira jó Dunaújvárosban a csuklós tartalékok száma ,hogy van ,hogy reggel csúcsidőben mikor csuklóson is jó a kihasználtság szóló jön...Fillérbaszás megy...
Akkor valószínűleg ez a km mizéria következménye. Gondolom valamelyik vezérnek nem tetszett, hogy hétvégén csuklósokat járatnának ott, ahol a szóló is sokszor kihasználatlan.
Ekkor jöhetett az új ötlet, hogy akkor helyköziben gyűjthetik a km-eket a Conectok és az MAN-ek meg elszaladgálnak helyiben.
Rejtély. Mint ahogy a csuklós-szóló téma is. Pár hete ment a hiszti, hogy hétvégente a szólósok is osztott csuklós Conectokat hozzanak ki, mivel kell bele a km. Most azon hisztiznek, hogy az új csuklós Conectok álljanak, és a 15 éves szólók menjenek. Cserébe 263 sem csinál már hétvégente helyközit. Valakinek ismét elmentek otthonról az íroasztal mögül :)
De ettől mégszebb dolog lesz (előreláthatólag 2 hónapig egyelőre), hogy a helyi csuklósokat elküldik a környező településekre helyközi járatot csinálni, helyis gkv-vel, a helyközi csuklósokat pedig helyi járatra teszik be, lár kanyar erejéig.
Felsőbb utasítás. Íróasztal mögül szépen kitervezték, hogy elég a szóló busz. Ugyanitt nagyon jól jött ez a 23 vadonatúj autóbusz amit nem engednek ki forgalomba hétvégente.... :D remélhetőleg nem sokáig fog tartani.
Bakonycsernyén van külön buszparkoló kialakítva. A Volánbusz járatai, sőt még a Blaguss Agora buszai is itt pihennek. Érdemes egyik este körülnézni. (A parkoló az Általános Iskola mögött található).
Sziasztok! Hétvégi kintalvós Ikarusok terén, tudtok még fellelhető helyeket Fejér megye területén? Azt tudom, hogy Bakonycsernyén még van néhány. Lepsényben minap, valamelyik este, a HOG-472-est láttam a 7-es út mellett állni. Az fix fordás, vagy tartalék kocsi?
Ózdon sose láttam ilyet, meg Zalaegerszegen se. Ezen két városban vannak "érdekeltségeim". De Dunaújvárosban, itt egy horpadás, ott egy törés, stb.... Hogy messze ne menjek a patika 388 esete...
Közben pedig el kezdett fogyatkozni a megyéből az SSM credo állomány... A 6 db Reform 501 álltal le váltott Credok, pár hét állás után távoztak a fehérvári telephelyről. Még pedig 3 Veszprém megyébe, 2 Zala megye (valószínűleg Lenti), 1 pedig Somogyban folytatja pályafutását.
Jövő héten pedig újabb Reformok érkezése várható 😉.
Még jó hogy ott az SRD-388, tegnap előtt Kulcson volt a 380 helyett ami ment a kötelező szervízre, és tegnap is egy másik MAN helyett dolgozott. Míg a többi MAN-be kb 50ezer km van, addig a 388-ba csak 15ezer.
Igen érdekes ez a példátlan sorvasztás. ExGE reterátok közül pont a 898 maradt meg utolsónak, pedig a múltkor pont azért járt a 034 a 386 helyett, mert a 898 lehalt...
Számomra ez eléggé érdekes, kivonnak egy IES-033-at, ami talán a legjobb állapotú volt a B10-400-asok közül, de egy bontó szökevény HYK-343 meg vígan járhatja a Dújv-Bp vonalat. Nyílt titok hogy a Volán és a logika nagy ívben elkerüli egymást, de ez nem jó irány. Lassan csuklós tartalék se lesz.
JFH-773, JFH-774, ISK-344, LMF-378, LLE-643, IES-033, IES-034 E rendszámok a napokban ideiglenes forgalmi kivonást kaptak, újabb nagyszámú kivonás van ahogy látom. KBK-t nem kérdeztem le ,de nemrég még láttam menni, LGK-898-at szintúgy láttam. IWE-003, 004 nincs kivonva, JKM-684, IBC-990 szintén nem kaptak, őket kérdeztem még le.
A rendszer tartalmazza "a megállóhelyen a menetrend betartása érdekében pár percet várakozni fogunk" és "a légkondicionáló berendezés optimális működése érdekében kérjük, tartsák csukva az ablakokat" bemondást, úgyhogy a technika, az megvan, csak nem használják ki...
Selejtezett, forgalomból végleg kivont buszokról van szó, vagyis nincsenek felsorolt rendszámok a műszaki leírásban, csak az előzményben leírt mennyiségek. Több busz áll rendszám nélkül, mint amennyi ebben a csomagban szerepel, így nem tudom, most pontosan melyikeket viszik el. Vegyesen helyi és helyközi buszok.
Ezzel együtt például a GSR-172 is a móri adaghoz került, jó ideje az ottani telepen áll, már rendszám nélkül.
Kedves Balázs1A.ha részleteznéd a székesfehérvári készletkisöprést az jó lenne Székesfehérváron milyen rendszámú buszoktól válnak meg,és ezek helyijáratos buszok voltak,vagy vidéki buszok
Csak feltevés, de nem lehet hogy Szigethalom le akar csapni a Reformok érkezésével felszabadult Credo-flottára? Sorra osztogatják el a saját RTR-es Econelljeiket olyan dunántúli megyékbe, ahova vélhetően az SSM Credokat szánták.
PPH59X credón is egyik hátsó ülés csak úgy kivágva, üléshátlapján lévő csavarnyílásba a rágó betömködve, az ilyen prolikat ha még a szüleikkel élnek kár ,hogy nem basszák ki az utcára.... Ha már itt tartunk, buszállomás is 1 pusztulat, ugye azon a területen dohányozni nem szabadna, eközben a váróteremnél lévő kiskertek talaja tele van cigicsikkel, mint persze az állomás területén máshol is.... Jó lenne ha már itt is az ilyen környezetromboló, mindent tönkretevő, beszennyező prolikat úgy büntetnék mint pl Angliában, ott ha eldobsz 1 cigi csikket, simán meg is büntetnek, itthon is van rá törvény ,de ki figyeli egyáltalán??Ugyan ez a jármű beszennyezése ilyen proli módon, kamerán vissza kéne nézni és elbeszélgetni az illetőkkel ,hogy mégis ez így mi.....
Mit vársz ezektől? Ezeknek még az Ikarus is luxus. A '458 egyik ülését utolsó hónapjaiban fogta valaki és a hátulját körbe vágta, tehát akkor mit is várunk? Ezek teljesen sötét "emberek", a gondolkodási képességük kimerül a cigi+energiaital kombóra való apró számlálásánál, szerintük ez a normális és a többi ember a hülye. Addig kéne ütni őket amíg keringésük van.
Elkésve ,de megvolt az 1. csuklós M.A.N utazásom, amit szomorúnak látok ,hogy már bőven el van piszkosodva a busz ülések tekintetében, poros, szöszös.... Úgy látom továbbra is a sofőrökre van ránehezítve a takarítás ,de nyílván ez a volán feladata lenne és nem is kéne elvárni a sofőröktől...Ahogy látszik az ülés hátulján a vandálok is piszkolnak mert valszeg cipővel neki, jóvan az úgy....
Nincsenek adataim, de ismerve a (v)iszonyokat, közel sincs annyi férőhelyre szükség mint akár csak 3 éve. A hálózat átalakítása égetően szükséges volt, és ez kiváló módon sikerült. Sok évtizedes problémák lettek így orvosolva. Ettől függetlenül is saját szubjektív megfigyelésem alapján kevesebb utas van. Én nem siratom az exgenfi Volvokat, egynek se lenne szabad már közlekedni egyik városban se. Egy hulladék az összes, a nem záródó budiajtókkal együtt.
Sokáig Credoellenes voltam, de a hozzánk került példányokkal utaztam Szombathelyen kb egy éve, és nagyon patent kis szerkezetek. Nagyságrenddel precízebben vannak összeszerelve mint az exgenfiek. Ahogy megfigyeltem a városban, hétköznap délelőtt bőven elegendő a kapacitásuk. És gondolom jelentősen kevesebb üzemanyagot fogyasztanak mint a Volvok. Sejtésem szerint az alkatrész utánpótlás és ennek költségei is olcsóbbak.
Néhány korszerű csuklósra lenne még szükség, szerintem egy 8-10 darabra, aztán a jelenlegi csuklósok mehetnének a levesbe.
Wow, na ez az infó honnan és miért csinálnak ilyet?Ennyire fillérbaszás megy ,de hát látszik akkor azt se fogom fel ,hogy minek mennek még a 7000A volvók alulmotorizáltan.....10 litert meglehetne spórolni más típussal szerintem..
Körülbelül 50.000km-t mehettek eddig , plussz-mínusz 10.000.
Arról sajnos még nincs hivatalos információ. Január vége óta állnak a fehérvári telepen. A héten garanciális vissza hívások miatt, átvizsgálták őket, de rajtuk van a NEM KIADHATÓ papír.
Meg van sok minden is, ami látszik a képen, de annyira nem segít. :) A Petőfi/János vitéz-park 2008-2009 előtt évtizedekig rendezetlenül állt, mint itt, a Palotai úti házsor és mögötte a Szeder utca, Garzonház már a hetvenes évek óta így nézett ki, Vidámparki-tó hatvanas évek, Szabadműv. ház-Tóparti 70/80-as évek, koleszépület; Várfal parkot szintén '70-es években kialakították - bár ott a digitális óra reklámmal nem hinném, hogy rendszerváltás előttre nyúlna vissza. Szintén a buszpályaudvaron levő reklámokat (ital? cigaretta?) nem gondolnám 90-es éveknél korábbinak.
A helyközi buszokon is van, ahol hátulra is tettek ki táblát, ez a divat a 2000-as évekre alig volt meg, és aztán elenyészett.
A megállóhelyi utas-várópavilon alapján is látszik, hogy nem rendszerváltáskori a kép. Szerintem ez már sötétben kivilágított reklám lehetett. A buszokon is reklám van.
A buszokon már új rendszám található.
A kép napközben egy adott óra :21 vagy :51 perc magasságában készülhetett, így pedig lehetséges, hogy itt éppen két 11-es vagy 13-as, illetőleg két 36-os járat találkozhat. Amennyiben :51 táján készült a kép, akkor a déli irány felé közlekedő járműpár közül a hátsó lehetett 36 helyett 26A is, amennyiben .10-kor kiindították, és Öreghegyen akár a Kassain, akár a Máriavölgyin közlekedett ekkor, nagyon könnyen el tudom képzelni, hogy .35-kor megfordították, ez esetben :51-re beérhetett a Piac térre.
Érdekes, hogy az elülső csuklós mintha 3 ajtós ráncajtós lenne.
Hozzá kell tenni, DUD-619 is háromajtósként volt helyin.
Aránylag gyér a forgalom, emberek simán átmászkálnak itt az úttesten, valamint nincs sok kapitalista autómárka még. A kilencvenes évtized végére nem volt már ennyi sárga autóbusz a helyi közlekedésben (arról nem is beszélve, hogy '99 nyarán átadták a plázát, itt pedig nemhogy még szemmel láthatóan nem épül, de a piacon sem az látszik, mintha már fel lenne vagy akarnák számolni éppen). Ezek alapján minél korábbira tenném a képet.
Másik támpont, hogy 1997 előtt a helyi kocsik állandók voltak a feladataikon, és addig jellemzően szépen ki voltak táblázva elöl-oldalt-hátul. Itt is egy ilyesmi állapot látszik még. Onnantól, hogy váltogatták őket négynaponta, illetve hetente, a táblázottság fokozatosan csökkent.
Így, a képet 1996. őszire tippelném.
Amit elírtam, hogy alapesetben DUD-619 természetesen nemigen lehetett 12-esen, hiszen az szóló vonal volt. Csak majd a 2000-es években, úgy 2003 táján, kezdik azt el, hogy a 17-es csuklós kocsija délután már 12-est csinált, később pedig már délelőtt is. A főjáratok között volt vegyes forda, így megerőltetve talán a 15-ös vonalcsalád (15M, 15Y), vagy netán egy 26G, 27-es járaton is lehettek. Viszont a DUD-619 amíg fixen járt, azt hiszem 36-oson volt, így esetleg ez a legvalószínűbb itt a képen is.
Nem, szerintem a személykocsikból is látszik, hogy vannak újabb modellek már; nem a rendszerváltás évében járunk, legalább néhány esztendővel beljebb.
A fehérvári helyi színtervet '96-ra találták ki, BPG-697-698-699 és DUD-619 voltak az első, gyárból így kigördülő példányok, s addig szerintem más járműveket sem fényeztek át.
Még a '90-es évek végén is nagyon sok sárga színű helyi autóbusz volt, de az ezredforduló után is maradt még néhány.
Szemmértékre én azt mondanám, a képen helyi színben DUD-619 látható egyébként. Főjárati volt, azaz a 10/11/12/13/14, illetve 26/26A, valamint 36/37 vonalak közül itt bármelyiken lehet, a kocsiállása alapján az utóbbiakat gondolnám inkább.
Ezen eszmefuttatás alapján a felvétel legkorábban tehát 1996. augusztusi lehet.
Mennyivel ütősebb lenne a "sajtpapír" helyett táblával!
Nem leszek népszerű a sofőrök körében, de tudomásom szerint a helyi buszokat tavaly felszerelték táblakészlettel. Ez kb. 15-20 készlet helyi táblát jelent. Ezeket én levetetném a buszokról, és a felét a Béke térre, a másik felét a volán telepi tartózkodóba tetetném. Reggelente a napi fordaszükségletnek megfelelő mennyiségű táblát a délelőttös kivinné, a délutános meg este a helyére tenné. Ebben az esetben minden táblából legalább 10-10 darab lenne a két helyen, amiből két csuklósbuszt teljes körűen körbe lehetne táblázni, ha 4 darabbal számolok, és még maradna kettő. Mivel azonban a táblákat sokszor még elöl sem lehet kitenni, ez a veszély nem áll fenn, hogy egy buszt valaha megfelelő módon kitáblázzanak Dunaújvárosban.
De arra legalább lenne mód, hogy mindig legyen a Béke téren tábla, ha valakinek be kell ugrania egy járatra. Nem égetnénk magunkat ezekkel a kreativ megoldásokkal, mert ez a fityegő papírcetli rettenetesen szánalmas!
Az meg egyenesen felháborító, hogy közel egy év után még mindig nem működnek a kijelzők.
Akkor még az a feltételezés lehet ,hogy HHR 812 volt sofőrje, kell e képzés csuklós volvóra, esetleg annyira kevés a kiadható csuklós volvó ,hogy nincs mit odarakni?Magaspadló hiszti van miközben szóló tartalékok ugyan úgy magaspadlósak, maradhatott volna még 1-2 280/c80, utasok is jobban örülnének 1 csuklós busznak, minthogy 1 szólón kelljen nyomorogni..
IES 034 továbbra is jár Mezőfalva felé, Sárga M.A.N helyett, sajnos úgy látszik továbbra sem sikerül megfelelő méretű autóbusszal helyettesíteni 1 adott buszt.
Forgalomba állt Dunaújváros helyi flottaszínben LNK-XXX credo , 1-et láttam csak nem tudom van e még fogalomban már több is..
Gondolom a Budapest-Dunaújvárosról lett beforgatva. 14-est és 44-est egész biztosan járt a buszfotós képei alapján, de a leírás szerint más vonalakon is megfordult.
Az AOA-355 és 442 honnan kapták az új vázaikat? A 355-be 280.52D.0006, míg a 442-be 280.52D.0008 volt elvileg beütve, amikhez foghatót még sehol se láttam.
Illetve a 355 mikori vázcserés? (A 442 tudtommal 1996-os.)
Egy instagramos buszfotós megörökítette várpalotai viszonylatjelzéssel. A leírása szerint olyan nagy Fehérvár helyköziben a járműhiány, hogy határozatlan időre oda került. Ezek szerint már nem csak csuklós tartalékokból van hiány, hanem szólókból is.
Barátság házánál jött szembe, ezzel a táblával (nyomtatott A4-es lapon, de az új logós változatban), a 8000/226-os járat teljesen pontos idejében, szóval ezek alapján igen. :)
A város hivatalos közösségi oldalán napvilágot látott összegzés szerint a sofőrök kiesése miatt a már jelenleg is ideiglenesen leállított járatokon túlmenően további járatok szüneteltetésére kényszerülnek február 5-én, szombaton kezdődően. A leállításokkal lesznek kieső járatok, másutt esetenként ritkábban ugyan, de továbbra is megmarad az eljutási lehetőség az alábbi viszonylatokon.
Munkanapokon
A 12-es vonalon délelőtt változatlanul (ritkítás nélkül), és délután óránként a Hajnal utcától 12.34 órától, valamint a Köztemetőtől 13.00 órától kezdődően. A 24-es vonalon a forgalom szünetel. A 25-ös vonalon üzemkezdettől a reggeli, a kora délutáni és a késő esti műszakváltásos időszakokban változatlanul (ritkítás nélkül), és a köztes időszakokban óránként a Szabadság úttól 7.44 és 11.44 óra között, valamint 18.44 és 20.44 óra között, ellenirányban az Északi Ipari parktól 08.15 és 12.15 óra között, valamint 19.15 és 21:.5 óra között. A 27-es vonalon az autóbuszállomástól 05.24 órakor a Lánczos Kornél utcához közlekedő járaton a jelenlegi kettő busz helyett csak egy busz közlekedik.
Hétvégén
A 12-es vonalon egész nap óránként a Hajnal utcától 4:34 órától, és a Köztemetőtől 5.00 órától kezdődően. A 25-ös vonalon üzemkezdettől a reggeli, a kora délutáni és a késő esti műszakváltásos időszakokban változatlanul (ritkítás nélkül), és a köztes időszakokban óránként a Szabadság úttól 7.44 és 11.44 óra között, valamint 18.44 és 20.44 óra között, ellenirányban az Északi Ipari parktól 8.15 és 12.15 óra között, valamint 19.15 és 21.15 óra között.
Amint lehetséges, a Volánbusz Zrt. visszaállítja az eredeti menetrendet – addig is kéri és köszöni az utasok megértését!
Végülis minek az, utasok nagyon szeretnek nyomorogni a buszon, Perkátai is folyamatosan 2 tengelyes szólóval van pótolva miközben láttam már SRD-t menni arra, így alkalmas lenne csuklóssal pótolni, miközben a Földvári vonalon LHL993 helyett LMF377 volt még ősszel ahova pont elég lett volna akkor is 1 ugyan akkora szóló volvó, logikátlan az egész.Bár lehet azért van ez mert már leharcoltak a ex helyközi volvók így kevés a hadra fogható...
ÚTLEZÁRÁS Február 5-7. között távhővezeték cseréje miatt útlezárás lesz a Hunyadi János útnál! A város felől a Béke tér után kerül lezárásra a Hunyadi János út, az uszoda melletti szervizutat kétirányúsítják. A Hunyadi János út másik végét a vasmű igazgatóság előtti kereszteződésben zárják le, visszaterelve a forgalmat a Vasmű út irányába. A Juharos étterem és az uszoda ebből az irányból továbbra is megközelíthető lesz. A járdára és kerékpárútra gyalogos hidakat helyeznek ki. Az útburkolat helyreállítása ideiglenesen betonnal készül el, a tervek szerint február 8-án, kedden 05:00-kor szüntetik meg az útlezárást. Ha szombaton sikerül megoldani a betonozást is, akkor már hétfő reggel visszaadják az utat a forgalomnak. Tavasszal fél pályás útlezárás mellett fog elkészülni a végleges aszfaltburkolat.
Nem említik a buszközlekedést, de minden bizonnyal érinti a helyi, helyközi járatokat.
Amúgy akkor már folytatom a továbbiakat: PPH592 jön megy, nem ő helyette van LHL994, tehát 1. kapott állandó fordát LHL994, 2. most PPH593 mondta fel a szolgálatot
Így is lehet. Pozitívumként látom, hogy a mostanában kimaradt helyi járatok miatt nem szemrehányás volt a szolgáltató felé, hanem segítségnyújtásként, összefogásként hirdetés jelent meg az önkormányzat portálján.
+ Dunavecse, Dunaegyháza, Solt, Dunaföldvár vonalon ismét Kecskemét térsége viszi. Főleg kunszentmiklósi és szalkszentmártoni sofőr viszi. (PL. ma RWZ-931)
Ezek szerint délutános műszak kezdés előtt közvetlen lett beteg több dolgozó?
12 es óránként jár délután, így másfél óráig se a százlábú hídhoz, se a laktanyához, se az Ipari Parkhoz nem lesz este busz 17.14 től 18.44 ig, Ipari Parktól 17.45-19.15 ig? 12 es óránként, a 24 nem közlekedik , a 25 ös 90 perces követés este a 18 órás műszakváltáskor... Azt se értem, hogy más vonalról esetleg helyköziből miért nem lehet elpótolni?
A kulcsi buszt is be lehetett volna téríteni vagy ami arrafelé megy. Pár perc idővesztesség lenne..
Hiába nem teljesen azonos az útvonal a műszakos dolgozókat kár magára haragítani a Volánnak...
Békében - ha nincs rendkívüli állapot - még honvéd teherautó vezetőket se ültethetsz ideiglenesen dunaújvárosi városi buszokra, buszvezetőnek, pótlásul.
Mai napi érdekes látottak és hozzá fűződő gondolataim: 14:40-es Dunaújváros-Dunaföldvár-Bölcske-Madocsa-Paks járaton szokásos PPH credo helyett most LHL994 volt, nem tudom mióta, PPH592 2-3 hete kb megadta magát valamelyik kora reggeli járaton és nem is lehetett vele bejutni Dunaújba, viszont érdekes akkor ez a járat is használható 13,5m-res busszal, sőt lehet nem is lenne hülyeség, reggeli Dunaföldvárról induló 6:50-es busz ami közvetlen indul Dunaújba szokott még PPH592 lenni, na a reggeli órákban szintén hasznos lenne a +1,5m..
A helyi menetrend lassan olyan lesz, mint WWII után az infláció miatti árak. Óráról-órára változik a helyzet. Esti műszakváltás az Északi Ipari Parknál figyelmet igényel!
MENETREND VÁLTOZÁS A Volánbusz Zrt. tájékoztatása szerint Dunaújváros forgalmi telephelyen további 3 fő autóbuszvezető beteget jelentett, ezért a mai este folyamán az alábbi autóbusz járatokat nem tudják közlekedtetni:
Dunaújváros helyi 25-ös jelű vonalon:
Szabadság úttól: 17:44, 18:14, 20:14 és 21:44 indulások kimaradnak.
Északi Ipari Parktól: 18:15, 18:45, 20:45 és 21:45 indulások kimaradnak.
A sajnálatos megbetegedések miatt a következő napokban újabb járatkimaradások várhatóak.Megértésüket köszönjük!
Tudod, hogy olvassák ezt a felületet elvileg onnan is?
A 9 exfv-i oldtürk csuklósból hárommal(?) a 30+centis gazzal felvert vasműtéri megállóban a máyyerkedés...
S újságfotón is látszott a zeldobott zsepi, vagy mi az egyik busz padlóján...
Meg sajtóeseményt csináltak abból is, hogy elfér-e a tipus a külső boltcenternél, ahol előtte a 417 és a csuklós Volvo-k jártak...
Amúgy van még az országban olyan, hogy egy a város mellett elmenő út túloldalára utólag épített területnek azt a címet adják, ami már egy létező terület a városban?
A vasútállomás címét adták a külső bó'tcenternek, nálam nehezen emészthető...
Ezeket a Cretyókat most a Béke trére kéne kiállítani, na jó, csak 3-at ezekből is... :)
Milyen vicces lenne ha ezeket a buszokat is kiállítanák a Vasmű térre és egy ünnepi beszéddel megfűszerezve átadnák a városnak a buszokat. Dunaújváros jobban teljesít! (:
2016 óta van egy ex-fehérvári Localo Móron (KXM-054). Szeptemberig az ottani helyijáraton szolgált, amikor azt átvette az M-BUSSAL Kft. Szeptemberben kapott műszakit, de december 31-én ideiglenesen kivonták. Pedig megfelelne rövidebb helyközi járatokra (pl. Nagyveleg felé - végig, tímárpusztai betéréssel 19 perc).
A hosszú ideje látott gyakorlat alapján aligha. Sokkal inkább sárgára és zöldre, de nem láttam még a végeredményt, így a Topiktárs által látottak lesznek a mérvadók.
A nyáron is ment arra, a tervezett 36-ossal megegyező 6-os járat, szerintem nem volt vele gond. Mehetne a 62-es úti elkerülőn is, de akkor a helyközikkel nem találkozik, és a kórházat is féloldalasan érinti.
Legfőképpen azért, mert a helyközi flotta móri üzemegységénél az Ikarusoknak már a konzervgyárba lenne a helye... igaz mit várok, ha még a KNYKK-s arculat is virít a buszokon a Volánbuszéval együtt. Hogy milyen buszt adnának az mindegy, csak ne hulljon szét! :)
Vannak érdekes pontok. 36, 37 járatok Halesz park megkerülése érdekes ötlet, a balra kanyarodó járatok szerintem 2 héten belül hátulról találatot kapnak. Lámpa nélküli kereszteződésben belső sávban álló busz?
Konkrét tervekről nem tudok, de ha Fehérvár helyiben tényleg indítanak új vonalakat, jól jönne oda pár plusz kocsi. (IWE-003 pár éve egy ideig Fehérváron dolgozott a 16A újraindítása miatt, ami azóta már 30-as, KXM-055 meg visszatérne). Elvileg idén jön 12 új elektromos busz a városba, de még nem tudni gyártót és szállítási ütemezést. Addig csak kibírnák még a Localok.
Többször is látom közösségi médián ,hogy reggel fűtetlen ikarussal kell utazzanak....Nem tudom mennyire igaz ,de ha igen akkor elég gáz ,hogy ez a helyzet, járműgazdálkodás felsőfokon, KBK-val téli időben nem utaztam ,de legalább az is fűt rendesen vagy arról se mondható ez el?
Majdnem annyi van,23db. Mert 2 került Dunába is... Ezekből is fog 5 vagy 6 db oda kerülni, elvileg. De végülis az plussz 3 lesz. Bár akkor az a plussz az Újvárosba fog kerülni ezek szerint.