Üdvözlök mindenkit.lenne egy olyan kérdésem hogy 2002es picassóm van, 1,6 os 8 szelepes az indító kulcsom elektromos része tönkre ment,( ketétört a nyáklap) ezáltal nem tudom használni a kp zár távirányítót,szereztem egy másik picassó kulcsot,ha kiveszem belőle az imót,beleteszem az enyémet,es a kulcsszárat lemásoltatom,akkor ezel az elektronikával rátudom tanitani hogy nyisa és zárja távirányítóval?
Hát ennek örülök hogy neked jó! Nekem 3 méterről már nem nyit,zár. És az autókereső funkcó nálad működik? Elvileg az hogy ha zárt állapotban megnyomod még egyszer a záró gombot, akkor index villog és belső lámpa világít.
A központi zár csak közvetlen közelről hajlandó nyitni. Elemcsere megtörtént. A kézikönyvbe le van írva hogy elemcsere után kell inicializálni,újra megtanítani a távirányítót. Próbáltam de nem lehetett (nem csinált semmit feltanítás közben) Illetve van egy aútó kereső funkció is elvileg. De nekem ezt sem csinálja. Van valakinek ötlete mi lehet a baj? Köszönöm
itt van az emailom, ha szent karácsony közeledtével egy márkatársnak szeretnél örömet okozni, egy szemtelenül alacsony árral :) zoltan kukac makovinyi pont hu
vagy esetleg van még hozzá egy gyári kerékkulcs, vagy két rúd bejgli... :) Vagy csak, ha egyeztetni szeretnél az átvételről :)
Azt hittem, hogy valami nagyobb durranás, így nem bánom, hogy az enyémben sincs.
Egyébként a pótkeréktartóról az eredeti csavar vagy letört vagy nem tudom, de nekem is egy másik anya van rá hegesztve.
Ha már itt a gyári CD-nél tartunk. Én is tervezném a cserét, valami USB-s lejátszóra, semmi extra. Nem értek hozzá... :( Csak annyi lenne, hogy lehúzom a régit, rádugom az újat és mindenki örül?
....pedig ahogy látod jól gondoltad ... ez csak szétnyílik, hasonlóan mint egy bőrönd és akár szerszámos táskának is használhatod .... szóval mikor hogyan viszed ...? :-)))
A gyári CD-s rádió igen gyenge cucc volt. Az enyémben 5 év múlva ugyanitt tartottam, mint Te. Azóta eltelt 10 év, de nem erőltetem. A hangminősége amúgy is kritikán aluli. CD-t ennek? teljesen felesleges.A rádió még elvartyog valahogy...
Elején még próbáltam hinni benne, hogy ez egy Clarion, nem lehet ennyire szar. Hát de...
Kicseréltem a hangszórókat komolyabbra, de szinte semmi eredménye nem volt. Komolyan mondom a kínai piacon jobb minőség lelhető fel.
Egyszer lehet, hogy kivágom a francba és teszek bele valami átlagosat, ami ezáltal kb. 10x jobb lesz. Ma már eljárt az idő a CD felett is, de úgyis csak rádiót szoktam hallgatni.
Erről a műszerfalvilágításos témáról eszembe jutott egy bújabb kérdés. Nekem a rádión egy deka gomb nem világít. A CD-t nem viszi. Próbáltam gyárival,írottal de semmi. Viszont a rádió szól. Gyári rádióról van szó. Esetleg van valami ötlete valakinek mi lehet? Köszönöm!
Ezt kicsit másként képzeltem el. Azt gondoltam, hogy ez csak szétnyílik, mint egy bőrönd, és szerszámtáskának használhatom. Ezen most elgondolkozok egy kicsit, hogy hasznos lehet-e?
Így néz ki eredetileg, de sz@r megoldás. Én azt csináltam, hogy a csavarra hegesztettem, egy 17mm laptávú anyát ( mint a kerékanya) és úgy sokkal könnyebb tekerni.
Fűtés, klima, jobb oldali ablakemelő gombjai nem világítanak. Illetve, ha már bele lendültem a kérdezősködésbe, nincs valakinek feleslegben gyári doboz a csomagtartóba, illetve kerékkulcs?
Kicsit vissza olvastam, de nem találtam a kérdésemre választ, vagy csak figyelmetlen voltam :) A konkrét kérdésem az lenne, hogy a közép konzolon, miként lehet a kapcsolók világítását cserélni. Nekem még új ez az autó, sőt ezelőtt még nem is nagyon ültem ilyenben :), de gondolom, hogy a kapcsolóknak világítaniuk kellene. A bal első ablakemelőének és a központi zár kapcsolójának van világítása, ebből arra következtetek, hogy a többinek is kellene világítania. Letöltöttem az autó használati utasítását, de abban nincs erre vonatkozó segítség. Illetve milyen izzó kell bele, hogy a bontás előtt már be is tudjam szerezni. Azt nem tudom, hogy van-e jelentősége a szerelésnél, hogy automata klímás, 2002-es verzió.
Az övvel kapcsolatban:szerintem jobban jársz egy magánszeméllyel aki Picassot bont,akár a közeledben.Olcsóbb és korrektebb szerintem.Én is így jutottam hozzá rengeteg dologhoz(bevásároltam) :) ,többek között vezetőüléshez is!
helló Köszi meg is volt a művelet komolyan egyszerű a dolog:) akkor esetleg tud valaki egy linket hogy hol tudok rendelni ilyen izzókat ezért nem akarok 40km-t autózni megrendelném.... és még egy kérdés behalt a hátsó középső övünk:( és szeretnék venni de nem tudom hogy keressek bontóba 10 ezret mondtak rá em sok kicsit?
Az íves műanyag keretet kipattintod. Pár köröm tartja, nem különö9sebben törékeny, nem kell félni tőle.
Alatta két torx csavar van, látni fogod. Ezeket kicsavarod. A műszeregységet kihúzod amennyire a kábel és csatlakozó, vagy kábelek és csatlakozók (évjárat függő) engedik.
A csatlakozók a tetejükön lévő pöcök benyomásával és a kar áthajtásával tudod kihúzni. Ezután kiemelhető a műszeregység és hátul már látni fogod az izzók foglalatait. Fél fordulat és kijön a foglalat az izzóval.
(Lehet kapni nagyobb teljesítményű izzót (2W), de nem ajánlom, mert égeti a foglalatot!)
Visszafelé ugyanez a sorrend.
Gyakorlat nélkül 10 perc a szintidő... Nem nagy ügy.
Sziasztok, a légzsáknyitásnak mi az "algoritmusa", függ a sebességtől? 2006-os évjáratba szemből belém hajtottak egy keskeny hídon, nem volt hova kitérni, de szinte már álltam, amikor a másik nekem jött. A bal eleje a kocsinak teljesen benyomódott (ajtó sem nyílt), de a légzsákok nem nyíltak, a másik autó meg lepattant az elejéről (kifordult keresztbe az ütközés után).
Akkor ez a gond.A tükör le lett cserélve.Én nem is gondoltam hogy abban van az èrzékelő.És tényleg azóta nem jó a hőmérő kb.Átlehet rakni a régi tükörből az érzékelőt?
Én ezt öntapadós, színtelen üvegtapétával oldottam meg. Az összes ajtó küszöbön, kívül, a csomagtér küszöbön (hátsó lökös felső részén) és az összes külső kilincs "öbölben". Pár száz Ft métere, szinte alig látszik, mégis véd a karcoktól. Legalább 5 éve fönt vannak, s meg sincs kopva sehol.
Elnézést, lehet, félreérthető volt. Lökhárítóvédő (nem én találtam ki, így szerepel mindenhol) alatt ezt a műanyag/fém takaróelemet értem, ami a hátsó lökhárító tetejére kerül:
Valójában az érzékelő egy nagyon egyszerű szerkezet, egy hőmérsékletfüggő ellenállás. Mondhatni elronthatatlan. Ami elromolhat, az a csatlakozók, a vezeték. Ezek oxidálódása, kontakt hibája okozhatja a jelenséget.
Jó eséllyel tehát nem az érzékelő, vagy a tükör cseréje oldja meg a problémát. Végig kell menni a rendszeren, a csatikat ki kell tisztítani, kontakt spray, stb-stb.
Elkezdtem sorba kicserélni a biztosítékokat és életrekelt a rendszer. Ilyet még nem láttam, a biztin semmi nem látszik és mégsem jó. Köszönöm a segítő hozzászólásokat.
A biztosítékokat kivettem és úgy néztem meg, de ma ki is cserélem mindet hátha nem látszik rajt hogy rossz. A hiba mindenképpen a BSI-ben keresendő mivel másik BSI-vel működtek az elektromos berendezések nagy része és a kijelző is világított csak a motor nem indult. Holnap körbeérdeklődök telefonon, BSI javítással 3 céget találtam aki foglalkozik.
Ugyanígy rádió szerelgetése közben csináltam rövidzárat jó pár éve. Kiment a biztosíték is. A cseréje után nem működött a rádió, az ablaktörlő, a km óra. Másra nem emlékszem. Az biztos, hogy a kocsi minden további nélkül ment.
Arra viszont emlékszem, hogy jó beijesztettek egy 120-150 ezres javítással a márkaszervizben, amikor érdeklődtem. Halogattam a javítást, éppen elég elfoglalt voltam, sajnáltam is rá a pénzt. Kb két-három hét után kértem időpontot a szervizbe, akkorra már nagyon bosszantott, hogy nem tudtam mekkora sebességgel mentem.
Megvolt az időpont, amikor egyszer csak minden meggyógyult! Egyik pillanatról a másikra. Később valaki úgy magyarázta nekem, hogy a hiba után a Picasso rendszere blokkolt egy csomó funkciót és ez akkor szűnt meg, amikor a hiba törlődött. A törlődéshez bizonyos számú indítás volt szükséges.
Az mindenesetre aggasztóan hangzik, hogy Neked nem is indul az autó.
A biztosítékok ellenőrzésénél ki is vettétek őket? Én már találkoztam olyannal, hogy látszólag rendben volt, de közelebbről szemlélve és mérve azért látszott, hogy kuka...
Sziasztok.Szerettem volna bekötni egy ledes töltés kijelzőt, a rádió áramköréről kapta volna a pluszt ami csak gyújtás után működik. Egy pillanatra összeért a 2 vezeték és azóta van jelen a probléma. Lekövettem a rádióhoz vezető nem gyári bekötésű pozitív szálat, a gyújtáskapcsolóba ami megy 2 vastagabb kábel a BSI,-ből, oda van bekötve biztosítékkal ami most is ép. Gyújtás ráadása után a kijelző nem világít, a helyzetjelzők viszont folyamatosan mennek. Ablaktörlő és lámpakapcsoló és a távirányító nem működik. Az elektromos ablak viszont megy és a központi zár is a kulccsal. A motor nem indul hiába indítózok és a kijelző hiányában nem tudom kiír e valami hibát. A biztosítékokat átnéztem, mindegyik jó. Az akksi sarut levettem kb 10 percig, de nem változott semmi.Laptoppal rácsatlakoztunk és a BSI modul nem kommunikál hibaüzenet van. Autovillamossági szerelővel kicseréltük a BSI modult, egyből működött szinte minden funkció, de az autó nem indul mert nem ez a hozzávaló.BSI + motorvezérlő + immo cserénél elég hogy a tipusszámok stimmeljenek vagy a felszereltségi szintnek is ugyanannak kell lennie? Több helyen találtam bontott szettet, de a felszereltségi szintet sehol sem említik. Illetve BSI modul javításával kapcsolatban ha valakinek van infója azt megköszönném._________________Xsara Picasso 1.6 8v 2004
Meg tudná valaki mondani hogy a picassomba miért villog a külső hőmérséklet? Illetve látok egy hópelyhet is, de nem tudom hogy annak miért kellene világítania?
Ha szemből állsz az autónak, bal oldalon lent van a szervónak egy jeladója. Nekem azt kellett cserélni és utána minden jó lett. Ugyanis mikor tekered a kormányt, a szervó miatt kicsit emeli a fordulatszámot. Ha rossz a jeladód, akkor nem emeli, ezért fullad le. Semmi köze az alapjárati motorhoz és a fojtószelephez. Ettől függetlenül nem árt nekik, ha néha meg vannak tisztítva.
Én is jártam már így néhányszor vele.Legtöbbet kanyarodás előtt csinálta amikor kinyomtam a kuplungot és visszaváltottam.Mostanában nem volt ilyen de ha teljesen kitekerem valamelyik irányba a kormányt akkor néha leáll.
Képzeljétek el a 4-es útról kanyarodtam le balra. Szembe is jött egy kocsi, nem közel, de azért nem volt jó szitu, hogy az enyémnek leállt a motorja és nem volt szervó. Majdnem árokba mentem. Ráindítottam és utána nem csinálta. Kb 100 km-t mentem még baj nélkül.
Emlékszem pár éve már produkált ilyet vagy négyszer, de nem volt ilyen kellemetlen a szitu.
Holnap kiolvastatom, hátha ír valamit.
Tavasszal eltakarítom a portáról. 16 év alatt nem volt gondom vele. Apróságok és a kopások.
Egyik pillanatról a másikra világítani kezdett a légzsák visszajelző és az Airbag fault felirat. Próbáltam OBD-vel kiolvasni, hogy melyik lehet, de nem kaptam információt. A bal első ülés volt mozgatva, mert korábban lehúztam az akksi sarut. Hol lehet a probléma? Hogyan lehetn orvosolni?
Szerintem akkor senkinek nem kéne garázs, de lehet, hogy én gondolom rosszul. Nekem, mikor béreltem garázst, sosem állt benne napokig a víz, pedig nem fűtött garázs volt. Igaz én mindig úgy álltam be, hogy előtte leöblítettem róla a sónedves dzsuvát. Az zabálja szét az autót. Arról nem is beszélve, hogy miután megszáradt, már nem volt kitéve további esőnek, hónak. Most meg, hogy van saját garázsom, meg sem fordult a fejemben, hogy a szabad ég alatt hagyjam. Elég napközben kinn állnia.
Hív ma a nejem h furcsa, erős hangja van az autónak. Mondom ok, ha nincs semmi a földön, óvatosan gyere haza. Aztán 500 m múlva újra hív h valami a földön lóg. No ennek fele se tréfa, autóba ugrottam, odamentem. Hát a pica kiköpte a hátsó lambdaszondát! Előző este még semmi hangja nem volt, most meg menetestől kiugrott. Ilyenkor már annyira rohadt a rendszer h kuka az egész, vagy egy új menet felhegesztésével menthető?
Felkötöttem a lambdaszondát egy dróttal és hazajöttem vele nagy harci zajjal (kb 10 km).
Ami még érdekes, h nem gyújtott MILt. Ez normális? A kontrollszondának nem kéne jeleznie légfeleslegre?
Én most vagyok túl a küszöbök cseréjén. Szintén 16 éves a vas. Nekem még az első sárvédők alján volt 1-2 kis hólyag, az le lett javítva. Egyenlőre csak fekete alapozóval van lekenve, de nem is nagyon fogom lefényeztetni a 16 éves autót.
Pont ilyenekről beszéltem. Nekem ennek "riasztós" változata van benn, de nem ez védi az autót... Ez lényegében csak a központi zárat vezérli és ha nagyon ügyetlen a rosszarcú, még szirénázik is.
Ez szart be most nekem úgy 5 év után.
Akkor most van a kocsidban valami riasztó féleség, ami érzékeli az ajtónyitást, esetleg vezérli is a központi zárat? Csak mert annak hibája is eléggé sanszos lehet.
Olyan "központi zár egységről" beszélsz, aminek van saját távirányítója?
Csak mert van olyan is, amelyiket eleve bicskakulccsal adnak, és Citroen Picasso-hoz való nyerskulccsal. Ebben az esetben ezzel jobban jársz.
A kulcsházba át kell rakni az immo chip-et, a gyári kulcsot másoltatni a nyerskulcsra és kész. Olyan mint a gyári. Persze csak akkor, ha a tényleg nem valamelyik ajtózár ad téves nyitott jelet, ami miatt visszanyit.
Ha van a kocsidban valamilyen védelem, riasztó, az is okozhat ilyen hibát!
Nekem hasonló jellegű problémám a mostanival és tavasszal ezért kicserélem a vinnyogót. Az a jelenség, hogy amikor a gyújtást ráadom a kocsira (indításkor), akkor bezárja a központi zárat és azonnal ki is nyitja.
Veresegyházán van egy cég, akik ezzel foglalkoznak. (http://www.hatsofutomu.hu/) Egyeztetéssel meg is várható, előtted csinálják. Nem is árt, mert emeléskor, ha nem figyelsz összeb....ák a trepni lemezt. Ha ott vagy, akkor azért óvatosak, igaz akkor tovább tart.
Ebben nem tudok segíteni. 370 ezer km van benne és az enyémnek nem volt még megbontva a hátulja. Ha úgy lesz, hogy jelez, akkor megy a rendszám az okmányirodába.
Lekopogom fára, alulról felfelé az előbb írtakat és hozzáteszem, hogy a motor sem volt még bontva és nem eszi az olajat. Olajcserék közt nincs egy milliméter fogyás sem.
Sziasztok! A torziós rugós, csatolt lengőkaros hátsó futómű tűgörgős csapágyazása kezdi megadni magát. Ha lassan rugózik, hallom, ahogy nyikorog. 120e van benne. Meg lehet úszni zsírzással? Tudtok Bp. közelében jó szerelőt? Mennyibe fáj? Köszi!
Nekem is volt már ilyen. Az ajtóknál ellenőrizd le a csatlakozókat, nincs-e valamelyik lecsúszva. Kis csavarhúzóval megmozgathatod benne a sarukat és egy kis kontakt spray sem fog neki ártani. Általában utána jó.
Amúgy az ilyen túlfeszített izzók élettartama rövidebb. Szerintem nem éri meg, mert még drágábbak is. Az emberi szem nem egy lineáris mérőeszköz. A szubjektív fényerő függ a fény színhőmérsékletétől, gyakorlatilag a 4000K már bőven elég fehér, efelett csak hidegebb, kékebb lesz. A nappali fény 2700-3000K körül van.
Általában Tesco-ban (ott olcsó) szoktam a GE Silver izzókat venni mindkét kocsimba. +50%-ot írnak rá.
Előzőleg valamiért Osram -ot tettem bele.Pont olyat, ami a képen van.
A minap kiégett az egyik és éjszaka nem volt lelkierőm mindkettőt cserélni. Ugyanis párban szoktam mindig, mert általában egy-két héten belül úgyis kiég a másik tapasztalatom szerint.
Szóval:
Megdöbbentő, de szemből nézve semmi különbség nem volt a két izzó között! Fényre semmi, de árban nagyon is. Az Osram drágább.
Én évek óta ilyeneket használok mind2 autónkban (Pki, C3, illetve előtte régi Swift). Semmi gondom velük, jól világítanak. Az egyik autóban a GE gyártású, másikban az Osram van. +90-es és +120-as. Igaz, van LEDes nappali menetfényem is a kocsikon, így valóban csak sötétben használjuk a tompítottat, fényszórót. Nekem több éve bírják.
Sajnos a váz is lötyög meg a rugók is elvannak törve,nincs karfám,asztalkám sincs és a huzat is szakadt. :( Teljesen ki kellene cseréljem az ülést.Ma beszéltem valakivel aki eladná nekem az anyósülést jó áron, ő is mondta,hogy át lehet építeni.Lehet megpróbálom akkor.
Sziasztok!Szerintetek át lehet építeni anyósülést,vezetőülésre?Már hallottam ilyet 1-2 bontóstól akiket felhívtam de azért jó lenne tudni.Sajnos nem lehet kapni sehol sem sofőrülést pedig nagyon kellene,borzasztó állapotban van!Köszönöm a válaszokat. :)
Nekem ennél több km van benne. Se a porlasztócsúcsokkal, sem az izzítógyertyával nem kell foglalkozni km alapján, csak ha tünetei vannak a tönkremenetelnek.
A 2,0 literes HDi megy az utolsó leheletéig. Erről híres. Amíg nem indul nehezen, nem okád füstöt, addig csak olajat, szűrőt cserélni, és üzemanyagot kell tölteni.
(nekem az offtopic vw simán indult 2 rossz izzítóval még hidegben is, igaz, csak 80 ekm-nél járt még. tavasszal a szervizen vették észre diagnosztikával, hogy nem izzítanak, az autó még MIL-t se gyújtott emiatt)
Exide Excell Akkumulátor 74Ah (680A) Ilyet vettem a 2.0 HDI picassómba. Elég indítóáram lesz a 680A? Gondolom a 74Ah is elég. 34 ezer lett volna de a szerelőmnek kedvezménye van a Bárdi autósboltban és megkaptam 24500 ft-ért. Jók ezek az Exide aksik? Jobbak mint a Bosch?
A fagyállómat akarom feljavítani, mert csak -18°C-os. Hol van(nak) rajta a légtelenítő csavar(ok)? Van rajta külön leeresztőcsavar, vagy a hűtő bilincsénél lehet leengedni. Mekkora a rendszer teljes űrtartalma? 2000-es 1,6-os, 8v-s.
Még 1 dolog. Ha a motor már üzem meleg, akkor kint már mindegy, hogy -10 van, onnan már bármikor lehet kapcsolni a klímát, mert megszűnt a fagyveszély? Tehát ez a nem kapcsolható dolog csak hideg motornál van?
Tehát, akkor ha jól értem, bekapcsolom a párátlanítás funkciót a kijelzőn, akkor a beépített programja szerint külső levegőre kapcsol, nagy fordulatra vált, bekapcsolja a klímát is, a tükör fűtést, de a környezeti viszonyok (hőmérséklet) miatt akkor azzal próbál párátlanítani amelyik funkció elérhető?
régen nem párásodtak ennyire az autók. nem t'om miért, de a mostaniak jobban párásodnak, ezért is feltűnőbb h nem párátlanít. a picával nem sok tapasztalatom van, a nejem használja, nekem az eos volt a katasztrófa, a prius jó közepes ilyen tekintetben.
ha működne nulla fok alatt, ráfagyna a kondenzvíz az elpárologtatóra, ami a légáramban van, aztán az agy gyakorlatilag mindenféle szellőzést meghiúsítana.
szóval nem hülye, aki kitalálta és nem csak ebben az autóban van így, hanem az összesben.
van egy hőérzékelő az elpárologtatón, kb 3-4 fok környékén blokkolja a klímát.
pedig de... az eosban tűnt fel először, az valami mocskos erősen tudott párásodni, és 2-3 fokban már nem tudott párátlanítani. Gondolom nem engedi lehűlni fagypont közelébe a hőcserélő hideg oldalát, nehogy lefagyjon.
Sziasztok cartársak! Véleményeket szeretnék. Alufelnit vennék az autómra. Melyik tipús illetve méret ami nagyon jól néz ki rajta? Köszönöm az ötleteket😁😁
Le tudnád nekem írni nagy vonalakban, hogy a Citroen és Peugeot kocsikban az helyzetjelző, index stb izzók CAN BUS ellenőrzése hogyan történik?
Egy elektronikán töröm a fejem, ami a brutális méretű ellenállás helyett kicselezi azt.
2001-es kocsiról van szó.
Tapasztalatom szerint a LED P21W helyettesítő a gyújtást ráadva halványan és folyamatosan parázslik.
Feltételezem, hogy az ezt okozó feszültség lehet a CAN BUS rendszer ellenőrző funkciója.
Az egyik elképzelésem szerint egy 2A-es relével leválasztom a LED-et és a relé váltó érintkezőjének másik oldalára beteszek egy kis értékű, 21W-os izzóval kb. megegyező értékű ellenállást. Itt nem kell nagy áramnak átmennie, ezért elég egy szabványos 0,5-0,8W-os (két párhuzamos 1 OHM-os ellenállás számításaim szerint elég). Az elv az lenne, hogy ha nincs direktbe felkapcsolva az izzó, akkor a relé elengedett állapotában az áramkört ezen az ellenálláso(ko)n keresztül zárja. A relé kb. 200-300 Ohm-os meghúzó tekercsén átfolyó ellenőrző áram valószínűleg nem elegendő a CAN BUS becsapásához.
A LED leválasztott állapotában így nem világítana, a CAN BUS pedig érzékeli az átfolyó áramot, tehát nem feltételezi az izzó hibáját.
egy baratomnak van egy 1.6 hdi 110 lovas xsara picassoja.
az elozo tulaj emlitette, hogy olajcserekor van egy apro szuro vagy ilyesmi a motorban (nem az olajszuro nyilvan) amit cserelni kell vagy tisztitani, mert az egy lelke A motornak.
Tudjatok esetleg pontosan mi az, mire figyeljen oda.!?
tudom sokszor le lett már írva, de mégis kérnék egy kis segítséget:
xsara picassomban digitklímás vezérlés van. A fűtőmotor jármű indulás után 20-30 perccel kezd működgetni, először ki be kapcsolgat és egy darabig alacsonyabb fordulaton megy mint ami beállítva van. Egy idő után beáll a fordulat. Ilyenkor már teljesen vezérelhető, minden fordulaton működik.
Eddig úgy hámoztam ki a hozzászólásokból, hogy a digitklímás vezérlő mellé tranzisztoros motorvezérlés párosul és a tranzisztorok hibája okozhat ilyen jelenséget. Meg is vettem a tranzisztorokat :) Kibontottam a fűtőmotort, de nem tranzisztoros a vezérlése, hanem előtét ellenállásos. Ilyen a motor.
A fent leírt hibajelenség lehet egy hibás előtét ellenállás miatt? Mármint hogy ha "bemelegszik" működik rendesen? Mert cserélném, de nem szeretnék hiába előtét ellenállást venni.
A motor nagy csatlakozóján megvan a 12v akkor is, amikor nem lehet bekapcsolni.
Mind a motor mind az előtét ellenállás csatlakozója ép, nincs megégve.
Egyet már kicseréltem,mert szakadt volt a fűtőszála,a másikat épnek találtam,összehasonlitva multiméterrel mértem a két üzemben levő szonda 4 vezetékét hasonló adatokat kaptam,nem folyamatos de időnként valami miatt csak kigyujtja a diagnosztikai lámpát valami a hibakód ugyanez,akkor a hibát tudom törölni majd később valamikor ujra kigyullad...A kontakt miatt a csatlakozóikat megtisztitottam,cserélem a másik szondát is hátha megoldja a problémát.Ha nem tovább keresek..
Nem írt ki semmit.Voltam a szerelőnél és rárakta a számítógépre. Magasnyomású szivattyú hibát és légtömeg mérő hibát mutatott. Meg mért mindent újra és a nyomás értékek rendben voltak. Törölt minden hiba jelzést. Azt mondta hogy mivel minden megjavult magától az lehetett a gond hogy főleg városban használom és most hogy terhelve volt valamiért hibát jelzett. Most minden jól működik és a lámpa se világít. Szerinted is lehet hogy csak meghülyült egy kis időre?
2000es 1.8as benzines picassom van 2 éve boldogit,azóta sok mindenen keresztül estem vele,sok téren magam gondoskodok róla amit a képességeim engednek ill a szerszámok és a felszereltség..
Elektronikus problémám van amivel kapcsolatban tanácstalan vagyok ezért a segitségeteket kérem az alábbi hiba feltárásához,(aki már találkozott is vele esetleg)
A kijelző bal oldalán a diagnosztikai sárga lámpa kigyullad és az obd szerint O2 érzékelő áramkör működési zavarát jelzi (1bank 2 érzékelő) P0136
Mi lehet ez pontosan ill hol keressem a hiba okát?
Következő hibakódot ritkán hozza :Vezérműtengely helyzetérzékelő A (1bank) áramkör meghibásodása,P0340
A hibajelzési üzenet kitörlésével kialszik a műszerfal diagnosztikai lámpája de állandóan amikor épp aktuális ujra kivillan.
Szeretném a hiba okát megszüntetni,ezúton is köszönöm a segitségeteket!
A Pikinkhez létezik szükségpótkerék (mankókerék)? Még sosem volt szükségem a pótkerékre, de mivel LPGs a kicsike, a csomiból kevesebb helyet foglalna egy olyan pótkerék... Ha valakinek van, s esetleg cserélne rendes pótkerékre (Nógrád megye környékén), amin a gyári, sosem használt Michelin gumi van, írjon.
Sziasztok, tegnap egy rövid lejtőröl visszagurult kb 2-3 métert a kocsi (álló motor, váltó 3. fokozatban, kézifék nem volt teljesen behúzva, állítani kell majd). A vezérlésnek gondolom nem használ az ilyen (váltó előremenenő fokozatban, a kocsi meg visszafelé gurul). Mennyire sanszos ilyenkor, hogy átugrik a vezérlés szerintetek? 1.6 16v benzines a motor. Köszönöm szépen.
Szio. Segítséget szeretnék kérni.Van egy 2002-es 2.0HDI picassom. Ma mentem a pályán Pestre és 130-al mentem lassítani kellett egy kamion miatt és utána nem volt hajlandó 108-nál többel menni és arra is baromi lassan gyorsult fel. Viszont kigyulladt a jobb oldali legutolsó sárga lámpa. Felhívtam egy szerelőt aki azt mondta hogy a motorvédő tiltott le és inditsam újra a kocsit és megjavul. Így tettem de nem javult meg így mentem majdnem Pestig. Megálltam egy kávéra kb 15 percre és utána minden jó lett ment mint régen viszont a sárga lámpa világított. Haza felé megint megálltunk egy cigire kb 10 percre és utána ismét semmi gond nem volt a lámpa is elaludt. Nagyon sokat járok városban és arra gondoltam hogy valami tele volt korommal vagy kosszal és kiégettem a hosszú úton és azért javult meg. Vagy mi lehetett a gond?
Sziasztok! Picasso 1.6 1999 . Szivárog az olaj szűrő ház alól az olaj! Betétes olaj szűrő van benne ! Javított már valaki ilyet? Tömítés van a ház alatt ? Vagy csak paszta? köszi
Kigyulladt a motordiagnosztika lámpa a műszerfalon ! Köv: hibakód olvasó:- kuplungpedál kapcsoló hibát jelez ,nem raktam vissza amikor bovdent cseréltem ,mert eltört! Azt mondta a szerelő h, fölösleges ,mert nincs tempomat az autóban , Van e valami más szerepe ennek a kapcsolónak?? kell bele egyáltalán?? már másodszor fordult elő!
Akkor nem ezzel a fajtával próbálkoztál. A COB és a CREE LED-ek, különösen az utóbbiak már elég jók.
Ennek a fényereje több, mint elégséges. Természetesen ebbe belejátszik a színhőmérséklet is (6000K), de egyébként is többnek tűnik. Van luxmérőm, nem igazán tökéletes az összehasonlításra, de megpróbálom mérni a növekményt pl. 10 cm-ről és 1 méterről.
Korábban nekem is volt a kezemben olyan 21/5W-os izzót kiváltani hivatott LED, amit visszaadtam a gazdájának, hogy ő dobja ki. A cserének csak akkor van értelme, ha valamilyen pozitív hatása van és reális a költsége.
Ha egy párszáz forintos relével leválasztod a LED-et, akkor minden gond megoldódik. Kidobni biztos nem fogom. Legfeljebb a hibásnak tárolja le az "izzót". De még ez sem biztos, mert a relé meghúzótekercsén keresztülfolyhat az áram és nem veszi észre. Nem tapasztaltam semmilyen egyéb mellékjelenséget.
Igazából azt szeretném tudni, van-e a relénél egyszerűbb működő megoldás?
Valószínűleg az történik, hogy a gyújtás ráadásakor 5-6mA áram átmegy az izzón, ezzel a rendszer látja, hogy nincs-e kiégve? Ez az izzón nem látszik, a LED-en azonban már gyenge fényjelenséget okoz, ami azért sötétben már látszik. Majd méregetek ha lesz rá egy kis időm. Szeretném vizsgára úgy vinni februárban a kocsit, hogy nincsenek ilyen mellékzöngék, ne kössenek bele!
Mivel ezt a LED-et úgy adják, hogy CANBUS-os, ezért valszeg van benne egy ellenállás, de nem megfelelő a teljes kiváltáshoz, valamennyi áram átfolyik a LED-en.
A jó hír, hogy bepróbálva nagyon jó fénye van, sokkal jobb, mint a hagyományos P21W izzónak.
A rossz hír, hogy amikor ráadom a gyújtást a kocsira, akkor enyhén "parázslik", azaz gyengén világít a tolatólámpám.
Ezt még méregetni fogom, valószínűleg a CANBUS variál be. Feltételezem, pár mA ellenőrző áram átfolyik a LED-en és ez okozza. Természetesen ezt ki tudom küszöbölni többféle módon, de a legegyszerűbbet keresem. Nem szeretnék relézni.
Az autó 99/12 2.0HDI Van benne egy vezérlő nélküli Webasto vizes kályha. Valószínűleg egy hőmérséklet vezérlő relé indítja, mert csak olyan 5 fok alatt kapcsol automatán. Általában rövid távon használom, ezért hidegebb időben állandóan bekapcsol indításonként. Tudja e valaki, melyik biztin van a kályha, illetve hogy melyik lehet az indítórelé. Utólag beépített nincs. Keresek megvételre vezérlőegységet (12volt).
A glikolt neveztem alkoholnak. Utána néztem, nem az. Onnan maradt bennem, hogy az alkeszek megitták és volt amelyik kiszenvedett tőle. rákerestem nem alkohol.
A motor hűtővizében egy gramm alkohol sincs. Az ablakmosó tartállyal keverted össze! :-)
Az üzletben készen kapható -35 fokos hűtőfolyadék oldatot javaslom.
Igaz, hogy a -25 fok sem valószínű, hogy megfagy, de a viszkozitás sem mindegy -15 fok körül hidegindításkor. A másik, hogy az adalék, ami egyben a fagyállóságért felel, az egyben korróziógátló szereppel is bír. Azaz nem baj, ha -35 fokosat veszel, nálunk magyarisztánban az a módi.
Nem is arra gondoltam, hogy hazai viszonylatban és garázsban tartott kocsinál hány fokos a biztonságos hanem arra, hogy a túl tömény alkohol nem teszi tönkre a gumi alkatrészeket.
Üdv! Az autóm picasso 2.0 hdi 2000évj. óra szerint 260000km -el 5.seb fok ban.kb 1500-1800/fordulatnál erős szelephangot hallani ,nagyobb fordulaton csökken. állítható a szelephézag? vagy az olajnyomás állítja be ,vagy korongokkal kell hézagolni? valaki járt már így? köszi a választ!
Sziasztok. Kérdésem az lenne, valaki meg tudja mondani, hogy az elektromos ablak emelő motor felfelé müködik,de az ablakot nem huzza le. Bal hátsóról van szó. Mi lehet a gond. Elöre is köszönöm.
Sziasztok, régóta olvasom ezt a fórumot. Van egy 2005-ös 1.6 HDI Xsara Picassom. Volna egy olyan kérdésem, hogy a Xsara Picassoba meg lehet-e oldani, mint a C4 Grand Picassoban, hogy egy led égő az oldalsó tükör fűtésébe beszerelve kimutassa amikor regenerál a részecskeszűrő.
Én is elhagytam egyszer. Szerencsére én nyaralás után jöttem rá, hogy nincs meg, nem tudom levenni a tetőtartót. A Citroen szervizben nem volt, a Peugeotban kaptam. Ha jól emlékszem (jó pár évvel ezelőtt történt) a Peugeot 607-es tetőtartójának ugyanilyenje van.
valamiért úgy rémlik, hogy bár van benne fény és esőérzékelő, valami komoly szoftveres összeakadás lehetősége miatt az egyik funkció inaktívra van állítva és NEM, NE BASZTASD A KONFIGURÁCIÓT, mert utána nem fog elindulni az autó.
szóval ha a fényérzékelő megy és az eső nem, akkor az ilyen.
Nekem 11 éves az 1,6-os 8 szelepes, 120 ezer km van benne (ujonan vettük), 5 éve van benne LPG rendszer is, de nem érzem gyengének a vidéki közlekedésre. A fogyasztása gázból 7-8 liter ( szlovák LPG, kb 150Ft/liter). Benzintfogyit nem mértem, mióta benne van a gáz, kb 2-3 havonta tankolok 5-10 litert bele. Itt a nógrádi dombokon nekünk tökéletesen megfelel. Nyáron voltunk az Adrián vele, autópályán oda-vissza 130-140-es tempóval, s 26 ezer Ft volt az össz üzemanyagköltség az 1700 km-re. Soha sehol nem tartottam fel vele a forgalmat. Pesten sem a lámpáktól elsőként indulva...
Nem értek hozzá és nem is kekeckedni akarok. Csak mindenhol azt olvasom, hogy az 1,6-os milyen gyenge és milyen sokat fogyaszt a benzines (bár te nem írtad, hogy melyikre gondolsz). Én éppen ezért vettem 2.0 HDi-t, ilyen nehéz autónál a 4-6(-7) liter nagyon nem rossz.
És ha belegondolok, hogy nem szoktam nyúzni az autót, utasbarát módon szoktam vezetni, igyekezve, hogy ne nagyon tartsam fel a forgalmat. Szóval így a lámpáknál általában simán legyorsulnak, milyen lehet egy 1,6-os?
Olyat is olvastam, hogy 5 személlyel az előzgetést szinte el lehet felejteni, hiába a nagy gáz, szinte alig érezni, hogy történik valami. Míg én ha szükséges, akkor gáz esetén bizony elég jól megindul.
Tényleg nem kötekedni akarok, inkább csak megnyugtatni magamat, hogy nem volt hiába, hogy vadásztam a 2.0 HDi-t.
Egy nagy kéréssel fordulnék hozzátok. Elsősorban szerelő vagy szervizes urakhoz intézném kérésem. Akinek volna rá lehetősége, hogy egy felemelt Picassot alulról lefotózzon, nagyon megköszönném neki. Kétféle üzemanyagtankkal készültek a Picassok és szeretném őket összehasonlítani. A legjobb az volna, ha mindkettőről volna kép. Ha esetleg a komplett alvázakat sikerülne valakinek feldobni, az volna a legjobb. Mindegy hány darabban fér rá, a lényeg, hogy látható legyen. Senkinek nem akarok bajt hozni a fejére a munkahelyén, ezért nem is adnám tovább, saját használatra (tapasztalatszerzésre) lesz. Végigkerestem a netet, de sehol nem láttam se képet, se videót róla. Külön-külön már volt szerencsém látni, de az agyam már kopott és nem tudok mindent elraktározni benne.
Néhány napja Picasso tulaj lettem. Az autó nyomokban esőérzékelőt tartalmaz. Azért csak nyomokban, mert az eszköz nem működik, a kijelzőn automatic wiper és automatic lighting hibaüzenetek jelennek meg (warning vagy fault a vége... nemtom).
Az érzékelő hátsó műanyag borítását mi módon lehet eltávolítani a szélvédőről? Szeretném kicserélni a szenzort.
---nem kell mindjárt kidobni .... javítható , csak kérdés megéri -e , de egy bizonytalan állapotú bontottal szemben még mindig egy jó alternatíva ... és itt foglalkoznak vele .... http://www.kormanymu.hu/
Idén (2016) egy 2004-es Picasso tulajdonosa lettem. Az autót rendszeresen (évente ) hordták szervizbe, ennek ellenére nálam lassan de biztosan fogy a szervoolaj. Saját diagnózisom alapján az olaj az ékszíjtárcsa tengely-szivattyúháznál, vagyis a szimeringnél ereszt, már a generátorra is jutott belöle. Gondolom a szervizben "gondosan" töltögették utána évekig. Az ékszíjtárcsa látszólag rá van sajtolva a tengelyre, semmi kontraanya. A tárcsán AUBECQ felirat látható szerintem gyárilag szerelve. Megnéztem egypár videót a szétszerelésről, de csak más gyártóktól volt látható. Ezen a tárcsán viszont semmi váll vagy kapaszkodó a lehúzáshoz. Megpróbálkoztam egy célszerszámot gyártani hozzá csavarral a közepén a lehúzáshoz, attól tartottam már hogy deformálódni fog a tárcsa ha tovább tekerem, de meg sem mozdult. Ha valakinek van konkrét tapasztalata a felújításról, vagy hogyan lehet lehúzni az ékszíjtárcsát a szimering cseréhez, (egyáltalán le lehet -e szedni, vagy ez egy eldobható típus) és megosztaná , köszönettel venném.
A következő kérdésem lenne: havernak van egy picassoja. 1.6 16V. Kijelzőt cserélt mert a régivel lett valami, de a tempomat azt mondja hogy működik csak nem mutatja a kijelzőn. Menet közben ha nyomkodja nem látja de az autó tartja a sebességet. De egyszer azt mondta hogy ki is írta cruise control fault. Megoldás, hogy ismét látszódjon? Köszönöm előre is :)
A 63e-es pumpa, az kompletten van házzal együtt, ha azonban a régit szétszeded és kiveszed belőle csak a pumpát, olyat kapsz jelentősen kedvezőbb áron is.
A 2000.12 havi 1.6 SX benzines Picbe melyik AC pumpák jók azok közül, amik a Bárdinál kaphatók? Azt mondta egy szerelő, hogy csak a 63000-es, mert ez elég ritka modell. Kicsit kételkedek benne, ezért kérdeznék olyan valakit, aki már cserélt akár sajáton, akár szervizben.
2002-es a picassom és nagyon megkímélt. Érdeklődnék, hogy a szervóban az olajat mikor kell cserélni vagy hogyan tudom megnézni, hogy elég e az olaj benne? Úgy vettem észre, hogy kicsit nehezebben tekerhető a kormány és kicsit hangosabb a szervó ha tekerem a kormányt. Persze lehet, hogy csak beképzelem, hogy nehezebben tekerhető.
Nekem is aktuális a csere. 15-16 év alatt már kiégett minden gombban. LED-et nem lehet beletenni? A fénykép alapján talán lehetne pótolni azzal és az soha nem égne ki (elméletben).
AC pumpa csere munkadíjjal mennyibe kerül kb? Egy taxisnak 72000 volt munkadíjjal gyári ac-val. Én ezt borzasztóan soknak tartom. Igaz a Bárdinál van 63000-ért ac. Abból lejön 40% akkor 37800. Ezek szerint 34200 munkadíj? Ezt én irreálisnak tartom. Gondolom számlásan volt ennyi, de akkor is sok!
Sziasztok. Kérdésem, hogy az elektromos ablak emelő motor első és hátsó meg eggyezhet? Mert bal első motort tenném bal hátra. Csak a motort,szerkezetet nem.
Nem találtam meg az említett előtét ellenállást! Szétszedtem a kesztyütartó oldalán egészen a ventilátorlapátig levettem a légcsatorna csövet ami a pollenszűrőtőj jön ,de abba csak egy terelőlapát van.-Vagy a konzolnál kell kibontanom,/középen/,hogy hozzáférjek?? -köszi!
Az ablakemelő kapcsolóba ilyen kell, ha Xsara Picassoról van szó. A kapcsoló szétszedése után látni fogod, hogyan kell berakni. Nem kell forrasztani, csak feltekerni.
Sziasztok. Vissza olvastam a hszokat,csak az lenne a kérdésem,hogy ugyanaz a rizsszem izzó kellene az elektromos ablak emelő kapcsolóba mind a műszerfaliba?
Nem,semmi jelzés, semmi csippanás nincs. Csak nem indul. De ha megint Inditok, akkor indul. Volt olyan is mikor kétszer semmi aztán harmadik jó.Rátettük gépre csak az imo hibát írta. De a chip nem olyan régen lett meg igazitva a kulcsban,mert az is nem jól állt,rossz helyen volt a kulcsban. Én így vettem.
Hiába a "környezetvédelmi rendszer hibájára" utal. De nem ez a lényeg, hanem az, hogy a diag később egyértelműen mutatta, hogy 2500-as fordulat fölött kevés üzemanyagot kapott (1,6 HDi).
De ilyen hibát okozhat a légszűrő eltömődése is. Nekem a Picassoban (az előző a másik kocsival történt) sportlégszűrő van kezdetektől. Egyszer elfelejtettem kimosni, márpedig azt 10 ezer kilométerenként kell.
Napokig kerestem a hibát, míg meg nem néztem a légszűrőt...
Ma arrébb akartam tolni a kocsit, mert a jövő héten felújítják a lépcsőházat és szabadon kell hagyni a ház előtt a helyet, mert konténert tesznek oda. csak próbaként ráindítottam és pöccre beindult. Most nem tudom, mi lehet a kínja, de mindenképpen le akarom venni a tankot, mert csak akkor derül ki, hogy mi a helyzet. Néha menet közben is dadogott, ezért feltételeztem, hogy mocskos lehet a tank vagy az ac kezdett haldokolni.
...és ha ilyen hibát dob akkor egyértelmű számodra hogy csak a benzin lehet szar .... vagy egyből belenéztél a tank fenekéig és azt láttad hogy a szivattyú térdig áll szemétben ... ezt a hibát más probléma is okozhatja ...
Egyenlőre még nem tudtam megnézni, mert nem volt rá időm. Mindig ugyanott tankolok, ezért szerintem nem kosz lesz, egyszerűen 16 év után elfáradt az ac pumpa. Többet majd akkor fogok tudni, ha levettem a tankot, de az majd csak jövő héten lesz.
Sziasztok.5lett kellene,hogy mit csináljak.Az imobiliser alkalmanként le tilt. Inditanák csak forgat, Inditok újra és már Indit is. Hadjam a fenébe, vagy tanácsoljatok valamit. Elöre is köszönöm.
Nekem a másik kocsimban 50 ezer km-nél egy tankolás elég volt az "antipollution fault"-hoz és a vészüzemmódhoz...
"Jó" időben voltam rossz helyen, lakhelyemtől 300 km-re munkaszüneti (ünnep) napon külföldön. Még tankoltam egyet itthon, ott kaptam a moslékot... Alig léptem át a határt, tele tankkal, megtorpant az autó előzés közben. :-(
Ha odamész a Bárdinál a pulthoz, akkor a forgalmi engedélyedet vidd magaddal. Jót fogsz kapni. Ha van kódod, akkor 45-50% kedvezményt kapsz a listaárból.
Mikor ráadom a gyújtást, hallom, hogy zúg, igaz nem úgy, ahogy szokott. Még az is lehet, hogy felszedett valami retket a szűrő. Mondjuk azt is most cseréltem 1 hónapja. Sajnos csak a jövő héten lesz időm szétkapni, akkor leszek okosabb. Köszi a segítséget!
Ettől féltem. Esetleg te vagy valaki nem tudja, hogy 2000.12 havi 1.6i benzineshez melyik jó? A Bárdinál rengeteg van! A szintjelző nélküliek olcsóbbak, nem tudom át lehet-e rakni róla a szintjelzőt. Aki már cserélt, megírhatná milyet érdemes rá venni.
Erős fehér LED háttérrel kékes lesz a színe a kijelzőnek.
Teljesen kék nem lesz, mert a kijelző LCD paneljei mögött egy zöld áttetsző műanyag lap van. Ha ezt kicseréled, az megoldás lehet, de ez nem egyszerű történet. Egy mm vastag, matt és nem homogén felület, rajta vannak egyes színes piktogramok negatívjai. Jobban jársz, ha beletörődsz és maradsz a zöldnél.
Esemeny van. A felesegem elhagyta a kocsikulcsot, megpedig azt amelyiken a kp zar gombjai vannak. 99% hogy a lakasban van, de nincs meg. Van hozza masik kulcsunk, de potolni kellene.
Ki lehet torolni az immobol a kulcsokat egyenkent/mindet?
Ra lehet tanitani egy masik kocsi immojat/taviranyitojat? Nyers kulcsom/kulcshazam van.
Mi kell hozza? Kb mibe kerul?
Esetleges zarcsere mibe kerul? Bontott zarbetetek konnyen cserelhetok?
Ma hirtelen felindulásból vettem még egy központi display egységet 8 ezer forintért. Mókolgatok rajta egy kicsit. A háttérvilágítást alakítom át. Az új egy 2004-es 1,6B Picassoban volt eredetileg. Annál mennyi a volt szerviz intervallum?
A mostani szintén bontott valamiért mindenáron 40 ezres akar lenni! Létezik ilyen motor típus egyáltalán Picasso-ban?! Egyébként a módosított háttérvilágítás ebben is tökéletesen működik.
Norbi vagyok. Érdeklődnék, hogy van e valakinek citroen xsara picasso 1.8 I 16V- hez generátor robbantott rajz? Vagy mennyire lehet otthon felújítani? Persze, értek az elektronikához, de generátort még nem újítottam fel.
Sziasztok,nem rég vettem egy 1,8i,rettentő módon fogy az olaj belőle,ma járt szerelőnél,azt mondta ki kell cserélni a szelepeket,cirka 60 ezer!Bíztos,hogy ez a jó üegoldás,ettől vajon megszűnne a jelenség?
...és miből gondolod hogy nálad a tranyós változat van beépítve ... ? ...ugyanis van még két további lehetőség ... egy alvázszám sokat segítene... :-))
Ma kaptam egy check engine lámpát és egy Engine Fault hibaüzenetet. A hibát kiolvastattam és a U0028-as hibakód jött elő. Volt-e már valakinek tapasztalata, hogy mi okozza a hibát? Angol oldalakról csak annyi derült ki számomra, hogy kommunikációs probléma a műszerfal és/vagy a komfort modullal.
Hali! Ki akartam cserélni a fűtőmotor tranzisztorokat xsara picasso 2.0HDI 2000évj:szétszedtem a kesztyűtartó felöli oldalon potyára ,ugyanis ott csak a ventilátort lehet látni! valószínű a másik oldalt kell lebontani ,kezdtem szétszedni,de ott még látni sem nemhogy hozzáférni !! szét kell szerelni az egész műszerfalat hogy ki lehessen venni????-vagy mi a megoldás???
Sziasztok! Egy ismerősömnek van egy Xsara Picassoja. Belement hátulról egy másik autóba. Az első légzsákok kinyíltak. Az első két öv pedig befeszült, de úgy,hogy megmozdítani se lehet. Ki lehet valahogy oldani a biztonsági övet vagy ki kell cserélni az egészet? próbáltam keresni a neten valami információt róla de nem találtam. az autó még nem volt elvíve a szervízbe.Üdv! komittya
Tegnap jutottam hozzá egy 2003-as 1.8-as benzineshez. Olyan kérdésem lenne, hogy hol tudnék szerezni a hátsó középső fejtámlához rögzítőt. Amivel kioldom, az letörött így nem lehet állítani.
Az alkatrész árak ilyenek, én elsőnek mindig megnézem a gyárit és csak az alapján keresek utángyártottat. Ez több okból is jó, mert a gyári szám alapján sokkal nagyobb valószínűséggel kapok passzoló alkatrészt, mint az utángyártott katalógusokra hagyatkozva és így mindkét árat tudom, lehet mérlegelni, hogy melyik is kell nekem.
Ha sok alkatrészt néznél meg, hasonló meglepetések még bőven érhetnek. :-)
A úgy két hete vittem szerelőhöz a kocsit, mert ahogy írtam korábban fékezéskor táncolt a kocsi hátulja. A fék munkahenger szállt el.
Ha már ott volt, cseréltettem a motorolajat, szervó olajat és a fék miatt is a fékfolyadékot. Nem voltam ott a műveletnél, de alig hinném, hogy kétszer cserélték a szervó olajat.
A kocsim 2,0 HDi, abban 3 kb. egyforma cső van. 4-5 évvel ezelőtt az egyiket, vagy tán mindet (?) cserélték. Nem tudom már, utána kezdtem írni minden beavatkozást egy excel táblába. Lehet, hogy azt, vagy azt is cserélték amelyik olajsáros volt a tavaszi bejegyzésem szerint és az is lehet, hogy a szivárgás nem anyagában történt, hanem tömítésnél amíg meg nem húzták. Ha jól emlékszem a szerelő mondta, hogy nem látja okát a cserének. Letörölte, ennyi. Őszintén szólva azóta nem néztem meg, vagy inkább nem tűnt fel sem nekem, sem a szerelőnek most.
Tényleg nem akarok árat tippelni, de itt van egy cég, akik vállalják a gyári fémrészek új gumival történő kiegészítését (felújítást) ez bizt6osan olcsóbb. A Google dobta ezeket, nem ismerem őket.
Nem lett cserélve. mivel a szervó olaj nem fogyogatott, nem bántották.
Kár hogy nem egy hónapja kérdezted, mert most cseréltettem az olajat (szervót is) benne és ha eszembe juttatod, akkor a csöveket is biztos kicseréltetem.
Az árát így nem tudom, de szerintem pár ezresnél biztosan nem több darabja.
A hátsó tengelynél szokott elfáradni valami és elkezd terpeszteni a hátsó kerék. Ha jól rémlik ez 40 ezerből orvosolható (itt olvastam a fórumon talán).
A motorok, váltók megbízhatók.
A kijelző világítása szokott még meghalványodni, de könnyű benne cserélni a rizsszem égőket és utána megint jól látható lesz.
Mostanság erről a nívópálca elöregedésről olvasok és nálunk is szétment a teteje (ahol fogod). Egyszerűen szétmállik a gumi rész.
Saját autó:
Engem meglepett, hogy mennyire igénytelen jó értelemben (kb mint egy suzuki). Néha némi elektromos anomália kapcsán dob random hibakódot (fél évente egyszer), de mindig indul, mindig megy pedig ovijáratos nyúzós kocsi.
Az alkatrészek meg filléresek hozzá. Pl hátsó rendszámtábla világítást kellett cserélnem mert törött volt és hol égett hol nem. Valami ezer forint volt per darab. A gyári olajok szűrők sem drágák.
Már csereérett, de valahogy nem akaródzik eladni. Ilyen olcsón, ilyen jó családi nyúzós kocsit jelenleg nem tudok.
Ez szervizben csináltatnám gyári Lexiával. Ez a pár ezrest szerintem rá kell szánni. Nekem csináltak vásárlás előtt teljes állapot felmérést és kiolvasását. Nem volt drága.
Sima kiolvasást általános diagok is tudnak jellemzően (pl. Delphi vagy Autocom), de az igazán hozzávaló a Lexia vagy Diagbox + a gyári szintű interface hozzá.
A hibatároló elég beszédes. Ha üres, akkor főleg! Nekem többnyire elektromos anomáliák jelentkeznek, ami csak használatban derülne ki egy üres hibatárolóval.
Ma én is beruháztam egy motorolaj nívópálcára, kemény 1800 forintocskuért megrendeltem.
Mivel itt utóbbi napokban többen írogattatok róla, hogy a 2,0 HDi nívópálcája hajlamos elveszteni a fejét és ezáltal behullik az olajteknőig. Innen a nőgyógyász nem szedi ki, csak a sebész.
Ellenőriztem a sajátomat.
Itt még nem tartottunk, de siralma állapotban van (lassan 16 éves), már elkezdte a darabokra hullást.
Hétvégi móka megvolt az ajtóhatárolóval. A vezető oldalon új van (1 hónapos), a többi 10 éves. A "többi"-t fecskendőbe töltött ipari molibdénes kenőanyaggal áztattam (különösen a görgőket) és szemmel láthatóan forognak, amikor csukom az ajtót. Zsírt is kapott, de csak nyikorog, nyiszorog. Kikötve az ajtóhatárolót, az ajtó gyönyörűen mozog, azaz nem a zsanérokkal van a gond.
Fél napon keresztül mindent kiprobáltam, ipari kenőanyagok teljes vertikumát (különleges száraz zsírok, műszerolaj, kenőanyagok ... tényleg mindent, ami létezik).... a fél napos gyakorlat után az egész rosszabb lett, mint volt.
A szerkezet úgy néz ki, hogy a rudat 2 görgő fogja közre. Az egyik görgő fix, a másikat egy erős rugó feszíti rá rúdra. Ez a rugó egy tengelyre van rögzítve és valszleg elmozdul (elfordul) a tengelyen. Ezen gyárilag van zsír, ami kimegy az évek során. Amikor az ember olajozza, kenőanyagokkal keni az egészet, akkor ezt a zsírt kimossa, folyossá teszi a kenőanyag és a rugó teljesen szárazon jár (feszül, akad, de mivel nagy az erőkar, enged, de előbb utóbb eltörik).
Sajnos a rugó takarásban van beszerelt állapotban, gyakorlatilag nem lehet hozzáférni zsírzás céljából. Az igazi megoldás, ha kiszereljük, de ehhez ajtóburkoklat bontás kell és fel kell cibálni a borítás alatt fóliát is. A vége az lett, hogy ipari zsírt jutattam be egy vékony csövön, ahol a cső vége U alakban vissza volt fordítva. A csövet betoltam a 2 görgő közötti résen, majd a rugót vakon jól befújtam zsírral (a rugó mindig azon az oldalon van, ahol sima a rúd, azaz soha nem az öblös rész felé néz). Ezzel a technikával egész jó eredményt lehetett elérni, az ajtó szépen jár).
A rugó más helyre esik a jobb és bal oldalon, mivel ugyanaz a határoló van mindkét helyen, csak megfelelően beforgatva. Most itt járok, a főpróba az lesz, h kinn hagyom a napon a kocsit és meglátom, mi lesz utána (én abban bízom, hogy a sok zsír egy kicsit bekúszik a rugó és a tengely közötti résekbe is). Az ajtó alsó réseiből már folyik a zsír és az olaj keveréke...
2003-as Picasson széthullott a váltógomb. Vettem egy bontottat, most az is megrepedt... Mi lehet a megoldás? Az újabb fajta rámegy? Ti hogy szoktátok ezt megoldani?
Sziasztok, szerintetek mit lehet tenni az ajtóhatárolóval, ha nehezen mozog és olyan a hangja, mint amikor fém csúszik valamin. A rajzok alapján két görgő között kéne mozognia a szárnak, gyanítom, hogy az egyik görgő nem forog, hanem áll. Már próbáltam mindenféle kenőanyagot, de egyelőre nem jártam sikerrel. Nincs valakinek valami jó ötlete azon túl, hogy szereljem ki? (nem akarnám felcibálni a fóliát az ajtóborítás alatt). Köszönöm szépen
Mikor az enyémet vettem, akkor szintén nem ment a hátsó ablaktörlő. Sajnos én sem értek hozzá és ezt ki is szagolta a szaki. Gondolom belőlem akart nyugdíjba menni. Rám akart sózni egy 12 ezres motort. Mondtam neki, hogy majd találkozunk. Szerintem azóta is vár.
A lényeg, hogy addig forgattam a felhasználói kézikönyvet, hogy megláttam benne a biztosítékokat és láttam, hogy van hozzá külön. Megnéztem és ki volt égve. Szóval pár száz forintért vettem egy készletet és kicseréltem. :)
Az a helyzet, hogy szerintem egy elhanyagolt autót vettél.
DE!
Amiket leírtál, nem nagy hibák, csak bosszantóak, főleg ha összevárják őket.
A vízhűtő ventilátor nem indulását okozhatja a gomba,, vagy maga a ventilátormotor, esetleg a vezetékezés szakadása, vagy ami valószínűbb vezetékkapcsolat oxidáció.
Egy autóvillamossági szakembernek megállapítani a hiba jellegét percek kérdése. Az alkatrészek (ha kellenek) olcsók, akár bontóból is beszerezhetők, de utángyártottak is vannak pl a BÁRDI-nál.
A klíma ventilátor akkor sem indul be, ha elszökött a gáz. Ennyi idős kocsinál már sanszos lehet a klímahűtő (kondenzátor) cseréje. Nekem 14 évesen került rá sor. Kb. 25 eFt-ba került az anyag, plusz az újratöltés. Utána ki kellhet ütni a hibát a computerből, mert amíg nem törlődik magától, letiltja a funkciót az előző hiba (gázhiány). Nekem kb. 10 nap kellett ehhez, de nem az idő, hanem az indítások száma számít valószínűleg. Ez egyébként egy csomó hiba esetén bekövetkezhet, nekem egy alkalommal egy ideig nem volt rádióm és ezzel egy időben az első ablaktörlőm sem működött (!!!), mert kihangosító szerelés közben csináltam egy pillanatnyi rövidzárat a rádió csatlakozónál. Aztán egyszer csak minden magától meggyógyult, miután a márkaszerviz belengetett egy 100 ezres BSI cserét gyógyírként. Azóta eltelt 10 év, semmi baja.
A belső keringtetés fokozat szabályozásának hiánya valszeg az előtét ellenállások megsemmisülésének következménye. Egyben kapható egység, vagy külön-külön javítható.
Az ablakmosó hibája a szivattyú miatt van. Természetesen magától is meghibásodhat ennyi idősen bármelyik autón, de ha valaki télen a kocsiban hagyja a nyári ablakmosó folyadékot, azzal nagy lépést tett a folyamat gyorsítására.
A Picasso-n a lökhárító leszerelése nem túl nagy művészet, de ennyi hiba esetén én is inkább azt javasolnám, hogy gurulj el egy olyan szerelőhöz, aki lelkiismeretesen végig javítja őket.
Az általad leírt hibák többsége az ilyen korú autóknál már megvolt, legfeljebb nem egyszerre. Ha kijavítják őket, meg fogod szeretni a Picasso-t! :-) Hidd el nekem, akinek van újabb és korszerűbb autója is, mégis ha lehet, akkor én az előbbit használom.
Szerelő ügyben esetleg keresd itt a fórumon, vagy a C4-en Zolysys-t, ő francia autókban és autóvillamosságban otthon van és ezzel foglalkozik.
A múlt héten vittem orvoshoz. Volt az M7-en egy vészfékezésem és utána "furcsán viselkedett a kocsi, cincogott a hátsó fék egy rövid ideig, még felengedett fékpedállal is.
Korábban elindított projekt részeként is tervbe volt véve a hátsó fékpofák cseréje.
Szóval a múlt héten kapott egy olaj és szűrők, szervo olaj, és fékpofa, fékfolyadék cseréjét terv szerint. Persze a szétszereléskor kiderült, hogy a 15 éves fékmunkahengerek megadták magukat, az egyik nyilván a vészfékezés hatására beolajozta maga körül a fékpofákat. Valószínűleg ettől viselkedett furcsán és ezért cincogott (lassan állt vissza). A másik fékmunkahenger csak izzadta az olajat, de már annak sem volt sok hátra.
Úgyhogy utóbbiak is cserélve lettek.
Most teljesen rendben van a kocsi, még a vezető oldali ajtót kell szétszednem, mert a központi zárnak borzalmas hangja van, valószínűleg elszabadult valami benne, macskakövön hallani is, hogy berezonál.
Ha ilyen sz@r, és felakarod gyújtani, minek vetted meg?
Az, hogy a francia csigazabáló egy dolog, az hogy miért tette kívülre a ventit, hogy a venti motorját hűtse a menetszél. Az akksi ugyan az ülés alatt van , de a motortérben van csatlakozási pont.
Merre keresel szerelőt, mert ezt nem írtad! Gondolom pesten.
Enyém is 2000-es évjárat. Ezeken a hibákon átesett. persze nem ilyen töményen egyszerre.
De ezek nem is jelentenek nagy gondot. Talán a leghúzósabb " ha " lesz a klíma hűtő.
"HA"
Nem jósolok.
Nálam nagyobb gond, hogy a hátulja még gyári bontatlan. Bele sem akarok gondolni, hogy mibe fog fájni a felújítás. Egyenlőre nem sír a fék és nem terpesztenek a hátsó kerekek.
Ha majd igen, akkor leadom a rendszámot. 370 e km van benne és a motor még nem volt bontva, nem eszi az olajat. Az olajcsere ciklus alatt egy millimétert nem megy lejjebb.
Fűtőmotornál az előtét ellenállásnál keresném a hibát.
Mosónál meghalhatott a szivattyú, hátsó ablaktörlő talán a csomiajtó kábelátvezetésnél van szakadás. De ezek csak találgatások. Vidd el egy hozzá értőhöz.
Ha már megvettél egy ilyen ramaty állapotú autót, vállalni kell a következményeit. Ja és erről nem a csigazabálók tehetnek.
- betolni egy autóelektromoshoz és/vagy franciaautó szerelőhöz (van ilyen sokfelé, keresni kell - mondjuk nagyobb városokban tuti akad)
- eléggé tipikus betegsége a gyújtáskapcsoló kábelezés elégése (ha jól emléx), ennek jellegzetes tünetei a nagy telj. el. cuccok egy részének nem működése
- biztik, biztidobozok környéke rendben van, nincs szétégve vami?
A motor vízhűtő ventilátor valamiért nem kapcsol be!
Ez a legfőbb gond, mert dugóban felfőzi a vizet, Állítólag valami elektronika vezérli, de én már azt sem hiszem el a szerelőknek hogy magyarul beszélnek. (nem értek hozzá, ez nyilván látszik, és mindenki le akar húzni)
Az látszik elsőre, hogy ez a probléma már régóta fenn állhat (nem véletlenül szabadult tőle a Nepper, mert vadi új hűtő van benne! (gondolom az előzőt szétnyomta a túlhevült víz) ezt kicserélte a ba... de a hiba okát nem...
Mint az eredetiségvizsgán kiderült, a motor is cserélve lett, gondolom az előzőt (eredetit) megfőzték) ez vár rám is ha gyorsan nem oldom meg az okozatot!
Ugyan így nem működik a belső levegő keringtetési összes kapcsolója sem! Bárhová irányítod a levegőt, csak a pofádba fújja! Ráadásul kizárólag csak a 4-es fokozatban működik, a fokozat kapcsolója mármint a ventilátornak! A klíma szintén nem, fel sem kapcsol a klímaventilátor sem!
A hátsó ablak szintén nem töröl, mint az ablakmosók sem működnek, sem elől, sem hátul!
Mi a bánat lehet a baj okozója???
Valaki mondta, hogy talán a BSI panel ennek is utána néztem, -kérdeztem. De ha ez az állítólagos "BSI Panel" lenne a hunyó akkor állítólag nem működne sem az elektromos ablak, sem más...
Próbáltam ezt az akku saru levételt, majd visszahelyezéstis amit a BSI Panel trükközésre írogatnak páran, de semmi nem történt.
Kész vagyok ettől a Picasso-tól?
valami tanácsot nem tud adni valaki, hogy mi lehet a baja? Hol keressem a problémát?
Persze én kis naiv rá akartam ideiglenesen kötni fixre egy belső kapcsolóra, hogy nehogy megfőzzem a motort, de drága csigazabáló barátaink a ventilátort a hűtő elé szerelték be (ami oké is) csakhogy ez miatt a lökhárító burkolat mindent takar! Nem még hozzáférni a csatlakozókhoz, -vezetékeihez, de még belátni sem lehet a ventilátorokra!
Szóval karosszériásnak is kell lenni, mert ahhoz, hogy a ventilátorokhoz hozzáférjek a lökhárítót le, -fel kell szerelnem, ha tudom! Ja, és az akku még véletlenül sem a motortérben van elhelyezve, nehogy rá kössön egy kábelt fixre az ember, hanem a sofőrülés alatt...
SOS tanácsot valaki ha tudna adni nagyon megköszönném!
Hdi gurut keresnék!2.0 hdi ,90 le 1200-1500 fordulat között becsörög,rángat!Hibatárolóban Kuplung kapcsoló és légtömegmérő!Másik légtömegmérővel hibát nem ír,de a jelenség ugyanaz!Porlasztócsúcsok padon jók,egr kipucolva,nyomásszabályzó,pumpa elvileg jó!Üzemmeleg motornál kicsit jobb a helyzet!
Valaki találkozott már azzal a problémával, hogy klímázva a jobb oldali szellőzőkből szinte nem is jön hideg levegő? A közèpső szellőzőrostély bal oldalából hideg, míg mellette a jobb oldaliból és a jobb szélsőből sokkal melegebb.
Kesztyűtartót kiszedtem, cső szétcsúszásnak nyoma nincs, lévén a levegő tolás intenzitásában sincs különbség.
Levegő irányának változtatására motorok szépen teszik dolgukat, belső keringetést is szépen állítja.
Olvastam már párszor erről a problémáról fórumokon, de a megoldást/hibaforrást nem.
Valaki akinek volt már ilyen és megoldódott? Köszi előre is!
Nekem xsara2-be volt a 16v-s motor. Jól szedte a lábát és ahhoz képest éhezőművész volt. Persze pica nagyobb...
Maga a blokk ugyanaz, mint a 8v, csak rátettek egy dupla vez tengelyt. Semmi problémám nem volt a motorral, 10 ezrenként total quartz 5w40 jó szűrőkkel, időnként map szenzor és folytószelep tisztítás a kartelgáz visszavezetés miatt és kimegy a világból.
Most a friss pica 1.8-al úgy néz ki meg kell barátkozzak a városi 9-10 literrel.
Lehet, hogy kijavítanak, de én inkább a 16 szelepes motorra szavaztam annak idején. Fórumok alapján elnyűhetetlen, bőven vannak benne tartalékok, a PSA konszern milliószám adott el belőle, bevált konstrukció. Nincs rajta turbo, EGR szelep meg egyéb finomságok, amik el tudnak romlani. Napi használtban teljesen megfelelő. Igazán nagy problémák nincsenek a Picassoval, megy szépen. Szerintem az előélet a fontos, milyen sűrűn cseréltek pl olajat a motorban. Az első küszöböknél a korai darabok hajlamosak rohadni (én 2006-ost vettem, ott még nem kapta meg a rozsda belülről, így kapott a kocsi egy alváz és üregvédelmet rögtön). Nekem gyakori városi használatban 8l körül van a fogyasztás, de nem mérem pontosan, csak a fedélzeti komputert nézegetem.
Na nekem a sörnyitó ;) vég helyett csak egy kampó van, gondolom abba kapaszkodhatott valami, a kulccsal szoktam ott megpöckölni és akkor már kézzel ki tudom húzni.
Nem tudom hogy néz ki a gyári, szerintem nekem is hiányzik a végéről valami, mert csak egy kampó van ott. Viszont ezért az összegért jó nekem az a kampós is, az évi 4-5 ellenőrzés ezzel is elvégezhető.
Ha már lúd akkor legyen kövér alapon a motorolajat, a levegő-, a pollen- és az olajszűrőt is kicseréltettem az EGR és a 4 db izzítógyertya mellett. A vége 117 ezer.
Nem álltam ferdén. A tankolás előtti 4 csík reális volt mert azt mutatta hogy még 300km-t tud menni. A 10 ezer gázolajból olyan 3p liter. Tehát olyan 50 liternek kell most benne lennie. Azt jól is mutatta tankolás után mert 8 csík világított a 9-ből. Azt nem értem hogy egy éjszaka után álló helyzetben reggel míért mutatja a tankolás előtti helyzetet. Úgy mintha semmit nem tankoltam volna. 5o km-t se nagyon mentem vele. Azt mondták hogy minden tankolás után lekell nullázni mindent akkor is ha nem tele tankolom ha nem mindig rátankolok. Vagyis ha mondjuk 2 naponta tankolnék bele 5 ezer ft-ért akkor is minden 5 ezer után nullázni kell. Vagy nem jól tudom?
Asszem csak egyszer mer, indulaskor. Utana a fogyasztas alapjan kalkulal es frissiti a kijelzot. Ha epp egy ferde helyen alltal indulaskor, siman lehet h mast mutat mint a valosag. Btw 12 eft-bol majdnem uresbol tele lehet tankolni, ugyhogy a 4 vonal 10e tankolas is santit egy kicsit. Ki kell tapasztalni hogy mukodik, mivel nem uj auto, lehet gond a merovel is. Legyen nalad mindig par liter benya vagy tankolj 300 km-enkent tele.
Szio. Mitől van az hogy tegnapelőtt 4 csíkot mutatott az üzemanyag jelzőm a pirossal együtt. Tankoltam bele 10 ezerért és lenulláztam a napiszámlálót és a többit. A kijelző a 9 csíkból 8-at mutatott. Ami reális is lehetett. Viszont tegnap reggel amikor elindítottam a kocsit megint csak 4-et mutatott mint tankolás előtt. Azóta is így áll. Ez mitől van?
Csak egyszeri óvatos kocogtatás volt, az alkatrész már a boltban, csak még nem volt időm érte menni. Viszont a kocogtatás óta (kb 3 napja) rendesen indul mindig.
Vannak itt okosabbak, de nekem is hasonló volt a gondom. Leszámítva a klímát, mert anélkül is.
Végül egy EGR lefalazás és van valami két egyforma relé. Az egyik megy az EGR-hez, a másik meg valami üzemanyag szabályzó. És ami az üzemanyagot szabályozza az is megadta magát, így mivel a lefalazott EGR-hez nem kell, onnan kiszedte és berakta az üzemanyag szabályzó helyére.
Füstölt és nem ment a kocsi. Viszont a számítógép szerint a gázolaj ment bele piszkosul. Lehet, hogy magának az EGR-nek nem is volt baja, ezt a hibát már a vakolás után találta, mert utána is előfordult, hogy nem ment és csak füstölt.
A rauteses modszer csak alkalmi segitseg, ne hasznald sokszor. Eltorhet az oninditoban valami a sok utestol. Egyebkent jellemzoen az onindito felujitasat kivano tunet, jo volt a diagnozis.
Üdv a csapatban. Az én pikim köszöni, rendben, de párom C3-a csinálja az utóbbi időben, hogy egyszer csak nem indul. Hasonlóan kattanás indítómotor forgás helyett. Egy franciákhoz jól értő szerelő szerint az önindító bronzkeféje kopott (115ezer km van a gépben, 2004-es). Akkura rámértünk, az rendben van. Megütögettem az önindítót (szerelő tanácsára), most nem csinálja. Lehet, valamennyire lement a kosz a bronzkefétől, s a rugó kijjebb bírta még nyomni. Megrendeltem az alkatrészt, jövő héten cseréljük.
Sziasztok! Köszönöm az előző segítséget találtam olajdeklit egy Budaörsi bontóban az meg oldódott. A szerelőm kicserélte az injektor tömítéseket mert benzinszag van/volt a kocsiban de motorszam alapján nagyobbat adtak vagyis vastagabbat ami benne volt szerinte keressek másikat mert jó ez de nem az igazi és mivel nem tömítéseket rendesen még mindig benzinszag van. Azon gondolkodom lehet e a időnkénti leállás/lefulladás ettől vagy mint minden picassot engem is utolért az alapjárati motor elkoszolódása. Mondjuk nekem nem ingadozik az alapjárat egyszer csak mikor nincs fordulat megáll teljesen random. Nem ismertek a fővárosban vagy ahhoz közel xsara picasso hoz értő szakit mert a másik betegség a ventilátor ellenállás hibája is utolért. Legalábbis gondolom hogy az mert még se nyikkan se hideg se meleg. Érdemes a panelból egy későbbi évjáratú bontottat venni vagy van jó áron utángyártott is? A bontott egy 10es lenne egy 2004 és picassobol. Viszont szeretném olyan helyre vinni ahol ezekkel a hibákkal sokat találkoztak.
13 éves. Alapvetően nem problémás autók, de azé' előfordulhat ilyen korú vasnál már sokminden. Valszeg nem súlyos probléma, de meg kell találni a forrását. Ha már szerelőnél van, a hátsó torziós futóművet is nézzék meg.
tempomat (ha szeretnéd) úgy tudom, emberi áron berakható utólag is. a com2k-ba kell berakni egy kart, meg felprogramozni. a másik oldalra meg a rádió kezelő karját lehet berakni.
annak idején elég sok exclusive-ot megnéztem, esp mit a fehér holló, pár dízelben volt csak (azokat meg se néztem személyesen, szóval akár kamu is lehetett).
Úgy történt, hogy szemrevételezeskor azt mondta a kereskedő, hogy valamelyik fesz görgő szól, mire lepapírozódik az autó, megcsinálják. Aztán lekötötték a hosszbordásszíjat, a hang megmaradt, igy a vízpumpát mondják. Vezérlésszett árát levontuk az árból. Így gondolom a kompresszot is kilőve mert a hosszbordás hajtja tudtommmal.
A felszereltség: digitklíma, csak elöl villanyablak, esp.
ja, az exclusive-okban (legalábbis a hazaiakban) ált. világosszürke, kockás üléshuzat, 4 el. ablakemelő, automata klíma van, valamint szinte mindben tempomat és barna műszerfal-borítás. Nem kizárt h a német exclusive felszereltség tök más volt...
Mostmár picasso tulajként is csatlakoznék a csapatba.
A szerzemény egy 2003-as 1.8-as import német példány, ami exclusive-ként volt hirdetve, de szerintem sx plus.
Vannak azért hibái.
Vízpumpa szól, holnap vezérlés csere.
17-es kerekek vannak rajta és valamelyik első gumi a fordulat függvényében nagyon szaggatottan szól.
Szervószivattyúban látszatra/színre nem megfelelő olaj van, cserélni kell.
Szelepfedéltömítésnél olajszivárgás.
Klíma. Jobb oldali szellőző rostélyokból nm jön olyan hideg levegő, mint a bal oldaliakból. Ezt a problémát már sokszor olvastam, de megoldást még senki nem írt. Ha esetleg valakinek volt már ilyen és megoldódott, kérem jelezze!
A Praktikerben ugyanilyen van 2490-ért és két féle színben. Abban ugyan csak 2 db hüvely van. Váltószoknyát pedig innen rendeltem. http://valtoszoknya.hu/index.html
Korrekt számlát is ad! Olcsó is, ami nem utolsó szempont. Te választhatod ki az anyag és a cérna színét is. Méretpontos ezt garantálom, mert nekem stimmelt!
Megveheted a gombot, biztosan jó. Univerzális. A fényképeken az a két fekete csőizé az a gumibetét, amiből valamelyik jó lesz.
Az ára sem ijesztő.
JA majd elfelejtettem, ha pesti vagy, tán fél éve láttam ugyanezt a Homasitánál is. Nem tudom mennyiért, de ha egy ezressel drágább, akkor is legalább meg tudod nézni előtte 3D-ben és persze azonnal megvan.
A szoknyát már nem emlékszem hol vettem, legalább 6-8 éve követtem el és az is univerzális volt. Lehet Homasita, egy időben arra volt dolgom és gyakran bementem nézelődni.
Írtam korábban, hogy az alsó részt kicsit át kellett szabni, szöszmötölni vele. De nem kellett hozzá szabónak lennem. A régi alsó keretét megmentettem és arra applikáltam rá. Nem nagy művészet, bárki képes rá. Holnap lefényképezem, ha nem felejtem el. Arra emlékszem, hogy kicsit szoros volt, mert az anyaga vastagabb marhabőr, nem a gyári műszar.
francecoupe, pacsepa, kösz. Én is leginkább az aksit gyanúsítom, a mérőműszer tuti jó (igaz, tizenéves, de pontos, több féle cuccot, más aksikat, elemeket mérve jó értéket mutat). Még egy dolog lehet: a motortérben, a kupak alatti + csatlakozáson és a motortömb egyik csavarján méricskéltem. Este megmérem az aksisarukon is, hátha vmi testkábel/csatlakozás probléma.
A gombon belul van egy gumibetét (hüvely), ami külmérete az adott gomb belmérete. Több ilyen gumibetétet is adnak a gombhoz, kb. 3 db-ot. Abból kell kiválasztani a neked megfelelőt, amely belmérete megfelel a Te váltórudadnak.
A gomb felszerelése innentől adja magát, három darabból áll, melyek menetesen kapcsolódnak egymáshoz. A legbelső elemben még van 3 db hernyócsavar is, ami nekifeszül a váltórúdnak. A szettek teljesen komplettek, még imbuszkulcs is van bennük. A csere ideje 5-10 perc.
A hétvégén csináltam a korábbi szintén univerzális darabot cseréltem, mert elkopott.
Legutóbb innen vettem, tekintettel, hogy a "szomszédból jött" és előre fizettem egy hét múlva már megérkezett:
A 100%-ra feltöltött akkumulátor 30 perccel a töltés után legalább 12,7V terhelés nélkül.
A 12,2 V nagyon alacsony, vagy a műszer hibás, vagy az akkumulátor rossz.
Ha rendesen és erőlködés nélkül forgatja az önindítót, akkor mégis inkább máshol keresném a hibát. Nincs valami utólagos riasztó beszerelve, amelyiknek a immója szarakodik? Tipikusan és nagyon helytelenül rendszerint az üzemanyag ellátást blokkolják az óccsó beszerelők (túlnyomó többségre gondolj), azaz a pumpa tápfeszültségét szakítják meg relével. Amellett, hogy egy átlag autótolvaj ezt 5 perc szintidőn belül kiiktatja, még komoly károkat is okozhat, különösen diesel motorok esetén, ha köszörülnek vele blokkolt állapotban.
Szóval ha a tippem igaz, akkor az indítómotor pörög, de nem kap naftát, mert a pumpa rossz, vagy inaktív. Mérni kellene ilyen esetben, de sajnos ahogy mondod nem állandó probléma...
Rosszul gondolod. Kimentem a garázsba és megnéztem. A te általad mutatott szoknyának az alja négyszög. A Picassóé háromszög. A hosszáról így nem tudok mit mondani, de a Picen a felső rögzítés ha jól emlékszem egy zsinór.
A gombról. Nem valószínű, hogy jó legyen rá. Általában a gombok rögzítése menetes. A Picé csak rá van ütve a karra. Rá is fizettem levételkor. Csavarni akartam. Vagyis nem csak akartam.
Csak a sebességek feliratozása a jó. :-((
Szoknyát a Vaterán vettem. Nagyon jó minőségűt és szép kivitelezésűt, bőrt.
Sziasztok... légzsákokkal kinek van tapasztalata ? Kiolvastattam a lufilámpák villanása után a hibakódot... kormányátvezető / kormánylégzsák. Nosza alkatrész beszerez... autó szétszed szalag beszerel... hibakód eltűnik. Elégedettség kb 1,5 órát tartott. visszajött a hiba. Az ülések alatt a csatikat megpucoltam a bal A oszlopban a kulcsot megmozgattam... nem tűnt el.
(amúgy lehet h a nejem rossz hatással van a villanyos cuccokra ma. a kapu se csukódott be rendesen neki, csak az egyik szárnya. kézzel becsukta, azóta nyílik-csukódik rendesen)
Nem t'om, nekem indult este gond nélkül elsőre. Gyanús a hibaüzenet, mintha a computernek feltűnne h valami nem megy, azért írja ki amit kiír. Lehet h forgatja az önindítót de túl alacsony a feszültség, a motorvezérlő nem indul el?
Feleségem panaszkodik, h többször is előfordul vele, h 4-5 alkalommal is kell önindítóznia, mire beindul az autó. (általában elsőre indul). Ma látta, kiírta h electronic fault (nem találtam manualban ilyen üzenetet), illetve sípolt is, mikor nem indult. Elmondása szerint forgatta az önindítót rendesen. Mértem aksit, 12.2V nyugalomban, 11.7-11.8 terhelten (világítás). Alapjáraton nyugalmiban és terheltem is 14.3x a fszültsége, azaz tölt rendesen. Az aksi már kb 3-4 éves, úgyhogy akár döglődhet is. Okozhat ez ilyet?
Sziasztok. Valaki tudna segiteni? Picasso ablak emelőben. A kérdés,hogy az eablak emelő motort azonos oldalon előre ill.hátra jó. Vennem kell 1 eablak motort,mert a b hátsó nem müködik. Viszont csak első ajtóba valot találtam.
Nem ez lett. Beszéltem a forgalmazóval és felhomályosított.
88-asat rendeltem.
Viszont az alább valahol írt kuplung problémám nem szűnt meg. A szerelő a kereskedőre mutogat, hogy nem erre a kocsira való a kötél. A kereskedő pedig, hogy márpedig de.
A kocsi majdnem használhatatlan. Néha nem emel ki a kuplung, fel kell pumpálni, mint rég a rossz féket.
Sziasztok! 2001es évjáratu Xsara Picassohoz lenne szükségem olajdeklire. 1,8 motor injektoros. Rajta van a klima kompresszor felfogatása is. Felturtam a netet hivtam rengeteg bontót de nem találtam a "tojás" meg csak áll. A Bárdiban az uj alkatrész 100 000 ft annyit nem szeretnék adni érte. Nem tud valaki ontót ahol van vagy esetleg valakinél nem bontódik? Budapest 100km es körzetében elmegyek érte bármikor.
Ha gyujtásra van kötve a menetfény? Én bekapcsoltam az automata világítás kapcsolást, s így hozzá sem kell nyúlni a világításkapcsolóhoz. Nappal motorindításra megy a menetfény, sötétedéskor az automata fölkapcsolja a tompítottat.
Xsara Picassohoz keresek motortér szigetelést. Gépháztető szigetelésre is rákerestem, hátha akkor kidobja a kereső de csak bontottat találtam. Valaki tudna segíteni hol és mennyibe kerül újan? Előre is köszi.
Erre én is kíváncsi vagyok. Szerintem alapból benne van a legelső pic. megjelenésétől.
Az lehet, hogy levették, letört. Enyémre a szervízben nehézkedtek rá. Felhajtották. Egy kilométert nem mentem, amikor észrevettem. Naná, hogy letagadták.
Ha nem látszik a tartója, akkor szerintem elkárpitozták.
De azért várok valami választ. Hátha rosszul tudom.
semmit nem ért... :-(Kénytelen voltam megkendácsolni. Na jó, kicsit azért szakszerűbben avatkoztam be, de a lényeg, hogy LED-esítettem. Azóta minden körülmények között kiválóan látszik.