A töltésen elég szépen el lehet sétálgatni, kivéve egy rövidebb fás területet.
A régi megállónál (a "mostanitól" 900 méterre) az őrház helye még felfedezhető. A híd pillérei illetve vasszerkezete szépen megvolt még három évvel ezelőtt.
Tavaly valaki érdeklődött, üzleti jelleggel hajtányoztathatna arra, de a jelenlegi jogszabály ezt nem engedi meg. :-(
Én úgy hallottam ez még nem lefutott ügy, akár még lehet is belőle valami, érdeklődés van rá, jelentkezők is vannak, tehát lassan de halad előre ez a dolog.
Mór - Pusztavám: A Sínek, kapcsolószerek megvannak (Néhány síncsavart láttam hiányozni, meg mintha rémlene valami darab sín hiánya?). A pusztavámi állomás, és környéke több helyen megbontva, itt legális "rekúltivizációra" gondolok, persze csak a sínek lettek leszedve...
A műtrágyagyári iparvágány viszont tényleg normálisan lett elbontva.
Az alábányászás és a síntorlódás: Ha A' és B' pont között van mondjuk X távolság légvonalban, de köztük egy domb helyezkedik el akkor az ide épített pálya (sínek) hossza: X+egy kicsi. Na már most, ha a köztes domb mondjuk bányászat miatt roskad, akkor a sínhossz nem, de szükséges hossz csökken. EZ okozhat síntolódást. Ha A' és B' közt völgy van akkor meg a hézagok nőhetnek meg.
A süllyedést annó mérték, fel is festették a mérőpontokat a sínekre, ezek ma is látszanak.
Tavaly valaki érdeklődött, üzleti jelleggel hajtányoztathatna arra, de a jelenlegi jogszabály ezt nem engedi meg. :-(
Balinka. A vonal tavaly május elején még járható volt a 47. szelvényig, természetesen egy napos bozót irtás után. Fenn a bányánál legális (félig meddig) bontások voltak.
A „nagybevágás” –ban épült támfal, eléggé jól mutat.
Mindkét vonal igény szerint hasznosítható lenne, de az igény alighanem el fog maradni. :-(
Ha majd egyszer megint Körösnagyharsányba megyek akkor majd a töltést megvizsgálom meddig lehet elmenni rajta. Mert állítólag a volt végmegállótól befelé még kb. 1 km-re vannak nyomai a vasútnak, régen ugyanis ott volt a megálló ill. volt egy kitérő csonka is. A Street View-el viszont közúton el lehet menni egészen a gúnyhatárig.
Ottjártunkkor a határ közvetlen közelében dolgozott egy kisebb szorgalmas társaság a földön.Rotakapa,stb. A határ jelképesnek tűnt.Szerintem ideális,alacsony költségvetésű túraötlet. A másik,hogy Békéscsaba és Szalonta között folyamatos a kerékpárút.56.1 km.
A toronyba be lehet menni és meg lehet közelíteni a határt.Sőt,odáigmerészkedtem,hogy át is léptem egy kicsit.Vártam a géppuskaropogást,de csak madárfütty volt helyette:-))A trianoni határt jelző árok. Elmentünk egy szocreal épület mellett,ami valószínű,hogy a laktanya lehetett a régebbi időkben. Visszafelé épp egy dácia állt meg és kiszálltak az ottlakó indiánok.A vezető már megitta útközben a sörét,akkor dobta el az üveget:-)))
A faluból a toronyhoz vezető úton van egy laktanya, régebben gondolom legkésőbb ott lekapcsolták az embert. Most már üres, hozzánk a kutya nem szólt, amikor arra jártunk.
Szeretném megköszönni még egyszer Varghamnak, illetve Hajtó Bálintnak, hogy rendelkezésemre bocsátották képeiket.
És megragadnám az alkalmat, hogy megkérdezzem: valakinek eseteleg nincs régi képe Győr-Raktárvárosról például egy kiszolgálóvonattal? És arról, mikor szenet pakoltak a GYSEV csonkán? Hátha valakinek van... Köszönöm! :)
a talaj felázott és a felépítmény elcsúszott oldalra. Csak oldalra ment el a pálya , lefelé nem. Amikor arra jártam ősszel (2011) a sínek még így is szorossan illeszkedtek, tehát lehet hogy a hőmérséklet is közrejátszott.
Egyébként úgy összességében mennyire volna ma még menthető a vonal? A Bodajk–Balinka is érdekel, ha valaki járt mostanában arra...
Remélem hamarosan offtopikká válnak ezek a fotók. Az újranyitást már másfél éve ígérik, eddig még nem kapkodták el. Román fórumos információk szerint a Nagyvárad-Újpalota vonalszakaszt már járhatóvá tette a magánvasút.