Helló! Nem épp tuning, de szerintem ti tudnátok hozzászolni a dologhoz: Lenne nekem egy Fiat 1.9 TD motoros autóm.A probléma az, hogy hidegen 8 óra állás után egyszerűen nem hajlandó beindulni, függetlenül a hőmérséklettől (ha 20 fok van reggel ha -3 teljesen mindegy).Ha nem áll ennyit az autó csak 5-6 órát,teljesen kihűl de mégis egy pöccintésre indul gáz nélkül.De már ha áll egy éjszakát akkor csak teker,szürkén füstöl a kipufogó és semmi,egy akkut nyugodtan le lehet vele meriteni.Húzásra v gurulásra (dombon lakom :D ) gyúlik egyből.A szűrő és az adagoló között átlátszó cső van,levegő nincs benne. Izzitógyertákat próbáltam, izzitani izzitanak de 2 db már igen lustán, cserések lesznek.Más csúcsokat is próbáltam, ugyanez a jelenség.Előtöltést próbáltam adni, csökkenteni is nem változik a dolog.Ha valakinek van valami ötlete nagyon szivesen venném. Köszönöm!
Akkor egy rövid történet :) Idáig csak benzines Német autóim voltak. Most úgy alakult, hogy dízelre váltottam mert asszonynak ez az autó tetszett. Viszont maradt egy kis pénzem, amit most szeretnék tuningra költeni. De a dízelhez annyit értek, mint az atomfizikához kb. Szóval ha valaki tudna segíteni, azt nagyon megköszönném. Chipessnél már volt a kocsi, de még mindig kevésnek érzem.
Sziasztok. Szeretnék egy kis segítséget kérni. Megvettem életem első dízel autóját és szeretném egy kicsit felhúzni. Kérdésem az lenne, hogy az 502-es porlasztócsúcsok jók e egy alfa romeo 1.9 jtd-be? 1999-es, 105 lovas volt gyárilag.
Van egy 1.9 PDTDI, 105 LE, 250 NM, BSV motorkódi Skoda SuperB-em 315 000 Km-el. Azt szeretném kérdezni tőletek, hogy biztonságos tartományban, ahol nem károsodik semmi lehet chippelni? Sokan mondják azt, hogy ebből a motorból ki lehet kb 30 lóval többet s 320NM körül. Ez igaz, be merjem vállalni? Nem fog semminek megrövidülni az élettartama? Nem fog egy kis füstöt sem kiadni magából (mert most nagyon szépen megy) ?
Ha ez mind igaz, akkor vajon miért hagynak ennyi tartalékot az autógyártók a motorban?
Miben különböznek az 1.9 PD motorok azon kívül, hogy van 105, 115 és 131 lőerős motorok? Csak a szoftver más rajtuk?
Nem hinném hogy gyári lenne,a gyárban a Bosch számot nem szokták kiköszörülni a házból,vagy tévedek? Zoli Úr ha már kapcsolatba léptünk,csak Boschal érdemes foglalkozni vagy jó lehet ilyen superdiesel is vagy valami más is?
Köszönöm, ezeken túl vagyok. Az EGR kiiktatáskor ki lett takarítva a szívósor, egyszer ledobta az intecoolerről a csövet, akkor az egész töltőrendszer normálisan meg lett csinálva. A légtömegmérő egy érdekes dolog. Meghalt benne, épp nagyon hóvége volt, vettem bele egy kínait. Ment mint a mérgezett egér, de iszonyatosan kormolt, valamint sebességfokozat és fordulatszám függvényében (3-4500, 4-3500, 5-2700) hibakódot adott, és letiltott. Aztán jött a hó eleje, vettem egy boscht, ezzel semmi korom, de a teljesítmény is elég gyári... Ami még érdekes, hogy az EGR hiányától sem érzek túl nagy változást, azon kívül, hogy nagyon lassan melegszik a motor. Talán annyi, hogy eddig negyed gázig semmit nem csinált, és utána indult meg, most amennyire nyomom, annyira megy. De igazából csak az mászik az agyamra, hogy ha tempósabban akarok felhajtani pl egy sima országútra, mert sokan jönnek, akkor nagyon el kell találni a fordulatot, mert 1500 alatt reumás teknős, 1800 fölött meg kapar. Az 1500 alatti tartományt szeretném csak erősíteni, hogy egy sima lámpánál elindulásnál ne tartsam fel a sort. A többivel elvagyok, nem élményautónak vettem, az egyetlen igazi élmény a fogyasztásmérő benne :D Akkor megúszom egy chiptuninggal, ennek örülök. Köszönöm nektek a segítséget!
Szerintem ilyen hétköznapi használatra elég egy chiptuning, megúszol egy csomó átépítési munkát. Rugalmasabb karakterisztikát lehet csinálni a gyárinál és akkor már használható lesz.
Van egy 2.0 DTI Astrám. Nem rossz, de lehetne jobb is, jön megy közlekedik, jól fogyaszt, de elég lomha. Adagoló teljesen felújítva, EGR szelep kiiktatva, turbónak különösebb lógása nincsen. Benzinesekhez vagyok szokva, ennél jóval gyengébb benzinesek is szépen megindulnak alulról. A cél nem egy széttuningolt alázógép, csak egy napi közlekedésben jól használható, rugalmas, alul is fürge autó lenne. A chiptuning az biztos bekerül, de azt szeretném itt a nagyoktól kérdezni, hogy segítene-e a dolgon valami mechanikai átalakítás. Gondolok itt valami VG turbóra, esetleg (bár úgy tudom, alacsony fordulaton mindegy) nagyobb befecsikre, nagyobb intercoolerre, stb. Ha ezek segítenek, akkor a chipet már ehhez íratnám. Az autó tervezett élettartama kb 200.000 km, az adagolót ezért is újíttattam fel közvetlen vásárlás után, és ezért sem szeretném nagyon szanaszét terhelni a gépet a lóerők érdekében. Alapvetően higgadt közlekedés szokott lenni az autóval, csak főutakra, pályákra felhajtáskor, lámpától induláskor, és előzéskor jól jönne némi többlet. Előre is köszi minden tippet azon kívül, hogy vegyek egy gyárilag erősebbet :)
Akkor le kéne vagy nem kéne :) cserélni az adagoló elemet (eredeti 10-es vagy 11-es ) eredeti hullámos tárcsával, illetve porlasztócsúcs cserével (502-es), gt2052v turbó plusz hozzá való cooler és természetesen az egész összehangolva egy újabb chippel. Így elérheti a 180 paci környékét. Ez jól hangzik.
Urak Iveco Daily porlasztócsúcs alternatívák? Le kéne őket cserélnem,de nem feltétlenül akarok drága(ésszaris) Bosch csúcsokat venni,helyette van valami? 88-as,2.4(5) TD