Olyanban kérnék segítséget, hogy építek egy 900-ast. Programozható motorvezérlő lesz beépítve. Kapott főtengely jeladót az internetes tartalom szerint. Szerinted jó lehet így képek alapján? (Ne értsd félre, tudom, hogy nem lehet video illetve telefonon keresztül autót szerelni) Tudom ezt valahogy ellenőrizni beépítés előtt? Mert olyan helyen van, hogy ki kell hozzá venni a motort. Mellékeltem pár képet.
Lehet jó kérdés, mert egyébként tényleg így van. Amúgy ha össze kellene számolnom hogy mennyi az annyi akkor így most azt mondanám hogy 10 és 20 között lenne a szám 20-hoz közelebb (Győr és Móvár térségében).
Látom jól szórakoztok, gyakorlatilag a Suzuki egy kifogyhatatlan tárháza a mókának🙂
Nem is tudtam, hogy ekkora örömet fogok okozni.
A tény az, hogy ha szemet hunyunk pár ismert hiányossága felett, ez egy minden itthoni igényt kielégítő autó. Strapás városi használattal sem tudom 8-8,2 liter fölé vinni a fogyasztását. Baromi kényelmes a 192 centimnek is.
Termeszetesen az 1800-as fordulatot alföldi sík terepen kell érteni. Már kb. 10% emelkedőn a váltó felpörgeti 2500-3000-re. Mondjuk nem zavar. A cvt se nyúlós, megfelelő gázpedál kezeléssel (nem nyomni kell mint a barom hanem időnként felengedni és jobban gyorsul).
Egyébként nincs olyan, hogy kis terhelés 130-nál. Légellenállás van amit le kell küzdeni amihez egy adott teljesítmény kell. Nem tudod semmilyen áttétellel átugrani.
Azt el tudom képzelni, hogy a benne levő fokozatmentes váltó kis terhelésnél (esetleg kisebb lejtőn) hosszú fokozatot választ, s azért pörög csak annyit, amennyit kollégánk írt. Aztán ahogy jön a bucka, mindjárt igazít rajta.. Nekem az 5.4 motor kicsit több, mint 2000-et forog 130-nál. Dombnak felfele is. :-)
Egy gond van: 130-hoz 30-40 Le (inkább 40 Le) kell és 1800-as fordulaton nem ad le ekkora teljesítményt a motor tehát nem tud annyival haladni ilyen áttétel mellett.
Na igen, egyenletes tempónál az enyém is csöndes. A gyorsítás zajos csak.
Nem tudom, az igazság az, hogy néha persze zavar. Néha meg élvezem, a Suzuki motorjának azért szép érces hangja van, nem bántó. Azért az vicces, hogy tempomattal, megpakolva a 130-at sík úton 1800-2000 körüli fordulattal abszolválja, emelkedőn elpörgeti 2500-4000-ig is, úgy, hogy hozzá sem érek a gázhoz.
Hehe, majd viszlek egy kört, megtudod, milyen a nagyköbcenti feeling. Normál esetben 1500 f/perc körül dolgozik a motor, ha odalépek, akkor meg felmegy 1700-1800-ra is. :-)
Persze, sokat számít az aktív zajelnyomás, meg a szuper zajszigetelés, ez így van.
De a legnagyobb különbség a hajtáslánc teljesítményében van. A 99 lóerős Toyota rendszerteljesítmény nagyon kevés. Ezért bőg szerencsétlen motor autópályán, meg már egy kis gyorsításkor is. Amikor a Mondeo benzines motorja még épp csak hogy forog, a Priusé (meg a többieké) már üvölt. Nekem ez baromi zavaró.
Zajelnyomás van pár éve a hibrid Mondeókban (mikrofonnal vett jelet ellentétes fázisban sugározzák ki hangszórókból) és egy "kicsit" több a passzív zajszigetelése mint a Priusnak vagy az Aurisnak. pl. laminált oldalablakok. Amúgy jó mindkét autó csak nem egy kategóriák a Forddal.
A Toyota HSD-nek nincs nyavajája örökélet +1 nap az életartama.