Keresés

Részletes keresés

Dunai Z Creative Commons License 2018.03.07 0 2 22557

Sajnos a kérdésed költői...

 

 

Előzmény: Törölt nick (22554)
HBweb hu Creative Commons License 2018.03.07 0 4 22556

"nem lehetne, hogy egy cég végezze a flirtök takarítását?"

 

Nemá! Munkaidőm 80%-a hirtelen felszabadulna és megállna az őszülésem is...

:-)

Előzmény: Törölt nick (22554)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2018.03.07 0 0 22555

Le lett írva az oka.

Sajnos nem szakmai szempontok dominálnak.

Előzmény: Törölt nick (22554)
Törölt nick Creative Commons License 2018.03.06 0 0 22554

nem lehetne, hogy egy cég végezze a flirtök takarítását?

a szervizelést sem kéne több cégnek végezni

a járműpark egységes lesz (szerencsére)

de a karbantartási színvonal meg különböző hurrá

TLV81 Creative Commons License 2018.03.02 0 3 22553

Dunai Zoltán, a Stadler Rail csoport országigazgatójának előadása a cégről, a Flirtek sikeréről és a készülő emeletes KISS motorvonatokról (a cikkben a teljes előadás visszanézhető) http://csopamedia.blogspot.hu/2018/03/flortoltunk-az-indohazzal-dunai-zoltan.html

r1232 Creative Commons License 2018.03.01 0 0 22552

A kék Flirtök terjedésével a takarító vállalkozó erősen lecsökkentette a létszámot Fehérváron. Gyakorlatilag 1 embere van műszakonként. Kökin pedig senki sincs, aki piros Flirtöt takarítson, pedig sokszor kellene. Extrém esetben meg szokta csinálni az ottani takarító, de ez ritka.

Előzmény: Dunai Z (22546)
ajm Creative Commons License 2018.03.01 0 0 22551

Igen, vagy vissza kell öblíteni, hogy meg legyen a leltárkészlet.

Előzmény: r1232 (22549)
r1232 Creative Commons License 2018.03.01 0 0 22550

ott meg világított az áthúzott WC lámpa, nyilván megint nem szívták le Kőbányán. Valóíszínűtlen, hogy egy leürített tartályú WC megtelik egy tárnoki ingán.

 

Kőbányán nincs mindig ember, aki kezelheti a szippantót. De a wc lezárva nem csak emiatt lehet, hanem dugulás miatt is. A jármű egyébként nem csak Tárnokra ingázik, ugyanis a G43-S36 összeforog, még pedig úgy, hogy Kökin az S36 G43-ra, a G43 pedig S36-ra fordul.

Előzmény: Balogh Adam Software (22545)
r1232 Creative Commons License 2018.03.01 0 0 22549

Két guriga wc papír egy Fehérvár-Köki távon simán el szokott tűnni. Szvsz nem elfogy, hanem valaki elviszi.  Ez rendszeres tapasztalat.

Előzmény: ajm (22548)
ajm Creative Commons License 2018.03.01 0 0 22548

Az ésszerű tervezés, a 6 fehérvári zónázós szinte mindig kék, tegnap 4db piros járt ott. A B+N-eseknek nem volt munkájuk, a PQS-nek az egy embere pedig nem bírt rá a megnövekedett feladatra!

Egyébként mindkét cég pótolja rendesen Fehérváron a WC papírt, általában ez hamar elfogy, ami külön dűhítő, hogy gyakran dugulnak el a WC-k az extrém mennyiségben belekerülő papírtól:-(

A mosdók nem eldugulnak, hanem a szabadba vezető kifolyó fagy el! Ez konstrukciós hiba, vagy a megrendelő nem gondolta ezt végig.

Tegnap én is egy félbevágott ásványvízes palackkal meregettem ki a mosdót, fordulónként. 

Előzmény: Balogh Adam Software (22547)
Balogh Adam Software Creative Commons License 2018.03.01 0 0 22547

Köszönöm a választ. Az S36 kék Flirt volt, így az a MÁV sara. 99%-ban kék Flirttekkel utazom (első sorban S50, néha G43, ritkábban S36+Z30 kombó), ott rendszeres a wc papír hiánya.

 

A Z30 az 4533-as járat volt kedden (február 27.), ami Székesfehérvárról indult 16:48-kor. Ott a wc-papír hiányzott, büdös volt a mosdó, és el volt dugulva a csap. Víz, szappan volt, és a vonat többi részén nem volt gond a tisztasággal.

Előzmény: Dunai Z (22546)
Dunai Z Creative Commons License 2018.03.01 0 10 22546

Tekintve, hogy ez a Z30-as egy piros FLIRT volt, itt a takarításért is és a napi kiszerelésért (wc-papír, szappan stb) és a leszippantásért is mi felelünk, ezért köszönöm, hogy jelezted és elnézést kérek. Ha vonatszámot tudnál mondani, vagy legalább indulási/érkezési időt, sokat segítene, hogy kivizsgáltassam. zoltan.dunai@stadlerrail.com a címem.

 

A soraidból egyébként azt vettem ki, hogy ez egy rendszeresen észlelt probléma, megköszönném, ha ugyancsak megírnád, hogy  mennyire rendszeresen tapasztalsz problémát, mindig ugyanabban a napszakban utazol-e vagy más-más (random) időpontokban, minél több konkrétumot írsz, annál jobb. Mert a takarítást egy alvállalkozónk csinálja (11 éve ugyanaz), ha romlik a színvonala, akkor el kell beszélgetnem vele.

 

Tehát a MÁV ebben az esetben teljességgel ártatlan.

 

Az S36-os tekintetében is fontos lenne legalább annyit tudnom, hogy piros FLIRT (mely esetben szintén a miénk a felelősség) vagy kék FLIRT (mely esetben nincs ráhatásunk a takarításra) vitte a járatot.

 

Nem mentség, csak megjegyzés, hogy egyébként ami a leszippantást illeti, valamikor a piros FLIRT-ök szerződése szerint a végállomások : Déli, Tatabanya, Pusztaszabolcs és Szfv lettek definiálva. Aztán jött a Keleti, meg Hatvan, meg Győr, aztán meg a teljes káosz, most van 18 végállomásunk, Záhonyt ideértve. Sajnos ennyi helyre nem tudunk szippantó targoncát telepíteni, meg messze nem minden fordulóállomáson lehetséges fizikailag a szippantás (nincs a vágány mellett vízvételi lehetőség pld), meg még egy-egy állomáson se mindegyik vágánynál (lásd - Déli), arról nem beszélve, hogy elvileg nem is kéne olyankor szippantani, amikor utas is van a közelben, több okból sem...

 

 

 

 

Előzmény: Balogh Adam Software (22545)
Balogh Adam Software Creative Commons License 2018.03.01 0 1 22545

Nem értem, hogy a MÁV miért bánik pont ezekkel a járművekkel a legmostohábban. Talán azért, hogy kiegyenlítse a színvonalat? Kedden jöttem Székesfehérvárról Z30-assal, piros Flirt, a kocsi számát nem néztem. A mosdóban pokoli sertéstrágyaszag, Fehérváron kicsit sem takarították. WC papír nem volt, a mosdótál el volt dugulva, tele volt vízzel. Érdekes, hogy előtte Bz-n és Halbin is volt wc papír, szappan, papírtörölköző, és maga a mosdó is tiszta volt, nem volt büdös. Igaz, víz csak az egyik Halbi kocsiban volt. Miért pont a Flirt mosdóját nem takarítják rendesen, miért pont oda nem jut papír? Kelenföldön átszálltam az S36-ra, ott meg világított az áthúzott WC lámpa, nyilván megint nem szívták le Kőbányán. Valóíszínűtlen, hogy egy leürített tartályú WC megtelik egy tárnoki ingán.

segélyvonókészülék Creative Commons License 2018.02.16 0 0 22544

Klasszik személykocsihoz képest eleve sportosabban futnak.

Előzmény: r1232 (22543)
r1232 Creative Commons License 2018.02.15 0 0 22543

Nem jellemző rájuk hogy szitálnának, imbolyognának. Ha ilyen jelenség van, az valami problémára utal.

Előzmény: segélyvonókészülék (22542)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2018.02.15 0 0 22542

Gördeszkakerekek, rövid rugóutak...

Előzmény: jbaal (22541)
jbaal Creative Commons License 2018.02.15 0 0 22541

Csak én érzem úgy, hogy eléggé zavaróan szitálnak a Flirtök vadonatúj pályán is?

Mostanában tűnt fel, hogy felújított vonalakon, ahol a rendes kocsik úgy futnak, mintha tükörjégen mennének, a Flirtök kellemetlenül rángatnak jobbra-balra.

Ez csak a szokásos alacsonypadlós konstrukció probléma vagy valami más? Esetleg csak bizonyos pályaszámúakra jellemző vagy csak én érzem?

W25 Creative Commons License 2018.02.14 0 0 22540

A 43-as egység iszonyatosan lapos! Fáj hallgatni utazás közben.

TLV81 Creative Commons License 2018.02.04 0 2 22539

Február 28-án jön a Stadler sztori, mindenkit várunk http://csopamedia.blogspot.hu/2018/02/van-mar-programod-februarra-nalunk.html

Törölt nick Creative Commons License 2018.02.02 0 0 22538
r1232 Creative Commons License 2018.02.01 0 0 22537

Olvashattad, hogy gyakorlatilag nem tudja.

Előzmény: mcg (22535)
r1232 Creative Commons License 2018.02.01 0 0 22536

Mikor az elsők forgalomba álltak (061-064), már nem írták ki láthatóan.

Előzmény: Domi-V63-138 (22533)
mcg Creative Commons License 2018.02.01 0 0 22535

ezt még az off csínozott ic-kocsik is tudják...már ha megy a monitor....ezek után a FLIRT ne tudná....:)

Előzmény: r1232 (22532)
Balogh Adam Software Creative Commons License 2018.02.01 0 0 22534

Mi volt a megbízhatatlan? Az óra vagy az összeadás művelete? Mert azt, hogy mi következik elég jól tudja. Vagy az egyes érkezési időket írták be rosszul a menetrendbe?

Előzmény: Domi-V63-138 (22533)
Domi-V63-138 Creative Commons License 2018.02.01 0 1 22533

A kezdetek kezdete óta tudja, és kiírta.

 

Csak mivel megbízhatatlan volt ezért -hogy ne legyenek az utasok átverve- a kiírási szín = a háttérszínnel.

 

Aztán valahogy elsikkadt a téma...

Előzmény: Balogh Adam Software (22531)
r1232 Creative Commons License 2018.01.31 0 0 22532

Nagy kérdés, a Vultron szoftvere alkalmas-e erre?

Előzmény: Balogh Adam Software (22531)
Balogh Adam Software Creative Commons License 2018.01.31 0 0 22531

Sziasztok! A Flirt-ök utastákékoztató monitorán nem lenne lehetséges odaírni a következő állomások mellé a menetrend szerinti érkezési időt is? Sőt, a várható érkezési idő is szerepelhetne (hasonlóan a RailJet-hez). Nem kell bonyolult számítási algoritmus, elég annyi, mint a Vonatinfón, hogy a legutóbbi állomásra érkezés késését hozzáadja a következőkhöz is. Semmit nem kellene ehhez szerelni, ez csupán szoftver.

E94G-rajongo Creative Commons License 2018.01.30 0 1 22530
E94G-rajongo Creative Commons License 2018.01.30 0 2 22529
Dunai Z Creative Commons License 2018.01.29 0 0 22528

=lesz

Előzmény: Dunai Z (22527)
Dunai Z Creative Commons License 2018.01.29 0 1 22527

Én is jobban örülnék, ha lenne kiszivárogtatni-valóm...

Ha less, jövök !

Előzmény: romtemplom (22521)
rm40 Creative Commons License 2018.01.26 0 1 22526

Érdekes, az oldal belseje pedig él, a napokban a Stadler elég szépen bevette Lengyelországot is:

http://www.stadlerrail.com/en/meta/news-media/article/stadler-secures-two-contracts-poland/

rm40 Creative Commons License 2018.01.26 0 0 22525

Mi van most a http://stadlerrail.com webcímmel...? :O

seadxdx Creative Commons License 2018.01.26 0 0 22524

Áprilisig még van idő a 29 számára ;-) Jöjjenek csak nyugodtan majd, kell utánpótlás a selejtezett járművek miatt

Előzmény: romtemplom (22521)
romtemplom Creative Commons License 2018.01.26 0 2 22523

Ez igaz. Deziék gyászjelentései is inkább a "10-es út facebookon " jelennek meg. De attól még mindhárom társaság csetlik-botlik, esik-kel. Az ontopic verda 10 éves és "ezek a műanyag vackok 10 év múlva szétesnek". Szerencsére nem.

Előzmény: alkotasu (22522)
alkotasu Creative Commons License 2018.01.26 -1 1 22522

KI

Hernyó topik? Novemberben volt az utolsó hozzászólás...

BE

Előzmény: romtemplom (22521)
romtemplom Creative Commons License 2018.01.26 0 0 22521

Köszönjük a háttérinfót! Azért egy kis kiszivárogtatásnak jobban örültünk volna (pl: gyártják már az alu' vázat, vagy a Tizenegyeknek kistestvérei fognak születni, vagy valami ilyesmi.) Ez a topic most nagyon leült. Bezzeg a Csörgő, Desiró, Hernyó topikok bőven szolgáltatnak híreket (napi gyászjelentések) .Amúgy nem baj, hogy itt ilyenek nincsenek. De azért gyarapodhatna a család...

Előzmény: Dunai Z (22520)
Dunai Z Creative Commons License 2018.01.24 0 20 22520

Fél-off:

 

Ott voltam, nekem ezen a sajttájon hatalmas pozitív meglepetés volt a váci polgármester: kb 10 percet beszélt teljesen politika-mentesen és papír nélkül (!!!) a vasút és a város közös történetéről, a Pest-Vác vasútvonaltól kezdve egész odáig, hogy ma mi a FLIRT-ök szerepe a város életében. Minden évszám, minden számadat stimmelt, a FLIRT-ök műszaki adatairól is nagyjából képben volt. Amikor gratuláltam neki, elmondta, hogy vasutas-családból származik, már a nagyapja is vasutas volt.

A mai zaklatott világban meg kell becsülni azt, aki képes pártpolitika nélkül beszélni.

Előzmény: romtemplom (22519)
romtemplom Creative Commons License 2018.01.23 0 0 22519
ovarnet Creative Commons License 2018.01.01 -2 1 22518

A pálya sebessége és a menetrend határozza meg, így lehet, hogy az 1-esen Hegyeshalom Győr között csak 140-es a menetrend, mert a Talent csak ennyit tud, így hiába a Flirt nagyobb sebessége az is csak 140-et mehet, hogy a menetrend tartható legyen.

Míg Győr és Komárom valamint Almásfűzítő és Tata között mehetnek 160 km-val.

Itt egy összehasonlítás Móvár Győr között:

https://youtu.be/svcEybGQ6jU

Előzmény: Jegkoko (22516)
sörösgigant Creative Commons License 2017.12.21 0 3 22517

Az összes....

Előzmény: Jegkoko (22516)
Jegkoko Creative Commons License 2017.12.21 0 0 22516
Jelenleg hány flirt alkalmas a tényleges 160 km/h sebességre?Mármint amelyik mehet annyival üzem közben.
rm40 Creative Commons License 2017.12.06 0 0 22515
ovarnet Creative Commons License 2017.12.05 0 0 22514

Flirt - Talent egy állomásköz Móvár Kimle között: https://youtu.be/5s3zgsJPoFM

ovarnet Creative Commons License 2017.12.03 0 2 22513

Flirt és Talent közötti különbség a gyorsításban:  https://youtu.be/yFQv7x4F8_0

Atoqki Creative Commons License 2017.11.30 0 5 22512

Előzmény: rm40 (22511)
rm40 Creative Commons License 2017.11.30 0 1 22511
Előzmény: segélyvonókészülék (22510)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2017.11.30 0 0 22510

Szombathelyen megterítettek fehér abrosszal az állomás pénztárcsarnokában. Flirt3 átadás, szólnak a harsonák, peregnek a dobok.

Dunai Z Creative Commons License 2017.11.28 0 2 22509

Ezek még léteznek a palettán, csak az új szabványok miatt irdatlanul drágák...

Előzmény: SZALAROAA (22493)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2017.11.26 0 0 22508

Off

A semmeringi vasúton tilos kinyitni a (nyitható, azaz pedálos, vagy hogy fogalmazzak) tükröt, mert a vágánytengely-távolság helyenként annyira határeset, hogy összeakadna két visszapillantó.

Előzmény: alkotasu (22507)
alkotasu Creative Commons License 2017.11.26 -2 0 22507

Fedvény:

 

(Azért is kérdeztem, mert pl. a Clark Á. téri villamos alagútnál a felújítás során sem lehetett tartani  a szükséges ívpótlékokkal bővített villamos űrszelvényt, de azért a Tatra villamos mégis elmegy - igaz, nincs sok hely a tükör mellett [ha nem tévedek, 10 cm körül van]. Magyarul van olyan helyzet, amikor szükség törvényt szabványt bont.)

Előzmény: alkotasu (22506)
alkotasu Creative Commons License 2017.11.26 -1 0 22506

OK, ez érthető (bár az alagút építésekor még a 109-es mozdony sem létezett), de ezek szerint nem kellett lemenni az említett 5050 mm alá itt sem.

(Azért is kérdeztem, mert pl. a Clark Á. téri villamos alagútnál a felújítás során sem lehetett tartani a villamos a szükséges ívpótlékokkal bővített űrszelvényt , de azért a Tatra villamos mégis elmegy - igaz, nincs sok hely a tükör mellett [ha nem tévedek, 10 cm körül van]. Magyarul van olyan helyzet, amikor szükség törvényt szabványt bont.)

Előzmény: Vendégsín (22504)
zsiráftotya Creative Commons License 2017.11.26 0 0 22505

Sőt. Az alépítményt kb 50cm mel le is süllyesztették...

Előzmény: Vendégsín (22504)
Vendégsín Creative Commons License 2017.11.26 0 4 22504

Az alagút felső boltozatán, ahol a közelebbi vágányon közlekedő villamos vontatójárművek áramszedő csúszólapjainak külső vége a falazathoz közel kerül, szigetelő anyagú lemezburkolat készült. A munkavezetéknek értelemszerűen a szerkesztési szelvényünkön kívül kell lennie, különben a saját járműveink közlekedtetése sem lenne lehetséges. Nyilván nem lehet rakszelvényen túlérő küldeményeket itt szállítani, de ennek ma már (gyakorlatilag amióta a Ganz Villamossági Művek Tápiószelére költözött) nincs jelentősége.

Az pedig, hogy emeletes személyszállító járművek kapcsán néha van hiszti, egy másik történet (egy évtizede a Bombardier bemutató járművei is csak 4640 mm magasak voltak, a Stadler KISS 4595 mm magas, a 109 sorozatú gőzmozdony 4650 mm magas és régen is befért a Délibe, stb.).

Előzmény: alkotasu (22502)
A3f5-Hf3kD Creative Commons License 2017.11.26 0 0 22503

Köszönöm :)

Előzmény: Vendégsín (22500)
alkotasu Creative Commons License 2017.11.26 0 0 22502

Az alagút építésekor még messze nem számoltak villamos űrszelvénnyel (sőt azt sem tudom, hogy mennyire felelt meg az akkori DV előírás a mai űrszelvénynek), és a villamosításkor is csak kiskanállal fért be a drót. Valami védelmet is kellett készíteni, aminek a pontos fizikáját nem tudom, csak azt látom, hogy az alagút felső ötödében egy fémlemez borítás van. (Édesapám mesélte annakidején, hogy főtt a fejük a tervezőknek, hogyan tuszkolhatják be oda még a drótot is.)

Úgyhogy ezért merült fel bennem a kérdés.

Előzmény: Vendégsín (22501)
Vendégsín Creative Commons License 2017.11.26 0 0 22501

Szerinted ott mi van másként?

Előzmény: alkotasu (22499)
Vendégsín Creative Commons License 2017.11.26 0 1 22500

Az áramszedő leeresztett állapotában a járműszerkesztési szelvényből nem nyúlhat ki. Ennek a magassága nálunk (és még jó néhány országban) 4650 mm. A felemelt áramszedők magassági működési tartománya nagyvasúton 1200 - 1500 mm körüli, viszont legalsó működési pozíciójuk szerkezeti okok miatt 200 - 300 mm-rel magasabb a nyugalmi helyzetüknél.

Előzmény: A3f5-Hf3kD (22498)
alkotasu Creative Commons License 2017.11.26 0 0 22499

Ez a Déli pályaudvari alagútra is igaz?

Előzmény: Vendégsín (22497)
A3f5-Hf3kD Creative Commons License 2017.11.25 0 0 22498

Nagyon köszönöm a választ, nagyon jó kis összefoglalás :) :)

Viszont én nem ilyen szempontból lettem volna kíváncsi a dologra. Hanem pl. külföldön, mondjuk Olaszországban és Lengyelországban jóval kisebb (és egyen) feszültségről üzemelnek FLIRT-ök. Ilyen helyen a tápvezetéktől való távolság biztos más. Vagy pl. járműtelepeken, ahol nem kell RK-s vagy emeletes vonatokra számítani, csak FLIRT-ökre. Inkább járműszerkezet szempontjából érdekelt volna engem, hogy milyen alacsonyan lehet a munkavezeték :)

Előzmény: Vendégsín (22497)
Vendégsín Creative Commons License 2017.11.25 0 2 22497

A gyakorlatban ezt az elvi minimumot a biztonság és az üzemvitel ésszerűsége okán a hálózaton nem alkalmazzák. A munkavezeték névleges magassága a sínkorona felett két vágányú pályán állomáson és nyílt vonalon 6000 mm,  az egy vágányú pálya nyílt vonali szakaszain a vonali tápvezetéktől az előírt biztonsági távolság betarthatósága végett 5700 mm. Az útátjárókban a közúti közlekedés biztonsága miatt 6000 m munkavezeték magasságot kell tartani. Ezektől a méretektől - kivételes esetekben felfelé legfeljebb 6150 mm-ig, lefelé pedig 5050 mm-ig szabad eltérni. A legalsó határértéket a felsővezeték műtárgyak alatti átvezetése esetében szabad csak alkalmazni, mert az alacsony munkavezeték magasság szállítási korlátozásokat okozhat.

Előzmény: Vendégsín (22496)
Vendégsín Creative Commons License 2017.11.25 0 2 22496

Tökéletesen mindegy, hogy milyen villamos vontatójármű, elvileg 4900 mm lehet a feszültség alatti munkavezeték legkisebb magassága nálunk.

Előzmény: A3f5-Hf3kD (22495)
A3f5-Hf3kD Creative Commons License 2017.11.25 0 0 22495

Sziasztok!

 

Abban szeretném a segítségeteket kérni, hogy egy FLIRT milyen legkisebb munkavezeték magasság alatt képes közlekedni, akár csökkentett (mondjuk maximum 80 km/h) sebességgel? 

benbe Creative Commons License 2017.11.25 0 2 22494

A megoldás, amit lassan a pályás fejlesztések lehetővé fognak tenni, az ütem sűrítése, félórás zónázó, negyedórás személyvonati ütem reggel és késő délután. Árban összevethető a járműnagyobbítással, de utasok szempontjából jobb, utasvonzó.

Előzmény: romtemplom (22458)
SZALAROAA Creative Commons License 2017.11.23 0 0 22493

Az ennél kisebb kapacitású kétrészes GTW és a RegioShuttle még benne van a kínálatban, vagy most mit ajánl a Stadler igazán kis forgalmú mellékvonalakra?

Előzmény: Dunai Z (22485)
Silentblock Creative Commons License 2017.11.23 0 0 22492

Én inkább a Langfristiger Innovativer Ergonomischer Bequemes Expresszug-ot javasolnám. De hát, rossz az aki rosszra gondol... :D
Mellesleg ahogy néztem, méretben a WINK kisebb mint a flirt, innen jöhetett a logika.

Domi-V63-138 Creative Commons License 2017.11.23 0 0 22491

Super EXpress még eléggé vasutas is nem?

Előzmény: segélyvonókészülék (22490)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2017.11.23 0 6 22490

Vagy te a Fantastisch, Unangetastet, Competitiv, Komplementiv-re gondoltál? :) :) :) 

Előzmény: segélyvonókészülék (22489)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2017.11.23 0 0 22489

A "making love"-ot marha nehéz lett volna kihozni mozaikból... :) :) :) 

Előzmény: Domi-V63-138 (22488)
Domi-V63-138 Creative Commons License 2017.11.23 0 0 22488

A nevére gondoltam :-)

KISS után ha WINK jön, és nem pedig (...) akkor új a csaj? :-)

Előzmény: Dunai Z (22485)
Zsivany2 Creative Commons License 2017.11.23 0 0 22487

"can be offered with a range of traction options, with diesel, biodiesel, electro-diesel, diesel-battery and electric-battery"

 

Akkumlátoros üzemről mekkora üzemideje/hatótávja lehet?

Előzmény: Piszkozat (22486)
Piszkozat Creative Commons License 2017.11.23 0 1 22486

A 'logika' szerintem most inkább a nevezéktanra vonatkozhatott, nem a jármű jellegére. Kacsintás, flört.. csók.. ügyes betűszavak :)

Előzmény: Dunai Z (22485)
Dunai Z Creative Commons License 2017.11.23 0 0 22485

Mint a topiktárs által be-linkelt cikk írja is, ez egy mellékvonali jármű, leginkább a GTW leváltó-termékeként definiálható.

Előzmény: Domi-V63-138 (22484)
Domi-V63-138 Creative Commons License 2017.11.23 0 1 22484

WINK ???

Az emeletes vonat után azt hittem komolyabbra fordulnak a dolgok, és valami Super EXpress v valami hasonló lesz.

Ez a WINK logikailag a FLIRT elé való lenne.

:-)

Előzmény: rm40 (22483)
rm40 Creative Commons License 2017.11.22 -1 1 22483

WINK (Wandelbarer Innovativer Nahverkehrs-Kurzzug) néven új típuscsaládot hoz létre a Stadler: link

r1232 Creative Commons License 2017.11.15 0 0 22482

Kocsinként van 2 ilyen ablak.

Előzmény: D F T (22480)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2017.11.15 0 1 22481

Vannak nyitható ablakok. Az ablak felső negyede-ötöde négyszögkulccsal nyitható, billenős. Valahogy akkor is kell levegőt juttatni a kocsiszekrénybe, ha nem működik a klímaberendezés.

 

Ezen a képen pl. nagyon jól látszik, hol van ilyen ablak:

http://www.benbe.hu/gallery/hodosivasut/low/3.jpg

Előzmény: D F T (22480)
D F T Creative Commons License 2017.11.15 0 0 22480

" a 1415 sorozatú (FLIRT) motorvonatok utastéri osztott ablakainak a felső nyitható alumínium keretei" 

Egy kédés? Ilyen hol van a Flirten?

Előzmény: Ashi Valkoinen (22478)
Vendégsín Creative Commons License 2017.11.14 0 1 22479

A kérdés okafogyottá vált.

HZE fékezőszelep rendszer van rajtuk.

Előzmény: Vendégsín (22418)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2017.11.14 0 0 22478

2016.09.03.

"A Budapest-Déli pályaudvaron, a behaladó 4927 sz. vonat oldalának nekicsapódott egy, a felsővezetéki oszlopról letört szigetelőporcelán és a feszültség alatt álló felsővezeték. Az eset következtében a motorvonat egy utasa könnyű sérüléseket szenvedett."

 

BA:

 

http://www.kbsz.hu/j25/hu/vasuti-koezlekedes/vizsgalt-esemenyek/2289-biztonsagi-ajanlas-2016-09-03

 

Ebből fakadóan történt változtatás a vonatokon?

sörösgigant Creative Commons License 2017.11.12 0 0 22477

Van hát. Azért gyorsabb ha egyből lekapom a szedőt Holnapután kipróválom...

A 3szöget nem értem. Mármint hogy jön ide...-:)

Előzmény: ovarnet (22475)
ovarnet Creative Commons License 2017.11.12 0 1 22476

Tili toli a Déiben.

https://youtu.be/gVyv1V5Phq8

ovarnet Creative Commons License 2017.11.12 0 0 22475

Van egy sárga háromszög gomb a fázishatár gomb közelében... :D Én kérek elnézést.

 

Viszont a főmegszakító kikapcsolás, áramszedő leengedésnek is van késleltetési ideje.

Előzmény: sörösgigant (22473)
sörösgigant Creative Commons License 2017.11.11 0 0 22474

Az-az... 

Ámbár ilyen pályán néha extrém sportnak is tűnhetne...

Előzmény: segélyvonókészülék (22471)
sörösgigant Creative Commons License 2017.11.11 0 0 22473

Ha túl korán nyomod a fázishatár gombot akkor mint lentebb írták visszakapcsol. Ha későn akkor lehet nem történik meg a kikapcsolás. 

Arra utaltam, hogy ködben mikor az ember elveszti a tájékozódó képességét produkálhat olyant ami nem jó..

Múlt évben jött is egy rendelkezés, hogy mennyivel előtte kell kapcsolni. Gondolom volt pár hegesztés...

Előzmény: segélyvonókészülék (22472)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2017.11.11 0 0 22472

Nem biztos, hogy lejött, mire utaltam, mert nem az elbambult fh-kra.

Előzmény: sörösgigant (22470)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2017.11.11 0 0 22471

úgy 160-as tempónál

 

Bágyadt poroszkálás... :)

 

off

Apropó! Neked adott már a teknő olyan hibaüzenetet, hogy a legnagyobb sebességet túllépted? :)

Előzmény: sörösgigant (22470)
sörösgigant Creative Commons License 2017.11.11 0 0 22470

Bakker, junior vagyok a korszerűeken de soha nem okozott gondot.

Ha netán elbambultam akkor csápok le. Ködben, mikor nem az előttem levő, hanem a szomszédos vágány fázishatár tábláját vettem észre, illetve annak az árnyékát úgy 160-as tempónál. Idáig nem sikerült hegeszteni....

Előzmény: segélyvonókészülék (22445)
rm40 Creative Commons License 2017.11.09 0 1 22469

> Kérdés, hogy milyen hátrányai lennének pl. plusz karbantartásigény, beférne-e az állomásokra hármas szerelvényben (ha van benne 1-3 hosszabb, vagy egy KISS-el összecsatolva), elég lenne-e egy jegyvizsgáló még.

 

Ezen felül külön forda kellene rájuk, azaz kérdés, hogy az adott mennyiségű hatrészesből hol, mikor és mennyi tudna jelen lenni.

Előzmény: seadxdx (22459)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2017.11.09 0 3 22468

Etécsé egynek, kettőnek, bárminek csakis a légfék lehet. Pláne, hogy a fázishatárokat valami különös perverzióból kifolyólag szinte kivétel nélkül előjelző és főjelző közé teszik, illetve nem kevés van belőlük a hálózato.

Ha mégsem, akkor ott nagy bajok vannak (lesznek).

Max. az etécsé berendezés által kezdeményezett üzemiféknél szabadna ettől eltérni, de ott meg ugye minek?

 

Az mondjuk megint megérne egy misét, hogy miért támasztanak bődületes előírt megfékezettségi követelményeket, amiket aztán minden szerelvénynél csak úgy lehet teljesíteni, ha beleszámoljuk a főkonstruktőr születési dátumát, meg a kalauz törzsszámát is.

Előzmény: Vendégsín (22467)
Vendégsín Creative Commons License 2017.11.09 0 0 22467

Nem véletlenül nagy kérdőjel, hogy mi is lesz az ETCS2 fékgörbe alapja...

Előzmény: ovarnet (22466)
ovarnet Creative Commons License 2017.11.09 0 0 22466

Ha elmegy a nagy fesz. akkor a Flirt fékei is tudnak meglepetést okozni a vezetőnek. Volt is már rá példa az 1-esen, hogy túl hosszú lett a fékút.

Domi-V63-138 Creative Commons License 2017.11.09 -3 0 22465

A Stadler elég sok kombinációban gyárt. Igaz 

Meg lehet tőle venni bármilyet. Igaz

 

DE

 

D.Z. IS leírta nemrég, hogy mire (gyorsulásra) vállaltak garanciát.

Az nem arra vonatkozik, hogy a megrendelő majd úszómedencével, meg kandallóval kéri.

A pirosak szerződéséhez, és a kékek szerződéséhez is tartozott egy 6 részes jellegrajz.

 

Erről beszéltem.

 

Immáron harmadszor.

 

Ettől függetlenül valószinűleg legyártanák infraszaunával is. De annak a gyorsulására nem fog vonatkozni a vállalt garancia.

 

Előzmény: Ashi Valkoinen (22464)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2017.11.09 0 1 22464

Kicsit visszavehetnel a vehemenciabol, egyreszt azert, mert csak nem kene, masreszt annyi ulohelyes hatreszest szallit a Stadler, amilyet a megrendelo ker, a WC-k szama es kivitele, a sima mezei tobbcelu terek kialakitasa, a szekezes (elovarosiban is tobbfele sortavolsag van), a betetkocsik hossza (igen, ebbol is tobb variacio van) miatt a 303 ulesed legfeljebb az egyik hatreszesben van, de nem az osszesben. 

 

(Mas kerdes, hogy a topiktars valoban rosszul szamolt, mert risszul adta ossze a feltetelezett ket tovabbi kocsi (egyik mozgasserult WC-s) ulohelyeinek szamat.

Előzmény: Domi-V63-138 (22463)
Domi-V63-138 Creative Commons License 2017.11.09 -3 0 22463

A pöttyös labda katalógus megvan?

 

 

7 (hét) bejegyzéssel előtted írtam, hogy a 6 részes 303 ülőhelyes, te meg számolsz hülyeségeket.

Az "E" kocsi megfelel a "D"-nek, az "F" viszont nem "rokis", csak az egyik páholy helyén van sima WC. 

Előzmény: seadxdx (22459)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2017.11.09 0 0 22462

Az off bordót/kéket ne keverd ide, 4 hajtott tengellyel egy inga sosem fog olyan metrózást produkálni, mint egy elővárosi motorvonat, illetve az off ES64úakármennyinek kettőharmincig ki kell tartania, azaz máshogy is van áttételezve.

Ne legyenek kétségeid, a hatrészes kiss is már elég nyögvenyelősen vánszorog fel kétszázig, és nem ülésbepaszírozós a gyorsulása az alacsonyabb sebességtartományokban sem, nyilván nyolc hajtott tengellyel azért sokkal jobban tapad, és a -320kN villanyfék se gyenge. Persze a négyrészesé már más tészta, hisz két betétkocsival kevesebb, a többi pedig változatlan. Ott pláne ász a villanyfék, ha azonban az épp kevésnek bizonyul, már csak két kocsi tud légfékkel beszállni, és akkor fel lehet tenni a Republic nótát... :)

Előzmény: sirdavegd (22460)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2017.11.09 -1 0 22461

Oké, de épp az a lényege a dolognak, hogy kikapcsolsz messzire, mert meg akarod kenni a vajaskenyeret (hülye példa), aztán pont a fázis előtt visszakapcsol, mert lejárt a (kissen) 400m, és nem volt feszültségesés. Szóval oda kell rá figyelni, jobban, mint a többin. És nagy hasznát nem lárom, mer' olyan sokszor történt már, hogy valaki elfelejtett kikapcsolni, de olyan, hogy vissza? :)

Előzmény: r1232 (22455)
sirdavegd Creative Commons License 2017.11.08 0 0 22460

Hétfőn kipróbáltam a LEO Expresz Flirt IC-jét Prága és Karvina között másod osztályon (ha tudom, mennyibe kerül, meg sem állok az 1+ osztályig). A pályán mondjuk alapvetően 160-120km/h Ostraváig, de azt a sima futást meg jó gyorsulást nem igazán láttam eddig. Off Railjetnek valahogy jobban erőlködnie kell (abból is volt már a kék). A WC viszont kicsit olyan Uzsgyis volt a belül elhelyezett gombokkal (meg a ne húzkodd kézzel kiírásokkal). És forduláskor ezt tényleg ki is porszívózzák :O

Szóval ezután még rosszabb visszaülni a szegedi hibridre (drágábban és lassabban), mert azt a tokmányt itt már fővonalon nehezen lehetne eladni.

 

seadxdx Creative Commons License 2017.11.08 0 0 22459

Ha jól nézem, a magyar specifikációs Flirtben a vonófejeknél (na ezt hogy kéne nevezni?) van 60 ülőhely, a nem wc-s köztagnál 48, wc-snél 32+11 ülés található. Plusz két köztagnál gondolom 1-1 wc-s és anélküli lenne 60+11 plusz üléssel. 200+11 helyett 260+22 lenne. Hát nem olyan hatalmas plusz, kiváltani talán egy-két helyen tudna csak duplát egy ilyen hosszabb jármű. Viszont növelni a rendelkezésre álló kapacitást talán megérné némely viszonylaton.

 

Kérdés, hogy milyen hátrányai lennének pl. plusz karbantartásigény, beférne-e az állomásokra hármas szerelvényben (ha van benne 1-3 hosszabb, vagy egy KISS-el összecsatolva), elég lenne-e egy jegyvizsgáló még.

romtemplom Creative Commons License 2017.11.08 0 0 22458

Ha további utasokat szeretnénk az elővárosban vonatra ültetni, akkor  vagy a 6 részes egységek kialakítása vagy a meglévő vonatokhoz 1-1 egység csatolása feltétlenül kellene! Az az autós, aki egyszer átül (átáll ) egy reggel 7 órás vagy délután 4 órás heringjáratra, az meg fogja gondolni , hogy még egyszer megtegye-e. Márpedig az 1-es vonalon a P+R parkolókban az autók száma hétről hétre növekszik, egyre több az utas (és sajnos egyre többször állunk is). Arról nem is beszélve, hogy hányan szállnak (szálltak le ) (a vágányzár előtt) a szóló Martoniakról

Mindegy, hogy tripla vagy 4 betétkocsis, de valamit lépni kell(ene)!

Előzmény: r1232 (22457)
r1232 Creative Commons License 2017.11.08 0 4 22457

Másokkal ellentétben én nem látom értelmét a 4 részesek bővítésének, pár ilyen járat léte még nem indokolja ezt.

Előzmény: Dunai Z (22454)
r1232 Creative Commons License 2017.11.08 0 1 22456
Előzmény: tfmb (22449)
r1232 Creative Commons License 2017.11.08 0 0 22455

Útfüggő, amennyiben nem érzékel feszültségesést. Ha igen, akkor pár méterrel a fázishatár után visszakapcsol.

Előzmény: segélyvonókészülék (22445)
Dunai Z Creative Commons License 2017.11.08 0 0 22454

Ne zavarjatok össze ! :)

 

Az eredeti kérdés plusz 1 vagy 2 betétkocsi beépítéséről szól, plusz hajtás nélkül. Erre a verzióra írtam, hogy úgy emlékszem, évekkel ezelőtt úgy számoltunk, hogy ez esetben 0,95-1 lesz a gyorsulás.

 

Ha viszont meg akarjuk tartani a gyorsítóképességet, akkor kell/lehet plusz hajtást beépíteni, erre van példa, ha jól emlékszem az NSB-nél. Ekkor a két betétkocsi ára mellett a plusz hajtás ára is befigyel.

Előzmény: tfmb (22449)
1047 005-2 Creative Commons License 2017.11.08 0 0 22453

"Az arányaiban kisebb tapadási tömeg/hajtott tengelyek száma nem csupán teljesítmény/tömeg arányban fogja rontani a menet/fék dinamikát."

 

 

A vállalt gyorsulásról volt szó,meg az ahhoz tartozó teljesítményről.

Előzmény: segélyvonókészülék (22451)
Domi-V63-138 Creative Commons License 2017.11.08 0 0 22452

Nem hallottad jól. A 303 ülőhelyes jellegrajzán az E és F kocsi alatt futóforgóvázak vannak.

Előzmény: tfmb (22449)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2017.11.08 0 0 22451

Az arányaiban kisebb tapadási tömeg/hajtott tengelyek száma nem csupán teljesítmény/tömeg arányban fogja rontani a menet/fék dinamikát. A nagyobb jószág ugyanannyi motorral hajlamosabb lesz csúszni/pörögni. A hatrészes nyolcmotoros is azért elég jól tud korizni.

Nyilván hajtásszabályzás kérdése is, de nem csak.

Off butus/off ML összehasonlításban ez pl. elég szembetűnő, előbbin ugye - svájciasan fogalmazva - 10/4, utóbbin 12/8 az összes/hajtott tengelyek száma, szignifikánsan jobb az utóbbi tapadáskihasználása. Maradva az offolásnál, Werner bácsiék gönce viszont sokkal hajlamosabb a kerékszögletesítésre, ellenben meg lehet vele állni. A kanadai nem nagyon kopog, ellenben nem is lassul.

Namost a flört/kiss lassul is, meg nem is nagyon kopog, bár utóbbival szerzett tapasztalataim azt mutatják, hogy csúszkálni azzal is kiválóan lehet (24/8).

Van még egy fícsör, ami ugye itthon az ehelyt megnevezni nem engedélyezett V..i úr bónái okán nem játszik (de érdemes lenne a témára visszatérni!), mégpedig a fővezetéknyomás-függetlenül letehető Mg-fék, ami rossz tapadási viszonyok között nagyon nagy előny a gönc lassításakor, a csúszás megelőzéséhez, rövidebb fékúthoz, szóval az Mg gomb úgy a butuskán, mint a berregős dezasztrón, vagy a kissen hatékonyan képes kezelni a csúszós pályán fellépő fékezési nehézségeket (sajnos az ML-ből is kimaradt ez az opció, szvsz azért is kopog majd az összes).

Előzmény: Dunai Z (22448)
tfmb Creative Commons License 2017.11.08 0 0 22450

Javítva:4 motor,nem 8.Bocsánat!

Előzmény: tfmb (22449)
tfmb Creative Commons License 2017.11.08 0 0 22449

Zoli!

A 6 részesnél ,ha jól halottam + 2 hajtott forgóváz is besegít(még 8 motor),hogy az ígért gyorsulás megmaradjon.

Vagy ez csak mondás volt?

Előzmény: Dunai Z (22448)
Dunai Z Creative Commons License 2017.11.08 0 0 22448

Nem igazán kell belenyúlni a teljesítménybe, illetve emlékeim szerint 0,95-1 közé mondtuk a gyorsulást a 6 részesnél.

Előzmény: sörösgigant (22439)
Dunai Z Creative Commons License 2017.11.08 0 4 22447

 

Ugye ismertek voltak mind két motorvonat adatai. A teljesítmény/ tömeg adatokból is sejteni lehetett, hogy az ontopic vonat valószínűleg többet fog érni....

 

Itt a történeti hűség kedvéért - magam ellen beszélve - ismerjük el azt, hogy amikor ezek a viták folytak, 2005-ben a FLIRT-ből még csak éppen-éppen 1-2 kósza darab létezett, de amikor az első 30+30 db-os motorvonat-tender megjelent 2004 április 30-án, akkor egy sem. Magam jelen lehettem (még nem Stadleresként) 2004 júniusában, amikor az SBB részére az első FLIRT bemutatásra került Bussnangban. Tehát a konkurrensek és a minket nem kedvelők könnyen támadhattak minket, hogy a megajánlott termék szinte csak a rajzasztalon létezik, nem lehet elhinni a teljesítmény-adatokat...

 

 

Nem ismerem az adatokat de azonos futásteljesítmény mellett jóval kevesebb fékbetétet-tárcsát zabálhatnak az off járművel összehasonlítva...

 

A Talent-topikban erről volt szó, jól gondolod : a FLIRT féktárcsa kb 1,2 million kilométernél (6-6,5 év) kopnak el, a Talentnél kb 150 ezer kilométernél, azaz évente. A csodát az osztott féktárcsára való áttéréstől várják, ami az ÖBB-nél máőr megvalósult.

 

 

 

Mindent összegezve nagy szerencsénkre, az utazóközönségnek, a karbantartóknak és a járműszemélyzetnek , ezek a vonatok lettek preferálva a gazda részéről, és így visszatekintve a Flirtek bizonyítottak. Fényesen !

 

Köszönjük, hogy így látod!

Előzmény: sörösgigant (22440)
V43.1371 Creative Commons License 2017.11.07 0 0 22446

Köszönöm szépen a választ.

Előzmény: Dunai Z (22434)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2017.11.07 0 0 22445

Én ezt a fícsört pl. nem szerettem, mert nem mindegy, mennyivel előbb kapcsolsz ki, a visszakapcsolás útfüggő.

Előzmény: sörösgigant (22442)
benbe Creative Commons License 2017.11.07 0 0 22444

Le van még korlátozva a FLIRT gyorsulása? Mert ha igen, akkor ez a gyorsulás gond nélkül elérhető több kocsival is. Valaha volt a Stadler honlapján egy összefoglalás, hogy hány kocsi, hány hajtással, milyen gyorsulást tud, az ötrészes még bőven 1 m/s2 fölött volt, talán a hatrészes is épp.

Előzmény: sörösgigant (22439)
benbe Creative Commons License 2017.11.07 0 0 22443

A wc a Butuson talán a kisebb igénybevétel miatt is kevésbé problémás.

Előzmény: sörösgigant (22440)
sörösgigant Creative Commons License 2017.11.07 0 0 22442

Igen, ez kimaradt....

Előzmény: ovarnet (22441)
ovarnet Creative Commons License 2017.11.07 0 0 22441

Tökéletesen öszefoglaltad.

pl. olyan apróság, hogy fázishatár után a visszakapcsolást automatán elintézi a vonat.

Előzmény: sörösgigant (22440)
sörösgigant Creative Commons License 2017.11.07 0 8 22440

Azért még egy kicsit hozzátennék: 

 

A múltbani teljesen szakmaiatlan fanyalgás, fikázás, hisztéria így visszatekintve teljesen nevetséges, mondhatni szánalmas...

A fanyalgók, a Talentet preferáló önjelölt "szakértők"vásári pojácát csináltak magukból, az un. "szakértelmüket" meg odatették ahová való: vicc portálokra, vicclapokra...-:).

 

Miért is ? 

Ugye ismertek voltak mind két motorvonat adatai. A teljesítmény/ tömeg adatokból is sejteni lehetett, hogy az ontopic vonat valószínűleg többet fog érni....

 

Mind két sorozatot rendszeresen hajtva tennék egí kis összehasonlítást:

- a férőhelyek száma közel azonos.

- az utastér puritán, igazi elővárosi nagy számú utas rövid ideig- nem túl hosszú távon való eljuttatására való, erre a célra tökéletesen megfelelő szerkezet mind kettő...

( az hogy a cég mire használja őket az megint egy más történet...)

-alacsony padló mindegyik kramancon, bár az off lom nem teljesen átjárható de nehogy már tolókocsi versenyeket rendezzünk a vonatokon...

-1-1 mosdó mindegyiken, igaz az off járművön mint ha azokkal kevesebb lenne a gond...Nem tudom, talán az utazóközönség másmilyensége vagy a szerkezet kialakítása miatt, a fene tudja...

- vezetőállás: az off vonaté kicsit "mozdonyosabb"de sebaj... Az on járműé lassan 6 éve nekem nagyon furcsa volt több évtized mindenféle járművei után pl. a főmeg, ász, ki-beüzemelés egyedi volta miatt. 

Megszokni azért gondolom az egyéni motiváció miatt azért elég hamar ment....

 

Most jöjjenek az on járművek előnyei: 

- a gyorsítóképessége jóval nagyobb, a villamos fékje szinte tökéletes. Nem ismerem az adatokat de azonos futásteljesítmény mellett jóval kevesebb fékbetétet-tárcsát zabálhatnak az off járművel összehasonlítva...

- a fentiekből következve szorosabb menetrendet lehet rájuk tervezni, illetve késés esetén jobban lehet velülk "rabolni"...

- a végsebességük miatt is jobban ki lehet őket használni a jelenlegi, és a majdani nagyobb sebességű vonalakon...

- üzemkészségük toronymagasan jobb. 

Bár ez utóbbinak gondolom több összetevője lehet, de mint felhasználónak ez nem igazán számít...

 

Mindent összegezve nagy szerencsénkre, az utazóközönségnek, a karbantartóknak és a járműszemélyzetnek , ezek a vonatok lettek preferálva a gazda részéről, és így visszatekintve a Flirtek bizonyítottak. Fényesen !

 

 

Előzmény: Dunai Z (22438)
sörösgigant Creative Commons License 2017.11.07 0 0 22439

Rendben. 

 

Ha beletennének 1-2 betétkocsit akkor változna a vonat menetdinamikája ? 

Netán feljebb lehetne "piszkálni " a teljesítményét ? Nem túl nagy költséggel persze...

Gondolok ez alatt arra, hogy  ha a motorok illetve a hajtás teljesítményét megnövelnék akkor gondolom az áramirányítók, a hozzájuk tartozó elemek hűtését miegyebeket mennyre kellene módosítani...

Előzmény: Dunai Z (22438)
Dunai Z Creative Commons License 2017.11.07 0 2 22438

Szerintem Imrét ne bántsuk, a 2005-ben megnyert első tenderünkről neki megvolt a véleménye, ehhez joga van, sokmindent másképp láttunk akkor (ő és én), de ezt nincs értelme 12 év után újranyitni. Már csak azért sem, mert mindenki másként lát sokmindent monjuk ötven-pár évesen, mint negyven alatt, ez alól senki sem kivétel. Azóta mindig maximálisan korrektül írt rólunk, lehet(ett) vele érveket ütköztetni.

Abba most ne menjünk bele, hogy milyen volt az oknyomozó újságírás 2005-ben és milyen ma, ha egyáltalán létezik még...

Jó sok víz lefolyt azóta a Níluson.

 

A linket csak annak alátámasztására szúrtam be, hogy a betétkocsik pótlólagos beépítése már 11 évvel ezelőtt is felmerült, mert már akkor is világos volt hogy a 4-részes időnként nem lesz elég.

Előzmény: sörösgigant (22435)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2017.11.07 0 0 22437

*akkorák

Előzmény: Ashi Valkoinen (22436)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2017.11.07 0 1 22436

Egyébként érdemes az itteni 2005-2006-os ámokfutását is végigolvasni (erminavet nicken), akkor az utasforgalomban szintén 2006 óta bizonyító Talentek mellett kardoskodott, mintha azok nem pont akkor lennének, mint a Stadler motorvonatai.

 

Amúgy nem betétkocsit kell betoldani, hanem venni kell pár hatrészest is. :)

Előzmény: Dunai Z (22434)
sörösgigant Creative Commons License 2017.11.07 -1 1 22435

tevan imre a "szakíró"....

 

Akkor szerény személyem egy Alain Delonba oltott Schwarzenegger, némi Einstein beütéssel...

Előzmény: Dunai Z (22434)
Dunai Z Creative Commons License 2017.11.07 0 0 22434

Ez a téma 11 éve merült fel először (Tevan Imre vonatkozó cikke a linken :    http://index.hu/gazdasag/magyar/orka061208/  ), és azóta is periodikusan fel-fel merül, aztán mindig elhal. Mi szívesen adunk ajánlatot betétkocsi utólagos beépítésére bármikor.

 

Előzmény: V43.1371 (22432)
Domi-V63-138 Creative Commons License 2017.11.04 0 1 22433

Ezt a START-nak kéne kitalálnia, és a finanszírozását megoldania.

Műszakilag, jogilag nincs akadálya.

Előzmény: V43.1371 (22432)
V43.1371 Creative Commons License 2017.11.03 0 0 22432

Kedves Dunai Z.  A  Starttal karöltve  nem lesz tervbe véve, hogy a négykocsis Flirtek egy részét kiegészítsék egy-két közbenső kocsival?  (egy pár járat ezért kiabál::: egy részes kevés, kétrészes sok)

 

Előzmény: Dunai Z (22431)
Dunai Z Creative Commons License 2017.10.31 0 0 22431

Persze! De még nem mostanában lesz.

Előzmény: romtemplom (22428)
romtemplom Creative Commons License 2017.10.31 0 0 22430

Köszönöm. Valamikor télre-tavaszra saccoltam a kocsiszekrèny gyàrtàsàt, mert a kész jàrmünek '19 elejére meg kell érkezni a vizsgàk miatt.

Előzmény: Domi-V63-138 (22429)
Domi-V63-138 Creative Commons License 2017.10.31 0 0 22429

Az a szekér még tervezés alatt...

Előzmény: romtemplom (22428)
romtemplom Creative Commons License 2017.10.31 0 0 22428

Kedves D.Z.! Ha Szolnokon a gyàrtóüzemben làthatò lesz valami kék-sàrga izé és az nem a fényezök macskája, ugye tàjékoztatod majd a nagyérdemüt?

Ashi Valkoinen Creative Commons License 2017.10.27 0 1 22427

Ha még az általad írt 80-90% fedné is a valóságot (csak épp a tapasztalás szembe megy ezzel, de tegyük fel, hogy igaz), az akkor is azt jelenti, hogy minden ötödik (80%) vagy minden tizedik (90%) vonatot úgy indít el a szolgáltató, hogy a következő szippantási, töltési lehetőség igénybevétele előtt fog megtelni a budi, elfogyni a víz.

 

A Keletiből Egerbe kiadott gyorsoknál biztos ez a gyakorlat, mert nem ritka, amikor a keletiből már induló vonat WC-je le van zárva, és hát Egerben nem oldódik meg a vízhiány, tele WC-kérdésköre, de a 14 perces fordulóidő mellett nem is sok esély van erre. Pedig az első páros vonat majdnem 4 órát legel Egerben (félig csúcsidőben, miközben a szaros csíkos meg folyamatosan kési le a saját fordulását 9-kor), de ha lezárt WC-vel indul a Keletiből, akkor az a délután egyes visszaérkezésig is lezárva marad... 

Előzmény: r1232 (22425)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2017.10.26 0 1 22426

Elolvastad, mit írtam?

Előzmény: r1232 (22424)
r1232 Creative Commons License 2017.10.26 0 1 22425

80-90%-ban a helytelen használat okozza a gondot, bármennyire is fáj...

A technológiában tervezve vannak a szippantások, víztöltések, de operatívan is  is megy, ha erre a forduló lehetőséget ad. Ennek ellenére előfordulnak olyan esetek, amikor ezt nem sikerül azonnal megoldani. Ha valamely területen ez gyakrabban megtörténik, ott érdemes lenne megnézni az okokat.

Előzmény: Ashi Valkoinen (22423)
r1232 Creative Commons License 2017.10.26 0 2 22424

Nem egy olyan esetem volt, hogy induláskor működött minden wc, de még félútig sem jutottunk már gond volt vagy az egyik, vagy mindegyik egységgel. Bizonyos vonatoknál menetrendszerűen jelentkezik a probléma szinte mindig ugyanott, ami nem lehet véletlen. Amit aztán a fordulóállomáson 20 perc alatt vagy sikerül orvosolni, vagy nem (a Flirtök budija képes korlátozott önjavításra dugulás esetén, időnként újra és újra megpróbálja lehúzni a cuccot, persze nem végtelen ideig). Ha nem és épp nincs tartalék jármű akkor vagy lemondod a vonatot, vagy megy lezárt budival. Szabotázsra nem lehet karbantartást tervezni. Üzemképtelen wc-vel nem passzióból indul el a vonat.

Előzmény: segélyvonókészülék (22422)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2017.10.26 0 2 22423

Felesleges azt sugallni, hogy mindig az utas rontja el bedobott idegen tárggyal a WC-t.

 

Hány helyen lehet szippantani, vízzel (neadjisten szappannal, WC-papírral) ellátni a motorvonatokat?

Átlagosan hány utas-km után telik meg a WC, fogy el a víz?

 

A szükséges időközönként forda szerint minden egységnek, szerelvénynek rendelkezésre áll a szippantási, töltési lehetőség? 

 

Érdekes módon, ha az ember a kalauznál, vagy épp végállomáson leszállva a mozdonyvezetőnél rákérdez a WC-re, általában a "tele van" "nincs víz" és egyéb válaszokat kapja, nem azt, hogy "most szippantottuk, biztos megint eldugították".

Előzmény: r1232 (22421)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2017.10.26 0 1 22422

Szerinted máshol nem b..zkodják bele?

Sőt, vannak sokkal neccesebb szituk is.

A közönségre tervezünk.

És a start egyelőre nem a CEO szintű managerrétegben, mint ügyfélkörben hódít.

Szóval máshol is használják talibánok a vonatot, (közel) erre méretezett a karbantartás.

Az még előferdül, hpgy egy klotyó le van zárva. De hogy kettőből kettő?

Ja, olyan is van, hogy egy rj nekiindul reggel kettő darab működő klóval, de ez pont kettővel több 408 ülőhelyre, mint a semmi (nyilván tök gáz).

Előzmény: r1232 (22421)
r1232 Creative Commons License 2017.10.26 -1 1 22421

Talán nem kellene beleb@szni az egész tekercs wc papírt, zsebkendőt, intim törlőt stb...

Előzmény: ECHO2235 (22420)
ECHO2235 Creative Commons License 2017.10.26 0 1 22420
Valamit igazán lehetne kezdeni a Flirtek wc-jének üzemeltetésével kapcsolatban, mert kezd baromira idegesítő lenni, hogy egyre sűrűbben találkozni kiiktatott slozikkal...
hétfőn a 2 egységes Z60 mind2 egységében üzenemkívül volt, ma pedig a 2 egység s60on is mind2 egységben offolva volt.
szánalmas!
ovarnet Creative Commons License 2017.10.17 0 0 22419

Győr, Foglalt első.

https://youtu.be/05Sz_pP3D-g

Vendégsín Creative Commons License 2017.10.15 0 0 22418

Ezen már nem FB 11 HU van?

Előzmény: Dunai Z (22415)
tfmb Creative Commons License 2017.10.14 0 1 22417
Előzmény: Dunai Z (22415)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2017.10.13 0 0 22416

Köszönöm!

Ha még idő- /útközben akad kép, vagy lehetőség képet készíteni, örömmel vennénk továbbiakat is.

Előzmény: Dunai Z (22415)
Dunai Z Creative Commons License 2017.10.13 0 7 22415

kb. ezek a leghasználhatóbbak.

 

Előzmény: segélyvonókészülék (22414)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2017.10.10 0 0 22414

Köszönöm, hogy utánanéztél!

 

hivatalos begördülő-ünnepség Szombathelyen

 

GySzEV - RStaAEE. Már csak a színe a régi... :(

Előzmény: Dunai Z (22413)
Dunai Z Creative Commons License 2017.10.10 0 3 22413

Ne haragudj, sajnos a sajátjainkon sem látszik szinte semmi a vezetőállásból, pedig voltunk ott négyen is.

De nem kell már sokat várni a járműre, November közepén érkezik M.o-ra és a mai tervek szerint 30-án lesz hivatalos begördülő-ünnepség Szombathelyen.

 

Addig is írok a lengyel kollégáknak (a vonat visszament Siedlce-be némi utómunkálatokra, majd November elején lesz állópróba), hogy küldjenek egy-kép fotót a vezetőállásról.

Előzmény: segélyvonókészülék (22404)
r1232 Creative Commons License 2017.10.04 0 0 22412

Konkrétat nem. A három zónázó szerelvényből az egyik fixen két piros (4522-vel kezd, innen könnyen kitalálható melyik a többi vonat), a másik kettő szokott vegyes lenni, vagy csak az egyik, vagy mint tegnap mindkettő. Így elég nagy eséllyel bele lehet futni.

Előzmény: Ashi Valkoinen (22410)
sörösgigant Creative Commons License 2017.10.04 0 0 22411

Meg az 1-en.....

Előzmény: r1232 (22409)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2017.10.04 0 0 22410

Tudsz esetleg konkrét vonatszámokat is írni, illetve hogy melyik napokon közlekednek így? Mivel vagy Egerben vagy Tatabányán vagyok, így jól meg kell terveznem a budapesti tartózkodást, hogy ezeket is elkaphassam.

 

Előre is köszi!

Előzmény: r1232 (22408)
r1232 Creative Commons License 2017.10.04 0 0 22409

különös tekintettel annak vezetőállására,

 

Annyi látszik, hogy aki a Flirt1-ét látta, annak ez sem lesz új. Így a fotók alapján csak formai eltérések vannak.

Előzmény: segélyvonókészülék (22404)
r1232 Creative Commons License 2017.10.04 0 0 22408

A 30a-n mindennapos a zónázókon.

Előzmény: Ashi Valkoinen (22402)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2017.10.04 0 0 22407

Előre is köszönöm!

Előzmény: Dunai Z (22406)
Dunai Z Creative Commons License 2017.10.04 0 1 22406

Megpróbálok feltenni a sajátokból !

Előzmény: segélyvonókészülék (22404)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2017.10.04 0 0 22405

Ez így van. Off rj-en is azért van az ajtókon narancs sáv körben, meg azért cincognak, ha nyitásengedély van kiadva.

Előzmény: Ashi Valkoinen (22402)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2017.10.04 0 2 22404

Köszönjük!

Izé... Olyan fotó nem akadna, ahol látszik is valami a járműből, különös tekintettel annak vezetőállására, és nem takarnak bele a képbe únos-untalan a dísz- és kevésbé dísz vendégek?

Mer' a 154-ből nem találtam egyet sem.

 

(Nem rosszmájúskodom, de az esemény számomra legérdekesebb résztvevője - természetesen csak a két csinos nénit követően - a jármű maga lenne. Ja, meg még az átfaragott szergej, meg a narancssárga EP5-ös, amik véletlenül rákerültek a képekre, de ugye az már off...)

Előzmény: Dunai Z (22403)
Dunai Z Creative Commons License 2017.10.04 -1 11 22403

Kissé megkésve írok ebben a témában.

 

Ott voltam Gdansk-ban a bemutatón. Én persze elfogult vagyok, de szerintem kitűnően mutatnak a fekete ajtók, és jó a belső színvilág is.

 

Az alábbi linken egészen sok fotót láthattok, ítélje meg ki-ki a maga szájíze szerint. Lengyel kollégáink egészen jó hangulatú ünnepséget szerveztek, nagyon kihangsúlyozták, hogy ez egy lengyel-magyar termék.

 

Meglepett, hogy erre az eseményre meghívtam a Varsóban székelő Magyar nagykövetet, aki nem hogy nem jött el, de egyszerűen nem is válaszolt a meghívóra. Úgy látszik, máskor, és máshol tanultam a diplomáciát, de én, ha Magyar nagykövet lennék, ki nem hagynám azt az eseményt, ahol megjelenik a GySEV vezérkara, a MÁV elnöke és még a termék is tekintélyes hányadban Magyar, de hát ő tudja, mit csinál.

 

(Azért nincs rajtam már megint nyakkendő, mert egy lassan múló Achilles-sérülés miatt sportcipőben voltam, ahhoz mégsem vehetek klasszikus öltönyt nyakkendővel, mint egy  kényszer-bété ügyvezető a 90-es évek elejéről :) )

 

https://onedrive.live.com/?authkey=%21ACPib9a4i%2D%2DxLNo&id=9BC17F822E58D13C%2154220&cid=9BC17F822E58D13C

 

Előzmény: A3f5-Hf3kD (22397)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2017.10.03 0 0 22402

Én úgy hallottam (sem megerősítve, sem cáfolva nem láttam sehol), hogy az ajtólapnak már eltérő színűnek kell lennie a környezetében lévő sínekhez képest, hogy a nem vak, de esetleg gyengénlátó utasok számára könnyebben felismerhető legyen (lásd még a szintén új beszerzésű GySEV/ROeEE Desiro ML motorvonatok).

 

Más.

 

Valaki meg tudná nekem mondani, hogy hol járnak szerelvényforduló szerint tervezetten olyan vonatok, ahol egy piros és egy kék egység van összeakadva?

Előzmény: SZALAROAA (22400)
seadxdx Creative Commons License 2017.09.30 0 0 22401

Így tényleg nem mutatnak majd olyan jól, de sztem jobb a 3-ason a sötétszürke

Előzmény: SZALAROAA (22400)
SZALAROAA Creative Commons License 2017.09.29 0 0 22400

Önmagában nézve szép lett, de én inkább maradtam volna változtatás nélkül az első generációs Flirtök színtervénél, mert így nem fognak olyan jól mutatni csatoltan.

Előzmény: A3f5-Hf3kD (22397)
robcso1361 Creative Commons License 2017.09.28 -1 0 22399

Szívemből szóltál!

Előzmény: Ashi Valkoinen (22398)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2017.09.28 0 2 22398

Szerintem szép lett.

 

Ráadásul két WC is van benne. A középső kocsikban (4435,3435) a két utastéri ajtó között három ablak van oldalanként, ugyanakkor egy "ablakszelvény" ugyanakkora, mint a korábbi FLIRT-eken.

 

A fotókat nézve van több, buszos elrendezésű ülés is, nemcsak a vezetőállásos végek 2-2 ülése.

 

Ha a MÁV a jövőben venne még FLIRT3-at, a GySEV-nél legalább megszerzik a típusengedélyt.

A3f5-Hf3kD Creative Commons License 2017.09.28 0 1 22397

még több fotó itt:

 

http://iho.hu/hir/lengyelorszagban-mutatkozott-be-a-gysev-uj-flirtje-170926

 

szerintetek szép lett?

Előzmény: E94G-rajongo (22396)
E94G-rajongo Creative Commons License 2017.09.22 0 1 22396
D F T Creative Commons License 2017.09.04 0 0 22395

Ezt kb. mindenki tudja, csak akik erőltetik ezt a tényt nem veszik figyelembe.

Előzmény: expresszbusz (22394)
expresszbusz Creative Commons License 2017.09.01 0 0 22394

Ilyen logika alapján vasúti járműgyártásba fogni még nagyobb őrültségnek tűnik.

 

Előzmény: Dunai Z (22386)
SZ.Tamas.. Creative Commons License 2017.09.01 0 4 22393

Ha mar a flirt topikbol TramTrain lett:

par kép az Altenrein-i TramTrainokrol Aarhus-bol.

folyik az 1000/5000km-es Endurance Test, eddig még hibamentsek vagyunk, meg a maradék 3 vonatra azok is maradunk!

tfmb Creative Commons License 2017.09.01 0 0 22392

Bocsánat,ha félreérthető voltam!

Én csak azt akartam mondani,hogy az új kormányok mindig felülvizsgálták az előttük levő kormányok döntését.

Nálunk általában így szokott lenni!:-))

 

Előzmény: Dunai Z (22385)
romtemplom Creative Commons License 2017.09.01 0 1 22391

Egy idei Stadler-prezi ábrákkal, adatokkal, jellegrajzokkal. Remélem az érintett nem haragszik meg érte, hogy az interneten megtalálható előadását belinkeltem.

A STADLER SZEREPE A HAZAI VASÚTI JÁRMŰGYÁRTÁSBAN

Snake-Mojzi Creative Commons License 2017.08.31 0 0 22390

OFF:

Az Euro 3 norma jött be akkoriban. Később - az új tulajdonoshoz alkalmazkodva - Renault és Iveco Euro 3-as motorokkal készült néhány Ikarus, de akkor már nagyon a végét járta a cég.

 

ON:

Lehet kérni - ha az éberség jegyében nem minősítette szigorúan titkosnak a megrendelő - jellegrajzot a leendő Startos emeletesekről? Az utastér kialakítása különösen érdekelne, tekintettel az itthon újdonságnak számító variálható térre és a Start által tervezett elővárosi-IC vegyes felhasználásra.

Előzmény: Dunai Z (22386)
Dunai Z Creative Commons License 2017.08.31 0 0 22389

Úgy emlékszem, akkor épp nekik sem volt euro 3 vagy 4.

Előzmény: Unatkozó rendszergazda (22388)
Unatkozó rendszergazda Creative Commons License 2017.08.31 0 0 22388

Akkor már nem volt opció a Detroit Diesel, vagy drágábbak voltak, esetleg nem váltak be korábban?

Előzmény: Dunai Z (22386)
Dunai Z Creative Commons License 2017.08.31 0 0 22387

Helyesen : Ikarus C56.42

Előzmény: Dunai Z (22386)
Dunai Z Creative Commons License 2017.08.31 0 6 22386

Off :

 

2000-2001 között az Ikarus pénzügyi igazgatója voltam. Másfél évig bírtam idegileg, nem sok sikerélménnyel járt. Gyakorlatilag minden nap azzal feküdtem és azzal keltem hogy a következő hónapban mi a fenéből lesz fizetés? Szerintem sürgősen felejtős a Magyar buszgyártás : óriási a verseny, a komoly buszgyártók nagy sorozatban szó szerint sz...ják a kiérlelt, jo színvonalú termékeiket, és ráadásul kényükre-kedvükre alakítják az európai szabványokat, hogy a kicsik pont ne férjenek bele. Számomra ott volt világos, hogy game over, amikor a 2001-es Volán tenderen már kötelező volt vagy euro 3-as vagy euro 4-es (nem emlékszem már pontosan) motorral ajánlani, és ilyen motort csak talán 2-3 gyártó gyártott Európában, az Ikarus a 200-as családot (C56.74) ajánlotta MAN motorral, a Rába pedig a Rába Contact-ot szintén MAN motorral. Landolt is a felmondásom csakhamar. Ha valaki, hát én pontosan ki tudtam /tudom számolni, hogy buszgyártásba évi 7-800 darab alatt bele sem szabad fogni.

Előzmény: romtemplom (22384)
Dunai Z Creative Commons License 2017.08.31 0 6 22385

Kormányok jönnek és mennek ?

 

Ez tök jó! mert akkor mindegyik rendel tőlünk egy csomó vonatot !!! :))))))

 

Csak a történeti hűség kedvéért : 2005 óta Stadlerezem, azóta 3 miniszterelnök alakított összesen 4 kormányt, volt 5 MÁV elnök és / vagy vezér, a START élén megfordult 5 személy, a vasutat felügyelő miniszterből pedig a mai a hetedik. Ha jól számolok, de remélem, nem hagytam ki senkit. Számtalan kisebb-nagyobb projektet nyertünk mindegyikük hivatali idejében. Tehát viszonylag nehéz lenne kimutatni, hogy kormányfüggők lennénk, vagy ha igen, akkor melyiktől? Vagy melyiktől nem?

 

Tanácsodat megfogadva mindenesetre mindeféle színű nyakkendőket összevásárolok...

 

(Ja, nem én voltam, aki mínuszra értékelte a hozzászólásodat!!! Inkább gyorsan bekenek rá egy pluszt! :))) )

Előzmény: tfmb (22380)
romtemplom Creative Commons License 2017.08.30 0 0 22384

Első lépésben vonatpótló autóbuszokat gyártanék. A helikopter sem rossz ötlet...

Előzmény: alkotasu (22382)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2017.08.30 0 0 22383

Ha már tram-train, Budapesten HÉV-ek kapcsán el tudnám képzelni, hogy a belső végállomást elérve villamosként folytatják az útjukat.

alkotasu Creative Commons License 2017.08.30 0 0 22382

Mióta gyárt a Stadler helikoptert? Vagy én tudom rosszul?    :-)))

Előzmény: romtemplom (22381)
romtemplom Creative Commons License 2017.08.30 0 0 22381

Magyarországon komoly szakmai tetszést aratna egy pályafelújítás/bizberhiba/vezetékszakadás/fakidőlés esetén is közlekedni tudó jármű. Én ezt a piaci rést céloznám meg...

Előzmény: Dunai Z (22379)
tfmb Creative Commons License 2017.08.30 -1 1 22380

Azért én még megvárnám amikor lehívják.

Soha se lehet tudni...kormányok jönnek és mennek!:-)))

Előzmény: Dunai Z (22379)
Dunai Z Creative Commons License 2017.08.30 0 2 22379

Köszönöm a kedves szavakat, a spanyol kollégák Chemnitz-ben is nagyon jó minőséget tettek le az asztalra, szerintem itthon is tetszeni fog a használóknak. A tavalyi Innotrans-on is sikere volt a járműnek.

 

Nem tudom, mikor lesznek újabb kiírások, de elrohanok gyorsan, valami leértékelésben veszek pár nyakkendőt... Mit lehessen tudni?

Előzmény: romtemplom (22378)
romtemplom Creative Commons License 2017.08.29 0 1 22378

Gratulálok!

A szeptemberi fizetésemből félrerakok én is 2 000 Ft-ot!

Reméljük, h. a Stadler műszaki kultúrája folytán egy nagyon jó járgány fog érkezni. (Ez így nagyon gusztustalanul nyálas, de mivel nem vagyok a beosztottad, talán leírhatom :) )

Előzmény: Dunai Z (22377)
Dunai Z Creative Commons License 2017.08.29 0 12 22377

Éééééééés igennnn !

 

Megjelent a Magyar Közlönyben a vonatkozó határozat.

 

http://www.magyarkozlony.hu/

 

Akit érdekel, a legfrissebb szám, a 136-os, azon belül a 19381-383 oldalakon található az információ. Ebből minket érintő része az, hogy a 8 db járműre vonatkozó szerződésünk hatályba lépett.

 

Ismételten köszönöm mindazoknak, akik nekünk szurkoltak.

Előzmény: romtemplom (22373)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2017.08.28 0 3 22376

Hiszen az infláció nem habostorta.

 

Nagyon örülünk, ha egy bizonyos illető nyilatkozik, mert rögtön jobban váltják az eurót. :) 

Előzmény: Dunai Z (22375)
Dunai Z Creative Commons License 2017.08.28 0 2 22375

Igen, ha jól számolok, jó esetben a 2020-ban esedékes szülinapján. Már mondtam is neki, hogy tegyen félre egy kétezrest a jegyre a konyhapénzből. Most az Elvira szerint 650 forint a vonatjegy a két város között, plusz két villamosjegy az kábé gyenge ezerhárom, meg azért egy kis tartalék, mert ha esetleg a nemzetközi pénzügyi helyzet fokozódik és az ellenség megint betámadja a monetáris stabilitást, akkor jól jöhet az a kis tartalék. Hiszen az infláció nem habostorta.

Előzmény: romtemplom (22373)
Zsivany2 Creative Commons License 2017.08.26 0 0 22374

Igen, ebben van a hódmezői villamos meg a szegedi kivezetés. A nagyvasút később jön.

Előzmény: Dunai Z (22372)
romtemplom Creative Commons License 2017.08.25 0 0 22373

Ezek szerint a feleséged x év múlva a  szülinapján utazhat vele...

Előzmény: Dunai Z (22371)
Dunai Z Creative Commons License 2017.08.25 0 2 22372

Amennyire én értem a dolgot, több infra-tender lesz, ebből ez az egyik.

Előzmény: Zsivany2 (22368)
Dunai Z Creative Commons License 2017.08.25 0 4 22371

Már szóba jöttünk.

Ez egy aláírt szerződés. Hamarosan megjelenik a közlönyben a vonatkozó Korm.Hat, és akkor kapunk egy nagy rakás előleget.

Előzmény: romtemplom (22369)
Zsivany2 Creative Commons License 2017.08.25 0 0 22370

"Villamosítani nem valószínű , h fognak."

 

Villamosítani most biztos, hogy nem fognak. Ezért kellettek a hibridek.

Előzmény: romtemplom (22369)
romtemplom Creative Commons License 2017.08.25 0 0 22369

Ez így is van. De ha épül a pálya, akkor kell jármű is. Villamosítani nem valószínű , h fognak. Akkor pedig csak a Stadler jöhet szóba.

Előzmény: Zsivany2 (22368)
Zsivany2 Creative Commons License 2017.08.25 0 0 22368

Egyenlőre csak egy villamos Hódmezőn, a hírben szereplő tender tartalma még csak az.

Előzmény: romtemplom (22366)
Zsivany2 Creative Commons License 2017.08.25 0 0 22367

Egy ilyen jelentős tömegű szerelvénynek ütközéskor valószínűleg bármilyen más jármű is hasonlóan összegyűrődik/törik. 

Azért az utastéri beszállóajtónál nem szívesen álltam volna...

 

Egyébként teljesen igazad van, egyetértünk.

Előzmény: Ashi Valkoinen (22360)
romtemplom Creative Commons License 2017.08.24 0 0 22366
segélyvonókészülék Creative Commons License 2017.08.24 0 0 22365

2400 tonna negyvennel is a "köszönöm, elég lesz" kategória.

Előzmény: rm40 (22363)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2017.08.24 0 1 22364

A tehernek max. 40 lehetett a jelző, a fehérnek a legutolsó főjelző vagy 60-nal, vagy 40-nel engedélyezett továbbhaladást, de valószínűleg csak tolatásként (25) közlekedett.

Előzmény: sörösgigant (22361)
rm40 Creative Commons License 2017.08.24 0 1 22363

Valahol azt írták, hogy ott 40 km/h-val lehet haladni, kérdés, hogy az ütközés pillanatában mennyi volt a két vonat sebessége.

Előzmény: sörösgigant (22361)
sörösgigant Creative Commons License 2017.08.24 0 0 22362

Az a "van benne anyag", az a világ legnagyobb baroomsága. Aki azt szajkózza nem vitaképes hülye....

Előzmény: Ashi Valkoinen (22360)
sörösgigant Creative Commons License 2017.08.24 0 0 22361

Mennyivel mehettek ? 

Előzmény: segélyvonókészülék (22359)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2017.08.24 0 4 22360

Ahogy segélyvonókészülék is írta, ebben a "szappanosdobozban" hárman túlélték az ütközést.

 

Az idehaza másik végletként képzelt "vanbenneanyag" Sziliben egy-egy sóderes kamion vagy traktor után esélyesÍen meghal a személyzet.

 

Csúnyán összetört, igen. Az a dolga. Érdemes megnézni az utasteret az első, összetört kocsiban, hogy az mennyire maradt épen, illetve a három másik se torlódott fel vagy borult be az árokba.

 

És ez a lényeg, nem az, hogy milyen randa lett az eleje.

Előzmény: Zsivany2 (22356)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2017.08.24 0 2 22359

Jól vizsgázott a cucc, mert mindenki megúszta.

Maga a kabin, mint túlélőtér is.

Előzmény: rm40 (22357)
rm40 Creative Commons License 2017.08.24 0 1 22358

Helyesbítek: mivel a Faalns-kocsik hattengelyesek, ezért a vonat legalább 90 tengelyes volt.

Előzmény: rm40 (22357)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!