Keresés

Részletes keresés

Lmf370 Creative Commons License 2023.01.03 0 0 29175

Értem, köszönöm. Élőben még nem volt szerencsém találkozni a győri Conectókkal, képeken viszont fehérnek tűnt. A RIR-ek ”színfelárát” Kecskemét önkormányzata fizette? Vagy hogy kaphatták meg azok a kocsik drágább színt? 

 

elnézést az offtopic hozzászólásért

Előzmény: BPO-537 BX-51-61 (29173)
gabesz919_II Creative Commons License 2023.01.02 0 1 29174

Veszprémben a lila V-Buszos éra előtt sötétkék-fehér volt a helyi színadás.

Előzmény: Gordon Zsigmond (29169)
BPO-537 BX-51-61 Creative Commons License 2023.01.02 0 2 29173

"hogy az új csuklós conectók fehérben érkeztek"

Szürkék azok csak halványabbak, mint a a RIR-ek, mert az a szín drágább lett volna.

Előzmény: Lmf370 (29171)
D 20 Creative Commons License 2023.01.02 0 2 29172

Ismétlem magam...

Néhai 456, még házilag átfényezve, feketére festett felnikkel, gyűrűitől megfosztva. :/

Lmf370 Creative Commons License 2023.01.02 0 1 29171

Győrben ha jól tudom ezüst lesz a flottaszín,  korábban volánsárga volt, viszont érdekes, hogy az új csuklós conectók fehérben érkeztek. Pécsen volt egy kék-sárga időszak, a még közlekedő Conectók azt a színösszeállítást viselik. Salgótarjánban bordó-fehér volt a helyi színadás. Szombathelyen a szolgáltatóváltáskor egységesen fehér citarok érkeztek, szerintem tekinthető az helyi színtervnek.

Előzmény: Gordon Zsigmond (29169)
D 20 Creative Commons License 2023.01.02 0 0 29170

Ezzel az "Abdlgue" minevével is csak a szopóroller van.

Aztán az ilyen motorokban ha benne van a millió km meg a föle, akkor aztán oly' mindegy, kormol, fossa az olajat ugyanúgy, mint a D10...

Előzmény: trambulin125 (29168)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2023.01.02 0 1 29169

Tudom, ez itt nagyon OFF, de megkérdezem:

 

hány városnak van (és milyen) saját helyijáratos flottaszíne?

 

Amiket én tudok:

Baja - nincs;

Budapest - égkék, korábban sötétkék-ezüst;

Békéscsaba - nincs;

Debrecen - ezüstszürke, korábban kék-sárga-fehér;

Dunaújváros - fehér-zöld-sárga, korábban zöld-sárga;

Eger - jelenleg nincs, korábban sárga-fehér-zöld;

Esztergom - nincs, korábban zöld-fehér;

Érd - nincs (klasszikus értelemben vett helyijáratú közlekedés sincs);

Győr - nincs;

Hódmezővásárhely - nincs;

Kaposvár - bordó-szürke, korábban világoskék-sötétkék;

Kecskemét - ezüstszürke, korábban fehér-kék(?);

Miskolc - zöld-fehér, korábban sötétkék-sárga, még korábban sötétkék-szürke;

Nagykanizsa - nincs;

Nyíregyháza - fehér-zöld-kék, korábban zöld-sárga(?);

Paks - zöld-fehér;

Pécs - eozinzöld, korábban kék-fehér, még korábban sötétkék-szürke;

Salgótarján - nincs;

Sopron - nincs;

Szeged - nincs, korábban kék-fehér;

Székesfehérvár - fehér-kék-piros;

Szekszárd - nincs;

Szolnok - nincs;

Szombathely - nincs;

Tata - fehér-piros-kék;

Tatabánya - fehér-sötétkék-világoskék, korábban zöld-fehér;

Veszprém - lila;

Zalaegerszeg - nincs.

 

Ha valaki tudja pontosítani, örömmel veszem!

 

Előzmény: D 20 (29144)
trambulin125 Creative Commons License 2023.01.02 0 0 29168

Állítólag rossz Adblue adalékot hoztak a Fehérvári telepre, és sorra dőlneki ki a buszok amikbe kell Adblue, emiatt annyira nincs tartalék hogy már helyis gépeket kell bevetni. Az ünnepek miatt meg nem volt szervíz (újabb buszokhoz márkaszervíz kell a hiba javításához) ezért egy kicsit lassabban készülnek el... 

Előzmény: D 20 (29167)
D 20 Creative Commons License 2023.01.02 0 0 29167

JXF-355@Kisapostag

Mexaporodnak a helyis kotványok helyköziben(?) Legalábbis pótlásként.

Előzmény: D 20 (29102)
HumbiZozo Creative Commons License 2023.01.01 0 0 29166

Rácalmás Fő út felújítás alatti menetrend változásról tudni-e valamit azon kívül, hogy a 8422 vonal járatai nem a központon keresztül, hanem a déli elkerülő (Venyimi) úton keresztül járnak majd? Lesz 2 olyan megálló, ahonnan egyszerűbb lesz a 6-os úti megállóba menni, mint a kijelölt kerülőútra. Ez jelenleg csak a lassú Budapest felőli járatok által kiszolgált megálló (persze -Adony, -Ercsi, -Iváncsa), ami nem biztos, hogy elég lesz. Tervezik-e VB-nél olyan járat indítását Dunaújváros-Kulcs vonalon, amely nem Rácalmáson keresztül, hanem a 6-os úton jár majd? Szerintem lenne rá igény.

GIM057 Creative Commons License 2023.01.01 -3 0 29165

Hatha JHZ 336 vagy FAL 253 lesz a következő...amikor még élmény volt buszozni.

Előzmény: GIM057 (29164)
GIM057 Creative Commons License 2023.01.01 -3 0 29164

LHZ019 is megadta magát?

D 20 Creative Commons License 2022.12.31 0 2 29163

BUdapest és vidÉK 2023...

f_k Creative Commons License 2022.12.31 0 2 29162

Boldog Új Évet Kívánok Mindenkinek!

f_k Creative Commons License 2022.12.31 0 0 29161

Az "ingyenes" menetrendfüzet meg 2 nap alatt elfogyott a Béke téren....

Szégyelljék magukat az illetékesek...

Előzmény: 81-7172M (29147)
D 20 Creative Commons License 2022.12.31 0 2 29160

Ha felBarkas-ant volna, közléskényszer barátunk már felrakatta volna velem.

Egy paóstás ző'd AOA-### rsz-u Burkus látható az egyik felvételen, ahogy gurul ki a telepről.

Állomáson is volt olyan táPla? Nekem csak a telepnél rémlik.

 

Jó ez a kasztnielem felénél nem lehetett ez meg az, aztán most is az van kb... :) 

 

Én szürke Barkas-ra rememberek.

Előzmény: bi-02 (29159)
bi-02 Creative Commons License 2022.12.31 0 1 29159

Ha azt mondták, akkor lehet. Nem bukkant fel az archívumban? Eleinte nagy volt a lelkesedés. Az útbaigazító tábla is kettő/egy arányban zöld/sárga volt az állomásnál.

Előzmény: D 20 (29158)
D 20 Creative Commons License 2022.12.31 0 1 29158

Írt nekem olyat egy user, hogy anno a dújv-i Barkas megkapta a helyi zöld, sárga flottaszínt. Igaz-e ez? 

Előzmény: bi-02 (29157)
bi-02 Creative Commons License 2022.12.31 0 6 29157

A flottaszínnel kapcsolatos korabeli hozzászólásom 2004-ből egy másik buszos topicban feltett kérdésre. Akkor vártuk az IZL érkezését.

Íme:

 

"Nos az egész arra az időre datálódik, amikor a 400-asok érkeztek. A legenda szerint az akkori dújv-i diri valahol külföldön látta ezt a színösszeállítást és megtetszett neki, hazahozta, elfogadtatta és a 415/435-ösök megrendelésénél már ezt alkalmazták:

Ablakokig (nyakig) zőőd, fölötte sárga, ajtók sárgák, kerekek zöldek, lökhárítók feketék, feliratok fehérek (elöl kisebb betűnagyságban, kétoldalt "varjúval" hátul anélkül)

a 200-asok esetében ugyanez a helyzet annyi extrával, hogy ha egymás mellé állítunk egy 200-ast és egy 400-ast akkor a 200-as pontosan ugyanaddig a magasságig zöld, mint a 400-as, illetve más szemszögből a 400-asok ablak fölötti sárga sávja a 200-asokon az ablak alatt van. Ajtók sárgák, kerekek zöldek, lökhárítók feketék, a feliratok ugyanabban a magasságban a zöld mezőben fehérek.

Néhány busz átpingálása után az ominózus dirinek mennie kellett, az utód nem volt elég következetes plusz jött egy agyas Fehérvárról, aki kerek perec kijelentette, hogy ilyen nem lehet, hogy a busz színe a két díszléc között van megosztva. Csak vagy alsóig vagy nyakig....
Itt persze ahelyett hogy kitartottak volna az eredeti mellett behódoltak. Az eredmény látható: össze-vissza jönnek az új buszok, a spéciket sorba festik át a két díszléc között sárgára ami szerintem abszolút jellegtelen, nem tetszik.

Ennél már a "nyakig zöld" 200-as is elfogadhatóbb lenne számomra, de állítólag (magyarázat) " a zöld festék drágább, mint a sárga".

Ezeknek a legújabban beszerzett Volvo förmedvényeknek is az ablakokig zöldnek kéne lenniük.

És ha már itt tartunk, egy kis fantáziálással a 417-esnek ablakig zöldnek fölötte sárgának kéne lenni zöld kerekekkel sárga ajtókkal fekete lökhárítókkal és fehér elöl kisebb feliratokkal...
Ehhez képest hogy fog kinézni???"

 

Azóta tudjuk, hogy azt sem sikerült eltalálni...

Előzmény: bi-02 (29154)
bi-02 Creative Commons License 2022.12.31 0 6 29156

És nem is ez:

 

És kiváltképpen nem az, amit most annak nézünk!

 

Előzmény: bi-02 (29155)
bi-02 Creative Commons License 2022.12.31 0 6 29155

És nem ez:

Előzmény: bi-02 (29154)
bi-02 Creative Commons License 2022.12.31 0 6 29154

Korábban már volt szó egyszer(-kétszer) erről a dunai flottaszínről. Amit te ősnyommerzöldnek nevezel, abban volt némi kreativitás, mégha ez neked nem is tetszett. Ami most van, az a fehérvári flottaszín, amit hiányolsz. Meg a szombathelyi... Csak a színek mások. xD

 

Az én meglátásom szerint, amit alátámaszt sok, általad belinkelt korabeli videofelvétel és tévériport, a flottaszín nyomorodása arányos volt az üzemigazgatóság önállóságának nyomorodásával és a mellérendelt viszony egyre inkább alárendeltté változásával.

Ez pedig azzal vált egyre nyilvánvalóbbá, hogy elkezdtek ide Fehérvárról ejtőernyőzni a vezetők. Az szerintem logikus, hogy egy felülről iderakott ember nem a helyi érdekeket fogja képviselni, hanem azt, amiért odatették. Nem konkurrencia kell a fehérvári üzemigazgatónak, hanem bólogató jános. Kézivezérlés. Ott megmondják, itt végrehajtják. Helybeli vezetővel ez nem működik, főleg, ha annak önálló gondolatai is vannak.

 

A flottaszínt az első ejtőernyős kezdte nyomorítani. Először csak az oldaldíszléc alá, mert az úgy nem lehet, ahogy volt. Akkor elkezdték besárgítani az oldallemezt. Szerintem az a nyommer, mert jellegtelen. Aztán a végső nyomorodás azzal érkezett, amikor elkezdték nyíltan ideszórni a fehérvári levedlett szarokat. Ott már arra sem vették a fáradtságot, hogy teljesen átfessék a buszokat. Nyilván így olcsóbb, ezt aláírom. 

A "jólvanazúgy" hozzáállás csak tetézi ezt.

 

Ez a dunai flottaszín:

 

 

 

 

 

Előzmény: D 20 (29152)
HumbiZozo Creative Commons License 2022.12.31 0 1 29153

Fényes nappal jobban megnézve már látszik a menetidő az adott megállótól számolva, a táblázat elején. De az apró betű, a párásodó keret, illetve a kicsit rosszul berakott lap esetei közül ez már nem vagy csak alig észrevehető. A lényeg, hogy a nagy méret (talán a/4 feletti) ellenére a legtöbb infó ezzel a betűmérettel nagyjából egy bankkártya méretet ad ki. Pedig hely lett volna.

Előzmény: HumbiZozo (29140)
D 20 Creative Commons License 2022.12.31 0 0 29152

Anno több volán, ami több városban (kényszer) szolgáltatott, sehol nem volt jellemző az ennyire eltérő flottaszín.

Az meg, hogy Dújv-ban soha nem sikerült idáig minden egyes helyis autót ugyanolyan osztásúra fényezni...

 

Fakuló emlékeim/ink szerint a néhai első AOA-448, vagy 405(?) kapta meg az "ősnyommerzöldet" házilag 1995-ben.

Házon kívüli első játékos a 439 lett 1996-ban.

Előzmény: bis1one (29150)
trizs77 Creative Commons License 2022.12.30 -2 1 29151

Előzmény: bis1one (29150)
bis1one Creative Commons License 2022.12.30 0 0 29150

Ezen én is tanakodtam már, ám valószínűleg az ok egyszerű - az a döntés születhetett, hogy nem akartak volna egyforma flottafényt a két fejéri nagyvárosban, Fehérvárnak is kék-piros a színe, és a megyeszékhely előnyt élvezhetett.

Dunaújvárosnak így a megye címere, zászlaja alapján vett sárga-zöld színterv jutott. (Avagy nem tudom, Pálhalma színei a címere alapján nem-e a sárga-zöld, és hogy ez nem játszhatott-e szerepet.)

Dunaújvárosban mikor gördült ki az első flottaszínű példány?

Előzmény: D 20 (29144)
HumbiZozo Creative Commons License 2022.12.30 0 1 29149

Egyszerűen nem tudok kikászálódni a kavarodásból. Lassan már unalmas nyavalygásnak tűnik, de kiigazodhatatlan a Papírgyári út.

Nos, csak azokat a táblákat kellene összerakni, ami a VB honlapján van, de olyan hatalmas hibáktól hemzseg, hogy napok után kezd csak tisztulni a kép. Az összesítő táblázatban a fejléc rovatban Autóbusz-állomás irányban felcserélték a vonalszámot 8201 és 8202 között. Ráadásul felkerült az 5392 Dunaújváros-Kunszentmiklós vonal összes járata, ami nem szerepel a kiírásban, és csak befelé, kifelé irányban nem. És a Dunavecsei járatnál szerepelnek olyan indulási idők is, amik a vonali menetrendben egyik vonalnál sincsenek. Csak jelzem, holnapután már ezek szerint utazunk.

Az összesítő térkép legfőbb hibái javításra kerültek, de apróbbak azért maradtak. Nem tudom, hogy a kapkodás miatt, vagy olyan készítette, aki nem ismeri az egészet, de hagyjuk az apróságokat, ez már használható.

Előzmény: bi-02 (29148)
bi-02 Creative Commons License 2022.12.30 0 2 29148

Ez nem megújul, csak változik.

Kényszerből, rossz irányba.

Ez ne legyen már sikersztori!

Előzmény: 81-7172M (29147)
81-7172M Creative Commons License 2022.12.30 0 0 29147

2023. január 1-étől (vasárnaptól) megújul a helyi autóbusz-hálózat Dunaújvárosban.

Dunaújváros – új helyi menetrend 2023. január 1-től (volanbusz.hu)

bi-02 Creative Commons License 2022.12.30 0 0 29146

..."akkor miért nem az lett a helyis flottafény, mint ami Szfv-on..."

 

Mert ez itt nem Székesfehérvár.

 

Más.

 

Hol tudok holnap gyűjtőjegyet venni? Gondolom pénztár szombaton nincs. A forgalmistánál lehet? Vonaljegyet régen lehetett.

Egyáltalán hétvégén hol tudok normál árú jegyhez (esetleg olcsított tömbjegyhez) jutni? Tudja valaki, aki szintén 'sztalini?

 

Előzmény: D 20 (29144)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2022.12.30 0 0 29145

A fél ország címere piros-fehér-kék...

Előzmény: D 20 (29144)
D 20 Creative Commons License 2022.12.30 0 0 29144

T'od, anno a helyközinél volt piros tsíkos tsuklós is, meg olyan, aminek tsak a löGháriTtói voltak pirosak...

 

Am nem értem a mai napig se, hogy ha Dújv címere piros, fehér, kék, akkor miért nem az lett a helyis flottafény, mint ami Szfv-on...

Előzmény: EAG E95 (29141)
VoithD851 Creative Commons License 2022.12.30 0 0 29143

Dunaújváros. Az kimaradt 

Előzmény: villamosocska (29142)
villamosocska Creative Commons License 2022.12.30 -1 0 29142

Kedves VoithD851. Melyik városban osztogatják a jövőévi buszmenetrendet.Azt elfelejtetted leírni a hozászolásodban.

EAG E95 Creative Commons License 2022.12.30 0 0 29141

Ez a volánsárga-piros kombó nem is olyan rossz :D

Előzmény: D 20 (29139)
HumbiZozo Creative Commons License 2022.12.30 0 0 29140

Kikerültek a megállókba az új menetrendi leírások. Fantasztikusan kicsi betűméretet sikerült választani. nincs összhang a netes és a megállói tábláknál (2-es pl net szerint a belvárosban is 2 irányban jár). És még azt sem tudod meg sehonnan, hogy mennyi ideig fogsz utazni, mert menetidőhossz sehol nincs, se itt, se ott.

D 20 Creative Commons License 2022.12.30 0 2 29139

1997-ben is emelkedtek az árak...

https://mediatar.jakd.hu/index.php?p=video&v=2xODOjLV

(Nem hiszem el, hogy pl a 453-ast nem sohasem. A beltéri anyag szerintem a 456-oson jajam...)

Mister alba Creative Commons License 2022.12.30 0 1 29138

MZN-718 as Citaro is selejt lett, így Székesfehérváron leszárult a MZN korszak.

Mister alba Creative Commons License 2022.12.30 0 0 29137

Már forgalomba Csákvári járaton az LHL-990.

Előzmény: trambulin125 (29122)
VoithD851 Creative Commons License 2022.12.29 0 0 29136

KBL Szériás regiók a leghangosabbak szerintem, onnan könnyű őket felismerni, főleg nyáron mikor 427 ventillátora 200-al üvölt... Továbbra is kedvenc gép a 427 regiok közül :) 

Előzmény: D 20 (29135)
D 20 Creative Commons License 2022.12.29 0 0 29135

ELKépzelhető, hogy a 427-et láttam, csak még a 913 volt az alapértelmezett nálam a sárga Regio-ra...

Előzmény: VoithD851 (29133)
VoithD851 Creative Commons License 2022.12.29 0 0 29134

Osztogatják a menetrendes füzetet jövő évre, akit érdekel pénztárnál lehet kapni... Ingyenes 

VoithD851 Creative Commons License 2022.12.29 0 0 29133

KBL-427 is volt reggel, az is 13-mas. 

Előzmény: D 20 (29131)
D 20 Creative Commons License 2022.12.29 0 0 29132

1996-os mikulásbusz, 12-i adásból, már a városban járás is. https://mediatar.jakd.hu/index.php?p=video&v=Xx0rnbyl

Előzmény: D 20 (29115)
D 20 Creative Commons License 2022.12.29 0 0 29131

KCH-913@13 volt délelőtt, aztán, hogy egy körre, vagy többre...?

Előzmény: HumbiZozo (29129)
trambulin125 Creative Commons License 2022.12.29 0 0 29130

Ezen csodálkozom, mert pont Szabadbattyán fele járok viszolnylag sokat, de sosem találkoztam vele... Tegnap amúgy már leváltotta az NZM-401-es Credo, és amin nagyon meglepődtem hogy az egy tartalék autó, pedig csak pár éves...

Előzmény: Sofi 37 (29128)
HumbiZozo Creative Commons License 2022.12.29 0 0 29129

Észrevehetően megnőtt a kint lévő csuklós kocsik száma, valószínűleg készülnek a vasárnaptól életbe lévő menetrendre. Nem árt tesztelni az állományt előtte, hogy az ilyen hibák kibukjanak.

Előzmény: VoithD851 (29121)
Sofi 37 Creative Commons License 2022.12.28 0 2 29128

Az ám,ős Albás... Évek óta szabadbattyáni telephelyes autó. Zömmel hétköznapokon jár, Szabadbattyán és Fehérvár között.

Előzmény: trambulin125 (29122)
EAG E95 Creative Commons License 2022.12.28 0 0 29127

Köszönöm. :)

Előzmény: SanyiM41 2187 (29126)
SanyiM41 2187 Creative Commons License 2022.12.28 0 1 29126

Igen, még maradt néhány. JMF-661, HPR-217 Jenő, HIV-667 Velence, HIV-668 Szabadbattyán, HIV-247,248, GVP-949 a Sárbogárdi térséget járja. IDZ-469 Bodajk, IDZ-477 Magyaralmás, HOG-474 Lepsény. Ezekről tudok, de néhány már esélyes, hogy lekerült a fix fordájáról. 

Előzmény: EAG E95 (29124)
matteo14 Creative Commons License 2022.12.28 0 1 29125

Vajon az NBD-903 állt rendszám nélkül Besnyőn a gugliautó felvételén?

EAG E95 Creative Commons License 2022.12.28 0 0 29124

Fejér megyében maradt még fix fordás C56-os?

Előzmény: SanyiM41 2187 (29117)
Dr.V.ker. Creative Commons License 2022.12.28 0 2 29123

Pedig ez ős albás kocsi, Polgárdiban volt külső telephelyes anno, lásd a mellékelt ábrát. :)

 

Előzmény: trambulin125 (29122)
trambulin125 Creative Commons License 2022.12.28 0 0 29122

Sziasztok! LHL-990-nek karácsony előtt kiesett az egyik hátsó kereke, sz egész kerékagyat cserélni kell, de alkatrész híjján csak Januárban álnak neki, addig egy MAN (ISF-056) van a helyén, illetve amíg nem szabadul fel tartalék autó, mert a pilóta szerint a MAN borzalmas állapotban van, szenvedés vele dolgozni. Ezt a buszt honnan akasztották le? Napi szinten járok Fehérvár környékén több éve, de ezt a buszt sohasem láttam eddig, esetleg másik megyéből került ide? (A sofőr nem tudott segíteni, mert nemrég kezdett a cégnél...)

VoithD851 Creative Commons License 2022.12.28 0 0 29121

JOX-720 Kelleténél hangosabb hanggal járt tegnap, érdemes ránézni elég poénos 

HumbiZozo Creative Commons License 2022.12.28 0 0 29120

Karácsonykor újvárosban járt egy teljesen fehér C56 ezzel az ajtókiosztással. Rendszámot nem láttam, de elképzelhető, hogy ez a gép volt.

Előzmény: SanyiM41 2187 (29117)
SanyiM41 2187 Creative Commons License 2022.12.27 0 0 29119

Köszönöm! Már régóta teljesen fehér. 

Előzmény: D 20 (29118)
D 20 Creative Commons License 2022.12.27 0 0 29118

Gondolom tartalék már.

Pont ma detektáltam Fv-on, de az iránytáblára már nem futotta felfognom, megjegyeznem.

Kanyarodott ki a p.u.-ról utasokkal(?) dél irányába, reggel 8:30 körül.

Mióta telifehér?

Előzmény: SanyiM41 2187 (29117)
SanyiM41 2187 Creative Commons License 2022.12.27 0 0 29117

Sziasztok! A HPR-513-ast egy ideje nem látni a Velencei térségben. Valaki tud róla valamit? 

D 20 Creative Commons License 2022.12.27 0 1 29116

Átfutottam a yt-on több dfv-i archív videót, hátha, de persze, hogy nem...

Előzmény: bi-02 (29112)
D 20 Creative Commons License 2022.12.27 0 2 29115

Furi, hogy harácsony alatt tovább haladt a feldolgozás.

Itt a 96-os mikulásbuszos kétésfélperc: https://mediatar.jakd.hu/index.php?p=video&v=ZgPXvL5g

Előzmény: D 20 (29104)
Sofi 37 Creative Commons License 2022.12.26 0 0 29114

Valószínűleg nem....  Szokásos Neoplan gondok egyike...Adblue rendszer hiba. Vagy kipufogó tisztítás probléma. Nem regenerál,stb,stb. Ezekből valamelyik. 

Előzmény: GIM057 (29113)
GIM057 Creative Commons License 2022.12.26 -3 0 29113

Köszönöm. Jó eséllyel idén már nem javítják meg, ugye? Mi a baja?

Előzmény: Sofi 37 (29103)
bi-02 Creative Commons License 2022.12.26 0 1 29112

1975-ös volt. a rendszáma 74 :xD

 

Előzmény: bi-02 (29111)
bi-02 Creative Commons License 2022.12.26 0 2 29111

Igen. Méghozzá egyenes műszerfalú 1974-es 260.06 volt a beosztott kocsi a Dunaföldvár helyin. BV 61-74

Előzmény: D 20 (29107)
IK260. Creative Commons License 2022.12.26 0 3 29110

Az IWE duó jelenti: a dunaújvárosi pályafutásukat befejezték.

Forgalomból kivonva mindkettő.

D 20 Creative Commons License 2022.12.25 0 3 29109

Ezexerint meg tudtad nézni a többi ugyanott, ugyanakkor készült képet is?

Van még a fortepan-on kívül is nem egy régi képeket tartalmazó oldal, mint ez a Lechner központ is.

Anno a falufoto.hu-n találtam dfv-i pályaudvaros képet 260.32 tipussal, azt az IFC topikba linkeltem.

Előzmény: VoithD851 (29108)
VoithD851 Creative Commons License 2022.12.25 0 1 29108

Jó nézni a régi Földvári képeket hiszen ide valósi vagyok, köszi ezért a képért is. Ha találsz még Földvári állomáson készült képeket, buszokról, nyugodtan küld be. Műszakos buszokról én találtam 1 párat, talán mintha be is küldtem volna őket 

Előzmény: D 20 (29107)
D 20 Creative Commons License 2022.12.25 0 3 29107

A múltkorában került elő, hogy 1987(?)-ig Dunaföldvár helyi járatát a dunaújvárosi telep adta.

Szinte furcsa, hogy nem 266-os tipussal, hanem helyi kialakítású 260-as autóbusszal.

Ezt megerősíteni (bele)látszik az alábbi 1982-es UVATERV fotó, amin egy 260-as látható a háttérben.

Kép: http://fototar.lechnerkozpont.hu/sites/default/files/kepek/82.2869.jpg

Adatlap: http://fototar.lechnerkozpont.hu/foto/4165 Igen, megtévesztő a link formátuma...

D 20 Creative Commons License 2022.12.25 -1 7 29106

1997-es mikuláEVL-962s busz.

 

Boltok harácsonyt mindenkinek, aki olvas minket, azoknak is, akik már több éve nem szól(hat)nak hozzá...

Előzmény: D 20 (29104)
KXM-037 Creative Commons License 2022.12.25 0 0 29105

Szevasztok!

A DUD880 a két ünnep között fix fordán van, vagy már eleve tartalék szerepet tölt be? 

D 20 Creative Commons License 2022.12.24 -1 6 29104

1996-os mikulásbusz. (Utána mentem, ha már megállt a feldolgozás 12. 05-nél...)

 Közléskényszer jelenti... 

 

Sofi 37 Creative Commons License 2022.12.24 0 1 29103

Javít... Kb másfél hónapja.  NZM-401,LHZ-019 van rajta helyette...

Előzmény: GIM057 (29100)
D 20 Creative Commons License 2022.12.23 0 0 29102

Köszléskényszer Béketrén meKpihent műszak után:

JIW-681 @ Perkáta

TAS-372 @ Baracs. Én meKcseréltem volna a két kocsit, de nem t'om miért...

GIM057 Creative Commons License 2022.12.23 -5 0 29101

Sziasztok. RLT 941 ről lehet tudni, mi lett vele? Hosszú hetek óta nincs.

GIM057 Creative Commons License 2022.12.23 -3 0 29100

Sziasztok. RLT 941 ről lehet tudni, mi lett vele?

HumbiZozo Creative Commons License 2022.12.21 0 1 29099

Egy szomorú tény az új menetrendről. Most került felújításra a sziget úthálózata, ezzel együtt kiépítésre került az eddig hiányzó megálló. Most, hogy ezt használni lehetne, gyakorlatilag megszűnt az ottani buszközlekedés. Nagy kérdés persze, hogy a nyári strandszezonra mi lesz. Addig visszatér-e a most még élő új (jövő héttől régi) menetrend, vagy addigra alkottat-e az önkormányzat új menetrendet, hacsak arra az egy vonalra?

HumbiZozo Creative Commons License 2022.12.21 0 1 29098

És hogy teljes legyen a kép Pálhalmával kapcsolatban, a mélykúti járat városba érve ott nem a Vasmű úton jár, hanem a Szórádon. Mindez persze nyilakkal jelölve Vasmű úton észak felé, Szórádon dél felé, mintha a 35-ös bővített változata lenne. Persze a 2-es is nyilazva van, az a térképen jó.

Előzmény: HumbiZozo (29094)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2022.12.21 0 1 29097

Hát úgy látszik, most a táblázatos formátum összeállításánál sem sikerült megugrani a minimumszintet...

Előzmény: HumbiZozo (29095)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2022.12.21 0 1 29096

Ezek az új formátumú megállóhelyi menetrendek - főleg több eltérő útirány/célállomás esetén - minden városban elég áttekinthetetlenek. Szerencsére a járatlistában a vonalszámra kattintva letölthető a helyközihez hasonló, táblázatos, jól áttekinthető változat is. Ezeknél a táblázatoknál talán egyedül a fejlécben megadott útvonallírás az, ami rendre hibásan jelenik meg, ha több vonal menetrendje van összefésülve.

Előzmény: HumbiZozo (29094)
HumbiZozo Creative Commons License 2022.12.21 0 0 29095

Ez igazán érdekes, most akkor merre kerüli a 2-es járat a belvárost (16:29-16:40) és jut autóbusz-állomásról ugyanoda vissza?

HumbiZozo Creative Commons License 2022.12.21 0 1 29094

VB honlapon is megjelent az új dunaújvárosi menetrend.

https://www.volanbusz.hu/hu/menetrendek/helyi-jaratok/dunaujvaros

Itt sem sikerült megfelelően összerakni. Egy kis érdekesség, hogy Kisapostag mellett nem Baracs, hanem Dunavecse lesz helyit kiszolgáló helyközi a Papírgyár felé. Emellé Mélykút is bejött Pálhalmára, ez logikus.

Viszont a térkép nincs összhangban a vonali menetrendekkel, a 35-ös azon nem érinti Óvárost. A lista szerint viszont nem megy ki Pálhalma BV központig soha, csak Galambos utcáig és Újtelepig van jelölve, viszont van jelölés nélküli indulás. Jó lenne valaki olyannak átnézni, aki azt is tudja, hogy mi a valóság.

Mister alba Creative Commons License 2022.12.20 -1 0 29093

Igen ,időközben vissza tért a forgalomba, majdnem 2 hónap szünet után.

Előzmény: Szergej317 (29090)
D 20 Creative Commons License 2022.12.20 0 3 29092

1970-es kép, Dújv., 22-es busz, mint statiszta... https://fortepan.hu/hu/photos/?id=192935

 

BPO-537 BX-51-61 Creative Commons License 2022.12.19 0 5 29091

Erre nagyon egyszerű a válasz. Nem lett selejt.

Előzmény: Szergej317 (29090)
Szergej317 Creative Commons License 2022.12.19 -1 0 29090

Ha ity-756 selejt, hogy lehet hogy ma 14G járaton szerepelt?

Előzmény: Mister alba (29033)
D 20 Creative Commons License 2022.12.19 0 1 29089

Szégyen, hogy nem segítik az autósok a buszokat kijönni a vasútnál...

Előzmény: amatőr buszos (29087)
Ikarus 120e Creative Commons License 2022.12.19 0 0 29088

https://magyarbusz.info/2022/12/19/jol-takarekoskodik-az-energiaval-a-szekesfehervari-ikarus-flotta/?fbclid=IwAR2d4RLESn5wk4CuUwKiBnMsJrETebviEyj7bVO1z8d88J_ZH-KnutcJp_4

 

"A beüzemelés során esetlegesen felmerülő gyermekbetegségekkel kapcsolatban a 2022. augusztus 1. és 2022. október 31. közötti három hónapos időszakra vonatkozóan kaptunk tájékoztatást a Volánbusztól. A kezdeti időszakban elsősorban a töltőberendezések működése kapcsán jelentkeztek kisebb fennakadások, az autóbuszok többségével komolyabb probléma nem fordult elő. Az Ikarus által garanciában javított meghibásodások között három olyan eset volt, ami több napos kényszerpihenőt vont maga után. A vizsgált három hónap alatt, figyelembe véve az autóbuszok ütemezett átadását, a tényleges járműkiadás (rendelkezésre állás) 86,7% volt a Volánbusz elmondása alapján, ez azonban akár még magasabb is lehetett volna, az AA CM-542 rendszámú autóbusz ugyanis egy komolyabb karambol miatt 11 napra átmenetileg kiesett a forgalomból. Az eddig beérkezett felhasználói visszajelzések egyértelműen pozitívak, az utazóközönség és a járművezetők is hamar megkedvelték a csendes, környezetbarát járműveket."

 

amatőr buszos Creative Commons License 2022.12.18 0 0 29087

Erről illene megkérdezni az ott lakókat is! Majd ha esetleg készen lesznek a körforgók! Mert most perceket állnak a buszok, mire kitudnak csúcsidőben fordulni a város felé. Azalatt az idő alatt, már leszállnak a vidékiek a Dózsa György úton is. A vidéki miért nem érhet be időbe? Miért csak  városi számít?  Most is beküldi a volán a buszokat, ha nincs senki akkor is. Ja, hogy ezzel mennyit késik a vidéki, az a lőtéri kutyát nem érdekli.

Előzmény: VoithD851 (29084)
Tamás Gerencsér Creative Commons License 2022.12.18 -1 3 29086

Mert Dombóvár nem a Népliget felé van!!!

Előzmény: bz79 (29085)
bz79 Creative Commons License 2022.12.18 -2 2 29085

Miért kéne átszállni mikor a D.újváros-Népliget busz előbb felér mint a vicinális?Csak a fakírok akarnak onnan vonatozni.

Előzmény: Tamás Gerencsér (29081)
VoithD851 Creative Commons License 2022.12.18 0 0 29084

Továbbra is jó lenne beokosítani helyközi buszokat helyire avagy a Venyim fele menő buszt lehessen igénybe venni a városhatáráig helyi járatos bérlettel/helyi jeggyel.... Van hely rajtuk bőven. 

Előzmény: Tamás Gerencsér (29081)
trizs77 Creative Commons License 2022.12.18 -1 0 29083

Abban az órában csak az az egy busz megy a vasútállomásra ?

 

 

Előzmény: Tamás Gerencsér (29081)
HumbiZozo Creative Commons License 2022.12.18 0 0 29082

Hétvégén kell utazni, akkor nincs ilyen probléma. Csak óra:40-kor lesz busz, ami elvileg :10-re kiér, és ha késik sem lesz gond, marad idő jegyet venni a vonatra. :)

Előzmény: Tamás Gerencsér (29081)
Tamás Gerencsér Creative Commons License 2022.12.18 -4 3 29081

PANTOGRÁFOSAT!

Ez most KOMOLY ???

A 18-as busz (2023. január 1-től) 30 percnyi városnézés után kiér (ha nem késik szokás szerint) "óra 40-re" a Vasútállomásra.

A vonat meg óra 32-kor vagy óra 37-kor zöld kijárattal megy Budapestre (átszállással Dombóvárra):

Utazott már busz-vonat kombinációval az aki ezt a förmedvényt kitalálta?

KÉTLEM!

ja, hogy a MÁV-VOLÁN egy cégként közösségi közledés-szolgáltató.. ???

 

 

Üdv

gertam

HumbiZozo Creative Commons License 2022.12.18 0 1 29080

Ugyanúgy, ahogy TESCO betéréssel járhatna a 35-ös, az a 18-as, amely csak a vasúttól-ig jár, mehetne a Zone parkhoz. Mintha az lenne a cél, hogy a nyugdíjasok vagy akik nem tehetik meg az autót, ne is tudjanak vásárolni menni. Igazából a 60 perces követésen túl aminek kiszolgálása megszűnt: vásár, TESCO, Zone bevásárlópark. Az biztos, hogy a jelenlegi 10-15 perces követésből este és hétvégén 60 perc lett, hatalmas visszalépés.

Előzmény: nmck (29079)
nmck Creative Commons License 2022.12.17 0 1 29079

Össze lett csapva az egész, érthetetlen, hogy miért kellett ezt a régi menetrendformátumot erőltetni. Csoda, hogy a  régi megállóneveket sikerült átírni a jelenlegire. Még az lenne csodálatos, ha visszahoznák a régi NYÁK-os vonalhálózati térképet. :) Tiszta retró lenne. Remélhetőleg a volán honlapra a városok többségében használt egységes stílusban kerülnek ki a menetrendek.

A menetrend szerintem annyira nem meglepő a beharangozottak tudatában, talán csak annyi, hogy néhol már szélsőségesen fillérb...szó megoldások születtek. Példák:

- Tesco: emiatt biztos sok panasz lesz, hihetelen, hogy ezen a pár méteren spórolnak. A 35-öst be kellene kanyarítani.

- Temető: szintén sok panasz lesz, bár azt osztom, hogy a fél óránkénti önálló járat túlzás volt. Viszont itt is nagyon túllőttek a célon, mert az új menetrend szerint így néz ki a reggeli "csúcs" a belváros felé: 6:56, 7:56. Miközben a 25-ös ott megy el. A 25-ös helyett legalább reggel 29-es kellene menjen (pl. a 7:18-as járat). De délutáni csúcsban se hinném, hogy ördögtől való lenne egy-két plusz betérés, a költsége minimális lenne).

- Ha már 25-29: a menetrend szerint a teljes körön +10 perc többletet szed össze a 29-es a kétszeri temetős betéréssel (tehát irányonként +5). Emiatt a belvárosi szakaszon nem lesz egyenletes a követés, hanem 25-35 percenként fog járni a két járat. Az északi ipari parknál kellene eltolni 5 perccel az indulást (29-es induljon 5 perccel korábban) és a belvárosban így 30 perces lenne a követés.

- Újtelep is óránkénti közlekedést kap. Ha már ennyire spórolni kell, legalább a 33-as betérhetne reggel. Minimális költség.

- Szerintem a legneccesebb pont a Békeváros. Csúcsban kellene valamit ezzel kezdeni, a régi 45-ös hiányozni fog. Mondanám, hogy járjon 20 percenként a 40-es (a régi menetrend szerint a 40-45 kb. 15 percenként járt, később erre jött még 13-as a maga 30 perces követésével, tehát még így is egy rendkívül csökkentett megoldás lenne). Elgondolkodnék esetleg azon, hogy jobb híján a 18-as betérjen a Szabadság útig. Ez ugyan viszonylag nagy kerülő lenne annak, aki a vasútállomásra utazik, de jelentős többletet adna a Békevárosnak, aránylag kevés ráfordítással (+ lenne onnan közvetlen kapcsolat a vasútállomásra). De ha más nem, akkor legalább az intersparhoz ki kellene rakni egy megállót, hogy a Hajnal utcához betérő 18-ashoz ne kelljen annyit gyalogolni.

- A Római városrész közlekedését is minimális ráfordítással lényegesen lehetne javítani (pl. 25-29, 35 betéréssel).

- A 2-es sztem már a kiváltott menetrend, tehát ezek azok a járatok, amelyek a helyközi bevonása mellett is fennmaradnak.

 

Tegyük hozzá, hogy ezt a jelentősen csökkentett menetrendet úgy vezetik be, hogy közben a csuklós flottát is jelentősen megnyírbálták. 

Annyi pozitívumot azért lehet mondani, hogy a régi menetrendnek ezt a követhetetlen járatkavalkádját nem hozzák vissza (csúcsidős hálózat, csúcsidőn kívüli hálózat, hétvégi hálózat, nyári hálózat).

Előzmény: HumbiZozo (29066)
HumbiZozo Creative Commons License 2022.12.17 0 1 29078

Addig is nem ártana átnézni és valahogy átláthatóbbá tenni ezt, ha már marad. A 35-ös járatnál például munkanapokon hiányzik a 13:13 indulás, nem gondolom, hogy 2 órás követést akarnak csúcsidőben. A jelmagyarázat egészen káosz.

A 2-es első 5 olvasatra sem állt össze, és még most is csak sejtem, hogy a Papírgyár - Autóbusz-állomás viszonylat alatt van olyan, hogy a város körbejárása nélkül, tehát csak a déli területet járja be, meg olyan is, amikor a városból kifelé tartva végez a Béke téren.

Nem értem azt a logikát sem, hogy a 14/44 illetve 25/29 miért van bontva, ha a 18-as nem, pedig ugyanúgy van hosszabb/rövidebb útvonal, vagy a 35-ös hétvégén jár régi 20-ast is, de mégsem kapta vissza a régi számozást.

Előzmény: bi-02 (29074)
SanyiM41 2187 Creative Commons License 2022.12.17 0 1 29077

Köszönöm szépen! Hát eléggé ledöbbentem. Utóbbi 2 fix fordás volt. 

Előzmény: Isubusz (29076)
Isubusz Creative Commons License 2022.12.17 0 0 29076

HPR-516, IDZ-468, IDZ-470 - "forgalomból ideiglenesen kivonva"

Előzmény: SanyiM41 2187 (29075)
SanyiM41 2187 Creative Commons License 2022.12.17 0 0 29075

Sziasztok! A HPR-513-as lekerült a Pákozdi fordaról véglegesen? Jó ideje nem látni már. Továbbá a HPR-514,515, IDZ-468, 470 sem látható.

bi-02 Creative Commons License 2022.12.17 0 1 29074

Reméljük nyárig rendeződnek a dolgok és visszatér a mostani úgy, ahogy kitalálták. 

Előzmény: HumbiZozo (29066)
VoithD851 Creative Commons License 2022.12.17 0 1 29073

A most nyíló KFC is nagy autóforgalmat fog ehhez a helyhez is generálni, főleg így ,hogy a vasútállomásra megy legközelebb busz... 2 lehetőség van vagy a Vasútállomáson leszáll busszal vagy megy más közlekedési eszközzel, főként autóval. Ezt a javaslatot megírtam facebookon a Dunaújváros önkormányzata oldalnak, esetleg még hova lenne érdemes megírni? Volánnak is megírom szerintem 

Előzmény: f_k (29072)
f_k Creative Commons License 2022.12.17 0 0 29072

Zone bevásárlóközponthoz betérő 10 es helyijáratért kár.

Az új menetrend erős visszalépés.

Autóval parkolni a belvárosban már most is szinte lehetetlen...

Előzmény: VoithD851 (29071)
VoithD851 Creative Commons License 2022.12.17 0 1 29071

Régi menetrend kapcsán: 

Mi lenne ha a Nagyvenyim fele menő buszok még betérnének a decathlonnál lévő megállóba? Így nagyon sok ott dolgozó ember dolgát tudnánk megkönnyíteni és így a 10-es járat nem tünne el nyomtalanul.

HumbiZozo Creative Commons License 2022.12.16 0 2 29070

Szórád 20. jelenleg is végállomás az első 10-es járatnál. Oda könnyű eljutni a Volán-telepről kiálláskor, ez (bár nem így hívják) a Dózsa Gy. útról jobbra kanyarodva a Szórádon lévő megálló az Autóbusz-állomás felé.

Előzmény: Gordon Zsigmond (29068)
HumbiZozo Creative Commons License 2022.12.16 0 1 29069

És TESCO érintése sincs, a 35-ös végig a Venyimi úton jár.

Előzmény: HumbiZozo (29067)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2022.12.16 0 1 29068

Térkép van.

A jelenleg érvényes.

Rossz vicc...

 

A Szórád Márton út 20. hogyan lehet egy járat végállomása?

Előzmény: HumbiZozo (29067)
HumbiZozo Creative Commons License 2022.12.16 0 1 29067

És nincs térkép. És nincsenek vásári napok.

Előzmény: HumbiZozo (29066)
HumbiZozo Creative Commons License 2022.12.16 0 2 29066

Néhány gyöngyszem.

Ami nincs: 13, 24, a szigetre még nyári menetrend sem készült. A 35-ösnél ember legyen a talpán, aki eligazodik, ott ráadásul Újtelep nincs vastagon kiemelve, mint előforduló végállomás, ami máshol azért megvan, és a Rómaira be sem megy. A Kokszvegyészet kiszolgálása döbbenet, délután 18 órakor 2-es megy ki megint, na majd ha megszűnik és jönnek a helyközik, akkor oda hogyan lehet kijutni? És itt nincs is útvonal jelölve Kokszvegyészettől jelölve, csak indulási idő, ahol a "K" megjegyzés a járat "a Kokszvegyészettől/Kokszvegyészetig közlekedik" jelölést kapta, ami biztos, hogy nem igaz, és nem eldönthető, hogy melyik indul onnan és melyik megy oda.

A belvárosból Rómaira csak a 40-es marad, amivel egyedül lehet eljutni a Technikumba és Bagolyvár felé is. 2 éve ezek a járatok tömve voltak csuklósan, ide VAZS megyei csoda nem lesz elég. Vagy ha igen, akkor nem is kell tömegközlekedés, az a pár utas taxival is megoldható lenne.

Előzmény: D 20 (29064)
D 20 Creative Commons License 2022.12.16 0 0 29065

Ami keveset látok, de a LECitaro-khoz még:

Van, amelyiknél nincs középen a hátsó kerék a kerékívben, illetve nincs kerékdobbélés, telibeveri a szerkezeti elemeket.

D 20 Creative Commons License 2022.12.16 0 0 29064

Ez így egy rakás elnegyedelt 'rkupac...

Külső boltkórsághoz megint nincs járat.

Újra katyvaszolnak, meg se tudják tanulni az emberek, megint újra van 'szva...

Lassan már a kutya 'sza se fog utazni, inkább dugót gyártva kocsizik, aki teheti...

 

 

Előzmény: HumbiZozo (29063)
HumbiZozo Creative Commons License 2022.12.16 0 0 29063

Elkezdték feltölteni a januártól érvényes menetrendet.

https://dunaujvaros.hu/helyi_autobuszok_kozlekedese

Még nem belenézhető, csak a járatok főbb útvonala, de vannak érdekességek. Helyközi igénybevétele (valószínű a minisztériummal nem befejezett tárgyalás miatt) nem kerül említésre.

Úgy tűnik, hogy Északon lesz 25 és 29, a Temetőhöz mindegyik csak egyik irányban tér be.

Hajnal u. hasonlóan 40 és 18 kiszolgálással, 40-es belváros felé, 18-as kifelé.

Kíváncsian várom a részleteket.

D 20 Creative Commons License 2022.12.16 -1 2 29062

Visszakotorásztam a topikot a legelejétől 10 évvel ezelőttig a 2006-os, mobilfotós, graffitis 454-ért, nos nem lett meg.

Aztán megkerestem papírképen, s befotóztam...

Megtarthatnám magamnak, hisz' nem az én képem.

Remélem nem haraxik meg érte sem a készítője, sem más'ki, hogy tolja a közléskényszer... 😁

fényképről fénykép...

HumbiZozo Creative Commons License 2022.12.16 0 0 29061

Ez a pont ideiglenes áthidalható. Bevezeti az új menetrendet, ahol maradjunk a 2-es számnál, létrehoznak egy járatot a műszakváltáson kívüli időszakra Papírgyár - Autóbuszállomás viszonylattal. Majd ha megvan a megállapodás, akkor változtatásként azt megszüntetik, és helyette helyközi. Az áthidalásnál persze fizetni kell a teljes Km díjat, ami utána ugyan megoszlik a helyközivel, de még az is lehet, hogy ha az összes Baracs és Kisapostag járatra érvényes lesz mindez (csúcsidőben is), akkor nem válik olcsóbbá a történet. Az viszont lényeges, hogy mivel jelentős átalakítás lesz, azt 15 nappal korábban be kell jelenteni.

Előzmény: htibor (29060)
htibor Creative Commons License 2022.12.16 0 0 29060

Határozati javaslat 4. pont a lényeg. Ha rá akarja magát utalni a polgi a helyközivel-helyi szolgáltatásra, akkor kell hozzá az ÉKM hozzájárulása.

Választ még nem kapott onnan, nem hogy mennyi lesz az annyi, és ennek elfogadását és majd előkészített szerződés aláírását. Ez nem 1-2 hetes átfutás, még ha helyben úgy gondolják.

Előzmény: HumbiZozo (29059)
HumbiZozo Creative Commons License 2022.12.16 0 0 29059

Az új, várhatóan január 1-től életbe lépő menetrendről pár hete polgármester nyilatkozta, vagy közgyűlésen mondta el, hogy neki legkésőbb december 16-ig az közzé kell tennie. Ez az előírt 15 nappal a bevezetés előtti idő, ami éppenséggel a mai nap. Várjuk, hogy megjelenjen.

Előzmény: -huMSTS- (29058)
-huMSTS- Creative Commons License 2022.12.16 0 1 29058

Február 1-től 10%-os jegyár emelés lesz Dunaújvárosban.

Illetve 2024 végéig marad a Volánbusz. 

Persze az igazán érdekes, új menetrendi melléklet kimaradt a feltöltött anyagból...

https://dunaujvaros.hu/system/files_force/dokumentumok/34861/46036.pdf

MCA-001 Creative Commons License 2022.12.14 0 0 29057

LYG525 is.

Előzmény: MCA-001 (29056)
MCA-001 Creative Commons License 2022.12.14 0 0 29056

LSN627 még forgalomban van.

Előzmény: D 20 (29049)
D 20 Creative Commons License 2022.12.14 0 1 29055

Remélem nem fogjátok további ISD DF-es hangulatkeltő cikkekkel telitolni ezt a topikot.

Van millió+1 felület a cybervákuumban, ahol ennek inkább helye van.

Köszönöm.

Ikarus 120e Creative Commons License 2022.12.14 0 0 29054
trizs77 Creative Commons License 2022.12.14 -1 0 29053

Eldöntetett.

Vége.

 

https://liner.hu/dunaferr-leallitas-dolgozok-tomeges-felmondasok/

 

Lehet átszervezni a helyi járatokat.

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2022.12.14 0 0 29052

AA-DS-271 járt ma Dunaújvárosban. Kunszentmiklósi járatot végzi. 

Előzmény: buszosbandika (29047)
VoithD851 Creative Commons License 2022.12.14 0 0 29051

OFF:Figyeld a volánbusz oldalát és ha van nosztalgia járat menj. Vagy menj fel az unalmas buszokkal Budapestre ha BKK oldalán ki van rakva ,hogy lesz nosztalgia/retrójárat. Nem mindig írják amúgy ki, érdemes hétvégén nézni: beírod keresőbe ,hogy winmenetrend online járművek és látod ha van kiadva nosztalgia jármű. Valszeg mostanában nem lesz ,de valamikor jövőre megint megkezdődik a szezonja. Van ráncajtós, bolygóajtós, trilexes, Voith váltós, zf váltós, nagyhidas, kishidas, középcsendesről nem tudok sajna. Dunaújvárosban van KBK-783 ami jó gép is lenne ,de jelenleg nem az ,de ha akarod eljössz Dunaújvárosba és megutazod. Áprilisig van műszakija, bár kitudja meddig marad, sofőrök most se szeretik, kormányműve elvileg nem éppen jó, mellé szíj is csúszik rajta, meg azért valjuk be 435-ből jóval kevesebb készült mint 280-ból, így esélyes ,hogy kevesebb az alkatrész is hozzá. 

OFF Topic vége. 

Előzmény: buszosbandika (29043)
VoithD851 Creative Commons License 2022.12.14 0 0 29050

Nem tudom utasszemből nézem, credohoz képest a váltója mérföldekkel jobb. Nem tudom hidegen milyen ,de credonak hidegen  elvileg nagyon rossz a váltója, volvóval mentem az 1-2 alkalommal nem akart váltani hidegen ,de az is jobb mint a credo.Credo melegen se tudja mindig mit akar ,de az már 1 fokkal jobb.. 

Előzmény: torqmatic (29048)
D 20 Creative Commons License 2022.12.14 0 0 29049

NLF-584 rendellenes csikorgó hangok az első futóműnél.

Át van korrodálva a kerékdob a bal első keréknél, hólyagos és szivárog be a rozsdás víz...

Egy kettes szemle pluszt illett volna erre is meglépni, mielőtt ideadták mégtovábbi túlüzemeltetésre.

Ajtók a vártnál hangosabban működnek.

Egyébként jóféle lenne az a gépjármű is.

torqmatic Creative Commons License 2022.12.14 0 0 29048

Mondjuk a váltóval azért tudnék vitatkozni: pont hogy félórát szokott gondolkodni, sokszor nem sikerült kitalálni, hogy mit is akarna az ember... Persze autópályán mindegy, de zsúfolt városi forgalomban elég szar tud lenni (igen, vezettem ilyet). 

Előzmény: VoithD851 (29042)
buszosbandika Creative Commons License 2022.12.14 -2 0 29047

AADS Sel már utaztam. A NIJ ekhez képest álom kényelmes. De kinek a pap...

LIF-768 Creative Commons License 2022.12.14 0 1 29046

Aztán ott a sok credo econell, ami nem csak unalmas, hanem sokkal kényelmetlenebb is.

Előzmény: buszosbandika (29043)
Sofi 37 Creative Commons License 2022.12.14 0 1 29045

Egyébként LHZ a másik szegedi fordán van már napok óta.  Azon ami Székesfehérvár (5:40)-Szeged(11:20)- Székesfehérvár- Győr- Székesfehérvár útvonalat jár be. 

Előzmény: buszosbandika (29040)
buszosbandika Creative Commons License 2022.12.13 -2 0 29044

Hozzáteszem, ti még szerencsések vagytok kényelem szempontjából a Neoplanok nem rosszak (hozzáteszem az ex Zalás Setrának nincs párja és nem is lesz soha...) Viszont mifelénk a NIJ merciket még Szegedre helyi járatra se raknám be, nem hogy 5-6 órás távolsági fordákra. Rémálom...mintha egy hatalmas téglán kéne ülni órákat ..

Előzmény: buszosbandika (29043)
buszosbandika Creative Commons License 2022.12.13 -3 0 29043

Csak annyi hogy ezekkel a hangtalan buszokkal már a buszos utazás élménye teljesen elveszett...sose lesz már olyan világ sajnos amikor E95 vagy 395 ikarusok hasítottak a távolsági járatokon. Az egész Dunántúlon csak SEF meg RLT jár...unalmas. Persze tudom az emberek többsége nem abból a célból buszozok mint én.

Előzmény: VoithD851 (29042)
VoithD851 Creative Commons License 2022.12.13 0 4 29042

Neoplan vélemény nekem: Nagyon jól felépített autóbusz, minőségi összeszereléssel, nem fúj be rajta a szél, nem akar kiesni az ablak. Ülések: Kényelmesek nem azt mondom ,hogy nem ültem már véleményem szerint kényelmesebb buszon (IBC meg hasonló volvó ülései mégjobban kedvesek számomra) Rugózás: Hatalmas rugóúttal rendelkezik így a kátyúkat nem nagyon érezni rajta, talán magyar úton mikor mentünk Budapestre. Klíma: Megfelelően hideg. Fűtés: Meleg van rendesen Ajtók:Működnek, nem láttam meghibásodni Váltó: Pontos, nem szokott rángatni, gyorsan vált. Nem tudom még milyen szempontokat kéne írni ,de semmi gondom nem volt eddig vele. Írd le légyszi pontosan mi a gondod vele és akkor tudunk rá mit mondani

Előzmény: buszosbandika (29040)
Lmf370 Creative Commons License 2022.12.13 0 5 29041

Fiatalember! Az ilyen fajta hangulatkeltésre nincs szükség. A Neoplanokra szükség volt, a kiöregedett távolsági flotta cseréje mindenképp kellett. Amennyiben különlegesnek, érdekesnek számító buszokat szeretne látni, a Közlekedési múzeum és a Volánbusz  nosztalgia eseményein szerencsére lehet sokukkal találkozni. A jelen említett Neoplanokra pedig kérem mellőzzük az előbbi jelző használatát mindaddig, amíg sofőrként nem dolgozott végig télvíz idején egy huzatos, fűtetlen, zajos,  büdös kényszerüzemeltetett busszal legalább egy hónapot. 

Előzmény: buszosbandika (29040)
buszosbandika Creative Commons License 2022.12.13 -15 0 29040

Sziasztok.

Holnap LHZ 019 csinálja még a Fehérvár-Győr-Szeged-Fvár kanyart? Remélem eszük ágában sincs a fos RLT t visszarakni...

trizs77 Creative Commons License 2022.12.13 0 0 29039

Hát ha jövőre indul ez az Iváncsai valami, akkor a személyszállítási tenderét (ha lesz tender) nem sokára meg kell hírdetnie.

 

Mennyi lesz?

 - 20-30 db busz ?

Előzmény: robbanómotor (29038)
robbanómotor Creative Commons License 2022.12.13 0 0 29038

Akkor szerződéses járat? Gondolom, hogy Iváncsára nem menetrendszerinti buszokkal, hanem szerződéses járatokkal fognak menni a dolgozók.

 

Még azt is megkockáztatom, hogy legalább részben az az Atlasz Busz fogja csinálni ezt is, amely a rácalmási Hankook járatait végzi most már elég régóta, illetve az SK Battery másik, komáromi gyáránál is végez szerződéses járatokat. Adná magát legalábbis. 

Előzmény: trizs77 (29037)
trizs77 Creative Commons License 2022.12.13 0 0 29037

Dunaújváros (Dunafer) helyett Iváncsa ?

 

Három nappal meghosszabbították a Dunaferr kokszolójának működését HírKlikk | 2022. december 13. 13:30

 

Hétfőn mégsem állt le a Dunai Vasmű kokszolója, de arról nincs hír, hogy valaki meg akarná menteni a gyárat. Hogy ki hozott szenet az üzemnek, arról Pintér nem kapott információt.

 

A tapasztalatok szerint egyébként a vasműben évtizedeket ledolgozó alkalmazottak  találtak maguknak megfelelő munkát. Elsősorban a százhalombattai olajfinomító és az Iváncsa mellett épülő dél-koreai akkumulátorgyár kínál állást számukra. A dél-koreai gyáróriás jövőre kezd termelni, és több ezer embert felvesz majd, ezért a vasmű dolgozói közül sokan abban bíznak, hogy cégük bedőlése esetén ott megélhetést találnak.

 

Akkor szerződéses járat ?

 

Gondolom, hogy Iváncsára nem menetrendszerinti buszokkal, hanem szerződéses járatokkal fognak menni a dolgozók.

Snake-Mojzi Creative Commons License 2022.12.12 0 0 29036
buszosbandika Creative Commons License 2022.12.11 -1 0 29035

D 20 Creative Commons License 2022.12.10 0 0 29034

 

A néhai 454-esnek sikerült nagyságrendileg 6784 napot praktizálnia csak házigánnyal. A többiekhez hozzányúltak házon kívül...

 

Az a zösszegraffitizett állapotáról készült mobilos fotó nem vala meg senkinek?

Előzmény: bi-02 (29030)
Mister alba Creative Commons License 2022.12.09 0 1 29033

IOA-840 Is selejt! A JXF-380 Lett helyette.Közben az ITY-756 is selejtet kapott ! Helyette az ITY-755 van.

Előzmény: EKW-531 (29032)
EKW-531 Creative Commons License 2022.12.09 0 0 29032

Az IOA-840 megvan még, vagy az is megállt?

Előzmény: Mister alba (29020)
sosiforda Creative Commons License 2022.12.09 0 0 29031

https://www.szekesfehervar.hu/buszmenetrend-postak-eselyegyenlosegi-program-az-ev-utolso-kozgyuleset-tartottak

 

"A buszmenetrend január 9-től esedékes csökkentését a város polgármesterének javaslata alapján felfüggesztette a közgyűlés."

Előzmény: htibor (29022)
bi-02 Creative Commons License 2022.12.08 0 5 29030

Az AOA-446-449-ig (BX 62-82 - BX 62-85)1986-os (1986.12.30.)

Az AOA-453-454 (BX 67-83-84) 1987.12.21

Az AOA-455-457+AOA-334 (BX 68-08 - BX 68-11) 1987.12.23

Az AOA-458-460 (BX 69-05-07) 1988.06.03

Az AOA-464 (BY 69-05) 1990.01.23

 

Előzmény: HumbiZozo (29027)
D 20 Creative Commons License 2022.12.08 0 0 29029

Amúgy fura, hogy a "desszantos" 93-94-ben itt levő spanyol kocsiról semmi nem maradt fenn, még a színét sem sikerült...

 

Az ANZ-600 úgy tűnik a classic elemes korszaka előtt kétféle színadással is közlekedett...

A kék, piros csíkos fénnyel lett képernyőkép magánvideóból, az meg is van itt a topikon, viszont a fb-on van egy előtte pózolós kép, kitakart rendszámmal, de más AN-nel kezdődő rendszám azért nem lehet, mert a feltöltője szerint ANZ-600 volt a rendszám biztosan....

D 20 Creative Commons License 2022.12.08 0 1 29028

Kösz!

Nem ám írtam volna anno, mikor lett leállítva a 447-tel együtt kb...

A végén keresztben ment a sávban. Illetve tipus és évjáratidegen kormánykerék volt benne.

 

Itt a fórumon létezett egy 2006-os telefonos kép, amin összegraffitizett pótkocsival és azon cserélt, alapozóval festett lemezzel volt kiadva.

Ezt a képet is keresem, de ezidáig hiába nyöszörgettem a keresőt itt a fórumon...

Előzmény: HumbiZozo (29027)
HumbiZozo Creative Commons License 2022.12.07 0 1 29027

Gyártási éve 1987. Kivonva 2007. Ezen belül nincs infó.

1987 januárban érkezett az AOA-446 és pár társa, így forgalomba állása év vége felé lehet, mert fiatalabb. Fotók alapján 2006.12.11 napon még kint volt.

Előzmény: D 20 (29026)
D 20 Creative Commons License 2022.12.07 0 0 29026

Pontosan mettől meddig volt állományban a néhai AOA-454?

 

Hetek óta nem enged be az oroszos oldal, a korábban összeszedett táblázatokhoz meg nem férek már hozzá... :/

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!