Mielőtt kérdezel valami alapvetőt, ezekre az oldalakra érdemes elnézned:
http://lokoszt.blog.hu/ illetve http://fapadosinfo.hu/
Bankkártyázzunk! - avagy bankkártyák és bankszámlák fapados utazásokhoz:
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9198150
offolni itt szoktunk: http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9213519
én nekimennék egy ilyen kompenzációs behajtó cégen keresztül és nem várnék tőle semmit aztán hátha bejön. de az ATC strike szerintem is vis maiornak minősül, mert a légitársaságnak nincs rá hatása és nem tudja kivédeni sem az ezzel járó késéseket.
én a taxi fee-ben sem lennék biztos, hogy visszaadják, de azt próbáld meg közvetlenül a légitársaságtól behajtani. kérdés, hogy milyen összefüggésben volt a taxizás a késéssel. ha el lehetett hagyni a repteret más járművel is (nincs 0-24-ben kiszolgálva Barcelona?), akkor ha pl. az volt az indok, hogy a te szállásod környékére nem ment akkor már busz, vagy vidékre utaztál tovább etc., aligha lesz elég indok. de mindenképp próbáld meg.
(és majd írd is meg, hogy mi volt, mert kérdésből rengeteg van, de történetből, outcome-ból nagyon kevés).
You may also have a right to compensation (if you were informed less than 14 days prior to the scheduled departure date). However, compensation is not due if the carrier can prove that the cancellation was caused by extraordinary circumstances.
Under EU rules, strikes may be considered as extraordinary circumstances, which means the airline does not have to pay compensation. However, to be exempted from paying compensation, the airline must prove that: i) there is a link between the extraordinary circumstances and the delay or the cancellation, and ii) the delay or cancellation could not have been avoided even if all reasonable measures had been taken.
If the airline does not provide you with a satisfactory explanation, you can contact your national authorityfor further assistance.
Én úgy sejtem, hogy kapnak egy ideig támogatást, aztán ha abbamarad keresnek új desztinációt új támogatással. Lehet, hogy nem így működik, én nem látok bele. Ezért kell kihasználni a járatokat és menni amig van. Pl. Lanzarote milyen olcsó volt pedig milyen messze van, aztán kész. Megszünt.
De üdülőjáratokat is megszüntetnek, mindkettő pl a Kanári szigeteken már csak Tenerife marad márciustól, 1-2-3 éve meg még 4 szigetre lehetett repülni.
A Wizzair és a Ryanair is megszüntet több németországi (Frankfurt, Nürnberg) járatot Budapestről. Egyrészt érthetetlen, mert többnyire teli gépekről van szó, másrészt az üdülőjáratokban több a pénz. Hallottatok esetleg arról, hogy ezekre az útirányokra "lecsap" valaki?
Sajnos már nagyon kevesen. És ők sem olyan aktívak az írásban, mint korábban. Persze megértem, ne én reklamáljak aki valóban keveset írok, de én már csak ilyen vagyok, nem nagyon szeretek szerepelni. Ellentétben a régi nagyokkal, akik rengeteget írtak és rengeteget segítettek. Segíteni konkrét kérdés esetén én is igyekszem, de az ő beszámolóik, tanácsaik nagyon hiányoznak. Legalábbis nekem. De szerintem másoknak is.
Gratulálok! Az rengeteg! ( azt hittem, én sokat repültem...úgy 250-260 felszállást számsaccoltam, de nem ad ki többet, mint 450-500e...) Más...aki rég itt van, emlékezhet "dokizsuzsi"-ra. Véle mi lehet???
Grat! Külön azért is, hogy pontos nyilvántartást vezetsz. Nekem ilyen sajna nincs, én is túl vagyok az 1 millión, de sajna elmaradt a pontos statisztika.
Viccnek szántam, de jobban belegondolva simán el tudom képzelni, hogy van egy program, ami x utazás/fő/év fölött másként kezeli az adott személy foglalását. Pl. egymás melletti helyeket ad, túltöltésnél nem őt akarják kitenni, stb. És mint tudjuk, Te elég sokat utazol.
Erste hitelkártya miatt a wizz-nél standard wdc tagságom van, amit szeretnék upgrade-elni csoportosra. Ezt a szabályzatuk szerint mrgtehetem a különbség megfizetése mellett, viszont amikor hozzá adom a csoportos tagságit a foglalás során, a teljes árat számolja fel. Be vagyok jelentkezve közben. Tud esetleg valaki segíteni, hogy hogyan kéne eljárni ebben az esetben?
Mi Marokkóből hoztunk vissza Bécsbe a Laudával 3 embert, mert nem engedték be őket vmiért Marokkóba. Bő 3/4 órás kését szedtünk össze emiatt a kisebb "incidens" miatt.
Par honapja Madridbol jottem haza, leszallas utan 20 percig alltunk, majd kiszalla csak az elso lepcson. Betonon 5-6 fakabat nezte at az osszes utas iratait, ket embert ki is kaptak a sorbol. Szoval nem gyakori, de nem is egyedi.
De úgy szírek vajon, hogy szír útlevéllel is mentek vagy szimplán szír származásúak, de egyébként osztrák, görög vagy akármilyen más EU-s ID-vel utaztak?
Én busszal láttam ilyet. 1997, osztrák-olasz határ, menetrend szerinti Volánbusz. Felszálltak az olasz határőrök( rendőrök?), leszedtek 4 magyart, de nem lehetett ott hagyni őket, vissza kellett őket vinnünk az első osztrák vasútállomásra. Egy rendőrkocsi követett minket, ott maradtak az állomáson velük, gondolom megvárták, míg tényleg felszálltak a vonatra. Úgy néztek ránk, ahogy most egy átlag magyar néz egy menekültre.
Hat halljatok ilyet meg nem lattam. Athen Becs jarat. Beszallokapunal a menekultnek kinezo emberek papirjait osztrak rendorok neztek at, szo szerint nagyitoval es ki is szedtek 8 embert ( amit lattam azok szirek voltak) Es nem is szallhattak fel a gepre.
Dániában már megtapasztaltam hasonlót, éjfélig volt kb világos. Ha egész éjszaka az van, nem hiszem hogy sokkal másabb lenne, valamikor aludni is kell (ráadásul aludni nehezebb így, hogy világos van kint :) Szentpétervárról gyönyörű képek vannak esti kivilágításban, így legalább azt is megnézhetem.
(Azt nem nagyon tudom összekötni, hogyha nem érdekel annyira a fehér éjszaka, miért szeretném hogy minél rövidebbek legyenek a nappalok, de lehet csak korán van még.)
Nos, nem nézegettem pontosan az órámat, de este 11-kor mintha még napsugaras lenne az este , reggel 4 körül megint , már úgy értem a reggel, közte meg szürkület/derengés...de töksötét soha nincs.