Ma forgalomba helyeztem egy német autót, EREDETVIZSGA kellett rá, igen a német autóra is..... jan 1től minden külföldi autót erdetvizsgáztatni. Kell a pénz bass*ak meg!
Amikor még jártam a Hoek van Holland - Harwich útvonal volt a legmegfelelőbb. Igaz volt egy közbeeső Amsterdami megálló is. Velük mentünk: https://www.stenaline.co.uk/ferry-to-holland
Azért az, hogy Anglia, még kevés infonak :) én pl legutóbb Skóciából jövet Newcastle-Amsterdam útvonalon kompoztam. Jobb volt a hajókabinban aludni, mint valami szaros parkolóban senyvedni :)
Amúgy pedig az a legjobb útvonal, ahol a kinézett időpontra épp a legolcsóbb az átkelés :) aferry.com-on nézelődj. Van komp Dunkerque-ből és Calais-ből is, illetve utóbbiból a Eurotunnel vonat, ami azért sokszor a legdrágább.
Kifelé lábon legutóbb nyáron mentem trélerrel, épp Calais felől. Teljesen körbekerítették a kikötőt, migráncsnak még nyomát sem láttam. Még a városba is bebumliztam előtte, olcsó üzemanyag vételezése céljából. Késő este volt, de egyetlenegy példány nem sok, annyit sem láttam.
Ahogy azóta olvasom, az E40 belgiumi szakasza lett gázos. Tehát lehetőleg ne ott állj meg éjjeli pihenőre. Bár az említett nyári alkalommal én pont megálltam az egyik kúton kajálni, és ugyancsak egy darabot sem láttam.
Az a veszélyes, ha valamiből látszik, hogy a szigetre tartasz és pénz is van nálad. Kitűnő példa volt erre az én magyar rendszámos tréleres szerelvényem :) Lehet, hogy csak szerencsém volt. Mondjuk júliusban alig pár óra volt az éjjeli sötétség. Nappal jóval kevésbé olvadnak bele a környezetbe :)
Turbófeltöltő vásárlás érdekel engem első sorban. Azt megéri megnézni inkább belföldön, vagy arra is jobb a "nyugat"? Egyáltalán az alkatrészekkel mi a helyzet? Arra azért még jobb az itthon?
Urak, ha valaki még idén hozna autót Németországból, maradt egy pirosszélű rendszához való 30 napos biztosítási utalványom, amit idén kell felhasználni (megkezdeni a 30 napot). Ezt helyben a rendszámos törökök olyan 100-120 euro körül adják. Én 65-ért odaadom.
szerintem nyitva vannak, de hétfőn megyek, megkérdezem. Az időpontokkal egy hete úgy álltak, hogy kb egy - másfél hetet kellett várni. Év végén sok autó lesz, jönnek a taxik is.
Angliabol szeretnek bontoba haza hozni autot (trailerrel) milyen jogi vagy csak atlagos problemakkal, adokotelesseggel nezhetek szembe? Valaszokat elore is koszi.
Mondjuk erre meg nem kaptam valaszt, de remenykedem:
"Ausztriaban vasarolt auto forgalmijat nem talaljak sehol, eredeti (legutolso) rendszam megvan. Hogyan lehet ezt potolni, hogy az auto Mo-n forgalomba helyezheto legyen es milyen koltseggel?"
Ha kereskedő veszi, nem kap új forgalmit. A régiben lesz egy bejegyzés tollal, hogy a kereskedésé az autó. Szerintem ezt nem látni a rendszerben. Semmi probléma nincs ezzel, legyél nyugodt.
nem külföld, de gyanítom jópáran tudjátok a választ, mert otthon vagytok ügyintézésben:
1. eladtam egy kereskedőnek a nevemen lévő autót
2. kifizette KP (3M felett, szóval nem filléres dolog)
3. adás-vételi rendben, törzskönyv átadva, hibátlanul nézett ki a dolog, cég létezik, a bejegyzett ügyvezető írta alá az orrom előtt
4. meghirdette hahu-n, szépen, korrekten
5. eltűnt a hirdetés, gondolom eladta
6. eljutottam (késve) az okmányirodába átiratni és...
... azt mondja az ügyintéző, hogy még mindig az én nevemen van az autó, de lát rajta egy kötelező biztosítást, ami nem a kereskedőé, hanem egy 3. emberé.
Mi lehet emögött? A kereskedő miért nem vette a nevére, ha az csak valami kétezer forint?
egy kis segitseget kernek: testveremtol - aki Nemetorszagban el - vennem meg az autojat. Olvastam a "hagyomanyos" utjat a kinti autovasarlasnak, hogy kimegy az ember, piros rendszam, hazajon. Azonbn felmerult egy olyan lehetoseg, hogy hazahozom az eredeti rendszammal es itthon intezem a honositast. A 1818-n azt mondtak erre van mod, ilyenkor az okmanyiroda/hivatal kuldi ki majd Nemetorszagba a rendszamot a kinti hatosagoknak...
Van vkinek ilyenben tapasztalata, hogy mennyire docogos ez a fajta ugymenet a magyar hatosagoknal? Nem voltak nagyon kepben, amikor telefonalgattam korbe a hivatalokat...
Ha maceras, akkor maradna a hagyomanyos modszer, csak az koltsegesebb es nehezebb a kinti hivatalok idopontjai miatt.
Nem tudok privát üzenetben kérdezni. Valamiért nem férek hozzá ehhez az üzemmódhoz. Kérdezni szeretnék. Hátha úgy megy, ha Te jelentkezel a szigaborkukac gmaildotcom címen. Nagyon köszönöm. üdv
Belgiumból szeretnék egy autót lábon behozni. Tud valaki információt adni, hogy mennyibe kerül és hol lehet megkötni az ideiglenes(?), lehető legrövidebb időre szóló gépjármű biztosítást?
Találtam egy hivatalosnak tűnő oldalt, ott 200€-t írnak. :/ Köszönöm szépen!
Arab storyba nem mennék bele, mert elég hosszú és komplikált.
Végül nem repülővel jutottam ki. Saját, friss p-met nem akartam kockáztatni, így alkalmi munkavállalója lettem egy olyan cégnek akiknek sok P-je van.... Láttam pár naplót, némelyikben 250-350 bejegyzéssel, amelyeknek úgy 40-60% külföldi út, általában más-más emberrel "munka vállalóval". Sok bejegyzés kinti országon belüli mozgatás is volt.
Volt alkalmam sok emberrel beszélni a P-vel való hazajövetelről. Elég vegyes a kép. Van akit már vettek ki rendőrök többször is, gond nélkül, de beszéltem olyanokkal akinek el is vették, de az mind itthon volt, különböző indokok miatt. Nekem az jött le, hogy ha van egy normális autó amire felrakod akkor nagyjából rendben van. Viszont azt nagyon nem szeretik ha más életével játszol, a magadon kívül, valami ócska szarral.
Én simán elmentem Essen környékéről Münchenig, majd másnap haza, jó sok megállóval. A müncheni haverral elfogyasztott jó pár literes sör (mass) miatt. Majdnem mindegyik parkolóban, pihenőben voltak rendőrök... Bécsben is vettem egy autót, másnap visszamentem érte. Mindegyik autó amire felraktam az normális kiállású, nem idős és szép autó volt.
Haza felé senkit nem láttam p-vel jönni, kivéve sógoroknál egy p-s autó húzott egy magyar futót. Pár szlovák gyereknél láttam kint p-t , de azok tuti hamisak voltak, borzasztó minőségűek. Viszont a szlovák p-t sem láttam egyet sem.
Nekem még mindig sokkal kényelmesebb ha autószállítóval jön haza egy autóm, anélkül, hogy egy tök ismeretlen autóra rábíznám magam, de néha muszáj bevállalni.
P rendszamot felvihetsz elvileg. Nekem mar sikerult, berlinbol hazafele.
20e ajronal eu-n belul nem kell bejelenteni, nincs hatar ugye. Elvileg van egy 10es a hatar, multkor probalkoztam ilyennel egy repteren, de elhajtottak.
ugyanakkor a p rendszam feltuno, szamits arra, hogy nagy az eselye, h igazoltatnak. A tuv nelkuliseg buko akkor.... min. H ott hagyod az autot, plusz bunti....
Sziasztok! Lefoglalóztunk egy autót Hamburgba és lábon, P rendszámmal hozom haza (saját), bevállalom, nincs rajta Tüv. Kérdésem az, hogy a repülőre felvihetem-e a kézi poggyászba a P rendszámot? Sehol nem találtam infót róla. A másik kérdésem , hogy lenne nálam 20e euro, mert vennék mást is , ezt úgytudom be kell jelentem a vámnál, jól gondolom? Elmélet az hogy kirepülők, taxi a lefoglalt autóért, normálisan kipróbálom p-vel, mert az arab nem engedte a városba tüv ill.rendszam nélkül, majd ha szar akkor elengedem, a foglalóval együtt... majd irány az b,C lehetőség, végül hazacsorgás a normálisan kipróbált autóval. Ha egyik sem jön össze akkor vissza repülővel.
Halihó .. én is olvastam korábban valahol, hogy bevezetik, hogy kell a TÜV, ha kint akarok autót venni. Azóta nem vettem még kint, de emlékeim szerint esélyes lehet, hogy már ott tartunk :o
Én nem teljesen értem mi a kérdés, illetve mit szeretnél Ausfuhr-ral. Kivonatod amikor megállapodtatok és a kezébe nyomod a forgalmit, törzskönyvet meg a TÜV papírt, aztán mehet amerre lát (szerződés nyilván nem kérdés). Ha olyan illető veszi meg, aki még nem vásárolt kint, akkor elviszed oda ahol ki akarja váltani az Ausfuhr-t és ott akkor előtte ki tudod vonatni, de a rendszámot nyilván ő intézi a saját nevére, de segítségre szüksége lehet pl. a nyelv miatt. Vagy valamit félre értettem?
Valojaban azert jöttem ide rontani a levegöt, mert most en is el akarok adni egy autot, de nincs gyakorlatom benne.
Nemet vevö nem problema, de egy exportra eladasrol fogalmam sincs.
Ugy latom itt van egy-ket tapasztalt kollega, aki tudja mi kell magyarban a forgalombahelyezeshez.
Persze elsösorban a sajat seggemet akarom vedeni, de nem akarom felrevezetni a vevöt sem, hogy aztan szaladgalni kelljen, mert a magyar hatosagnak hianyzik valami papir.
A piros 15 napos Zoll/Ausfuhr rendszamot mar megtalaltam, egyeb jotanacs?
Lehet mindent a lakhelyemen illetekes irodanal szemelyesen intezni, vagy kell valamit elöre bekerni?
(az auto meg napi hasznalatban van, csak akkor vonatnam ki a forgalombol, ha van vevö, aki rögtön el is viszi)