Egyetértve a leírtakkal, annyit tennék hozzá, hogy a robotok számának növekedése az emberi játékosok számának csökkenésével magyarázható. Ez pedig nem az üzemeltetők felelőssége.
Negatívum az is, hogy ismét nem szkrollozhatóak a ranglisták. Tud valaki olyan honlapot, ahová feltették a teljes heti / összesített ranglistát? (Régebben volt ilyen fórum.)
Részemről a 0.03-at programhibának tartom. Az óra alighanem akkor indul el, amikor a kérdéshez tartozó összes elem letöltődött, a válaszadás viszont akkor is lehetséges, ha még nem minden elem látszik. (A kérdést körbevevő keretben menetelő vöröshangyákra vagy valami hasonló feleslges látványelemre gondolok.)
- A robotok gyorsak, nem kell rájuk rengeteget várni, még kihívást is jelentenek. Kb eddig 4-szer kaptam 20-as szintű robotokat, felosztás után 2800-nál több pontom sose volt, sőt, volt amikor a robot vezetett. Nem vert meg robot, de jó, hogy ezeket a meccseken legalább oda kell koncentrálni.
- A tippidők végre olyanok, amilyeneknek lenniük kell, nincs késleltetés.
- A tematikus támadás lehetősége végre arrébb került, véletlen nem nyom rá az ember, nem úgy mint a korábbi verzióban.
- Tetszik, hogy a kérdések tematikáját látni lehet.
- Lehet köszönni, kommunikálni. Az avatarkép tök jól néz ki. Tök jó, hogy ott is lehet reagálni a játék alakulására.
- Kevesebb a gondolkodási idő, nem találkoztam még guglissal (bár tuti lesz), paperkinget is vertem. ;)
- Az alaptérkép tetszik az ötletes motívumokkal.
Negatívumok:
- A vörös a kék és a zöld színek lehetnének erősebbek.
- Túl sok a robot. 10 meccsből 3-4-en robotokat kaptam, pedig nem játszottam lehetetlen időben. Alapjáraton azért lépek be, hogy élő emberekkel játsszak. Persze ez csak lehet nekem probléma, a gyengébb játékosok lehet elkerülnek? És akkor ez pozitívum? (időgép, és társai, akik emiatt nyafogtak fórumon)
- Mivel a várazásról szóló statisztikák megszűntek létezni, többen váraznak.
- A nyitóoldalon kezdetben kifejezetten nehéz eligazodni. Idősebbeknek gondolom különösen. Szerintem szarul lett megoldva. Ha a kurzort az adott építmény felé visszük, jó lenne ha előugarna egy infóbuborék, akármi, hogy mégis mi az.
- A tematikus segítség használatára túl kevés az idő. Vagy rutinos vagy, vagy nem tudod használni.
- Sajnálom, hogy nincs több infóm az ellenfelekről. Jó lenne látni másnak a VEP-jét. Nem értem a megye jelzését miért nincs megjelenítve.
- A baráti ranglistát nem találtam. Egy klánvezérnek így igen nehéz lesz nyomonkövetnie, ki hogyan teljesít hétről hétre. Remélem egy idő után lesz.
- Nem tetszik, hogy a liga-ranglistát csak játék után lehet látni.
- Mindenképp kéne egy "Ranglisták" fül, talán lesz is.
- Sokat szakadozott a játék, bár gondolom ezt javítani fogják, ahogy a bent maradt angol szövegeket is.
Összességében, a pocsék előző verziónál egy fokkal sztem jobbat kaptunk. Aki azt sírja vissza, azzal nem tudok egyetérteni. Ahhoz képest, ez sztem előrelépés, bár a Honfoglaló legfelhasználóbarátabb verziója a 2. volt. Még mindig azzal játszanék legszívesebben. Nem tudom ezen a felületen aktív játékos maradok-e. Még játszogatok. A jelenlegi hiányosságokat azért reméljük pótolni fogják, a hibákat pedig kijavítják.
Az új verzióban bőven lehetségesek a gyors tippidők. 4jegyűt is ütöttem 0.4 körül, pedig én aztán tényleg nem a gyorsaságomról vagyok híres. 1jegyűt is ütöttem már többször 0.2 alatt. A robotok szerintem a válaszerődhöz vannak viszonyítva, nem hiszem, hogy egy 15-ös szintű kezdő játékos, olyan erős robotokat kap, mint Te.
Sajnos a játékosok és a fejlesztők érdeke különvált. Normális esetben mindkét oldal érdeke egy élvezhető Honfoglaló lenne, amelyen minél többen játszanak. Ezt a kereslet-kínálati relációt felborította a több száz milliós EU-s támogatás, és ezzel párhuzamosan a tulajdonosok a fejlesztések fókuszába a maximalizált bevételszerzést helyezték. A boosterek, a limitált játékszám a vásárolható kalandokkal, a szeriasegítségek, az elsődlegesen a játékszámtól függő pontszámítási rendszer és az arra épülő lista, a klán-rendszer, majd most a ligák mind nem a játék élvezeti értékét hivatottak növelni, hanem a bevételszerzés lehetőségének bővítését célozzák.
Tartok tőle, hogy a "beetetési időszak" Honfoglalója a fenti okokból soha nem tér vissza már, pedig élvezeti értékben ezek a triviadoros gagyi változatok meg sem közelítik az ős-Honfoglalót (2007-2013 közötti verzió).
Párhuzamos társadalmak építése?! Az nemcsak a honfoglalón nem volna jó. :) Így is kicsi a játékosgárda, demográfiai okok miatt csak fogyni fog, úgyhogy nem érdemes ezt még felosztani.
Tényleg olyan fontos a forma? Tényleg érdekelnek a pislogó avatarok, az anakronisztikus körítés (ha Árpád apánknak lett volna távcsöve, a honfoglalók tuti, hogy meg sem álltak volna Svájcig ...), a gagyi fa lengőcsapdákon érkező feliratok? A játék maga gyorsabb, van chat (eddig azért nyígtak sokan, mert nem volt!), merkantil szempontból főnyeremény (kaptam a asemmire sem jó ezüsttallérjaimért másfél milla aranyat, abból két évre elég tematikus támadást vehetek - ergo egyetlen fillérembe sem fog kerülni a honfoglalózás!), a hibákat meg majd javítják.
Érthetetlen, teljesen érthetetlen. Van valami, ami tényleg működik. Nagyon jól. Népszerű, szeretik és sokan játszanak vele. Újítgatták, szépen fejlesztgették, de a lényeg változatlan maradt. Aztán jött ez a Triviador vonal, ami a magyar célközönségnek egyszerűen (de legalábbis a célküzönség egyértelműen 90+ %-ának) nem jön be. De csak ezt erőltetik három és fél éve éve. És senki ne mondja azt, hogy ez "változatásellenes" szöveg. Alapból mindig mindenfále változtatás híve vagyok. De ami jó, azt ne akarjuk már megreformálni, kérem szépen! csak gyengébb dolog sülhet ki belőle... A Honfoglaléó erre a legjobb példa.
Az ameriakiaknak van egy jó közmondásuk: if it ain't broke, don't fix it - ami jól működik, ahhoz ne nyúljunk.
A mostani megoldás az volna, hogy párhuzamosan futna a 2013 május .6 előtti verzió Honfoglaló Cassic néven, a tizenéveseknek pedig futna ez a mostani. És minden rendben lenne.
Az indítófelület vicces, kattintgatni lehet a kunyhók között.
Van chat, közös chat. (Megtudtam, hogy szemét, illetve dög vagyok. Csodás.)
Nagyon jó, hogy a megyéket kis pajzsok jelképezik. Nekünk magyaroknak is van mire büszkének lennünk!
Van VEP-statisztika az adatlapon.
Nem tetszik:
A tematikus támadás kezdeményezésekor nagyon kevés az idő, ami alatt a lehetőségek közül választani lehet.
Ledobott a rendszer egy játékost játék közben, két örökkévalóságot vártunk ...
Túl gyors lett a játékfelület. Már gyúrnak az adatbázisroboton someone else/ugyis kilepsz-ék, könnyebb dolguk lesz: gyakorlatilag nullidőre tudják majd állítani.
Ezt az új felületet is meg fogjuk szokni, ahogy az összes többit.
Ha csak azt megnézzük az angol verzió mennyire népszerű.(semennyire) Játékos alig van konkrétan. Előre megmondtam hogy ez lesz, nem egy ember fog panaszkodni a gagyi felület miatt. Mintha egy sötét szobában kéne keresgélni a villanykapcsolót. Persze ott a posta, meg azért odalehet találni, de úgy érzem a játéktér minden egyes felületi elemét mintha falak választanák el.
Ezzel azt sikerült elérniük, hogy lesz kb. pár tucatnyi játékos. Nehéz szavakkal kifejezni csalódottságom. És akkor a chatről nem is beszélek, ilyen áron nem kellett volna.
Én meg kimondom: ez egy katasztrófa. Sokak örömére nem hogy játszani nem szándékozom, de a nickem törlésén is el fogok gondolkozni. Az meg, hogy klánchaten a mondanivalód nem engedi tagolni, ékezet sincs, és olyannyira személytelen az egész, vicc.
Szerintem ezzel ember nem fog játszani, én el nem hiszem, ha valakinek ez bejön.
Azért valamit diplomatikusan: számomra nagyon fontos, hogy valami áttekinthető, világos, normális méretű legyen. Nem olyan könnyű áttekinteni a dolgokat egyelőre...
Hát ez egy az egyben a triviador. Egyre sikerül lejjebb menni, úgy hiszem. Már az angol verzióban is rühellt hogy egy nagy 0 a játéktér, nemhogy odaírnák hogy mi micsoda, egy gagyi farmszerű játékkinézetet sikerült itt is megvalósítani. Ennél jobb volt az előző. Néha a kevesebb több, nem hiszem hogy egy átlag játékos ilyen játéktérre vágyott volna.