Keresés

Részletes keresés

róbertke Creative Commons License 2016.05.11 -3 0 183

Ha már itt elmentünk a közúti daruk felé...

RhB Creative Commons License 2016.05.11 0 0 182

Szerintem ez egy kicsit összetettebb dolog. Az emelést lehetne szinkronizálni, de az oldal irányú mozgás azért nem ilyen egyszerű.

Előzmény: rezgaras (180)
Törölt nick Creative Commons License 2016.05.11 0 0 181

FEND traktor katalógusból tudom, hogy ott már működik az egy traktoros-két traktor kombináció.

Előzmény: rezgaras (180)
rezgaras Creative Commons License 2016.05.11 0 0 180

Tkp. az ember azt hinné, hogy a 21.szd.-ban nem lenne nagy dolog a két darut közösen távvezérelni, akkor nincs gond a szinkronnal.

Előzmény: mdbz (178)
mdbz Creative Commons License 2016.05.10 0 0 179

Pontosítanék. a képen a daru maradványai láthatók!

 

Előzmény: róbertke (177)
mdbz Creative Commons License 2016.05.10 0 0 178

Egyáltalán nem katasztrófa. Gyakorlat. Két daruval szinkronba emelni nem egyszerű, az összehangolódáshoz tökéletesen megfelelt az üres vagon.

Előzmény: róbertke (176)
róbertke Creative Commons License 2016.05.10 0 1 177

Pécs, Kertváros felől a felűljáron épp megállt kocsisorból egy gyors fotó 2016.05.09.

Kombiterminál daruja.

 

róbertke Creative Commons License 2016.05.10 0 0 176

Egy üres 24 tonnás vagonhoz minek 2db 120 tonnát fejenként elbíró daru?? Katasztrófa...:-)))

Előzmény: mdbz (175)
mdbz Creative Commons License 2016.05.10 0 1 175

Ezek is lehetnének vasúti daruk:

 

mdbz Creative Commons License 2016.05.10 0 0 174

Az 1251-es munka közben:

 

 

gumidani Creative Commons License 2016.05.09 0 1 173

Előzmény: gumidani (172)
gumidani Creative Commons License 2016.05.09 0 0 172

99 55 9374 002-1 Y

Előzmény: gumidani (171)
gumidani Creative Commons License 2016.05.09 0 1 171

99 55 9371 002-4

Előzmény: gumidani (170)
gumidani Creative Commons License 2016.05.09 0 1 170

99 55 9377 001-0

Előzmény: gumidani (169)
gumidani Creative Commons License 2016.05.09 0 0 169

Fészkesfehérvár

99 55 9377 010-1

 

róbertke Creative Commons License 2016.05.08 0 0 168

Köszi a képet, ilyenre is gondoltam. Tegnap voltunk a Józsefvárosi piacon, a régi Ganz csarnokban egy bakdarut a párom szúrt ki, de tuti, hogy még több is egyben lehet ...:-)) Gyerekvasúton is láttam bent a fűtőházban a hátulsó végében egy fix bakdarut mint a képeden, de az mind a három vágány fölött átér. 

Előzmény: Törölt nick (165)
gumidani Creative Commons License 2016.05.08 0 2 167

Engedelmeddel kicsit megcsiszolgattam.

Előzmény: MTU-890 (162)
Bárdos Imre Creative Commons License 2016.05.07 0 0 166

Könnyen lehet, mert 1967 júliusában a miskolci fűtőházban, vagyis felsővezetékes környezetben helyezték üzembe,  de aztán valamiért hamar nekiálltak egyezkedni a NIKEX-en keresztül KIROW.val, hogy vásárolja vissza a darut. Egyébként nagyon úgy tűnik, hogy a dízel villamos daruk képességeivel még nagyon nem volt tapasztalatunk (honnan is lett volna), mert arról is egyezkedtünk az EDK 1000-es átvétele (és felborítása) után, hogy a már megrendelt EDK 1000/1-es helyett két EDK 500 vagy egy EDK 300 és egy EDK 500 típusú darut vennénk.

Előzmény: MTU-890 (161)
Törölt nick Creative Commons License 2016.05.07 0 1 165

Valamilyen Osztrák honlapon a MÁV 324,939 Olaszországban 1918-ban (talán Udine?)

Előzmény: róbertke (156)
róbertke Creative Commons License 2016.05.07 0 1 164

Gőzmozdonyos Topikról lementett kép, talán az MD 603 -as?

róbertke Creative Commons License 2016.05.07 0 0 163

Gőzmozdonyos Topikban olvastam, hogy az EDK 300 W az csak 30 tonnás (MD 301), míg az EDK 300 erősebb 60 tonnás (MD 601-605)

Előzmény: MTU-890 (161)
MTU-890 Creative Commons License 2016.05.07 0 0 162

MD 1253 daru rajza:

 

 

MTU-890 Creative Commons License 2016.05.07 0 0 161

... talán tévedésből megvett ? EDK 300 W-vel kapcsolatban is ...

 

 

Úgy olvastam, hogy a MÁV azért vette meg, mert alkalmas volt felsővezeték alatti munkavégzéshez.

 

Előzmény: Bárdos Imre (159)
gumidani Creative Commons License 2016.05.06 0 1 160
Bárdos Imre Creative Commons License 2016.05.06 0 1 159

Nem, az 1251 vadomat új korában (1966.10. hóban jött meg) 1966.11.27-én borult fel a Lőrinci Erőműben, az 1252 pedig 1983.08.28-án a szolnoki fűtőházban. Valamikor a 801-es is borult, de arról nem tudok részleteket.

 

Megtaláltam pár gőzdaru (lesz több is, csak közben bezárt a levéltár) kazánhasználati engedélyét is. Innen tudom, hogy a Láng Gépgyár gyártotta a kazánokat az WP darukba.

 

De találtam anyagokat a talán tévedésből megvett ? EDK 300 W-vel kapcsolatban is, ezt nagyon el akartuk adni a gyártónak, miután megvettek, csak az nem volt hajlandó visszavásárolni. Szóval lesznek még érdekes dolgok, csak idő kell a kutatáshoz.

Előzmény: róbertke (158)
róbertke Creative Commons License 2016.05.06 0 0 158

Érdekes lista lesz, 1846-tól történt egy s más kicsiny kis hazánkban....

Elöljáróban csak így hirtelen: - Egyszerre borult a két Kirow daru??

Előzmény: Bárdos Imre (157)
Bárdos Imre Creative Commons License 2016.05.06 0 0 157

Éppen ma fogtam újabb darulógiai kutatásokba a levéltárban. Előkerült pár EDK daru szállítási, üzembe helyezési dátuma, gyári száma, az 1251 és az 1252 borulásáról némi anyag, gőzdaruk kazánjának gyári száma és érvényessége, de van még sok kutatnivaló.

Előzmény: róbertke (156)
róbertke Creative Commons License 2016.05.06 0 0 156

Ne haragudjatok, de most akkor szerintetek kimerült a téma?? 

Kötőtelepi bakdaruk? Záhonyi átrakó körzet darui? Konténer-termináli daruk? Autódaruk /vasútnál használtak/? Egyéb mobildaruk? Gumidanik?? 

MTU-890 Creative Commons License 2016.04.30 0 1 155

Az akkor már nem üzemelő MD 602 daruról egy 2008-ban készült fotó (nem én készítettem!):

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2016.04.29 0 0 154

Dátum balról jobbra: Víznyomás próba, Főjavítás, Revízió

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!