Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

DKori86 Creative Commons License 2024.02.13 0 0 18895

Szia!

 

Gratula az autóhoz! A fotó (vagy legalább szövegesen az, hogy mit ír ki és, hogyan tudod "nyugtázni" - hisz azt mondod, hogy az zavar, hogy minden indítás után le kell okézni...) mindenképpen nagy segítség lesz, mert így még találgatni sem tudunk. Fogyasztásod nagyon jó, eléggé olyan körülmények közt használod amit csíp ez a motor (akár hibrid akár nem) és a hosszú 6os váltó fogyasztás szempontjából :) ...valódi vegyes (a vegyest úgy értsd, hogy ha 20km országút akkor 20km város, ha nem is dugó de lámpázós/kereszteződéses, és/vagy 20km autópálya....a vegyes a fogyasztásom mert városból városba megyek, de közben 60km az utam amiből 2-2km a város, na az nem vegyes :) ) fogyasztás azért jellemzően ettől magasabb, de igen: a fogyasztása (pláne méretéhez, erejéhez és homlokfelületéhez képest) szerintem is kifejezetten jó, én is szerettem benne. Ha csak autópályázol (pl.: hosszú külföldi nyaralások) ott nem meglepő mód 140 környékét tartva már 7 körül szaladgál az átlag, ahogy városban is, országúton viszont erőlködés/odafigyelés/csigatempó nélkül hozza az 5 elejét, szóval ez így egy 130-140LEs benzines crossovertől nagyon rendben van. :) Aztán végletek/tág határok mindenütt vannak, látod van aki 5 alá is beviszi/bevitte :) szerintem sokunknak valahol 6-6.5-7 körül van a többezer kmes verdikt (felhasználástól és vérmérséklettől függően), aztán városban 7-8 közt is elkérhet rosszabb esetben (mondjuk a "hybrid" ebben jobb...), vagy mondjam, hogy a szürkével megjártam 1 éves korában Trogir környékét úgy, hogy 5 felnőtt, rogyásig pakolt csomagtartó, a tempomat 150re volt állítva (80%-ban így, néhol még nyomkodva, néhol ehhez képest andalogva..) és vmi 8 elejéből hozta, ami fentiek fényében részemről dícséret és nem kritika. :) Na várjuk a fejleményeket. :)

Előzmény: s cross tulaj (18894)
s cross tulaj Creative Commons License 2024.02.13 0 0 18894

Holnap fotózom . jó volna ha tudnátok segíteni, de ne azzal, hogy ne indítsam a vasat :-)

  naponta kell a gép.

Nem városozok szerintem ezért jó a fogyasztás.

Előzmény: BXtwelve (18892)
s cross tulaj Creative Commons License 2024.02.13 0 0 18893

Szerszámkészítő vagyok ezeket is gyártom. Menet metsző, fúró stb. Gondolom ezt nem kell részletesen leírnom. Mindenki tudja milyen összetett.

Az a baj, hogy nem tudom az app fotóját feltölteni, de megpróbálom .

 Jelenleg ezt az értéket mutatja a telefonom. 

 1.4 turbo benzin 6 sebességes mechanikus váltó. Napin átlag 50 km-r.

Vegyes használat  4 lakott terület halmozott vadveszély max 92 km/h .

 Így használom a gépet. Nem rugom szét, használom holnap is kell.

Előzmény: Gyöször (18891)
BXtwelve Creative Commons License 2024.02.13 0 0 18892

Nem tudom, mi akadályozza, hogy megoszd velünk mi van a képernyőn. Így elég nehéz segíteni.

 

Nagyon jó a fogyasztásod. Bár itt a többségnek szerintem még villany nélküli a kocsija, így nehéz összehasonlítani.

Ha néha kikormolja az ember, már ugrik a fogyasztás. Csodák nincsenek.

Előzmény: s cross tulaj (18890)
Gyöször Creative Commons License 2024.02.13 0 0 18891

Szia! Sajnos nem tudunk segíteni. **

 

Menetmetsző köszörülés? Azt hogy kell, meg minek?

 

Fogyasztásról: volt itt régen egy nem hibrid 4wd automata tulaj ő 4,9el is eljárt, de emiatt elüldöztük. Így most a tiéd eszik legkevesebbet, remélem érted a viccet :-)))))

 

** azért nem tudunk segíteni, mert senkinek bánatos fogalma nincs, hogy pontosan milyen "figyelmeztető üzenet" jelenik meg a televízióban.

Előzmény: s cross tulaj (18890)
s cross tulaj Creative Commons License 2024.02.13 0 0 18890

Köszönöm, na ezt elkövettem 4 darab 6/4 "-es menetmetsző készreköszörülése közben.

 Nem találtam megoldást, ezért bátorkodtam tapasztaltabb márkatársak segítségét kérni.

A járgány nagyon tetszik és nem csak a kűlcsíny. Fogyasztását csodálom a széltoló ormánya miatt, ami leginkább tetszik.

 Előző autóm is ferdeszemű fejlesztés volt 1,5 ős szívó benzin az is lenyűgöző fogyasztási  adatokkal, csak amióta unokám van kicsi lett a hátsó kesztyűtartó. Trakiban van hely ma átléptem a 2000 km-t

Bár 2 hétig nem mentünk betegség miatt.  5.4 l/ 100 az átlagom brutál tetszik ekkora légellenállású vasnál. Vegyes használatban van a gép , márkatársak mennyivel hoztak jobb átlagot?

 üdv: nagypapa 

Előzmény: BXtwelve (18889)
BXtwelve Creative Commons License 2024.02.13 0 0 18889

Azt tanácsolja a topiktárs, hogy első körben olvasd el a gépjármű kezelési kézikönyvét.

Előzmény: s cross tulaj (18888)
s cross tulaj Creative Commons License 2024.02.13 0 0 18888

Köszi a gratut, de nekem vénembernek kérlek fordítsd le emberi nyelvre az utolsó elötti mondatod. köszi.

Előzmény: Gyöször (18886)
DKori86 Creative Commons License 2024.02.13 0 0 18887

:D

Előzmény: Gyöször (18886)
Gyöször Creative Commons License 2024.02.13 0 0 18886

Milyet, milyet.. hát figyelem felhívót! Ott van; le van írva.

Senkit nem érdekel az üzenet tartalma, nem az volt a kérdés, hanem el kell tüntetni.. Ennyi.

 

Én azt gondolom, hogy az  RTFM nél nem tudok jobb tanácsot adni.

 

Ja és gratulálunk! És az új eskrosszhoz is!

Előzmény: 1Bence (18885)
1Bence Creative Commons License 2024.02.12 0 0 18885

Milyen üzenetet ír ki?

 

Előzmény: s cross tulaj (18884)
s cross tulaj Creative Commons License 2024.02.12 0 0 18884

Üdv urak!

 2 hónapja s cross tulajdonos vagyok. Tetszik a gép nagyon, csak 1 gondom van az minden indításkor egy figyelem felhívó jelzés jön a középkonzolon amit fogadjak el. Ki lehet etz iktatni?

  Köszi a válaszokat.

 

DKori86 Creative Commons License 2024.02.11 0 0 18883

Sajnos segíteni alóazínű most se fogunk tudni sokkal többet, de azért kérdés szinten: akkor se szűnik meg (nem egyből, pár nap után) ez a szag, ha hagyod, hogy a rendszer dolgozzon amire kitalálták, beállítod XY fokra és megnyomod az auto gombot (hagyod, hogy ő állítsa a levegő sebességét és irányát és hagyod, hogy állandóan dolgozzon a klímakompresszor)?

 

Ez is olyan dolog amiben meggyőző(nek tűnő) érveket lehet felhozni mindkét tábor mellett, minden esetre a saját konkrét szubjektív tapasztalatom sok-sok év alatt az, hogy az első félautomata klímás Bravomban csak ~24 fok felett klímáztam, kapcsolgattam a kompresszort sűrűn, eladás előtt már csapágyas volt a kompresszor (bekapcsolt állapotban 3500 felett búgott - igaz ekkor már 140 felett ment :) szóval tök jó, normál használat mellett még üzemszerű volt :D :( ), a kétzónás klímás Stilomban szintén nagymelegben kapcsoltam klímát (spoiler alert: fekete volt, így azért elég sűrűn kellett ;) ), többször kellett gázzal töltetnem, sziszegett, gyengült a teljesítménye és néha büdösödött is...míg ugyanazon évek alatt anyumék Xsara Picassoja úgy lett eladva 250ekm-el 15 évesen, hogy sose volt a klímához nyúlva csak évente tisztítás +pollenszűrő csere...digit klímás volt, amikor kigurultak a szalonból beállították 22 fokra bekapcsolt A/C-vel és kb sose nyúltak hozzá többet... Na én ekkor mondtam azt, hogy műszaki odafigyelés meg pazarlás ide vagy oda én *-ok bele, innentől menjen az a kompresszor "állandóan" (ez is faxság, mert gyártónként eltér mikor de ilyen plusz1-3 fok alatt hiába nyomod be nem kapcsolja a kompresszort a szárító/szűrő fagyveszélye miatt ha jól gondolom...) > azóta a GT-m kétzónás klímájával sose volt gond, az S-Crossal se, a mostani OFF-al se (bocs, idén töltenem kell szerintem mert már nem az igazi....16 éves autó....), feleségem manuális klímás Swiftjén is sűrűn járatjuk. Tudom, hogy ez lehet tényleg csak placebo, némileg ellent is mond pár józan érvnek, de egyszerűen a saját tapasztalatok engem eddig arról győzött meg, hogy semmivel se lesz tartósabb a rendszer ha csak ünnepnapokon klímázok. :) (az más kérdés ki mennyire bírja stb, szerencsére nálunk nincs ilyen gond, persze mindenkinek a saját megfelelő hőmérsékletére kell állítani, mi leengedett ablakkal huzatolni nem szeretünk...)

Előzmény: net91 (18882)
net91 Creative Commons License 2024.02.11 0 0 18882

Nálam is jelentkezik ez a bűz. Az én kocsim 2021 júliusi.

Már kétszer beírtam ide ezzel kapcsolatben, de nem tudtak segíteni. 

Nagyon bosszantó ez a bűz, főleg akkor amikor a szélvédőt kell páramentesíteni.

Volt szűrő cserélve és volt több klímatisztítás is.

Előzmény: Suzuki Sedan (18841)
Gyöször Creative Commons License 2024.02.11 0 0 18881

Most néztem a suzukinál lévő töltő egy ULGD 5.0 B1, azt gondolom egy évvel korábban vettem mint te, évente szoktak hozzáírni eggyel nagyobb betűt..

 

A másik ami csepptöltésen nem villogtatja az akksi ikont az 4,8as, majd megnézem annak is a kódját. Ulgd 4.8 valami. Annak kék a háttérvilágítása, az 5.0B1 nek piros.

Előzmény: I.P.M. (18880)
I.P.M. Creative Commons License 2024.02.11 0 0 18880

Köszönöm a válaszod sokat segítettél mert nagyon nem vagyok képben ezzel a dologgal.

De mivel sok rövid utat megyek a Start/Stop kikacsolva ezért télen havonta ráteszem a töltőt ilyenkor van időm és mehet akár két napot is a töltő.

További szép napot neked!

 

Előzmény: Gyöször (18879)
Gyöször Creative Commons License 2024.02.11 -1 0 18879

A miótónkban (nekem is ilyen csak 2017es) nem AGM hanem EFB akksi van, ami ugyan olyan igényű mint az AGM tehát hópihén töltsd.

 

Ha tévedek ebben, akkor sem csinálsz bajt, 2 okból:

Egyrészt mert a Wattokból és a feszültség értékelből nem tudok következtetni arra, hogy mást csinálna a kocsika meg a hópihe mód,

 

Másrészt mert ugyan ilyen töltővel 6 éve töltögetem a kocsit 2-3 napot rajtahagyva hópihén. Ha 1 napot áll, már ráteszem. És még a gyári akksi van benne.

Előzmény: I.P.M. (18877)
Gyöször Creative Commons License 2024.02.11 0 0 18878

Én is csak onnan tudom, hogy van még olyan régi lidis töltőm amin nincs kijelző, csak ledek,  és kíváncsi voltam, hogy mikor mit csinál. Először multiméterrel próbálkoztam, Amper mérésre sorbakötve, viszont arra jöttem rá, hogy a sönt megzavarja a töltő lelkivilágát.

Aztán eszembe jutott, hogy vigyem már ki a konnektorba dugható fogyasztásmérőt..

Előzmény: DKori86 (18876)
I.P.M. Creative Commons License 2024.02.11 0 0 18877

Na most tudtam lemenni a garázsba a töltő ULGD 5.0 C1 és a töltő hátulján rajta van a gyártási idő 2021. 37. hét.

Kipróbáltam ha csatlakoztatom elindul egy akkumulátor jel és mutatja hogy tölt, következő ikon egy motorkerékpár és 6 voltot mutat a harmadik egy autó ikon és 12 volttal tölt, a negyedik a hópihe de itt csak azt mutatja hogy 13,6 -13,7 és nem villog valószínű azért mert tegnap sima 12 volttal feltöltöttem.

Viszont az nagyon érdekelne hogy én inkább a hópihét válasszam-e ezekben az autókban AGM akkumulátor van-e?

Előzmény: Gyöször (18875)
DKori86 Creative Commons License 2024.02.11 0 0 18876

Na látod én ennyire nem ismerem a töltők lelkivilágát (panelgyerekként nekünk ezek mindig kimaradtak, amióta 6 éve családi házban vagyunk azóta lett ilyenekre, meg kisebb karbantartásokra lehetőségem az aknás garázzsal...), köszi a magyarázatot és segítséget. Enyém villogtatja magát az utolsó fázisban, szóval ezek szerint nekem az utóbbi féle töltőm lehet. :)))

 

Gondolkodtam is rajta, hogy elő kéne venni (idén még nem volt...) ha már szerda óta az ágyat nyomom és be se indítottuk az OFF-ot, na de ma szakad az eső (az OFF meg az udvaron áll...) :/

Előzmény: Gyöször (18875)
Gyöször Creative Commons License 2024.02.11 0 0 18875

Mondd már meg, hogy ez ULGD38 vagy micsoda tipusú töltő pontosan.

 

Kori: A hópihe ikon nem lassú csepptöltés, ugyan úgy meghúzza a konnektort 60Wattal mint a kisautó ikon. A hópihe való az AGM akksihoz mert az elviekben 14,6-14,8V-ig kell tölteni. Míg az autó ikon a sima savas az csak 14,4ig mehet. A papírja szerint

 

Gyakorlatilag ugyan azt csinálja a hópihe mint a kisautó, 14,6ig tölt.

És a 3,8 meg a 4,8 Amperes közt az a különbség (ha a digit kijelzösekről beszélünk), hogy a 3,8as becsapós mert a töltöttség jelző körül a téglalapot nem villogtatja csepptöltés módban (ilynekor a konnektorból csak 1-2Wattot vesz fel)

Mindenki azt hiszi, és én is benyaltam, hogy nem csinál semmit. Pedig de, az az utolsó ciklus, lényegében a lényeg. Álló kockával telr akksi jellel 12,9V-ről ugyan úgy elballag 14,4Vig mint a 60W, majd az azt követő 12W programok, csak az utolsó 1Wos akár 2 napig is eltarthat...

 

A 4,8 vagy hány Amperos ugyan ilyen 5-6 ezer Ft kicsi lidi töltő már az utolsó csepptöltő programon is villogtatja a kockát.

Ezért én 2 napig szoktam tölteni vele

 

Előzmény: I.P.M. (18872)
DKori86 Creative Commons License 2024.02.10 0 0 18874

Ez annyiból segítség (nekem), hogy a fejegységeden futó szoftver már biztosan tudja az AndroidAutot (ha 2017es lenne akkor megfontolandó lenne készülni/készülnöm egy 1890es firmware pendrive-al is :) ), tehát a telefonod (+usb kábel) oldaláról kell rendbetennünk a dolgokat.

 

Ha Hatvan is jó, az lt hamarabb meg tudjuk ejteni :)) (mondjuk most épp ki vagyok dőlve itthon :( ) > a nickednél lévő mail címedre tudok írni? Mert akkor egyeztetünk ;)

Előzmény: forgesz (18873)
forgesz Creative Commons License 2024.02.10 0 0 18873

Helló! Ha neked jó Hatvan akkor azon ne muljon! 2020as az autó, 21 januárban vették meg! 

Előzmény: DKori86 (18862)
I.P.M. Creative Commons License 2024.02.10 0 0 18872

Köszönöm a válaszod nekem is pont ilyen a töltöm csak a kezelési utasításban olvastam ezt a hideg körülmények esetén, vagy AGM akkumulátor töltést és kicsit megzavart.

Akkor simán autó választás és megy ameddig megy, de nálam se szokott rajta lógni eddig egy BOSH 1 töltőt használtam néha, de meghalt a bekapcsológombja.

Még egyszer köszönöm!

 

Előzmény: DKori86 (18871)
DKori86 Creative Commons License 2024.02.10 0 0 18871

Húha...nekem is Lidlis UltimateSpeed töltőm van, lehet ezek közt is különbség, enyémen motor (6v), autó (12v), hópehely (lassú csepptöltés) ikonok vannak, más mód nincs > én mindegyik autót (az S-Crossokat is többször) a sima autós ikonon szoktam töltögetni, csak úgy használom (igaz én napokig nem lógatom rajta, csak pár órát amíg feltölt...).

Előzmény: I.P.M. (18870)
I.P.M. Creative Commons License 2024.02.10 0 0 18870

Bocsánat az lemaradt hogy 2019. évi még nem hibrid GLX automata összkerekes.

I.P.M. Creative Commons License 2024.02.10 0 0 18869

Aki ért hozzá kérem segítsen tavaly vásároltam egy LIDl -es akkumulátor töltőt még nem használtam most kiakartam próbálni, de nem tudom hogy a sima 12 voltot válasszam vagy a 12 V-os akkumulátorok 14 Ah–120 Ah kapacitással történő töltéséhez hideg körülmények esetén, vagy AGM akkumulátorok töltéséhez, ahol megjelenik a hópehely is.

Miden segítő támogatást előre is köszönök.

DKori86 Creative Commons License 2024.02.10 0 0 18868

Lehet lelevegősödik állásában (és ha már tartott gázzal jár kidolgozza magából)? Gázolajszűrő csere stb? Szerintem nem kap megfelelő üzemanyagellátást hidegen.

Előzmény: romeo101 (18867)
romeo101 Creative Commons License 2024.02.10 0 0 18867

Mert tartom a gázt 1500 fordulaton mig bemelegszik.

 

Előzmény: Gyöször (18865)
Airbag. Creative Commons License 2024.02.10 0 0 18866

szerelőhőz elvinni?

Előzmény: romeo101 (18864)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!