Keresés

Részletes keresés

Dante001 Creative Commons License 2015.03.11 0 0 344

A dízelmotor nem tölti, max a generátor. Az meg alapjáraton jó ha annyi naftát tud adni ami ellátja a bekapcsolt fogyasztókat. Nem autópályán rohangálnak ezek hogy fullra tudják tölteni az akksit.

Előzmény: Peti817172M (342)
John Howard Creative Commons License 2015.03.11 0 0 343

Ebben 100%-ig biztos vagy?

Előzmény: Peti817172M (342)
Peti817172M Creative Commons License 2015.03.11 0 0 342

A dízelmotor önmagában is tölti az akksit, nem csak akkor, mikor fékezésnél visszatáplál, tehát nem értem hogy tud ennyire lemerülni.

Előzmény: - Szerzet - (337)
John Howard Creative Commons License 2015.03.11 0 0 341

Ld. még itt. Mondhatnám úgy is, én már akkor megmondtam...

 

Szóval a lényeg: vezetéstechnikailag más az ilyen hibrid jármű. Bizony, meg kell(ene) szokni, hogy nem "beesük" egy-egy megállóba, vagy piros lámpához padlófékkel, mert akkor csak rövid ideig lesz hajtásakku-töltés, a nagy töltőáramot meg leszabályozza a technika. Ehelyett hosszú távon, viszonylag kis féknyomatékkal (=kisebb fékárammal), de hosszabb ideig féküzemben tartva célszerű lassítani, így a töltéshatásfok növekedhet.

Előzmény: - Szerzet - (337)
- Szerzet - Creative Commons License 2015.03.11 0 0 340
Szóval az a helyzet, hogy forszírozott menetben (erőteljes gyorsítások, rövid féktávok) hamar lemerül az aksi, ilyenkor nem állítja le a motort a megállókban. De ez nem a busz hibája, némelyik vonalon teljességgel lehetetlen tartani a megadott menetidőt, az ötösön például egy közveszélyes ámokfutó se tudná.
Törölt nick Creative Commons License 2015.03.11 0 0 339

Tipp: járműre válogatja, melyiknél mikor áll le,  stb. Tehát keresik az optimumot, és a leggazdaságosabb értékeket produkáló jármű értékeit fogják beállítani az összesre.

Előzmény: Peti817172M (333)
- Szerzet - Creative Commons License 2015.03.11 0 0 338
Nem kimondottan sebességfüggő a motor beindulása, mentem már vele negyvennel is villannyal, enyhe lejtőn, a Városmajortól a Szétütött Kálmán térig.
- Szerzet - Creative Commons License 2015.03.11 0 0 337
Mindössze hatszor állt le a motor? A város többi buszán meg egyszer sem. :-D

Különben simán elvan negyven literből, ami a körülmények ismeretében szerintem jó eredmény.

Padlógázas indulásnál azonnal beindul, és hát anélkül sajnos tarthatatlan a menetrend. 400 newtonméterrel nem lehet dinamikusan gyorsulni, 800-zal is alig. De ha van delej, akkor az 1200 Nm valahogy azért megindítja.

Csak akkor lövi le a megállóban a motort, ha legalább negyedig-harmadig fel van töltve az aksi. Ahhoz viszont hosszú, retarderes lassításra van szükség rövid fékezés helyett, szintén a menetidő rovására.

Ha pl. Erzsébet-hídról sikerül egy hosszú retarderes lassítással beesni a Ferenciekre, az félig feltölti az aksit, avval 20-25-ös tempóval, 2-3 megállással (lámpák, Astoria megálló) elmegy az Urániáig tisztán villannyal. Ha véletlenül időmben vagyok, akkor így szoktam.
Peti817172M Creative Commons License 2015.03.10 -1 0 336

Csengetés nélkül mindegyik tud zárni, ha túl gyors a vezető, és nem várja meg, míg teljesen kinyílik. Valami járványbetegség lehet a gyártóknál így bekötni.

Előzmény: Peti817172M (335)
Peti817172M Creative Commons License 2015.03.10 0 0 335

A MAN LC-n addig szól, amíg nyomja a gombot. És hogy logikus legyen, az engedély törlővel lehet elővarázsolni a hangot, ha nincs kiadva az engedély :)

Előzmény: BPI-383 (334)
BPI-383 Creative Commons License 2015.03.10 0 0 334

Mit értesz laminált tetőszellőző alatt? Mert laminált padlóról, meg laminált papírlapról már hallottam, de hogy a tetőszellőzőn mit segít a laminálás, el nem tudom képzelni.

Pont hogy ront rajta, nem segít.

 

A VT-s C2-eseken és a Volános LC-ken az utastér és a tetőszellőző között burkolat van, ezt értem alatta.

Viszont ez a burkolat elnyeli azt a levegőt, amit a tetőszellőzőből jönne.

De szerencsére a Hybrid 7900A-kon nincs ilyesmi.

 

Minden újonnan beszerzett típuson van lehetőség zárástól független csengetésre, ez nem újdonság. 

 

Igen, csak itt a csengetés pl. a C2-vel ellentétben nem azt jelenti hogy pittyen 5-öt és elhallgat, hanem folyamatosan szól az ajtó bezáródásáig, ahogy kell. (LC-nél nem tudom hogy van, mert ott eddig általában elsőajtós vonalakon utaztam, és nem használtak külön csengetést, a Volános 7900A-knal pedig csak egy rövid ideig szól csak, nem tudom pontosan meddig, illetve olyan is volt utóbbin, hogy csengetés nélkül zárt ajtót)

Előzmény: Peti817172M (332)
Peti817172M Creative Commons License 2015.03.10 0 0 333

Ma mentem hibriddel a Keleti-Molnár Viktor távon, 15 megállásból mindössze 6-szor állt le a motor. Ez így elég gáz.

Peti817172M Creative Commons License 2015.03.10 0 0 332

Mit értesz laminált tetőszellőző alatt? Mert laminált padlóról, meg laminált papírlapról már hallottam, de hogy a tetőszellőzőn mit segít a laminálás, el nem tudom képzelni.

 

Minden újonnan beszerzett típuson van lehetőség zárástól független csengetésre, ez nem újdonság.

Előzmény: BPI-383 (33)
FJX-220 Creative Commons License 2015.03.10 0 0 331

Lehet, hogy lassan meg kellene tanulni a T&J-s sofőröknek, hogy kettes megállóban nem nyitunk harmadikként ajtót. Most ezeket az alapszabályokat tényleg mindig meg kell tanítani egy új szolgáltatónak? Már negyedjére futok bele ebbe, és nem állnak meg még egyszer.

ib123 Creative Commons License 2015.03.08 0 0 330

Melyik viszonylaton szoktál utazni vele ?

Előzmény: Törölt nick (328)
BPI-383 Creative Commons License 2015.03.08 0 0 329

Én már jó párszor találkoztam ilyen esettel, és akkor még relatíve keveset is utazom velük.

 

A többi része pedig szarkasztikus akart lenni

Előzmény: Törölt nick (328)
Törölt nick Creative Commons License 2015.03.08 0 0 328

Egyébként meg, ha más citaron nincs ilyen budapesten akkor szerinted melyikről is beszélek ?

Előzmény: BPI-383 (326)
Törölt nick Creative Commons License 2015.03.08 0 0 327

Elég sokszor utaztam már Citaroval, soha nem láttam ilyet, hogy fals jelzést adott volna egy kabát, vagy bármi más.

Előzmény: BPI-383 (326)
BPI-383 Creative Commons License 2015.03.08 0 0 326

Mégis melyik Citaroról beszélsz?

Mert a VT-sen már nem egyszer okozott ez gondot, más Citaron meg nincs érintős leszállásjelző+ajtónyitó az utastérben Budapesten legalábbis.

Előzmény: Törölt nick (324)
Csavargooo Creative Commons License 2015.03.07 0 0 325

Hidd el, láttam már egy-két kályhát beindulni, ez a tökéletlen égés miatt füstöl így.
Persze majd elhagyja a füstölést, de ezt a jelenséget egy jól beállított kályha nem produkálja.
Meg elég hülyén néz ki, hogy a hibrid Volvo így szennyezi a levegőt.

Előzmény: - Szerzet - (318)
Törölt nick Creative Commons License 2015.03.07 0 0 324

A citarokon nem okozott gondot az érintős leszállás jelző. Az általad felsorolt dologgal meg még soha nem találkoztam, azért elég határozottan kell megérinteni azt a gombot, hogy jelezzem a leszállásomat, egy kabát érintésétől meg nem fog fals jelzést adni.

Előzmény: ib123 (322)
ib123 Creative Commons License 2015.03.07 0 0 323

 Mi van az MYK-385-tel pont most fordult meg a deákon . o.o

ib123 Creative Commons License 2015.03.07 0 0 322

Az érintőképernyős leszállásjelző szerintem is baromság  mert ha most a busz megtelt példa mondjuk a 139-es jön 2 olyan megálló ahol csak néha szállnak fel de mindig meg kell állni mert valaki pózt akart váltani és akárcsak a bőrkabátja széle ér hozzá megnyomja a jv. megáll a megállóba és kikiabál hogy aki szórakozik most szálljon le ( és a jv. gondolom teljesen jól tudja hogy nem az utas hibája mert megtetszett a bőrkabát a boltban és a buszon is abban van csak ha mindennap még ha csak minden 3. alkalommal akkor is rohadt idegesítő tud lenni )Véleményem hogy ez az érintőképernyős leszállásjelző csak azt üzeni hogy húúúú mi ilyet is tudunk gyártani ti meg még nem találtátok ki :P .Én szeretem ha ott a gombos jelző és biztosan tudom hogy megnyomtam és nem állunk meg az olyan megállókba ahol még a kutya se jár .

Zahnrad Creative Commons License 2015.03.07 0 1 321

A Volánbusz 7900-asai is ilyenek,be is írtam annó a szomszéd topikba, reagálás semmi.

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=130089657&t=9008229

Szerintem ezt akkor produkálja, amikor az automata visszazárás funkció van használatban. Kipróbáltam a hibriden is és dízeleken is. A jármű már rég mozgásban van, amikor megnyomod az automata visszazárás után a gombot, az ajtó kivágódik, a kocsi kellemetlenül befékez.

A ,,kiváló" érintős leszállásjelzők amúgy is rengeteg téves jelzést  produkálnak, egy véletlen hozzásimulás is tud ilyet okozni.

Előzmény: - Szerzet - (286)
- Szerzet - Creative Commons License 2015.03.07 0 0 320
Igen, a motort csak álló helyzetben lövi le, ha elég a töltöttség, gurulás közben sosem. A motor beindulása viszont gázpedálállás-függő. Félgáznál nagyobbat adva a motor azonnal indul. Sajnos ezekkel a buszokkal félgázzal a budapesti menetidők teljesíthetetlenek. Úgy tudnám szemléltetni, hogy egymás mellett állva egy 280-assal, egyszerre padlógázzal indulva, az Ikarus hatvan méter múlva teljes terjedelmében megelőz és kényelmesen besorol elém a sávomba. Egy egyórás belvárosi menetben bő tíz percet rámver. Vagyis a menet végén már ennyit kések a megállóhelyi táblák szerint. Pedig végig nyomtam.
- Szerzet - Creative Commons License 2015.03.07 0 0 319
Amint beindul az égés már nem lesz látható füstje, ez a képen a hidegindítási szakasz.
- Szerzet - Creative Commons License 2015.03.07 0 0 318
Semmi bajuk nincs a kályháknak, egy olajkályha így indul be. 1-2 percig füstöl, ez van. Időnként nem elég a motor hulladékhője az utastér fűtésére, ilyenkor automatikusan bekapcsol.
Előzmény: Csavargooo (317)
Csavargooo Creative Commons License 2015.03.07 0 0 317

Egy jól beállított kályha nem füstölhet ennyire.
Jó lenne ránézni, beállítani.

Előzmény: Aron_son (315)
zoli07 Creative Commons License 2015.03.07 0 0 316

Milyen koszos. Ezért miért nem szab ki kötbért a bkk?

 

Előzmény: Aron_son (315)
Aron_son Creative Commons License 2015.03.07 0 0 315

De.

 

Előzmény: g86 (314)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!