A dízelmotor nem tölti, max a generátor. Az meg alapjáraton jó ha annyi naftát tud adni ami ellátja a bekapcsolt fogyasztókat. Nem autópályán rohangálnak ezek hogy fullra tudják tölteni az akksit.
Ld. még itt. Mondhatnám úgy is, én már akkor megmondtam...
Szóval a lényeg: vezetéstechnikailag más az ilyen hibrid jármű. Bizony, meg kell(ene) szokni, hogy nem "beesük" egy-egy megállóba, vagy piros lámpához padlófékkel, mert akkor csak rövid ideig lesz hajtásakku-töltés, a nagy töltőáramot meg leszabályozza a technika. Ehelyett hosszú távon, viszonylag kis féknyomatékkal (=kisebb fékárammal), de hosszabb ideig féküzemben tartva célszerű lassítani, így a töltéshatásfok növekedhet.
Szóval az a helyzet, hogy forszírozott menetben (erőteljes gyorsítások, rövid féktávok) hamar lemerül az aksi, ilyenkor nem állítja le a motort a megállókban. De ez nem a busz hibája, némelyik vonalon teljességgel lehetetlen tartani a megadott menetidőt, az ötösön például egy közveszélyes ámokfutó se tudná.
Tipp: járműre válogatja, melyiknél mikor áll le, stb. Tehát keresik az optimumot, és a leggazdaságosabb értékeket produkáló jármű értékeit fogják beállítani az összesre.
Mindössze hatszor állt le a motor? A város többi buszán meg egyszer sem. :-D
Különben simán elvan negyven literből, ami a körülmények ismeretében szerintem jó eredmény.
Padlógázas indulásnál azonnal beindul, és hát anélkül sajnos tarthatatlan a menetrend. 400 newtonméterrel nem lehet dinamikusan gyorsulni, 800-zal is alig. De ha van delej, akkor az 1200 Nm valahogy azért megindítja.
Csak akkor lövi le a megállóban a motort, ha legalább negyedig-harmadig fel van töltve az aksi. Ahhoz viszont hosszú, retarderes lassításra van szükség rövid fékezés helyett, szintén a menetidő rovására.
Ha pl. Erzsébet-hídról sikerül egy hosszú retarderes lassítással beesni a Ferenciekre, az félig feltölti az aksit, avval 20-25-ös tempóval, 2-3 megállással (lámpák, Astoria megálló) elmegy az Urániáig tisztán villannyal. Ha véletlenül időmben vagyok, akkor így szoktam.
Csengetés nélkül mindegyik tud zárni, ha túl gyors a vezető, és nem várja meg, míg teljesen kinyílik. Valami járványbetegség lehet a gyártóknál így bekötni.
Mit értesz laminált tetőszellőző alatt? Mert laminált padlóról, meg laminált papírlapról már hallottam, de hogy a tetőszellőzőn mit segít a laminálás, el nem tudom képzelni.
Pont hogy ront rajta, nem segít.
A VT-s C2-eseken és a Volános LC-ken az utastér és a tetőszellőző között burkolat van, ezt értem alatta.
Viszont ez a burkolat elnyeli azt a levegőt, amit a tetőszellőzőből jönne.
De szerencsére a Hybrid 7900A-kon nincs ilyesmi.
Minden újonnan beszerzett típuson van lehetőség zárástól független csengetésre, ez nem újdonság.
Igen, csak itt a csengetés pl. a C2-vel ellentétben nem azt jelenti hogy pittyen 5-öt és elhallgat, hanem folyamatosan szól az ajtó bezáródásáig, ahogy kell. (LC-nél nem tudom hogy van, mert ott eddig általában elsőajtós vonalakon utaztam, és nem használtak külön csengetést, a Volános 7900A-knal pedig csak egy rövid ideig szól csak, nem tudom pontosan meddig, illetve olyan is volt utóbbin, hogy csengetés nélkül zárt ajtót)
Mit értesz laminált tetőszellőző alatt? Mert laminált padlóról, meg laminált papírlapról már hallottam, de hogy a tetőszellőzőn mit segít a laminálás, el nem tudom képzelni.
Minden újonnan beszerzett típuson van lehetőség zárástól független csengetésre, ez nem újdonság.
Lehet, hogy lassan meg kellene tanulni a T&J-s sofőröknek, hogy kettes megállóban nem nyitunk harmadikként ajtót. Most ezeket az alapszabályokat tényleg mindig meg kell tanítani egy új szolgáltatónak? Már negyedjére futok bele ebbe, és nem állnak meg még egyszer.
Hidd el, láttam már egy-két kályhát beindulni, ez a tökéletlen égés miatt füstöl így. Persze majd elhagyja a füstölést, de ezt a jelenséget egy jól beállított kályha nem produkálja. Meg elég hülyén néz ki, hogy a hibrid Volvo így szennyezi a levegőt.
A citarokon nem okozott gondot az érintős leszállás jelző. Az általad felsorolt dologgal meg még soha nem találkoztam, azért elég határozottan kell megérinteni azt a gombot, hogy jelezzem a leszállásomat, egy kabát érintésétől meg nem fog fals jelzést adni.
Az érintőképernyős leszállásjelző szerintem is baromság mert ha most a busz megtelt példa mondjuk a 139-es jön 2 olyan megálló ahol csak néha szállnak fel de mindig meg kell állni mert valaki pózt akart váltani és akárcsak a bőrkabátja széle ér hozzá megnyomja a jv. megáll a megállóba és kikiabál hogy aki szórakozik most szálljon le ( és a jv. gondolom teljesen jól tudja hogy nem az utas hibája mert megtetszett a bőrkabát a boltban és a buszon is abban van csak ha mindennap még ha csak minden 3. alkalommal akkor is rohadt idegesítő tud lenni )Véleményem hogy ez az érintőképernyős leszállásjelző csak azt üzeni hogy húúúú mi ilyet is tudunk gyártani ti meg még nem találtátok ki :P .Én szeretem ha ott a gombos jelző és biztosan tudom hogy megnyomtam és nem állunk meg az olyan megállókba ahol még a kutya se jár .
Szerintem ezt akkor produkálja, amikor az automata visszazárás funkció van használatban. Kipróbáltam a hibriden is és dízeleken is. A jármű már rég mozgásban van, amikor megnyomod az automata visszazárás után a gombot, az ajtó kivágódik, a kocsi kellemetlenül befékez.
A ,,kiváló" érintős leszállásjelzők amúgy is rengeteg téves jelzést produkálnak, egy véletlen hozzásimulás is tud ilyet okozni.
Igen, a motort csak álló helyzetben lövi le, ha elég a töltöttség, gurulás közben sosem. A motor beindulása viszont gázpedálállás-függő. Félgáznál nagyobbat adva a motor azonnal indul. Sajnos ezekkel a buszokkal félgázzal a budapesti menetidők teljesíthetetlenek. Úgy tudnám szemléltetni, hogy egymás mellett állva egy 280-assal, egyszerre padlógázzal indulva, az Ikarus hatvan méter múlva teljes terjedelmében megelőz és kényelmesen besorol elém a sávomba. Egy egyórás belvárosi menetben bő tíz percet rámver. Vagyis a menet végén már ennyit kések a megállóhelyi táblák szerint. Pedig végig nyomtam.
Semmi bajuk nincs a kályháknak, egy olajkályha így indul be. 1-2 percig füstöl, ez van. Időnként nem elég a motor hulladékhője az utastér fűtésére, ilyenkor automatikusan bekapcsol.