Az új VW konszern által használt automatizált DSG 6, DSG 7 sebességes váltók a használat során megmutatták hogy minél bonyolultabb valami, annál könnyebben el is romlik.
Van egy 2009-es Seat ibizam 1.6 benzin DSG7-es váltóval (száraz).
Olyan hibát produkál hogy néha erősebb gyorsitáskor bedobja a check sárga lámpát és elveszi a hajtást,tehát csak felpörög a motor. Félre állok majd ujra inditom utána semmi baja,de olyan is volt hogy piros lámpánál állok és mikor zöldre vált akkor is néha csak felpörög a motor mintha üresben lenne! A kis lcd kijelzőn meg mikor már bemelegedett a motor nem utatja hogy milyen sebességi fokozatban van éppen,egyszerüen eltünik!
Nekem nincs semmi csattanás vagy rángatás,szépen váltogat mikor jó!!!
Passat b8 2015 11 2.0crtdi 150le 180ekm dsg-énk olyat produkál, hogy rosszabb úton vagy döccenőkön furcsa halk krákogások/nyikorgások kisebb zörgések hallhatóak a motortér/váltó felöl.Az autó hibátlanúl teszi a dolgát minden tekintetben, soha egy váltás visszaváltás nem hibázik, alapjáraton sem zörög a kettőstömegű, viszont indításkor elég nagyot belrángat közvetlen a beindulás pillanatában.
A régi b7 dsg passatunknak zörgött a kettőstömegű hidegen alapjáraton így mivel ennek még nem zörög gondolom nem lehet még problémás.
Egy hete a P-ben parkoló Octaviamnak (2011. évjárat, 7-es DSG-s) ütközött egy autós. Földes-kavicsos talajon állt, behúzott kézifékkel. Az ütéstöl 2 métert hátrébb csúszott. Az egy dolog, hogy oda a sérülésmentes autóm, 600 ezer Ft a futómű, féltengely, stb. cseréje és kb 300-400 a karosszéria, de vajon mire számíthatok váltó-fronton? Hibakód nincs, D-ben van kúszás, de csak a futómű rendberakása után tudják elkezdeni érdemben vizsgálni a szervizben. Nyilván, ha a váltóval gond van, sajnos reális probléma a gazdasági totálkár lehetősége, amit szeretnék elkerülni. Szóval, szerintetek mekkora esélye van a váltó meghibásodásának? Járt már hasonlóan valaki?
Szerintem van auto hold gombod, használd azt. És az autó teszi a dolgát. Ha lámpánál megállsz, akkor addig kell csak a féken állnod, amíg a zöld jelzés megjelenik a műszerfalon, a váltóval semmit nem kell csinálnod. Ha sok a rövid szakasz, akkor én a start-stopot kilövöm.
Sziasztok! 2017-es Tiguanom 7 sebességes DSG-vel van szerelve. Szeretném minél jobban kímélni a technikát. Pl. piros lámpánál hogyan érdemes hosszan állni? 1. Kiveszed üresbe? vagy P-be teszed? vagy nem csinálsz vele semmit, marad D-ben? (Nyilván azokra az esetekre gondolok, amikor a Start-stop nem működik) Kímélem azzal a váltót, ha minél kevesebbet állok D-ben, vagy ennek csak régebbi autóknál volt jelentősége és ebben már intelligensebb a technika? Nekem az az érzésem, hogy ha D-ben hagyom az olyan, mint amikor kézi váltónál folyamatosan ki van nyomva a kuplung.
Sziasztok 2011 passat cr 2.0 dsg reggelente hidegen D böl, vagy R ből Nbe vagy p be téve [váltó tehermentesítése] ránt egyet az autó. Hangja nincs, amint bemelegszik megszünik a rántás. Olaj+szürő [gyári vw] kB 2500 km rel ezelőtt lett cserélve. 181000 km.
Szia! Nálam is ugyanez van! Nem tudom, hogy kapcsolódik-e, de 140kmh körül rá a kormány. alatta felette nem. Amennyiben megoldódik, kérlek írd meg a kovacsd_88@hotmail.com címre. Én is meg írom neke, ha előbb jönnék rá, de mivel nálad nem látok e-mailt, itt fogom! Előre is köszi! Minden jót!
sziasztok van egy passat b6 dsg váltova reggel kiszerettem volna állni de hatramenetet nem kapcsolta a de tőbbi fokozatot igen tudna esetleg tanácsot adni valaki
Még ennyit nem mentem DSG-s autóval (93e km + 70e km), de egyik sem kattogott, mondjuk száraz 7-est használok. Azt viszont több helyen is olvastam, hogy nem jó neki az N-ben gurulás, én pl. soha nem használom.
Adott egy 2010-s, 6 sebességes passat DSG váltó. Most volt nemrég olaj csere, mondhatni jól is működik, viszont mostanában, ha lelépek a fékről állóhelyzetben mikor megindul az autó, majdnem lefullad, megtorpan, majd elindul. És ezt mondjuk piros lámpánál elég gyakran mostanság.
VCDS van de hibát nem ad ki, annyira meg nem értek hozzá, hogy más rész adatokból tudjam mi baja.
Esetleg valakinek hasonló, vagy ha valami szakit tudtok, aki mondjuk találkozott már hasonlóval az is megfelel.
Előre még nem volt ilyen gondom, viszont van egy hely, ahol hátrafelé és fölfelé parkolok. Itt óvatosnak kéne lenni, hogy ne durrantsak neki a kerítésnek, hát nem egyszerű. Alapjáraton nem megy fel, ha gázt adok, ugrik. Sajnos ezt már többfelől hallottam, hogy a DSG6 ilyen.
Van valami jó módszer dombról elindulásnak? Van egy szép meredek lejtő a beállónkon, ott meg kell állnom, míg kinyitom a kaput. Tehát adok egy kis gázt, hogy elkezdjen kúszni egyesben - ha nem túl nagy a domb, akkor szépen elkezd felkúszni. Ha nem bír felmenni alapgázon, akkor ugye kell egy kis gázt nyomni neki, de akkor meg hirtelen megindul. Auto-hold-nál ugyanez, ugye megfogja a kocsit, hogy ne guruljon vissza, de nem tudok olyan kis gázt adni a dombon, hogy ne induljon meg hirtelen az autó, de mivel forduló is van a beállónkon, egyből fékeznem kell.
Hagyományos automatánál ugye felkúszok bárhová, legalábbis ami nekem eddig volt azokkal feltudtam.
Az normális hogy néhány esetben nem mindig ha lassan megyek 2-3ba gázt adok kis klattyanás hallatszik ? nagyon finom hang nem vészes . Az első DSG autóm nem tudom milyennek kell lennie . Amúgy hibátlanul vált fel és le gyorsan zajmentesen csak ezt a jelenséget tapasztaltam . 2.0CRTDI 170LE 6os DSG 113 ezer KM .