Nagyon sokat állt az autó ( összesen 45 000 km körül van benne a 7 év alatt) valószinű, hogy ezt is számolja az aktuális olajcsere számláló azért irja a 15000+5000 km-ert. Mindent félretéve nekem soknak tünik a 30 000 km-kénti olajcser..
Ha a 190kW-os 3330d, akkor szerintem 30 000 km az olajcsere alap periódus, amit használattól függően rövidít a fedélzeti. Biztos, hogy az olajcserére mondja? Mert volt már nálam úgy, hogy a fékcsere beelőzött és amiatt kérte a szervíz látogatást, én pedig az olajnak hittem. Szvsz elég durván kel bánni az autóval, hogy a 30k helyett 20k-ra levegye a csereperiódust.
Kedves Urak ! A multkori gyors és korrekt válaszotokon felbátorodva ismét kérdeznék ha lehet. A már emlitett és a lányom tulajdonában lévő 2013-as 330d autó azt irja ki, hogy még 5000 km van az olajcseréig. A menüben rögzitett előző olajcserétől számitva 15 000 km ment az autó. Nem sok 20 000 km-ként olajat cserélni ?? , Régi autós vagyok de mindig úgy tudtam 10 000 km-ként illik cserélni motorolajat. Bátorkodom még megkérdezni, hogy az elektromos szervizkönyvet Budapesten csak a két nagy márkaszerviz tudja tovább vezetni? Nem garasoskodás de fáj a valamiért a dupláját fizetni a reális árnak...
Sztem ez a féccbukon lévő autó is automata klímás, csak nem látszik rendesen. Nem kétoldali, nem digitális*, de automata...
*digitális klíma - még ekkora baromságot... cigó nepper szlengből vettük át, azt jelenti a köznyelvben, hogy kijelzőn számokkal látjuk a beállított értéket... nem tudom, a legújabb klímák hogyan vannak vezérelve, de a legtöbb digitális, mivel nem folyamatos szabályozású (analóg) hanem ki-be van kapcsolgatva. Azok is, amiken csak tekerő van...
Szerintem nem arról van szó, hogy a lapát nem töröl álló helyzetben szükségtelenül, és ez mér le is volt írva, csak ismételném a konkrét szituációt...
Nekem már két vadiúj, általam konfigurált 3-as BMW volt/van a birtokomban, amelyekben az esőszenzor botrányos (értsd: néha a legalacsonybb érzékenységűre állítva is legmagasabb fokozaton törli a már rég száraz szélvédőt, néha pedig az istennek sem akar törölni amikor már nagyon kellene, és kézzel kell “rásegíteni”). Az első F31-emből az E91LCI-vel való esőszenzoros tapasztalatom alapján direkt kihagyattam az esőszenzort. Itt a fórumon írtam a második (már LCI-s) F31 rendelésekor, hogy mi a tapasztalat, kérhetek-e bele esőszenzort. A válasz az volt, hogy az F3x-ben már megoldották az esőszenzor problémáját. Hát sajnos én nem ezt tapasztalom, nem. Ugyanúgy viselkedik, mint az E9x-ben. Vannak körülmények, amikor tökéletes, de vannak szituációk, amikor teljesen összezavarodik. Egyik ilyen szituáció, akikor csak enyhe szitálás van, és már nedves/vizes az út, a forgalom pedig nem nagy. A szenzor előtti üvegfelület tisztítása sem segít ezeken a helyzeteken. A helyzete felismerve, ilyenkor egy fixen beállítható időzítésű hagyományos intervallum-törlés tökéletes lehetne, de sajnos ezt nem lehez, mert ha esőszenzorod van, akkor nincs intervallum-törlési/állítási lehetőséged.
Igazából tehát nem is lenne gond az összezavarodó logika, ha az esőszenzort ilyen esetekben ki lehetne kapcsolni, és az érzékenység-állító többállású kapcsoló ilyenkor intervallum-állítóként működne. Van olyan autómárka, ahol ezt megoldották (és nem is prémiummarkáról beszélek) Ezzel az esőszenzor problémás szituációkban hibázó logikáját felül lehet(nej bírálni emberi logikával, de nem úgy, ahogy most, hogy ilyenkor kénytelen vagyok én az ujjammal eljátszani az intervallum-időzítő szerepét.
Igazából nem értem, hogy miért kell védeni annyira egy márkát, hogy a nyilvánvalóan rossz megoldásait is letagadjuk. Ez az esőszenzor-probléma nem újdonság, és nagyon sokan tapadztalják a 3-asoknál. Nem létfontosságú probléma, de attól még létezik, és adott szituációkban bosszantó tud lenni.
De hagyjuk, mert egyébként a Dacia tényleg jó ötlet :)
Ilyenkor venni kell egy Daciát, abban nincs ilyen egyeseket összezavaró, highly sophisticated funkció, hogy a lapát nem töröl álló helyzetben szükségtelenül.
szerintetek? Sok fapados f30/f31 et láttam már , de ez a csúcs . Nem is mert rá írni senki , odaírnának egy 2.5 misit biztos menne a szájkarate pedig sokkal többet már sajna nem érhet vagy még annyit se
Ez a második f30-am és örülök, hogy nem csak engem zavar ez a probléma. Hiába van intenzívre állítva az automata törlő kapcsoló, én élőbb törölnék a helyében, mert leginkább akkor töröl, mikor már nem 2mp e nem látok semmit... így kénytelen vagyok manuál felnyomni a kart. Ha viszont simán belapcsolom az ablaktörlőt, az meg túl sűrűn töröl, szóval se így se úgy nem jó, pedig az érzékelőnek semmi baja. Próbáltam carly val kódolni, de ott csak a "rainlight sensor" érzékenységén lehet, amit felnyomtam a legérzékenyebbre, de emiatt a nappali menetfényem állandóan fel/le kapcsol , viszont esőben a törlés ugyanolyan szar. :D
Persze, csak ha áll az autó és szép lassan átláthatatlan lesz a szélvédő akkor sem igazán töröl. Nem annyira zavaró, mert kb. 20-nál újra bekapcsol, de alapvetően ha ennyire nem átlátható az üveg akkor menet közben már előbb töröl. Tehát nem azzal van a baj, hogy lassabban töröl, hanem az, hogy akkor sem töröl amikor már kéne.
Álló helyzetben logikus módon kevesebbet kell törölni, mert nem kapsz annyi vizet, mint menet közben. Évtizedek óta így van implementálva a szakaszos törlés minden BMW-ben.
Nekem alapvetően jól működik. Egyedül ami zavar az a sebesség függő mivolta. Ha megállsz, nem töröl annyira vagy sokszor leáll és ameddig el nem indulsz nem indul újra. Ez is biztos valami kibocsátáshoz kapcsolódó baromság lehet mert így lehet spórolni egy energiát.
Ha esőérzékelős, akkor nem lehet állítani az ablaktörlő intervallumát, csak úgymond az esőérzékelő "érzékenységét". Ami összevissza eredményt produkál, időjárási körülményektől, útviszonyoktól és csillagok együttállásától függően.
Ha olyan szerencsés a lányod, hogy nincs esőérzékelő a 330d-jében, akkor lehetséges a szakaszos törlés intervallumidejének állítása, a jobb oldali karon lévő többbállású kapcsolóval.