Sziasztok, köszönöm a befogadàst és a vàlaszokat!Én az első sàrvédőket le szeretném gyàrtatni üvegszálas poliészter ből.Tudom nem annyira stílusos,még csak a doblemez nélkül vàllaltàk,viszont nem fog rozsdàsodni.Màr én is gondoltam rà,hogy hozzá kéne fogni a küszöb cseréjéhez,le is van màr hajtogatta,de a hàtsó ívek is cserélendők , a hàtsó doblemez merevitője elfogyasztotta az üléspad alatti részt, szóv van mit hegesztgetni.
Egyéb ként motorikusan egész jó,amiket koràbbi kommentekben olvasók azok közül sok ismerős màr nekem is.A hàtsórugóhimbàim elég furàn àlltak, kiszerelés utàn egy14 és köracélt próbàlam àttolni a rugóbakokon,hàt a két bak a közelében sem volt az egytengelyűségnek.Gondolom lesznek meglepetések de hamàr elkezdtem àtfésülöm.
A hátsó rugóköteg nálam is 6 lapos, ebből kettő ér végig és a legkisebb lehet olyan 30 cm hosszú. Nekem rövid Korandóm van, nem érzem erősnek ezeket a rugó kötegeket. Az igazság az, hogy már nem gyáriak, emelést csináltattam egy pár éve. Akkor az összeset Wrangler rugókötegre cseréltem, azokat íveltettem. A rugó kovács nem egy az egyben tette be a Wrangler rugókat, hanem szét szedte és a és kombinálta a szintén szétszedett korando rugóköteg lapjaival. A rugó kovács bizonyos határok között igény szerint tudja laprugóknál beállítani a keménységet a lapok számának és hosszának a variálásával. Nagyjából 100.000 Ft. körüli volt egy ilyen mutatvány akkoriban.
A főtengely hátsó végén szimmering van, egyszer majd nekem is cserélni kell, mert egyelőre enyhén, de átengedi a motorolajat.
Lakatost 4 évig kerestem, aztán feladtam. Magam fogok nekikezdeni. Sikerült szereznem bontott CJ7-es első sárvédőket doblemezzel. Azt látom, hogy a jeep sokkal vastagabb és valószínűleg jobb anyagból gyártotta a kasznit. (Az alváznál meg pont fordítva, a Korando a jobb.) A többi elem meg elég egyszerű, azok legyártásával remélem meg tudok birkózni. KO 36-os 0,8-as rozsdamentes lemezből tervezem a gyártást.
Szia. Hát bátor projektbe vágtál, kívánom, hogy sikerüljön. A kuplunghoz annyit tudok mondani, hogy Isuzu Trooper I. kuplungra van szükséged, amit vagy bontóból, vagy újat ebayről tudsz beszerezni. Van benne egy kis rizikó, hogy stimmel-e, függően attól, hogy ssangyongék épp miből rakták össze az autódat.
A rugót nem tudom, nekem nem gyári, de simán told be a Patik Rugóhoz, ők csodát művelnek vele.
A kasztni az kemény dió, Machiness kolléga többet tud erről.
Tisztelt Korando kedvelők! Szeretnék csatlakozni a fórumhoz.Kilenc éve van egy K6 unk, és mostanra megérett egy teljes felújitàsra.Kocsi szétszedve, a karosszéria homokfúvàs utàn vàrja a lakatot.Sajnos akivel koràbbban megegyeztek egyre tolja a kezdést, úgyhogy keresgélnek.Ha van ötlet BP környékén szívesen veszem.
Közben az alvàzat és tartozékait igyekszem felújítani,úgy tűnik van rà időm míg a karosszériával újra talàlkozhat.
Szeretném kérdezni,hogy kuplung szettet hol tudok beszerezni,illetve,hogy a főtengely hàtsó vége szimmeringes vagy egyéb módon tömített?
Ahàtsó laprugók hatlaposak szerintem elég túlméretezettek, hozzá való lengéscsillapítókkal.
Sajnos az alkatrészek beszerzése egyre nehezebb. Ezért az a lehetőség maradt, hogy amikor bármit találok, azt megveszem. Függetlenül attól, hogy pillanatnyilag kell-e vagy sem. Mire lenne szükséged? Talán van belőle "felesleg".
Van egy 93'-as K9-em régóta, de (sajnos) közösségi használatban volt az utóbbi sok évben. Dicséret illeti mert megy, csak leamortizálódott, főleg külsőleg. Van-e valahol használt alkatrész/kaszni fellelési hely? Kaszniban a járulékos dolgok fogytak le, a kaszni szerencsére rendben van. Van címem, számom, ha valaki közvetlen infókat tud, de ideírtakat is köszönnék. egboltos@egboltos.hu 30xx9x2x4x1x7x4x4 Baráth Z.
Kipróbáltam. Tulajdonképpen ilyen jó kapcsolási érzetű váltóm még sose volt. Klatty klatty, fokozat ki, fokozat be. Tökjó. Meglátjuk meddig.
A 4H-t kidobja. Nem is kidobja, inkább sunyiban elengedi. A visszajelző lámpa is kikapcsol, de hangot nem ad ki. Ezzel még lehet élni, a felező jó.
Most leteszteltem az elméletet, miszerint a váltókar mellett folyik ki az olaj, ha nagyon megdől az autó. És tényleg. Siratófalon a 4H kis váltókarjának a nyakánál kifittyen az olaj. Vicces, lévén terepjáró. Van ott valami tömítés féle, egy lemez fogja le két csavarral. Laza volt mindkettő. Meghúztam, remélem csak ennyi. Eddig mind3 váltómmal volt ez a kifolyás, de csak most vettem észre a laza csavart. Remélem segít.
Sajnos megint csöpög a hátsó kardánkihajtásnál. Ez szimering lesz, nagy kár, hogy az előző váltóban ez cserélve lett. Nem is tudom mi volt a a típusa és honnan lett.
Elvittem ma a motort a szerelőhöz. Amikor ráér, akkor átviszem a gépet és az olaj előmelegítőt átrakatom. (Ami tartja a motorolaj szűrőt.) Az enyémben nincs bekötve és le is van dugózva. Már így vettem. Nincs nagy szerepe csak annyi, hogy télen, amikor tényleg kemény fagyok vannak, akkor a hűtővíz előbb felmelegszik és így rásegít a hideg olaj melegedésére. Nyáron a fordítottja. A túlhevült olajat meg hűti a víz. Nekem már megvastagították a gyári hűtőt a hüllő Kft.-nél. Szóval bírni fogja. Ezt a kocsit extrém mostoha körülményekre tervezték, és ha már van egy alkatrész, ami kiegyenlíti a motorban lévő hőmérsékleteket, akkor beleteszem!
Kaptam még egy komplett légkondit is. Az eladó azt mondta, hogy amikor bekapcsolta jéghideget fújt, pedig legalább 4 éve állt a kocsi. Megvan hozzá minden, kompresszor, hűtő, tartály és a csövek. Nekem nem kell, nem hiszem, hogy beszerelem. Bár az autó értékét növelné, de lenne még egy alkatrész, ami elromolhat, ezen kívül utálom a légkondit. Ha valakinek kell, van az a pénz amiért megválok tőle. :-)
Három szar váltóm statisztikailag se szabadna legyen:) Ez biztosan jó lesz. Valami kell, ez most legjobb opció, és reménykedek. Elfogadom, köszönöm, intézek a fuvart és jelentkezem.
Elhoztam ma a motort és a váltót. Itthon elkezdtem lepucolni, mert kb. 2 cm. olajos föld van rajta. Ezt még az életben nem szedték ki a helyéről. A váltó Ssangyong. Lehet, hogy azért nincs bajom a váltómmal, mert az enyém valami csoda folytán gyárilag Isuzu (Benne van az Y jel.) Egy biztos, ha egyszer valami baja lesz a váltómnak, valószínűleg nem erre az egyszer használatos Ssangyongra fogom cserélni. (Hacsak nem az lesz, hogy ideiglenesen beleteszem, ameddig felújítják az Isuzut.)
A váltó amikor először megnéztem benne volt a járgányban. Sajnos a kormánymű széthullott, valószínűleg ezért támasztották le évekkel ezelőtt. Így csak a kertben tudtam kipróbálni, előre-hátra minden sebességet vett, nem dobott ki semmit, a felező is jónak tűnt. Egyszóval minden megvolt rajta. Persze az még előfordulhat, hogy nagy sebességnél nehezen veszi vagy kidobja valamelyik sebességet. Annyi tűnt fel, amit mondott az eladó is, hogy a váltó karnak nagy az oldalirányú holtjátéka.
Két ajánlatom van.
1. A váltót odaadom úgy, ahogy van gari nélkül olcsóért.
2. Elviszed a váltót, beszereled és ha minden jó, akkor utólag az olcsó duplájáért. Ha beszereled és nem jó, akkor valamikor visszahozod és ennyi, nem kérek egy fillért sem.
Megvárom a válaszodat, ha nem kell, valószínűleg meghirdetem.
Ma voltam megnézni a motort a váltóval. A motor hervadt, de a váltó legalább minden fokozatban kapcsol. Elhozom tartaléknak. Volt korábban a kék gépem, biztosan emlékszel. Na abban olyan váltó volt, amit felújítottak. Talán megkérdezhetem a volt tulajt, hogy hol történt a felújítás, mert az is hibátlanul működött.
Ha berakod a Trooper motort és a váltót, hogyan lesz a műszaki? A motorszámot mindig nézik műszakin.
Különben ma tapasztaltam egy erős emelkedőnél, hogy kicsi a motor teljesítménye ehhez a géphez.
Ma a következőket tanultam egy isuzu specialistától:
Ez a logó a váltómon ssangyong. Hiába isuzu licensz, ez nem isuzu váltó. A bele más. Hiába néz ki úgy, mint egy isuzu MSG váltó. Tehát isuzu műhelyben nem javítható, mert nincs hozzá alkatrész.
Úgyhogy a javítást b..szhatom.
Most erősen gondolkodom, hogy motorcsere lesz, hozzá való váltóval. Pl egy Isuzu Trooper II, 2.8 turbódízel. Az legalább erős is.
Köszi az ötletet. Bárkit kérdezek, mindenki máshogyan magyarázza a duplakuplungos dolgot. De nem értem :))
Van egy elég rossz váltóm a garázsban, az három sebességet is kidob, és recseg is. Felújítás helyett, vettem egy felújítottat. Ez most még nem dob ki egyet sem, csak 3ból 4be recseg, és csak 10ből 2szer. Elleszek vele, aztán lehet hogy felújíttatom a garázsban levőt, mert azon meg az osztómű jobb. Az nem dobja ki a 4x4 hosszút, emez meg igen:(
Nekem a váltóm már kb.35-40.000 km óta ropog(recseg)...a műhelyben van egy pót váltóm hibátlan állapotban...viszont úgy döntöttem, hogy csak akkor cserélem ha ez már teljesen kuka lesz...inkább megtanultam a duplakuplungozási technikát(kis gáz fröccsel) mivel ezzel a módszerrel a recsegések közel 90%-a megszünik! Nem véletlen, hogy ez a km mennyiséget vidáman futja még mindig a váltó...pedig azt hittem, hogy temethetem.
Imádom a verdát, de komolyan kezd a faxxom kilenni ezzel a váltó dologgal.
Beletennék valami populáris váltót, pl. Patrolt, de ugyebár ezek a barmok az osztóművet is ráépítették, akkor az is kéne, de annak meg hely kell, akkor meg megint nem lesz jó a kardánhossz...faxxom.
Abban reménykedek, hogy azért recseg 2be és 4be rakáskor, mert nem emel ki a kuplung rendesen. Csak néha csinálja, nem állandóan, szóval reménykedek. De ha a váltó szart be, akkor van 2 szar váltóm:)