Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Machiness Creative Commons License 2020.11.02 0 0 2118

Szia!

 

Az egy egészen más autó. Szerintem nincs bennük két egyforma alkatrész. Ezért sajnos személy szerint semmit sem tudok a KJ Korandóról.

Előzmény: gigabursch (2117)
gigabursch Creative Commons License 2020.11.02 0 0 2117

Sziasztok!

2002-es, merci motoros Korandoról lehet itt kérdezni?

Rockaroundthetruck Creative Commons License 2020.11.01 0 0 2116

Sziasztok, köszönöm a befogadàst és a vàlaszokat!Én az első sàrvédőket le szeretném gyàrtatni üvegszálas poliészter ből.Tudom nem annyira stílusos,még csak a doblemez nélkül vàllaltàk,viszont nem fog rozsdàsodni.Màr én is gondoltam rà,hogy hozzá kéne fogni a küszöb cseréjéhez,le is van màr hajtogatta,de a hàtsó ívek is cserélendők , a hàtsó doblemez merevitője elfogyasztotta az üléspad alatti részt, szóv van mit hegesztgetni.

Egyéb ként motorikusan egész jó,amiket koràbbi kommentekben olvasók azok közül sok ismerős màr nekem is.A hàtsórugóhimbàim elég furàn àlltak, kiszerelés utàn egy14 és köracélt próbàlam àttolni a rugóbakokon,hàt a két bak a közelében sem volt az egytengelyűségnek.Gondolom lesznek meglepetések de hamàr elkezdtem àtfésülöm.

Üdv.

Machiness Creative Commons License 2020.11.01 0 0 2115

Hello Johnnybácsi!

 

Igen, igen! Patik Balázs készítette nekem is a rugókat!

Előzmény: Johnnybácsi (2113)
Machiness Creative Commons License 2020.11.01 0 0 2114

Üdv a fórumon!

 

A hátsó rugóköteg nálam is 6 lapos, ebből kettő ér végig és a legkisebb lehet olyan 30 cm hosszú. Nekem rövid Korandóm van, nem érzem erősnek ezeket a rugó kötegeket. Az igazság az, hogy már nem gyáriak, emelést csináltattam egy pár éve. Akkor az összeset Wrangler rugókötegre cseréltem, azokat íveltettem. A rugó kovács nem egy az egyben tette be a Wrangler rugókat, hanem szét szedte és a és kombinálta a szintén szétszedett korando rugóköteg lapjaival. A rugó kovács bizonyos határok között igény szerint tudja laprugóknál beállítani a keménységet a lapok számának és hosszának a variálásával. Nagyjából 100.000 Ft. körüli volt egy ilyen mutatvány akkoriban.

 

A főtengely hátsó végén szimmering van, egyszer majd nekem is cserélni kell, mert egyelőre enyhén, de átengedi a motorolajat.

 

Lakatost 4 évig kerestem, aztán feladtam. Magam fogok nekikezdeni. Sikerült szereznem bontott CJ7-es első sárvédőket doblemezzel. Azt látom, hogy a jeep sokkal vastagabb és valószínűleg jobb anyagból gyártotta a kasznit. (Az alváznál meg pont fordítva, a Korando a jobb.) A többi elem meg elég egyszerű, azok legyártásával remélem meg tudok birkózni. KO 36-os 0,8-as rozsdamentes lemezből tervezem a gyártást.

Előzmény: Rockaroundthetruck (2112)
Johnnybácsi Creative Commons License 2020.11.01 0 0 2113

Szia. Hát bátor projektbe vágtál, kívánom, hogy sikerüljön. A kuplunghoz annyit tudok mondani, hogy Isuzu Trooper I. kuplungra van szükséged, amit vagy bontóból, vagy újat ebayről tudsz beszerezni. Van benne egy kis rizikó, hogy stimmel-e, függően attól, hogy ssangyongék épp miből rakták össze az autódat.

A rugót nem tudom, nekem nem gyári, de simán told be a Patik Rugóhoz, ők csodát művelnek vele.

A kasztni az kemény dió, Machiness kolléga többet tud erről.

Előzmény: Rockaroundthetruck (2112)
Rockaroundthetruck Creative Commons License 2020.10.31 0 0 2112

Tisztelt Korando kedvelők! Szeretnék csatlakozni a fórumhoz.Kilenc éve van egy K6 unk, és mostanra megérett egy teljes felújitàsra.Kocsi szétszedve, a karosszéria homokfúvàs utàn vàrja a lakatot.Sajnos akivel koràbbban megegyeztek egyre tolja a kezdést, úgyhogy keresgélnek.Ha van ötlet BP környékén szívesen veszem.

Közben az alvàzat és tartozékait igyekszem felújítani,úgy tűnik van rà időm míg a karosszériával újra talàlkozhat.

Szeretném kérdezni,hogy kuplung szettet hol tudok beszerezni,illetve,hogy a főtengely hàtsó vége szimmeringes vagy egyéb módon tömített?

Ahàtsó laprugók hatlaposak szerintem elég túlméretezettek, hozzá való lengéscsillapítókkal.

Lehetséges,hogy gyàri a hat lap?

Köszönöm ha vàlaszoltok előre is.

Üdvözlettel

Machiness Creative Commons License 2020.10.18 0 0 2111

Hello!

 

Az ülések gyáriak? Nem emlékszem rá. A kormány biztosan jöhet. Hívlak telefonon.

 

Üdv. Machiness

Előzmény: Hajszter Dominik (2110)
Hajszter Dominik Creative Commons License 2020.10.18 0 0 2110

Üdvözlet újra mindenkinek! 
Az korando átalakulás már 60%ban kész.

Idő közben rá jöttem,hogy néhány alkatrészem 

feleslegessé vált. 
Amik maradtak; 2első ülés, vízpumpa ventilátor

visszapillantó tükör, kormány, hűtő.

Hirtelen ezekre emlékszem de lehet akad 

még néhány apróság! 
Ha valakit érdekelne keressen!

tel:nulla-hat-húsz 2640887

Ár megegyezés alapján! 

Machiness Creative Commons License 2020.10.08 0 0 2109

Tisztelt Égboltos!

 

Sajnos az alkatrészek beszerzése egyre nehezebb. Ezért az a lehetőség maradt, hogy amikor bármit találok, azt megveszem. Függetlenül attól, hogy pillanatnyilag kell-e vagy sem. Mire lenne szükséged? Talán van belőle "felesleg".

Előzmény: Égboltos (2108)
Égboltos Creative Commons License 2020.10.06 0 0 2108

Tiszteletem a fórum tagjainak.

Van egy 93'-as K9-em régóta, de (sajnos) közösségi használatban volt az utóbbi sok évben. Dicséret illeti mert megy, csak leamortizálódott, főleg külsőleg. Van-e valahol használt alkatrész/kaszni fellelési hely? Kaszniban a járulékos dolgok fogytak le, a kaszni szerencsére rendben van. Van címem, számom, ha valaki közvetlen infókat tud, de ideírtakat is köszönnék. egboltos@egboltos.hu 30xx9x2x4x1x7x4x4 Baráth Z.

Machiness Creative Commons License 2020.09.01 0 0 2107

Most láttam, hogy minden tuti! Ennek én is örülök! Kicsit aggódtam, mert nem volt módom valódi üzem közben kipróbálni.

Előzmény: Johnnybácsi (2106)
Johnnybácsi Creative Commons License 2020.08.29 0 0 2106

Kipróbáltam. Tulajdonképpen ilyen jó kapcsolási érzetű váltóm még sose volt. Klatty klatty, fokozat ki, fokozat be. Tökjó. Meglátjuk meddig.

 

A 4H-t kidobja. Nem is kidobja, inkább sunyiban elengedi. A visszajelző lámpa is kikapcsol, de hangot nem ad ki. Ezzel még lehet élni, a felező jó.

 

Most leteszteltem az elméletet, miszerint a váltókar mellett folyik ki az olaj, ha nagyon megdől az autó. És tényleg. Siratófalon a 4H kis váltókarjának a nyakánál kifittyen az olaj. Vicces, lévén terepjáró. Van ott valami tömítés féle, egy lemez fogja le két csavarral. Laza volt mindkettő. Meghúztam, remélem csak ennyi. Eddig mind3 váltómmal volt ez a kifolyás, de csak most vettem észre a laza csavart. Remélem segít.

 

Sajnos megint csöpög a hátsó kardánkihajtásnál. Ez szimering lesz, nagy kár, hogy az előző váltóban ez cserélve lett. Nem is tudom mi volt a a típusa és honnan lett.

Előzmény: Johnnybácsi (2105)
Johnnybácsi Creative Commons License 2020.08.28 0 0 2105

Juhéjj! Bennt van a váltó. És eddig szuper.

Johnnybácsi Creative Commons License 2020.08.23 0 0 2104

Nekem klímás a gépem, de egy ideje már rossz a klíma. Épp nem izgat,  de ha mégis megjavíttatnám, lehet hogy megkereslek alkatrész ügyben:)

Előzmény: Machiness (2103)
Machiness Creative Commons License 2020.08.22 0 0 2103

Elvittem ma a motort a szerelőhöz. Amikor ráér, akkor átviszem a gépet és az olaj előmelegítőt átrakatom. (Ami tartja a motorolaj szűrőt.) Az enyémben nincs bekötve és le is van dugózva. Már így vettem. Nincs nagy szerepe csak annyi, hogy télen, amikor tényleg kemény fagyok vannak, akkor a hűtővíz előbb felmelegszik és így rásegít a hideg olaj melegedésére. Nyáron a fordítottja. A túlhevült olajat meg hűti a víz. Nekem már megvastagították a gyári hűtőt a hüllő Kft.-nél. Szóval bírni fogja. Ezt a kocsit extrém mostoha körülményekre tervezték, és ha már van egy alkatrész, ami kiegyenlíti a motorban lévő hőmérsékleteket, akkor beleteszem!

 

Kaptam még egy komplett légkondit is. Az eladó azt mondta, hogy amikor bekapcsolta jéghideget fújt, pedig legalább 4 éve állt a kocsi. Megvan hozzá minden, kompresszor, hűtő, tartály és a csövek. Nekem nem kell, nem hiszem, hogy beszerelem. Bár az autó értékét növelné, de lenne még egy alkatrész, ami elromolhat, ezen kívül utálom a légkondit. Ha valakinek kell, van az a pénz amiért megválok tőle. :-)

 

 

Johnnybácsi Creative Commons License 2020.08.22 0 0 2102

Három szar váltóm statisztikailag se szabadna legyen:) Ez biztosan jó lesz. Valami kell, ez most legjobb opció, és reménykedek. Elfogadom, köszönöm, intézek a fuvart és jelentkezem.

Előzmény: Machiness (2101)
Machiness Creative Commons License 2020.08.22 0 0 2101

Hello!

 

Elhoztam ma a motort és a váltót. Itthon elkezdtem lepucolni, mert kb. 2 cm. olajos föld van rajta. Ezt még az életben nem szedték ki a helyéről. A váltó Ssangyong. Lehet, hogy azért nincs bajom a váltómmal, mert az enyém valami csoda folytán gyárilag Isuzu (Benne van az Y jel.) Egy biztos, ha egyszer valami baja lesz a váltómnak, valószínűleg nem erre az egyszer használatos Ssangyongra fogom cserélni. (Hacsak nem az lesz, hogy ideiglenesen beleteszem, ameddig felújítják az Isuzut.)

 

A váltó amikor először megnéztem benne volt a járgányban. Sajnos a kormánymű széthullott, valószínűleg ezért támasztották le évekkel ezelőtt. Így csak a kertben tudtam kipróbálni, előre-hátra  minden sebességet vett, nem dobott ki semmit, a felező is jónak tűnt. Egyszóval minden megvolt rajta. Persze az még előfordulhat, hogy nagy sebességnél nehezen veszi vagy kidobja valamelyik sebességet. Annyi tűnt fel, amit mondott az eladó is, hogy a váltó karnak nagy az oldalirányú holtjátéka.

 

Két ajánlatom van.

 

1. A váltót odaadom úgy, ahogy van gari nélkül olcsóért.

2. Elviszed a váltót, beszereled és ha minden jó, akkor utólag az olcsó duplájáért. Ha beszereled és nem jó, akkor valamikor visszahozod és ennyi, nem kérek egy fillért sem.

 

Megvárom a válaszodat, ha nem kell, valószínűleg meghirdetem.

Előzmény: Johnnybácsi (2099)
Machiness Creative Commons License 2020.08.20 0 0 2100

Ma voltam megnézni a motort a váltóval. A motor hervadt, de a váltó legalább minden fokozatban kapcsol. Elhozom tartaléknak. Volt korábban a kék gépem, biztosan emlékszel. Na abban olyan váltó volt, amit felújítottak. Talán megkérdezhetem a volt tulajt, hogy hol történt a felújítás, mert az is hibátlanul működött.

 

Ha berakod a Trooper motort és a váltót, hogyan lesz a műszaki? A motorszámot mindig nézik műszakin.

 

Különben ma tapasztaltam egy erős emelkedőnél, hogy kicsi a motor teljesítménye ehhez a géphez.

Előzmény: Johnnybácsi (2099)
Johnnybácsi Creative Commons License 2020.08.20 0 0 2099

Ma a következőket tanultam egy isuzu specialistától:

Ez a logó a váltómon ssangyong. Hiába isuzu licensz, ez nem isuzu váltó. A bele más. Hiába néz ki úgy, mint egy isuzu MSG váltó. Tehát isuzu műhelyben nem javítható, mert nincs hozzá alkatrész.

Úgyhogy a javítást b..szhatom.

Most erősen gondolkodom, hogy motorcsere lesz, hozzá való váltóval. Pl egy Isuzu Trooper II, 2.8 turbódízel. Az legalább erős is.

Előzmény: Johnnybácsi (2098)
Johnnybácsi Creative Commons License 2020.08.20 0 0 2098

Machiness Creative Commons License 2020.08.18 0 0 2097

Szia!

 

A legjobb helyen érdeklődsz. Bár nincs pillanatnyilag szükségem motorra meg váltóra, de tartaléknak megvenném azért a 70 db. ezresért!

 

Telefonszámom: 06209173107

 

 

Előzmény: Hajszter Dominik (2096)
Hajszter Dominik Creative Commons License 2020.08.16 0 0 2096

Sziasztok,remélem van ilyenre itt lehetőségem

ugyanis a napokban vettem egy 1993-as k5 korrandot 

2.2 diesel motorral szerelve,amit szeretnék teljesen átépíteni 

ezért eladnám a motorját illetve a váltóját.

A motorja nagyon jól indul szép hangja van.

Váltója is mondhatni tökéletes a váltókar lötyögést 

leszámítva. 
Ha valakit érdekel a 06202640887 es telefonszámon

el tud érni,a motorhoz adom az összes tartozékot 

és ki lehet próbálni is. 

70 db ezer forintos az ára. 

 

 

Johnnybácsi Creative Commons License 2020.08.14 0 0 2095

Köszi az ötletet. Bárkit kérdezek, mindenki máshogyan magyarázza a duplakuplungos dolgot. De nem értem :))

 

Van egy elég rossz váltóm a garázsban, az három sebességet is kidob, és recseg is. Felújítás helyett, vettem egy felújítottat. Ez most még nem dob ki egyet sem, csak 3ból 4be recseg, és csak 10ből 2szer. Elleszek vele, aztán lehet hogy felújíttatom a garázsban levőt, mert azon meg az osztómű jobb. Az nem dobja ki a 4x4 hosszút, emez meg igen:(

Előzmény: Törölt nick (2094)
Törölt nick Creative Commons License 2020.08.13 0 0 2094

Szia Johnnybacsi!

 

Nem okoskodásból csak együttérzésből írok neked!

A váltóról van szó.

Nekem a váltóm már kb.35-40.000 km óta ropog(recseg)...a műhelyben van egy pót váltóm hibátlan állapotban...viszont úgy döntöttem, hogy csak akkor cserélem ha ez már teljesen kuka lesz...inkább megtanultam a duplakuplungozási technikát(kis gáz fröccsel) mivel ezzel a módszerrel a recsegések közel 90%-a megszünik! Nem véletlen, hogy ez a km mennyiséget vidáman futja még mindig a váltó...pedig azt hittem, hogy temethetem.

Próbáld ki...hátha neked is orvosság lesz.

 

Üdv.

Johnnybácsi Creative Commons License 2020.08.11 0 0 2093

Van két szar váltóm:))

Előzmény: Johnnybácsi (2089)
Johnnybácsi Creative Commons License 2020.08.06 0 0 2092

Az hát. 15w40.

Előzmény: Machiness (2091)
Machiness Creative Commons License 2020.08.04 0 0 2091

Motorolaj van a váltódban?

Előzmény: Johnnybácsi (2090)
Johnnybácsi Creative Commons License 2020.08.04 0 0 2090

Imádom a verdát, de komolyan kezd a faxxom kilenni ezzel a váltó dologgal.

Beletennék valami populáris váltót, pl. Patrolt, de ugyebár ezek a barmok az osztóművet is ráépítették, akkor az is kéne, de annak meg hely kell, akkor meg megint nem lesz jó a kardánhossz...faxxom.

Johnnybácsi Creative Commons License 2020.08.04 0 0 2089

Abban reménykedek, hogy azért recseg 2be és 4be rakáskor, mert nem emel ki a kuplung rendesen. Csak néha csinálja, nem állandóan, szóval reménykedek. De ha a váltó szart be, akkor van 2 szar váltóm:)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!