Keresés

Részletes keresés

Csikasz58 Creative Commons License 2021.08.08 0 0 1609

"kezdett " kihalni" a topik.".... Igen, érezhető az alacsony érdeklődés. No de se baj bennem most gyulladt be a "tűz" és persze nem tudom meddig fog ilyen intenzitással égni. Visszatérve a pneumatikus kalapácsra- kevés forrás van a pneumatikus vezérlés megoldásra. Valószínűleg nem kell ezt sem túlbonyolítani azaz érdemes egyszerűen gondolkodni a megépítésénél.

 

Előzmény: jamesz64 (1577)
Csikasz58 Creative Commons License 2021.08.02 0 0 1608

Lesz az hamarosan de válogatós fajta vagyok így azért nem mernék rá fogadni, hogy pár napon belül meg lesz.

Előzmény: jamesz64 (1606)
szőrmók Creative Commons License 2021.08.02 0 0 1607

Valamint a sín a megvezetésnél meg van munkálva marógéppel.De annó igy működtek a vizimalmok ahol pl ércet zuztak.

Előzmény: jamesz64 (1605)
jamesz64 Creative Commons License 2021.08.02 0 0 1606

Laprúgót teherautó szervizekben, vagy terepjárós körökben érdemes keresni.

Előzmény: Csikasz58 (1603)
jamesz64 Creative Commons License 2021.08.02 0 0 1605

Hát, egyszerűnek egyszerű, de egyben kommersz is, sok szempontból hibás a konstrukció.

Az első: nagyon nem esnek egy síkba az ütőfelület és a medve megvezetésének síkjai. Így minden ütésnél a medve megfeszül és feleslegesen terheli koptatja a megvezetést.

Nem megoldható a medve betét cseréje, kis felületen üt, nem tud megfelelően simítani, az anyaga nem elegendően kemény, szilárd.

A laprúgó csatlakozási pontja sem megfelelő.

Működni biztos működik, de nem mindegy. hogy meddig.

Előzmény: Csikasz58 (1604)
Csikasz58 Creative Commons License 2021.08.02 0 0 1604

Ennél a képnél a vasúti sín egyszerű felhasználása ragadott meg. Zseniálisan egyszerű megoldás.

Előzmény: Csikasz58 (1600)
Csikasz58 Creative Commons License 2021.08.02 0 0 1603

A pneumatikus kalapács az biztos. Viszont eléggé túl bonyolítva oldottam meg a függőleges oszlopot is. Rengeteget kellett hegeszteni rajta míg kialakult az elképzelésem azaz hatszögletű lett. Más egyszerűen levág egy zártszelvény és már kész is. Én meg hegesztettem-köszörültem világba de már szerencsére kész van. A talpazat sem lesz egyszerű de még kell hozzá anyag. Ami hiányzik még azt holnap megveszem. A laprúgót lenne már jó ha kézbe vehetném mert az nagyon hiányzik. Ma is voltam a MÉH telepen de egyenlőre nem találtam.

Előzmény: jamesz64 (1601)
jamesz64 Creative Commons License 2021.08.02 0 1 1602

Rúgós kalapácsból a legsokoldalúbban használható, legjobban kezelhető szerintem a következő.Egy ilyennek szorítanék helyet a műhelybe!

 

https://www.youtube.com/watch?v=6bp7_QBJ8b8

Előzmény: jamesz64 (1601)
jamesz64 Creative Commons License 2021.08.02 0 0 1601

Igen, de ezt neked kell eldönteni.

Kétségtelen egy jól működő légkalapács jóval használhatóbb mint egy rúgós kalapács, de cserébe jóval bonyolultabb is.

Kérdés az, hogy amivel többet tud, azt Te kihasználnád-e?

 

A legegyszerűbb gépikalapács amit idáig /filmen/ láttam az a következő. Nem tudom, hogy nagyobb keresztmetszeteket át lehetne-e kovácsolni vele, de nekem nagyon szimpatikus az egyszerűsége.

 

https://www.youtube.com/watch?v=MXQd0LJb10Q&list=RDCMUCLmMrhQSYRJdJ7de5Rq53EQ&index=13

Előzmény: Csikasz58 (1600)
Csikasz58 Creative Commons License 2021.08.01 0 0 1600

Néha elgondolkodom, hogy nem-e variálom túl magamat már megint. Főleg mikor egy egyszerűen összeállított gépet meglátok.

Előzmény: jamesz64 (1596)
jamesz64 Creative Commons License 2021.08.01 0 0 1599

Ja,és a hegesztés az csak ideig-óráig bírja. Ez saját tapasztalat.

Előzmény: jamesz64 (1598)
jamesz64 Creative Commons License 2021.08.01 0 1 1598

Medve és üllő betétnek hívják a szakmában. Anyagának, a tőlem anyagismeretben jártasabbak a K-13 vagy a K 14-es jelű acélt javasolják. Esetleg még a Bohler meleg munka acélok is megfelelnek..

A gyári gépeken általában a képen látható fecskefarkas, ékes rögzítést alkalmazzák.

A csavaros megoldást eddig még csak házilag épített gépen láttam, szerintem elképzelhető,hogy fellazul, esetleg a menet kiverődik.

Vasúti sínből szerintem csak nagyon végszükségben szabad készíteni, a függőleges elvékonyított részén az ütőerő jelentős része biztosan elveszik, lecsökken.

 

 

Előzmény: Csikasz58 (1597)
Csikasz58 Creative Commons License 2021.08.01 0 0 1597

Már fejben javarészt kialakult a formája a gépnek. Még egy jó laprúgó hiányzik mert az jelentős hatással van a méretezésre. Valamint még a közvetlen ütőrész (fej, vagy nem tudom minek nevezik hivatalosan a kovácsoló gépeken mert nem jártam még utána) kialakítása hogy könnyen cserélhető legyen (ne 4 csavarral) illetve milyen anyagból érdemes készíteni ami még olcsó, könnyen hozzáférhető de mégis jó. Sok helyen látom, hogy két darab sínt használnak.

Előzmény: jamesz64 (1596)
jamesz64 Creative Commons License 2021.08.01 0 0 1596

Nálam is folyamatosan változik a konstrukció már tervben is,  a megvalósításban meg pláne!

Előzmény: Csikasz58 (1595)
Csikasz58 Creative Commons License 2021.07.31 0 0 1595

Ez a KZ100-as tönkje. Hasonló lesz az enyém is de kisebb méretben, kb. 200 kg magasságában és nem tervezem összehegeszteni. Persze menet közben változhat a gondolatom.

Előzmény: jamesz64 (1593)
Csikasz58 Creative Commons License 2021.07.31 0 0 1594

Persze, az a cél, hogy ötleteket szedjek össze és ezeket simítsam az általam elérhető, fellelhető anyagokhoz. A tönkhöz is hozzákezdtem. Az alapja egy 30 mm-es lemez és ezekre fogom rakni függőlegesen a kötegelt 30x60 mm-es 440 mm hosszú vasanyagokat. majd erre a 60 mm vastag asztallapot. Felfelé tovább szűkítve a szélességi méreteket. A tönk a 140 mm-es gépvázzal együtt 850 mm magas tehát a kovácsolt anyagot ezen magasságban kell kézben tartani. Legalábbis nekem ez tűnt kényelmes magasságnak.

Előzmény: jamesz64 (1593)
jamesz64 Creative Commons License 2021.07.31 0 0 1593

Szia!

Itt nekem a második képen lévő szimpatikus a robosztus váz és nagy tömegű üllő tönk végett.

Egyébként ha sikerülne mindegyik képről lemásolni a legjobb ötleteket akkor egy szuper gépet lehetne összeépíteni belőlük.  Kíváncsian várom a fejleményeket!    Hajrá!!!

Előzmény: Csikasz58 (1591)
Csikasz58 Creative Commons License 2021.07.30 0 0 1592

Előzmény: Csikasz58 (1591)
Csikasz58 Creative Commons License 2021.07.30 0 0 1591

Most ezeket nézegetem.

Csikasz58 Creative Commons License 2021.07.30 0 0 1590

A fénykép lemaradt.

Előzmény: Csikasz58 (1589)
Csikasz58 Creative Commons License 2021.07.30 0 0 1589

Az alapok a pneu kalapács vázhoz.

Csikasz58 Creative Commons License 2021.07.25 0 0 1588

Jó lenne tudni milyen szelepet használnak az ütőerő szabályozása gyanánt. Az látszik, hogy menet közben szépen vissza tudja venni a levegő nyomást a hengerben.

Előzmény: jamesz64 (1586)
Csikasz58 Creative Commons License 2021.07.25 0 0 1587

Uhhhh... nagyon jó, tetszik. Látszik a videón, hogy üzem közben nem remeg a gép test. A munkahenger elrendezés nem növeli a gép magasságot. A rugós összeköttetés a medvével kíméli a működtető pneumatikus egység mechanikus elemeit és nem mellékesen vannak hozzá cuccaim itthon... ez sem mellékes. Szóval szerintem jó irányba tereled a gondolataimat! Köszönöm! (Még párszor megnézem a videót9

Előzmény: jamesz64 (1586)
jamesz64 Creative Commons License 2021.07.25 0 0 1586

A medve megvezetésre és a munkahenger csatlakoztatására szerintem ez jó megoldás lehet.

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=D3QopHjiyfQ&list=PLpHvkcwSRl_YSQu5jWMdvtWf3wnNKkfRN&index=9

 

Előzmény: Csikasz58 (1585)
Csikasz58 Creative Commons License 2021.07.25 0 0 1585

Majdnem egyszerre írtuk a hozzászólást így megduplázódott a link.

Előzmény: jamesz64 (1583)
Csikasz58 Creative Commons License 2021.07.25 0 0 1584

https://www.youtube.com/watch?v=LXHGJ89vWN0

Tetszik de egyenlőre nem látom hogyan tudnám a vezérlését lekoppintani.

Előzmény: jamesz64 (1582)
jamesz64 Creative Commons License 2021.07.25 0 0 1583

Bocsi! Mellé ütöttem valamit.

A Ken Zitur link helyesen.

 

https://www.youtube.com/watch?v=LXHGJ89vWN0

Előzmény: jamesz64 (1582)
jamesz64 Creative Commons License 2021.07.25 0 0 1582

Sejtettem, csak nem voltam biztos, hogy te vagy.

A You tube.-n van fent több épített légkalapács. Sok gagyi, egyet láttam amit érdemes lenne meg építeni

Szerintem a Ken Zitur KZ 100 ami elfogadhatónak látszik.

 

https://www.youtube.com/watch?v=PPB1VNZCMD4

 

Majd felhívlak, szóban könnyebben kommunikálunk.

Előzmény: Csikasz58 (1580)
Csikasz58 Creative Commons License 2021.07.25 0 0 1581
Előzmény: Csikasz58 (1580)
Csikasz58 Creative Commons License 2021.07.25 0 0 1580

"Helyileg merre élsz az országban?" Tudod a címem, ahonnan a hajtóműves motort vetted a kalapácsodhoz. Emlékszem, beszéltük is a másodpercenkénti egy ütés az alapszámolás + frekvencia váltó... Igen az én terveiben is úgy van, hogy komoly méretű reduktor, több puffertartály, nagy teljesítményű szelep és két bemenet a henger végére. a többi meg majd elválik a gyakorlatban. Aztán jól eltalálni az max. munkahoszt mivel van az az a működési hossz tartomány ahol már nem gyorsul a kalapács csak feleslegesen használja a préslevegőt. A legjobb az lenne ha állíthatóvá lehetne tenni a dugattyú működési hosszát a hátsó cilinder mechanikus állításával azaz mozoghatna a hengerben azaz egy másik dugattyú felülről és azon keresztül táplálni préslevegővel. De ez még csak ötletelés.

Előzmény: jamesz64 (1579)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!