Valami szakmai, ami nem zártkörű.
Légitársaságoktól, repterektől, repülőgép típusoktól, stb. független. Tehát semleges. Ahol meg lehet beszélni, hogy pl... Stb...
Emirates announced (16-Jan-2019) its network of codeshare services with flydubai will be expanded in 2019 to include Naples and Budapest. The carriers possess a combined network of 216 destinations, which is projected to reach 240 destinations by 2022.
Delhi 3350 merfold Budapestrol, egy szazassal kevesebb Varsobol. Jelenleg a COPA csutkara toltott 738-asokkal repked 3000 merfold feletti szektorokat (pl EZE, SFO, LAX, MVD, SCL, stb) naponta tobb tizes nagysagrendben. En majdnem teljesen biztos vagyok benne, hogy Delhi (vagy Mumbai) az elso "hosszutavu" Wizz jarat lesz a neokkal. Ennek alapjan, ha igy lesz, sok ideje nincs az uj LOT jaratnak...
Akik döntenek szolgálati kocsival / taxikártyával mennek ki. Majd ha lesz valami jó zsebtömő lehetőség (EU pénz), akkor lesz valami, de akkor sem a legpraktikusabb, hanem a legjobban túlárazható / politikailag leghasznosabb opciót választják majd...
Az a szomorú és érthetetlen, hogy vajon miért ilyen keserves Ferihegy vasúti vagy metrós vagy akármilyen rendes összekötése a (fő)várossal, aminek a repülőtere volna, ugyebár. Valószínűleg csak akarat kérdése - de hogy X évtized alatt miért nem jött még össze az akarat...? Megfoghatatlan...
Lass csodat, a Joon nem volt a listajukon, de mar olvad is vissza az Air France-ba. Peldul. Akkor az most lokoszt, nemlokoszt, sikeres, nemsikeres? Szoval nem egyszeru kerdes ez.
"Kettő változat verseng egymással. Az egyik az csak Budapestet szolgálná ki, a másik pedig az országos vasúthálózat részévé tenné a repteret is. Az utóbbi verzió egyébként rengeteg más problémát is megoldana" - mondta Bella Jakab a Közlekedő Tömeg Egyesület elnöke kameránknak.
Nezd, teljesen biztos vagyok benne, hogy a mindenfele finanszirozasi oldalahoz olyan szinten ertenek, amihez mi, halandok hozza sem tudunk mukkanni. Persze hogy mire alapozzak a szamaikat, az mar rogton mas kerdes...
Aze' ezzel erosen lehetne vitatkozni, pl sem a Transavia, sem az Eurowings nem tulelo, mert mindkettot egy eu nagy vette a szarnyai ala. Utobbi eseteben pl a Germanwings mar megszunt, mint onallo entitas, es az Eurowings is LH jaratszamokkal megy.
Van valami olyan app okostelefonra, amivel ha ráirányítod a telefont a feletted repülő gépre, akkor az app felismeri és megmondja melyik járatot látod. Nem tudom, hogy milyen messzire működik. Én csak leszállásoknál láttam működni, de egy próbát megér.
"ami a flightradar alapján kb. a Balaton nyugati medencéjében repültek Badacsony környékén.
Reális lehet, hogy ilyen tiszta időben ennyire távolba ellátni?"
Természetesen, ez nem olyan nagy táv.
Ha belegondolsz, hogy akár csak egy 2-3000 méteres hegy milyen távolból látszik, akkor könnyen belátható, hogy egy 10-11km-es hegy (vagy egy annyin menő repülő) még sokkal messzebbről látszik.
De ha már ültél repülőn, akkor esetleg azt is tapasztalhattad, hogy fentről is milyen messze ellátni, és ez értelemszerűen oda-vissza működik. :)
(Egyszer volt szerencsém Graz fölül látni a Magas-Tátrát, az azért már egész szép táv.)
Airportal.hu-n van, aki contrailezik, de ugy altalaban gepkovetesrol/fotozasrol sokkal jobban fel tudnak homalyositani. Nem tudom forum mukodik-e meg, de fb-on tuti tudsz toluk kerdezni.
Üdvözlet, nem tudom jó helyen járok, egy két amatőr szintű kérdésem lenne.
Pár hónapja hobbiból kémlelem az eget, és nézem a flightradart, milyen gépek láthatóak, milyen messze mennek, stb.
Ma egy különleges élményem volt.
A Várból nyugat felé néztem a Széchenyi könyvtár előtti térről, kb. a Sándor palota és a Dísz tér között félúton, és láttam nagyon messze 3 csíkot, ami a flightradar alapján kb. a Balaton nyugati medencéjében repültek Badacsony környékén.
Reális lehet, hogy ilyen tiszta időben ennyire távolba ellátni?
Máskor egy Bpről felszálló Moszkva felé menő járatot tudtam este követni majdnem addig, amíg északon ki nem lépett a légtérből, ott a közelség miatt (felettem szállt fel) egyértelmű volt. (kb. Szügyig követtem).
Ha ez a fórum nem alkalmas ilyen témákra, akkor tudtok ajánlani mást?
Kicsit kezd olyan erzesem lenni, mintha a LOT kicsiben jatsza azt, amit az Etihad csinalt nagyban: "elbuktunk egy valag penzt - hogy k*rjunk el meg tobbet?" Kovetkezo logikus lepesuk a Solyom megvetele es felpumpalasa lenne...
Közben az Icelandair - úgy tűnik - mégsem veszi meg a Wow Airt, mert a közgyűlés nem szavazza meg. Viszont az Indigo Partners jelezte érdeklődését. Úgyhogy lehet, hogy megmarad a transzatlanti ultra fapados.