Bocsánat, a New Haven mozdony típusa helytelenül lett megadva. Sajnos sietösen olvastam a képaláírást, amelyben indirekten hivatkoztak az EF-3-asokra is, viszont az EP-5-öst nem nevezték meg direkte.
A 7890 és a 7149-es tandem - a nagy képen - egy 20 000 gallon cseppfolyós földgázt /LNG/ mint tüzelőanyagot használ a 1600 mérföldes/ 2560 Km szenes útvonalon, és minden alkalommal feltöltést végeznek a félúton elhelyezkedő tüzelőanyag-ellátó állomáson.
A mozdonypárok 800 mérföldes tartománya messze meghaladja a 80-100 mérföldet, amely a sűritet földgázzal /CNG/ töltött azonos méretű tartálykocsi biztosítana. Az LNG - BNGT101 kívülről úgy néz ki mint egy dízel üzemanyag tartály, de valójában egy rozsdamentes acélból készült dupla falú hűtőtartály,
amely akár -130 Celsius fokos hűtést is képes tárolni 14 napig.
Nálam éppen a napokban figyelt be a hasonló, de "inverz" festésü vasuti postakocsi. A második kép az eredeti Lionel készletet mutatja, amelyböl a személykocsik már megvoltak. Persze ez egy késöbbi kiadás, nem a postwar, de ugyanúgy müködik, a postás manus távkapcsoással kidobja a postazsákot.
Sajnos régen volt utoljára "befütve" az Allegheny, de mindig jó megnézni a régi videót, amikor még a Nagy Viz túlsó oldalán vontatta a szeneshoppereket. Üdv! S.
régi barátom tematikus videójában két Marx Western szerelvény is sokat szerepel. Jól látszik a kétféle Marx Western kocsi, a baggage és a coach. Nekem van még hozzájuk az úgynevezett "New Marx" szeriából egy boxcar és egy combine caboose is, ameyekkel még változatosabb lesz a szerelvény.