Ezen a képen az eredeti készlet látszik. A teherkocsikkal picit jobb a helyzet, mert bár ugyanúgy kvázi S méretü (3/16th scale) kocsik, mint a személyvonat, de a dízeles készletekben a scale zsámolyok helyett nagyobb zsámolyokat kaptak, amelyek optikailag javítottak a relativ arányokon.
Igen, igazad van, vigyázni kell a kasznira is. A tesztkörökre a Marx NYC személyt akasztottam rá, s minél többet nézem, annál inkább el tudnám képzelni a gépet NYC szinekben is, de sajnos a Marx csak B&O és SP festéssel kínálta ezt a gépet. OK, a méretek nem igazán stimmelnek, de a Marx (meg több más játékvasutgyártó is) nagy elöszeretettel kinálta a készleteket relative nagyobb mozdonyokkal mint a kocsik. Egy gyerek ezt egészen másképp látta.
Egy "elrettentö" Marx F3-as absztrakcíó az 50-es évekböl, de az övéi között jól néz ki. Ez a fotó nem annyira emeli ki, de a 3-3 litografált elemböl összeillesztett kaszniknak sokszor 6 különféle kékes árnyalata volt. :)
Egyébként szépen fut a klasszikus, zsámolynak álcázott hajtással. Ez a nemrég érkezett példány a bontóban fogja végezni, mert az alváza, hajtása miatt volt rá szükség, de egy szép, bár markánsan 6 árnyalatú példánya is szunnyad valahol egy banánosdoboz mélyén.
A Union Pacific számos AC4400CW-t rendelt Controlled Traractive Effort szoftverrel, így az AC4400CW-CTE elnevezést kapta. Ez a szoftvercsomag már az ES44AC -ik egy részén is szabványos. A CTE korlátozza a vontatási erőfeszítést, hogy utánozza a Dash sorozatú mozdonyok TE-szintjét. [ idézet szükséges ]
2018-ban az Union Pacific egy kis megrendelést adott le a GE-től az AC4460AC flottájának 20 újjáépítésére, majd később bejelentette, hogy a következő tizenöt évben 1000 AC4460AC-ből és AC44-ből C44ACM-re fejlesztenek. A CP-vel ellentétben az eredeti 20 átépítés nem kapott új személyzeti fülkét.
A Lionel postwar "44 ton #628 NP GE switcher", készült 1956-57-ben. Az elnevezés ne tévessze meg a tisztelt modellezö kollégákat, "ez csak egy játékvasút", amelynek az eredeti típus jellegét, hangulatát kell hoznia, nem pedig a pontosan kicsinyített mását. Ez esetben a tervezök valószinüleg több hasonló korabeli tolatódízelböl rakták össze ezt a gépet, s ez a marketing név lett hozzá kiválasztva.
A második fotón a szintén korabeli (1956-58) Lionel #6518 nyolctengelyes transzformátor szállító kocsival látható.
A harmadik fotón a trafós kocsi egykor hídelem szállítóként (#6418) forgalmazott kiadása látható, a hídelemek nélkül egy Lionel NYC terminal caboose társaságában. Egész jó kis szerelvény lesz egyben.
Eladó az alábbi 2modell közül bármelyik egy, a másik megmarad: Athearn 4-6-6-4 Challenger, gyárilag hangos kivitel, valamint Kato 4-8-4 FEF-3, gyárilag digit, de nem hangos. A modellek vitrinben vannak kb. 2 éve, nem futottak, hibátlanok. Áruknak a jelenlegi új áruk 70%-ára gondoltam, a Challengerért 148000Ft-ot, a FEF-3-ért 95000Ft-ot kérnék.
köszi, ez nagyon kedves emlék nekem is. Még gimnazista koromban, amikor még átmenetileg modellvasutasnak készültem, az amcsi vasutak már akkor is érdekeltek. Akkoriban már megvolt a Mechano Sante Fe FM diesel pár és kezdtem kapizsgálni, hogy "Júgóban" más amcsi darabokat is lehetne szerezni. No egyik nyáron a TT-s osztálytársamék oda készültek nyaralni, mi pedig az NDK-ba. A sráccal megegyeztünk, hogy hozunk egymásnak egy-egy gözöst. A végén mindketten nagyon jól jártunk, ö odavolt asszem a Br56-osért én pedig a Mechano pacifikért B&O felirattal. Megvan a mai napig dobozzal együtt. Ha a kezembe kerül, majd befotózom. Anno a Piko világítótetös kocsikkal járattam, egész amcsi hangulata volt.
Bocsánat, a New Haven mozdony típusa helytelenül lett megadva. Sajnos sietösen olvastam a képaláírást, amelyben indirekten hivatkoztak az EF-3-asokra is, viszont az EP-5-öst nem nevezték meg direkte.
A 7890 és a 7149-es tandem - a nagy képen - egy 20 000 gallon cseppfolyós földgázt /LNG/ mint tüzelőanyagot használ a 1600 mérföldes/ 2560 Km szenes útvonalon, és minden alkalommal feltöltést végeznek a félúton elhelyezkedő tüzelőanyag-ellátó állomáson.
A mozdonypárok 800 mérföldes tartománya messze meghaladja a 80-100 mérföldet, amely a sűritet földgázzal /CNG/ töltött azonos méretű tartálykocsi biztosítana. Az LNG - BNGT101 kívülről úgy néz ki mint egy dízel üzemanyag tartály, de valójában egy rozsdamentes acélból készült dupla falú hűtőtartály,
amely akár -130 Celsius fokos hűtést is képes tárolni 14 napig.
Nálam éppen a napokban figyelt be a hasonló, de "inverz" festésü vasuti postakocsi. A második kép az eredeti Lionel készletet mutatja, amelyböl a személykocsik már megvoltak. Persze ez egy késöbbi kiadás, nem a postwar, de ugyanúgy müködik, a postás manus távkapcsoással kidobja a postazsákot.