Keresés

Részletes keresés

MLaca Creative Commons License 2012.03.08 0 0 139

(az 50/1.2L sem éppolcső és a képminősége mégis *khm* nem az igazi)

Előzmény: seeman (136)
Aq.Clanga Creative Commons License 2012.03.08 0 0 138

ne magyarázd meg.

 

 

Előzmény: Levente.hu (137)
Levente.hu Creative Commons License 2012.03.07 0 0 137

Azt hiszem nem jelentettem ki semmit sem tényként, és akkora vehemenciával, hogy ekkora lendülettel lebunkózzál.

 

Nem ez a szakmám, abban igazad van, hogy egy ilyen optika nagy valószínűséggel még nyitott rekeszen sem csinál ekkora színtorzítást(még az elődje sem), de simán tudok neked mutatni olyan optikát, ami F11-en elég szép lila szegélyeket csinál, még a 100e feletti kategóriából is. (pl. 15-85, 85-ös állásnál, vagy régebben a 17-85, 18-135) A poharas képre meg csak szimplán ráugrottam, hogy nédda, egy kép az új 24-70-el. Ha most belegondolok, tényleg nem reális, hogy annyira torzítson(persze elvben nem kizárt).

 

 

Előzmény: Aq.Clanga (131)
seeman Creative Commons License 2012.03.07 0 0 136

Szvasz meg lehet előlegezni a bizalmat ennek a zoomnak.  Nem véletlen, hogy ilyen magasra pozicionálták az árát.

Előzmény: Levente.hu (130)
pixel-pro Creative Commons License 2012.03.07 0 0 135

Nem láttam a képet, saját tapasztalat alapján írtam az olvasottak alapján. De amiről én beszélek az egyik sem az amiről te írsz (vagy én értelmezem rosszul).

Előzmény: DIE_ROBOTER (133)
DIE_ROBOTER Creative Commons License 2012.03.07 0 0 134

amelyet->ami

Előzmény: DIE_ROBOTER (133)
DIE_ROBOTER Creative Commons License 2012.03.07 0 0 133

Van laterális CA, amelyet digitális úton nagyon jól korrigálható.

Van longitudinális vagy axiális CA, amely a hátteret (bokeh) színezi el, ez automatikusan nem igazán korrigálható.

Nagy képszögnél van a széleken a mikrolencsék által okozott lilába hajlás, ezt tehát nem közvetlenül az objektív okozza.

 

A két utóbbit szokták nevezni purple fringingnek.

 

Az említett képen azért valószínűtlen, hogy a színezést az objektív okozza, mert a képnek több részén van ilyen távolságra a tárgy, több helyen van ilyen kontraszt, de csak itt jelenik meg. Szinte biztosan a pohár csinálja.

Előzmény: pixel-pro (132)
pixel-pro Creative Commons License 2012.03.07 0 0 132

Nem erre mondják véletlenül, hogy "purple fringing". Ez is az objektív hibájából bekövetkező jelenség (viszont vázanként különbözhet), ami a kép egész területén jelentkezik a fényes részek (lámpa, gyertyaláng stb.) mellett. A rekeszelés legtöbb esetben megszünteti viszont nem távolítható el úgy, mint a képszéleken jelentkező CA.

Előzmény: seeman (129)
Aq.Clanga Creative Commons License 2012.03.07 0 0 131

szerintem abbol indultal ki hogy lövésed sincs alap dolgokrol.

 

f11 en nagyon kevés(gyakorlatilag egy sem) obi csinal ca t.

 

Előzmény: Levente.hu (130)
Levente.hu Creative Commons License 2012.03.07 0 0 130

Értem mire gondolsz, én is töprengtem rajta, de abból indultam ki, hogy az az pohár szélén van(amit a poháron láttam, azt egyértelműen nem az objektívnek tulajdonítottam). Tudom, hogy a kristályüveg nagyon szépen bontja a fehér fényt színekre. Persze igazad lehet, de fennáll a lehetősége, hogy mégse a pohár.

 

No mindegy, ebbe most nem mennék bele, inkább szívesen megnéznék még pár, ezzel az objektívvel készült képet. Remélem azon kiderül, mit is tud.

Előzmény: seeman (129)
seeman Creative Commons License 2012.03.07 0 0 129

Én is. Nem szabad összetéveszteni az objektívek által "termelt" színhibát (CA) a csiszolt élű ill. felületű üvegtárgyakon megjelenő szín-jelenségekkel. Ilyenkor ezek kis felületek úgy viselkednek, mint a színbontó prizmák.

 

Előzmény: Levente.hu (123)
seekthedragon Creative Commons License 2012.03.07 0 0 128

Értem, köszönöm!

(És megnéztem, hogy az EXIF-ben még mindig a "hagyományos" értékek vannak bejegyezve)

Előzmény: DIE_ROBOTER (126)
Aq.Clanga Creative Commons License 2012.03.07 0 0 127

ne feljtsük :azert a kép alkotasnak része az hogy egy eszköz egy bizonyos palettarol valaszt szineket.

 

én nem látok képhibát, annak az élnek az előállitasa szinekben igy jön létre.

 

nem minden CA a képen ami lila vagy piros vagy zöld!

 

 

Előzmény: Levente.hu (123)
DIE_ROBOTER Creative Commons License 2012.03.07 0 0 126

Azok az értékek, amit a kamera kiír, és amelyeket a záridőhöz, rekeszekhez használunk, mind kerekítések.

 

1/1-hez képest az 1/813 pontosan 9 és 2/3 fényérték.

 

log2 813 = 9,67

Előzmény: seekthedragon (124)
obi_van_kitobi Creative Commons License 2012.03.07 0 0 125
Nem is figyeltem, dobj nekik egy mailt..:-)
Előzmény: seekthedragon (124)
seekthedragon Creative Commons License 2012.03.07 0 0 124

Miért vannak benne ilyen faramuci záridő értékek? 1/813: az meg mi? O.O

Előzmény: obi_van_kitobi (121)
Levente.hu Creative Commons License 2012.03.07 0 0 123

Erről a képről beszéltem:

 

Nem tudom, én egy elég határozott vörös csíkot látok a kék pohár peremén. Persze nem mondom hogy: " persze, L-es, osztá egy használhatatlan sz@r", de erősen reménykedem, hogy nagylátószögű zoom létére is közeliti azért majd az új 70-200-as képét. Persze lehetetlen, de ha már annyi pénzt elkérnek ezért is...

Előzmény: seeman (120)
obi_van_kitobi Creative Commons License 2012.03.07 0 0 122

...elnézést, nem teszt, csak egy ISO-sorozat

Előzmény: obi_van_kitobi (121)
obi_van_kitobi Creative Commons License 2012.03.07 0 0 121
seeman Creative Commons License 2012.03.06 0 0 120

....láttátok már 12.jpg képet, ami az új 24-70 2,8L II-vel készült?

Na, nekem az a kiábrándító. F11-es rekeszen elég durva színtorzítása van. Na nem fenyeget a veszély, hogy ilyet vegyek, de erősen remélem hogy ennél jobb képe lesz. (a poharak szélét kell nézni, nem az üveget, az amúgy is torzít)....

 

 Valamit nagyon elnéztél!

 

Előzmény: Levente.hu (110)
seekthedragon Creative Commons License 2012.03.06 0 0 119
Hát nem is olcsó, főleg úgy, hogy már a 3.6 is okosabb, mint én. De a vázhoz képest tényleg nem tétel. Csak szegény az eklézsia, most egyébként is eladok, semmint veszek.

A Nikon D800 meg karakterében más a brutál felbontás miatt. Kiváncsi leszek azért az első ISO összehasonlításokra.
Előzmény: madgie (118)
madgie Creative Commons License 2012.03.06 0 0 118

Ja, arra.

 

seekthedragon: drága az upgrade? Mert nagyon jól sikerült ám a LR4, a két Pana vázamon majd egy fényértéknyi plusz van azóta csak a csúcsfényeknél (!).

Előzmény: obi_van_kitobi (115)
seekthedragon Creative Commons License 2012.03.06 0 0 117

Fog kapni az LR3 utólag 5D mkIII támogatást, vagy meg kell vennem majd az LR4-et is?

Előzmény: obi_van_kitobi (116)
obi_van_kitobi Creative Commons License 2012.03.06 0 0 116
http://labs.adobe.com/downloads/cameraraw6-7.html

Ezzel már megy állítólag, ha valakinek van kedve, játszadozhat.
obi_van_kitobi Creative Commons License 2012.03.06 0 0 115
A lila ködre gondolsz? Ja, az megvót. Állítólag a zoombrowser megnyitja, de már nem volt időm telepítgetni.
Előzmény: madgie (114)
madgie Creative Commons License 2012.03.06 0 0 114

Legfrissebb RawTherapee megnyitja ugyan, de elég "érdekesen" :(

Előzmény: obi_van_kitobi (113)
obi_van_kitobi Creative Commons License 2012.03.06 0 0 113

...eddig semmivel sem sikerült megnyitnom őket

Előzmény: obi_van_kitobi (112)
obi_van_kitobi Creative Commons License 2012.03.06 0 0 112
Aq.Clanga Creative Commons License 2012.03.06 0 0 111

"A Canon "tesztképek" (sample images - mintaképek) mindig is kiábrándítóak voltak."

 

ja, azert kezdett el a világ az eos 300d első képeinek bemutatasatol canon lázban égni és 100 ezer feletti darabszamban vásárolni canon eos gépeket.

 

 

Előzmény: Levente.hu (110)
Levente.hu Creative Commons License 2012.03.06 0 0 110

A Canon "tesztképek" (sample images - mintaképek) mindig is kiábrándítóak voltak. De láttátok már 12.jpg képet, ami az új 24-70 2,8L II-vel készült?

Na, nekem az a kiábrándító. F11-es rekeszen elég durva színtorzítása van. Na nem fenyeget a veszély, hogy ilyet vegyek, de erősen remélem hogy ennél jobb képe lesz. (a poharak szélét kell nézni, nem az üveget, az amúgy is torzít)

 

Egyébként a gép nagyon jó. Mostanában határozottan az én igényeim szerint fejleszt a Canon. Tudom, megy a sírás, semmi forradalmi újítás, semmi extra, de ez így van jól. Az 1D X is a lehető legjobb lett, ha jól sejtem. Persze jelen esetben mondhatjuk, hogy csak kiküszöbölték a hiányosságokat, de kell ennél több? Már a legelső 5D is nagyon jó volt. És értelmes keretek között maradt a felbontás. Persze tudom, sokaknak "égetően fog hiányozni" a 36 mpixel. :) Az ár az más kérdés, az sose szokik tetszeni... :-(

 

Szóval ami külön tetszik:

 

-szigetelt

-igen komoly AF

-még jobb jel/zaj arány

-100% kereső

-gyorsabb, pont amennyire kellhet

 

Van egy egész jó összehasonlítás ennek a videónak a végén, a Mk II és Mk III között:

 

Ha tényleg ekkora a különbség a két szenzor között, akkor az elég durva.

 

 

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!