Ezzel nem értek egyet. A Sziget hőse Eilish volt, a mostani Strand fesztiválon a Margaret Island, Bagossyek, Majka, Valmar duó. Arra van igény, amire az emberek sok pénzt is hajlandók kiadni. Ami csak ingyenesen zörög a telefonból, a tévéből, a falunapon a sörsátor mellől az olyan, mint a műkaja. Van valami a hasadban, de nem igazi étel.
Jó sok szép hangú egykori tehetségkutatós énekesnőt gyűjtöttek egybe, plusz Herceg Erikát. Gondolom ez egyrészről jó reklám a produkciónak, és valószínűleg nagyon nehezek lehetnek a szólamok, nem biztos, hogy a társulat állandó tagjai ki tudják őket énekelni.
Van egy híres Donizetti opera, Boleyn Anna, egyszer láttam felvételről Anna Nyetrebkoval, az nekem nagyon tetszett. Biztos ez is jó lesz.
Ne legyünk rosszindulatúak, nem tehetségtelenek ők, de még csak nem is rosszak, egész egyszerűen nincs igény a zenére, legalábbis arra, amit ők csinálnak.
Az olyanokra van igény, mint Kis Grófo, L.L. Junior, G.w.M., vagy a legújabb rettenet, VZs...
A Fókusz riportjából tudom? Danics Dórának összejött a párválasztás a műsorban, amit tavasszal vettek fel. Nyáron már együtt nyaraltak és bemutatták egymást a szüleiknek is.
V.Cs. remélem megszakítja a "Nyerő páros átka" sorozatot és egy idő múlva nem a házasságuk zátonyra futásáról írnak majd. Én nem bánom, hogy láthatjuk más környezetben, szituációkban is, mint eddig, mert kiderül pár dolog a személyiségükről (még akkor is, ha van un, forgatókönyv).
azt hiszem, mégiscsak van isteni igazságszolgáltatás. Danics Dóra a Celebrandi, Vastag Csaba a Nyerő páros című bulvár tv műsorban kénytelen megkeresi a betevőt, ami bizonyára jó üzlet, de a zenéhez, mint művészethez semmi köze sincs.
Horányi Juli a Papp László Arénában, mint Gizella királyné és jelmeztervező. Perfekt! :-)
...és ha az erőszakos katolizáció ábrázolása volt a terv, akkor sem kellene másként kinéznie a jelenetnek...
Baricznak külön élmény lehetett szerepelni, egyik riportban említette, hogy anno az eredeti megjelenésekor nem volt igazán szerencsés ezt hallgatni Romániában.
Szívesen néznék egy werkfilmet és/vagy egy utólag felvett beszámolót az élményeikről, Novákéról főleg. Tata véleményét is meghallgatnám :)
Másról Novák Tata, szerintem érdemes - bár elfogult vagyok:
Még az jutott eszembe, hogy senki se adhat mást a színpadon, mint lényege.:-) Én Bariczot nem ismertem, azt a szériát, amiben szerepelt nem néztem. Most olvastam, hogy akkor, hamvas ifjúként ő volt a műsor amorozója. Az előadáson szerintem két jelentben volt nagyon jó, amikor az asszonyainak énekelt és amikor a lányának "Pogánynak mondanak". Ez útóbbi egyébként tényleg nagyon jól sikerült, kifejező volt az éneke és a játéka is, mert nem a hadvezért, hanem a tépelődő, kételyeivel küzdő embert kellett megjelenítenie.
Egyetértek, hogy a címszereplő volta legjobb. Koltai-Nagy Balázs nevét még nem hallottam, most néztem utána, hogy szakmai díjakkal elismert színész, Kecskeméti Katona József Színház vezető fiatal művésze. Ahhoz méltón is játszott, és gyönyörű tiszta, érces hangon énekelt.Nagyon tetszett.
Baricz, Herczku és Köteles nekem tetszettek, de ők nagyon zenészek, akik csak a hangjukkal tudnak érzelmeket, hangulatokat, történeteket megjeleníteni, nem színészek. Herczku Ágnes hangja, éneke tökéletes Réka volt, de csak a hangja vette fel a szerepet, a teste nem. Nekem tetszett Baricz karcos, vad hangja. Köteles Leander a saját hangszerevel, a saját koncertjén, a saját műfajára hangszerelve óriási sikerrel játsza a Véres kardot hoztamot. Alakításának kiemelkedő része a basszusgitár szóló volt. Szerintem az ő részét valóban metál hangszerelésben kellett volna előadni. A zenészek közül Sena nyújtotta a legkiemelkedőbb teljesítményt, fenomenális volt. A YouTube-ra is az ő jelenetét tették fel a legtöbben.
A színészek remekeltek, Schell Judit, Orosz Ákos, a három magyar úr, mind kiválóak voltak. Nekem Borbély a gyengém, szerintem jó Laborc volt, neki azért nem kell olyan súlyos egyéniségnek lennie, mint Tordának. Torda a nép szellemi vezetője, ő meg csak Koppány hadsegéde. Bumfordi lázadónak jó volt -)
A táncosok, és a a kórus remek volt. Úgy olvastam, hogy a rockzenekar a helyszínen játszott, de a kórust felvételről keverték hozzá.
Szegény Horanyiról megfeledkeztem. A jelmezek rettenetesen tetszettek, mindegyik telitalálat volt. Nagyon jól énekelt, szerintem zenész létére ügyesen is játszott.
egyetértek. Igazad volt, amikor azt montad, hogy rossz az, aki rosszra gondol. Kétszer néztem meg a felvételt, mind a kétszer az erőszakos katolizáció jutott eszembe erről a jelenetről.
Az egész jelenet megszerkesztése és előadása egyértelmű utalást jelent a papi pedofil botrányok világára
Továbbra is tartom, hogy Asztrik ábrázolásának és az idézett konkrét jelenet értelmezéséhez a szempontot maga az egyház működése és az elmúlt időkben napvilágot látott-látó, valóban megtörtént pedofil botrányok és azok kezelésének módszerei adják.
"a korunkban egyre terjedő és olcsó népszerűségre szert tevő „Isten igen, de Egyház nem” világnézet"
Az egyháztörténetet végigkísérte ez a nézőpont, de ne zavarja a cikk íróját. Lásd még eretnekmozgalmak, reformáció, keresztény szekták.
"A főpapa álarcban beáll a léhűtő talpnyalók csápoló csapatába stb. Ilyen mélységeket még ama tíz évvel ezelőtti, ugyancsak jubileuminak szánt Alföldi-féle avantgárd rendezés sem produkált."
Az eredeti Koltay-film és az original bakelitlemez viszont biztos igen. Képben van a kritikus.
"mi szükség van napjainkban az efféle ordenáré egyházellenes propagandára, melyhez hasonlót talán még a Rákosi rendszer sem produkált és propagált."
Misefelügyelet, vezetők bebörtönzése, hívők módszeres vegzálása, egyháztulajdon kirablása. A szerző pedig elmegy a búsba ezért a megjegyzéséért!
A történelmi háttért vágom, de Asztrik szenvelgősen mosolygós arcmozdulata és a gyerekekkel való viselkedése furi volt. Előbb írta olvtárs, pszichopata karakter.
Nagyon örülök, hogy meg tudtad nézni és tetszett. Ma is emlékszem, hogy1983 tavaszán a bp-i jogi kar környéke teli volt ragasztva a plakáttal. Semmi más nem volt rajta, csak a király monogramjaból álló plakát. Egyáltalán nem értettük, hogy miért István, a király. Miért nem simán István király?Sajnos az eredeti előadást nem láttam, csak a filmet. Emlékszem a barátnőm mélyen hívő, katolikus édesapja is hetekig azon gondolkodott, mit jelent az utolsó mondat. Igen érdekes, rá jellemző megoldásra jutott. István rendíthetetlenül hitt Istenben, de a pogány, pusztai szabad magyarokat csak olyan úton tudta betörni a keresztény vallás és a hűbéri társadalom rendjébe, ami nem volt keresztyéni. A tűz és a vas nem a krisztusi szeretet eszközei. Ezek által, bár jó célt szolgált, mégiscsak szembe ment Úrral.