Keresés

Részletes keresés

qwer1234 Creative Commons License 2013.04.08 0 0 492

Persze ha nem lehet 60p-t használni 1080-on, akkor marad a 60i vagy a 30p. 

Előzmény: qwer1234 (489)
qwer1234 Creative Commons License 2013.04.08 0 0 491

Igen, az.

Előzmény: norb29 (490)
norb29 Creative Commons License 2013.04.08 0 0 490

1080p 60 frame/sec. Nem sok ilyen kamerát ismerek.. csak a GOPRO HERO Blacket.

 

Előzmény: qwer1234 (489)
qwer1234 Creative Commons License 2013.04.08 0 0 489

Ha lehet, akkor 1080p60-ban veszek föl és ha lehet, akkor kerülöm ezt az elcseszett avchd formátumot és az mts helyett mp4 konténerbe kerül minnél nagyobb bitrátában. Régebben volt kamerám ami tudta a 720p60-at, akkor azt használtam.

Én mac-et használok, tehát a sw nem mérvadó. De a feldolgozás után a render mp4 formátumban h264 kódolással, multipass módban 16mbit-es bitrátával megy. Bár nekem az összes kamerám 30/60fps-es, tehát ntsc.

Előzmény: norb29 (487)
AttilaGSXF Creative Commons License 2013.04.08 0 0 488

Szia!

Canon Xl1 csak igy simén nem S a kollégámnak S van! Nem tudom mit tegyek valoszinüleg szerviz lesz belőle mert más ötletem nincs sajnos!

Előzmény: nemethla (485)
norb29 Creative Commons License 2013.04.08 0 0 487

Sziasztok!  alepevetően csak érdeklődnék, hogy ki miben veszi fel a felvételeket (PAL, NTSC milyen frame, milyen méretben) , illetve szoftveresen (mivel) hogyan dolgozik vele, mire rendereli optimalizálja, milyen bitsűrűség, stb. Az is érdekelne,  Adobe Premiert használok, és Az AE, vágás közben célszerű használni, vagy amikor már kész a vágás és csak az utómunkálatokat (szín, felirat) végezzük AE-ben. 

 

Én az utbbi dőben.. 720p be veszek fel és NTSC-ben, vágás után MP4-re renderelek (6-10 Mbit/sec)  de nem tudom, hogy ez adja-e a legjobb minőséget..

nemethla Creative Commons License 2013.04.07 0 0 486

Az átalakítás során kivett eredeti alkatrészek megvannak? Nem mindegy )))

Előzmény: canonshot (483)
nemethla Creative Commons License 2013.04.07 0 0 485

Tisztító kazi megpróbálható, de csak gyárit és csak 10 mp-ig. Hosszabban csiszolja  a fejet, ami már valszeg kopáshatáron van. XL1, nem XL1S? Az még régebbi ))

Arra ügyelj még, hogy ne törölt kazit használj, lehetőség szerint csak újat. Fejállítás, szalagpálya-görgőcsere, ilyesmi lehet a gond,

a kollégám XL1S-ét 35-40 ezer körüli összegért rakta rendbe a Camera kft. Garival. Azóta hibátlan, és két év esküvőt lenyomott vele.

Előzmény: AttilaGSXF (484)
AttilaGSXF Creative Commons License 2013.04.07 0 0 484

A segitségeteket szeretném kérni! NAGYON FONTOS! Van egy Canon XL1 videókamerám és az lenne a problémám, hogy mostanában elkezde meg kockázni a felvételt "dropuot" javítsatok ki ha rosszul irtam tehát kisebb kockák jelenek meg foltokban! MI LEHET A MEGOLDÁS? egy tisztitó kazi segithett? Lehetséges, hogy csak por miatt csinálja? MIT TEGYEK?

canonshot Creative Commons License 2013.04.07 0 0 483

canonshot Creative Commons License 2013.04.07 0 0 482

képek:

canonshot Creative Commons License 2013.04.07 0 0 481

Eladó egy profin cégnél átalakitott canon fd 55 1.2 ssc, tű éles, gyönyörű szinű, és szép állapotú , lencse nélküli átalakitás, 5d II a végtelen utolsó miliméterénél eléri a tükröt, de a videónál előtte fel van csapva , igy engem nem zavart , csak fotózni nem lehet végtelent , pl. 7d nél, kisebb érzékelőknél nincs ilyen ,

anyagi okok miatt sűrgősen eladó 89 ezer ft , alku nélkül , (nekem száz fölött van, az angliai átalakitással együtt) bardossyfilm@gmail.com

Vargham Creative Commons License 2013.04.01 0 0 480

Szívesen. Kérdezz még bátran!

 

Ezek készültek az első, egyszerűbb adapterrel:

 

http://varghamarkpeter.hu/zp/film/other/urban_tale/

 

http://varghamarkpeter.hu/zp/film/documentary/vonatbudapest/

 

http://varghamarkpeter.hu/zp/film/documentary/judit/

 

Ez már DSLR és az újabb adapter kombinációjával készült:

http://youtu.be/1HSRWD3ENRw?t=2m41s

 

Más filmekben is dolgoztam operatőrként DOF adapterrel, de azok nem érhetőek el online.

Előzmény: Colombus- (477)
hoglfilm Creative Commons License 2013.03.29 0 0 479
Előzmény: Colombus- (475)
hoglfilm Creative Commons License 2013.03.29 0 0 478

DOF ADAPTER!

Szia! Nekem van egy MINY típusú rezgő motoros DOF adapterem, Canon bajonettes+M42 átalakító a régi obikhoz. Ha kéred, van egy Pentacon 50mm 1.8-as nagy fényerejű M 42 csatlakozású obim is hozzá.

hoglfilm@gmail.com címen elérsz.

Előzmény: Colombus- (475)
Colombus- Creative Commons License 2013.03.29 0 0 477

Nagyon szépen köszönöm, hogy megosztottad velem a tapasztalataidat!

Hálás vagyok.

Előzmény: Vargham (476)
Vargham Creative Commons License 2013.03.29 0 0 476

A legegyszerűbb és legolcsóbb, ha építesz magadnak egyet. Régebben még sok kisiparos gyártotta őket Kínában, Indiában vagy az USA-ban. Mára a DSLR teljesen kiszorította, a gyártók átálltak egyéb cuccokra, follow focus, rod, stabilizátor, stb. Mondjuk én néha DSLR-hez is használom, mert más a karaktere. Nem azt mondom, hogy filmes, mert nem az. Inkább azt mondom, hogy tele van analóg képhibával. :-) Ezért lehet szeretni.

 

Röviden a legfontosabb tulajdonságok:

 

Előnyök:

-Kis mélységélesség megfelelő objektívvel.

-Kontraszttalanab, fakóbb kép, emiatt kevésbé videókamerás látvány.

-8 mm-es amatőrfilmhez, esetleg 16-os híradós anyagokhoz hasonló látványvilág, a 35 mm-es filmre jellemző mélyésgélességi viszonyokkal.

 

Hátrányok:

-A kis kamerád fényhasznosítása alapból sem túl jó. Ha elé teszel egy DOF adaptert, az még levesz néhány fényértéket, ugyanolyan expozícióhoz magasabb érzékenységet kell beállítani, zajosabb lesz a kép.

-Csak manuális fókusz van, ami a kis mélységélességgel együtt nagyon megnehezíti spontán történések felvételét.

-Ha rekeszelsz, hogy nagyobb legyen a mélységélesség, akkor előjönnek a mattüveg részletei, valamint tovább csökken az átmenő fénymennyiséged, még zajosabb lesz a kép.

-Van rezgő és forgó mattüveges cucc is, ami elrejti a mattüveg struktúráját. Cserébe elem kell bele, nehezebb, és a hangja behallatszik a hangfelvételbe.

-A keresőben minden fordítva látszik. Fel-le, jobbra-balra. Meg lehet szokni, de akkor DOF nélkül is mindenre fordítva fogsz reagálni. :-) Saját tapasztalat.

-Létezik képfordító lencsés is, de az tovább drágítja, nehezíti, és levesz a fényerőből. Legjobb megoldás a kamera LCD hekkelése, hogy fordított képet mutasson.

-A képszélek erősen sötétednek, életlenednek, színi hibák jelennek meg. Kondenzor lencsével csökkenthető, de nő tőle az ár és a súly.

-Néhány éve a régi, manuális objektívket fillérekért lehetett megkapni. Nálunk az M42 rendszer terjedt el a legjobban, a szovjetek és a keletnémetek is gyártották. Az utóbbi években aztán olcsó lett a DSLR. Canon-ra, Pentax-ra egyszerű adapterrel feltehetőek, így alig van jó minőségű eladó, vagy csak nagyon drágán. Példa: NDK Pancolar 80/1,8 tizenéve 15-25 ezer forint volt, négy éve 90 ezer, és most már szoktam látni 160 ezres forintos leütéseket is az aukciós oldalakon. Régi Nikon szintén nem játszik, mert fel lehet rakni Nikon-ra, Canon-ra is. Legjobb a Canon FD. Profi objektívek voltak a rendszerhez, gyönyörű képpel, igényes és robosztus kivitlben. Semmivel sem kompatibilis, így olcsó. Több objektívet kaptam ingyen.

 

Én így csináltam:

A DOF adapter tulajdonképpen egy SLR fényképezőgép keresője.

Az első:

Szűrő keret a videokamera méretében, az eleje kitöltve gyurma ragasztóval, arra ráhúztam egy M42 közgyűrűt. A kettőre ráhúztam egy bicikli belsőt, amire raktam kívülről lyukszalagot, és csavarral összehúztam. Belülre ragasztottam egy darab mattüveget. Egy Canon FD hátsó lencsekupaknak kivágtam a közepét, az lett a bajonett. Ezt az M42 közgyűrű végére ragasztottam.

A második:

Villamos szaküzletben vettem falon kívüli kötődobozt. Mattüveg helyett nagyon finom pauszt raktam bele, amit 6x6-os diakeretbe fogtam be, és telefon vibra motorral rezgettem. Az optimális rezgés beállításához szükség van fordulatszám szabályozásra, amit egy LM317 feszültség stabilizáló IC-vel és egy potméterrel oldottam meg. Kondenzor lencsének távcső lencséket használtam. Az elején szintén Canon FD hátsó sapkából volt a bajonett, a kamera felőli végén pedig régi szovjet szűrő kerete, amit fel lehetett csavarozni a kamerára. Ebből egy kisebb sorozatot is készítettem a környezetemben filmezők számára.

 

Előzmény: Colombus- (475)
Colombus- Creative Commons License 2013.03.29 0 0 475

Sziasztok!

 

Nem vagyok benne biztos, hogy jó helyen járok, de a kérdésemmel zaklatnálak bennetek. Vásároltam használtan egy Sony HDR-SR11 handycam-et. Most próbálkozok filmezéssel, és elsőre nem kívántam komolyabb gépet vásárolni hozzá. Azonban ebbel a készülékből szeretném kihozni a legtöbbet, jelenleg olyan adaptert (talán úgy hívják, hogy DOF) keresek, amire külső objektívet lehet csatlakoztatni a szebb kép, és a fókusz érdekében. Ebben kérném a véleményeteket, tanácsotokat, hogy merre érdemes elindulnom, honnét lehetne beszerezni, milyen bajonettekkel gondolkozzak (még nincs objektívem sem).

Aki tud, kérem segítsen.

 

Üdv

nemethla Creative Commons License 2013.03.27 0 0 474

Ideális eszköz dslr filmezéshez....

Előzmény: hoglfilm (473)
hoglfilm Creative Commons License 2013.03.27 0 0 473

Nagyon szép állapotú Nikon Nikkor AF 28-80mm 3.5-5.6D  karcmentes objektív eladó 16.800 forintért, esetleg cserélhető. email: hoglfilm@gmail.com

pistu74 Creative Commons License 2013.03.23 0 0 472

Sziasztok!

Kaptam pár mov kiterjesztésű snittet.

A windows média player simán lejátzsa de ha behúzom a Premierbe ott csak a hangsávot látom.

9 snittből 8-nál csak a hangot látom a premierben.  Egy pedig jó.  Az Encoder sem tudodott mit kezdeni vele.

Tud valaki valami megoldást?

norb29 Creative Commons License 2013.03.21 0 0 471

portréhoz az 1.8-as 85 mm-es az igen pöpec.

Előzmény: pribipribi (457)
norb29 Creative Commons License 2013.03.21 0 0 470

Köszi!  ja időközben én is esezket néztem csak a Pro-ra esett a választásom. valójában általános felvételekhez kellene, mondjuk pl. rövid riporthoz. megszólaltatok valakit. a madárcsicsergés professzionális rögzítése elég messze áll tőlem.

Előzmény: Vargham (460)
Canon 550D Creative Commons License 2013.03.21 0 0 469

Egy érdekesség: a B+W 695nanometeres infraszűrő valószínűleg április végén lesz meg, mert ezeket egyedi rendelésre gyártja le a cég, most éppen számomra (40.5mm-es lesz) ;)

Előzmény: Canon 550D (468)
Canon 550D Creative Commons License 2013.03.21 0 0 468

-megszerettem az infrafotózást

-egyes koncerteken kb ugyanannyi infrafényt adnak a reflektorok mint láthatót, tehát dupla mennyiségű fényt fogad be a gép, (a Gödörben kb tripla mennyiségű a fénynyerés, tehát erősen függ az adott helyen alkalmazott reflektoroktól)

-vaku helyett infrareflektort használok, láthatatlan de a gép most már látja, s videóhoz is használható az állandó infravilágítás

 

a színek megváltoznak, ha több az infrafény mint a látható, akkor kevés szín lesz, de például a legutóbbi koncerten azzal játszottam, hogy a manuális fehéregyensúllyal készült képről újból beállítottam a fehéregyensúlyt, megint más színvilág lett, majd ismét beállítottam, megint más színvilág lett;) koncerteken jó dolog ez ha nem szeretek vakuzni.

 

egyetlen hátránya, hogy kb azonos látható és infrafény esetén nem pontosan ugyanott van a két tartomány fókuszpontja, tehát sok infrafény esetén az lcd-n való kontrasztérzékelős autófókusz ad pontos fókuszt, a keresőben való fókuszálás téveszt.

 

Koncertvideózásnál meg kevés fénynél áldás ez a váz + infrareflektor, az af ilyenkor úgy is el van felejtve amúgy is.

 

kb 2 hét múlva kapom meg a B+W típusú UV/IR blokkoló szűrőt amivel majd az összes objektívemet tudom majd használni mint ha normál gép lenne az átalakított. A 39mm-es szűrőre egy gumiperemet ragasztok hogy 42mm átmérőjű 3mm széles szűrőt kapjak, mert a Canon APSC-knek van egy 3mm mély, 42mm átmérőjű süllyeszték kialakítva az EF-s objektvek benyúló részének, s okosok kitalálták, hogy ide lehet tenni hátsó szűrőt (amennyiben nem használunk EF-s objektíveket). Tehát így változik vissza normál géppé az átalakított váz.

 

A hátsó szűrőzés nem új dolog, nagyon sok, milliós értékű, nagy frontlencséjű objektívet hátul lehet szűrőzni, a peleng és zenitar halszemek is hátsó szűrőzésűek, és úgy általában is, az összes halszemet leginkább csak így lehet szűrőzni, előlről nem. A Sigma 15-30-am is hátsó szűrőzésű volt anno. Tehát azoknál az objektíveknél szokták ezt alkalmazni, amiknél gond lehet az előlről való szűrőzés.

 

Lesz 4 hátsó szűrőm: 3 infra, különböző értékellel (noname kb 650, B+W 695, Cokin 720 nanometer) és egy B+W UV/IR fényt blokkoló szűrőm.

Narumon Creative Commons License 2013.03.21 0 0 467

Miért jó ez a vázátalakítás? Mi lesz a hozadéka?

Előzmény: Canon 550D (455)
joskabacsi Creative Commons License 2013.03.20 0 0 466

 

 

 A HMC egy többrétegű tükröződésmentesítő bevonat.

 DHG jelzést a Soligor használja ugyanerre - ebből kiindulva vélhetően a Dörr ezt árulja saját márkásként.

 Pár tétova próbálkozásom volt a márkával (flexibilis háttér, fényterelő és egyéb kütyük) jó minőségű eszközükhöz még nem volt  szerencsém.  Én a Hoya-t venném... 

 

 

Előzmény: petyat (461)
b.tomi77 Creative Commons License 2013.03.20 0 0 465

Köszönöm a választ!

Előzmény: Vargham (464)
Vargham Creative Commons License 2013.03.19 0 0 464

> ez a mikrofon mennyire szűri meg a fényképezőgép üzemi hangjait ( AF, obihang)

Nem szűr semmit. AF-et nem használok, obihangon nem tudom, hogy mit értesz. A beépítetthez képest az az előnye, hogy irányítottabb, és el tudod vinni messzire a géptől, közel a hang forrásához.

 

> külső helyszíneken a szelet , illetve koncerteken a mélyhangok által okozott torzítást?

Mélyhang vágó van beépítve a szél dübörgése ellen. Ha sokat dolgozol vele szeles helyen, akkor érdemes beszerezni egy döglött macskát hozzá.

Koncertfelvételre nem való. Ha híradós anyaghoz készítesz koncertfelvételt, ahol nem számít a minőség, akkor pedig csökkentsd a kivezérlést addig, amíg már nem torzít.

Előzmény: b.tomi77 (463)
b.tomi77 Creative Commons License 2013.03.19 0 0 463

Megkérdezhetem ez a mikrofon mennyire szűri meg a fényképezőgép üzemi hangjait ( AF, obihang) külső helyszíneken a szelet , illetve koncerteken a mélyhangok által okozott torzítást?

Előzmény: Vargham (460)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!