Melegedésnél (beindítás után) égő motor diag.lámpa aztán elalszik,vagy ahogy a márkatárs írta megbolonduló km óra,,,stb.stb nos nálam a ludas a fesz.szab.volt ált normális értékek,tehát 14V körül egy egy vizsgálatnál de szokppal názve 17-18V csúcsok is becsusztak.érdemes leelenőrizni!Már megint a feszszab!!
Halkan teszem hozzá mint kerékpár szerelő,tényleg csak minőségi,ahogy említetted pl. shimano golyóval szabad próbálkozni,ha a futópálya tényleg hibátlan.De noname inkább ne,
Csak halkan megjegyzem,anno az én gépemen mielőtt megvettem az eladótól, cserélt a malaguti szerviz kormánycsapágyat. Mivel utána nem volt jó szétszedtem és kiderült, hogy egyel több golyót építettek be, ezért billegett az első futómű. Nekem nem kosaras volt maga a csapágy hanem sima acélgolyók voltak benne. kerékpáros boltban lehet kapni japán schimanó golyókat, tökéletesek és ezer Ft.-ból megvolt a csere. A csapágycsészém nem volt kikopva, az jó erős anyagból van.
Én mindig bajban vagyok ezekkel az 1 csík, 2 csík (akárhány csík) jellegű tapasztalatokkal...:-) Nem véletlen dobtam ki elég hamar a Madison gyári hőmérőjét (és nem csak azért, mert volt elfekvőben egy KOSO mérőm): számomra az semmilyen értelmezhető információval nem bírt... Semmi beosztás nem volt rajta, hogy mégis mit jelent, ha mondjuk középen áll, vagy ha pont nem?
Gyári specifikáció szerint a ventinek pl. 86 fokon kell elindulnia: a KOSO mérő ezt pontosan ki is méri, tehát így azonnal, menet közben is lehet verifikálni, hogy rendesen működik a hőgomba. A termosztátnak meg 70 fok körül kell nyitnia. Ezt teljes szétszedés és lábasban forralgatás nélkül elég nehéz lenne ellenőrizni, viszont egy módon könnyen lehet menet közben is: beépítettem még egy hőmérőt a hűtőradiátor után a vízkörbe.:-D Amikor a termosztát zárva van, akkor ugye lefojtja a hűtővíz keringését, tehát a meleg és a hideg oldal közt elég nagy lesz a hőmérséklet-különbség. Megfigyelésem szerint ilyen 20-25 fok normális, értelemszerűen motorfordulattól függően. (Alapjáraton inkább 25 fok, mert olyankor a vízpumpa is alacsonyabb fordulaton teker.) Amikor eléri a meleg oldal a 70 fokot, elkezd szépen nyitni a termosztát, azaz nő az áramlás, és szépen kiegyenlítődnek a mért hőfokok. Ezután még együtt mehetnek feljebb is, 80 fok fölé, ha nagy a terhelés, és/vagy nagyon meleg van: 86 foknál meg kutyakötelessége beindulni a ventinek (mondjuk a piros lámpánál állva, menetszél nélkül), és megfogni a további melegedést. Vica versa, ha télen nyomul az ember, és a menetszél nagyon visszahűti a vizet, akkor a termosztát szépen visszazár, hogy ne hűljön túl a blokk: megint nőni fog a hőmérséklet-különbség a hideg és a meleg oldal közt.
Ha mindezeket tudja a gépsárkány, akkor joggal feltételezhető, hogy a hűtőrendszer MINDEN eleme működőképes a gyári specifikáció szerint. Ha bármi gond van a hűtéssel, úgyis végig kell nézni mindent. Sajnos. (Hűtőfolyadék szintje, előírt időszakonként a cseréje, az esetleges dugulások kitisztítása, a termosztát működésének ellenőrzése, a ventit kapcsoló hőgomba kimérése, esetleg magának a ventilátornak az ellenőrzése, ha nem kapcsol, és ha semmi sem segít, hát a vízpumpa szállításának ellenőrzése, adott esetben pl. a rotor cseréje, ha elkopott, vagy komplett felújítása, ha ereszt, stb.)
Nekem egyetlen kérdésem maradt, hogy eredetileg hová tűnt a hűtővíz egy része. Mert utána, hogy már lecsökkent kicsit a szint, és belevegősödött a vízkör, értelemszerűen romlott a hűtés hatásfoka, így akár fel is forralhatta picit a vizet (102 fokot is láttam már, és ha nincs nyomás alatt, akkor az már gőz), ami megmagyarázza, hogy miért romlott drasztikusan a helyzet pár nap alatt, és hová tűnt összesen 1L hűtőfolyadék. De hogy az első pár deci mitől fogyott el, az rejtély. (Remélem nem hengerfejes.:-D)
Hm, úgy néz ki, csak kevés volt benne a víz, aztán azért nem keringett rendesen. (Rátöltöttem kb. 1L-t, azóta minden jó...) Azért majd lecserélem rendesen a folyadékot (fagyállóra), meg persze átmosom, az sosem árt, de legalább most már tuti, hogy nem a termosztát adta meg magát, az elég drága mulatság lett volna. És azt 2 éve már kifizettem: még egyszer nem.:-D
Nekem múlt héten sajnos a hűtés kezdett "elszállni": valószínűleg tönkrement (vagy jobb esetben csak felakadt, és majd egy pucolás/vízcsere megoldja) a termosztátom. Szinte biztos, hogy nem nyit ki, így iszonyat gyorsan bemelegszik a gép, majd túl is melegszik, és kilóhúsznál is nyomatja a ventit, mert 90 fokos a hűtővíz a meleg oldalon, míg a radiátor után mérve csak alig 60 fok. Ha nyitva lenne a termosztát, akkor vígan ellenne 75-80 fok körül, nagyjából kiegyenlített hideg-meleg oldallal, ahogy szokott még ebben a melegben is. Ennél azért kevésbé para, amikor nyitott állapotban ragad, akkor csak nehezebben melegszik a blokk, de legalább felforrni nem tud a víz...
És kiderült a megoldás a problémára? (Nekem pl. motorféken kegyetlenül durrog a kipufogó, de ez nem is injektoros gép, hogy elzárja a naftát... Aztán ami meg bemegy az alapjárati rendszerből nem tud elégni, és a kipuban robban be...) Megálláskor nálam is alacsonyabb a fordulat a normálisnál, majd szép lassan a pirosnál várakozáskor visszakúszik... 1-2 mp alatt. Valahogy a keverék mászik el motorféken (túldúsul?), de injektor esetén (elvileg) ilyen gond nem lehet...
Sidermaxon a napokban jelentkezett az a hiba, hogy erőteljes fékezést követően amikor ráhúzom a gázt lefullad a motor. Alapjárat ok hidegen és melegen is. Nem minden fékezésnél csak ritkán 2 nap alatt 3x...... Mi lehet a baj? Természetesen beindul és megy utána tovább....
Ha a kerék üt, mindenképp érdemes centríroztatni! Én minden gumicserénél megcsináltatom, pontosabban megcsinálják automatikusan (Kék Hold), mert nagyrobogónál hasznos!:-) Talán csak SMKP-nál nem szokták erőltetni, mert ott annyira nem számít. Ezeknél nagyon is. Simán kell futnia.
Igen, a Madison is elég hülyén van megcsinálva, mert ha pont előredől a középsztenderen, kb. 1 literrel kevesebb fér bele, mint ha hátrafelé dől... Viszont ha hátrafelé döntve rakod csurig, utána simán kinyomja a hőtágulás miatt a tanksapka kulcslyukán, meg kb. az összes "féktávon", ahogy előrelöttyen az anyag... Nem kicsit pazarló, meg benzinszagú a dolog... Szóval oda szoktam rá figyelni, hogy hogyan tankolom, rátámaszkodok közben, különben elég nagy lenne a szórás..:-) Csak amiatt érdekel, mert a vétel után (2013-ban) simán bekérte a 8.6-ot a városban, csak néztem nagyokat... Azóta jó karbibeállítással jellemzően 5.5 körül elketyeg (városban). Csak egy személy (de az 100+ kg). Sajnos ez ilyen, viszont cserébe mendegél rendesen. Mondjuk nem vagyok "elájulva" a 14 gr Dr. Pulley + Mallossi kontrasztrugó párostól sem, már ami a gyorsulást illeti, mint írtam volt: nem rossz, de volt már jobb.
Mai mérés a "második tesztegyenesben", háát... Hm, megpróbáltam feltölteni a képet, de azt írja, hogy nem sikerült, hiba: HTTP. Pedig látszólag felszaladt, kemény 70KB... Na mindegy, akkor szövegesen. A perjel után meg az első egyenes eredményei...
0-100: 10.0 s / 9.6 s
0-60: 4.0 s / 3.8 s
200 m: 10.8 s / 10.4 s
Volt már jobb, na... Természetesen ugyanitt, ugyanúgy mérve. (A plexi is számít...:-D)
hááát, én nem tudok fogyasztást mérni, mert mindig ugy kellene állnia a motornak mikor tankolok, de ez sosem sikerül... kb 4.7 a spider , de ez csak városban 50% 2 személlyel... és uj pollini rugoval, ami 25% erősebb mint a gyári...tehát nem tudom mennyit esziik... de konkrétan nem is érdkele.... eddig nem nagyon volt hangja sem, a felujitás ota kicsit hangosabban szedi a levegőt (ilyen torokhang) de joval hamarabb érkezek fel mint eddig... talán valami nincs jol beállitva, viszont érdekelne 1 dolog, néhány gumimaradék csikot fedeztem fel a felnin, ami gondolom olom lehetett centirozásnál, viszont most pulzál magasabb sebességnél.... centiroztassak?
Csak érdekességképpen. Múlt héten voltam lent Balatonon egy napra: 1 óra 46 perc kellett volna az útvonalterv szerint, de leértem 1:40 alatt, hazafelé meg 1:36 alatt, szóval látszik, hogy jobbára betartottam a közlekedési szabályokat (Székesfehérvár felé kerültem Budaörsi indulással és érkezéssel). Szóval, se nem mentem nagyon gyorsan, se nem mentem nagyon lassan. Amiért ez érdekes, hogy így rekord alacsony lett a fogyasztásom: 3.7L/100 km
Nem gondoltam volna, hogy a Madison ilyet is tud, hiszen mindenki elmondta már iszákos dögnek (ami persze igaz is, ha nagyon húzod neki).:-D Korábban az országúti rekordom 4.1-4.2L volt, igaz, nem ennyire szabályosan, ráadásul rövidebb távon mérve, esetlegesen nagyobb mérési hibával terhelve (100 km-en szándékosan "tesztelve" a különböző variók fogyasztásra gyakorolt hatását).
És az még az érdekes, hogy tette mindezt a 14 grammos (!) Dr. Pulley görgőkkel a gyári varióban, Malossi kontrasztrugóval. Amivel ha nyelezem, akkor azért elég szépen "lépeget" (0-60: 3.8 mp), tehát úgy néz ki, hogy erre is, arra is egész jó beállítás. Jó, hát a J.Costa mellett volt az a 0-60 3.2 mp is, való igaz, de ahhoz már kellett a jóval erősebb Polini kontrasztrugó is. Az meg rontja a fogyasztást, ha nagyon súrlódik a szíj.:-) Szóval el lehet játszani, hogy kinek mi a fontos. Amúgy a Multivarban a gyári 17.8 grammos görgőkkel és a Polini rugóval szintén megvolt a 3.2, és azzal "fent" is ment, mint a mérgezett egér (0-100: 8.6 mp), ellenben a J.Costa fent inkább volt már takarékos, mint virgonc (0-100: 9.6 mp).
üdv all. megjavult a hátsofékről inditás :) viszont mind a 2 első teloszáram engedi az olajat, pedig reméltem az uj szmieringek megoldják a dologt, hát sajnos nem igy történt... ha lehetne esetleg valaki tud 2 első teloszárat, kérem szoljon, hálás lennék, előre is kösz.
2013 szeptember óta vagyok Madison K400 tulajdonos, de szerintem már a gépem előző tulaja is írt ide a bal oldalára dőlt, baromi sokat zabáló (karbispecialista által is rosszul beállított, városban folyamat 6L körül evő) eredetileg Wilker Hondától származó gépről (UJZ-xxx). Régebben kb. végigolvastam a fórumot, de hozzászólni még nem szóltam hozzá. Bocsássátok meg, hogy most is konkrét céllal jelentem meg, miszerint megválnék keveset futott sportvariátoraimtól. Mentségemre legyen szólva, hogy kell a pénz, mert "kiszopósodott a szilent", és megrendeltem a gyáriakat (25K/db áron) olaszból. Sajnos vagy sem meg is érkeztek! A havi fizetés után pedig át is tudtam venni őket a postán (még jó, hogy addig megőrizték nekem): nagyon kíváncsi leszek, hogy mennyivel javul a gépsárkány úttartása!:-)
Budapesten beszerelést is meg tudjuk oldani, szóval kipróbálható! Gyorsulhatunk is egyet az én motorommal, még a mostani, kicsit "kehes" állapotában is... Dr. Pulley görgő van most a (gyári) varióban 16 grammos, de "felborult", így 1 másodperccel rosszabb a rajtom, hiába a Polini kontrasztrugó: ha szétkapom az enyémet is, és újra összerakom, akkor megint jó lesz. Sajnos a Multivarban rendszeresen felborult a Dr. Pulley. A gyáriban most először. Azelőtt meg a kopott gyáriban soha. (Ki érti ezt?) Mondhatom amúgy, hogy az elmúlt években végigpróbáltam a lehetőségeket: a J.Costa inkább csak fogyasztás-csökkentőleg hatott a hosszabb áttételezésének köszönhetően, még városban is lemenetem vele 5.2L környékére. Tudom, ez sem kevés, de azelőtt inkább 5.5 szokott lenni gyári varióval. 2013-ban a félrehangolt karbival (tocsogott a benzintől a szerelő szerint, 120-nál kövér gázra kormolt, ilyesmi) meg a 8.6-ot is bekérte ugyanúgy cibálva a bajszát.:-D A túrázós fogyasztás viszont baráti 4.1L/100 km. (Rossz keverékkel 4.7 volt.) Nagypappernek neveztem a J.Costa variót, mert én a kihegyezettebb motort szeretem, ezzel inkább kényelmes, kicsit lusta. Tudom, nagy kérdés, hogy akkor miért is sportvarió? Nos, a Burgmanok megtáltosodnak tőle, mert nagyjából a 18 grammos görgőknek feleltethető meg gyorsulásban (azokban meg gyárilag vmi 21 grammos van, Madisonban 17.8), de teljesen más érzés vezetni. Nagyobb áttételekre vált gázelvételre, csendesebb, egyáltalán nem ideges a motor. Ebből adódik, hogy kevesebbet eszik. Végsebességre sajnos (vagy sem!) szintén a gyárihoz hasonló, szóval nem megy a 150 km/h...:-D Ha valakit érdekel, akkor azt a Dr. Pulley-val tudja, és nem csak óra szerint, hanem GPS-szel is megerősítve, de rohadtul nem erre találták ki a gépet, szóval nagyon nem szoktam meghajtani. (Városban meg aztán főleg nem. Max. 100-ig, mert tesztelgettem a különböző beállítások hatását. Dr. Pulley-ből is van 14 grammos szettem, Malossi kontrasztrugó, stb. Lehet variálni: kinek mi a cél a tuninggal.)
Üdv,
DigitXT
Ui: amúgy viszonylag egyedi a gépem megjelenése, szóval ha szembejöttök valahol, szerintem rögtön kiszúrjátok (projektoros xenon, fekete foncsor). Hátulról nem biztos. Természetesen a bulirendszámot csak az udvarban raktam rá, szóval az alapján nem leszek meg, de azért beillesztem ide, mert poén. Ha van esetleg valami klubos esemény, és pont arra esz a fene, majd viszem magammal, hogy tudjátok, ki az új arc. (Másik fórumon "blogolok" sokat a fejlesztésekről: nem túlzok, hogy már 2 misit ráköltöttem a gépre, szóval mondhatjuk, hogy megvan a szerelem... és persze jobbára magam szerelem: annak minden előnyével és hátrányával.:-D)