Keresés

Részletes keresés

Csézli Zsolt Creative Commons License 2017.07.19 0 0 13640

Üv!

Melegedésnél (beindítás után) égő motor diag.lámpa aztán elalszik,vagy ahogy a márkatárs írta megbolonduló km óra,,,stb.stb nos nálam a ludas a fesz.szab.volt ált normális értékek,tehát 14V körül egy egy vizsgálatnál de szokppal názve 17-18V csúcsok is becsusztak.érdemes leelenőrizni!Már megint a feszszab!!

Előzmény: tekesc (13598)
Csézli Zsolt Creative Commons License 2017.07.12 0 0 13639

Köszönjük ez egy jó ismeret!

Halkan teszem hozzá mint kerékpár szerelő,tényleg csak minőségi,ahogy említetted pl. shimano golyóval szabad próbálkozni,ha a futópálya tényleg hibátlan.De noname  inkább ne, 

Előzmény: topjoe2 (13636)
Csézli Zsolt Creative Commons License 2017.07.12 0 0 13638

Gratulálok! Ez egy komoly döntés volt!

Előzmény: Patkanz (13634)
zoolla Creative Commons License 2017.07.12 0 0 13637

köszi

Előzmény: Csézli Zsolt (13633)
topjoe2 Creative Commons License 2017.07.11 0 0 13636

18-18 1/4. csapágygolyó van benne, kosár nélkül.

Előzmény: topjoe2 (13635)
topjoe2 Creative Commons License 2017.07.11 0 0 13635

Csak halkan megjegyzem,anno az én gépemen mielőtt megvettem az eladótól, cserélt a malaguti szerviz kormánycsapágyat. Mivel utána nem volt jó szétszedtem és kiderült, hogy egyel több golyót építettek be, ezért billegett az első futómű. Nekem nem kosaras volt maga a csapágy hanem sima acélgolyók voltak benne. kerékpáros boltban lehet kapni japán schimanó golyókat, tökéletesek és ezer Ft.-ból megvolt a csere. A csapágycsészém nem volt kikopva, az jó erős anyagból van.

Előzmény: zoolla (13632)
Patkanz Creative Commons License 2017.07.11 0 0 13634

bocs tagok, elvoltam foglalva

Csézli Zsolt Creative Commons License 2017.07.10 0 0 13633

14863ft az OEM parts oldalán

Előzmény: zoolla (13632)
zoolla Creative Commons License 2017.07.07 0 0 13632

Sziasztok! Valaki tudja mennyibe kerül a spiderhez a kormánycsapágy?

DigitXT Creative Commons License 2017.07.07 0 0 13631

Én mindig bajban vagyok ezekkel az 1 csík, 2 csík (akárhány csík) jellegű tapasztalatokkal...:-) Nem véletlen dobtam ki elég hamar a Madison gyári hőmérőjét (és nem csak azért, mert volt elfekvőben egy KOSO mérőm): számomra az semmilyen értelmezhető információval nem bírt... Semmi beosztás nem volt rajta, hogy mégis mit jelent, ha mondjuk középen áll, vagy ha pont nem?

 

Gyári specifikáció szerint a ventinek pl. 86 fokon kell elindulnia: a KOSO mérő ezt pontosan ki is méri, tehát így azonnal, menet közben is lehet verifikálni, hogy rendesen működik a hőgomba. A termosztátnak meg 70 fok körül kell nyitnia. Ezt teljes szétszedés és lábasban forralgatás nélkül elég nehéz lenne ellenőrizni, viszont egy módon könnyen lehet menet közben is: beépítettem még egy hőmérőt a hűtőradiátor után a vízkörbe.:-D Amikor a termosztát zárva van, akkor ugye lefojtja a hűtővíz keringését, tehát a meleg és a hideg oldal közt elég nagy lesz a hőmérséklet-különbség. Megfigyelésem szerint ilyen 20-25 fok normális, értelemszerűen motorfordulattól függően. (Alapjáraton inkább 25 fok, mert olyankor a vízpumpa is alacsonyabb fordulaton teker.) Amikor eléri a meleg oldal a 70 fokot, elkezd szépen nyitni a termosztát, azaz nő az áramlás, és szépen kiegyenlítődnek a mért hőfokok. Ezután még együtt mehetnek feljebb is, 80 fok fölé, ha nagy a terhelés, és/vagy nagyon meleg van: 86 foknál meg kutyakötelessége beindulni a ventinek (mondjuk a piros lámpánál állva, menetszél nélkül), és megfogni a további melegedést. Vica versa, ha télen nyomul az ember, és a menetszél nagyon visszahűti a vizet, akkor a termosztát szépen visszazár, hogy ne hűljön túl a blokk: megint nőni fog a hőmérséklet-különbség a hideg és a meleg oldal közt.

 

Ha mindezeket tudja a gépsárkány, akkor joggal feltételezhető, hogy a hűtőrendszer MINDEN eleme működőképes a gyári specifikáció szerint. Ha bármi gond van a hűtéssel, úgyis végig kell nézni mindent. Sajnos. (Hűtőfolyadék szintje, előírt időszakonként a cseréje, az esetleges dugulások kitisztítása, a termosztát működésének ellenőrzése, a ventit kapcsoló hőgomba kimérése, esetleg magának a ventilátornak az ellenőrzése, ha nem kapcsol, és ha semmi sem segít, hát a vízpumpa szállításának ellenőrzése, adott esetben pl. a rotor cseréje, ha elkopott, vagy komplett felújítása, ha ereszt, stb.)

 

Nekem egyetlen kérdésem maradt, hogy eredetileg hová tűnt a hűtővíz egy része. Mert utána, hogy már lecsökkent kicsit a szint, és belevegősödött a vízkör, értelemszerűen romlott a hűtés hatásfoka, így akár fel is forralhatta picit a vizet (102 fokot is láttam már, és ha nincs nyomás alatt, akkor az már gőz), ami megmagyarázza, hogy miért romlott drasztikusan a helyzet pár nap alatt, és hová tűnt összesen 1L hűtőfolyadék. De hogy az első pár deci mitől fogyott el, az rejtély. (Remélem nem hengerfejes.:-D)

Előzmény: Patkanz (13630)
Patkanz Creative Commons License 2017.07.07 0 0 13630

hát ilyen problémám nem volt, mondjuk novemberben vettem amotort 4 csik fölé sosem ment, most nyáron megy fel 5 csikig, 

Előzmény: DigitXT (13629)
DigitXT Creative Commons License 2017.07.06 0 1 13629

Hm, úgy néz ki, csak kevés volt benne a víz, aztán azért nem keringett rendesen. (Rátöltöttem kb. 1L-t, azóta minden jó...) Azért majd lecserélem rendesen a folyadékot (fagyállóra), meg persze átmosom, az sosem árt, de legalább most már tuti, hogy nem a termosztát adta meg magát, az elég drága mulatság lett volna. És azt 2 éve már kifizettem: még egyszer nem.:-D

Előzmény: DigitXT (13628)
DigitXT Creative Commons License 2017.07.05 0 0 13628

Értem. Akkor nem rendszeres gond. Az jó.:-)

 

Nekem múlt héten sajnos a hűtés kezdett "elszállni": valószínűleg tönkrement (vagy jobb esetben csak felakadt, és majd egy pucolás/vízcsere megoldja) a termosztátom. Szinte biztos, hogy nem nyit ki, így iszonyat gyorsan bemelegszik a gép, majd túl is melegszik, és kilóhúsznál is nyomatja a ventit, mert 90 fokos a hűtővíz a meleg oldalon, míg a radiátor után mérve csak alig 60 fok. Ha nyitva lenne a termosztát, akkor vígan ellenne 75-80 fok körül, nagyjából kiegyenlített hideg-meleg oldallal, ahogy szokott még ebben a melegben is. Ennél azért kevésbé para, amikor nyitott állapotban ragad, akkor csak nehezebben melegszik a blokk, de legalább felforrni nem tud a víz...

Előzmény: Patkanz (13627)
Patkanz Creative Commons License 2017.07.05 0 0 13627

egyszer volt azota se,... simán leállt, inditottam és tovább...

Előzmény: DigitXT (13626)
DigitXT Creative Commons License 2017.07.04 0 0 13626

És kiderült a megoldás a problémára? (Nekem pl. motorféken kegyetlenül durrog a kipufogó, de ez nem is injektoros gép, hogy elzárja a naftát... Aztán ami meg bemegy az alapjárati rendszerből nem tud elégni, és a kipuban robban be...) Megálláskor nálam is alacsonyabb a fordulat a normálisnál, majd szép lassan a pirosnál várakozáskor visszakúszik... 1-2 mp alatt. Valahogy a keverék mászik el motorféken (túldúsul?), de injektor esetén (elvileg) ilyen gond nem lehet...

Előzmény: Patkanz (13625)
Patkanz Creative Commons License 2017.07.03 0 0 13625

na ez nálam is megvolt pár napja

Előzmény: thebiker1 (13624)
thebiker1 Creative Commons License 2017.06.30 0 1 13624

Sidermaxon a napokban jelentkezett az a hiba, hogy erőteljes fékezést követően amikor ráhúzom a gázt lefullad a motor. Alapjárat ok hidegen és melegen is. Nem minden fékezésnél csak ritkán 2 nap alatt 3x...... Mi lehet a baj? Természetesen beindul és megy utána tovább....

Patkanz Creative Commons License 2017.06.30 0 0 13623

én is erre tippeltem, csak feltünt pár oylan nyom afelnin amin szerintem elötte centirozási suly volt

Előzmény: DigitXT (13622)
DigitXT Creative Commons License 2017.06.29 0 0 13622

Akkor az nem centrírozás probléma, hanem a hajtás vibrációja lesz.

Előzmény: Patkanz (13621)
Patkanz Creative Commons License 2017.06.28 0 0 13621

nem ütést érzek a keréken, hanem ilyen hullámzást a motornál, de cska mikor vissza engedem negyed gázig :)

Előzmény: DigitXT (13620)
DigitXT Creative Commons License 2017.06.28 0 1 13620

Ha a kerék üt, mindenképp érdemes centríroztatni! Én minden gumicserénél megcsináltatom, pontosabban megcsinálják automatikusan (Kék Hold), mert nagyrobogónál hasznos!:-) Talán csak SMKP-nál nem szokták erőltetni, mert ott annyira nem számít. Ezeknél nagyon is. Simán kell futnia.

 

Igen, a Madison is elég hülyén van megcsinálva, mert ha pont előredől a középsztenderen, kb. 1 literrel kevesebb fér bele, mint ha hátrafelé dől... Viszont ha hátrafelé döntve rakod csurig, utána simán kinyomja a hőtágulás miatt a tanksapka kulcslyukán, meg kb. az összes "féktávon", ahogy előrelöttyen az anyag... Nem kicsit pazarló, meg benzinszagú a dolog... Szóval oda szoktam rá figyelni, hogy hogyan tankolom, rátámaszkodok közben, különben elég nagy lenne a szórás..:-) Csak amiatt érdekel, mert a vétel után (2013-ban) simán bekérte a 8.6-ot a városban, csak néztem nagyokat... Azóta jó karbibeállítással jellemzően 5.5 körül elketyeg (városban). Csak egy személy (de az 100+ kg). Sajnos ez ilyen, viszont cserébe mendegél rendesen. Mondjuk nem vagyok "elájulva" a 14 gr Dr. Pulley + Mallossi kontrasztrugó párostól sem, már ami a gyorsulást illeti, mint írtam volt: nem rossz, de volt már jobb.

 

Mai mérés a "második tesztegyenesben", háát... Hm, megpróbáltam feltölteni a képet, de azt írja, hogy nem sikerült, hiba: HTTP. Pedig látszólag felszaladt, kemény 70KB... Na mindegy, akkor szövegesen. A perjel után meg az első egyenes eredményei...

0-100: 10.0 s / 9.6 s

0-60: 4.0 s / 3.8 s

200 m: 10.8 s / 10.4 s

 

Volt már jobb, na... Természetesen ugyanitt, ugyanúgy mérve. (A plexi is számít...:-D)

Előzmény: Patkanz (13619)
Patkanz Creative Commons License 2017.06.27 0 0 13619

hááát, én nem tudok fogyasztást mérni, mert mindig ugy kellene állnia a motornak mikor tankolok, de ez sosem sikerül... kb 4.7 a spider , de ez csak városban 50% 2 személlyel... és uj pollini rugoval, ami 25% erősebb mint a gyári...tehát nem tudom mennyit esziik... de konkrétan nem is érdkele.... 
eddig nem nagyon volt hangja sem, a felujitás ota kicsit hangosabban szedi a levegőt (ilyen torokhang) de joval hamarabb érkezek fel mint eddig...
talán valami nincs jol beállitva, viszont érdekelne 1 dolog, néhány gumimaradék csikot fedeztem fel a felnin, ami gondolom olom lehetett centirozásnál, viszont most pulzál magasabb sebességnél.... centiroztassak?

Előzmény: DigitXT (13618)
DigitXT Creative Commons License 2017.06.20 0 1 13618

Csak érdekességképpen. Múlt héten voltam lent Balatonon egy napra: 1 óra 46 perc kellett volna az útvonalterv szerint, de leértem 1:40 alatt, hazafelé meg 1:36 alatt, szóval látszik, hogy jobbára betartottam a közlekedési szabályokat (Székesfehérvár felé kerültem Budaörsi indulással és érkezéssel). Szóval, se nem mentem nagyon gyorsan, se nem mentem nagyon lassan. Amiért ez érdekes, hogy így rekord alacsony lett a fogyasztásom: 3.7L/100 km

 

Nem gondoltam volna, hogy a Madison ilyet is tud, hiszen mindenki elmondta már iszákos dögnek (ami persze igaz is, ha nagyon húzod neki).:-D Korábban az országúti rekordom 4.1-4.2L volt, igaz, nem ennyire szabályosan, ráadásul rövidebb távon mérve, esetlegesen nagyobb mérési hibával terhelve (100 km-en szándékosan "tesztelve" a különböző variók fogyasztásra gyakorolt hatását).

 

És az még az érdekes, hogy tette mindezt a 14 grammos (!) Dr. Pulley görgőkkel a gyári varióban, Malossi kontrasztrugóval. Amivel ha nyelezem, akkor azért elég szépen "lépeget" (0-60: 3.8 mp), tehát úgy néz ki, hogy erre is, arra is egész jó beállítás. Jó, hát a J.Costa mellett volt az a 0-60 3.2 mp is, való igaz, de ahhoz már kellett a jóval erősebb Polini kontrasztrugó is. Az meg rontja a fogyasztást, ha nagyon súrlódik a szíj.:-) Szóval el lehet játszani, hogy kinek mi a fontos. Amúgy a Multivarban a gyári 17.8 grammos görgőkkel és a Polini rugóval szintén megvolt a 3.2, és azzal "fent" is ment, mint a mérgezett egér (0-100: 8.6 mp), ellenben a  J.Costa fent inkább volt már takarékos, mint virgonc (0-100: 9.6 mp).

Patkanz Creative Commons License 2017.06.15 0 0 13617

üdv all. megjavult a hátsofékről inditás :)
viszont mind a 2 első teloszáram engedi az olajat, pedig reméltem az uj szmieringek megoldják a dologt, hát sajnos nem igy történt... ha lehetne esetleg valaki tud 2 első teloszárat, kérem szoljon, 
hálás lennék, előre is kösz. 

DigitXT Creative Commons License 2017.06.14 0 0 13616

Perszehogy felcseréltem a hirdetések linkjeit...:-) De sebaj, cserébe csökkentek

picit az irányárakon... és mellékek egy mai fotót a "felborult" Dr. Pulley görgőről.

Előzmény: DigitXT (13615)
DigitXT Creative Commons License 2017.06.13 0 0 13615

Sziasztok!

 

2013 szeptember óta vagyok Madison K400 tulajdonos, de szerintem már a gépem előző tulaja is írt ide a bal oldalára dőlt, baromi sokat zabáló (karbispecialista által is rosszul beállított, városban folyamat 6L körül evő) eredetileg Wilker Hondától származó gépről (UJZ-xxx). Régebben kb. végigolvastam a fórumot, de hozzászólni még nem szóltam hozzá. Bocsássátok meg, hogy most is konkrét céllal jelentem meg, miszerint megválnék keveset futott sportvariátoraimtól. Mentségemre legyen szólva, hogy kell a pénz, mert "kiszopósodott a szilent", és megrendeltem a gyáriakat (25K/db áron) olaszból. Sajnos vagy sem meg is érkeztek! A havi fizetés után pedig át is tudtam venni őket a postán (még jó, hogy addig megőrizték nekem): nagyon kíváncsi leszek, hogy mennyivel javul a gépsárkány úttartása!:-)

 

Malossi Multivar 2000

Új ára: 57 720 Ft

Futott: 5000 km (ebből a görgők csak 500 km-t futottak: még teljesen újszerűek!)

Irányár: 40 000 Ft

 

J.Costa JC634FS-EVO3

Új ára: 91 168 Ft

Futott: 3000 km

Irányár: 60 000 Ft

 

Budapesten beszerelést is meg tudjuk oldani, szóval kipróbálható! Gyorsulhatunk is egyet az én motorommal, még a mostani, kicsit "kehes" állapotában is... Dr. Pulley görgő van most a (gyári) varióban 16 grammos, de "felborult", így 1 másodperccel rosszabb a rajtom, hiába a Polini kontrasztrugó: ha szétkapom az enyémet is, és újra összerakom, akkor megint jó lesz. Sajnos a Multivarban rendszeresen felborult a Dr. Pulley. A gyáriban most először. Azelőtt meg a kopott gyáriban soha. (Ki érti ezt?) Mondhatom amúgy, hogy az elmúlt években végigpróbáltam a lehetőségeket: a J.Costa inkább csak fogyasztás-csökkentőleg hatott a hosszabb áttételezésének köszönhetően, még városban is lemenetem vele 5.2L környékére. Tudom, ez sem kevés, de azelőtt inkább 5.5 szokott lenni gyári varióval. 2013-ban a félrehangolt karbival (tocsogott a benzintől a szerelő szerint, 120-nál kövér gázra kormolt, ilyesmi) meg a 8.6-ot is bekérte ugyanúgy cibálva a bajszát.:-D A túrázós fogyasztás viszont baráti 4.1L/100 km. (Rossz keverékkel 4.7 volt.) Nagypappernek neveztem a J.Costa variót, mert én a kihegyezettebb motort szeretem, ezzel inkább kényelmes, kicsit lusta. Tudom, nagy kérdés, hogy akkor miért is sportvarió? Nos, a Burgmanok megtáltosodnak tőle, mert nagyjából a 18 grammos görgőknek feleltethető meg gyorsulásban (azokban meg gyárilag vmi 21 grammos van, Madisonban 17.8), de teljesen más érzés vezetni. Nagyobb áttételekre vált gázelvételre, csendesebb, egyáltalán nem ideges a motor. Ebből adódik, hogy kevesebbet eszik. Végsebességre sajnos (vagy sem!) szintén a gyárihoz hasonló, szóval nem megy a 150 km/h...:-D Ha valakit érdekel, akkor azt a Dr. Pulley-val tudja, és nem csak óra szerint, hanem GPS-szel is megerősítve, de rohadtul nem erre találták ki a gépet, szóval nagyon nem szoktam meghajtani. (Városban meg aztán főleg nem. Max. 100-ig, mert tesztelgettem a különböző beállítások hatását. Dr. Pulley-ből is van 14 grammos szettem, Malossi kontrasztrugó, stb. Lehet variálni: kinek mi a cél a tuninggal.)

 

Üdv,

DigitXT

 

Ui: amúgy viszonylag egyedi a gépem megjelenése, szóval ha szembejöttök valahol, szerintem rögtön kiszúrjátok (projektoros xenon, fekete foncsor). Hátulról nem biztos. Természetesen a bulirendszámot csak az udvarban raktam rá, szóval az alapján nem leszek meg, de azért beillesztem ide, mert poén. Ha van esetleg valami klubos esemény, és pont arra esz a fene, majd viszem magammal, hogy tudjátok, ki az új arc. (Másik fórumon "blogolok" sokat a fejlesztésekről: nem túlzok, hogy már 2 misit ráköltöttem a gépre, szóval mondhatjuk, hogy megvan a szerelem... és persze jobbára magam szerelem: annak minden előnyével és hátrányával.:-D)

zoolla Creative Commons License 2017.06.12 0 0 13614

Köszi épp van itthon :-)

Előzmény: dreamfactory (13613)
dreamfactory Creative Commons License 2017.06.11 0 0 13613

Ahoj ! 

 

70W90 75w90 vagy 80w90 

 

Én hajtóműbe  Spirax-ot tettem .  

Előzmény: zoolla (13612)
zoolla Creative Commons License 2017.06.11 0 0 13612

Sziasztok! Spidermaxba a hajtóműbe milyen olaj való?

Happy555 Creative Commons License 2017.06.06 0 0 13611

Féklámpa világít a hátsóra?

Előzmény: Patkanz (13610)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!