Keresés

Részletes keresés

akóR Creative Commons License 2012.02.26 0 0 1426

Biztos ismeritek -, én is csak látásból -, van az a falra kúszó.., évelő növény.

No azval körbe kell ültetni.., a lapostetőn meg csinálni neki lécekből olyan formát, mint a hagyományos nyeregtető !!

Kb. 4 - 5 év alatt benövi úgy, hogy a tervezője sem ismer rá :-)))))

Előzmény: szaunas (1425)
szaunas Creative Commons License 2012.02.26 0 0 1425

"Számomra  a hármashegyi tisztáson működő kis büfé pavilon, "építészeti stílusa" is nagyobb öszhangot, hangulatot, és a természettel való összefonódást mutat, mint ez az új, "pláza épület"."

 

Ez így igaz! És nem csak a funkciója miatt szimpatikus, legutóbb a személyzet is eiképesztően előzékeny volt, Isteni túrós-csuszát prezentáltak...

 

Az új épületet nem akarom minősíteni - nem is érdemes - örüljünk hogy egyáltalán lesz! (gondolom ezen megfontolásból nem rteklamált senki...)

Előzmény: Erdőspusztai horg.portál (1424)
Erdőspusztai horg.portál Creative Commons License 2012.02.26 0 0 1424

Még néhány mondat a jövendőbeli Hármashegyi állomás terveiről.

 

A tervező a honlapján, az új állomás épület tervei mellé, ezen gondolatokat fűzte:

 

"Olyan épületet igyekeztünk létrehozni, ami egyfajta origóként, kiindulási pont tud lenni programoknak. Mivel gyakorlatilag csak a kisvasúttal elérhető helyről van szó, fontos volt, hogy a felhasznált anyagokat a vasúttal hozzuk ide, szerelt technológiával megépíthető és környezetbarát épület szülessen, a Természet Háza."

 

Számomra ezek a mondatok pluszban még megerősítik azt a véleményemet, hogy Györffy úr nem igazán mondható egy természetbarát beállítottságúnak, és valüszinűleg a hármashegy hangulatát, a környék csodálatos erdei fílingjét is csak tv- ből, vagy ismerősei elmondásai alapján ismeri. Mert ha ez nem igy lett volna, akkor gondolom hogy egy történelmi kisvasút, erdővel övezett epicentrumába, nem tervezett volna egy ilyen "géppuskaállással" kimagasitott, mindenféle természeti jegyeket mellőző kocka házat.

 

Számomra  a hármashegyi tisztáson működő kis büfé pavilon, "építészeti stílusa" is nagyobb öszhangot, hangulatot, és a természettel való összefonódást mutat, mint ez az új, "pláza épület". Elég szomorúan veszem többek közt azt is tudomásul, hogy ezt a tervet, a kisvasút felelős vezetői szó nélkül elfogatták, és áldásukat adták a kivitelezés végrehajtására.  Azért tartottam fontosnak mindezt megemlíteni, mert ha akarjuk, ha nem, a jövőben ezt az épületet leszünk kénytelelenek elviselni, legalább újabb 30-40 évig.

 

Azért  titokban abban reménykedek, hogy a megépített kész épület mégis más képet fog mutatni, mint itt a tervekben felvázolt változat. 

 

Balu424 Creative Commons License 2012.02.26 0 0 1423

Bizony!! hát annak a terve sem semmi...

Előzmény: Chapadj (1421)
szaunas Creative Commons License 2012.02.26 0 0 1422

Arról a bevásárlóközpontról nem találtam lárványtervet. Hol keressem?

Előzmény: Chapadj (1421)
Chapadj Creative Commons License 2012.02.25 0 0 1421

Érdemes megnézni a többi alkotását is. Ja és ő kreált egy láványtervet a fatelep helyére tervezett bevásárlóközpontról is.

Előzmény: Nyírség IC (1420)
Nyírség IC Creative Commons License 2012.02.25 0 0 1420

Pont úgy néz ki, mint valamelyik újgazdag házacskája a Rózsadombon a Lakáskultúrából. 

Előzmény: Chapadj (1419)
Chapadj Creative Commons License 2012.02.21 0 0 1419
Erdőspusztai horg.portál Creative Commons License 2012.02.21 0 0 1418

Nem tudom ki tervezte! Azt sem hogy ki engedélyezte, mert annak az illetőnek legalább olyan rossz volt a szeme a dologhoz, mint magának a tervezőnek.

 

Félreértés ne essék! Én nem azt mondom hogy csúnya az épület, mert igenis impozáns! De egy ilyen karakterű épületnek, nem a Hármashegyen, meghitt erdei környezetben a helye. Most is csak azt tudom mondani mint az előbbiekben, számomra nagyon tájidegenként hat. Ha ezt az épületet mondjuk a városban adták volna át, mondjuk egy orvosi rendelőként, akkor oké! De a Hármashegyen, Zsuzsi végállomásnak?! :)

Előzmény: szaunas (1417)
szaunas Creative Commons License 2012.02.21 0 0 1417

Vajon ki tervezte?

Előzmény: Erdőspusztai horg.portál (1416)
Erdőspusztai horg.portál Creative Commons License 2012.02.20 0 0 1416

                                          

 

 

http://www.dehir.hu/debrecen/a-dh-szerviz-epiti-a-debreceni-csillagvizsgalot/2012/02/20/

 

Nem tudom kinek hogy tetszik az új hármashegyi állomás rajza, de szerintem ez úgy néz ki mint egy űrállomás! Abszolult tájidegen ! Sok helyen eltudnák képzelni egy efajta "kocka házat", pl. a Tócós kertben, vagy akár a Civis utcán a 10 emeletesek közt, de a Hármashegyalján, egy kis erdei-vasút állomásaként!..Hát, finoman szolva is nem oda való!

szaunas Creative Commons License 2012.02.15 0 0 1415

Bár mindenütt tetten-érhetőek lennének ezek a gondolatok!!!

 

http://www.dehir.hu/debrecen/mar-a-tavaszra-keszitik-fel-a-zsuzsi-kisvasutat/2012/02/15/

szaunas Creative Commons License 2012.02.15 0 0 1414

én is csak gratulálni tudok!

Előzmény: hol a nickem? :( (1388)
Erdőspusztai horg.portál Creative Commons License 2012.02.14 0 0 1413

A videó nagyon jó volt!..Gratulálok!

Előzmény: hol a nickem? :( (1388)
-d.p- Creative Commons License 2012.02.11 0 0 1412

Tegnap Sámsoni út mh.

 

 

Erdőspusztai horg.portál Creative Commons License 2012.02.10 0 0 1411

Köszönöm, így már rögtön megvilágosodott!... Mégegy kérdés!   Lesz ilyen átkelő máshol is a peronon?

Előzmény: eurodav (1410)
eurodav Creative Commons License 2012.02.10 0 0 1410

A peron végén meg azért van lejtés, mert a homokos talajjal egy szintbe lesz hozva, hogy az utasnak ne kelljen "lépcsőznie". A vágányok és a talaj a peron szintjéhez képest alacsonyabban lesz, mert ez egy magasperon. Ahogy már előttem elmondták, ez egy beton alapon van, pontosan kimérve. Szerintem a vonalon ez a peron a legsíkabb tereptárgy, de komolyan. :)

Előzmény: Erdőspusztai horg.portál (1405)
eurodav Creative Commons License 2012.02.10 0 0 1409

Előzmény: Erdőspusztai horg.portál (1408)
Erdőspusztai horg.portál Creative Commons License 2012.02.10 0 0 1408

Igazatok van, már úgysem sokat kell várni, kíváncsian várjuk a végeredmányt!

Előzmény: Lényegében lényegtelen (1407)
Lényegében lényegtelen Creative Commons License 2012.02.10 0 0 1407

Többször voltam kint, mint te...

Jó napot kívánok!

 

Ez egy félkész valami, közel sincs még vége, ez csak egy eleme az egésznek.

Én sem értek egyet sok mindennel, Hármashegyen sem, de én ebben a peronban egyelőre durva kivetnivalót nem látok.

 

Sajnos vagy sem, de semmivel nem rosszabb, mint az új MÁV-os peronok.

 

Egyébként beton alapra van rakva a kő.

Előzmény: Erdőspusztai horg.portál (1405)
_karika Creative Commons License 2012.02.10 0 0 1406

Talán meg kéne várni, hogy elkészüljön... És akkor majd megérted.

 

Előzmény: Erdőspusztai horg.portál (1405)
Erdőspusztai horg.portál Creative Commons License 2012.02.10 0 0 1405

Már elnézést az értetlenkedésemért, de azt nem értem, hogy a kitérkövezett várórész közepében  lévő, általam "huplinak" nevezett mélyedés, hogyan fogja szolgálni a kerekesszék vágányon való átjutását?! Vagy akar odajutását! Mindegy. .Efféle "talajegyenetlenségek", a nevezett várakozórész többi szakaszán is vannak, ami ezeken a fényképeken nem láthatóak, ugyanis a vonalvég felőli részre esnek. Ami még egy furcsaság! hogy hol mélyebb, hol laposabb formában. Nem tudom, de nekem egyszerű laikusnak ez úgy tűnik, mintha a "mester" otthon hagyta volna az olvasószeművegét, és úgy rakta a követ ahogy sikeredett. .. De az is lehet hogy csak én nem vagyok eléggé felvilágosult, és nem tudom felmérni ennek az építészeti remekműnek a jelentőségét.

 

Amúgy voltál már kint?.. Láttad ezt a saját szemeddel? 

Előzmény: Lényegében lényegtelen (1404)
Lényegében lényegtelen Creative Commons License 2012.02.10 0 0 1404

Áruld már el, hol látsz itt huplit?

 

A peron közepén az SK+15 centit sínkoronaszintre kell lehozni, hogy az első vágányon átvezető átjárón keresztül a kerekesszékes is el tudjon jutni a felvételi épülethez.

 

Az első vágány melletti peron vége pont emiatt szintén erre lejt.

Előzmény: Erdőspusztai horg.portál (1403)
Erdőspusztai horg.portál Creative Commons License 2012.02.10 0 0 1403

"Direkt, így kerekesszékkel is át lehet kelni a síneken."

 

Igen, csak ez a "hupli" nem a sineken vezet keresztül, hanem a várakozóhely hossztengelyében van benne! Ami szerintem nem igazán szolgálja a kerekesszék túloldalra jutását.

Előzmény: YOSSARIAN (1402)
YOSSARIAN Creative Commons License 2012.02.10 0 0 1402

Direkt, így kerekesszékkel is át lehet kelni a síneken.

Előzmény: Erdőspusztai horg.portál (1401)
Erdőspusztai horg.portál Creative Commons License 2012.02.09 0 0 1401

Üdvözlök mindenkit.

 

Örülök hogy ilyen sok rajongója van a Zsizsivasútnak, és hogy rátaláltam erre az oldalra. Nagy kutakodója vagyok a kis vasútnak, és minden információs lehetőséget megragadok, hogy minél tőbb adatot gyűjthessek róla. Engem elsősorban a régi vonal történelme érdekel, a volt Hármashegy- Nyírbéltek pályaszakasz. Sajnos ennek a szakasznak már 35 éve hogy vége szakadt, így nagyon nehezen lehet informálódni ebben a témában.  De itt a fórum, utőbbi 20 oldalát átolvasva, éveket okosodtam! :)

 

Többször is bejártam már az emlitett /Hármashegy-Nyírbéltek/ pályát, így bátran tudom ajánlani olyan természet szerető, túrázni vágyó embereknek, akik szeretik a gyönyörű erdei környezetet, a múltidéző tájat, és nem rogynak meg a néhol kissé kemény terepszakaszoktól sem. Aki úgy gondolja legyalogolja ezt az egész napra betartó, több mint 30 km-es távot, és valamilyen információban segítségre van szüksége, annak szivesen segítek.

 

Ahogy elnézem a legtöbb fórumozó debreceni, igy hát bátran kijelenthetem, hogy mi a vonal két-végéről beszélgetünk ugyanarról a témáról, ugyanis én Nyírmártonfalván lakom. Ebből kifolyólag én a vonal hozzám közelebb lévő, Hármashagy, és környéke, vasúti történéseiről, programokról tudok beszámolni, nyomon követem azokat.

Mivel itt az utolsó két oldalon, leginkább az új pályarekonstrukciórol esik szó, és annak esetleges hiányosságaira hívták már itt többen is fel a figyelmet! Így én is ezt tenném a következőkben, néhány kép bemutatásával. Itt most elsősorban az újonnan térkövezett várakozóhely minősére hívnám fel a figyelmet!!... Most ez tényleg görbe, vagy csak esetleg az én fényképezőm optikája kapta mandinerből a fényhatásokat? :)  Vagy ez direkt lett így csinálva? :) Minden esetre elég szégyenletes!

 

 http://erdospusztaihorg.wordpress.com/2012/01/17/a-zsuzsivasut-allomas-terve-harmashegyen/

 

-d.p- Creative Commons License 2012.02.09 0 0 1400

Az azért még nem annyira biztos:-)

(Holnap megkeresünk)

Előzmény: Lényegében lényegtelen (1398)
akóR Creative Commons License 2012.02.09 0 0 1399

Meddig van az az " egy darabig " ? :-))

Nem sűrgős a dolog..., csak megnézném, hogyan csinálják !

 

Napi rendszerességgel olvasok itten..., jeleznél ha beindul valami ?

( vagy imélen... )

Előzmény: Lényegében lényegtelen (1398)
Lényegében lényegtelen Creative Commons License 2012.02.09 0 0 1398

Gyalog?

Mert itt egy darabig se munka, se pálya, se vonat...

Előzmény: akóR (1397)
akóR Creative Commons License 2012.02.09 0 0 1397

Ácsi - bácsi ! :-)))

Nem arról szólt az egymondatom, hogy nem örülük !!

Sőőt !

Azon agyalódom, hogy valamelyik munkás napon föltornázom magam oda..., megyek egy kört, ha lehet.., szakmai gyakorlatként ! :-))

Csak a jövőhét még hideg..., meg ott lesz a kisvasúti gyűlés / brrrr.. /, majd hónap végén.

Előzmény: _karika (1393)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!