"Számomra a hármashegyi tisztáson működő kis büfé pavilon, "építészeti stílusa" is nagyobb öszhangot, hangulatot, és a természettel való összefonódást mutat, mint ez az új, "pláza épület"."
Ez így igaz! És nem csak a funkciója miatt szimpatikus, legutóbb a személyzet is eiképesztően előzékeny volt, Isteni túrós-csuszát prezentáltak...
Az új épületet nem akarom minősíteni - nem is érdemes - örüljünk hogy egyáltalán lesz! (gondolom ezen megfontolásból nem rteklamált senki...)
Még néhány mondat a jövendőbeli Hármashegyi állomás terveiről.
A tervező a honlapján, az új állomás épület tervei mellé, ezen gondolatokat fűzte:
"Olyan épületet igyekeztünk létrehozni, ami egyfajta origóként, kiindulási pont tud lenni programoknak. Mivel gyakorlatilag csak a kisvasúttal elérhető helyről van szó, fontos volt, hogy a felhasznált anyagokat a vasúttal hozzuk ide, szerelt technológiával megépíthető és környezetbarát épület szülessen, a Természet Háza."
Számomra ezek a mondatok pluszban még megerősítik azt a véleményemet, hogy Györffy úr nem igazán mondható egy természetbarát beállítottságúnak, és valüszinűleg a hármashegy hangulatát, a környék csodálatos erdei fílingjét is csak tv- ből, vagy ismerősei elmondásai alapján ismeri. Mert ha ez nem igy lett volna, akkor gondolom hogy egy történelmi kisvasút, erdővel övezett epicentrumába, nem tervezett volna egy ilyen "géppuskaállással" kimagasitott, mindenféle természeti jegyeket mellőző kocka házat.
Számomra a hármashegyi tisztáson működő kis büfé pavilon, "építészeti stílusa" is nagyobb öszhangot, hangulatot, és a természettel való összefonódást mutat, mint ez az új, "pláza épület". Elég szomorúan veszem többek közt azt is tudomásul, hogy ezt a tervet, a kisvasút felelős vezetői szó nélkül elfogatták, és áldásukat adták a kivitelezés végrehajtására. Azért tartottam fontosnak mindezt megemlíteni, mert ha akarjuk, ha nem, a jövőben ezt az épületet leszünk kénytelelenek elviselni, legalább újabb 30-40 évig.
Azért titokban abban reménykedek, hogy a megépített kész épület mégis más képet fog mutatni, mint itt a tervekben felvázolt változat.
Nem tudom ki tervezte! Azt sem hogy ki engedélyezte, mert annak az illetőnek legalább olyan rossz volt a szeme a dologhoz, mint magának a tervezőnek.
Félreértés ne essék! Én nem azt mondom hogy csúnya az épület, mert igenis impozáns! De egy ilyen karakterű épületnek, nem a Hármashegyen, meghitt erdei környezetben a helye. Most is csak azt tudom mondani mint az előbbiekben, számomra nagyon tájidegenként hat. Ha ezt az épületet mondjuk a városban adták volna át, mondjuk egy orvosi rendelőként, akkor oké! De a Hármashegyen, Zsuzsi végállomásnak?! :)
Nem tudom kinek hogy tetszik az új hármashegyi állomás rajza, de szerintem ez úgy néz ki mint egy űrállomás! Abszolult tájidegen ! Sok helyen eltudnák képzelni egy efajta "kocka házat", pl. a Tócós kertben, vagy akár a Civis utcán a 10 emeletesek közt, de a Hármashegyalján, egy kis erdei-vasút állomásaként!..Hát, finoman szolva is nem oda való!
A peron végén meg azért van lejtés, mert a homokos talajjal egy szintbe lesz hozva, hogy az utasnak ne kelljen "lépcsőznie". A vágányok és a talaj a peron szintjéhez képest alacsonyabban lesz, mert ez egy magasperon. Ahogy már előttem elmondták, ez egy beton alapon van, pontosan kimérve. Szerintem a vonalon ez a peron a legsíkabb tereptárgy, de komolyan. :)
Már elnézést az értetlenkedésemért, de azt nem értem, hogy a kitérkövezett várórész közepében lévő, általam "huplinak" nevezett mélyedés, hogyan fogja szolgálni a kerekesszék vágányon való átjutását?! Vagy akar odajutását! Mindegy. .Efféle "talajegyenetlenségek", a nevezett várakozórész többi szakaszán is vannak, ami ezeken a fényképeken nem láthatóak, ugyanis a vonalvég felőli részre esnek. Ami még egy furcsaság! hogy hol mélyebb, hol laposabb formában. Nem tudom, de nekem egyszerű laikusnak ez úgy tűnik, mintha a "mester" otthon hagyta volna az olvasószeművegét, és úgy rakta a követ ahogy sikeredett. .. De az is lehet hogy csak én nem vagyok eléggé felvilágosult, és nem tudom felmérni ennek az építészeti remekműnek a jelentőségét.
Amúgy voltál már kint?.. Láttad ezt a saját szemeddel?
A peron közepén az SK+15 centit sínkoronaszintre kell lehozni, hogy az első vágányon átvezető átjárón keresztül a kerekesszékes is el tudjon jutni a felvételi épülethez.
Az első vágány melletti peron vége pont emiatt szintén erre lejt.
"Direkt, így kerekesszékkel is át lehet kelni a síneken."
Igen, csak ez a "hupli" nem a sineken vezet keresztül, hanem a várakozóhely hossztengelyében van benne! Ami szerintem nem igazán szolgálja a kerekesszék túloldalra jutását.
Örülök hogy ilyen sok rajongója van a Zsizsivasútnak, és hogy rátaláltam erre az oldalra. Nagy kutakodója vagyok a kis vasútnak, és minden információs lehetőséget megragadok, hogy minél tőbb adatot gyűjthessek róla. Engem elsősorban a régi vonal történelme érdekel, a volt Hármashegy- Nyírbéltek pályaszakasz. Sajnos ennek a szakasznak már 35 éve hogy vége szakadt, így nagyon nehezen lehet informálódni ebben a témában. De itt a fórum, utőbbi 20 oldalát átolvasva, éveket okosodtam! :)
Többször is bejártam már az emlitett /Hármashegy-Nyírbéltek/ pályát, így bátran tudom ajánlani olyan természet szerető, túrázni vágyó embereknek, akik szeretik a gyönyörű erdei környezetet, a múltidéző tájat, és nem rogynak meg a néhol kissé kemény terepszakaszoktól sem. Aki úgy gondolja legyalogolja ezt az egész napra betartó, több mint 30 km-es távot, és valamilyen információban segítségre van szüksége, annak szivesen segítek.
Ahogy elnézem a legtöbb fórumozó debreceni, igy hát bátran kijelenthetem, hogy mi a vonal két-végéről beszélgetünk ugyanarról a témáról, ugyanis én Nyírmártonfalván lakom. Ebből kifolyólag én a vonal hozzám közelebb lévő, Hármashagy, és környéke, vasúti történéseiről, programokról tudok beszámolni, nyomon követem azokat.
Mivel itt az utolsó két oldalon, leginkább az új pályarekonstrukciórol esik szó, és annak esetleges hiányosságaira hívták már itt többen is fel a figyelmet! Így én is ezt tenném a következőkben, néhány kép bemutatásával. Itt most elsősorban az újonnan térkövezett várakozóhely minősére hívnám fel a figyelmet!!... Most ez tényleg görbe, vagy csak esetleg az én fényképezőm optikája kapta mandinerből a fényhatásokat? :) Vagy ez direkt lett így csinálva? :) Minden esetre elég szégyenletes!