Köszönöm a válaszod, valóban sok olyan dolgot megtudtam belőle amivel ezelőtt nem voltam tisztában. /hogy kik a döntéshozók./
Ezek után tudatosult bennem hogy jelenleg is olyan emberek döntenek a kisvasút dolgaiban, mint anno a tönkre tételekor. Akik számára teljesen idegen, max három vagy négy évente utaztak rajta egyszer. Semmi közvetlen kötődés nem fűzi őket a Zsuzsi vasúthoz. Annyi kölömbség van a mostani vezetés és a régen vasútfelszámoló között, hogy ezek legalább építenek valamit. Igaz eszetlenűl, és minden ízlést mellőzve.
Ezek után meg sem merem kérdezni, hogy mit tudsz arról, hogy mi lesz a sorsa a tisztáson meglévő gyönyörű több tizéves tujasornak, és a már a Zsuzsivasút történelméhez kötődő kis fa menedékház sorsáról?
Ezek után már azt is elképzelhetőnek tartom, hogy az építkezés miatt azt egészében kivágják, a menedékházat pedig lerombolják..
Szegény Nonprofit Kft., aminek 1, azaz egy fő vezetése van, meg van áldva különböző feljebbvalókkal is.
Ott a komplett DKV Zrt. és a Debreceni Vagyonkezelő is.
Ez több irányból jó, de néha rossz is.
Ráadásul van a projektnek és a klf. részprojekteknek is felelőse, műszaki ellenőre, akiknek ezen kívül túl sok köze nincs a Zsuzsi mindennapjaihoz.
De amíg a pálya és járművek vonatkozásában körülöttünk és néha velünk történnek a dolgok, addig a végállomás épületének ügyeit az Önkormányzat intézi! Ezt sem mi találtuk ki, hogy így legyen.
Mi vagyunk ebben a rendszerben (mint végrehajtók) a legkisebb hal, és bár látszólag a kisvasútnak és utazóközönségének épül a beruházás, de ne hidd, hogy komolyabb dolgokba beleszólhatunk, vagy a nagy kérdések igazán rajtunk múlnának.
Ez éppen olyan, amikor valmilyen építés közbeni, a közutat zavaró tényező miatt a Magyar Közút írogat felszólító leveleket és tervez szankciókat a kisvasút ellen, amikor a pálya jelenleg Építési Naplóbejegyzéssel a főválalkozó és kivitelezői számára átadott munkaterület. Magyarul nekünk mi közünk van hozzá? Mi szóltunk, hogy ez nem lesz jó. Hallgattak ránk? Nem. Akkor tessék... Más területeken is hasonló a helyzet.
"döntési mechanizmussal, amely a Zsuzsivasút utazóközönségét kizárta ennek véleményezéséből. "
A Zsuzsivasút teljes személyzetét is kihagyták ebből, tehát véleményezés tükrében mi egy szinten foglalunk helyet.
Az épület szerintem sem odaillő és szerintem sem szép.
De mindössze annyit tehetek, hogy ha megépül, majd örülök neki, hogy legalább ennyi is lett, így a korábbi hozzászólásaimat fenntartom.
Látom neked az lényegében lényegtelen, hogy ezzel a jövendőbeli állomás épülettel valójában senki nem szimpatizál. Mindenki úgy beszél róla mint egy olyan lóról, aminek ne nézd a fogát.. Igen ám, csak az ajándék lónak nem szokták nézni a fogát! Ennek az épületnek a tervrajzát viszont a tervező nem hiszem hogy ajándékba adta volna a kht-nak. Gondolom nem egy háromhetes "Zsuzsis" bérlet, és két karamellás rágógumi volt a fizetsége a tervező úrnak, hanem igenis a zsebbe kellett nyúlni amikor kifizették neki a számla alján lévő végösszeget. /legalábbis nem hallottam róla hogy felajánlás lett volna a tervezés,/
Ebből kifolyólag pedig már nem áll fenn az a közmondás hogy "ajándék lónak ne nézd a fogát" ! Tehát igenis olyan tervet kellett volna a tervezőtől megkövetelni, elfogadni, amely nem a holdbéli, vagy marsbéli Hármashegyaljára lesz építve, hanem ide a földre, az erdőspusztára, egy történelmi kisvasút végállomásaként.
Idéznélek:
"
Nem akarok senkit védeni, de áruld már el, hogy miért írsz le olyanokat ide, amiről halvány fogalmad sincs? És nem első eset...
Honnan tudod, hogy ez úgy működik, hogy hoznak egy tervet, a kisvasút vezetői meg azt mondják, hogy megáldjuk..."
Arról valóban nincs információm hogy ez nálatok hogy megy. De te ezt majd biztos elmondod nekünk.... Viszont arról van fogalmam hogy általában ezt hogyan bírálják el. Egy ilyen beruházás alkalmával általában több látványtervet is szoktak készíteni amelyek közzül az illetékesek kiválasztják a számukra legmegfelelőbbet. Hangsúlyozom nem egyet, és eszitek, nem eszitek nincs más!... Sőt, több esetben, a terveztetést is meg szokták pályáztatni, és azok közzül választják ki a legmegfelelőbbet.
Akik pedig igazán adnak a nagyközönség véleményére, és így lett volna illő ebben az eserben is, ezt úgy kellett volna, hogy legalább két három tervvariációt megadni, és megszavaztatni interneten, vagy bármilyen más fórumon, újságok által, akár a rádió bevonásával is.
És ez tudod miért lett volna jó?
Mert így azok az emberek döntötték volna el, akik majdan 40-50 évig használják, és akikért épült ez az épület. Nem pedig egy két izlésficamos benfentes ember rácsap a hasára, és dönt teljesen önkényesen, és ráadásúl hibásan.
Lényegében mondjuk ez is lényegtelen, de szerintem te egy elég rendes csőlátásban szenvedsz. Jó hogy te benne vagy abban a csapatban akik a kisvasutat üzemeltetik, és véded a főnökeidet, de ezt ne elvakultan tedd!
Idéznélek:
"Röviden mondanám, de aki akar és tud, utánanéz: hatalmas csoda!, hogy ez az (vagy bármilyen ottani) tervezett épület addig jutott, hogy egyáltalán legyen nyertes kivitelezője!"
Igen csoda, csak látod a hatalmas csodák fényét is el lehet nyomni felületes, és az utazóközönség véleményét teljesen kizáró, döntésekkel.
Remélem levelem nem volt számodra sértő, ugyanis nekem nem veled van bajom, hanem ezzel az épülettel, és azzal a döntési mechanizmussal, amely a Zsuzsivasút utazóközönségét kizárta ennek véleményezéséből.
"Elég szomorúan veszem többek közt azt is tudomásul, hogy ezt a tervet, a kisvasút felelős vezetői szó nélkül elfogatták, és áldásukat adták a kivitelezés végrehajtására."
Nem akarok senkit védeni, de áruld már el, hogy miért írsz le olyanokat ide, amiről halvány fogalmad sincs? És nem első eset...
Honnan tudod, hogy ez úgy működik, hogy hoznak egy tervet, a kisvasút vezetői meg azt mondják, hogy megáldjuk...
Röviden mondanám, de aki akar és tud, utánanéz: hatalmas csoda!, hogy ez az (vagy bármilyen ottani) tervezett épület addig jutott, hogy egyáltalán legyen nyertes kivitelezője!
"Számomra a hármashegyi tisztáson működő kis büfé pavilon, "építészeti stílusa" is nagyobb öszhangot, hangulatot, és a természettel való összefonódást mutat, mint ez az új, "pláza épület"."
Ez így igaz! És nem csak a funkciója miatt szimpatikus, legutóbb a személyzet is eiképesztően előzékeny volt, Isteni túrós-csuszát prezentáltak...
Az új épületet nem akarom minősíteni - nem is érdemes - örüljünk hogy egyáltalán lesz! (gondolom ezen megfontolásból nem rteklamált senki...)
Még néhány mondat a jövendőbeli Hármashegyi állomás terveiről.
A tervező a honlapján, az új állomás épület tervei mellé, ezen gondolatokat fűzte:
"Olyan épületet igyekeztünk létrehozni, ami egyfajta origóként, kiindulási pont tud lenni programoknak. Mivel gyakorlatilag csak a kisvasúttal elérhető helyről van szó, fontos volt, hogy a felhasznált anyagokat a vasúttal hozzuk ide, szerelt technológiával megépíthető és környezetbarát épület szülessen, a Természet Háza."
Számomra ezek a mondatok pluszban még megerősítik azt a véleményemet, hogy Györffy úr nem igazán mondható egy természetbarát beállítottságúnak, és valüszinűleg a hármashegy hangulatát, a környék csodálatos erdei fílingjét is csak tv- ből, vagy ismerősei elmondásai alapján ismeri. Mert ha ez nem igy lett volna, akkor gondolom hogy egy történelmi kisvasút, erdővel övezett epicentrumába, nem tervezett volna egy ilyen "géppuskaállással" kimagasitott, mindenféle természeti jegyeket mellőző kocka házat.
Számomra a hármashegyi tisztáson működő kis büfé pavilon, "építészeti stílusa" is nagyobb öszhangot, hangulatot, és a természettel való összefonódást mutat, mint ez az új, "pláza épület". Elég szomorúan veszem többek közt azt is tudomásul, hogy ezt a tervet, a kisvasút felelős vezetői szó nélkül elfogatták, és áldásukat adták a kivitelezés végrehajtására. Azért tartottam fontosnak mindezt megemlíteni, mert ha akarjuk, ha nem, a jövőben ezt az épületet leszünk kénytelelenek elviselni, legalább újabb 30-40 évig.
Azért titokban abban reménykedek, hogy a megépített kész épület mégis más képet fog mutatni, mint itt a tervekben felvázolt változat.
Nem tudom ki tervezte! Azt sem hogy ki engedélyezte, mert annak az illetőnek legalább olyan rossz volt a szeme a dologhoz, mint magának a tervezőnek.
Félreértés ne essék! Én nem azt mondom hogy csúnya az épület, mert igenis impozáns! De egy ilyen karakterű épületnek, nem a Hármashegyen, meghitt erdei környezetben a helye. Most is csak azt tudom mondani mint az előbbiekben, számomra nagyon tájidegenként hat. Ha ezt az épületet mondjuk a városban adták volna át, mondjuk egy orvosi rendelőként, akkor oké! De a Hármashegyen, Zsuzsi végállomásnak?! :)
Nem tudom kinek hogy tetszik az új hármashegyi állomás rajza, de szerintem ez úgy néz ki mint egy űrállomás! Abszolult tájidegen ! Sok helyen eltudnák képzelni egy efajta "kocka házat", pl. a Tócós kertben, vagy akár a Civis utcán a 10 emeletesek közt, de a Hármashegyalján, egy kis erdei-vasút állomásaként!..Hát, finoman szolva is nem oda való!
A peron végén meg azért van lejtés, mert a homokos talajjal egy szintbe lesz hozva, hogy az utasnak ne kelljen "lépcsőznie". A vágányok és a talaj a peron szintjéhez képest alacsonyabban lesz, mert ez egy magasperon. Ahogy már előttem elmondták, ez egy beton alapon van, pontosan kimérve. Szerintem a vonalon ez a peron a legsíkabb tereptárgy, de komolyan. :)