Ha jól értelmezem ezt a sok zagyvaságot, amit ideböffentettél, akkor a váci autókereskedő azért adja el a (gyári állapotban sem túl szép hangú) Hypermaxait, mert a beléjük szerelt Somogyi hangszórók olyan messze vannak a hájendtől, mint Makó Jeruzsálemtől.
Shalafi ugyan eléggé elfogult szokott lenni a régi Vidi hangfalak irányában, de a Hypermaxokkal kapcsolatban ő is eléggé lemondóan szokott nyilatkozni.
Nékem van 2 , amiket a heatwave.hu--s Wolkensdorfer 7 éven át alakított saját hangváltójával át széphangúvá , ez rajta is van a neten . Sosem fogom eladni Őket . Vala pedig Vácott 4 darab , ezeket le is fotóztam ( "32 Videoton Hypermax drivers"), de valahogy nem tudom a fotókat -- melyek döbbenetesek -- ide betenni .
Ha tényleg kifogástalan esztétikai állapotban van, megvannak a lábai és a hangszórókészlete is hibátlan, akkor 30-35 eFt-ért el lehet adni. Ehhez az árhoz persze az kell, hogy a politúr hibátlan legyen rajta és ne látszódjon rajta, hogy virágtartónak használták.
(Azon ne bízd el magad, hogy ennél sokkal kommerszebb Videoton vackokat hirdetnek 30 - 50 ezer Ft-ért, hirdetni lehet őket annyiért, de eladni sosem.)
Így is lehetne mondani, kb. ugyanaz az ízlésvilág - már amennyiben a régi, alnico mágnessel szerelt példányokról van szó. Ez a típus készült elölről és hátulról szerelt mélyközéppel is, ez utóbbi már alig fellelhető, de ez szól szebben ezzel az öntött kosaras hangszóróval:
"egyből felismertem a sm 1025 videjóban az akaji mechanyikát"
Annak mik a csalhatatlan ismertetőjegyei?
Orion SM 1025
...
Baloldalt, a hálózati kapcsoló és a kivetőgomb után mindjárt akazettatartó következik. Füstszínű plexiablaka alatt jól kivehető az a néhány szavas felirat, amelyet még az Alps vitt fel rá (ez a japán cégszállította a mechanikát és a fejeket)
Tisztelt Urak! Segítséget kérnék! Van egy Orion SM250B magnóm. Első gazdás. Szeretném újra üzembe állítani. Azért áll, mert a meghajtó szíjak elporladtak. Kerestem, és több féle méretre leltem a neten. Tudja valaki a három darab szíj valós méretét? Esetleg beszerzési helyet. Köszönettel: Sándor.
Értékelem a szaktudásodat, de légy szíves eltekinteni a kepfeltoltes.eu oldal linkelésétől, mert az egyszerű (aka bakancsos :-)) hifisták gépén nincs áptudét ötcsillagos vírusirtó, arról az oldalról pedig dőlnek a kártevők!
Ezek apróságok, mert az alap-váz ugyanaz, így a selejt orion a donor akaiból feltámasztható, ez a lényeg a tulajnak s a többi részletkérdés, mely megoldható.Lehetséges, hogy a relék számát benéztem, de tényleg részletkérdés, ha előrelátóan gondolkodik valaki s ilyesmivel nincs is értelme foglalkozni, mert a semmihez képest a legjobb megoldás ez...esetleg, ha lel még egy oriont, amire kevés az esélye s a lutri ráadásul adott ismét.
30-40 éves cuccok, ebből is feltámaszthatóak, ha valaki akarja.
Lehet az orionban csak a fogaskerék eltolva, lehet csak leesett a moci...stb-nem derült ki a leírásból...a probléma megoldása a lényeg, használható alkatrészek pótlásával.
Nem értem egyszerűen. Ezt az egész marhaságot, hogy mi értelme és miért kell ilyen irányba elhúzni. Egyszerűen rosszul emlékszel, Sunny. Az az ALPS futómű, amit a 1025 is megkapott, 3 elektromágnessel kezeli a műveleteket: előre, hátra csévélés, és lejátszás funkciókhoz egy-egy önálló szolenoid van. Tessék, a rajzon:
A HX-2-ben is lévő futómű egyszerűbb vezérlésű, két szolenoid intézi el az üzemmódok kezelését, lejátszás állásban mindkettő meghúz. Íme a rajz a HX2 szervizkönyvéből:
Ezek alapján nemhogy nem azonos a két futómű, de nem is csereszabatos és ez a különbözőség jól látszik a HX2 futóművén (könyörgöm, keress már róla egy képet..). Nyilván, némi elektronikai alakítással nem lehetetlen kitotózni a szükséges megoldást, de nem azonosak.
Sajnálom ezt a SunnySunny srácot, bevallom régebben több szerelős videóját megnéztem, de a már nem érdekel... Nagy feszültség lehetett benne, ha ilyen érzelmileg túlfűtött videót készített.