A MÁV-Start Zrt. a MÁV Informatika által kifejlesztett új szolgáltatása.
A már ismert, és megszokott Elvira menetrendi kereső Online menetjegy vásárlási funkcióval bővül.
Itt meg lehet beszélni a rendszerrel kapcsolatos tudnivalókat, lehet javaslatot, észrevételt tenni.
Szeretnék csinálni egy Bp-Békéscsaba-Szeged-Bp túrát (3 különböző jegy ez nem gond)
A kérdésem arra vonatkozik hogy ha megveszem a jegyeket a Békéscsaba-szeged távnál is csak vonatot választva tudom ezt megtenni. Ettől függetlenül az adott napon bármelyik vonattal mehetek? Hogy van ez leszabályozva? A jegyen csak az adott napi dátum lesz rajta?
Illetve ha az összes jegyet egyben kérem akkor egy kóddal lekérhető lesz mind?
A kéregjegyek, menetjegyek topikból ide irányítottak, szóval:
Tegnap megvettem első internetes jegyemet. Nagyon pozitív tapasztalatot szereztem, élmény volt a vásárlás. :))
A netes regisztráció és a tudnivalók elolvasása a jegyváltással együtt sem tartott 20 percnél tovább. Az állomáson (Szegeden) meg kb. 10 másodperc alatt át tudtam venni a jegyet...;-))
Viszont ami nem tetszik, hogy az automata által kiadott jegyen nagyon halvány a nyomtatás, alig lehet látni! Hosszútávon jó lenne ezen változtatni!
Csak Elvira-t köszöntötte névnapján:) Bár Elvira=Elektronikus Vasúti Információs Rendszer vagy inkább Randszer? mondjuk az A -betűt nem tudom honnan jött:)
Ha már bennfentes vagy, egy észrevétel: a kassai IC vonatok egyikére sem sikerül pótjegyet foglalnom belföldi viszonylatban, több dátumot és vonastzámot is leellenőriztem. Valami hiba lehet a rendszer és a MÁVRES között...
A Dunántúli fővonalak topikban került szóba, de ide is beírom:
Van ugyebár egy "IC 1823 Kapos" vonat, ami "67 napokon" közlekedik Kaposvárról Keleti pályaudvarra.
Ha rákeresünk erre a vonatra az Elvirán, akkor minden szempontból hibás találatot kapunk!
A vonat neve az Elvira szerint nem Kapos, hanem Somogy. De ez a legkevesebb, nagyobb baj az, hogy a távolság adatok és ezzel együtt árak is hibásan jelennek meg. Az Elvira szerint Kaposvár - Dombóvár szakasz 31 helyett 85 km, a Kaposvár - Bp.-Keleti szakasz pedig 195 helyett 249 km, de a vonatszámra kattintva már 258 km-et ír ki. És a kiírt árakban is nagy összevisszaság van. Ha valaki az interneten keresztül vált jegyet erre a vonatra, az bizony rendesen ráfizet a dologra a szó szoros értelmében.
Van valamilyen szabály arra, hogy az internetes jegyekről a számlát meddig állítja ki a Start? Tehát az utazás napján, vagy később, úgymond visszamenőleg is?
"Tetszett az az újítás, hogy piros figyelemfelhívó szöveg jelent meg, amikor olyan állomástól induló utazásra vettem jegyet, ahol nincs kioszk, figyelmeztetett vásárlás (fizetés) előtt a rendszer, hogy ott nem fogom tudni átvenni a jegyet, mert nincs kioszk."
A múltkori nem éppen zökkenőmentes vásárlásom után ismét használtam a rendszert, ezúttal probléma nélkül.
Tetszett az az újítás, hogy piros figyelemfelhívó szöveg jelent meg, amikor olyan állomástól induló utazásra vettem jegyet, ahol nincs kioszk, figyelmeztetett vásárlás (fizetés) előtt a rendszer, hogy ott nem fogom tudni átvenni a jegyet, mert nincs kioszk.
Biztos? " Ha Ön olyan, az OTP Bank által kibocsátott Maestro kártyával kíván fizetni, amelynek száma tíz számjegyű, akkor az első hat számjegyként a következőt kell megadni: 675761. Ezt az Ön bankkártyája 10 számjegyének kell követnie, így tehát összesen 16-jegyű bankkártyaszámot kell megadnia. " Nekem csak Erste bankos kártyám/számlám van. A bank ugyan azt mondta, lehet neten fizetni vele, de nem vagyok biztos a dologban. A kártyám nem dombornyomott. Fizetett már valaki NEM OTP-s kártyával ?